بنده هنر بدون تعهد را دو پول ارزش نمی گذارم. هنرمند هميشه بر قدرت است نه با قدرت، حالا اگر يکی می خواهد برود با قدرت باشد، بگذار برود خودش را با بند تنبان فلان رئيس جمهور دار بزند. اصلآ برايم مهم نيست نه زنده بودنش برايم مهم است نه مردنش. هنر که می تواند چيز مفيدی را زيباتر عرضه کند و به آن قدرت نفوذ بيشتری بدهد بايد از خنثی بودن شرم کند. فضيلت هنرمند است که در اين جهان بيمار به دنبال درمان باشد نه تسکين، به دنبال تفهيم باشد نه تزئين، طبيب غمخوار باشد نه دلقک بیعار 🦋💙
• احمد شاملو
عاشقم،
اهل همین کوچهی بنبست کناری
که تو از پنجرهاش پای به قلب منِ دیوانه نهادی
تو کجا؟
کوچه کجا؟
پنجرهی باز کجا؟
من کجا؟
عشق کجا؟ 🌸❤️
• فریدون مشیری
تمام لانگ دیستنس های دنیا رو
"شاملو" تو دوتا جمله خنثی کرده اونجا که میگه:
دلهای ما که بهم نزدیک باشد،
دیگر چه فرقی می کند که کجای این جهان باشیم؟
دور باش اما نزدیک
من از نزدیک بودنهای دور می ترسم... ☘💚
پرندهی کوچکِ من
بوسيدمت در رويا
و ميل به بيدارى ندارم...💋♥️🙃
• محمد هادی فرج اللهی
ما شکیبا بودیم...
و این است کلامی که ما را
به تمامی وصف میتوان کرد...🌧💙
• احمد شاملو