با شکر به درگاه الهی و عرض سلام و تبریک صمیمانه💐
🌷به برکت خون های پاک شهیدان، روح بلند حضرت امام خمینی( ره) و رهبریهای حضرت آقایمان، شب ما، روز شد و خورشید ظلم ستیز طلوع کرد💐
اللهم لک الحمدحمدالشاکرین🤲
قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ
ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ
ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﻋﺬﺍﺏ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺭﺳﻮﺍﻳﺸﺎﻥ ﻧﻤﺎﻳﺪ
ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﺮﻭﺯی ﺩﻫﺪ
ﻭ ﺳﻴﻨﻪ ﻫﺎﻱ [ ﭘﺮﺳﻮﺯ ﻭ ﻏﻢ ] ﻣﺮﺩم ﻣﺆﻣﻦ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺑﺨﺸﺪ .(توبه ١٤)
سینه هایمان پر از سوز و گداز ناشی از شهادت حاج قاسم عزیز، اسماعیل هنیه میهمان و سید حسن نصرالله رهبر حزب الله و... است
دستهای تنومند عباس های دوران، نیروهای غیور سپاه پاسداران، امشب با موشک باران سرزمین غصبی سفاکان، کودک کشان رذل و پست، صهیونی، مرهمی بر زخم سینه های ما نهادند💖
ای شاگردان مکتب شهادت حسینی،
به وجودتان افتخار میکنیم🤝💞
چرا که شما عارفان به قرآن، صهیونیستهای پلید و پلشت و جانی، سفاک و درنده خو را خوب شناختید و با موشکهای بالستیک و مافوق صوت مرعوب و مبهوت و به درک واصل کردید. الحمدلله🤲
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ...
ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺳﺮﺳﺨﺖ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﻴﻨﻪ ﻭ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ، ﻳﻬﻮﺩﻳﺎﻥ خواهی ﻳﺎﻓﺖ... (مائده٨٢)
💖سیدحسن نصرالله مصداق بارز و اَتّم مردان مخلص خدا بود. فرماندهی دلیر، سیدی قرآنباور و قرآنیاور که اتفاقی جز شهادت، شایسته او نبود.
💞بسیار خوشحالم که در فرمان فرماندهی کل قوا پس از شهادت سیدحسن نصرالله به این نکته تأکید شد که:
این حرکت به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد، همچنان که در طول ۱۴۰۰ سال بیرق اسلام همواره و در هر شرایطی به اهتزاز باقی مانده است.]
🦋لذا به سخنان خدای حکیم، با تمام وجود اعتماد کنیم :
فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَن يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ
ﭘﺲ [ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻳﺎﺭی ﻭ ﻛﺎﺭﺳﺎﺯی ﺧﺪﺍ ]ﺳﺴﺖ ﻧﺸﻮﻳﺪ ﻭ [ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﻭ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ و صهیونیستها ﺭﺍ ] ﺑﻪ ﺁﺷﺘﻲ ﻭ ﺻﻠﺤﻲ [ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺧﻔّﺖ ﺑﺎﺭ ﺍﺳﺖ ]ﺩﻋﻮﺕ ﻧﻜﻨﻴﺪ ،
ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺗﺮ ﻫﺴﺘﻴﺪ
ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﺎ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ [ ﺛﻮﺍﺏ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ] ﺍﻋﻤﺎﻟﺘﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﻛﺎﻫﺪ .
(محمد ٣۵)
🌴قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ
ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ( اکنون دشمن صهیونی) ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ
ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﻋﺬﺍﺏ ﻛﻨﺪ
ﻭ ﺭﺳﻮﺍﻳﺸﺎﻥ ﻧﻤﺎﻳﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﺩﻫﺪ
ﻭ ﺳﻴﻨﻪ ﻫﺎی [ ﭘﺮ ﺳﻮﺯ ﻭ ﻏﻢ ] ﻣﺮﺩم ﻣﺆﻣﻦ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺑﺨﺸﺪ .(توبه ١٤)
🤲اللهم انصرالاسلام والمسلمین و جیوش المسلمین و عساکرالموحدین واخذل الکفار والمنافقپین و الصهیونی، بحق القرآن العظیم🤲
#وعده_صادق۲
کانالمون ⇩
@manbar_ir
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
گروه احکام (پاسخگو) ⇩
https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
ویرگول (منبرکوتاه)
#تحلیل_تاریخی #دشمن_شناسی ✡🔥#تبار_انحراف🔥✡ #پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی 🖋 مقاله
#تحلیل_تاریخی
#دشمن_شناسی
✡🔥#تبار_انحراف🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی
🖋 مقالهی سوم؛
#اسلام_و_تروریسم_تاریخی_یهود
قسمت چهارم:
در قسمت اول گفتیم که پیامبر صلیاللهعلیهوآله از همان نخستین روز تولد شناسایی شد
تیرهای یهود برای جلوگیری از تولد او، همه به خطا رفته بود و آنها برای رسیدن به هدفشان، میبایست محمد صلیاللهعلیهوآله را از میان برمیداشتند.
در مقابل این توطئهها، برای جلوگیری از ترور پیامبر صلیاللهعلیهوآله نیز تلاشهایی صورت گرفت که در ادامه به آنها میپردازیم:
👈 ۱- دوری از محیط مکه (گذشت)
👈 ۲- پاسداری مداوم
رفتار عبدالمطلب نشان میدهد که اهمیت حفاظت از محمد صلیاللهعلیهوآله برایش کاملا روشن بوده است؛ چرا که حتی هنگام جلسات دارالندوة نیز، وی را همراه میبرد و به جای خود مینشاند.
🔹مورخان، سفری برای محمد صلیاللهعلیهوآله و مادرش به مدینه نقل کردهاند که با توجه به دقت و مراقبتهای عبدالمطلب، نمیتوان آن را به آسانی پذیرفت؛ (۲۸) چرا که یثرب، مرکز یهودیان بود و عبدالمطلب از اهمیت این موضوع کاملاً آگاهی داشت.
وی بارها کینه و هجوم یهود به محمد صلیاللهعلیهوآله را دیده بود. از این رو، دور از ذهن است که این فرزند با مادر یا امایمن، بدون حضور عبدالمطلب، به یثرب سفر کنند و آنجا مادر از دنیا برود و ام ایمن کودک را به مکه بازگرداند.
این از پیچیدگی تاریخ است که:
* آیا این سفر واقعیت دارد یا نه؟
* دلیل واقعی مرگ مادر پیامبر صلیاللهعلیهوآله چه بود؟
* برای چه کاری به مدینه رفته بود؟
* چرا با وجود خطرهای فراوان، کودک را نیز با خود برده بود؟
* آیا مادر در درگیری با یهود، فدایی فرزند شده بود؟
اینها پرسشهایی است که نیازمند بررسی و تحقیق است.
🔹اهمیت حفاظت از نبی اکرم صلیاللهعلیهوآله در نظر عبدالمطلب، در وصیتنامه او به ابوطالب آشکار میشود.
محمد صلیاللهعلیهوآله هشت ساله بود که مرگ عبدالمطلب فرا رسید.
رسم عرب، وصیت به فرزند بزرگتر است، ولی عبدالمطلب برخلاف این رسم عرب، ابوطالب را وصی خود قرار داد؛ در حالی که او فرزند بزرگتر عبدالمطلب نبود و برادر بزرگترش نیز زنده بود.
پیش از دو سوم وصیتنامه عبدالمطلب، سفارش بر حفاظت از کودک بود و در پایان فرمود:
«اگر به من قول ندهی که از این کودک حفاظت کنی، راحت جان نخواهم داد».
ابوطالب دست پدر را گرفت و قول داد که با جان و مال از محمد صلیاللهعلیهوآله پاسداری کند.
🔹پس از عبدالمطلب، حفاظت از محمد صلیاللهعلیهوآله بر عهده ابوطالب بود.
ایشان برای انجام دادن این وظیفه، چهار سال از تجارت دست کشید؛ تا اینکه قحطی در مکه فشار آورد. با دشوار شدن اوضاع، او باید به تجارت میرفت، ولی نمیتوانست محمد صلیاللهعلیهوآله را در مکه تنها بگذارد.
پس او را با خود برد و در مسیر نیز همواره مراقبش بود.
هنگامیکه کارون به بصری الشام رسید، پیکی از جانب بحیرا بزرگ مدرسه، به استقبال آنان آمد و ایشان را به مهمانی فرا خواند.
چندین سال کاروانها از این مسیر میگذشتند و مسئولان مدرسه توجهی به آنان نداشتند؛ ولی اینبار کاروانیان را به میهمانی فرا خوانده بودند.
همراهیان ابوطالب در حالی که از این دعوت شگفتزده شده بودند، آن را پذیرفتند.
ابوطالب، محمد صلیاللهعلیهوآله را نیز همراه خود به این مهمانی برد، ولی او را دور از بحیرا نشاند
🔹وجود اختلافهای فراوان در نقل داستان بحیرا نشان میدهد که ناقلان آن، به گونهای قصد داشتهاند این داستان را ساده جلوه دهند و آنرا بیاهمیت جلوه دهند.
در حالی که این داستان در کشف دو مطلب، بسیار پرمغز است:
👈 ۱- انتشار اطلاعات مربوط به پیامبر صلیاللهعلیهوآله در آن روز، و میزان گفتگو در این باره، بسیار فراوان بوده است؛
👈۲- میزان خطر یهود برای پیامبر صلیاللهعلیهوآله به اندازهای بود که بحیرا نیز این مطلب را میدانسته است.
در ابتدای این داستان، نقلهایی افزودهاند تا آنرا از ابتدا به انحراف و ابتذال بکشانند.
نقل میکنند که حضرت محمد صلیاللهعلیهوآله را نزد مالالتجارة گذاردند و رفتند؛
یا میگویند:
هنگامیکه ابوطالب رهسپار تجارت بود، محمد صلیاللهعلیهوآله به او گفت که من یتیم بیکس را در مکه میگذاری و میروی؟
این سخنان درست نیست.
آیا میتوان پذیرفت نوجوانی اینچنین که بنا به نقل متواتر تاریخ، بسیار فهیمتر از دیگران بود، نزد عمو اینگونه سخن گفته باشد؟
آنهم عمویی که از جانب پدرش، مامور حفاظت ویژه از وی شده است.
این مقدمات، همه برای کاستن از ارزش سخن بحیراست.
بحیرا با اشاره به محمد صلیاللهعلیهوآله از ابوطالب پرسید: او کیست؟ گفت: فرزندم. بحیرا گفت: نه، او فرزند تو نیست؛ ...
ادامه دارد...
#یهود_شناسی
#صهیونیزم
#تاریخ_اسلام
کانالمون ⇩
@manbar_ir
بسم الله
نگاهی به چهار خوردنی غیر مجاز درمعارف اخلاقی ومعرفتی در طول
عمر.
نخوردن حسرت زندگي ديگران:
يکي از خوردني هاي بسيار خطرناک حسرت است. چقدر ناراحت کننده است وقتي انسان مي بيند که عده اي مدام در حال حسرت خوردن به زندگي اين و آن هستند که خوش به حال فلاني، چه خانه و زندگي و شرايط خانواده اي دارد و بدين شکل روح و روان خود را رنجور و بيمار کرده اند و روز به روز وخامت حالشان بيشتر مي شود.
نخورد حق دیگران:
متاسفانه عده اي بدون توجه به عواقب خطرناک استفاده از اين خوردني غيرمجاز به راحتي، حق ديگران را مي خورند و اين حق مي تواند از موارد ساده اي مثل گرفتن نوبت يک نفر در صف نانوايي و عدم رعايت حق تقدم در رانندگي باشد تا مواردي همچون عدم پرداخت بدهي ها و تعهدهاي مالي که اکنون در بازار کسب و کار شاهد آن هستيم.
نخوردن غصه درزندگی :
يکي ديگر از خوراکي هاي مسموم، غصه است. کم نيستند کساني که عليرغم هشدارهاي فراوان، اندوه و غصه ي گذشته را مي خورند که چرا چنين و چنان شد و کاش فلان اتفاق نمي افتاد.
يادتان باشد غصه خوردن علاوه بر آنکه امروز شما را تباه و فاسد مي کند سلامت جسم و روان شما را نيز به طور جدي به خطر مي اندازد.
فريب دنيا نخوردن:
يکي از خوردني هاي آلوده و بسيار شايع نيز اين است که انسان فريب زرق و برق چندروزه ي دنيا را بخورد و چنان مجذوب و شيفته و دلباخته ي دنيا شود و براي گرفتن سهم بيشتري از دنيا، به گونه اي تقلا و خودکشي کند که انگار عمر جاويدان دارند و تا ابد زنده خواهد ماند.اينها که از اين خوردني ها، بي مهابا استفاده مي کنند معمولاً اطرافيان، مرگ، قيامت و خدا را يک جا فراموش مي کنند.
#اخلاقی
#درس_اخلاق
کانالمون ⇩
@manbar_ir
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
گروه احکام (پاسخگو) ⇩
https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
📍نمازجمعه ی این هفته به امامت رهبر معظم انقلاب در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود...
🇮🇷 شرکت در نماز جمعه فردا به جهت لبیک به ندای نائب امام زمان (عج) و حمایت از جبهه ی مقاومت و مسلمانان مظلوم را وظیفه ی خود میدانیم!
#نمازجمعه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#سید_حسن_نصرالله
کانالمون ⇩
@manbar_ir
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
گروه احکام (پاسخگو) ⇩
https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
19.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای لشکر صاحبزمان آمادهباش!
آنشب تا پاسی از شب بیدار بودیم
خوشحال و سرمست!
اما حال «آقا» دگرگون بود؛
خیلی هم دگرگون بود
تا جایی که در دو دقیقه و۴۴ ثانیه از سخنانشان، ۱۲ بار از کلمهی «عزا و عزادار» استفاده کردند
شاهبیتش این بود:
«بنده به جِد عزادارم!»
ایشان بعد از این بیان سوزناک فرمودند که بهزودی دربارهی قضایای لبنان سخن خواهند گفت
ساعاتی بعد بهصورت رسمی اعلام شد که نمازجمعهی این هفتهی تهران به امامت «ولی امر مسلمین جهان» اقامه خواهد شد!
از طرفی؛
جبههی استکبار در حساسترین زمان و ویژهترین مکان عالم، تمام نگاهش را به مغز متفکر و قلب جبههی مقاومت دوخته تا بداند حرکت بعدیاش را چگونه تنظیم میکند؛
«آقا» با اینکه سربازانشان ضربهای تحقیرکننده و مهلک بر خانهی عنکبوت وارد کردند،
اما میخواهند کماکان توالی ضربات مستضعفان بر پیکر نیمهجان مستکبران ادامه داشته باشد
حال در این شرایطی که در طول انقلاب اسلامی به اهمیت آن سراغ نداریم و ساعتبهساعت برحساسیتش افزوده میشود،
قرار است «آقا» خطمشی جبههی حق را تعیین کنند
یقین دارم یکی از باشکوهترین «نماز جمعه»های تاریخ اسلام را خواهیم دید!
انقلابیها بشتابید!
اگر میخواهید در آیندهی نورانی انقلاب و مقدمات ظهور نقش داشتهباشید و در قیامت حسرت این «قیام لله» را نخورید، بشتابید!
آنانی که میتوانید، خودتان را هرطور که هست به تهران برسانید
آنانی که نمیتوانید، امکان سفر مشتاقان را هرطور که میتوانید فراهم کنید
کانالمون ⇩
@manbar_ir
گروه احکام (پاسخگو) ⇩
https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
#منبر_متنی
✍نقل شده امامصادق(علیه السلام)، درباره شدت فتنه
های زمان غیبت میفرمایند: «وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُن؛و اللَّهِ لَتُمَیَّزُنَّ؛ و اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ؛حتَّى لَا یَبْقَى مِنْکُمْ إِلَّا الْأَنْدَر...»
«به خدا سوگند شما خالص میشوید. به خدا سوگند شما از یکدیگر_جدا میشوید.به خدا سوگند شما غربال خواهید شد. تا اینکه از شما شیعیان باقی نمیماند جز گروه بسیار کم و نادر. دراین میان کسانی نجات خواهندیافت که: خود را در زمان غیبت به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نزدیک و نزدیکتر کنند؛ خود را از رذایلاخلاقی پاک کنند و به صفات حسنه نیکو گردانند.
شناخت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و دعای فراوان برای فرج ایشان، تنها راه نجات در این دوران پر از فتنه است.»
📚منبع: بحارالانوار، ج۵، صفحه٢١۶
#منبرکوتاه
کانالمون ⇩
@manbar_ir
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
گروه احکام (پاسخگو) ⇩
https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
❓ خصوصیات و ویژگی های جامعه ی #مهدوی پس از #ظهور امام زمان(عج) چگونه است؟
✍ پس از ظهور حضرت حجت، انسان در اوج تعالی زندگی خواهد کرد. اين حكومت ساليان بسيار طولانى ادامه خواهد يافت و مردمان بسيارى از اين حكومت و دوران طلايى زندگى بهره مند خواهند شد.
✅ عدالت جويى و عدالت خواهى و تلاش براى برقرارى عدالت و رفع همه مظاهر ظلم و بى عدالتى، از جمله اركان حكومت امام زمان (عج) است .
✅ مبارزه ی همه جانبه و مستمر با منكرات و عوامل اجرايى و شيوع آن، از جمله برنامه ها و سياست هاى اصولى در حكومت جهانى مهدوى است. رشد و توسعه ی همه جانبه و فراگير، در همه ابعاد و شئون، اعم از اقتصادى و سياسى و فرهنگى و . . . بهره بردارى از منابع طبيعى، توزيع عادلانه فرصت هاى اجتماعى و برقرارى روابط صميمانه و صلح آميز، همراه با عظمت و شوكت جامعه ى اسلامى در سطح بين الملل، ايجاد روابط صميمانه و دوستى متقابل در بين افراد و ....، از جمله خصوصيات و ويژگى هاى جامعه ى آرمانى اسلام است و ركن اصلى همه متغيرها و الگوها، برآمده از دين و براى تحقق و تحكيم بنيان هاى دينى است كه خصيصه ى اصلى جامعه ى مهدوى است.
❇️ علاقه مندان برای مطالعه ی بیشتر به کتاب مهدویت پس از ظهور، جلد 28 از مجموعه ی پرسش و پاسخ دانشجویی مراجعه نمایند.
کانالمون ⇩
@manbar_ir
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
گروه احکام (پاسخگو) ⇩
https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
خدایا اکنون که قلب سید علی را با فراق عزیزترینها می آزمایی تا او بزرگترین پرچمی باشد که بشر را به سوی آخرین حجتت رهنمون شود؛ بر قلب او صلوات و سکینه خویش را روزافزون کن و او را تا ظهور حضرت مهدی با نهایت اقتدار و نفوذ کلمه برای جهانیان حفظ کن.
#جمعه_نصر
✍حمیدرضا ابراهیمی
کانالمون ⇩
@manbar_ir
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
گروه احکام (پاسخگو) ⇩
https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
قرآن درباره یهودیانی که دست به ترور و قتل می زنند چه می گوید؟
بنی اسرائیل هیچ وقت از دشمنیِ با خدا و پیامبرانش ابایی نداشته
بنی اسرائیل هیچ وقت از دشمنیِ با خدا و پیامبرانش ابایی نداشته است. به دلیل همین سرکشیها بود که خداوند آنان را بوزینه کرد تا مهر ذلت و خواری تا ابد بر پیشانی آنان بخورد، منتها نه تنها عبرت نگرفتند بلکه قساوتشان بیشتر شد.
یهود دشمن درجۀ اول جبهۀ حق
آن دست از یهودیان سرکش همواره در طول تاریخ ثابت کردهاند که دشمن درجۀ اول جبهۀ حق هستند و هیچ وقت از دشمنیِ با خدا و پیامبران خدا ابایی نداشتهاند. این دست از یهودیانِ سرکش، روزی نبوده که در پهنۀ زمین فساد نکرده باشند بلکه کار اصلی آنان فساد در عرصههای اجتماع، سیاست، اقتصاد و قتل و غارت و طغیانگری و کفر و جنایت و نسل کشی علیه بشریت است.
آتشافروز، قاتلان انبیاء، فاسدان در زمین
خداوند وقتی میخواهد از این دست یهودیان سخن بگوید، آنان را آتشافروز، قاتلان انبیاء، فاسدان در زمین، اهل کفر و طغیان، دشمنان خدا، تعدیکنندگان به احکام خدا و غیره معرفی میکند. به دلیل همین سرکشیها بود که یک بار در تاریخ آنان را به بوزینه و میمون مسخ کرد تا مهر ذلت و خواری تا ابد بر پیشانی آنان بخورد؛ با این حال نه تنها عبرت نگرفتند بلکه خداوند میفرماید دلهای آنان را قساوت گرفت و بر آتشافروزی و جنایت و فساد خود بیشتر از گذشته افزودند.
قرآن یهودیان طاغی چگونه معرفی می کند
اگر بخواهیم تنها به دو سه آیه از آیات قرآن دربارۀ خصلت پستِ این یهودیانِ از نسل بوزینهگان اشاره کنیم، خداوند دربارۀ آنان میفرماید
«وَلَیَزِیدَنَّ کَثِیرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ طُغْیَانًا وَ کُفْرًا»؛
یعنی قطعاً کثیری از اهل کتاب (جز اندکی از آنان) به واسطۀ آنچه که به توی پیامبر از جانب پروردگار نازل شده، بر طغیان و کفرشان افزوده میشود.
یهودیان هر بار عهد خود را شکستند و به مبارزه با مسلمانان پرداختند
در تاریخ صدر اسلام هم دیدیم که این دست از یهودیان هر بار عهد خود را شکستند و مستقیم و یا نیابتی به مبارزه با مسلمانان پرداختند. بنابراین طغیان و کفر ذات جداناپذیر یهودیان بنی اسرائیل است. با این حال خداوند در ادامه میفرماید هربار که آتش افروزی کردند، آن را خاموش کردیم، اما بدانید که در هر صورت آنان اهل فساد در پهنۀ عالم هستند؛
کُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ ۚ وَ یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسَادًا».
آنان هرکه را به مسیر حق و عدالت ازمیان برمیدارند
آنان هرکه را به مسیر حق و عدالت دعوت کند، از میان بر میدارند ، که از جملۀ آنان انبیای خداست. در این باره در قرآن میخوانیم
«إنَّ الَّذینَ یَکْفُرُونَ بِآیاتِ اللَّهِ وَ یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ حَقٍّ وَ یَقْتُلُونَ الَّذینَ یَأْمُرُونَ بِالْقِسْطِ مِنَ النَّاسِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلیمٍ»
آنان کسانی هستند که پیوسته به آیات خدا کفر میورزند و همواره پیامبران را ظالمانه میکشند و از مردم کسانی را که امر به عدالت میکنند به قتل میرسانند، آنان را به عذابی دردناک خبر بده.» و بعد در جایی دیگر میفرماید هر زمان و هر کجایی باشند، مهر خواری و ذلت بر آنان زده شده است؛
ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ أَیْنَ ما ثُقِفُوا.
سوره آل عمران آیه ۱۱۲
کانالمون ⇩
@manbar_ir
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
گروه احکام (پاسخگو) ⇩
https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
ویرگول (منبرکوتاه)
#تحلیل_تاریخی #دشمن_شناسی ✡🔥#تبار_انحراف🔥✡ #پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی 🖋 مقاله
#تحلیل_تاریخی
#دشمن_شناسی
✡🔥 #تبار_انحراف 🔥✡
#پژوهشی_در_دشمنشناسی_تاریخی
🖋 مقالهی سوم؛
#اسلام_و_تروریسم_تاریخی_یهود
قسمت پنجم:
در قسمتهای قبل به عرض رسید که؛ برای جلوگیری از ترور پیامبر صلیاللهعلیهوآله تلاشهایی صورت گرفت و به شرح آن مشغولیم:
👈 ۱- دوری از محیط مکه (گذشت)
👈 ۲- پاسداری مداوم
... بحیرا با اشاره به محمد صلیاللهعلیهوآله از ابوطالب پرسید:
"او کیست؟"
گفت:
"فرزندم."
بحیرا گفت:
"نه، او فرزند تو نیست؛ پدر و مادر او از دنیا رفتهاند."
ابوطالب گفت:
"آری، درست میگویی؛ من عموی اویم."
بحیرا از ابوطالب اجازه گرفت تا با محمد صلیاللهعلیهوآله گفتگو کند.
پس به آن حضرت عرض کرد:
"تو را به لات و عزی سوگند میدهم که مرا پاسخ بگویی!"
حضرت خشمگین شد و فرمود:
"مرا به ایشان سوگند مده! که هیچچیز را به اندازه اینان مغبوض نمیدانم."
بحیرا از حضرت پرسشهایی کرد و پاسخ گرفت.
پس به دست و پای حضرت افتاد و او را مکرر بوسید و گفت:
"اگر زمان تو را دریابم، در پیش رویت شمشیر میزنم و با دشمنانت جهاد میکنم."
آنگاه در مدح و فضل حضرت سخن گفت و از ابوطالب خواست که وی را به شهرش بازگرداند، مبادا یهود بر او دست یابند؛ زیرا هیچ صاحب کتابی نیست که نداند او به دنیا آمده است و اگر او را ببیند، به یقین خواهند شناخت.
تذکر بحیرا، نشان دهنده وجود خطر برای رسول الله صلیاللهعلیهوآله بود.
دشمنی یهود با پیامبر آخرالزمان، به اندازهای بود که بحیرا نیز که عالمی مسیحی بود، آن را دریافته بود و گمان میکرد ابوطالب از آن بیخبر است.
ابوطالب از همانجا محمد صلیاللهعلیهوآله را برگرداند و جالب اینکه، هفت یهودی برای ترور او تا نزد بحیرا آمدند.
به هر حال، ابوطالب از آن پس هرگز به سفر نرفت.
او در حفاظت از پیامبر آخرالزمان با درایت کامل و بی هیچ کم و کاستی عمل میکرد؛ چنانکه پیش از پیامبر صلیاللهعلیهوآله غذا میخورد تا مطمئن شود مسموم نیست؛
شبها در کنار محمد صلیاللهعلیهوآله میخوابید و بچهها را در کنارش میخواباند تا از خطر ترور در امان بماند؛
و درهر مکانی نخست خود وارد میشد تا از نبود دشمن اطمینان یابد.
تا ۲۵ سالگی محمد صلیاللهعلیهوآله اوضاع به همین روش بود.
حضرت در این سن تقاضای تجارت کرد.
ادامه دارد ...
#یهود_شناسی
#صهیونیزم
#تاریخ_اسلام
کانالمون ⇩
@manbar_ir
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
گروه احکام ⇩
https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af
نگاهی به آثار و نتایج ارزنده حلم وبردباری در اندیشه اسلامی
ـ عزتمندی و حفظ آبرو:
بردباری، مایه «عزتمندی، حفظ آبرو و شرف و شخصیت» آدمی است؛ درحالىکه خشم آمیخته به جهل، سبب آبروریزى و ذلت است. رسول خدا(صلی الله علیه و آله) میفرماید
: «ما أعَزَّ اللَّهُ بِجَهْلٍ قَطُّ وَلا أذَلَّ بِحِلْمٍ قَطُّ؛
خداوند هیچکس را به دلیل جهلش عزیز نمىکند؛ همانگونهکه هیچکس را برای بردباریاش ذلیل نخواهد کرد
حلم برترین وسیله برای رسیدن به یک هدف مقدس
«حِلْم»، به معناى بردبارى در راه رسیدن به یک هدف مقدس است و در اصل به معناى «خویشتندارى به هنگام هیجان غضب» است.
علمای لغت و اخلاق، براى «حلم» دو معنا ذکر کردهاند:
کنترل نفس خویش از هیجان قوه غضب
. تأمل و تثبّت در امور؛ یعنی بهکارگیری عقلانیت و رعایت اعتدال در کارها و دوری از افراط و تفریط
برترین نتيجه بردباری درمقابل نادان
نخستين نتيجه اى كه شخص بردبار از بردبارى خود مى برد اين است كه مردم در برابر جاهل و نادان از وى حمايت خواهند كرد»
أَوَّلُ عِوَضِ الْحَلِيمِ مِنْ حِلْمِهِ، أَنَّ النَّاسَ أَنْصَارُهُ عَلَى الْجَاهِل
افراد جاهل و نادان پرادعا، بلندپرواز و پرخاشگرند
بسيارى از افراد جاهل و نادان پرادعا، بلندپرواز و پرخاشگرند، ازاين رو هنگامى كه در برابر دانشمند وارسته اى قرار گيرند براى اظهار خودنمايى ممكن است انواع اهانت ها را روا دارند.
شخص عالم و دانشمند و انسان متقی ، حلیم و بردبار
حال اگر شخص عالم و دانشمند و انسان با ايمان و متقى بخواهد در برابر آنها عكس العمل نشان دهد، مقام خود را پايين آورده است; اما اگر حلم و بردبارى در برابر اين افراد نادان و بى ادب به خرج دهد و عكس العملى از خود ظاهر نكند، مردم به مظلوم بودن او اعتراف مى كنند و به حكم غريزه حمايت از مظلوم كه در بسيارى از انسان ها نهفته است به حمايت از او بر مى خيزند و جاهل جسور و بى ادب را بر سر جايش مى نشانند. اين نخستين نتيجه اى است كه افراد حليم از حلمشان مى برند و در واقع دفاع از خود را بر عهده ديگران مى نهند
جلوگیرى ازتشدید عداوت ودشمنی وجسارت
.حلم علاوه بر این، آثار فراوان دیگرى نیز دارد و آن این که به انسان آرامش مى بخشد و وى را از آلوده شدن به گناه به هنگام ستیزه جویى حفظ مى کند و از تشدید عداوت دشمن که به جسارت و بى ادبى پرداخته جلوگیرى مى نماید.
نهجالبلاغه، حکمت_206
کانالمون ⇩
@manbar_ir
https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
گروه احکام ⇩
https://eitaa.com/joinchat/2175991819Cb06cb5d8af