eitaa logo
ویرگول (منبرکوتاه)
12.9هزار دنبال‌کننده
292 عکس
126 ویدیو
57 فایل
شرح مختصر روایات #سخنرانی #کلاس #معنویت #تدریس ⚠️نظرات و پیشنهادات، تاثیر مطالب را به ما ارسال کنید. استاد سطح عالی حوزه #استاد دانشگاه فرهنگیان مبلغ و فعال فرهنگی دکتر سیدحسین فاطمی @Seyedhosein_fatemi @Hich_v_shich
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 💠عنوان: امام عسگری و مردم غزه 💠موضوع: چهار راهبرد امام عسگری 🔰سختی های دوران امام عسگری بسیاری از مورخین دوران امامت امام حسن عسکری را دورانی سخت و پرخطر دانسته و می‌گویند: امام عسکری کوتاه‌ترین دوره امامت را در میان ائمه معصومین دارند؛ آن حضرت فقط شش‌ سال از عمر کوتاه ۲۸ ساله شأن را امام بودند. افزون بر ترس دستگاه خلافت از نفوذ معنوی امام در جامعه، روایات مربوط به ولادت حضرت حجت نیز باعث وحشت و بیمناکی بیشتر دستگاه سفاک عباسی می‌شد. در واقع دشمنان، هم می‌خواستند برای امام عسکری در زمینه تبلیغ و هدایت مردم مشکل ایجاد کنند و هم درصدد بودند در مسیر ولادت حضرت قائم مانع بتراشند که البته به خواست الهی و با تمهیدات امام عسکری این نقشه شوم نقش بر آب شد. 🔰یک نمونه از سختی های دوران امام شیخ طوسی بر این باور است که امام عسکری با توجه به این شرایط بود که در وصیت خود موقوفات و صدقاتش را به مادرش حُدیث ارجاع داد.(الغیبه ص۱۰۸.) 🔰چهار راهبرد هدایتی امام عسگری در این شرایط سخت امام برای پیشبرد اهداف الهی خویش از چهار راهبرد اساسی بهره بردند که عبارتند از: 📕راهبرد اول تلاش امام برای آماده و آشناکردن شیعیان با شرایط عصر غیبت؛ موضوعی که در آن زمان، بسیار حیاتی و مهم بود و نادیده گرفتنش می‌توانست اثرات مخرب و جبران‌ناپذیری داشته باشد. 🔰سه راهکار امام برای کمک به امام زمان ۱.آگاه ساختن شیعیان از ولادت خاص حضرت حجت ۲.طرح پیشاپیش مسئله غیبت و آماده سازی شیعیان برای دوره غیبت ۳.تشکیل شبکه وکالت به منظور امنیت فکری شیعیان و پذبرش موضوع غیبت 📕راهبرد دوم تلاش امام برای انتقال معارف اهل‌بیت از طریق دعاست؛ از آن حضرت ۵۱ دعا‌ نقل شده است که بیانگر جایگاه امامت و پیروی از معصوم به عنوان اساسی‌ترین راهکار برای رستگاری در دنیا و آخرت مورد توجه قرار گرفته‌است. 📕راهبرد سوم راهبرد بعدی که امام حسن عسکری به آن توجه ویژه‌ای دارد، تربیت شاگرد است؛ شاگردانی که خوب تربیت می‌شوند تا بتوانند واسطه‌های توانمند و کارایی برای انتقال معارف اهل‌بیت به شیعیان و سایر مسلمانان باشند. 🔰تعداد شاگردان امام شيخ طوسي رحمه الله شاگردان امام حسن عسكري عليه السلام را بالغ بر صد نفر ذكر نموده است. علامه ي قزويني رحمه الله تعداد ایشان را ۲۶۳ نفر ذکر می کند. (الامام العسكري من المهد الي اللحد ص ۵۰) 📕راهبرد چهارم راهبرد مهم دیگری که امام در زمانشان در پیش گرفتند و متاسفانه بسیار مغفول باقی مانده احترام خاص به برادران اهل سنت بود تا جایی که امام در نامه ای برای شیعیان درباره رفتار با اهل سنت نوشتند: صَلّوا في عَشائِرِهِم، وَاشهَدوا جَنائِزَهُم، وعودوا مَرضاهُم، وأدّوا حُقوقَهُم، فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنكُم إذا وَرَعَ في دينِهِ و صَدَقَ في حَديثِهِ وأدَّى الأَمانَةَ و حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النّاسِ قيلَ: هذا شيعِيٌّ، فَيَسُرُّني ذلِكَ. در ميان عشيره هاي (مخالفان ما)، نماز بخوانيد، در تشييع جنازه هايشان، شركت کنید، از بيمارانشان، عيادت كنيد، حقوق آنان، را بگزاريد؛ زيرا هرگاه فردى از شما در دينش، پارسا و در گفتارش، راستگو باشد و امانت را ادا كند و با مردم خوشخويى كند، گفته شود: اين شيعه است و اين، مرا شاد مى سازد. امروز اگر میخواهیم لبخند به لب امام عسگری بنشانیم باید به فکر مردم بی پناه غزه باشیم و دیگر کسی از بچه های هیاتی این بحث بیهوده ناصبی بودن برادران فلسطینی را پیش نکشد که حرفی بی اساس و جاهلانه و اختلاف افکنانه است. امروز دشمن نه تنها جهان اسلام بلکه بشریت صهیونیست غاصب می باشد. https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
💠 چند نكته درباره ‏ 🔸1. وام گرفتن بدون احتياج است و با داشتن نياز، كراهت آن سبك مى‏شود. (1) 🔸2. اگر بانك براساس يكى از قراردادهاى شرعى مانند شركت، مضاربه و ... به مشترى دهد و سودى دريافت كند، اشكال ندارد. (2) 🔸3. اگر در قرارداد وام، مصرف خاصى معين شده باشد مثل خريد خانه يا ماشين و ... بايد پول در همان مورد معين شده، مصرف شود. 🔸4. بردن فاكتور و مدارك جعلى نوعى عملى وتقلب است و دروغ از گناهان بزرگ مى‏باشد و اگر مسئول يا كاركنان بانك يا صندوق بدانند مدارك جعلى و صورى است و يا به آوردن مدارك و فاكتور جعلى و صورى راهنمايى كنند آنها نيز گنهكار و شريك جرم هستند. (3) 🔸5. انسان نبايد در اداى بدهى خود، تأخير و كوتاهى نمايد. (4) 🔸6. گرفتن مبلغ اضافى بابت تاخير در پرداخت وام حرام است. (5) 🔸7. فروش امتياز وام‏ به ديگران، چون حق امتياز است و عرفاً ماليت دارد، اشكال ندارد. ولى اگر وام را از بانك‏ بگيرد و به ديگرى بدهد و مقدارى هم اضافه بگيرد، ربا و حرام است. https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 📚 پی نوشت: 1. تحريرالوسيله امام، القرض، م 1. 2. رساله دانشجويى، ج 16، ص 360. 3. اجوبة الاستفتائات، احكام بانك‏ها؛ جامع المسائل فاضل، ج 2، س 1015 و 1016؛ استفتائات مكارم، ج 3، س 1341، 1351 و 1699؛ استفتائات بهجت، ج 3، س 3997. 4. توضيح المسائل مراجع، م 2276. 5. همان، م 2108- 2105؛ جامع المسائل فاضل، ج 1، س 1184؛ اجوبة الاستفتائات، س 1592؛ استفتائات امام خمينى، ج 2، س 5؛ جامع الاحكام صافى، ج 2، س 1995. https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
آیت الله حائری شیرازی (ره) ✍اگر بچه هایتان را در سن پایین تر به کلاس قرآن و امثال آن هم گذاشتین مشکلی نیست ولی سعی نکنید بچگی بچه را از دستش بگیرید. خیلی خطرناک است که بچه در سن پایین کارها و ادای بزرگتر ها را در بیاورد و از بچگی خود فاصله بگیرد. ایشان می فرمودند: در روایت دارد حضرت عیسی مریض می‌شدند و به مادر خود می‌گفتند فلان داروی گیاهی را برای من تهیه کنید وقتی مادر آن دارو را آماده می کردند و آماده خوردن میشد حضرت مسیح شروع می‌کرد به دویدن و فرار کردن ... آری اینکه خودش دارو را پیشنهاد میداد این جنبه نبوتش بود و اینکه فرار میکرد جنبه بچگی اش بود.. همچین مطلبی در مورد امام عصر(عج) هم نقل شده که نامه را از مقابل حضرت عسکری برمی‌داشت و فرار می‌کرد. https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
وفات کریمه اهلبیت حضرت سلام الله علیها را تسلیت می گویم. حضرت معصومه سلام الله علیها یکسال پس از ورود برادرش حضرت امام رضا (علیه‌السّلام) به ایران به همراه عده‌ای از برادران و خواهران و عده دیگری از خویشان به منظور دیدار امام رضا (علیه‌السّلام) وارد ایران شدند. جعفر مرتضی عاملی می‌نویسد:حضرت معصومه در راس یک قافله ۲۲ نفری متشکل از علویان و برادران امام رضا (علیه‌السّلام) برای دیدار با آن امام همام رهسپار ایران گردید. البته برخی از پژوهشگران تعداد افراد این کاروان را حدود ۴۰۰ نفر نوشته‌اند و قائلند ۲۳ نفر از آنان در ساوه کشته شدند پس از آنکه حضرت معصومه و همراهان ایشان به ساوه رسیدند، ماموران حکومتی با آن‌ها درگیر شدند و بسیاری از افراد این قافله را به شهادت رساندند. در همین زمان حضرت معصومه بیمار شد. از خادمش پرسید: از اینجا تا قم چقدر فاصله است؟ خادم عرض کرد: ۱۰ فرسخ. حضرت فرمود: مرا از اینجا به قم منتقل کن.[1] در همین زمان موسی بن خررج که از بزرگان آل سعد و از شیعیان قم بود به خدمت حضرت معصومه مشرف شد و زمام ناقه او را گرفت و به سرای خویش فرود آورد. برخی محققان معتقدند که حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) در ساوه، مسموم شد و سپس با حالت بیماری وارد قم شد. و پس از مدت کوتاهی به شهادت رسید. محمد محمدی اشتهاردی می‌نویسد: «مطابق نقل بعضی مسموم نمودن حضرت توسط زنی در ساوه انجام شد». برخی نیز گفته‌اند: «وقتی حضرت معصومه بدن‌های پاره پاره برادران و برادرزادگان خویش را که ۲۳ نفر بودند را دید، به شدت غمگین گشت و در اثر آن بیمار شد». https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وفات شهادت گونه حضرت معصومه (س) را به اعضای محترم کانال تسلیت عرض میکنیم. ◼️◼️◼️◼️ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ کانال منبر آماده.............👇 https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
*اللهم صل علی محمدوال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به مقام عبادصالحین وکسب شایستگی دربندگی خدا اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم *بندگانِ صالح، وارثانِ زمین* *وعده خداوند* قرآن کریم، وعده داده که در نهایت، بندگان_صالح، صاحبانِ زمین خواهند شد: *وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ، أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ* ما در «زبور» و «تورات» نوشتیم: «زمین را بندگان_صالح به ارث می‌برند.» *بندگان نیکوکاروشایسته* به کلمه‌ی کلیدیِ این آیه دقّت کنید: *«عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ».* در بسیاری از ترجمه‌ها و نوشته‌ها، «عِبَادِ صالِح» رو «بندگانِ شایسته» یا «بندگانِ نیکوکار» ترجمه می‌کنند. امّا این ترجمه‌ها برای این کلمه، واقعاً ناقصه.. صالح کسی است که ریشه در صلح داره، و صُلح‌طلبه... کسی که صلح رو پیاده میکنه.. *محبت به مخلوقات خداوند* کسی که نگاهش، کلامش، اندیشه‌اش، و تمامِ وجودش، سرشار از عشق و محبّت به مخلوقاتِ خداست. قرآن می‌فرماید: *وَ الصُّلْحُ خَیْرٌ* *وَ اللهُ خَیْرٌ* یعنی «صُلحِ کُلّ» خداست. عبد_صالح اون کسی است که به «صُلحِ کُلّ» یعنی خدا، وصله. عبد_صالح، ادای صُلح‌طلبی رو در نمیاره... صلح، در ذاتِش نهفته است، و نمایشی نیست. *دوری ازنفرت وخشونت* عبد_صالح کسی است که وجودش خالی از نفرت و خشونته... صالح هر نیکوکاری نیست. صالح، اون نیکوکاری است، که نیکوئیش، و هر اقدام و فعالیتش، صلح به بار بیاره.. و وحدت و هماهنگی و پیوند ایجاد کنه... اینهمه قرآن کریم می‌فرماید: *الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ.* . عمل_صالح هم عملی است که صلح به بار بیاره.. *حکومت جهانی * در بسیاری از روایات نقل شده که، این آیه اشاره به امام_زمان و حکومتِ جهانی حضرت داره.. خدا وعده داده که بندگان_صالح وارثانِ زمین باشند. پس امام_زمان هم که ظهور میکنه، صلح رو در عالم منتشر میکنه. چون یکی از القاب حضرت هم اباصالح است.. یعنی پدرِ صلح یا پدرِ صالحان.. منتظرانِ «مُصلِح»، باید خود «صالِح» باشند. https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 سوره طه آیه ۷۳ سوره نساء آیه ۱۲۸ سوره انبیاء آیه ۱۰۵ *التماس دعا* https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
‌بابام به مامانم: كمک نميخواي؟ ‏مامانم:چرا بيا اينارو جا به جا كن ‏بابام: ممد برو كمک مامانت. 😂👍🏻 https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
*نتیجه ومحصول عمل به دستورات قرآن درنظام فردی واجتماعی* *فقروتنگدستی* فقر وتنگدستی بعضی ازاقشارجامعه محصول عدم توجه به فرامین حضرت حق درکتب آسمانی است که برقلب پاک پیامبرانش نازگ دید ه همانگونه که درکتاب پیامبرخاتم قران مبین می خوانیم *کلو و اشربوا و لا تسرفوا* توجه میکرد : دیگر هرکس به اندازه نیازش غذا می خورد و پر خوری نمی کرد ، انواع بیماری ها کم می شد *آرامش واطمینان قلب* بی شک آرامش واطمینان قلب فقط نزدخداست ولی آدمی آن را دردنیاطلب میکند چنانچه درکلام وحی آمده است *و قولوا لناس حسنا* توجه می کرد : دیگر عصبانی نمی شد و دعوا و بدگویی از جامعه رخت بر می بست. *بزرگی وبرتری* اگر بنی آدم بزرگی وبرتری فقط شایسته خداوندمیدانست دیگر دربرخورد باهمنوعان گردنکشی نمی کرد همانگونه که درقران بیان شده است *ولا تمش فی الارض مرحا* توجه می کرد : دیگر کسی برای جلب توجه دیگران و فخر فروشی و خودنمایی با غرور راه نمی رفت . *معنویت فراگیردرجامعه* محصول شناخت وعمل به کلام وحی اخلاص دربندگی است چنانچه درآیات الهی آمده است *رجال لا تلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله و اقام الصلاه* عمل می کرد : دیگر هنگام اذان بازارها از مردم خالی می شد و همه به صف نماز می ایستادند، و صفا و صمیمیت و دوستی و معنویت فرا گیر می شد خداوند برکاتش را بر ما نازل می کرد. *زنان جامعه انسانی* اگر زنان جامعه انسانی بادقت درآیات الهی واین آیه خداوند که می فرماید *و لا یبدین زینتهن الا لبعولتهن* عمل می کرد : دیگر زنی برای غیر شوهرش آرایش نمی کرد و بسیاری از زندگی ها آرامش می یافت و جوان ها کمتر به گناه کشیده می شدند. *تیر زهرآگین شیطان* اگر ابناآدم درعرصه بندگی خداوند به این آیه مبارک *قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ* عمل می کرد : دیگر کسی به نامحرم نگاه نمی کرد و تیر زهر آگین شیطان به قلبش وارد نمی شد و این همه فساد رایج نمی شد. *دختران وپسران جوان* اگر هر دختران و پسران جوان به این نورانی حضرت حق *ولیستعفف الذین لا یجدون نکاحا حتی یغنیهم الله من فضله* عمل می کرد : دیگر به بهانه نداشتن موقعیت ازدواج، گناه نمی کردند و صبر می کردند تا خدا آنها را با فضلش بی نیاز کند. *دعوت به گناه* اگر هر کسی به فرمان الهی دراین آیه مبارکه *ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشه فی الذین ءامنوا لهم عذاب الیم* توجه می کرد : دیگر کسی دوستش را به گناه دعوت نمی کرد و زمینه گناه و معصیت را برای یکدیگر فراهم نمی کردند و سلامت جامعه را از بین نمی بردند. سوره نور ايه ١٩ سوره اعراف ١٩٩ سوره نور ايه ٣٣ سوره نور 30 سوره اسرا ايه ٣٧ سوره بقره آیه ٨٣ سوره ملك ايه ١٥ سوره اعراف ٣١ *التماس دعا دارم* https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
💠 واکنش آیت‌الله به انتقاد از اهل علم! متأسفانه برخی به دليل شدت محبت نسبت به معبود بی‌همتا گاهي پا را فراتر از محدوده قوانين الهي مي‌گذارند، دچار افراط مي‌شوند، در صورتی که این تندروی، وسوسه شیطان است و خداوند در قرآن کریم از این کار نهی فرموده است. 💠 آیه: لاَ تُحَرِّمُواْ طَیِّبَاتِ مَا أَحَلَّ اللّهُ لَکُمْ مائده/87 چیزهای پاکیزه‌ای را که خداوند برای شما حلال کرده، حرام نکنید 💠 آینه: حکایت؛ یکی از شاگردان برجسته میرزاجوادآقا ملکی تبریزی نقل می‌کرد: در شبی از شب‌های ماه رمضان برای کاری بیرون شهر رفته بودم دیدم عده‌ای از جوان‌ها و چند نفر از اهل علم برای تفریح و گردش در ماه مبارک بیرون شهر رفته بودند، این منظره بر من ناگوار آمد. روز بعد پس از نماز ظهر و عصر و در خاتمه فرمایشات آقا میرزاجواد، طبق عادت همیشگی در ایوان مدرسه فیضیه، ذکر مصیبت کردم، آن روز قبل از ذکر مصیبت قضیه شب گذشته را عنوان کردم و گفتم: در ماهی که فرمودند « دعیتم الی ضیافه الله» که روزش بهترین روزها و شبش بهترین شب‌هاست، نفس‌ها در آن ثواب تسبیح دارد و خواب در آن عبادت است؛ چرا باید اهل علم به تفریح بروند؟ و به سایرین از جلالت این ماه تذکر ندهند؟ آن روز گذشت. صبح روز دیگر در مسجد بالاسر پس از نماز خواستم سؤالی از ایشان بکنم، تا چشم شریفشان به من افتاد، مرا مورد عتاب قرار داده و فرمودند: دیدی روز قبل چه کردی؟! در حضور اشخاص مختلف از عوام و غیره؟! چرا باید به این نحو اسم اهل علم و علما را ببری؟! مگر تفریح غیر مشروع و حرام است؟! یا مگر حتماً لازم است علما به منبر بروند تا به مردم مطالبی را بگویند؟ ممکن است به نحو دیگری این کار را بکنند. 1 1. با اقتباس و ویراست از کتاب طبیب دلها https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
امام صادق عليه السلام: كَم مِن صَبرِ ساعَةٍ قد أورَثَ فَرَحا طَويلاً، و كَم مِن لَذَّةِ ساعَةٍ قد أورَثَت حُزنا طَويلاً! بسا لحظه اى شكيبايى كه شادى درازى را در پى آورَد و بسا لذّتى آنى كه اندوهى طولانى برجاى گذارَد. ميزان الحكمه جلد6 صفحه156 🌷درود بر تو دوست مهربانم ۱۴۰۲/۳/۲۸🌷 🌺دریچه نگاهت را بگشا آفتاب تا ☘افق روشنایی بالا آمده است 🌺آن را میهمان آسمان دلت کن ☘جهان خود را به آغوش شادی افکنده 🌺و شب را با سیاهی و سکوتش ☘به روزی دیگر سپرده است 🌺غصّه های دیروز را فراموش کن و برای ☘امروز مثل خورشید ، دوباره از نو آغاز کن 🌺و با یاد پروردگار به امروزت برکت ببخش... https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️چرا خداوند ما را به دنیای پر از بلا آورد؟ 🎙 حجت الاسلام عالی 🔰منبر آماده https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
✳️ این خدا خیلی دوست‌داشتنی است! 🔻 ابراهیم (ع) می‌دانست که خدا از سفره‌ای که دست‌های زیادی در آن برود خرسند است. مهمان او امروز نیامده بود. راهی بازار شد و جوانی را پیدا کرد و فرمود: تو امروز مهمان سفرهٔ مایی و او را سر سفرهٔ خود حاضر کرد. قبل از اینکه سفره حاضر شود، ابراهیم به او گفت: چه می‌گویی که این عالم بگردد و گرداننده‌ای در کار نباشد؟ جوان گفت: اینک عالم می‌چرخد و گرداننده‌ای هم در کار نیست. تا اینکه بحث‌ها به طول انجامید و جوان سفره را ترک کرد و گفت حالا تو می‌خواهی یک وعده اطعام کنی، درس توحید می‌دهی؟ 🔸 خوب بگذار برود، این مشرک که نمی‌خواهد از شرک خود دست بردارد، برود بهتر است. در این میان به ابراهیم عتاب شد که تو به‌خاطر یک وعده غذا این همه از بندهٔ ما پرس‌وجو می‌کنی؟ من بیست‌وپنج سال است که به او آب و نان می‌دهم، یک بار هم نام مرا نبرده است! ای ابراهیم باید او را بر سر سفره برگردانی. 🔹 ابراهیمِ خدادوست به بازار رفت و با زحمات زیادی آن جوان را یافت و با التماس او را به خانهٔ خود آورد. جوان پرسید من به غذا شروع نمی‌کنم تا که بگویی چه چیزی موجب شده است که به مهمانی من اصرار می‌ورزی. فرمود: راست قضیه این است که بعد از رفتن تو «عَاتبنی رَبّی فیک» خدایم مرا به‌خاطر تو ملامت کرد و فرمود: چرا بندهٔ ما را راندی، درحالی که من بیست‌وپنج سال است نان و آبش می‌دهم، ولی یک بار هم نام مرا نبرده است! 🔺 این جوان که سخت منقلب شده بود، گفت: آیا واقعاً خدای تو مرا بندهٔ خود خطاب کرده است؟ ای ابراهیم، تو را سوگند می‌دهم که مرا با این خدایت آشنا گردان و او از موحدان ابراهیمی گردید. آری این خدا خیلی دوست‌داشتنی است. 👤 📚 از کتاب | ج۱ 📖 صفحات ۱۲۲ و ۱۲۳ ✅کانال https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880