6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ماجرای درگیری در روستای ابوالفضل اهواز از زبان موسوی امام جماعت و نماینده اهالی روستا
👈🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی
🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
6.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥 #حقیقتی که شما #نباید_میدانستید🔻
این تصاویری تکان دهنده از ریاض پایتخت عربستان و چند صد متری کاخهای حکومتی بن سلمان است این وضعیت مردم کشوری است که تحریم نیستند رفیق فابریک آمریکاییها و صهیونیستها هستند و بیشترین تولید و صادرات مواد نفتی را دارند
👌برای قوی بودن.. باید روی پاهای خودمان تکیه زنیم نه دست طمع کار دیگران
🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی
🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
⁉️متن شبهه 👇👇👇
رباب مادر علی اصغر بر امام حسین نامحرم بود چون طواف نسا انجام نداده
بود برای همین بچه را حضرت زینب به امام دادند
✅ پاسخ شبهه 👇👇
برای پاسخ کافی است ببینیم اصلا امام و اهلبیتشون برای حج رفتند و ناتمام گذاشتند و به کربلا رفتند یا خیر
🔰همانطور که میدانیم هيچكس مجاز نيست عمل حج را نيمهتمام رها كند و اگر كسي احرام ببندد بر او واجب است تا پايان كار اعمال را انجام دهد و تنها در موارد خاصي هست كه ميشود حج را تبديل به عمره كرد . امام (ع) در مقام انجام دادن اعمال حج نبوده است تا بخواهد براي سفر به كربلا حج خود را كنار بگذارد وآنرا نيمهتمام رها كند.براي بيان اهميت قيام امام حسين (ع) نياز به توجيهات اينچنيني نيست، بلكه بيان حقيقت هميشه با وجدانهاي پاك سازگارتر است و اگر واقعيات قيام عاشورا همانطور كه بوده بيان شود مردم بيشتر تحت تأثير قرار خواهند گرفت.
در پاسخ به اين سؤال بايد توجه داشت كه امام حسين عليهالسلام در مقام انجام دادن اعمال حج نبوده است تا بخواهد براي سفر به كربلا حج خود را نيمهتمام رها كند.نكته مهمتر اينكه هيچكس مجاز نيست عمل حج را نيمهتمام رها كند و اگر كسي احرام ببندد بر او واجب است تا پايان كار ،اعمال را انجام دهد.
به جمله زير دقت كنيد: امام حسين (ع) حجش را نيمهتمام گذاشت و بهجاي كوچ به سرزمين عرفات، عازم كربلا شد.بارها اين جمله را از مداحان و منبريها شنيدهايم ،گاهي هم گفته ميشود امام حسين (ع) از عرفات راهي كربلا شد.برخي هم كه دقت كمتري دارند امام (ع) را از منا راهي كربلا كردهاند!
انگيزه گويندگان اين سخن بيان اهميت قيام امام (ع) و ايجاد رقت قلب در مستمعين است تا بتوانند اشك آنان را دربياورند.متأسفانه اين سخن از تهمتهاي ناروائي است كه عدهاي براي رونق كار خودشان به امام حسين (ع) ميزنند.
براي وضوح مطلب ابتدا به نقل دو فرع فقهي و يك مطلب تاريخي ميپردازم: ۱. حج تمتع متشكل از دو عملِ عمره و حج است و عمره آن بايد در ماههاي حج كه عبارتاند از شوال، ذيقعده و ذيحجه انجام شود و زمان حج تمتع مشخص و از نهم ذيحجه است.
۲. عمره در ساير ماههاي سال عمره مفرده ناميده ميشود و نميتوان با آن حج انجام داد.
۳. امام حسين (ع) در اواخر ماه رجب سال ۶۰ هجري قمري از مدينه حركت كردند و چون ورود به مكه بدون احرام مشروع نيست اوايل ماه شعبان همان سال بعد از حدود پنج روز راهپيمايي به مكه رسيدند و هنگام ورود به مكه عمره مفرده انجام دادند.
با توجه به موارد فوق توجه به چند نكته لازم است: الف) با توجه به اينكه سفر امام (ع) در ماههاي حج نبوده است همانطور كه بيان گرديد بدون ترديد هنگام ورود به مكه كه در ماه شعبان بوده است امام (ع) عمره مفرده انجام داده و به اتفاق فقها با عمره مفرده نميتوان حج گذارد.
ب) در هيچ جاي تاريخ ثبت نشده است كه در ماههاي حج امام مجدداً به جحفه يا ساير مواقيت رفته و با بستن احرام، عمره تمتع انجام داده است و يا اينكه امام براي حج احرام بسته و آن را به عمره تبديل كرده است و اساساً دليلي هم براي اين كار وجود نداشته چون تفاوت انجام مناسك حج با عمره مفرده ۴ روز است و اين مدت چنان تأثيري نداشته است كه امام بخواهد حج را تبديل به عمره نمايد و هرچه سريعتر بهسوي كربلا برود.
ج) با توجه به دعوت جمع كثيري از مردم كوفه از امام (ع) براي سفر به اين منطقه و پذيرفتن امامت و رهبري مسلمانان، امام تصميم به اجابت تقاضاي آنان گرفت ولي براي اطمينان از اين دعوت و بررسي صحت و سقم آن پسرعموي خود مسلم بن عقيل را به كوفه فرستاد و او نيز طي پيامي دعوت مردم را تأييد و از امام خواست هرچه زودتر به كوفه برود بنابراين قبل از فرارسيدن موسم حج امام تصميم به خروج از مكه و قصد سفر به عراق داشته است و اين مطلب در وصيت امام به برادرش محمد حنفيه هنگام خروج از مدينه نيز ديده ميشود بخشي از وصيت امام (ع) به شرح زير است: «من براي تفريح، تفرج، استكبار، فساد و ظلم خارج نميشوم بلكه براي اصلاح امت جدم خارج ميشوم و تصميم دارم امربهمعروف و نهي از منكر كنم و سيره جدم رسولالله (ص) و پدرم علي (ع) را احياء كنم.
ادامه در پست بعدی👆🔻👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه پاسخ بالا 👆🔻👇👇
د) علت خروج امام (ع) از مكه در هشتم ذيحجه اين بود كه نامه مسلم در آن ايام به امام رسيد از طرفي در همين زمان عده زيادي براي انجام مناسك حج به مكه آمده بودند و بهترين زمان براي آغاز اين سفر مهم و سرنوشتساز هشتم ذيحجه بود تا اطلاعرساني صحيح از اهداف اين سفر صورت گيرد لذا امام روز هفتم ذيحجه با خطبهاي غرا، آغاز سفر و هدف مهم خود را به اطلاع مردم رساندند و روز هشتم ذيحجه از مكه خارج شدند. بخشي از خطبه امام (ع) به شرح زير بود: «مرگ براي فرزندان آدم همانند گردنبند بر گردن دختران جوان است، اشتياق من براي ديدار پدر و جدم و رفتگان خاندان، همانند اشتياق يعقوب براي ديدار يوسف است. گويا ميبينيم درجايي كه براي كشتنم مقرر شده گرگها بند بند مرا از هم جدا ميكنند و فرار از آن نيست و بر بلاهاي او صابريم و او اجر ما را كامل خواهد كرد پس كسي كه حاضر است ايثار كند و جانش را در اين راه بدهد و با ما بيايد، بداند كه من فردا حركت ميكنم ان شاء الله.»
ه) اهميت قيام امام (ع) در هدف آن است كه در ات امام به خوبي به آن اشاره شده است و در زمان حركت ميتوانند آن را برجسته نمايند و مردم را به تفكر وادارند. جاي خالي ايشان در سرزمينهاي عرفات و منا ميتوانست مردم را به اندوه فرو برد و اين پرسش را در ذهن آنان ايجاد كند كه چرا امام (ع) اقدام به اين سفر كردند؟
بنابراين زمان سفر و هدف آن به قدر كافي روشن است و نيازي به اضافه كردن پيرايههايي كه نه تنها مفيد نيست بلكه پرسشهاي ناصحيحي در ذهن مردم ايجاد ميكند،نيست.
🔰نتيجهگيري🔻🔻
از آنچه گذشت روشن ميشود كه امام (ع) در مقام انجام دادن اعمال حج نبوده است تا بخواهد براي سفر به كربلا حج خود را كنار بگذارد و نيمهتمام آن را رها كند ضمن اينكه هيچكس مجاز نيست عمل حج را نيمهتمام رها كند و اگر كسي احرام ببندد بر او واجب است تا پايان كار اعمال را انجام دهد و تنها در موارد خاصي هست كه ميشود حج را تبديل به عمره كرد كه در مورد امام حسين (ع) سالبه به انتفاء موضوع است و براي بيان اهميت قيام امام حسين (ع) نياز به توجيهات اينچنيني نيست ،بلكه بيان حقيقت هميشه با وجدانهاي پاك سازگارتر است و اگر واقعيات قيام عاشورا همانطور كه بوده بيان شود مردم بيشتر تحت تأثير قرار خواهند گرفت.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🏴لطمه زدن در عزاداری
🔷س 5356: اگر شخصی در روضهها به صورتش دست بزند تا جایی که صورتش زخم شود، حتی کبود شود، آیا این عمل مشکلی دارد؟
✅ج: در پاسخ باید عرض کنیم در حد کبود شدن که حالا ممکن است با زنجیر زدن با سینه زدن بدن کبود شود، اگر ضرر معتنابهی برای بدن نداشته باشد به نظر حضرت آقا اشکالی ندارد. اما کارهایی فراتر از اینها که ممکن است دشمنان سوء استفاده کنند، مثل مجروح کردن خود یا بدن را زخم کردن و قمه زدن یا مثل عبور از روی آتش و امثال اینها که در بعضی جاها برخی از افراد انجام میدهند، چون به هر حال اینها اعمال مستندی نیست، در عزاداریها نه وارد شده است، نه سیره بر این بوده است و امروزه هم دشمنان از اینگونه اعمال علیه مکتب اهلبیت علیهمالسلام و پیروان اهلبیت علیهمالسلام سوءاستفاده میکنند، اگر در آن حد باشد بله اشکال دارد. اما اگر در همین حد که متعارف است سینه میزنند زنجیر میزنند بدنشان ممکن است سرخ شود کبود شود، در حد متعارفش که ضرر معتنابهی برای بدن نداشته باشد، اشکالی ندارد.
📕منبع: khamenei.ir
🆔 @resale_ahkamچشم
🏴لطمه زنی بدون اختیار
🔷س 5359: اگر شخصی در روضه ابا عبد الله(علیه السلام) از خود بی خود شده و به سر و صورت خود لطمه وارد کند و ضرر قابل توجهی به بدن خود وارد سازد، آیا این کار اشکال دارد؟
✅ج: اگر در موقع لطمه زدن حقیقتاً بیاختیار بوده، اشکال ندارد.
📕منبع: khamenei.ir
🆔 @resale_ahkam
🏴هروله کردن
🔷س 5357: هروله کردن و گفتن ذکر ائمه بصورت تند و پشت سر هم (شور) جایز است؟
✅ج: اگر موجب وهن مذهب یا مراسم عزاداری معصومین نباشد فی نفسه اشکال ندارد.
#هروله #عزاداری
📕منبع: khamenei.ir
🆔 @resale_ahkam
🏴چاپ اسماء متبرکه روی لباس
🔷س 5361: آیا چاپ و نوشتن آیات قرآن و اسامی معصومین (علیهم السلام) روی لباس، مخصوصاً لباس مشکی، با توجه به این که دست و بدن به آن برخورد می کند، جایز است؟ استفاده از این لباس ها چه حکمی دارد؟
✅ج: اشکال ندارد، ولی واجب است احکام شرعی در مورد آن رعایت شود و از بی احترامی و نجس کردن و دست زدن بدون وضو به نوشته های آن خودداری شود.
#احکام_اسماء_متبرکه #احترام_اسماء_متبرکه
🆔 @resale_ahkam
🏴 پوشیدن لباس مشکی
🔷س 5360: برخی افراد از اول #محرم تا آخر #صفر به احترام #عزای_امام حسین (علیه السلام) #لباس_مشکی می پوشند، آیا این کار با اینکه دو ماه طول می کشد باز امر پسندیده ای بوده و کراهت ندارد؟
✅ج: پوشیدن #لباس_مشکی در ایام عزاداری خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) به منظور تعظیم شعائر الهی و اظهار حزن و اندوه، موجب ترتب ثواب الهی است.
#احکام_عزاداری #لباس_سیاه
🆔 @resale_ahkam
🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی
🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
🔴 #گزارش_گروسی| مدیرکل آژانس در بازگشت چه گفت؟‼️
◾️#زمانه| «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی پس از اتمام سفر به ایران در بدو ورود به وین:
🔹سفر من به تهران، مهم بود و با یک خروجی همراه بود که معتقدم از لحاظ عدم اشاعه، صلح و امنیت و همچنین کار آژانس در سطح جهانی، بسیار بسیار مهم بود. ما یک بیانیه مشترک در ۶ بند صادر کردیم که ارجاعاتی برای مسیر مطلوب همکاری و ادامه آن و ضرورت اعتماد وجود دارد.
🔹من با دو هدف به تهران رفتم: اول، به منظور ایجاد کانال مستقیم ارتباط و گفتگو با مقامات ایرانی و دوم، گرفتن دسترسی برای بازرسانمان.
🔹ما همچنین توافق کردیم که بازرسیهایی که ما میخواهیم آنجا داشته باشیم، در مورد مواد هستهای یا فعالیتهای احتمالی مرتبط هستهای باشد. در چارچوب کنونی هیچ مکان دیگری وجود ندارد که ما نیاز به دیدن آن داشته باشیم.
🔹تاریخ دقیق بازرسیها، چیزی است که ما معمولا علنی اعلام نمی کنیم، چرا که بخشی از اطلاعات پادمانی محرمانه است که ما داریم. ولی می توانم بگویم که بر سر تاریخها توافق شد و این تاریخها بسیار بسیار نزدیک هستند.
🔹کاملا معتقدم که موضوع بازرسیها در مسیر درست انجام خواهد شد. هیچ محدودیتی وجود ندارد. البته در چارچوب رویههای پذیرفته شده. شما میدانید که ما دستورالعملهایی در این خصوص داریم تا محرمانگی اطلاعات و منافع دولت بازرسی شونده را تضمین کنیم. ما به طور آزاد به هر جا که میخواهیم نمیرویم. ما توافقنامه جامع پادمان، پروتکل الحاقی، موافقتنامه تاسیسات و... را داریم.
🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی
🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
🔻عذرخواهی رسمی امارات از ایران
🗣فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:
🔸امارات ضمن عذر خواهی رسمی از ایران (بابت تیراندازی به دو صیادایرانی که منجر به کشته شدن آنها شد) متعهد شد برابر قوانین بینالمللی خسارات وارد شده را جبران کند.
🔸تعدادی از صیادان دستگیر شده لنج ایرانی به کشورمان بازگردانده شدند.
🔸روز گذشته پیکر دو صیاد ایرانی در بندر عباس تحویل و به زادگاهشان در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد.
📌به ما بپیوندید:
🇮🇷
🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi