🔸مراسم یادبود نسل کشی ارامنه با حضور نمایندگان مجلس و خلیفه ارامنه در تهران برگزارشد
@westanews
🔸ایران یک محموله حامل هروئین پاکستانی که به مقصد امارات میرفت، توقیف کرد .
@westanews
🔸زيد نخاله رهبر جهاداسلامی فلسطین خواستار توقف جنگ در یمن و پایان محاصره این کشور شد
@westanews
🔸دکتر ابراهیم رئیسی و سفیر ارمنستان دیدار و گفتگو کردند:
دکتر ابراهیم رئیسی:
مخالفت با تجاوزگری موضع ثابت و اصولی ماست
ایران حامی تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهاست
سفیر ارمنستان:
ارمنستان آماده است روابط دو کشور رو از سطح فعلی به سطح راهبردی ارتقا دهد.
هدایت شده از صوت المقاومه
Mohsen Chavoshi - Kalagh Rosiah.mp3
3.93M
یارضا جان
دعاگوی همه عزیزان در جوار حضرت رضا هستیم🤲🤲
هدایت شده از ابوقاسم
🔸مردم رهبری را با ائمه جمعه فهم می کنند
حیات امام جامعه در میان مردم به یک سری شاخص ها بستگی دارد
مهم ترین مساله ارتباط امام با جامعه است، اما خب وسعت جمعیت و گستره جغرافیا يا تفاوت بصیرت و درک مردم این اجازه را نمی دهد که طبقات مختلف جامعه امام را بشناسند و امام هم نمی تواند مستقیما با تک تک افراد سایر بلاد و شهرها ارتباط برقرار کند.
اینجاست که والیان و نمایندگانی که از جانب امام به نقاط مختلف و دور دست ها فرستاده می شوند نقش مهمی را باید ایفا کنند و مسئولیت دارند تا پیوند امت با امام را بگسترانند تا به افزایش نفوذ و قدرت امام جامعه منجر شود
والیان و فرستادگان حاکم اسلامی به عنوان خودِ امام جامعه تلقی می شوند و مردم رفتار ها و کنش و واکنش های آن ها را همان رفتارهای امام جامعه می دانند،در برخی نقاط می بینیم نماینده ولی جامعه به خوبی نمایندگی می کند و موجب افزایش رابطه اجتماعی سیاسی و حتی قلبي مردم با امام مي شوند و در برخی نقاط نیز به خاطر عملکرد اشتباه و غلط موجب فاصله امت با امام می شوند
این مساله در زمان حکمرانی امیرالمؤمنین به وضوح کامل قابل بررسی و مطالعه است.
ائمه جمعه نسبت به ولی فقیه به مثابه همان حلقه انصار ابی عبدالله هستند که در کربلا به دور حسین بن علی حلقه زدند و الان همان اصحاب و عشق شان نسبت به امام زمان شان الگوهایی برای شناسایی امام حسین علیه السلام شدند
در زمانه ما هم مساله همین است، ببینیم والیان امام و ائمه جمعه در نقاط مختلف به چه میزان به ولی جامعه شباهت دارند و تا چه اندازه بصیرت افزایی می کنند؟
ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه یعنی امام جامعه متکثر یافته در شهرهای مختلف که می خواهند برای امام جامعه و گسترش دین و بصیرت، امت سازی کنند.
حال ببینید ائمه جمعه به چه میزان تبلوری از شخصیت امام جامعه هستند و چگونه با مردم تعامل می کنند؟
ابوقاسم
هدایت شده از عدالتخانه
🔴بخشی از فرمایشات حضرت آیةالله #امام_خامنهای_روحی_فداه در مورد نحوه زندگی مسئولین و پرهیز از برخی امور
🔶آن حضرت در جایی دیگر از نهجالبلاغه میفرماید: «انالله تعالی فرض علی ائمّة الحق ان یقدّروا انفسهم بضعفة النّاس»؛ یعنی صاحبان مناصب در نظام حق، حق ندارند خودشان را با اعیان و اشراف مقایسه کنند و بگویند چون اشراف و اعیان اینگونه خانه و زندگی دارند و اینطور گذران میکنند، پس ما هم که صاحب این منصب و این مسؤولیت در جمهوری اسلامی یا در نظام اسلامی و حاکمیت اسلامی هستیم، سعی کنیم مثل آنها زندگی کنیم؛
🔸یا اینکه چون رؤسا و مسؤولان و وزرای کشورهای دیگر در نظامهای غیرالهی و غیرحق اینطور زندگی میکنند، اینطور خوشگذرانی میکنند و اینگونه از امکانات مادی استفاده میکنند، ما هم بایستی همانطور زندگی کنیم؛ نه.
حق ندارند زندگیشان را با اعیان و اشراف و متمکّنان و یا با منحرفان اندازهگیری کنند. پس با چه کسانی باید زندگىِ خودشان را اندازه بگیرند؟ «ان یقدّروا انفسهم بضعفة النّاس»؛ (۵)
🔶با مردم معمولی، آن هم ضعیفها و پایینترهایشان. در این عبارت، این تعبیر نیست که مثل آنها زندگی کن - ممکن است هر کسی نتواند آنگونه زندگی را بر خودش تنگ بگیرد - اما این هست که خودت را با او اندازه بگیر و با او مقایسه کن؛ نه با اعیان و اشراف و با فلان پولدار و فلان سرمایه دار. مسؤول و صاحب یک منصب در نظام اسلامی و نظام حق، نباید طوری زندگی کند که باب اعیان و اشراف و متمکّنان و برخورداران جامعه، یا مسؤولان کشورهای غیر اسلامی است. این #فرهنگ_غلطی است که هرکس در مسؤولیتهای دولتی به مقام و مسؤولیتی رسید، باید فلان طور خانه، یا فلان طور وسیله رفت و آمد، یا فلان طور امکانات زندگی داشته باشد؛ نه، دستور امیرالمؤمنین این نیست؛ فقط مربوط به آن زمان هم نیست؛ مربوط به همه زمانهاست. آن زمان هم اینگونه نبود که همه مردم فقیر باشند. فتوحات اسلامی شده بود؛ در کشور اسلامی ثروتهایی وجود داشت و ثروتمندان و تجّاری بودند که - از راه حرام یا حلال، فعلاً کاری نداریم - زندگیهایشان، زندگیهای برخوردارانه بود.
🔸امیرالمؤمنین در همین زمان میفرماید نباید زندگی شما، زندگی برخوردارانه باشد. ؛ این مربوط به مسؤولان و صاحبان مناصب در نظام اسلامی است که باید خودشان را با مردمِ ضعیف بسنجند، نه با برخورداران جامعه.
آن حضرت در نامه دیگری به اشعثبنقیس میفرماید: «وانّ عملک لیس لک بطعمة ولکنّه فی عنقک امانة»؛ یعنی این مسؤولیت و منصبی که در نظام اسلامی داری، طعمه و سرمایه و کاسبی نیست - اشتباه نشود - مسؤولیت در نظام اسلامی باری بر دوش انسان است که باید آن را به خاطر هدف و نیّتی تحمّل کند. برداشت صحیح از دولت اسلامی و مسؤولیت اسلامی این است.
مسؤولان اسلامی نباید در رفتار و عملِ خودشان مسرفانه و متجمّلانه زندگی کنند. بالاتر از آن، نباید طوری زندگی کنند که روش اسرافآمیز و تجمّلآمیز به یک فرهنگ تبدیل شود. این هم نقطه بعدی است که اهمیتش از اوّلی بیشتر است، یا لااقل کمتر نیست.
⚠️فرض بفرمایید اگر به وسیله یک نفر در سطح عالی و در میان صاحبان مناصب حکومت اسلامی، کیفیّت آرایش محلّ زندگی و محلّ کار، کیفیّت زندگی خانوادگی، چگونگی ازدواج فرزندان، مهریهها و جهیزیهها و از این قبیل، به شکل غیر اسلامی آن - به معنای مسرفانه - انجام گیرد، این به فرهنگ تبدیل میشود؛ به این معنا که بقیه نگاه میکنند و یاد میگیرند؛ مهریهها بالا میرود، ازدواجها مشکل میشود، زندگی سخت میشود و همین رفتار بتدریج آثارش در طول مدتی کوتاه یا بلند، در متن جامعه منعکس میگردد.
🔷بنابراین مهمترین مطلب اصلی امیرالمؤمنین در باب حکومت این است: حاکم نباید حکومت را برای خود وسیله اعاشه و زندگی و کسب درآمد و اندوختن ثروت قرار دهد، بلکه باید آن را یک مسؤولیت بداند. باری است بر دوش او؛ باید همه همّت خود را بگذارد که این بار را به منزل برساند.۱۳۷۹/۰۹/۲۵
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
🔸یک منبع خبری در مرز دوغارون به خبرگزاری وستانیوز گفت طالبان به تاسیس جاده در خط مرزی ایران اصرار دارد و این مساله به احتمال زیاد منجر به توقف مجدد پایانه مرزی دوغارون می شود
@westanews
🔸منابع محلی از افزایش تحرکات نظامی ایران و طالبان در مرز مشترک خبر می دهند
طرفین تجهیزات گسترده ای را به سمت نقاط مرزی گسیل داده اند
@westanews
🔸نعیم قاسم: دشمنان حزبالله از سفارت آمریکا دستور میگیرند
معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت که دشمنان حزب الله در سفارت آمریکا گرد هم جمع میشوند، دستورات را میگیرند تا مقاومت را هدف قرار دهند و برای خلع سلاح آن تلاش کنند
@westanews