زن در اسلام زنده، سازنده
و رزمنده است..
به شرطی که لباس رزم
او عفتش باشد...!
#شهیدبهشتی🌱
@farhangi_whc_semnan
حضرت زهرا، تجسّم عالیترین مفاهیم انسانی و اسلامی در مورد زن
این زندگی کوتاه هیجدهساله یا اندکی بیشترِ این بزرگوار یک چنین ماجرایی دارد که ماجرای مهمّی است. آن حضرت تجسّم عالیترین مفاهیم انسانی و اسلامی در مورد زن است، که به اینها باید توجّه کرد؛ درس فاطمهی زهرا بیشتر این موارد است. برخی از مفاهیم اسلامی مفاهیم اختصاصی است، مثل مادری، همسری، کدبانویی، تربیت فرزند؛ در همهی اینها اوج قلّهی تصوّر، حضرت فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) است. در عرصهی تربیت فرزند، در عرصهی همکاری با شوهر، در عرصههای مشترک و در آن چیزهایی که بین زن و مرد مشترک است، مثل بندگی خدا -وظایف بزرگ مثل بندگی خدا- وضعیّت فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) یک وضعیّت فوقالعاده اعجابانگیز و مهم است. امام حسن مجتبیٰ (سلام الله علیه) میگوید شب جمعه تا صبح مادرم بیدار بود، عبادت میکرد، هر وقت صدای او را شنیدم، دیدم برای دیگران دارد دعا میکند؛ صبح گفتم مادر! برای دیگران دعا کردی، برای خودت دعا نکردی؛ فرمود پسرم! اَلجارَ ثُمَّ الدَّار؛(۱) این درس است. در قضیّهی [نزول سورهی] هلاَتیٰ [آمده است که] «اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ الله»؛(۲) من این را به عنوان یک درس برای امّت اسلامی، برای جامعهی اسلامی، برای جمهوری اسلامی تلّقی میکنم که کار با اخلاص انجام بگیرد. حسن بصری که از زهّاد ثمانیّهی معروف است و زاویه هم دارد با اهلبیت، میگوید که «ما کان فی هذه الامّة اعبد من فاطمة کانت تقوم حتّی تورّم قدماها».(۳) معنای این تعبیر «ما کان اعبد من فاطمة» این نیست که شبیه او و به اندازهی او تعدادی وجود داشتند؛ نه، در تعبیرات عربی معنایش این است که هیچ کس در امّت، مانند او نبود از لحاظ عبادت. این را حسن بصری میگوید؛ حسن بصری دوران فاطمهی زهرا را درک نکرده، امّا اینکه این طور قاطع این حرف را میزند نشان میدهد این جزو مسلّمات و متواتراتی بوده است که در آن زمان وجود داشته. اینکه وظیفهی عبادت، بعد وظیفهی امر به معروف و مجاهدت، یعنی حضور در آن میدان عجیبی که بنا بود سرنوشت امّت اسلام در آن میدان تعیین بشود و آن حضور طوفانی عجیب فاطمهی زهرا با آن خطبههای عجیب. نقشهی جامع هویّت زن در منطق اسلام این است؛ مادر خوب، همسر خوب، مجاهد فیسبیلالله، در عین حال کدبانو، مدیر خانه، و در عین حال عابد و بندهی خدای متعال. و در نهایت، فاطمهی زهرا (سلام الله علیها) نشان داد که زن میتواند به رتبهی عالی عصمت برسد که اینها خصوصیّات این بزرگوار است.۱۳۹۹/۱۱/۱۵
بیانات در ارتباط تصویری با مداحان
پايگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيتاللهالعظمی سيدعلی خامنهای (مدظلهالعالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
#فاطمیه_نزدیک_است
@farhangi_whc_semnan
⛔️در پاسخ به صحبت های #گرگیج عالم اهلسنت و توهین به ائمه (ع)
📛 گرگیج در تریبون نمازجمعه ۱۹ آذر:
اگر کسی خلافت عمر را نپذیرد، نمیتواند از حلال زاده بودن ۹ امام شیعه دفاع کند.((نعوذبالله))😡
✅پاسخ: 👇👇👇
اولاً حضرت شهربانو نه کنیزِ هدیه به امام حسین عليهالسلام بود و ونه توسط عمر به نکاح امام حسین (ع) درآمده. بلکه ازدواج رسمی بود. اسرای فتح ایران ابتدا توسط امام علی (ع) آزاد شدند و سپس ازدواج رسماً صورت گرفت که طبق عقیده شیعیان خطبه عقد مولای ما امام حسین (ع) با شهربانو به دستور امیرالمومنین (ع) و توسط جناب حذیفه از شیعیان آن حضرت خوانده شد. (الدرُّ النظیم فی مناقب الائمة اللهامیم/مناقب آلابیطالب)
ثانیاً بالفرض کنیز بوده باشد، برحسب فقه صحیح اسلام هر غنیمتی[اموال منقوله،کنیز وجواری،اراضی] که تحت حاکمیت ظالمین از مشرکین گرفته شود، اساساً ملک امام معصوم است.
👇امام مالک کل عالم است و اگر غاصبی چیزی به ایشان ببخشد ملکیت ایشان به خاطر هدیه توسط غاصب نیست. 👇
معاوية بن وهب گويد: به امام صادق (ع) عرض كردم: اگر امام افراد را به سريّه بفرستد و غنيمتهايى به دست آورند، چگونه تقسيم مىشود؟
فرمود: اگر به فرماندهى كسى كه امام او را منصوب فرموده است جنگيدهاند، بايد يك پنجم كه سهم خدا و رسول است جدا شود و چهار پنجم آن را بين خودشان تقسيم كنند. و اگر در آن جنگ به جنگ مشركان نرفتهاند، هرچه غنيمت گرفتهاند براى امام عليهالسّلام است و هرطور دوست بدارد با آن رفتار مىكند.
📗الکافي ج ۵، ص ۴۳
✔️لذا برفرض کنیز بودن مادر زینالعابدین (ع)، وۍ ملک اهل بیت (ع) بوده وعمر بن خطاب مدخلی در ملکیّت وی نداشت که با سلب مشروعیت خلافتش، نکاح امام حسین (ع) با شهربانو ابطال شود.
لذا سخن گرگیج یک افترای بی سر و ته است والزام او از اساس منقوض است.
ثالثاً کجای فقه اهلسنت عاقد باید عادل باشد؟ آیا عاقد فاسد عقدش باطل است؟
👈طبق نظر بسیاری از علمای شیعه و اهل سنت، میتوان کافر را از یک مسلمان وکیل کرد، تا از طرف او عقد نکاح یا... را انجام دهد! پس استدلال آقای گرگیج در مورد اینکه چون خلیفه دوم حضرت شهربانو را به عقد سيد الشهدا در آورده است پس خلافت او شرعی است، نه تنها دلالت بر خلافت ندارد، بلکه این عمل الزاما حتی نمیتواند دلالت بر اسلام شخص وکیل داشته باشد! (زكريا الأنصاري، أسنى المطالب في شرح روض الطالب، ج ۲، ص ۲۹۵/ سید یزدی، العروة الوثقی، ج۲، ص۲۰۹).
❌ توهین به اهلبیت عادت نواصب است. قطعا با چنین مطالبی نمیتوانید مشکل غاصب بودن خلفایتان را حل و آنها را مشروع کنید.
⚠️ماجرا نباید با یک عذر خواهی ساده تمام شود...
با هتاکان به اهل بیت علیهمالسلام باید وفق قانون برخورد صورت گیرد.
این تحرکات وحدتشکن در آستانه فاطمیه آن هم از سوی فردی که سابقه سخنان این چنینی دارد مشکوک و جای مداقه توسط مسئولان ذیربط دارد!
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
@farhangi_whc_semnan
📰اعلام برائت ائمه جمعه اهل سنت از سخنان گرگیج/ امام جمعه آزادشهر: حرفهایم تحریف شده! عذر میخواهم
🔹امام جمعه آققلا: راه کسب شهرت اهانت به مقدسات نیست. مقصر خودمانیم که به چنین افرادی بها میدهیم. قطعا این افراد از خارج از کشور خط میگیرند.
🔹امام جمعه سنندج: توهین به اهل بیت(ع) حرام شرعی است. کسانی که به مقدسات توهین میکنند عامل بیگانگان هستند.
🔹امام جمعه بندرترکمن: طرح چنین مسائلی درست نیست. من از اظهارنظر برخی از علما تعجب و ابراز تاسف میکنم.
🔹️امام جمعه آزادشهر طی سخنانی در خطبههای نمازجمعه با اشاره به ماجرای ازدواج امام حسین علیهالسلام با دختر پادشاه ایران، به ائمه اطهار اهانت کرده بود. او دیروز در اینستاگرامش اعلام کرد که سخنانش تحریف شده و از همه عذرخواهی کرد.
@farhangi_whc_semnan
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مداحی زیبا (صبح روز سه شنبه)
#دهه_فاطمیه
@farhangi_whc_semnan
126.7K
🏴حَیَّعلَیالعَزاکهفاطـ🥀ـمیـهه در راه است 🏴
@farhangi_whc_semnan
معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
⛔️در پاسخ به صحبت های #گرگیج عالم اهلسنت و توهین به ائمه (ع) 📛 گرگیج در تریبون نمازجمعه ۱۹ آذر:
✳ ماجرای ازدواج مادر امام سجاد علیه السلام
اما حقیقت ماجرا چیست؟
▫▫▫
محمد بن جریر طبری، از علمای بزرگ شیعه است که در قرن پنجم (حدود هزار سال قبل) زندگی میکرده است. او کتابی دارد به نام "دلائل الامامه" که در این کتاب به اثبات حقانیت امامان شیعه پرداخته است.
طبری در صفحه ۱۹۴ این کتاب، ضمن بیان احوالات بی بی شهربانو، مادر مکرمه امام سجاد علیه السلام، مینویسد:
همين كه اسيران ايرانی وارد مدينه شدند عمر تصميم داشت زنان را بفروشد و مردان را بعنوان برده بگيرد و آنها را به کار بگیرد تا در هنگام طواف، افراد ناتوان و بیمار و پیر را روی دوش خود بگذارند و دور کعبه حمل کنند.
امير المؤمنين عليه السلام فرمودند: پيغمبر فرموده است افراد برجسته هر قوم و ملت را گرامی بدارید.
عمر اعتراف کرد بله، من هم اين مطلب را شنيده ام كه ميفرمود هر گاه فرد با شخصيت يك طائفه اى پيش شما آمد او را احترام كنيد؛ گر چه مخالف شما باشد.
امير المؤمنين فرمودند: پس تو به چه حقی به خودت این اجازه را دادی که با این بزرگوران، اینگونه رفتار کنی؟ اينها گروهى هستند كه خودشان به میل خودشان تسليم شدند و علاقه به اسلام دارند و من از نژاد اينها فرزندانى خواهم داشت. من شما و خدا را گواه ميگيرم كه سهم خودم از اينها را در راه خدا آزاد نمودم.
تمام بنى هاشم، و نیز سایر مسلمانان از مهاجر و انصار گفتند: یا امیرالمؤمنین، ما نيز حق خود را به شما بخشيديم.
امیرالمؤمنین فرمود: خدايا شاهد باش من تمام آنچه را ایشان به من بخشیدند، در راه تو آزاد نمودم.
عمر گفت: چرا با تصميم من در مورد اين اسيران فارس مخالفت کردی و چه باعث شد كه بر خلاف راى من عمل كنى؟
امیرالمؤمنین دومرتبه فرمايش پيغمبر درباره احترام افراد با شخصيت را به يادش آوردند و اینکه این افراد، به میل خودشان مسلمان شدن را پذیرفته اند.
عمر دیگر اعتراض نکرد ......
گروهى از قريش علاقه به ازدواج با آن بانوان داشتند.
امير المؤمنين فرمودند: نبايد آنها را بر ازدواج مجبور كرد. اختيار را بخودشان بدهيد هر كس را كه خواستند انتخاب كنند.
گروهى به شهربانو، دختر کسری اشاره نمودند.
اختيار انتخاب را به او دادند و در حالی که در پس پرده بود، از او خواستگارى كردند.
در حضور جمع به ایشان گفتند: از ميان كسانى كه از تو خواستگارى كرده اند كدام را انتخاب ميكنى؟ آيا علاقه بداشتن شوهر دارى؟
ایشان سكوت كردند.
امير المؤمنين فرمودند: بشوهر علاقه دارد ولى حالا بايد منتظر بود تا چه كسى را انتخاب كند.
عمر گفت: از كجا فهميدى تصميم بشوهر گرفته است؟
حضرت فرمودند: هر گاه بانوى با شخصيت بدون سرپرستی از يك طائفه خدمت پيغمبر ميرسيد، وقتى از او خواستگارى ميشد، دستور ميدادند به او بگويند تو بشوهر دارى مايلى؟ اگر خجالت ميكشيد و سكوت ميكرد، همين سكوتش را دليل اجازه اش قرار ميدادند و دستور ازدواجش را صادر ميكردند. اگر ميگفت نه، اجبار بر پذيرش نميكردند.
خواستگاران را به شهربانو نشان دادند.
ایشان با دست به امام حسين علیه السلام اشاره کردند.
باز براى مرتبه دوم از او تقاضاى انتخاب كردند؛ اين مرتبه نيز به زبان فارسی گفت: اگر انتخاب با من است، او را انتخاب کردم. و امیرالمؤمنین را ولی (وکیل) خود انتخاب کردند تا خطبه عقد جاری شود. حذيفه نيز خطبه عقد را خواند.
امير المؤمنين به او فرمودند: اسمت چيست؟
گفت شاه زنان دختر كسرى.
امیرالمؤمنین به زبان فارسی فرمودند: "نه؛ شاه زنان نیست مگر دختر محمد" او سیدة النساء و شاه زنان است. تو شهربانو هستی و خواهرت نیز مروارید است، دختر کسری.
عرض کرد: آرى صحيح است.
شهربانو با امام حسین ازدواج کرد؛ و خواهرش مروارید، با امام مجتبی علیه السلام.
❗این مطلب را منتشر کنید تا سایر مومنین نیز از اصل ماجرا آگاه شده و شبهات شیاطین در آنان اثر نکند.
این مطلب در منابع زیر نقل شده است:
📚 دلائل الامامه طبری، صفحه ۱۹۴
📚 العدد القویه (تالیف برادر علامه حلی) صفحه ۵۷
📚 بحارالانوار جلد ۳۱ صفحه ۱۳۳
📚 مستدرک الوسائل جلد ۱۱ صفحه ۱۳۲
@farhangi_whc_semnan