eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
413 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ﺩﻫﻜﺪﻩ مقاومت
بسم الله الرحمن الرحیم سلام کانال به سبکـ اسمانـ در نرم افزار ایتا 🌈☁️🌦🌩🌈 اهداف 1⃣ مطالب کاربردی✅ 2⃣ وهمکاری فرهنگی با موسسات در سطح کشور☔️ 3⃣اصول و فرهنگی ،تشکیلاتی و تربیتی🔅 4⃣ جلسات اموزشی در استانهای مختلف🎖 5⃣ با مشاوران خانم و اقا (درمرکز مشاوره برخی استانها)🌱 6⃣ به سوالات مذهبی ، تربیتی و....⁉️ و 7⃣معرفی تبادلی ، کانالها و گروههای مذهبی 8⃣هماهنگی اقدامات 🌀 در کشور با ما همراه باشید. http://eitaa.com/b_sabk_aseman 🌈🌧☁️🌥🌩🌈☔️
🔮🎷برخی دانشمندان خداناباور که دارای فرزند می باشند، سنت های دینی را به دلایل اجتماعی و شخصی پذیرفته اند. پژوهشی از دانشگاه رایس و دانشکده بوفالو - زیر مجموعه دانشگاه ایالتی نیویورک (SUNY) این مطالعه همچنین دریافت که برخی دانشمندان خداناباور می خواهند کودکانشان با ادیان متفاوت آشنایی یابند تا بتوانند تصمیم آگاهانه ای درباره انتخاب های دینی خود داشته باشند. جامعه شناس دانشگاه رایس، الین هووارد اکلاند، پژوهشگر اصلی مطالعه و نویسنده مقاله ای در شماره دسامبر نشریه Scientific Study of Religion، اظهار می دارد که: "پژوهش ما تنها نشان می دهد در جامعه ایالات متحده، دین و خانواده تا چه حد در هم تنیده اند - آن قدر که حتی افرادی که به کمترین میزان مذهبی اند، دین را در زندگی شخصی خود مهم می یابند. پژوهشگران دریافتند 17 درصد از خداناباوران دارای فرزند، بیش از یک بار در سال در تشریفاتی دینی شرکت می کنند. این پژوهش از طریق مصاحبه با نمونه ای انتخابی از 275 شرکت کننده، که از میان اسامی یک برآورد 2198 نفره از اساتید دائم و استادیاران علوم طبیعی و اجتماعی، در 21 دانشگاه ممتاز ایالات متحده انتخاب شده اند، به عمل آمده است. نزدیک به نیمی از جمعیت برآورد اولیه، اظهار کردند شکلی از هویت مذهبی را دارا هستند در حالی که نصف دیگر چنین اظهاری نداشتند. این افراد برای وارد کردن دین به زندگی خود، به ادله شخصی و اجتماعی استناد کردند، شامل: هویت علمی: مشارکت کنندگان در مطالعه تمایل داشتند فرزندان خود را در معرض تمام منابع دانش (از جمله دین) قرار دهند و به آن ها اجازه بدهند که خودشان برای هویت دینی خود تصمیم بگیرند. تاثیر همسر: مشارکت کنندگان تحت تاثیر همسر یا شریک خود در یک آیین دینی شرکت دارند. تمایل نسبت به اجتماع: مشارکت کنندگان مفهومی از رفتار و اجتماع دینی می خواهند حتی اگر با شیوه استدلال دینی موافق نباشند. 👌اکلاند می گوید یکی از جالب ترین یافته ها، دریافتن این حقیقت بود که نه تنها برخی دانشمندان خداناباور تمایل دارند فرزندانشان در معرض آداب و رسوم مذهبی باشند، بلکه همچنین به "هویت علمی" به عنوان دلیل این کار ارجاع می دهند. اکلاند می گوید: "ما فکر می کردیم که این افراد احتمالا کمتر تمایل داشته باشند که فرزندان خود را با سنت های دینی آشنا کنند، اما دریافتیم دقیقا عکس آن صادق است. آن ها می خواهند فرزندانشان گزینه انتخاب داشته باشند، و این امر با هویت علمی آن ها که کودکان را در تماس با همه منابع دانش قرار می دهند، مطابقت بیشتری دارد". یکی از شرکت کنندگان در مطالعه که در خانواده ای قویا کاتولیک بزرگ شده بود بعد ها به این باور رسیده بود که علم و دین سازگار نیستند. او گفت آن چه که می خواهد به دختر خود انتقال دهد - بیش از آن که باور به ناسازگاری علم و دین باشد - توانایی انتخاب آگاهانه و اندیشمندانه خودش است. این شرکت کننده اظهار داشت: "من... به او القا نمی کنم که باید به خدا باور داشته یا نداشته باشد". وی اظهار داشت که فرزندش را به این منظور در معرض همه گزینه های دینی شامل مسیحیت، اسلام، بوداییسم و غیره قرار می دهد. اکلاند اظهار داشت که یافته های این مطالعه به عموم مردم کمک خواهند کرد که نقش آیین های دینی را در جامعه بهتر درک کنند. وی اظهار داشته است: "فکر می کنم درک این که دانشمندان غیر مذهبی چگونه در زندگی خانوادگی خود دین را به کار می بندند، عملکرد مهم آن را در ایالات متحده آشکار می کند". 📚اکلاند نویسنده کتاب "علم در برابر دین: در واقع دانشمندان چه فکری می کنند" است که سال گذشته [متن متعلق به سال 2011 است] توسط نشر دانشگاه آکسفورد منتشر شد. این مقاله با همکاری جامعه شناس دانشگاه بوفالو SUNY، کریستن شولتز لی، نوشته شده است. بودجه دانشگاه رایس و کمک هزینه ای از جانب بنیاد جان تمپلتون، حامی این پژوهش بوده است. منبع: دانشگاه رایس. http://news.rice.edu/2011/11/30/some-atheist-scientists-with-children-embrace-religious-traditions-according-to-new-rice-research/ کانال علمی عرفانی👇 @wittj2
حديث عشق❤️ همى هواى تو دارم بسر دقيقه دقيقه كه در لقاى تو دارم سفر دقيقه دقيقه بدين اميد سر آيد شبم كه در سحرش مگر به روى تو افتد نظر دقيقه دقيقه خيال وصل توام ار نبود آب حياتم فغان ز آتش سوز جگر دقيقه دقيقه چه خون دل كه خورد باغبان تا كه دهد نهال باغ اميدش ثمر دقيقه دقيقه چگونه رسم قرارم بود كه از رسمت جهان شود همه زير و زبر دقيقه دقيقه چه طلعت است كه هر جلوه اش ببار آرد دوباره عالم بى حد و مر دقيقه دقيقه چه ملكت است كه با نظم خاص از هرسو قواى بى عدد آيد بدر دقيقه دقيقه هزار مرحله را پشت سر نهادم و دارم هزار مرحله خوف و خطر دقيقه دقيقه دل فگار من و زلف چنبرين نگارم كند حكايت از يكدگر دقيقه دقيقه كه قدر لذت سوز و گداز را داند فتد چو مرغك بى بال و پر دقيقه دقيقه بكام دل برسيدن شگفت پنداريست که ميزند به تن و جان شرر دقيقه دقيقه بطوف كعبه عشق است آسمان و زمينش چنانكه انجم و شمس و قمر دقيقه دقيقه نه ساز عشق كه با عقل و نفس دمساز است بر قص آمده كوه و كمر دقيقه دقيقه حديث عشق اگر خواهى از حسن آموز كه درس عشق نمايد زبر دقيقه دقيقه ديوان اشعار علامه حسن زاده املی🌻 @wittj2 اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
371801337.mp3
3.32M
🎷بهنام بانی ⭐️ماه عسل ۹۷ @wittj2
مرا مهر سیه چشمان ز سر بیرون نخواهد شد قضای روزگار است این و دیگر گون نخواهد شد خدا را محتسب مارا به فریاد دف و نی بخش که کار شرع از این افسانه بی قانون نخواهد شد حافظ جان🌻 @wittj2
مسیر، مسیر عشق به سوی کوی عاشقان که فقط سالکان طریق هدایت و معرفت را راه است و جایی برای بیگانگان نیست و اسیران در بند واسارت هوای نفس و امیال حیوانی را مجال سیر در این مسیر نیست @wittj2
آسمان باز آبی ست در هستی باز است من کجا پر گیرم این همان معراج است؟! در خیالم یارا دل سودا زده ام را دریاب آخر این دیوانه در مسیر راز است اسماء🌻 اردیبهشت ۹۷ @wittj2