eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
412 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
🔮🎷 های_باطل 👈عارف بالله حضرت آیت الله سید حسین آقا یعقوبی قائنی (حفظه الله تعالی) : ⭐️کسانی که از طریق ریاضت و تسخیر جن قوایی را تحت سلطه ی خود در می آورند ، قدرت و دارایی شان همراه خودشان نیست و انسان در برخورد با آنها می بیند از خود چیزی ندارند ، ولی کسی که دارای حقیقت است به واسطه ی آنکه حقیقت از او جوشش و آثار وجود خود اوست عظمت و هیبت خاصی در او مشاهده می شود . ⭐️نوعا انسان در مقابل اهل باطل از طریق خیال شکست می خورد ، زیرا آنها هر قدر هم که در مسیر خودشان ترقی کنند تنها قوای خیالی را در اختیار می گیرند و از همین طریق به کسانی که خیال شان ضعیف بوده و بر آن تسلط ندارند ، خیلی راحت راه پیدا کرده و بر آنان غلبه پیدا می کنند . ⭐️چنان که اگر انسان تنها قدرت نفسی تحصیل کرده ، یا دارایی و سرمایه اش صرفا خیالی باشد ، نمی تواند در مقابل اهل باطلی که از او قوای تراند ایستادگی کند ، بلکه در اینجا فقط حقیقت و ایمان و یقین و اتّکای به خداوند متعال است که کارایی دارد . 📕سفینة الصّادقین ، ص ۶۱۵ @wittj2
بر طبق نظریه اشو و عرفان های نوظهور عشق هر لحظه از طریق مخلوقات اتفاق می افتد و این بدان معنا ست که عاشق و معشوق جدا هستند وبه هم می پیوندند درحالی که این در عشق مجازی صحت دارد ولی 👌در عشق حقیقی(الهی) عاشق و معشوق یکی ست. @wittj2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮🎷دینی که در آن خدا و امام نباشد، می شود این ... 👈این جناب طاهری، با عرفان کاذب و نوظهور ، مردم رو فریب می داده و چه جنایتها که نکرده است ! @wittj2
توبه کردم که تا جانم برجاست من کج نروم نگردم از سیرت راست چندانکه نظر همی کنم از چپ و راست جمله چپ و راست و راست و چپ دلبر ماست مولانای جان🌻 @wittj2
معراجت راپیدا کن ببین که از اصل دور نشوی. که پیامبر.ص. آنگونه رفت وتو بنده ی خاص نیستی مثل او پس تلاش کن واز خدا بخواه. والسلام🌻 @wittj2
مردم دو دسته اند دانا نادان دانایان درک درستی از طرف مقابلشان می کنند و اورا به عنوان دوست انتخاب می کنند دوستی که فقط از حال دوستش آگاه شده ودر مباحث دیگر گاهی علمی گاهی هنری فرهنگی و...از او مشاوره می گیرد.البته پس از ارزیابی شایستگی طرف مقابل. دسته ی دوم نادانان هستند که درک درستی از معاشرت و دوستی آگاهانه نداشته به فکر سو استفاده از طرف مقابل وسر کار گذاشتن و وقتش را گرفتن هستند. لذا برداشت این دو گروه از معاشرت با طرف مقابل متفاوت است.و لذا این مثل برای نادانان مصداق می یابد: نیکی که از حد بگذرد نادان گمان بد برد🌻 لذا قصد و نیت دوستی برای فرد مهم است.که آیا این دوستی در جهت رشد وارتقا فرد چه از لحاظ فرهنگی، علمی، اخلاقی و... هست. یا نه صرفا جنبه ی لهو ولعب و سرگرمی دارد. که در حالت دوم مضر و دور از اخلاق است.🌻 @wittj2
🔮🎷 پاسخ به مساله كيفيت خلقت انسان پيش از هر چيز توجه به اين نكته ضروري است كه اصولا تئوري تكامل به رغم همه دگرگوني هاي تئوريكي كه از زمان مطرح شدنش تاكنون پيدا كرده و به رغم مدعيان و طرفداران بسياري كه دارد، همواره مخالفان و منكراني از طيف انديشمندان و زيست شناسان و فسيل شناسان نيز داشته است و نمي توان به طور قطع به درستي آن اذعان نمود. در واقع هنوز حلقه هاي واسطه بين انسان و موجودات قبل از او به طور كامل پيدا نشده، چون در فرض صحت فرضيه تكامل، لااقل صدها نمونه واسطه بين انسان و شامپانزه نياز است تا صحت اين فرضيه را منطقي و قابل قبول كند؛ در چند سال گذشته فسيلي پيدا شد كه گفته شد نمونه اي از موجود واسطه بين انسان و حيوانات قبلي است. آن قدر طرفداران فرگشت از اين كشف خوشحال شدند كه تا مدتي نقاشي اين فسيل به عنوان لوگوي سايت گوگل قرار داشت. اين امر نشان مي دهد كه هنوز فرضيه فرگشت در حد يك ترم تئوريك است كه نياز جدي به شواهد اثباتي دارد و هر آنچه در وضعيت موجود به عنوان دلايل اثبات اين فرضيه ارائه مي شود، در واقع شواهد امكان و عدم استحاله اين فرضيه است، نه دلايل ثبوت و وقوع حتمي اين فرضيه و عدم امكان فرضيه هاي مشابه. در هر صورت حتي اگر بنا را بر صحت صد در صد اين فرضيه بگذاريم، باز از نگاه آموزه هاي اسلامي صحت اين فرضيه هيچ منافاتي با مباني كلي فكري و اعتقادي ما نخواهد داشت؛ هر چند كليساي كاتوليك از گذشته تا حال به شدت با اين فرضيه به مقابله برخاست و پذيرش آن را عين مخالفت با انجيل و مباني خداشناسي دانست، اما ما مسلمانان هيچ گاه چنين ديدگاهي نداشته و نداريم. اين نظريه ممكن است از چند جهت با مباني فكري ما در چالش جلوه كند، مانند خدشه بر برهان نظم، وجود خداوند و خالق و ... كه با تأملي اندك مي توان دريافت چنين تعارضي وجود ندارد؛ اما مهم ترين چالش اين فرضيه با اعتقادات ديني داستان خلقت انسان از حضرت آدم و حواست كه تقريبا در همه اديان ابراهيمي به عنوان اصلي مسلم پذيرفته شده است. ادعا اين است كه اين نظريه با اعتقاد مشترك همه اديان آسماني مبني بر خلقت نسل بشر از حضرت آدم و حوا ( يعني خلقت دفعي يك انسان كامل)منافات دارد، زيرا بر اساس اين نظريه انسان،نه فرزند آدم، بلكه نوع تكامل يافته موجوداتي ديگر نظير انسان نئاندرتال ، كرومانيون و مانند آن است كه در نهايت به چند نوع اوليه يا موجودات تك سلولي مي رسد. در نتيجه داستان خلقت آدم و حوا و رانده شده آن ها از بهشت و ... هيچ كدام واقعيت نخواهد داشت.در مقام بررسي اين چالش وقتي به منابع ديني اسلام رجوع مي كنيم ،مي بينيم كه تعارض مطلق و كاملي بين اين دو نظريه وجود ندارد و به نوعي مي توان اين دو را با هم جمع نمود؛ البته در مورد كيفيت خلقت نسل كنوني بشر و در اين كه اين نسل در ابتدا از خاك آفريده شده اختلافي نيست، اما مساله آن است كه مراد دقيق از اين خاك روشن نيست و ممكن است آيات قرآن در مورد آفرينش انسان از خاك چنين تفسير شود كه خاك پس از طي مراحل تكاملي بعد از ميليون ها سال به صورت خلقت كامل انسان در آمده است، كه اين امر منطبق بر نظريه فرگشت خواهد بود. اما بايد ديد آيا اين احتمال با منابع ديني اسلام همخواني دارد؛ براي درك اين امر لازم است نگاهي دقيق تر به قرآن بيندازيم: بحث آفرينش انسان در قرآن كريم به صورت هاي مختلفي بيان شده است. برخي آيات بيانگر كيفيت و منشأ آفرينش حضرت آدم است. دسته دوم، در مورد آفرينش نوع انساني بحث مي كند. دسته سوم: آفرينش حضرت آدم و نسل او را به صورت جداگانه مورد بحث قرار داده است. اما در خصوص كيفيت خلقت حضرت آدم (ع) بايد گفت: آياتي كه در مورد حضرت آدم بحث كرده، دو گونه است: يك قسم به صراحت كيفيت خلقت حضرت آدم را توضيح داده است. مثل: "إِنَّ مَثَلَ عِيسىَ‏ عِندَ اللَّهِ كَمَثَلِ ءَادَمَ خَلَقَهُ مِن تُرَابٍ ؛ (1) همانا مثال عيسي نزد خدا همانند آدم است كه او را از خاك خلق نمود" . در قسم ديگر، از سياق آيات مي توان فهميد كه منشأ آفرينش آدم چه بوده است. نظير داستان شيطان (2) كه به خدا مي گويد: "آيا به كسي كه از خاك آفريدي، سجده كنم؟!". (3) در سوره الرحمن مي فرمايد: "خَلَقَ الْانسَانَ مِن صَلْصَلٍ كاَلْفَخَّار؛ (4) او انسان را از گل خشكيده اى كه همچون سفال بود آفريد". اين آيه اختصاص به حضرت آدم دارد، زيرا ما انسان ها، اگر از خاك خلق شده باشيم، از "صَلْصَلٍ كاَلْفَخَّار" خلق نشديم، چون مواد خاكي كه تبديل به غذا و سپس تبديل به نطفه مي شود، صلصال نبوده است، چون اگر چنان خشك باشد، گياه در آن نمي رويد. بنابراين آفرينش از صلصال كالفخار ويژه حضرت آدم است. اگر به ديگران نسبت داده مي شود، به اعتبار حضرت آدم است. (5) در سوره سجده آيات 7 و 8 كيفيت و ماده اوليه آفرينش نخستين انسان را از ساير انسان ها به تفكيك بيان كرده: " وَ بَدَأَ خَلْقَ الْانسَانِ مِن طِينٍ/ثُمَّ جَعَلَ نَسْلَهُ @wittj2