eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
415 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
❣"خوشبخت ترین" مخلوق خواهی بود اگر روزت را آنچنان زندگی کنی، که گویی نه فردایی وجود دارد برای دلهره و نه گذشته ای برای حسرت...!! 👇 @wittj2
وقتى خداوند میخواهد بهت يک شروع دوباره بده معمولا با يک پايان شروع ميشه براى همین درهاى بسته ی زندگيت یک نشانه است نشانه اینکه جای دیگری درب بهتری باز خواهد شد‼️ 👇 @wittj2
بر دردهاےمن شفا یڪ اربعین💚 اسٺ در سینہ غم دارم دوایڪ اربعین اسٺ زحمٺ نبرده دوستٺ داریم❤️وحالا نابرده رنجُ گنج ما یڪ‌اربعین اسٺ 👇 @wittj2
علامه مروجی سبزواری🌻 پیش از این در این‌باره بحث شد که در دفتر پنجم و ششم، مولانا در آخر مراتب اطلاق و فنا بوده است، اما آیا از این سفر بیرون آمد و سفر سوم را که سفر از فنا به بقاست، آغاز کرده بود؟ اگر ما از مثنوی فاصله بگیریم و به دیوان غزلیات مولانا نزدیک شویم، ناگاه مواجه می‌شویم با یک شخصیت پر شور و پرهیجان که چنان در تحت جذبات ربوبی از خود بیخود می‌شود که مرتب مجالس سماع تشکیل می‌دهد و بی اعتنا به متعصبان و متشرعان، قوالان و نوازندگان را به مجلس خود می‌خواند و به پایکوبی و دست افشانی می‌پردازد. این حالات به حالات یک آدم در فراق مانده نمی‌ماند. ثانیاً غزلیات او دارای یک ریتم شاد و مهیج است و انسان را به وجد و سرور می‌آورد، درست برخلاف غزلیات حافظ و سعدی که همواره بوی فراق از آنها می‌آید. ثالثاً در غزلیاتش، به نمونه‌هایی برمی‌خوریم که تصریح دارد بر این‌که سفر سوم را طی کرده و از فنا به در آمده و از بیهوشی به هوش آمده و اکنون در طی سفر چهارم است و از نزد حق، با وجودی به اندازۀ حق باز گشته و آمده تا دیگران را نیز در رسیدن به چنین شخصیتی یاری کند. نمونه‌ای از این اشعار که قبلا نیز ذکر کردیم و با عبارت باز آمدم شروع می شد؛ باز آمدم باز آمدم از پیش آن یار آمدم در من نگر در من نگر بهر تو غمخوار آمدم شاد آمدم شاد آمدم از جمله آزاد آمدم چندین هزاران سال شد تا من بگفتار آمدم ... در این‌جا صریحاً اشاره می‌کند به این‌که باز آمدم. انسان دوبار از سوی خدا به این دنیا می‌آید. بار اول مربوط به همۀ موجودات است که خداوند آنها را از مقام عرش یا همان علم خود تنزل داده و به این دنیا می‌آورد. این را نمی‌گویند باز آمدم. زیرا این کلمه را در جایی بکار می‌برند که انسان از این‌جا به پیش خدا رفته و دوباره آمده باشد. بلکه یک آمدن دیگر هست که مخصوص سالکان است. آن‌ها که سفر اول و دوم را طی کرده و به خدا رسیدند و صاحب ولایت شدند و حالا در سفری دیگر «باز می‌آیند» تا انسان‌ها را یاری کنند، و برای همین می‌گوید بهر تو غمخوار آمدم. و یا در این جا مولانا صریحاً مقام ولایت خود را بیان می‌کند: ای عاشقان ای عاشقان من خاک را گوهر کنم ای مطربان ای مطربان دفّ شما پر زر کنم ای تشنگان ای تشنگان امروز سقّایی کنم وین خاکدان خشک را جنت کنم کوثر کنم ای بی‌کسان ای بی‌کسان جاء الفرج جاء الفرج هر خستۀ غمدیده را سلطان کنم سنجر کنم ای کیمیای کیمیا در من نگر زیرا که من صد دیر را مسجد کنم صد دار را منبر کنم ای کافران ای کافران قفل شما را وا کنم زیرا که مطلق حاکمم مؤمن کنم کافر کنم تو نطفه بودی خون شدی وانگه چنین موزون شدی سوی من آ سوی من آ تا زینت نیکوتر کنم من غصه را شادی کنم گمراه را هادی کنم من گرگ را یوسف کنم من زهر را شکّر کنم تا این‌جا سه مؤید آوردیم بر این‌که مولانا قطعاً در سفر چهارم بوده است. او به مقام فنا رسیده و در آن‌جا به اسرار عالم اسماء، عالم ربوبیت، عالم الوهیت، و عالم هوهویت دست یافته است. ما مؤید چهارمی هم داریم بر این‌که مولانا یک عارف کامل بوده نه ناقص. کسی که در عالم فنا بماند ناقص است و اجازۀ تربیت مرید ندارد و شیخش به او چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. اما می‌بینیم که او خود مریدانی داشته مثل صلاح الدین زرکوب و حسام الدین چلپی. پس معلوم می‌شود که او از فنا بیرون آمده و پس از به خود آمدن بسوی خلق برگشته و با هشیاری کامل به تربیت شاگرد پرداخته است. 🎯توجه‌؛ مقصود از فنا رسیدن به مقام قرب الهی ست. علمی عرفانی👇 @wittj2
ای ⚘علی⚘ که جمله عقل‌و دیده‌ای شمّه‌ای واگو از آن ‌چه دیده‌ای تیغ حلمت جان ما را چاک کرد آب علمـت خاک ما را پاک کرد مولانای جان🌻 @wittj2
چه باده شوقِ تو در ساغر شهیدان ریخت که در زمین چو خم می ز جوش ننشستند صائب تبریزی🌻 👇 @wittj2
🔮🎷تحلیلی بر مشکلات امروز جهان بزرگ مشکل امروز بشر این است که ابلیس علوم انسانی را مصادره کرده و مراکز قدرت کابالیسم آنها را تملک کرده و ربوبیت را بر علیه ربوبیت به کار می گیرد. خوشبختانه این خیمۀ شیطانی فرسوده شده و از بین می رود و کابالیسم به پایان تاریخ خود می رسد. و فرو ریختن این دیوار حائل میان حقیقت علوم تجربی و دین، شروع شده است، گرچه هنوز برخی از دست اندرکاران علوم تجربی در میان ما هنوز در خواب غفلت قرن 18 هستند. ⭐️اگر می خواهید آهنگ؛ سرعت و درنگ حرکت انسان به سوی «جامعۀ واحد جهانی» را بشناسید، به حرکت و سرعت یا درنگ جریان رهائی علوم تجربی از خیمۀ ابلیس، بنگرید؛ وقتی این حرکت به کمال خود برسد🎯 «جامعۀ جهانی مهدوی» محقق خواهد شد. و این است 👌«فَرَج انسان»؛ فرج مکتب قرآن و اهل بیت علیهم السلام عَجَّلَ اللَّهُ تَعَالَى فَرَجَهُمْ وَ فَرَجَنَا فِی فَرَجَهُمْ. ⭐️متأسفانه: متأسفانه مصادرۀ علوم تجربی توسط ابلیس و قابیلیسم، منشأ یک برداشت و تفسیر نادرست از «علوم ربّانی» که در دعای امام سجاد علیه السلام نیز آمده، شده است، شارحان صحیفه سجادیه یا مطلب را نشکافته و با کلّی گوئی از آن رد شده اند و یا علوم ربّانی را به «اصول عقائد ذهنی، احکام و اخلاق» آن هم اخلاق غیر علمی و صرفاً 👈تعبدی اندرزی، تفسیر کرده اند. برخی از علمای ما چنان از علوم تجربی وحشت می کنند که از خود ابلیس این قدر وحشت ندارند. و در این میان تخیلات 👌ارسطوئی و بودائی تحت عنوان مقدس «عرفان» بزرگترین عامل این مصادره هستند که جریان افکار و اندیشه ها را از بستر واقعیت گرائی قرآن و اهل بیت علیهم السلام، خارج کرده و در بستر ذهن گرائی و خیال پردازی قرار داده اند، بحدّی که گوئی نه تنها دین نیازی به علوم تجربی ندارد، بل این علوم بر علیه دین هستند. آیت الله مرتضی رضوی🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2 http://binesheno.com
1_18216915.pdf
1.67M
⭐️تبیین جهان و انسان 👈آیت الله مرتضی رضوی علمی عرفانی👇 @wittj2
🎯راه را انتخاب کن و در رفتن تلاش کن! نترس از های و هوی زمانه. شاید موانع همان پله‌های صعود تو باشند برای رسیدن به مقصد. 👇 @wittj2
شوق در هر دل که باشد مطربی در کار نیست بی دف و نی می‌کند گردون مینافام رقص صائب تبریزی🌻 @wittj2
غلام نرگس مستم که بامداد پگاه قدح به دست گرفته ز خواب برخیزد امیرخسرو دهلوی🌻 @wittj2
گاهی یادم می رود همه اش امتحان است؛ اینکه یک دفعه دور و برم درهم برهم میشود. این،درست وقت هایی اتفاق می افتد که یادم می رود هستی. حسابی بهم می ریزم... 👇 @wittj2
برگی از معرفت🍂 راه را برای ورود خدا هموار كن؛ برای پذیرش خورشید و نور آماده شو؛ فقط باید آگاه و آگاه تر شوی؛ باید هرچه كمتر در ذهن و بیشتر و هرچه بیشتر خارج از ذهن باشی؛ نظاره گر آن، نه درگیر با آن، نظاره گری از بیرون باش؛ این همان معنای دقیق شور و سرمستی است: در بیرون ایستادن؛ بیاموز بیرون از ذهن بایستی تا همه آنچه را كه باید، بیاموزی؛ مذاهب، به شیوه ها و زبان های مختلف تنها یك راز را تعلیم می دهند: ‌این كه چگونه بیرون از ذهن بایستی؛ روزی كه موفق به این كار شوی، بزرگترین روز زندگی تو خواهد بود؛ در آن روز دوباره متولد خواهی شد؛ در آنروز دیگر جزیی از دنیای خاكی نیستی، بلكه جزیی از خدا خواهی شد... 👇 @wittj2
🔮🎷 عشق الهی عشق زمینی در رسیدن به مرحله ای از عشق که تجربه رحمانیت الهی است، نقش دارد. عشق زمینی مانند تکه پنیری است که جلوی لانه موشی گذاشته می شود تا موش بخاطر آن تکه پنیر از لانه خود بیرون آید. ⭐️آنچه انسان را از خودشیفتگی (که مرحله اول عشق است) بیرون می کشد، عشق به غیر خود است، انسان به واسطه این عامل و با دور شدن از خود، عشق خدا را می یابد. درحقیقت، عشق به دیگری عاملی می شود تا به مدد آن از خود جدا شود و به تجربه از خود بی خود شدن و 👌رهایی از خودشیفتگی دست یابد. به هر حال عشق زمینی، عاملی است که در نهایت انسان را به عشق خدا می رساند. 🌻«عاشقی گر زین سرو گر زان سر است عاقبت مارا بدان سر رهبر است »🌻 برای رسیدن به بالاترین درجه عشق، باید پله پله مراحلی را طی کرد که با پیمودن آن، انسان به تدریج تاب و تحمل عشق بزرگ الهی را پیدا می کند. اگر به یک فرد مبتدی شمشیر واقعی داده شود، بطور حتم به خود و دیگران صدمه وارد خواهد کرد؛ بنابراین لازم است ابتدا با شمشیر چوبین تمرین کند و پس از آن، شمشیر واقعی در دست بگیرد. ⭐️در تجربه عشق الهی، قرب و نزدیکی به او نیز آمادگی هایی لازم است. در هر مقطع از چرخه زندگی تا مرگ (انا لله وانا الیه راجعون) به نوعی این آمادگی ایجاد می شود... آدم در حرکت خود در این چرخه، آمادگی های دیگری نیز کسب می کند که در پایان موجب 👈لقاء رب می شود. ⭐️در این دنیا، یکی از عوامل موثر برای این هدف، تجربه عشق زمینی است که به آن 👈عشق مجازی نیز گفته می شود، در حکمت الهی مقدراست که او با تجربه این عشق، پله ای از مدارج رحمانیت الهی را طی می کند و به درک آن نائل می شود. قابلیت کسب تجربه عشق، یکی از نقاط عطف طراحی انسان است، اما عمدتا انسانها عشق را نوعی اسارت تلقی می کنند که طرفین رادر جریان یک عشق زمینی درگیر می کند، در حالیکه در طرح الهی، عشق عاملی برای تجربه وحدت زمینی و رسیدن به 👌یکتا بینی است. ⭐️با رسیدن عاشق به بینابینی نمی توان نظر او را از معشوق منحرف کرد. او در قالب عشق یکتایی می بیند و در عشق موحد می شود. ⭐️توحید، درک یکتایی خداوند است که با درک یکتایی تجلیات الهی یعنی درک تن واحده هستی و درک آدم به دست می آید؛ گوشه ای از درک این یکتایی در تجربه عشق زمینی (وحدت بین عاشق و معشوق) حاصل می شود که عشق زمینی ایجاد می کند، درک یکتایی خداوند است. او می تواند از درس وحدتی که در این تجربه بدست می آورد، در حرکت به سوی کمال و تعالی بهره ببرد.👌 «آن نفس که عاشق شد، اماره نخواهدشد... » 👇 @wittj2
🔮🎷جرم می تواند در اثر پدیده ای به نام 👈اتساع زمان گرانشى بر زمان تاثیر بگذارد؛ یعنی شاید به نظر برسد که زمان با نزدیک تر شدن به منبع گرانشى بصورت کند تری حرکت می کند. 👇 @wittj2
طبق 👈نظریه نسبیت عام، گرانش یعنی این که جرم، چگونه شکل فضا را تغییر می‌دهد: نزدیک هر جسم جرمدار بافت یا ساختار فضازمان خمیده می‌شود. اما این خمش همیشه در نزدیکی جسم باقی نمی‌ماند. 👇 @wittj2
🔮🎷خمیدگی می تواند منجر به خلق هایی برای انجام سفرهایی با سرعت سریع تر از نور و سفرهای زمانی شود. 👇 @wittj2
🔮🎷انیشتین معتقد بود ساختار هندسی فضا-زمان باید به وسیله محتوی ماده و انرژی موجود در ان تعیین شوداما از انجایی که ماده و انرژی تحث تاثیر گرانش هستند👌 خود باعث فروپاشی جهان در خود می شود. 👇 @wittj2
🔮🎷گیوتین‌هایی که بر گردن نظریه‌های تورم کیهانی فرود می‌آیند ✍ فرزان افشاری در ۱۶ مهر ۱۳۹۷ تازه ترین اخبار کوانتومی دیپرلوک فیزیک کوانتومی نحوه تولد و تکامل جهان هستی، یکی از بزرگترین و در عین حال هیجان‌انگیزترین سوالاتی است که کیهان‌شناسان با آن روبرو‌یند. سال هاست نظریه‌های متفاوتی در مورد جهان اولیه، تورم کیهانی و نحوه تکامل کیهان مطرح می‌شود. امروز همراه دانشمندانی می‌شویم که با گیوتین پیشنهادی خود به‌ دنبال غربال کردن این نظریات، برای دستیابی به حقیقت آغازین هستند. 👇👇👇 فرضیه‌ی پیشرو در مورد تولد جهان (که طبق آن، یک ذره ‌کوانتو‌می از فضا در کسری از ثانیه همراه با انرژی بسیار زیاد متورم شده و موجب ایجاد یک کیهان کودک می‌شود) بسیاری از پازل ها را حل می‌کند و با تمام مشاهداتی که تا امروز انجام شده مطابقت دارد. اما ابن فرضیه تورم کیهانی اثبات قطعی ندارد. رشته‌هایی‌ که ما آنها را به عنوان امواج‌ گرانشی اولیه می‌شناسیم، در هیچ نقطه از مختصات جهان مشاهده نشده‌اند، حتی استفاده از حساس‌ترین تلسکوپ‌ها نیز کمکی به یافتن آنها نکرده است. غیبت این امواج در سال‌های اخیر موجب قوت گرفتن نظریه‌های ناامید کننده‌ای در مورد پیدایش جهان شده و از طرف دیگر، تورم کیهانی نیز گمراه کننده است. سناریو‌های مختلفی در مورد ایده تورم کیهانی وجود دارد، در برخی از این سناریو ها امواج‌ گرانشی به حدی ضعیف هستند که قابل مشاهده و آشکار سازی نمی‌باشند. اوی لوب (Avi Loeb) متخصص، فیزیکدان و کیهان شناس دانشگاه هاروارد می‌گوید: آیا می‌توان راهی پیدا کرد که تمام سناریوهای تورم کیهانی را مورد بررسی قرار دهد، نه فقط حالات خاص را؟ اگر هیچ گیوتینی نباشد که بعضی از این نظریه‌ها را از بین ببرد پس هدف چیست؟ در مقاله‌ای که اخیرا در وب‌سایت آرشیو منتشر شد او و دو همکار دیگرش، چنین گیوتینی را پیشنهاد کردند. آنها یک الگوریتم برای نوسان توزیع ماده در کیهان پیش بینی کردند که اگر مشاهده شود، می‌توان با آن بین تورم و سناریو های جایگزین (به ویژه فرضیه مبتنی بر اینکه انفجار بزرگ پس از یک دوره طولانی انقباض رخ داده) تمایز قائل شد. این مقاله هنوز مورد بررسی دقیق قرار نگرفته، اما ویل کینی (Will Kinney) کیهان شناس تورمی دانشگاه بوفالو و استاد مدعو دانشگاه استکهلم در این‌باره می‌گوید: این یک ایده بسیار زیباست و تجزیه و تحلیل‌های انجام شده، به نظر من درست و مورد تایید است. نظر سین کارول از موسسه فناوری کالیفرنیا این است که: اگر سیگنال‌ها واقعی و قابل مشاهده باشند، این نظریه بسیار جالب خواهد بود. در واقع هر نکته بالقوه در مورد انفجار بزرگ، ارزش جستجو را دارد، اما محققان عقیده دارند سوال اصلی این است که آیا الگوی نوسان احتمالی برای شناسایی، به مقدار کافی قوی خواهد بود؟ ممکن است این گیوتین به اندازه ای که نیاز است برنده نباشد. اگر جواب بله است پس آن سیگنال باید در تغییرات چگالی سراسر جهان موجود باشد. تصور کنید یک اسکوپ بستنی بسیار بزرگ را به آسمان ببرید و تعداد کهکشان‌هایی که درون آن می‌گنجد را بشمارید، اگر این کار را در سراسر کیهان چندین بار تکرار کنید، درمی‌یابید تعداد کهکشان هایی‌ که درون اسکوپ جا می‌گیرند در حدود متوسط و حتی رو به اندک هستند. حال اندازه اسکوپتان را افزایش دهید، در اینجا ممکن است متوجه شوید تعداد کهکشان های در نظر گرفته شده در این‌حالت، بیشتر از قبل، تغییر می‌کند. با توجه به محاسبات جدید، مادامی‌ که شما از اسکوپ های بزرگتر استفاده می‌کنید، با زیاد و کم شدن مقیاس‌ها دامنه تغییرات چگالی بین کم و زیاد نوسان می‌کند. لوب توضیح می‌دهد: چیزی که ما نشان دادیم این است که با توجه به شکل این نوسانات، شما می‌توانید بگویید زمانی‌ که این اختلالات چگالی ایجاد شده، جهان در حال انبساط بوده یا انقباض. صرف نظر از اینکه کدام نظریه صحیح است، کیهان‌شناسان بر این باورند که تغییرات تراکم در سرتاسر کیهان امروز، توسط رشته هایی بوجود آمده‌اند که از مدت ها قبل وجود داشته‌اند و به صورت تصادفی در میدان‌های کوانتومی کاشته شده‌اند. به دلیل اصل عدم‌قطعیت کوانتومی، هر میدان کوانتومی که جهان آغازین ما را پر کرده، همواره با موج هایی با طول متفاوت نوسان می‌کند. امواج یک طول موج خاص در فواصل معین و به صورت دوره‌ای می‌توانند به طور سازنده‌ای تداخل داشته باشند و باعث ایجاد قله شوند. به‌طور مشابهی همین روند می‌تواند باعث غلظت ذرات شود. این غلظت بعد‌ها به شکل اختلاف چگالی ماده ظاهر شدند، به طوری‌ که امروزه در مقیاس‌های مختلف کیهان قابل مشاهده‌اند. سوالی که ممکن است برای ما پیش‌آید این است که آن چیزهایی‌ که باعث شدند قله‌ها در یک طول موج خاص به حالت پایدار برسند چه زمانی این‌کار را انجام دادند؟ باتوجه به مقاله جدید، زمان موردنظر به این موضوع بستگی دارد که آیا مادامی‌ که... علمی عرفانی👇 @wittj2
قله ها شکل گرفته‌اند، جهان (چنانکه در مدل های کوانتومی گفته می‌شود) به صورت گسترده وسعت یافته یا همانند مدل های انقباض به آرامی در هم کشیده شده است. با توجه به مدل انقباض، اگر جهان منقبض می‌شد، موج‌ها در میدان های کوانتومی باید فشرده‌تر می‌شدند. در برخی موارد، جهان قابل مشاهده باید به اندازه‌ای کوچک‌تر از موج‌های یک طول موج مشخص منقبض می‌شد؛ همانند یک ویولن که حفره رزونانس‌اش بسیار کوچک‌تر از آن است که بتواند صدای یک ویولن‌سل را تولید کند. هنگامی‌که موج‌های بزرگ ناپدید شدند، همه قله‌ها یا غلظت‌های ذرات موجود در آن مقیاس، در لحظه، باید ثابت و بی‌حرکت می‌شدند. همچنان‌ که جهان قابل مشاهده، بیشتر و بیشتر منقبض می‌شد، موج‌ها به تدریج در مقیاس‌های کوچک و کوچک‌تر باید ناپدید و به عنوان اختلاف چگالی ظاهر می‌شدند. ممکن است موج‌ها در برخی اندازه‌های خاص در یک لحظه بحرانی، تداخل‌سازنده داشته باشند تا قادر باشند قله با اختلاف چگالی در آن مقیاس را تولید کنند، این در حالی است که موج‌های کمی کوتاه‌تر، خارج از فاز ثابت و بی‌حرکت شده‌اند (البته این به عنوان یک احتمال مطرح می‌شود). براساس استدلال این سه دانشمند، این نوسانات بین تغییرات چگالی زیاد و کم نمایان می‌شوند، دقیقا شبیه مثال اسکوپ بستنی. اگر جهان یک دوره تورم‌ سریع را تجربه می‌کرد این نوسانات باز هم به وجود می‌آمدند، در آن صورت هرچه جهان بزرگ و بزرگتر می‌شد، باید این توانایی را می‌داشت تا موج‌های کوانتومی با طول موج‌های بزرگتر را با خود منطبق کند. در هر مقیاس و در هر لحظه‌ای که موج‌هایی به آن اندازه، توانایی تشکیل شدن داشته باشند، تغییرات چگالی باید شکل می‌گرفت. محققان استدلال می‌کنند یک تفاوت کیفی بین شکل‌های نوسان در دو سناریو وجود دارد. این تفاوت کیفی، پرده از این موضوع که کدام اول رخ داده برمی‌دارد. به نطر می‌رسد در هر دو مورد، میدان کوانتومی، تورم و انقباض را روی یک قطعه شبیه نوار کاست علامت گذاری کرده است. اگر جهان به صورت تصاعدی در حال انبساط باشد، این علامت‌گذاری‌ها باید از هم دور و دورتر؛ و اگر جهان درحال انقباض باشد علامت‌گذاری‌ها به هم نزدیک و نزدیکتر شوند. بنابراین واضح است که جداسازی قله‌های اختلاف چگالی می‌تواند عنصر مناسبی برای تحلیل تاریخ تکامل جهان باشد. چن می‌گوید: ما درنهایت می‌توانیم دریابیم که جهان آغازین به‌ راستی در حال تورم بوده یا در هم‌کشیدگی. اینکه موج نوسانات می‌تواند دقیقا دارای چه شکل  و چه میزان قدرتی باشد، به طبیعت ناشناخته میدان های کوانتومی برمی‌گردد؛ میدان‌هایی که به احتمال بالا خالق این نوسانات هستند. یافتن چنین سیگنال‌هایی می‌تواند در مورد ماهیت حقیقی جهان آغازین اطلاعات مفیدی در اختیار ما بگذارد. با در نظر گرفتن شانس آشکارسازی سیگنال های احتمالی در بررسی‌های آینده‌ی کهکشان ها، خبر خوب این است که آشکار‌سازی آن‌ها احتمالا بسیار آسان‌تر از سایر سیگنال‌های جست‌و‌جو شده (ما آن‌ها را تحت عنوان سیگنال‌های غیرگاوسی می‌شناسیم مانند مثلث ها و دیگر اشکال هندسی منتظم در آسمان که جزییات تورم را آشکار می‌کنند.) خواهد بود و خبر بد اینکه قدرت و شکل سیگنال ها به پارامتر‌هایی بستگی دارد که ممکن است مقادیرشان صفر باشد یا به عبارتی اصلا قابل ردیابی نباشد. اطلاعات بیشتر: دانلود مقاله اصلی به صورت PDF منبع: quantamagazine.com 👇 @wittj2
1_29906239.pdf
1.27M
⭐️قرآن و نظام رشته ای جهان 📗نظریه ریسمان و سیاهچاله ها آیت الله مرتضی رضوی🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2