eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
414 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
برگی از معرفت🍂 اگر به عرش روی، هیچ سود نباشد! و اگر بالای عرش روی، و اگر زیر هفت طبقه زمین، هیچ سود نباشد! دَرِ دل می باید که باز شود! 📗خط سوم سخنان شمس تبریزی. ۲۰۵ علمی عرفانی👇 @wittj2
4_5767247905719059563.mp3
2.28M
⭐️مقام شهود خدا 🎷علامه حمیدرضا مروجی سبزواری علمی عرفانی👇 @wittj2
4_1140669096782725492.mp3
7.17M
⭐️ابرو کمان 🎷محمد معتمدی درود صبح تان دل انگیز همراهان عشق🌹 👇 @wittj2
✂️ برشی از یک کتاب ⭐️حکومت اسلامی یا جامعه اسلامی آنچه جامعه اسلامی را می سازد حکومت اسلامی ( نیست ) . حکومت اسلام فقط ( پاسدار ) جامعه اسلامی است نه ( آفریدگار ) آن ؛ زیربنا و آفریدگار جامعه اسلامی ، (توحیدی) است که در یک بُعدش جامعه اسلامی را می سازد و در بُعد دیگرش حکومت اسلامی را . 👌✨توحید در درون افراد ، خدا را به حکومت می رساند و در نتیجه جهاد با نفس شروع می شود و در جامعه ، الله را حاکم می گیرد و در نتیجه جهاد با طاغوت شروع می شود . 🎯 شکل اول ، جامعه اسلامی را می سازد و🎯 در شکل دوم ، حکومت اسلامی را . 📗 اندیشه من ، علی صفایی حائری ، ص 15 علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷تاملی بر سوره فاطر آیه ۸ آیا کسی که عمل بدش برای او آراسته شده و آن را زیبا می بیند (همانند کسی است که واقعیت را می بیند) ؟ خداوند هر کس را بخواهد گمراه می سازد و هر کس را بخواهد هدایت می کند... 👇 @wittj2
🔮🎷سکوت در تام، قیامت هر شخص قیام میکند.. ⭐️۱_قلم اول 👈، یکی از دستور العمل هاست. آنهایی که به حرف آمدند، از ناحیه به حرف آمدند. رحمت رحیمه ی الهی است. 📙شرح اسفار اربعه کاری کنیم که وجودمان همه الهی باشد، گفت و شنودتان همه الهی باشد . ، یکی از دستور العمل هاست، باید تن به کار برد. 📒صدو ده اشاره ⭐️۲_ قلم دوم در بسیاری از موارد در برای انسان حالاتی پیدا می شود که در غیر از این موقع امکان ندارد پیدا شود! 📒مهرتابناک ⭐️۳_ قلم سوم 👈صَمت یعنی، . حرفهایی که فایده ندارد ، نزن! خداوند متعال می فرماید؛ هیچ کلامی از دهان شما بیرون نمی آید ، مگر اینکه نگهبانی آماده است و آن را ضبط می کند. ⭐️۴_ قلم چهارم در تام، قیامت هر شخصی قیام می کند. 📒شرح دروس معرفت نفس 👌دلیل اینکه ما به جایی نمی رسیم به خاطر اینست که نمی کنیم؛ باید مهر را بر لب بزنیم و حرکت کنیم. 📒شرح دروس معرفت نفس ⭐️۵_ قلم پنجم خوش دارم که در نیمه‌های شب در مرموز آسمان و زمین به مناجات برخیزم و با ستارگان نجوا کنم و قلب خود را.. علمی عرفانی👇 @wittj2
برگی از معرفت🍂 وقتی گرگ در گلّه وارد می شود، این گونه نیست كه یك گوسفند را بخورد، سیر شود و دنبال کارَش برود؛ بلکه هر كدام را یك گاز می گیرد، می كند و روی زمین می اندازد. . 👈 حبّ به مال هم این گونه نیست كه به عنوان مثال بیاید به اعتقادات حمله کند؛ فقط نبوّت یا امامت را سست بكند، بلکه به همه اش از مبدأ تا معاد می زند و می رود. حبّ به جاه و مقام وقتی در دل آمد، همه را می زند لت وپار می كند. حاج آقا مجتبی تهرانی🌻 @wittj2
🔮🎷توجه و تغییر هرآنچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد, بیشتر در نظرِ ناظر تغییر می کند. توجه کردن همان دنبال کردن است. هرچه بیشتر دنبال چیزی باشیم ,آن بیشتر از دستمان می گریزد. هرچه بیشتر دقتت متوجه موضوعی شود, آن موضوع بیشتر در نظرت متغیر میرسد. می گریزد. درحقیقت علت این گریختن, توجه ماست و علتِ توجه ما, گشتنِ ما نیز , گریختنِ اوست. 🍀پنکه ای را مجسم کنید که از حالت ایستا(خاموش) , روشن شود و شروع به چرخش کند. در لحظات نخست, اینطور تشخیص می دهی که پنکه در جهتی خاص شروع به چرخش می کند, اما بعد از مدت کمی, متوجه می شوید که انگار حرکتِ پره ها , عکس شده و با سرعتی آرامتر درحال گردش است! موضوعِ بالا را هرکس در طولِ زندگی تجربه نموده بدون آنکه بداند چرا!؟ چشم ظرفیتِ مشخصی دارد , تا حدی می تواند حرکات سریع پنکه را رصد کند, پس از آنکه سرعت از حدِ تشخیصِ چشم فراتر رفت, چشم و سیستم عصبیِ چشم, بناچار حرکتی آرامتر و در جهتِ عکس را تجربه می کند(میسازد). زیرا حرکت درهمان جهت و با سرعتی کمتر , بازهم برای چشم و سیستمِ عصبی قابلِ تشخیص نیست. آنکه سرعتش کمتر است بایستی در جهتِ عکس حرکت کند تا بازشناخته شود تا موردِ توجه قرار گیرد. 👌✨درحقیقت, هر حرکتِ ظاهرا آرامی در جهتی خاص, بازتاب و سایه حرکتِ بسیار سریعتر و ریزتریست در جهتِ عکس خود! به هر چیز توجه شود, دقت زیاد شود, آن چیز از توجه و دقت می گریزد. انسان در اعماقِ ماده حقیقتا بدنبالِ چیست؟! ⭐️هرچه بیشتر ریزتر شوی, سرعتِ دقتت بالا رود, به همان میزان, سوژه از توجه و دقت می گریزد (عوض میشود). در علم کوانتوم , به 👈ذراتِ باشعور برخورد می کنند, به آگاهی می رسند. چرا ؟! 👌⭐️زیرا بسیار ریز شده اند. دقت بسیار شده است. به همان میزان, سوژه(ذره) از خود حرکاتِ پیش بینی ناپذیرترِ بیشتری نشان می دهد! توجیهی برای این پدیده ندارند, بناچار می گویند " ذرات, باشعور هستند" یا اینکه "ذرات , آگاهند" !! 🎯هرچه بیشتر چیزی موردِ شناسایی و توجه قرار گیرد, آن چیز , بیشتر, ناشناخته جلوه می کند. ⭐️از اینرو می توان گفت حرکتِ آرامِ جهان بسویِ مرگ و نیستی(بی نظمی و آنتروپی بیشتر) در حقیقت بازتابِ حرکتِ بسیار بسیار ریزتر و سریعتریست به سوی نظم و پیچیدگی و حیات . بسوی آگاهتر شدن! زمان, زمان , زمان... زمان, همان حرکتِ آرام بسوی مرگ و بی نظمی و ناآگاهی و آنتروپی بیشتر است. درحقیقت , زمان, تنها بازتاب و سایه ای از یک حرکتِ اصلی و بسیار سریعتر و ریزتر(دقیقتر) و در جهتِ عکس است. حرکتیِ بسیار سریع بسویِ نظم , آگاهی و پیچیدگی. از نظر ناظرِ گرفتار در زمان, سرعتِ زمان بیشتر از سرعتِ پیچیدگیست. یعنی بشر همواره احساس می کند همه چیز رو به ویرانی و بی نظمی بیشتر است. بر همین سبب قوانینِ خود را براساس حواس و احساسات خود می نویسد و نام علم بر آن می گذارد. اما سوال اینست که چگونه است این حرکتِ بسویِ بی نظمی و آنتروپی بیشتر و مرگ, منجر به شکل گیری(تکامل) موجودِ پیچیده و منظم و آگاه تری همچون انسان شده است ؟!! 👌⭐️علم , خود را نقض می کند و این همان پارادوکس است. پارادوکس,🎯 دایره است. ابتدا و انتهایش یکی هستند. پارادوکس , بناچار برای عبور از خودش, سیکلهایِ دایره وار تولید می کند. زمان تولید می کند. ضدِ زمان(آگاهی) تولید می کند و سپس این آگاهی(ضدِ زمان) , در طولِ زمان می خواهد بفهمد آگاهی چیست؟!! 🎯لذا از دستِ خود می گریزد. در طولِ زمان, آگاهی(ضد زمان) از خود می گریزد. تا آنجا این تعقیب و گریز ادامه می یابد تا سرعتِ هریک به 👈سرعتِ حدی(خط قرمز بینِ ابعادی) می رسد, در آنصورت هردو متوجه میشوند که درحقیقت یکی بوده اند و این همه سیکل های زمانی را خود ساخته اند برای رسیدنِ بخود!! اما به هیچ چیز ابدا توجه نکنی, هیچ چیز در نظرت عوض نمیشود و لذا "یک, هیچ" همانگونه که هست (که درحقیقت نیست! ) خود را می نمایاند. ✍م.م علمی عرفانی👇 @wittj2
✨شکل یک ماندالا✨
🔮🎷ماندالا - Mandala چیست؟ از ابتدایی ترین نماد های شناخته شده برای بشر، ماندالا است.مربع،  یکی از اجزاء تشکیل دهنده ی ماندالاست و در بسیاری موارد مستقیم یاغیر مستقیم به آن ارجاع می دهد. ماندالا، نمودار نمادین؛ هم تخیلی و هم توصیفی و معمولاً دایره ای است که یک مربع را محصور می کند؛ نماد مرکزی است که می تواند یک تصویر باشد. ⭐️ماندالا الگوی هستی و نظامی است که بر مبنای تجسم مکاشفه ای استوار است. یک انگاره ی کیهانی حصر فضای مقدس و رسوخ به مرکز مقدس؛ تمامیت؛ عالم اصغر؛ عقل کیهانی؛ یکپارچگی است. از نظر کیفی👈 ماندالا مظهر روح و از نظر کمی 👈مظهر هستی است. گردی ماندالا، معمولاً نشان دهنده ی تمامیت طبیعی است، در حالی که شکل چهار گوش، نشان دهنده ی این تمامیت در خود آگاه است.  .یکی از رسوم قدیمی بوداییان در تبت، تصویر سازی و نقاشی با شن های رنگی است. راهبان بودایی برای خلق یک نقاشی شنی چندین روز وقت صرف می‌کنند و پس از اتمام نقاشی، آن را از میان می‌برند تا به فانی و کوتاه بودن عمر اشاره کنند. اگر بپذیریم که زندگی کوتاه و فانی است، نقاشی شنی نمادی از این نوع تفکر پیرامون فلسفه حیات است. در طرح‌های نقاشی شنی راهبان تبتی، از فرم‌های ماندالا استفاده می‌شود. ماندالا در سانسکریت به معنی دایره است و در ادیان بودا و هندو به عنوان نمادی برای جهان هستی به کار می‌رود. طرح‌های ماندالا، دایره‌هایی نمادین برای تمرکز بر خویشتن و جستجو در درون انسان هستند. البتهگستره کاربرد ماندالا بسیار وسیعتر از آیینهای یادشده است. مثلا در معماری فرهنگهای اسلامی و مسیحی هم طرحهای ماندالا دیده میشود.پيوستگى ميان گنبد و فضاى مكعب زير آن در معمارى اسلامى، از طريق ايجادمقرنس پيوند مى‏خورد. فضاى ابداعى مقرنس‏همانند مظهر نسبت آسمان به زمين است.گنبد چونان مظهر آسمان و فضاى مكعب زيرآن چونان مظهر زمين و قوس مقرنس كارى شده چونان حلقه واسطه آسمان و زمين تلقى‏ مى‏گردد.   بوعلي سينا (370 -428 ه. ق)🌻 مربع و دايره را كليد فهم نظريه خود درباره كائنات ميداند. و به نظر او دايره تداوم حركت را بيان ميكند و نگاه در مسير محيط آن به سهولت حركت ميكند در صورتيكه مربع حركت كنترل شده خط مستقيمي است كه در سه نقطه , سه بار 90 درجه تغيير جهت داده است. بو علي سينا دايره را آسماني (هوايي) گرم و مرطوب و مربع را زميني (خاكي) سرد و خشك ميداند. ادامه دارد... علمی عرفانی👇 @wittj2
ماندالاها دایره‌هایی نمادین برای تمرکز بر خویشتن و جستجو در درون انسان هستند. مرکز دایره جدول ماندالا برای تمرکز در حین مراقبه دینی بکار می‌رود. اشکال متقارن هندسی ماندالا خودبخود توجه شخص را به مرکز دایره جذب می‌کنند. کارل یونگ ماندالا را کهن‌الگوی خویشتن می‌داند,نماد تمامیت و نظم و کار ویژهٔ آن سازماندهی و دربرگیری تمامیت روان و ساماندهی و تنظیم دوبارۀ وضعیت‌های هرج‌و‌مرج آلود است. ماندالا (به معنی دایره جادوئی) یک جدول هندسی مورد استفاده در ادیان بودا نیز بوده است که به عنوان نمادی برای جهان هستی بکار میرفته. از زیر میکرسکوپ تا پشت تلسکوپ ماندالا قابل رویت است.ماندالا، نمودار نمادین؛ هم تخیلی و هم توصیفی و معمولاً دایره ای است که یک مربع را محصور می کند؛ نماد مرکزی است که می تواند یک تصویر باشد.ماندالا الگوی هستی و نظامی است که بر مبنای تجسم مکاشفه ای استوار است. یک انگاره ی کیهانی حصر فضای مقدس و رسوخ به مرکز مقدس؛ تمامیت؛ عالم اصغر؛ عقل کیهانی؛ یکپارچگی است. از نظر کیفی ماندالا(مناسک حج) مظهر روح و از نظر کمی مظهر هستی است. و کل ماندالا مظهر برقراری دوباره ی دارمای کیهانی و زیارت روح است. به صورت نمادین روح عالم است و شکل ترسیمی. مرکز، خورشید یا دروازه ی آسمان است؛ ابزار دستیابی به ملکوت. ماندالا مظهر جهان ملکوتی بر روی زمین است. پرفسور یونگ🌻:" گردی ماندالا، معمولاً نشان دهنده ی تمامیت طبیعی است، در حالی که شکل چهار گوش، نشان دهنده ی این تمامیت در خود آگاه است ."ماندالا نمونه اى از هنر میرا هستند و بنابر این ارزش هنرى در اینجا در درجه دوم اهمیت قرار دارد و نقاش هرگز پاى اثر خود را امضا نمى کند. فردیت(self) هنرمند در هنر میرا در فرآیند خلق از میان مى رود، 👌✨در حج این فرایند به خوبی مشهود است.فرد در دایره طواف جزئی از عالم ملکوت میگردد. ماندالا، معنایى کلى است که فردیت هنرمند را در خود مستحیل مى سازد، زیرا که اثر اساساً ماندگار نیست و میراست. در هنر میرا تنها لحظه خلق اثر ارزش دارد و چون این فرآیند به پایان برسد، اتصال غنی،به مرکز کائنات نیز به پایان مى رسد و از همین رو اثر نابود مى شود. فرآیند خلق حج، در واقع تمثیلى از هستى انسان است که در چرخه اى از آفرینش و نابودى، یا تولد و مرگ و باززایى و بازمیرى قرار گرفته و هیچ دوامى ندارد،برای حاجی تنها دم غنیمتیست که یا از آن سیراب میشودویا در صورت غفلت از آن بی نصیب میماند. این شکل از هنر میرا به نفس هستى بدون دوام و زیبایى طبیعى نظر دارد. در ویرانى ماندالاها، کیهان مقدس پابرجا مى ماند و تنها بى دوامى کردار انسانى معنا مى شود.قرار گرفتن در حج،واقع شدن درمنبع انرژی و حیات است؛ کلید فهم خود، با من، خدا و هستی است.قرار گرفتن در دایره طواف، تابع نظم جهانی شدن است، که ما را به درک جهان هدفمند رهنمون میسازد. علمی عرفانی👇 @wittj2
پرفسور یونگ 🌻بیان میکند که طرح ماندالایی چه در معماری کلاسیک و چه در معماری انسان های بدوی هرگز تابع ملاحظات اقتصادی و زیبایی شناسی نبوده است، بل تبدیل شهر به نمایه ای از جهان منظم بوده است. مکانی مقدس که به وسیله ی مرکز خود به جهان دیگر مربوط می شده است. این طرح، با احساسات حیاتی نیازهای بشری مطابقت داشته است. هر بنایی خواه مذهبی و یا غیر مذهبی که بر مبنای طرح ماندالا ساخته شده باشد، فرافکنی تصویر کهن الگویی است از ناخودآگاه به جهان خارج. دیتریش هوف🌻: "پیوستگى میان گنبد و فضاى مکعب زیر آن در 👌معمارى اسلامى، از طریق ایجادمقرنس پیوند میخورد. فضاى ابداعى مقرنس‏ همانند مظهر نسبت آسمان به زمین است.گنبد چونان مظهر آسمان و فضاى مکعب زیرآن چونان مظهر زمین و قوس مقرنس کارى شده چونان حلقه واسطه آسمان و زمین تلقی میگردد. " بنابراین خط مستقیم نیز در جای خود استعداد رشد و تعالی دارد همانگونه که شکل مربع از آن ساخته می شود که از سویی قابلیت تکامل و تبدیل شدن به دایره را دارند (تبدیل مربع به دایره باازدیاد گوشه ها امکانپذیر است یعنی مربع 5 ضلعی، 6 ضلعی و.... بالاخره به دایره تبدیل می شود. ) از سویی دیگر هر دو شکل مربع و دایره از دوران باستان مکمل یکدیگر بوده اند (دایره نماد آسمان و قدامت و مربع مظهر زمین است.) اساس بسیاری از ماندالاها از مربعها و دایره های هم مرکز شکل گرفته است. 🎯مرکزیت کعبه و دوایر متحد المرکز اطراف آن از(زائرین طواف کننده) بزرگترین و زنده ترین ماندالای جهان را تشکیل میدهند در بعضی اذهان میکوشندتا با دفع امور عرضی و جزئی از جهان به ماورای جهان دست یابند و چنین پیداست که آرمان آنان با ساختار دایره سازگاری دارد .دایره نزدیکترین چیز به تصور امر مطلق است.دایره در اصل یک نقطه ی بسط یافته و متکثراست.در حج افراد در کامل شدن دایره شان ، مشارکت میکنند،و به کمال،همگونی،نداشتن اضافات،زوایدو زوایا...میرسند.دایره نماد خود (self)است و بیانگر تمامیت روان با تمام جنبه هایش از جمله رابطه ی میان انسان و طبیعت.دایره نماد حمایت است،حمایتی مطمئن در محدوده ی خود؛همچون داشتن حلقه،گردنبند،کمربندوتاج.حلقه ی تولد و مرگ.جریان یافتن و حادث شدن.در گذشته، این دو نمایه انتزاعی ( دایره و چهار گوشه)، با یکدیگر وحدت داشتند و بیانگر یک جهان اندیشه و احساس بوده اند. ✍منبع: 1) کارل گوستاو،  یونگ، 📗انسان و سمبول هایش، محمود سلطانیه، تهران، جامی، 1377، چاپ چهارم، ص 324   ✍نام پژوهشگر :کتایون واحدی علمی عرفانی👇 @wittj2
از در درآمدی و من از خود به در شدم گفتی کز این جهان به جهان دگر شدم گوشم به راه تا که خبر می‌دهد ز دوست صاحب خبر بیامد و من بی‌خبر شدم چون شبنم اوفتاده بدم پیش آفتاب مهرم به جان رسید و به عیوق بر شدم گفتم ببینمش مگرم درد اشتیاق ساکن شود بدیدم و مشتاق‌تر شدم دستم نداد قوت رفتن به پیش یار چندی به پای رفتم و چندی به سر شدم تا رفتنش ببینم و گفتنش بشنوم از پای تا به سر همه سمع و بصر شدم من چشم از او چگونه توانم نگاه داشت کاول نظر به دیدن او دیده ور شدم او را خود التفات نبودش به صید من من خویشتن اسیر کمند نظر شدم گویند روی سرخ تو سعدی چه زرد کرد اکسیر عشق بر مسم افتاد و زر شدم سعدی🌻 👇 @wittj2
ای سوخته‌ی عشق چرا کم ز سپندی؟ از خویش برون‌ آی به یاهویِ بلندی ! با سوخته‌جانان چه کند آتش دوزخ ؟ من ساخته‌ام با تبِ هجرانِ تو چندی ! حزین لاهیجی🌻 👇 @wittj2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮🎷ایمان -12 با چنددقیقه وقت برای دیدن این کلیپ‌ اعتقادات خویش رامستحکم کنید و آن را برای دوستان خویش ارسال نمایید. 👈 با توجه به اینکه موجودات قابل تغییر و تحول هستند آیا علم خدا نیز تغییر می کند⁉️ علمی عرفانی👇 @wittj2
‌مهدی شناسی(۲۲)👇 🔮🎷زیارت آل یاسین 🌹السلام علیک حین تقوم🌹 سلام بر تو هنگامی که بپاخیزی... 👈ترکیب « حِینَ تَقُومُ » یک بار در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به کار رفته است . خداوند فرماید: ( اَلَّذِی یَریکَ حِینَ تَقُومُ)؛ آن [ خداوندی ] که هنگامی که [ برای انجام رسالت یا به عبادت] بپا خیزی ، تو را می بیند. 🍀این تعبیر بلند ، نشانگر عنایت خاص خداوند نسبت به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در حال انجام مأموریت الهی و تبلیغ رسالت دینی و بپا خاستن برای اجرای فرمان خداوند متعال است. 🍀راجع به امام زمان- عجّل الله فرجه الشریف – نیز این تعبیر ، توجّه دادن به امر قیام آن حضرت است ، هنگامی که برای برقراری حکومت عدل و داد بپاخیزد و به فرمان خداوند قیام کند. 🍀شیعۀ امام (علیه السلام) می بایست همواره منتظر قیام آن حضرت باشد و ضرورت و آثار و نتایج درخشان آن را بداند ، و به پاکی و قداست آن قیام اقرار نماید ، و برای متابعت و پیروی از امام (علیه السلام) در آن هنگام آماده شود. 🍀شیعه باید بپا خاستن و نشستن خود را ، با قیام و قعود امام (علیه السلام) تطبیق دهد و هرگز از امام (علیه السلام) پیشی نگیرد و تخلف هم ننماید ، چنانکه جمعی از یاران عالم و عارف ائمّه اطهار علیهم السلام چنین بوده اند. 🍀 برای مثال یک نمونه تاریخی را می آوریم: محمّد بن حسین بن عمّار گوید: من دو سال نزد علی بن جعفر (علیهما السلام) – عموی گرامی حضرت امام رضا (علیه السلام) – بودم و آنچه از برادرش حضرت موسی بن جعفر (علیهما السلام) روایت داشت ، می نوشتم. یک روز در مدینه در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از او حدیث می نوشتم ، که ناگاه ابوجعفر- امام جواد (علیه السلام) – بر او وارد شد ، علی بن جعفر از جای جست و بدون کفش و عبا به سوی آن حضرت شتافت و دستش را بوسید و نهایت احترام را به جای آورد. امام جواد (علیه السلام) به او فرمود: ای عمو! بنشین، خدایت رحمت کند! علی بن جعفر گفت: سرورم! چگونه بنشینم حال آنکه شما ایستاده اید؟! هنگامی که علی بن جعفر (علیهما السلام) به مسند خود بازگشت ، یارانش به سرزنش او پرداختند . آنها می گفتند: شما عموی پدر او هستید و با او این گونه رفتار می کنید؟! علی بن جعفر (علیهما السلام) دست به محاسن گرفت و فرمود: خاموش باشید! اگر خداوند – عزّ و جلّ – این ریش سفید را [ برای امامت خلق] سزاوار ننمود، ولی این جوان را شایستگی بخشید ، من فضیلت او را انکار کنم؟! از آنچه شما می گویید ، به خدا پناه می برم. من بندۀ ( کاملاً مطیع و تسلیم] اویم. 🍀چنانکه می بینیم این شاگرد ممتاز مکتب ائمّه علیهم السلام موقع بپا ایستادن امام زمانش همچنان می ایستد ، و هنگامی که امام (علیه السلام) با نهایت لطف او را به نشستن دعوت می کنند، عرضه می دارد: چگونه بنشینم در حالی که شما ایستاده اید؟! بنابراین ما هم می بایست از حالت امام (علیه السلام) جستجو و پیروی کنیم و پیوسته منتظر قیام آن حضرت (علیه السلام) باشیم... علمی عرفانی👇 @wittj2
4_5974279099051410118.mp3
11.31M
⭐️سلسله جلسات کادرسازی برای تربیت نیروهای انقلابی جهت پاسخ به شبهات مهدویت، دینی ، قرآنی ، ولایت فقیه ، تاریخ معاصر ، با عنوان دوره 🎷 با سخنرانی استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور 👈 جلسه ششم 🔑 موارد مهم مطرح شده در جلسه 👇 ادامه ی👈👈👈 بسیار مهم ، اثبات عقلی وجود امام زمان (عج) و.... 🔮شراکت در ثواب نشر 📌 جلسه قبل و این جلسه ، استاد به مهمترین شبهات وهابی ها پیرامون امام زمان (عج) می پردازند ،و سپس جواب محکم و مستند آن و در جلسات بعدی به اثبات وجود حضرت از طریق عقلی می پردازند. این جلسه و جلسات آتی را با دقت گوش دهید تا بتوانید راه اثبات وجود حضرت را به خوبی یاد بگیرید. 👌📎 قسمت دوم فایل جلسه ششم را باز کنید. علمی عرفانی👇 @wittj2
درود بر دوستان تازه پیوسته مباحث مهم کانال را در این هشتک ها سرچ بفرمایید.👇👇👇 () (استاد عبادی) (استاد عبادی) و من الله توفیق🌻 سپاس از همراهی شما بزرگ اندیشان گرامی🙏🌹 👇 @wittj2
برگی از معرفت🍂 یک مسئله ای مهم که اقا امیرالمومنين.ع. فرمودند: ⭐️این است که در زندگی شتاب نکنیم، آروم باشیم، اگر ما مسائل زندگی را به دو دسته تقسیم کنیم، 1⃣مادی 2⃣معنوی حضرت فرمودند : در امور مادی هرگز شتاب و عجله نکنید، به عنوان مثال یک نفر حاضر هست برای خرید یک بستنی از این طرف شهر برود به آن طرف شهر، یا برای خرید یک دانه نان، بخاطر اینکه کیفیت انجا بهتر است در حالی که امام فرمودند: در این امور هرگز شتاب نکنید وامثال اینا ؛ 🎯ولی در مسائل معنوی عکس قضیه وجود دارد یعنی شتاب در این موارد مورد نکوهش نیست، در حالی که اینجوری اتفاق نمیفتد شخص اگر یک مسجد سر کوچه خانه یشان باشد فکر نمیکند که نماز خواندن به جماعت در مسجد بهتر از خانه هست در حالی که شتاب در این مسائل خوب است ➖ از جمله شتاب در نماز اول وقت و در بقیه مسائل، که امام فرمودند: ➖به فرزندان خود این مسائل را یاد بدهیم ➖یک مسئله دیگری که وجود دارد این هست که انسان باید در آمد نیکوی داشته باشد واز اون طرف که خروجی آن محسوب میشود که همان موارد مصرف آن میباشد بایدنیز نیکو باشد. ➖از جمله همین زمینه کمک کردن به دیگران (به عنوان مثال کمک کردن به کسانی که دچار بلایای طبیعی شده اند.) ➖ویکی دیگر از مسائلی که انسان باید مورد توجه قرار بدهد، این هست که شخصیت خودش را به خاطر دنیا و چیزهای پست کوچک نکند. ➖خیلی مواقع انسان به خاطر مسائل دنیوی نباید چاپلوسی کند،👌 ولی همین چاپلوسی در جاهای دیگر مورد پسند هست، انجای که شاگرد باید منت وناز استادش رو بکشد چرا که این مسیر، مسیر کمال هست و او را میتواند با حقیقت آشنا سازد. استاد حسینی🌻 📗نهج البلاغه علمی عرفانی👇 @wittj2
﷽ ✍️ اگر خشم و رنجش را، در خود انبار نکنیم، ضرورتی برای عفو و گذشت نیست. گذشت در جایی مطرح می شود، که رنجش وجود دارد ... در صورتی که ما نیاز به تعریف، و تجلیل و تمجید دیگران، نداشته باشیم، احساس آزردگی هم نمی‌کنیم .. امروز بزرگوارتر از آنم که برنجم، و نجیب تر از آنکه برنجانم …. 👇 @wittj2