eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
414 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5945116137967584363.mp3
4.08M
🎷سالار عقیلی ⭐️حال محال 👇 @wittj2
⭐️متن آهنگ سالار عقیلی حال محال در خودم گم شده بودم تو صدایم کردی عاشقم کردی و کُشتی و رهایم کردی عشق پیش از تو فقط دلهره ای زیبا بود حسه بیداری اگر بود ولی رویا بود پَر من سوخت کنار تو و پرواز شدم عجز بودم تو مرا کشتی و اعجاز شدم در هوایِ تو نفس تنگ شود باکی نیست آسمان گر چه زمینگیر شود خاکی نیست زهر در جام بریزی به عطش مینوشم جامه ای را که به آتش بکشی میپوشم آن که در راه تو رفته ست کجا برگشته عاشقی کرده اگر با تو چرا برگشته چشم تو باده ترین جامِ حلالیست که هست در مقامی که همان حاله محالیست که هست آسمان گر چه زمین گیر شود خاکی نیست پَر من سوخت کنار تو و پرواز شدم عجز بودم تو مرا کشتی و اعجاز شدم گفتنی نیست فنایی که سر آغاز بقاست دیدنی هست بقایی که سرانجام فناست افشین یداللهی🌻 👇 @wittj2
مرغان قفس را المی باشد و شوقی کان مرغ نداند که گرفتار نباشد دل آینه صورت غیبست ولیکن شرطست که بر آینه زنگار نباشد سعدی🌻 👇 @wittj2
دیالکتیک علم و عرفان ناب
🔮🎷#سبک_زندگی ادامه مطلب فوق👆 🕯 مثالی بزنیم: ➖ اکثر ما واقعا فقیر نیستیم. احساس فقر میکنیم. در فل
🔮🎷 یک کسی پیش امام صادق (ع) فخر فروشی کرد به شیعه بودنش. امام صادق (ع) فرمودند؛ شما شیعه ی ما هستی؟ ➖ گفت بله آقا گفتند: (امالک تنفقوا علی نفسه احب الیک. علی اخوانک المومنین ) مالت را که به دیگران ببخشی ، برایت محبوب تر است یا اینکه خودت استفاده کنی؟ کدام برایت محبوب تر است؟ ➖ گفت خب معلوم است آقا(تنفقوا علی نفسی) خودم استفاده کنم 👈 امام صادق (ع) فرمودند: پس تو از شیعیان ما نیستی. فَاِنا ما شیعیان اینطوری هستیم .از اینکه به دیگران ببخشیم بیستر لذت میبریم. منتها اینکه خودمان استفاده کنیم. 👈 اگر میخواهید شیعه ما باشید . انفاق کنید . اولش سخت است . بعد آسان میشود. حتی بعدها به جایی می‌رسید که از اینکه انفاق میکنید بیشتر لذت میبرید . این کار را بکنیم حتی میتوانیم جزو شیعیان واقعی امام زمانمان باشیم. استاد فتحی🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
ادامه مطلب فوق 👆 🎯یکی از مصداق های تقوا ، انفـــاق است. شرایط انفاق :👇👇👇 ⭐️از مالی که دوســـت دارید انفاق کنید . ⭐️انفاق احترام آمیـــز باشد . ⭐️انسان باید هم در زمانی که داراست و هم در زمانی که مالـــی ندارد انفاق کند . ⭐️انفاق باید هم در غـــم هم در شـــادی باشد. 👈امام صادق علیه السلام، در حدیث عنوان بصری به این نکته اشاره می کند که انسان برای این که بخواهد حقیـــقت عبـــودیت را به دست بیاورد باید سه چیز داشته باشد که یکی از این سه چیز این است ، 👌⭐️که انسان در آن چیزی که خدا به او داده مالکیـــت نبیند ، زمانی که انسان مالکیـــت نبیـــند ، به راحتــی میـــتواند انفاق کند. استاد فتحی🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷چگونه می توان انسان خود را مالک نبیند؟ 👈قدم به قدم انفاق کند، از مقدار کم باید شروع کرد . 🔑انفاق مثل ایمان و عمل می ماند. هرچه ایمان بالا برود عمل انسان درست می شود وهر چه عمل انسان بیشتر شود ایمان انسان بالاتر می رود . 🔑زمانیکه انسان خود را دیگر مالک ندید تازه اولین قدم تقوا را دارد. 🔑آیه ۷ سوره حدید : "انفاق کنید از آن چیزی که خداوند شما را خلیفه وجانشین خود درآن قرار داده است." استاد فتحی🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷 خداوند مال انفاق شده را زیاد می کند 🎯صدقه یا انفاق (صدقه واجب وصدقه غیر واجب ) باعث دل کندن وتطهیر وتزکیه نفس می شود 🎯مالي كه از آن انفاق شود موجب رشد انسان شده واورا از رذایل اخلاقی وحب وبغض دنیا تطهیر می کند و در مقابل سخاوت ومحبت ورعایت حقوق دیگران را به دنبال دارد 🎯ما فکر می کنیم فقط اخلاق غیبت نکردن وتهمت نزدن وغیره است ولی درواقع 👌مادر گناهان حب مال است. 👈امام صادق می فرماید :انفاق مال خودش اخلاق شما را خوب می کند. ⭐️انفاق مال رعایت حقوق دیگران را منجر می شود کفاره گناهان هم می شود ⭐️برای انفاق کردن هر چقدر هرکس دارد می تواند انفاق کند آنقدر میزان انفاق پایین آورده ایم که هیچکس نمی تواند بهانه بیاورد برای انفاق کردن پول دارید بدهید اگر نداشتید ۳ کیلو خرما،٣کیلو نداشتید یک مشت خرما بدهید بازهم نداشتید یک دانه واگر بازهم نداشتید نصف خرما واگر این هم نداری می توانی نرم با دیگران حرف بزنید این را انفاق برای تو حساب می شود .راه برای انفاق برای همه باز است. استاد فتحی🌻 علمی عرفانی👇 @wittj2
📢خطت خوب نیست؟! ✅ کانال خط خودکاری: 🔴 آموزش خوشنویسی با خودکار ✍ 🔴 نمایش دست خط ✍ 🔷اشعار مولانا و حافظ...✍ 🔶 #با_خط_خودکــــــاری ✅ لینک کانال خوشنویسی با خودکار 👇 http://eitaa.com/joinchat/81592335Ce6ce76b827 ✅اولین‌کانال‌تخصصی‌خوشنویسی‌درایتا👆
تنهایی ام امشب که پر است از غم غربت آنفدر بزرگ است که در خانه نگنجد بیرون زده ام تا بدرم پرده ی شب را کاین نعره ی دیوانه به کاشانه نگنجد حسین منزوی🌻 👇 @wittj2
روے موج صداقت ۱۵.mp3
7.34M
۱۵ 🔮🎷 یڪ فرموڸِ مہــم... 👈 شرطِ لازم و جدے براے اثبـاتِ ادعاےِ صداقتِ تو...❗️ 💥آیا حاضرے خطر ڪني و بہ دڸ دشمڹ بزني؟ ❌آیا روحِ جہاد دارے یا نہ؟ 🌻 👇 @wittj2
مرا مـردن بیاموز و بدین افسانـه پایان ده که دیگر برنمی تابد دلم نــوبت شمردن را... حسین منزوی🌻 👇 @wittj2
🚨پروژه ی عادی سازی گناه چیست؟ 👈ایجاد تغییر در تفکرات و ذهنیت تو توسط دشمن. 🔑۱.ابزارهای فرهنگی ⭐️موسیقی های رقص آور و غنا. و تلفیق آن با رقص سماع ⭐️اشعار عرفانی اصیل از شعرا به ضمیمه ی عکسهای مستهجن یا معمولی زن و مرد(با صهیونیست همدستی اصالت و ریشه ات داره به تاراج میره)🎯 ⭐️دخالت در نحوه ی پوشش و حجاب و جایگزین کردن پوشش هایی به جای مانتو و چادر و شلوار معمولی و.... 🔑۲. معرفی کتب ممنوعه و منحرف که دوگانگی و سردر گمی افکاری به همراه دارد . 🔑۳. رسانه های عادی ساز گناه از طریق اخبار ضد و نقیض.نحوه ی پوشش و آرایش مجریان و بازیگران فیلم ها، مزون های دارای شوی لباسهای خاص توسط سلیبریتی های معروف . ✍ @wittj2
آگاهی(یک=هیچ)، از طریق پیچش(گرداب) ذهن(جهتِ تجربه)، در دامِ ادراکِ هولوگرام های فرَکتالی(هولوگرافیک) گرفتار می شود. آگاهی، خود را از طریق ذهن(پیچشِ خود)، جهت تجربه، به دام می اندازد. ✍ح.م علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷احساس ⭐️همه مفاهیم از دو احساسِ متفاوته سکون و حرکت بوجود می آیند. احساسِ سکون بنام "مکان" خوانده میشود و احساسِ حرکت بنام "زمان" . دوحسِ متضاد. مسلما با افزایشِ یکی دیگری کاهش می یابد و با کاهشِ یکی , دیگری افزایش می یابد. هر قدر سرعت(حرکت) کمتر شود, اختلاف بیشتر حس میشود. این یعنی هر قدر احساس سرعت کمتر شود, احساسِ اختلاف(زمان) بیشتر میشود. همچنین هرقدر سرعت بیشتر شود, یکنواختی بیشتر میشود و لذا احساسِ زمان کمتر میشود.👈نسبیت خاص این بدان معناست که با کاهش سرعت و افزایشِ احساسِ سکون, تازه متوجه حرکاتِ ریز و سرعتهای بالا در ابعادِ دیگر(ریز) میشویم. واینطور بنظر میرسد که با افزایشِ دقت و حسِ سکون روی مفهومی, حرکاتِ ریز و سریعِ آن, بیشتر مشهود شده وبنظر میرسد که از دقتِ اندازه گیری می گریزد. این همان اصلِ عدمِ قطعیت هایزنبرگ است که می گوید با دقتِ روی مکان و موقعیت, دقت رویِ سرعت مختل میشود و برعکس با دقت روی سرعت, مکان و موقعیت , مختل میشود. ⭐️ طرفِ دیگر نور, سیاهچاله است. نور در حقیقت سفیدچاله است. از خود, بیرون می دهد. گرانشِ منفی دارد. نور,👈 گرانشِ منفی دارد. انرژیِ نور از جایی تامین میشود. نور برای تابیدن نیاز به انرژی دارد. این انرژی در بُعدی دیگر از جایی مکیده میشود(گرانشِ مثبت👈 سیاهچاله). ⭐️درحقیقت , سیاهچاله ها میکِشند, خمیده می کنند, به سمت خود می کشند تا در بُعدی دیگر بیرون دهند, درخشندگی کنند, زندگی تولید کنند. البته مقدار انرژی(انحنا) که صرفِ درخشندگی و نور می کنند کمتر از میزان کِشِشان است. زیرا : مقدار نور + انرژیِ وجودی(حیات) = مقدار انرژیِ کشیده شده(گرفته شده) یعنی مقداری از انرژی و خمیدگی را صرفِ حیات و وجودِ خود می کنند. بُعدِ فاصله بواسطه میدانها بوجود می آید. ذرات بخودیِ خود لازمان و لامکان هستند و فقط بواسطه دیدن است که گرفتارِ میدانِ گرانشِ ذهن میشوند و مکان و زمان می یابند. 👈ما شبیه سازی خود(self)مان هستیم. خود(self) را شبیه سازی کرده ایم تا زندگی را تجربه کنیم. تجربه در زمان روی می دهد. زمان تنها یک توهمِ آماری است. جزء در میان جمعیت احساسِ زمان می کند. جزء در کل احساس زمان می کند. ✍م.م علمی عرفانی👇 @wittj2
دیالکتیک علم و عرفان ناب
#فلسفه #فلسفه_اسلامی 🔮🎷زمان از نظر ملاصدرا و پروفسور پُل دِیویس 🔑قسمت اول. ⬅️مقدمتا باید گفته ش
🔮🎷زمان از نظر ملاصدرا و پروفسور پل دیویس 🔑قسمت دوم. ⬅️زمان از نظر ملاصدرا چیست ؟ برای اینکه زمان را از نظر ملا صدرا دقیق‌تر بفهمیم ، باید به تعبیر او از همان مفهوم قوه و فعل باز گردیم ،در آنجا گفته شده که ملا صدرا هر پدیده و کل جهان را دارای قوه می داند که در حکم استعدادهای در ذات آنست و پدیده ها برای تبدیل قوه خود به فعل یعنی شکوفا شدن استعداد هایشان حرکتی ذاتی دارند و پس از تبدیل تمام قوه ها ی خود می‌میرد. ⭐️ پس تبدیل قوه به فعل ، همان عمر پدیده است و عمر هر چیز ، زمان آن است. ⭐️تبدیل قوه به فعل به تعبیری دیگر همان حرکت جوهری یا نتیجه آن است زیرا در حرکت جوهری است که تبدیل قوه به فعل ، امکان پذیر می گردد و صورت می‌گیرد ،هر پدیده ای هر لحظه نو می‌شود و با این نو شدن ، قسمتی از قوایش تبدیل به فعل می‌گردد ؛ پس هر چیزی که در تغییر و تبدیل و نوشدن و حرکت کردن است ، نمی تواند ازلی باشد و بی نهایت زمان بر آن گذشته باشد. ⭐️ یعنی بی نهایت تبدیل و تبدل در آن صورت گرفته باشد ، زیرا می‌بینیم که هنوز هست و پایان نیافته است . ⬅️" فالحرکه و الزمان امر ماهیته ماهیه التجدد و الانقضاء و الطبیعه انما وجودها وجود التجدد و الانقضاء و لها ماهیه قاره؛ ⬅️و درباره حرکت می‌گوید: " ان الحرکه عباره عن خروج الشی من القوه الی الفعل تدریجا لا الشی الخارج عنها الیه... ،و درباره حرکت جوهری در قرآن اینطور آورده است. ⬅️فاول حکیم قال فی کتابه العزیز هوالله سبحانه و هو اصدق الحکماء حیث قال: (وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِیَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ) و قال (بَلْ هُمْ فِی لَبْسٍ مِّنْ خَلْقٍ جَدِیدٍ) و قوله اشاره الی تبدل الطبیعه (یَوْمَ تُبَدَّلُ الأَرْضُ غَیْرَ الأَرْضِ ) ...و قوله تعالی (فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِیَا طَوْعًا أَوْ كَرْهًا قَالَتَا أَتَیْنَا طَائِعِینَ) ...الی غیر ذالک من الآیات المشیره الی ما ذکرناه. ⭐️شهید مطهری توضیح داده که مرحوم آخوند درباره این آیات نظرش این است که از روزی که آسمان و زمین خلق شده اند خدا به اینها گفته بیایبد و اینها آمده اند و دارند می‌آیند و خواهند آمد نه اینکه این اختصاص به یک زمان معین داشته باشد و این آمدن آمدن به تمام ذات است و حرکت جوهری است و تا ابد ادامه دارد... درباره اموری که در زمان هستند می‌گوید: "ما من جوهر الا وله او فیه ضرب من التغییر کیف و قد ثبت تجدد الطبیعه ؟ فالساکن من جهه متحرک من جهه اخری و بتلک الجهه یقع فی الزمان لذاته ثم ان الزمان یتعلق عندنا بتجدد الطبیعه القصوی ثم بالحرکه المستدیره التی هی اقدم الحرکات فی سائر المقولات سیما ما للجرم الاقوی و یتقدر به سائر الحرکات الاینیه و الوضعیه و بواسطتها یتقدر التی فی الکیف و الکم . ⬅️" المقولات کالاضافه و الملک و ما یجری مجراهما حتی الاعدام و الامکانات فهی حرکه بالعرض لا بالذات و فیها تقدم و تاخر فی الزمان بالعرض..." . . . . . . علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷زمان از نظر ملاصدرا و پروفسور پل دیویس 🔑قسمت سوم ⬅️خلاصه نظر ملاصدرا این است که؛ ⬅️ملاصدرا زمان را امر دو قطبی می‌داند یعنی در فهم زمان عقل به کمک حس و یا حس به کمک عقل می‌آید و حرکت تفسیر عقل از محسوسات می‌باشد، از نظر او حرکت عام و فراگیر است یعنی همه جهان در حرکت است هیچ چیزی در جهان بدون حرکت وجود ندارد تا آنجا که وجود را همان حرکت و حرکت داشتن را لازمه هستی می‌شمارد. ⭐️از طرفی دیگر او حرکت در هستی را یک نواخت مستمر و پیوسته می‌داند نه امر منفصل و مراحل جدا از هم بلکه سراپا یک امتداد واحد است، پس هویت جسم یا زمان و حرکت یک هویت امتداد دار است. ⬅️ علاوه برآن حرکت نه فقط در ظواهر و اعراض رخ می‌دهد بلکه در ذات و جوهر هو حرکت رخ می‌دهد بلکه حرکت در اعراض از حرکت در ذات نشات گرفته است و نظریه حرکت جوهری را در این باره ایشان اولین بار مطرح کرد اینکه ذات اشیاء تغییر می‌کند و دگرگون می‌شود. ⬅️ قبل از او معتقد بودند که حرکت در اعراض است و ذات ثابت است و موضوع حرکت تا موضوع ثابت نباشد حرکت معنا ندارد ولی ملاصدرا با ابتکار خودش ثابت کرد که عرض تابع ذات است و حرکت در عرض نمی‌تواند بدون حرکت در ذات اتفاق بیفتد و توانست حرکت در ذات و جوهر را اثبات و قابل قبول کند. ⭐️در این باره می گوید : " فتبدل المقادیر و الایون والاوضاع یوجب تبدل الوجود الشخصی الجوهری الجسمانی . و هذا هو الحرکه فی الجوهر ، اذ وجود الجوهر جوهر کما ان وجود اعرض عرض." ⭐️ با قبول حرکت جوهری جهان از درون یک پارچه حرکت و تکاپو و هدفدار می‌شود و مسئله گم شدن متحرک در حرکت هم به این صورت حل می‌شود که در حرکت جوهری پدیده نابود نمی‌شود بلکه رتبه وجودی او تغییر می‌کند. ⬅️ همچنین ملا صدرا حرکت را تبدیل قوه به فعل می‌نامد و منشاء حرکت پدیده را همان قوه نهفته در خود پدیده می‌داند. ⬅️او هر پدیده و کل جهان را دارای قوه می‌داند ، قوه در نظر او مجموعه استعداد های است که در زمان پیدایش هر پدیده به آن داده شده و پدیده برای بوجود آوردن آن استعداد ها به حرکت واداشته شده و هر چه به پیش می‌رود از قوای آن پدیده کاسته شده و به فعل هایش افزوده می‌شود تا اینکه قوایش پایان پذیرد و همه به فعل تبدیل شود و این لحظه لحظه مرگ آن است پس تبدیل قوه به فعل همان عمر پدیده استو عمر هر چیز زمان آن است ،چون دیگر نه قوه ونه حرکتی در کار است. ⭐️ تبدیل قوه به فعل همان حرکت جوهری یا نتیجه آن است زیرا در حرکت جوهری است که تبدیل قوه به فعل امکان پذیر می گردد و صورت می‌گیرد .پس هر چیزی که در تغییر و تبدیل و نو شدن و حرکت کردن است نمی‌تواند ازلی باشد و بی نهایت زمان برآن گذشته باشد ،یعنی بی نهایت تبدیل و تبدل بر آن صورت گرفته باشد زیرا می‌بینیم که هنوز هست و پایان نیافته است و چون دارد به سوی تبدیل بقیه قوه ها به فعل می‌رود پس ابدی هم نیست و تبدیل و تبدلها پایانی دارد. ⭐️ملاصدرا در اینجا مسئله بزرگ حدوث و قدم عالم را نیز حل کرده است ،جهان حادث است و قدیم نیست ؛ زیرا در حال تغییر و تغیر و تبدیل و تبدل است و چنین پدیده ای نمی‌تواند ازلی باشد و نمی‌تواند ابدی باشد بلکه حادث است و شروع و پایان دارد. ⭐️این نکته باید در اینجا اشاره کرد که از نظر ملا صدرا زمان پدیده مستقلی خارج از جهان وجود ندارد، بلکه زمان در نهاد خود جهان نهفته است زمان پس و پیش بودن حرکت های همین جهان و پدیده های آن است. ⬅️هستی موجودات به گونه ای است که آنها را زمانمند می کند همچنان که همین هستی آنها را مکانمند می‌کند و زمانمند بودن پدیده ها سنخیت آنها و پیوند ذاتی آنها را با زمان، می‌رساند. ⭐️این نشان می‌دهد که زمان از بیرون بر آنها تحمیل نمی‌شود بلکه خصلتی در درون آنهاست. . . . . . . . علمی عرفانی👇 @wittj2