eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
415 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
❓❓علت مرگ بر آمریکا گفتن ما چیست؟ ✅تولی و تبری دو رکن اساسی فروع دین هستند که در عین حال بخشی از اصول سیاست خارجی اسلام را تشکیل می‌دهند. مسلمانان در روابط خود با دیگران از یکسو با حفظ روابط دوستانه و برادرانه خویش با افراد هم فکر و کسانی که با آنان از در مسالمت و برقراری روابط توام با احترام متقابل وارد می شوند و از سوی دیگر با طرد بیگانگان و کسانی که از در دشمنی وارد می شوند به تحکیم استقلال ، عظمت و قوام سیاست خارجی خود می پردازند . 🚨این دو اصل به عنوان دو صفت ممتاز و مهم در مورد یاران پیامبر صلی الله علیه و آله در قرآن درسوره فتح آیه ۲۹ ذکر شده است. 1⃣ «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ؛ 🌸محمد صلی الله علیه و آله رسول خداست و کسانی که با او هستند بر کافران سختگیر و با هم مهربانند"🌸 🚨ازطرفی توجه کنیدکه درقرآن ۴ بارواژه (قتل )به کاررفته که معادل فارسی کشته باد؛ یاهمان مرگ است. 🔸 درسوره بروج آیه ۴:(قتل اصحاب الاخدود:-مرگ برشکنجه گران صاحب گودال(آتش ) 🔸درسوره ذاریات آیه ۱۰(قتل الخراصون :مرگ بردروغ پردازان ) 🔸درسوره عبس آیه۱۷ (قتل الانسان ماالکفره : مرگ برانسان چه کافروناسپاس بود) 🔸سوره مدثرآیه۱۹(فقتل کیف قدر:مرگ براوچه گونه سنجید ) ✅دقت دراین آیات قرآنی نشان میدهدکه هرجاواژه (قتل )به کاررفته ،خطاب آیه وکسانی که موردخطاب آیه قرارگرفته انددارای خوی استکباری بوده اندبه عبارتی همه مواردمرگ خواستن درقرآن به استکبار ربط داردو برای مادرس آموزاست. واژه لعن ونفرین نیزکه نزدیک به واژه فارسی مرگ هست نیزدرقران بارهابه کاررفته برای مثال درآیه ۱۶سوره آل عمران( لعنت الله علی الکاذبین)وآیات دیگرقران درسوره بقره آیه۸۸و.. ویادرخودقرآن کسانی که دین راموردلعن ونفرین قرارمیدهندبه مقابله برخاسته میفرماید:👇 🍃تبت یداابی لهب وتب -بریده باد ،دو دست ابولهب ومرگ براوباد(سوره مسدآیه ۱) 2⃣قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِن دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّىٰ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ 🌸مسلما ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻭﻳﻨﺪ ﺳﺮﻣﺸﻘﻰ ﻧﻴﻜﻮﺳﺖ ، ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻗﻮم ﺧﻮﺩ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﻣﺎ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﺧﺪﺍ ﻣﻰ ﭘﺮﺳﺘﻴﺪ ﺑﻴﺰﺍﺭﻳﻢ ، ﻣﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻛﺎﻓﺮﻳﻢ ﻭ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﺎ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺩﺷﻤﻨﻰ ﻭ ﻛﻴﻨﻪ ﻫﻤﻴﺸﮕﻰ ﭘﺪﻳﺪﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺗﺎ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻯ ﻳﮕﺎﻧﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﻳﺪ.🌸 🍃سوره ممتحنه آیه۴🍃 🔺استادمصباح یزدی: 🍃 قرآن میفرماید شمابایدبه حضرت ابراهیم ویاران اوتاسی کنید.(سوره ممتحنه آیه۴ ) کارابراهیم (ع )چه بود؟ابراهیم ویارانش به بت پرستانی که باآنهادشمنی میکردندگفتند:(انابرئاءمنکم )ماازشمابیزاریم.اعلان برائت کردند.بعدهم به این اکتفانمیکندمیفرمایدبین ماوشماتاروزقیامت دشمنی وکینه برقراراست،مگراینکه دست ازخیانتکاری خودبردارید. 👈اینکه مانسبت به دشمنان اسلام وشیطان بزرگ این قدرکینه داریم واجازه نمیدهیم شعار(مرگ برآمریکا )حذف شود،تاسی به حضرت ابراهیم است. 3⃣وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ فَمِنْهُم مَّنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُم مَّنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ 🌸ﻭ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺍﻣﺘﻰ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻯ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﻛﻪ [ ﺍﻋﻠﺎم ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ] ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﭙﺮﺳﺘﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ [ ﭘﺮﺳﺘﺶ ] ﻃﺎﻏﻮﺕ ﺑﭙﺮﻫﻴﺰﻳﺪ . ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻭﻫﻰ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ ﻛﻪ ﻟﻴﺎﻗﺖ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻧﺪ ] ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩ ﻭ ﮔﺮﻭﻫﻰ [ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺗﻜﺒﺮ ﻭ ﻋﻨﺎﺩﺷﺎﻥ ] ﮔﻤﺮﺍﻫﻰ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻘﺮﺭ ﺷﺪ . ﭘﺲ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﮕﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺗﺎﻣﻞ ﺑﻨﮕﺮﻳﺪ ﻛﻪ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﻮﺩ🌸 🍃سوره نحل آیه(۳۶)🍃 . ✅استادپناهیان: مابعدازنمازمعمولاتکبیروهمراه آن مرگ برآمریکاهم میگوییم .خوب است قبل ازتکبیراین آیه راهم بخوانیم(سوره نحل آیه ۳۶ ) وبعدتکبیربگوییم بعددر ادامه میفرمایند : این آیه فلسفه تکبیرومرگ برآمریکاگفتن ماست. 👈مصداق (ان اعبدالله )همان نمازوالله اکبراست.ومصداق (واجتنبوالطاغوت )برائت ماازاستکبارومرگ برقدرتهای ظالم است. 4⃣آیه چهارم : وَ الَّذينَ كَفَرُوا فَتَعْساً لَهُمْ وَ أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ 🌸و كسانى كه كافر شدند، مرگ بر آنان! و اعمالشان نابود باد! 🍃سوره محمدآیه(۸) 👈برداشت ها: 🔸 مرگ بر كفّار رواست. «فتعساً لهم...» (چنانكه در آیه اى دیگر مىفرماید: «تّبت یدا أبى لهب») 🔸 كفر، مایه ى تباهى و نابودى است. «كفروا... أضلّ أعمالهم» 🔸خداوند نه تنها جواز مرگ برکافران را داده است؛ بلکه خودش نیز طلب مرگ برای آنان کرده است«فتعساً لهم...»و«تّبت یدا أبى لهب» @hagigatevasel
🌻🌸👌⭐️ ساحل افتاده گفت گرچه بسی زیستم هیچ نه معلوم شد آه که من چیستم موج زخود رفته ئی تیزخرامید وگفت هستم اگر میروم گر نروم نیستم 👇 @wittj2
🔮🎷هر کس این پنج آیه را (که اسم اعظم در آنها است) ✅هر روز ۱۱ مرتبه بخواند برای او هر امر مهمی آسان گردد و به زودی به مراد خویش ان شاءالله خواهد رسید. 🔑۱- آیة الکرسی تا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ 🔑۲-اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ 🔑 ۳-اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لَيَجْمَعَنَّكُمْ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لاَ رَيْبَ فِيهِ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ حَدِيثًا 🔑۴-اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْأَسْمَاء الْحُسْنَى 🔑۵-اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَعَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ 📗 کلم الطیب ص ۵۶ و ۵۷ علمی عرفانی👇 @wittj2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃🍃✨💌✨🍃🍃🍃 السلام علیک یا بقیه الله❤️ ❣مہدی جانم امام زمانم عمریست که از حضور او جا ماندیم در غربت سرد خویش تنها ماندیم او منتظر است تا که ما برگردیم😔 ماییم که در غیبت کبری ماندیم😔 اللهم_عجل_لولیک_الفرج_الساعه تعجیل در فرج سه 👇 @wittj2
🔮🎷چرا صلوات می‌فرستیم؟ امیرالمؤمنین علیه السلام 🌻می‌فرماید: از رسول خدا صلی الله علیه شنیدم که فرمودند: آیا می‌خواهید شما را از "زیرک‌ترین آدم‌ها" و "احمق‌ترین آنها" باخبر کنم؟ گفتند: بله یا رسول الله حضرت فرمودند🌻: زیرک‌ترین آدم‌ها "کسی است که از حساب بِکشد" و برای بعد از مرگ خود کار کند، 👌⭐️و «احمق‌ترین آدم‌ها کسی است که از هوای نفس تبعیت کند» و فقط از خدا "آرزوهای خودش" را بخواهد. از حضرت پرسیدند: آن انسان زیرک چگونه نفس خود را محاسبه می‌کند؟ حضرت فرمود: آن مؤمن هر روز به نفس خود می‌گوید: ای نفس... این روزی که گذشت دیگر برنمی‌گردد. امروز چه کار کرده‌ای؟ آیا حاجت کسی را برآورده کردی؟ «بعد از محاسبه اگر خواستی گناهان تو پاک شود بر پیامبر و اهل بیت علیهم السلام صلوات و درود بفرست» 👌⭐️صلوات فرستادن در واقع "یه نوع استغفار" هست. ابراز دوستی با اهل بیت و پیامبر باعث میشه که خدا از گناهان انسان بگذره. ✨ صلوات یعنی ای پیامبر و اهل بیت بزرگوار، من با اظهار دوستی و محبت نسبت به شما "میخوام دلتون رو به دست بیارم" تا خدا از من راضی بشه. ❣️ ممنونم از اینکه برای من واسطه میشید... علمی عرفانی👇 @wittj2
🎯بخش اول 🚨علمِ محض، منجر به عمل نمیشود. 🔔 نیت میخواهد. ⭐️نیت به معنی قصد است. و قصد هم واسطه است، بین علم و عمل. 👈شما وقتی "دانستید"، میخواهید کارکنید. حالا باید نیت درکاربوده باشد، باید قصد کرد، تاعمل از آن حاصل شود. 🍀 و "مبدا "سیرو سلوک "قصد" است. 🍀 در سیرو سلوک باید قصدِ "مقصد معینی" کنید. 🍀باید تکلیف را ازاول مشخص کنید. ❓میخواهی به چه برسی؟ 🔑قبلا گفتیم؛ مقصد، حصولِ کمال از کامل مطلق است. وقتی ناقصیم میفهمیم کاملی در کار است وباید با وصل به او به کمال برسیم، مقصد این است. 👈پس نیت باید مشتمل به این بوده باشد؛ ⭐️طلبِ قربت الی اللّه، قصدِ لقا اللّه⭐️ که اوست کامل مطلق. در اینجا خواجه این روایت را مد نظر قرار میدهد: 🌱نِیه المٶمن خیر مِن عَمله 🌱 ⭕️اگر برداشت از این روایت این باشد، که بگوییم؛ نیت میکنیم و کاری هم نمیکنیم، این غلط است. نباید فکر کرد که نیت مهم است نه خود عمل. این انحرافی است. 👈بلکه این برداشت درست است که بگوییم: ✨چون نیت جوهره عمل است، ✨رنگ میدهد به عمل، ✨پایه عمل است، ✨ پس افضل از عمل است. استاد رمضانی🌻 📗اوصاف الاشراف علمی عرفانی👇 @wittj2
درود بر دوستان تازه پیوسته مباحث مهم کانال را در این هشتک ها سرچ بفرمایید.👇👇👇 () (استاد عبادی) (استاد عبادی) و من الله توفیق🌻 سپاس از همراهی شما بزرگ اندیشان گرامی🙏🌹 👇 @wittj2
🎯بخش دوم 🔎مثل اینکه اگر درختی را بخواهید بررسی کنید ،به "شاخ و برگ" آن درجه نخست را قایل میشوید یا "ریشه "آن؟ قطعا به ریشه آن؛ که ریشه، شاخ و برگ را حاصل میکند، اما از شاخ و برگ، ریشه حاصل نمیشود. 🔎لذا روایت هم این را میگوید که؛ اگر عملی براساس نیت الهی انجام شد ، این نیت "ریشه" آن عمل است. 🔎با این وصف باید گفت که در مقایسه ی نیتِ الهی تنها ،با عملِ تنها 👈نیت برتر است. ✨حالا عمل خیری که مقارن با نیت باشد، و آن نیت مقارن با تقرب الله باشد، هر آیینه مقتضی وصول کمال است و این به نتیجه میرسد. 🔅🌹گر زان که تو را به بی نیاز است نیاز با یار بباش آشکارا و به راز 🔅 🔅کاری که کنی خاص برای او کن تا دیو در آن کار نگردد انباز 🔅🌹 استادرمضانی🌻 📗اوصاف الاشراف علمی عرفانی👇 @wittj2
عاقل نمی‌باشم دمی عشق این تقاضا می‌کند غافل نمی‌باشم دمی عشق این تقاضا می‌کند در فکر اویم صبح و شام در ذکر خیر او مدام کاهل نمی‌باشم دمی عشق این تقاضا می‌کند فیض کاشانى🌻👌⭐️ 👇 @wittj2
💫 دکتر الهی قمشه ای چه زیبا میگوید وقتی دعا میکنی، دعای تو از این جهان خارج میشود و به جایی میرود که هیچ زمانی نیست. دعایت به قبل از پیدایش عالم میرود. دعایت به آنجا که دارند تقدیرت را مینویسند میرود. و تقدیر نویس مهربان عالم تقدیرت را با توجه به دعایت مینویسد. و مولانا میگوید : گر در طلب گوهر کانی، کانی گر در هوس لقمه نانی، نانی این نکته رمز اگر بدانی، دانی هر چیز که در جستن آنی، آنی.. خیر ترین دعا ، بهترین طلب ، زیباترین تقدیر ، نثار شما... آدینه بخیر🌹 علمی عرفانی👇 @wittj2
4_6043883180136596917.mp3
4.81M
⭐️ولی کیست؟ 🎷علامه مروجی سبزواری بقره ۲۵۷🌻: اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷فصل چهارم از باب اول کتاب شریف اوصاف والاشراف "صدق" است. صدق چهارمین امری است که سیر و سلوک الی الله را تمهید میکند. از صدق،👈 به راستی و درستی تعبیر میکنیم. 🔑هر چیزی همانطوری که باید باشد ، 🔑هرچیزی به موقع، هر حرکتی براساس مبانی خاص خودش. ⭐️در مباحث اخلاقی، عالمان اخلاق ، ۴خلق را رئوس فضایل اخلاقی معرفی نمودند، که همه منتهی به یکی، که همان "عدل" است، میشود. 🍀عفت 🍀حکمت 🍀شجاعت 🍀عدالت 🔑اساس همه خُلقهای فاضل عدالت است. 🔑و ریشه همه خلق های فاسد، چیزی برابر عدالت است، یعنی؛ ظلم، انظلام. ⭐️هرچه سرجای خودش بوده باشد میشود عدل و عدالت واز جای خودش انحراف یابد میشود انظلام. این را علمای اخلاق فرمودند. ✨اما آنچه در قرآن و فضای قرآن مطرح است، اینست که؛ اساس همه فضایل چیزی نیست جز صدق. این خیلی گسترده است و تمام شئون انسان را تحت پوشش قرار میدهد از فکر و نیت و تعقل تا پایین ترین مراتب، تحت پوشش صدق قرار دارد. استادرمضانی🌻 📗اوصاف الاشراف علمی عرفانی👇 @wittj2
بسم الله الرحمن الرحیم # گروههای دکتر انقلابی و ولایی فضای مجازی وجانباز ومدافع حرم # ✅دکتر حسین پور 🔽🔽🔽 ✅کانال اندیشکده یاس کبود شامل تحلیل ها ومقالات سیاسی واجتماعی حسین پور وسخنان رهبری معظم انقلاب پیرامون مسائل کشور https://eitaa.com/ChannalPolitical 🌹🌹🌹 http://eitaa.com/joinchat/738459666C42f8ae10bd ✅گروه گفتمانی یاس کبود 🌹🌹🌹 http://eitaa.com/joinchat/3782148113Cddc2e05eb8 ✅گروه پزشکی وطب اسلامی 🌹🌹🌹 ✅کانال پزشکی وروانشناسی ومطالب علمی حسین پور شامل مطالب پزشکی. روانشناسی. طب سنتی و زناشویی https://eitaa.com/doktorkhanel 🌹🌹🌹 ✅کانال شعر کلبه عشق شامل قشنگترین وپراحساس ترین اشعار عاشقانه و آهنگ های زیبا https://eitaa.com/kolbuashgh 🌹🌹🌹 باسلام خدمت شما دوست ولایتمدار وانقلابی شما رو به گروههای برادر ودوست عزیزم جناب دکتر حسین پور دعوت میکنم ان شاءالله با حضور حماسی خود کنار هم افشاگرانه از فتنه آینده عبور کرده وجزو هدایت یافتگان ومنتظران واقعی امام زمان (عج) باشیم باتشکر از شما دوست عزیز وهمسنگر گرامی
بسم الله الرحمن الرحیم ✅بررسی پدیده تغییراقلیمی سیل های اخیر ۱- سیل گلستان یک سختار (اکستریم) اقلیمی است. یعنی پدیده‌ای غیر نرمال و اتفاقی است. از آن جهت که نشانه‌ای از تکرار منظم و دوره‌ای وقوع آن وجود ندارد. یک بار در سال ۱۳۳۶ بارشی نزدیک به این مقدار در منطقه رخ داده. در دوره‌های تاریخی البته نشانه‌های وقوع سیل‌های شدید در منطقه وجود دارد. اما آنچه که رسما در دوره مدرن روی کاغذ ثبت شده سیل اخیر را یک رخداد بی‌همتا نشان می‌دهد. ۲- سیل جنوب غرب نیز از نظر حجم بارش یک سختار است. با وجود این، ماه پیش خوزستان و لرستان بارشی بیش از این نیز را تجربه کرده بودند. آن بارش در همه دوران ثبت رکوردهای اقلیمی ایران بی‌همتا بود. ۳- سه اکستریم اقلیمی در دو نقطه با فاصله تقریبا هزاروپانصد کیلومتر از یکدیگر در ایران. سیل‌هایی که دوره برگشت آنها می‌تواند هفتاد ساله و بیشتر باشد در یک ماه در یک نقطه (جنوب غرب) و هم‌زمان در شمال شرق رخ داده‌اند. ۴- آیا این‌طور سیل‌های غیرنرمال می‌توانند نشانه تغییر اقلیم باشند؟ هیچ رخداد منفردی نمی‌تواند نشانه تغییر اقلیم باشد. اما تکرار وقوع رخدادهای غیر نرمال می‌تواند فرض تغییر اقلیم را تقویت کند. مضاف بر آنکه اساسا افزایش تعداد، شدت، مدت و وسعت اکستریم‌های اقلیمی خود یکی از مهم‌ترین پیامدهای تغییر اقلیم است. به هر رو، مدعیان تغییر اقلیم در ایران می‌توانند این‌گونه رخدادهای غیر نرمال را مبنای صحت فرض خود قرار دهند. اگرچه هنوز باید محتاطانه در این باره صحبت کرد. ۵- بعد از دو دهه خشکسالی، چنین بارش‌های سیلابی فراتر از نرمال می‌توانند نشانه فرارسیدن دوره ترسالی باشند؟ هیچ رخداد منفرد اقلیمی و همچنین هیچ بیلان بارش سالانه نشانه آغاز یا پایان هیچ دوران اقلیمی نیست. با یک یا دو سال بارش یا عدم بارش هرگز نمی‌توان گفت دورانی آغاز شده یا پایان یافته است. ۶- آیا می‌توان این بارش سیلابی را منطبق بر الگوهای تثبیت شده اقلیمی ایران کرد؟ مثلا به این نتیجه رسید که بعد از چند سال خشکسالی حالا نوبت چند سال ترسالی شده؟ نکته این است که چنین الگوهای قطعی از وضعیت بارش در ایران وجود ندارد. هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان بگوید بعد از چند سال خشکسالی الان نوبت چند سال ترسالی است. دوره‌های اقلیمی هرگز چنین نظم دقیقی نداشته‌اند. اگر چه کمابیش توالی خشکسالی- نرمال- ترسالی قابل معدل‌گیری است. اما این معدل‌گیری‌ها فقط به کار تحلیل چشم‌انداز می‌آیند و نمی‌توانند مبنای پیش‌بینی آینده باشند. اقلیم ‌شناسان کاهنان معبد آمون نیستند. ۷- می‌گویند بر مبنای آمارهای هفتاد ساله بارش در ایران شیب کاهش بارش‌ها به گونه‌ای نیست که بشود از خشکیدگی و خشک‌تر و گرم‌تر شدن ایران سخن گفت و همین سیل‌ها هم خود نشانه ضرورت احتیاط برای صحبت در این باره است. اقلیم‌شناسان اصلی دارند با این مضمون که گذشته چراغ راه آینده نیست. گذشته غالبا شما را گول می‌زند. برای مثال، در میانگین آمار هفتادساله ایران چندان خشک‌تر نشده، در میانگین پنجاه ساله ایران کمی خشک شده، در میانگین سی ساله ایران قطعا خشک‌تر شده است. کدام‌یک را مبنا قرار دهیم؟ اگر فرض تغییر اقلیم را بپذیریم باید به میانگین سی ساله توجه کنیم. چون قدیمی‌تر از آن آمارها از نرمالی می‌آیند که فرض این است که منسوخ شده است. در پسانرمال اقلیمی جهان حتی مطمئن‌تر از آمارهای گذشته این است که به مدل‌های پیش‌بینی آینده توجه کنیم. اگر چه خود این مدل‌ها هم نواقصی دارند. به هر رو، اقلیم‌شناسی علمی است سرشار از عدم قطعیت. ۸- وقوع این سیل‌ها قابل پیش بینی بوده؟ از چند روز پیشتر بله. حتی کمابیش از دو سه هفته قبل. اما نمی‌توان مثلا از الان پیش بینی کرد که سال آینده قرار است چنین سیلی در فلان جا بیاید. 9- ممکن است این بارش‌ها نتیجه بارورسازی ابرها باشند؟ این یک شایعه مبتذل است که ترول‌های فضای مجازی راه انداخته‌اند. همه امکانات بشر برای بارورسازی ابرها ضرب در هزار هم بشود نمی‌تواند چنین حجمی از بارش را ایجاد کند که در این یک ماه در ایران شاهد بوده‌ایم. ۱۰- تاثیر هارپ؟ این هم یک جوک دیگر فضای مجازی است که توسط عناصر مخالف وخائن داخلی ودشمنان خارجی برای ایجاد جنگ رسانه ای گفته میشود ۱۱- آیا جنگل‌زدایی می‌تواند عامل سیل گلستان باشد؟ نه. قطعا "عامل ایجاد سیل" در آن منطقه جنگل‌زدایی نیست. اگر بارش با دوره برگشت ده ساله رخ داده اما سیل شدتی مشابه سیلی با دوره برگشتت هفتاد ساله می‌داشت. میتوانستیم نتیجه بگیریم یک عامل ژئومورفولوژیک باعث تبدیل بارش به سیل شده است، اما هم بارش دوره برگشت هفتاد ساله داشته و هم خود سیل، پس هرچه بوده آن بالا در آسمان رخ داده است. 1
۱۲- نقش عامل انسانی در سیل گلستان چقدر است؟ باید تفکیک کنیم. در ایجاد سیل یا در تبدیل آن به پدیده‌ای ویرانگر؟ قطعا بخش قابل توجهی از ویرانگری سیل ناشی از مولفه انسانی است. مثل تخریب پوشش گیاهی و عدم رعایت حریم رودخانه‌ها. سیل می‌توانست کمتر ویرانگر باشد اگر اقتضائات معمول اکولوژیک در مدیریت محیطی چشم‌انداز گلستان رعایت شده بود. اما با انسان و بی انسان در هر حال این سیل رخ می‌داد. ◀️۱۳- نقش عامل انسانی در سیل شیراز چقدر است؟ اساسا حادثه دروازه قرآن شیراز یک اتفاق انسانی است نه یک اکستریم اقلیمی. آن حادثه قطعا باید از سوی نهادهای قضایی به عنوان یک سوء مدیریت تبهکارانه مورد پیگرد قرار گیرد.▶️ ۱۴- آیا وقوع این‌گونه سیل‌ها قابل پیشگیری است؟ وقوع سیل به ندرت ممکن است قابل پیشگیری باشد، اما قطعا ویرانگری آن قابل پیشگیری است. با روش‌هایی مثل حفظ پوشش گیاهی و آبخیزداری می‌توان شدت سیل را تعدیل بخشید و البته با اجرای درست سیاست‌های کاربری زمین (در ایران به غلط در این باره از عبارت نامفهوم آمایش سرزمین استفاده می‌شود) می‌توان چشم‌انداز را با سیل انطباق داد. ۱۵- سد می‌تواند عامل وقوع سیل باشد؟ یکی از کارکردهای سدها برعکس ممانعت از وقوع سیل است. اما به هر حال سدها با دستکاری در نظام هیدرولوژیک طبیعت همیشه می‌توانند پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی و یا غیر قابل مهار داشته باشند. ۱۶- تا چه حد می‌توان مثبت به وقوع سیل‌های اخیر نگاه کرد؟ مثلا تاثیر آنها در تغذیه آب‌های زیرزمینی؟ قطعا بارش‌های امسال در مجموع امیدوارکننده بوده و می‌تواند به طبیعت تشنه ایران فرصت بدهد نفسی تازه کند. اما سیل به صورت محدود باعث تغذیه سفره‌های زیرزمینی شده و غالبا به سرعت از دسترس محیط خارج می‌شود. مضاف بر آنکه واقعا میزان خسارت‌های مهیب سیل‌های اخیر بسیار افزون‌تر از نقش محدود آنها در تغذیه آب‌های زیرزمینی است. ۱۷- آیا تغذیه منابع آب به واسطه وقوع این بارش‌ها می‌تواند نشانگر رونق کشاورزی در سال در پیش رو باشد؟ آنجا که سیل آمده بعید است به این راحتی کشاورزان و روستاییان و دامدارانش بتوانند کمر راست کنند. اما در مناطق دیگر قطعا شرایط برای معیشت‌های مرتبط با منابع آب مطلوب خواهد بود. ۱۸- پیش‌بینی چند روز آینده؟ بر اساس اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی در چند روز آینده اوضاع در جنوب لرستان و خوزستان می‌تواند نگران کننده باشد. مردم باید از رودخانه‌های بزرگ این منطقه مثل سیمره و کرخه و دز و حتی کارون فاصله بگیرند. احتمال سیل محدود در مناطقی از شمال و حتی مرکز کشور هم در هفته آینده وجود دارد. کمابیش تا نیمه اردیبهشت بارش‌های رگباری پیش‌بینی شده است. اما بعید است سیل در قالب چنان اکستریم نادری که در گلستان رخ داد دوباره رخ بدهد. روی کاغذ بعید است البته. وگرنه این تکرار سختارهای نادر در مدت کم (سه سیل با دوره برگشت هفتاد ساله در فقط یک ماه!) همیشه باید ما را بترساند. ۱۹- پیش بینی سال آینده؟ امسال ترسالی شدید بوده، برای سال آینده وضعیت نرمال پیش‌بینی شده است. اما اگر فرض تغییر اقلیم در ایران و ورود به پسانرمال اقلیمی را بپذیریم می‌توان گفت هیچ مدل قطعی برای پیش‌بینی آینده اقلیم ایران وجود ندارد. مدل‌ها به تدریج در قالب همین رخدادهای غافلگیرکننده دارند شکل می‌گیرند. ۲۰- چشم‌انداز نهایی اقلیم ایران؟ غالب مدل‌ها می‌گویند خاورمیانه و شمال آفریقا در حال گرم‌تر و خشک‌تر شدن است. سال گذشته در کنفرانس ملی اقلیم‌شناسی ایران هر صد مقاله ارائه شده بر تغییر اقلیم ایران دلالت داشته‌اند. اکستریم‌های اقلیمی مثل سیل‌های اخیر آن روی سکه اکستریم‌هایی مثل خشکسالی و داغ‌بادها و ریزگردها هستند. چشم‌انداز را در مقابل سیل مقاوم کنیم. اما مساله اصلی ایران در سال‌های پیش رو قطعا خشکیدگی خواهد بود. خشک‌تر و گرم‌تر شدن کشور. 🔺اما بعنوان جمع بندی: مردم آق قلا گفتند بارها لایروبی گرگان‌رود را از مسئولان خواستار شدند اما آنان توجهی نکردند، برای همین از سپاه می‌خواستند این کار را برای کمک به مردم سیل‌زده این شهرستان برعهده بگیرد. حالا اقای روحانی باید پاسخگو باشند چه کسی کمک کار مردم بوده؟؟ چه کسی نمک روی زخم؟؟؟ بله نمیتوان جلوی بارش باران را گرفت. اما ایا نمی شود مدیریت کرد طوری که مردم این همه خسارت نبینن؟؟؟ مسئولیت این کار بجز دستگاه اجرائی به عهده کیست؟؟؟ براستی اگر رهبری معظم انقلاب دستور فوری به نیروهای مسلح برای کمک رسانی به مردم نمیدادند چه کسی باید فاجعه انسانی رو جمع میکرد؟؟؟وبراستی نقش دولت در جلوگیری از این فاجعه انسانی چقدر است که جناب رئیس جمهور برای فرافکنی به نیروهای مسلح هجمه میکند؟؟؟ التماس بصیرت پایان قریش حسین پور ویرایشی از مقاله های مختلف اقلیم شناسی در هفته اخیر شنبه 10/1/98
دیالکتیک علم و عرفان ناب
🔮🎷فصل چهارم از باب اول کتاب شریف اوصاف والاشراف "صدق" است. صدق چهارمین امری است که سیر و سلوک الی
"درلغت"، صدق را ۲معنا گرفته اند: 👇 🔑صدق درقول و گفتار 🔑صدق در وعده و پیمان انسان در سخن گفتن و گفتار خلاف واقع نگوید و اگر وعده ای داد، آنطور عمل کند صدق است. ⚡️اما خیلی فراتر از این دو وادی است. ✨از عالی ترین مرتبه وجودی انسان تا پایین ترین مرتبه تحت شمول صدق است. ✨ ⭐️آنکه سرتاپایش صدق است: 🔅دُرُست فکر میکند، 🔅 درست توّهم میکند، 🔅 درست استنتاج میکند، 🔅درست حرکت میکند. 🔅و دُرُست... و درست. .. این معصوم است، از هرخطا و لغزشی مصونیت دارد. ⚠️⭕️واگر کسی در هریک از این مراحل، خلاف با واقع بوده باشد، (آنی که باید باشد، نیست) فاسد باشد، ❌فکرش غلط، ❌ استنتاج غلط، ❌تخیلاتی که میکند، ❌احساسی که میکند غلطه، کارهایی که از او صادر میشودغلط است، 🔥💥 این سرتاپایش کذب است. 🕸🍂🔥این که به انسانی میگویند "عوضی" ،یعنی؛ آنی که باید باشی، نیستی. باید حرفت درست باشه، درست حرف نمیزنی، باید فکرت درست باشه درست فکر نمیکنی، تخیلاتت هیچ حساب و کتابی ندارد، و کارهایی که براساس اینها صادر میشود آنها هم "عَلی ما یَنبَغی" نیست. این سرتاپا "کذب" است و نقطه مقابل "عصمت". استادرمضانی🌻 📗اوصاف الاشراف علمی عرفانی👇 @wittj2
⭐️همانطور که طبیعت در زمستان می میرد و در بهار زنده می شود انسان هم در دنیا می میرد و در قیامت زنده می شود، چنانکه پیامبر اسلام(ص) فرمود:اذا رأیتم الربیع فأکثروا ذکر النشور» هرگاه بهار وارد شد زیاد به فکر نشور(قیامت) باشید. خداوند در آیه 9 سوره فاطر 🌻می فرماید: 🍃« وَاللَّهُ الَّذِی أَرْسَلَ الرِّیَاحَ فَتُثِیرُ سَحَابًا فَسُقْنَاهُ إِلَی بَلَدٍ مَّیِّتٍ فَأَحْیَیْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا کَذَلِکَ النُّشُورُ»🍃 و خداست آن که بادها را می فرستد تا ابری را برمی انگیزند، پس آن را به سوی سرزمینی مرده می رانیم و زمین را بعد از مردگی اش به وسیله آن زنده می کنیم، زنده شدن مردگان همین گونه است. همانگونه که عالم دو فصل دارد یعنی مرگ زمستانی، و بیداری و شادابی در بهار، نظام آفرینش که انسان در آن زندگی می کند نیز دو فصل دارد. یعنی همین فصل دنیا که سرانجامش به مرگ منتهی می شود، و دومین فصل بیداری است که همان قیامت است. هم در آیات و هم در روایات بهار به قیامت تشبیه شده است و مرگ به دوران زمستان. علمی عرفانی👇 @wittj2
4_5958589325821084970.mp3
14.27M
♥️♥️🎼🎶🎷🎸🎧 « اصالت »👌 ‌👇 @wittj2
🔮🎷۲٤رجب ﻓﺘﺢ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۷هـق ﺩﺭ ﻣَﺮﺣَﺐ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺘﺢ ﮔﺮﺩﻳﺪ. 📚 بحار الأنوار ج۲۱ ص٤۱ ؛ مصباح المتهجد ص۷٤۹ این فتح در ۲۷ﺭﺟﺐ و ۱۵محرّم نیز ﺫﻛﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. 📚 بحار الأنوار ج۹۷ ص۳۸٤ ؛ توضیح المقاصد ص٤ ﭼﻮﻥ ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺧﻴﺒﺮﻳﺎﻥ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻗﻠﻌﻪ «ﻗﻤﻮﺹ» ﺭﺍ ﻣﺤﺎﺻﺮﻩ ﻛﺮﺩ، ﺍﺑﺘﺪﺍ ﭘﺮﭼﻢ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﺍﺩﻧﺪ. ﺑﺎ ﻟﺸﻜﺮﻯ ﺭﻓﺖ، ﻭﻟﻰ ﭼﻮﻥ ﻧﻈﺮ ﺑﻪ ﭘﻬﻠﻮﺍﻧﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻤﻮﺩ ﻛﺮﺩ ﻭ ﻟﺸﻜﺮﻳﺎﻥ ﻫﻢ ﺩﺭ ﭘﻰ ﺍﻭ ﺑﺎﺯ ﮔﺸﺘﻨﺪ. ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ الله علیه ﻭ ﺁﻟﻪ ﭘﺮﭼﻢ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺍﻭ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺗﺮﺱ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﺟﻨﮓ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ ﺑﺎﺯ ﮔﺸﺖ. ⭐️ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺑﺮﺍﻯ ﻓﺘﺢ ﺧﻴﺒﺮ ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ : «ﻓﺮﺩﺍ ﭘﺮﭼﻢ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻯ ﻣﻰ ﺩﻫﻢ ﻛﻪ ﺣﻤﻠﻪ ﻫﺎﻳﺶ ﺭﺍ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﻛﻨﺪ، ﻧﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻓﺮﺍﺭ ﻛﻨﺪ. ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻫﻢ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻭ ﺧﻴﺒﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺍﻭ ﻓﺘﺢ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ». 📚 کافی ج۸ ص۳۵۱ ﻫﻤﻪ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺁﺭﺯﻭ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎﻡ ﻭ ﻣﻨﺰﻟﺖ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ ﺷﻮﺩ. ﻓﺮﺩﺍﻯ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ، ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ : (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ) ﻛﺠﺎﺳﺖ؟ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﭼﺸﻢ ﺩﺭﺩﻯ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺸﻜﻞ ﺍﺳﺖ. ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺍﻭ ﺭﺍ ﺣﺎﺿﺮ ﻛﻨﻴﺪ. ﺭﻓﺖ ﻭ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩ. ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺳﺮ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺁﺏ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﺒﺎﺭک ﺑﻪ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﻧﻮﺭﺍﻧﻰ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﺎﺗﻢ ﺍلأﻭﺻﻴﺎﺀ ﻋﻠﻰ ﻣﺮﺗﻀﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻣﺎﻟﻴﺪ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩ : «ﺑﺎﺭ ﺍﻟﻬﺎ، ﺯﺣﻤﺖ ﮔﺮﻣﺎ ﻭ ﺳﺮﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﺮﺩﺍﺭ». ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺑﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺩﺭﺩ ﭼﺸﻢ ﻋﺎﺭﺽ ﻧﺸﺪ ﻭ ﺍﺯ ﮔﺮﻣﺎ ﻭ ﺳﺮﻣﺎ ﺁﺯﺭﺩﻩ ﻧﮕﺸﺖ. ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠّﻰ الله ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺯﺭﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﻭ ﭘﻮﺷﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻛﻤﺮ ﺍﻭ ﺑﺴﺖ ﻭ ﭘﺮﭼﻢ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﭙﺮﺩ ﻭ ﺳﻮﺍﺭ ﺑﺮ ﻣﺮﻛﺒﺶ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻓﺮﻣﻮﺩ: « ﺍﺯ ﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ، ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﺭﻭ ﻭ ﺍﺯ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ، ﻭ ﻧﺼﺮﺕ ﺑﺎﻟﺎﻯ ﺳﺮ، ﻭ ﺩﻋﺎﻯ ﻣﻦ ﺍﺯ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﺗﻮ ﺍﺳﺖ ». و ﻓﺮﻣﻮﺩ : «ﻳﺎ ﻋﻠﻰ، ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﻋﺮﺿﻪ ﻛﻦ». ⭐️ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﺟﻨﮓ ﺧﻴﺒﺮ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻓﺖ، ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﻮﻋﻈﻪ ﻭ ﻧﺼﻴﺤﺖ ﻋﺪّﻩ ﺍﻯ ﺑﺮﺍﻯ ﺟﻨﮓ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺁﻣﺪﻧﺪ. ﺁﻧﺎﻥ ﺩﻭ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﻬﻴﺪ ﻛﺮﺩﻧﺪ. ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﺎﺧﺘﻪ ﻭ ﺁن ها ﺭﺍ ﻛﺸﺘﻨﺪ. ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺑﺎ ﻋﺪّﻩ ﺍﻯ ﺁﻣﺪﻧﺪ. ﺣﻀﺮﺕ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺩﺭک ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ. ﻣَﺮﺣَﺐ ﻛﻪ ﺷﺠﺎﻉ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﻮﻧﺨﻮﺍﻫﻰ ﺁﻣﺪ. ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﭼﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﺫﻭﺍﻟﻔﻘﺎﺭ ﺑﺮ ﺳﺮﺵ ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻭﺭﺩ ﻛﻪ ﺷﻤﺸﻴﺮ ﺍﺯ ﺣﻠﻘﺶ ﮔﺬﺷﺖ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﻭ ﻧﻴﻢ ﺳﺎﺧﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺎک ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ. ﺻﺪﺍﻯ ﺗﻜﺒﻴﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺑﻠﻨﺪ ﺷﺪ. ﻋﺪّﻩ ﺍﻯ ﺍﺯ ﺑﻪ ﺩﻓﺎﻉ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻨﺪ. ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺑﻪ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﻋﺪّﻩ ﺍﻯ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﻋﺪّﻩ ﺍﻯ ﺑﻪ ﻗﻠﻌﻪ ﮔﺮﻳﺨﺘﻨﺪ. ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﺣﻴﺪﺭﻯ ﺩﺭ ﻗﻠﻌﻪ ﺭﺍ ﻛَﻨﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﻣَﻌﺒَﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺧﻨﺪﻕ ﻋﺒﻮﺭ ﻛﻨﻨﺪ. ﺣﻀﺮﺕ ﭼﻨﺪﻳﻦ ﺑﺎﺭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻯ ﺧﻨﺪﻕ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻋﺒﻮﺭ ﺩﺍﺩ، ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﺯ ﺳﻪ ﺭﻭﺯ ﻗﺒﻞ، ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﮔﺮﺳﻨﻪ ﺑﻮﺩ. 👇 @wittj2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا