🔮🎷نکاح بین عقل و نفوس
بین عقل و نفس نکاح بر قرار است
تا عقــــــل نفــــس را تکمیـــــل کند
و کل موالیدی هم که پدید می ایند گرچه نفسانی هستند ، 👌✨ عقــــلانـــی بـاشنــــــد و گزینش هایی که در عالم تکوین یا عالـــــــم امــــــر است به اختیار خود آباء و اجداد نیست.
⭐️بلکه این گزینش ها به اختیار روح عالم وجود یعنی خود حضـــرت حـــق است ...
ادامه دارد...
استاد سمندری🌻
📗نکاحات در افرینش
علمی عرفانی👇
@wittj2
🔮🎷 حضــــرت حــــق بسیار دقیق و درست انتخاب می کند
امــــا در بشــــــر اینگونـــــه است
که باید این گزینش از طرف زوج و زوجه به درستی انجام شود
.چون اینجــــا اختیــــــار به دست انهاست👈 در غیر انســـان ها هم اختیــــاری نیــست .
اگر چه هر جـــــا وجود است ،اختیـــار است و این یک قانــــــون اســــت.
⭐️ولی آن اختیـــار از آن اصــــل وجـــــود و وجود بحث ( خالص ) صمــدی حضــرت حــق است.
استاد سمندری🌻
📗نکاحات در افرینش
علمی عرفانی👇
@wittj2
هر چه دارایی آباء زیاد تر باشد تدابیرات شان کامل تر است ولذا به 👌✨شرط کمال امهات و استعداد کافی برای پذیرش تدابیر عقلانی فرزندانی کامل تر و صالح تر پدید می اید
مثلا اجرام منظومه ی شمسی ما در کمال متفاوت اند
⭐️ و خورشید که از همه کامل تر است
🔑أب است
⭐️ و در اثر پذیرها زمین که از همه در پذیرش کامل تر است 🔑أم می باشد
⭐️ و صالح ترین موالید که « احسن المخلوقین » است ، از انهاست و بقیه ی موالید در خدمت انسان هستند
بر اساس ایات و روایات و سخن اهل معرفت گفتیم :
در کل عالم 👇
🎯 مظهر عقل کل حضرت محمد ( ص )
🎯 و مظهر نفس کل فاطمه زهرا ( س ) است که پذیرای کل اوامر حضرت حق الله و اسرار آفرینش است.
استاد سمندری🌻
📗نکاحات در افرینش
علمی عرفانی👇
@wittj2
🎯سه نشانه ی خردمند:
🍀1 سکوت،
موقعی که ابلهان سخن میگویند
🍀2 اندیشه،
موقعی که دیگران خیال میکنند
🍀3 عمل ،
موقعی که تن پروران در خوابند
👇
@wittj2
دیالکتیک علم و عرفان ناب
🎯جواب شبهه راسل : 👈جرم و مجازات سه گونه است؛ ⭐️نوع اول مجازات های قراردادی در جامعه توسط قانونگذ
ادامه مطلب فوق👆👆👆
🎯جواب شبهه راسل :
گفته شد مجازات ها سه گونه اند ....
⭐️نوع اول :جرم و مجازات های قراردادی ؛
هر جامعه ای در نظام جامعه برای دوری از هرج و مرج در کنار قوه قضاییه و مجریه، قوه مقننه آن قانون وضع می کند.
این قوانین از جمله قانون های جزایی است که حتما بین
👈جرم
و
👈مجازات
تناسبی هست و الا به لحاظ عقلای عالم جای اعتراض میباشد .
➖مثلا به بی گناهی سیلی میزنند،
باید همانطور مجازات شود ،
و اگر چاقو در قلب کسی فرو کرده همانطور مجازات شود .
🔑عقلا اعتقاد دارند که باید بین این دو جرم ، مجازاتِ متفاوتی باشد.
👈 پس حتــــماً ،
بین مجــــازات و جـــرم
"" سنخیت و تناسب"" وجود دارد .
🔑شرایع دینی و مذاهب الهی این " تناسب" را رعایت کردهاند.
👈 شاهد آن قرآن است.
المائده-۴۵🌻
✨وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَا .. که اختصاص به اسلام ندارد و ضمیر فیها به تورات برمیگردد.آیه مربوط به بنی اسرائیل است .
✨أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ : اگر کسی جان کسی را گرفت باید جان او هم گرفته شود .
✨وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ : اگر کسی چشم کسی را کور کرد نباید جان او را گرفت ، چشم در مقابل چشم.
✨وَالْأَنفَ بِالْأَنفِ
✨وَالْأُذُنَ بِالْأُذُن
ِ✨وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ
✨وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ و اگر جراحت های دیگری بوده است در مقابل آن همان قصاص .
ادامه دارد...
استاد_ضیایی🌻
علمی عرفانی👇
@wittj2
ادامه مطلب فوق 👆👆👆
🎯جواب شبهه راسل :
گفته شد مجازات ها سه گونه اند ...
⭐️ نوع دوم ؛ جرم و مجازات هایی که معـــلولِ جرم و مسبب از عمـــل است .
⭐️این نوع مجازات ها ربطی به قانونگذار و قوه مقننه ندارد.
➖مثال بنا باشد من ۵۰ سال دیگر زنده باشم و من آگاهانه و با اختیار خود لیوان زهری را مینوشم و میمیرم اگر نمی خوردم ۵۰ سال حیات دیگر داشتم.
به لحاظ زمان من، یک لیوان زهر را در دو دقیقه نوشیدم اما ۵۰ سال زندگی من از بین رفت.
👈به آقای راسل میگوییم:
کسی میتواند اعتراض کند ، عدالت خدا کجا رفته است ؟ دو دقیقه زمانِ نوشیدن بود ، چرا پنجاه سال زندگی من رفت ؟!
➖یا یک لحظه چاقویی در چشمم وارد میشود ، هیچ عاقلی اعتراض نمیکند ،چطور یک عمر باید نتیجه کارش را ببیند و نابینا باشد و عدالت خدا را زیر سوال ببرد، اگر به او اعتراض کنند 👈 به او میخندند.
⭐️این مجازاتها ;
معلول عمل است
مسبب از عمل است
معلول علت است .
اگر مجازات های ما از این قبیل باشد،👇
🔑اعمال ما در دنیا نقش سبـبیت را دارد،
و
🔑خلود در جهنم، نقش مسبـب را دارد.
🔑این اعمال من در دنیا نقش علیت دارد .
و
🔑مجازات ها با کیفیت بالا نقش معلولیت دارد.
و اگر ؛
کسی بپذیرد مجازاتهای اخروی ازین قبیل است، باز هم نمیتواند اعتراضی کند .
❌ امـــــا '
ما این را هم قبول نداریم .
که بگوییم اعمال ما سبب و مجازاتها مسبب هستند ...❌
ادامه دارد...
استاد ضیایی🌻
علمی عرفانی👇
@wittj2
✂️ برشی از یک کتاب
⭐️شریعتی اسلام دین انسان
آنچه مرا به《مذهب و تشیع》می کشد ، یک حقیقت عقلی و انسانی است ، نه مصلحتی اجتماعی و شخصی . به اعتراف " ارنست رِنان " متفکر بزرگی که روحانیون مسیحی تکفیرش کردند《اسلام دین انسان》است و من معتقدم که تشیع یک فرقه مذهبی خاص در برابر فرقه های دیگر اسلامی نیست ( مثل کاتولیک و پروتستان و ارتدکس در مسیحیت یا اسماعیلی ، زیدی ، اشعری ، و معتزله و سنی... به شکلی که امروز در آمده در اسلام ) بلکه ؛《تشیع همان اسلام بوده است و دیگر هیچ》
📗 پدر ، مادر ما متهمیم ، علی شریعتی ، ص 85
علمی عرفانی👇
@wittj2
چه باشد گر شبی
از جان برآری یاربی
بیرون جهی ازگور تن
و اندرروی درساحتی
از پاگشایی ریسمان
تا برپری بر آسمان
چون آسمان ایمن شوی
از هر شکست و آفتی
مولانایجان🌻
👇
@wittj2
این همه لشکر اندیشه دل
ز سپاهان عدم یک علمست
ز تو تا غیب هزاران سالست
چو روی از ره دل یک قدمست
مولانای جان🌻
👇
@wittj2