#صبر
#امتحان_دنیا
امام صادق عليهالسلام🌻
اصْبِرُوا عَلَى الدُّنْيَا؛ فَإِنَّمَا هِيَ سَاعَةٌ، فَمَا مَضى مِنْهُ فَلَا تَجِدُ لَهُ أَلَماً وَ لَاسُرُوراً، وَ مَا لَمْ يَجِئْ فَلَا تَدْرِي مَا هُوَ، وَ إِنَّمَا هِيَ سَاعَتُكَ الَّتِي أَنْتَ فِيهَا، فَاصْبِرْ فِيهَا عَلى طَاعَةِ اللَّهِ، وَ اصْبِرْ فِيهَا عَنْ مَعْصِيَةِ اللَّهِ».
در دنيا صبور باشيد. دنيا يک لحظه است. آنچه از آن گذشته است که رنج يا لذت آن باقی نيست. آينده نيز که معلوم نيست چگونه خواهد بود.
بنابراين دنيا تنها همين لحظه است که در آن قرار داری.
در اين لحظه بر طاعت الهي مقاومت کن و از معصيت الهی پرهيز کن.
📗 الكافی(ط - دارالحديث) ج4، 270
علمی عرفانی👇
@wittj2
مهدی شناسی👇
🔮🎷زیارت آل یاسین(۳۰)
🌹السلام علیک حین تَحمدُ و تَستغفِر🌹
⭐️تَحمدُ از ماده و مصدر حمد و حمد به معنای ستایش و ثنا گوئى است. تَستَغفر از ماده و مصدر غفر و غفر به معنای پوشاندن و مستور کردن است. لذا غفرانِ گناه،مستور و ناپدید کردن آنست که از آن به عفو و بخشش گناه تعبیر میگردد.
⭐️هرچه معرفت به خداوند بالاتر باشد حمد و استغفار فزون تری می طلبد.
آقا امام صادق از احوال رسول الله صلوات الله علیه و آله که خبر می دادند، فرمودند:اینگونـه بودنـد کـه در هـر روز
خداوند را سیصد و شصت مرتبه به تعداد رگهای اصلی بدن حمد می فرمودند.
🎯در استغفار معصومین، احتمالاتی وجود دارد:
1⃣استغفار از درجه پایین تر به درجه بالاتر:نظر به اینکه امام همواره در حال ترقی و صعود به قلّه های بلند تقرّب و محبـت و معرفـت و یقین است لذا هرگاه به درجه فراتر بالا می رود،از درجه ی پایین تری که قبلا در آن بوده است استغفار می کند.
2⃣امام همیشه خود را در حد تقصیر قرار می دهد. عظمت خداوند لایتناهی است و معصوم خود را از انجام آنچه سزاوار ذات خداست عاجز مـی بیند و
در معرفت و عبادت خدا خود را مقصر میداند و در دعاها و مناجات خـویش بـه درگـاه خداونـد عرضه می دارد:"سبحانک ما عرفناک حق معرفتک و ما عبدناک حق عبادتک... "
3⃣اشتغال به دنیا موجب بازماندن نسبی از راه خداست و لذا مقتضی استغفار برای امام معصوم است.
اشتغال به دنیا حتی در همان موارد مباح بلکه راجح نظیر گره گشایی از کار مـردم، تعلـیم و تربیـت انسانها، به نسبت، موجب دوری و بازماندن از حضور محفل انس و خلوت با خداونـد اسـت و در نظـر
امام معصوم مقتضی استغفار است.
4⃣امام معصیت امت را به خود نسبت می دهد و خود را گناهکار فرض می کند.
پیامبر و ائمه نسبت به همه موجودات مقام ولایت کلیه را دارند، لذا متمم و مقوم تمامی مخلوقـات و قلب عالم امکانند، و سایر بندگان – چه فرمانبردار و چه معصیت کـار – هماننـد اعضـاء و جـوارح ایشانند، بدین جهت گویی معصیت آنها را به خود نسبت می کنند، فرض میدهند، و خود را گناهکار
و در حقیقت استغفار آنان، از گناهان پیروان و شیعیانشان است. مثل پدری کـه بـه جـای پسـرش از جسارت او به دیگران معذرت خواهی کند اظهار شرمندگی می نماید.
🍀در پایان این بخش به مولا و صاحب خـود عرضـه می داریم :"یـا أَبانَـا اسـتَغْفرْ لَنـا ذُنُوبنـا إِنَّـا کُنَّـا خاطئین"
"ما از اینکه شما را با اعمالمان در درگاه خدا شرمنده ساخته ایم شرمنده ایم. از مـا درگـذر و بـار دیگر برای ما از خداوند طلب مغفرت نما که تویی آبرودار نزد خدا و بدون شما روی سخن و بازگشت به خـدا را نداریم."
#مهدی_شناسی
#زیارت_آل_یاسین
علمی عرفانی👇
@wittj2
4_6016869875954221965.mp3
18.22M
⭐️سلسله جلسات کادرسازی برای تربیت نیروهای انقلابی جهت پاسخ به شبهات مهدویت، دینی ، قرآنی ، ولایت فقیه ، تاریخ معاصر ، با عنوان دوره #محامین
🎷استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور
🔮شراکت در ثواب نشر
👈 جلسه چهاردهم
موارد مهم مطرح شده در جلسه 👇👇👇
1️⃣ پایان بحث مهدویت برای ترم اول دوره محامین و شروع بحث ولایت فقیه ویژه ترم اول
2️⃣ بیان انواع حکومت های دیکتاتوری و شاهنشاهی و دموکراسی و بیان نقاط ضعف آنها
3️⃣ اثبات حکومت دینی و...
📌 این دوره به نحوی طراحی شده است که پس از پایان آن ، حضار توانایی پاسخ به شبهات در موضوعات دینی ، تاریخی و مهدویت و ولایت فقیه را خواهند داشت.
علمی عرفانی👇
@wittj2
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن_گرافیک | خطر فیزیک
⚪️ نگاهی به پرونده #ترور_دانشمند_هستهای دکتر مسعود علیمحمدی و پردهبرداری از هدفی که اسرائیل، از ترور دانشمندان هستهای دنبال میکرد
http://eitaa.com/joinchat/2515206148C273488f444
💠 عضویت👆
🔮🎷«کنترل ذهن» مهمترین تمرین برای افزایش قدرت روحی است
💎 #کنترل_ذهن_در_مسیر_تقرب (ج۱)-قسمت اول
🔹افعال انسان دو نوعند: افعال ظاهری و افعال باطنی یا درونی. هرچند رفتارهای ظاهری انسان از اهمیت بالایی برخوردارند، ولی مهمترین افعال خوب و مهمترین افعال بدِِ انسان، از نوع افعال درونی هستند.
🔹رفتارهای درونی هم دو نوعند: یکی رفتارهایی که بیشتر مربوط به عواطف و احساسات ما میشوند که کنترل اینها بسیار دشوار است. دوم، رفتارهایی که مربوط به اندیشه و دایرۀ ذهن انسان هستند که کنترل اینها آسانتر است.
🔹کنترل رفتارهای قلبی هم بیشتر از طریق کنترل ذهن میتواند انجام بگیرد؛ مثلاً اینکه دربارۀ چه چیزی فکر کنیم و دربارۀ چه چیزی فکر نکنیم. این قدرتی که انسان برای ذهن خودش اِعمال میکند، بالاترین قدرت یک انسان است.
🔹کنترل ذهن، واقعاً یک ورزش است! همانطور که انسان با انجام حرکات ورزشی، عضلات بدن خود را تقویت میکند، برای تقویت عضلات روح نیز مهمترین ورزش و تمرین، کنترل ذهن است.
علیرضا پناهیان🌻
🚩حسینیه آیت الله حق شناس ۹۷.۰۶.۲۰
📢صوت در: @Panahian_mp3
📗متن کامل در: @Panahian_text
علمی عرفانی👇
@wittj2
🔮🎷یکی از مصادیق مهم کنترل ذهن «نیّت» است
⭐️اگر اصلِ نیّت هم در قلب باشد لااقل «دستگیرهاش» ذهن است
💎 #کنترل_ذهن_در_مسیر_تقرب (ج۱)-قسمت دوم
🔹یکی از مصادیق مهم کنترل ذهن، نیّت است. نیّت نصفش مربوط به ذهن است و نصفش مربوط به قلب است. نیّت همهاش در ذهن نیست؛ خواستِ قلبی انسان هم هست که این خواستِ قلبی، در ذهن انسان مرور میشود.
🔹نیّت، ترکیبی از فکر(ذهن) و دل است، اگر اصلِ نیّت هم در قلب باشد، لااقل میتوان گفت که دستگیرهاش ذهن است. گاهی اوقات برخی علاقههای انسان ضعیف هستند اما این دستگیرۀ ذهن، میتواند آن علاقههای ضعیف را بگیرد و بیرون بکشد. یعنی میتوانی آن علاقۀ خوب را که در وجودت گُم شده بود، بهوسیلۀ ذهنت پیدا کنی، بالا بیاوری و تقویت کنی.
علیرضا پناهیان🌻
🚩حسینیه آیت الله حق شناس ۹۷.۰۶.۲۰
📢صوت در: @Panahian_mp3
📗متن کامل در: @Panahian_text
علمی عرفانی👇
@wittj2
🔮🎷هنرِ کنار گذاشتنِ ذهن
کل راز دین است.
چونکه همینکه ذهن را کنار بگذارید
وجود شما در هزار و یک رنگ
منفجر میشود.
شما یک رنگین کمان میشوید
یک گل نیلوفر
یک نیلوفر هزار و یک گلبرگ
ناگهان باز میشوید
و آنگاه کلِ زیباییِ هستی
که بینهایت است به شما تعلق دارد.
آنگاه همۀ ستارگان آسمان
در درون شماست.
آنگاه حتی آسمان هم حدی
برای شما نیست.
شما دیگر هیچ حدی ندارید.
علمی عرفانی👇
@wittj2
در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم
اصلاً به تو افتاد مسیرم که بمیرم
یک قطره ی آبم که در اندیشه ی دریا
افتادم و باید بپذیرم که بمیرم
یا چشم بپوش از من و از خویش برانم
یا تَنگ در آغوش بگیرم که بمیرم
این کوزه ترک خورد! چه جای نگرانی است
من ساخته از خاک کویرم که بمیرم
خاموش مکن آتش افروخته ام را
بگذار بمیرم که بمیرم که بمیرم
شاعر؛ ناشناس🌻
👇
@wittj2
ذکر حق ای یار من بسیار کن
تا توانی کار خوش در کار کن
پاک باش و بی وضو یک دم مباش
جز که با پاکان دمی همدم مباش
دور باش از مجلس نقش خیال
صحبتی می دار با اهل کمال
یک سر موئی خلاف دین مکن
ور کند شخصی تو اش تحسین مکن
رهروان راه حق را دوست دار
رهروی می جو و راهی می سپار
گر بیابی جامی از زر یا سفال
نوش کن از هر دو جام آب زلال
گرم باش و آتشی خوش برفروز
بود و نابودت ز سر تا پا بسوز
معنی توحید جامع را بجو
از همه مصنوع صانع را بجو
هرچه بینی مظهر اسما نگر
هر که یابی دوستدار ما نگر
سیدی گر پیشت آید یا غلام
می رسان از ما سلامی والسلام
شاعر؛ ناشناس🌻
👇
@wittj2
Behnam Safavi - Khoda [128].mp3
3.01M
⭐️خدا
🎷بهنام صفوی
👇
@wittj2
دیالکتیک علم و عرفان ناب
#ادامه_مطلب_فوق 🚨#شرح_اصل_دوم 🌗عالم ملکوت : 👌عالم مثال است یا همان عالم برزخ. در این عالم ،موجود
🚨#ادامه_اصل_دوم
در ادامه شرح عوالم #ناسوت و#ملکوت و سومی :
🌖#عالم_جبروت :
موجودات :
ماده ندارند
مقدار ندارند
🔑مجرد محض هستند .
➖ چرا به آن عالم عالم جبروت گفته می شود؟
👌✨ زیرا در آن عالم هر نقصانی جبران شده است .
⭐️حالت منتظره ندارد که بالاتر برود ،
مجرد محض است.
🔆 #عالم_لاهوت :
عالم چهارم عالم لاهوت است .
🔅عالم اسما و صفات الهی است
🔅 عالم اله
استاد ضیایی🌻
علمی عرفانی👇
@wittj2
🚨#ادامه_اصل_دوم
در اصل دوم حضرت علامه 🌻 می فرمایند:
⭐️فکـــر نکنید با #مرگ و موت از بین میروید و به عدم تبدیل میشوید ،فکـــر نکنید مرگ و موت نیستی و نابودی است .
💫الملك
تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِير
الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ ،
آقا می فرمایند:
👈اگر مرگ یک امر عـــدمی است ، متعلق خــلق قرار نمیگیرد ،
⭐️متعلق خــلق یک امر ایجابی است، مثبت است، 🔑ابتدا موت را آورده بعد حیات را.
ادامه دارد...
استاد ضیایی🌻
علمی عرفانی👇
@wittj2
🔮🎷موت اختیاری
🔑موت، سکوت است. سکوت در برابر تجلّی هستی حضرت حق. هر نمودی از هستی ما یک نوع سخن گفتن است. گاهی فرد با زبان سخن میگوید، گاهی با ذهنش سخن میگوید، یک وقت با دلش سخن میگوید. وقتی انسان همه این نمودها را به #سکوت بکشاند، معنی #موت را تجربه کرده است.
🔑مرتبه اوّلش و مقدّمه این مرتبه این است که وقتی خدای متعال سخن میگوید، ما ساکت باشیم. این عنایت را حتماً عزیزان بکنند، موقع تلاوت آیات قرآن حتماً گفتگو نباشد؛ حتّی اداره کننده هاي جلسه هم که برای کارهای جلسه در تکاپو هستند و زحمت میکشند؛ وقتی #قرآن تلاوت میشود همه بنشینند و دست از همه کارها بکشند؛ هیچ کس، هیچ کاری نکند؛ دست روی دست بگذاریم و سخن خدا را گوش کنیم؛ چون تجربه موت از همینجا باید شروع شود.
🔑خدای متعال فرمود: «وَ اِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ»🌻 وقتی قرآن خوانده میشود به تلاوت قرآن گوش بسپارید و #سکوت کنید. انشاءالله این ادب را مراعات کنید، انسان بهره هاي بزرگی میبرد. حتّی اگر صورت ظاهر انسان معنای عبارات عربی قرآن را نمیداند، با همین توجّه و محبّت و ادب که خدای متعال دارد سخن میگوید، #سکوت کند. موقع تلاوت قرآن، ساکت شود تا خدا، حرف بزند. نمودی از خودش نداشته باشد. تجلّی از هستی خودش را عرضه نکند. بگذارد هستی مطلق جلوه گر باشد، انشاءالله بهره هاي بسیاری نصیب میشود. ادب نشستن در محضر قرآن را تمرین کنیم، کم كم این #سکوت عمیق میشود و به لایه هاي عمیقتر وجود ما راه پیدا میکند. در هر لایه اي از وجود ما که این #سکوت حاکم شد، توانسته ايم با لایه هاي از حقیقت #قرآن ارتباط برقرار کنیم و حقایق عمیقتری را دریافت کنیم. همانطور که پیغمبراکرم ص در مورد #قرآن فرمودند: قرآن ظاهر و باطنی دارد، باطن قرآن هم باطنی دارد تا هفت بطن و حتّی در بعضی از روایات تا هفتاد بطن، وجود انسان هم همینطور است ظاهری و باطنی دارد، هر بطنش هم بطنی دارد تا هفت بطن یا هفتاد بطن.
⭐️بنابراین هر لایه اي از وجود ما که به #سکوت برسد، نمودی از خودش نداشته باشد، آمادگی ایجاد میشود که با آن لایه قرآن ارتباط برقرار کند و بهره گیرد. انشاءالله همین ادب را مراعات کنیم، نسبت به #قرآن مؤدّب باشیم، با کتاب #قرآن مؤدّبانه رفتار کنیم. البتّه این ادبِ سرشار از محبّت است. گاهی ادب، ناشی از یک نوع ترس است، گرچه در برابر جلال هم آن هیبت میآید؛ ولی ادبِ اهل محبّت، مربّایی است که ترش و شیرین است هر دو را در خودش دارد؛ هم جلال و هم جمال. تجلّی هر دو آثار، در ادب اهل محبّت وجود دارد؛ یعنی از یکطرف هیبت، جلال و شکوه الهی و از طرف دیگر هم جمال، حسن و نیکویی الهی به هم میآمیزند و در مؤمن حقیقتی به نام #خشوع در برابر خدای متعال ایجاد میکند.
⭐️انشاءالله خدا توفیق دهد این را تمرین کنیم، نسبت به ظاهر قرآن ادب کنیم. همین ادب ظاهری به تدریج میتواند ما را به ادب باطنی هم رهنمون شود. به گوشم خورد که بعضی از دوستان موقع تلاوت قرآن مشغول گفتگو بودند. احتمالاً صورت ظاهرش مشکلی نیست؛ یعنی اوّل جلسه افراد که میآیند سلامی به هم میکنند، جابه جا میشوند، گفتگویی میشود؛ امّا سعی کنیم هر جا رسیدیم که #قرآن خوانده میشود، همانجا بنشینیم و آرام بگیریم، حرکتهایمان متوقّف شود، #سکوت مطلق. همان چیزی که از موت سخن میگوییم؛ یعنی وقتی خدا حرف میزند، بمیریم. هیچ نمود هستی در ما نباشد. جایی که او حرف میزند، جا ندارد دیگری حرف بزند. جایی که جلوه حسن و جمال الهی تجلّی میکند، برای کسی جای جلوه گری نمیماند. انشاءلله این ادب را مراعات کنیم.
استاد مهدي طيب 🌻
📗 #مصباح_الهدی _مبحث #موت_و_فنا
علمی عرفانی👇
@wittj2
درود بر دوستان تازه پیوسته
مباحث مهم کانال را در این هشتک ها سرچ بفرمایید.👇👇👇
#عرفان_عملی_اسلامی(#مهدی_طیب)
#ضرورت_دین_نبوت_امامت
#دولت_کریمه(استاد عبادی)
#محامین(استاد عبادی)
و من الله توفیق🌻
سپاس از همراهی شما بزرگ اندیشان گرامی🙏🌹
👇
@wittj2
🔮🎷معرفی استاد
استاد، مهندس مهدی طیّب، متولّد سال ۱۳۳۱ در تهران، از قریب چهل سال قبل، به موازات درس آموزی و کسب فیض از محضر عالمان دین و عارفان اهل یقین، در جهت نشر و آموزش معارف اهل بیت علیهم السّلام، به سخنرانی و تدریس در دانشگاه ها و جلسات دینی پرداخته و به پژوهش و نگارش مقالات و کتب دینی مبادرت ورزیده اند .
برخی از آثار و تألیفات استاد مهدی طیّب، در همایش های علمی حائز رتبۀ نخست گردیده است، ترجمۀ انگلیسی بعضی از آثار استاد نیز، منتشر شده و برخی در دست انتشار می باشند، آثار مکتوب استاد طیّب، در بخش " تألیفات استاد "معرفی میگردد.
فایلهای شنیداری ضبط شده از کلاس های استاد طیّب در دانشگاه و سخنرانی های ایشان در جلسات هفتگی ایشان در کانال قرار گرفته است.
🌻استاد طیّب در پاسخ ابراز علاقه و ارادت دوستداران کتب و سخنانشان، این گونه سروده اند.👇👇👇👇
نه مرادم و نه مرشد، نه مربّی و نه استــاد به مثال طفل مانده به کلاس در دو سالم
که شنیـده ام ز استاد، به پـار، نکته بسیـار ز شنیــده های بسیــار، کمی به یـاد دارم
و کنون به دومین سال، حدیث و قصه گویم ز بـرای همـکـلاســان، ز دروس پـارســـالم
👇
@wittj2
📗شراب طهورنام کتاب :
🖨سفینه اسم ناشر :۱۳۸۷سال نشر :سوم دوره چاپ :۴۰۲تعداد صفحات
✍استاد مهدی طیب
⭐️شراب طهور ( سلوک در صراط مستقیم عرفان ):
اثری عمیق، لطیف و راهگشا برای مشتاقان جوار و طالبان دیدار حضرت دوست.
شراب طهور با یک پیشگفتار آغاز می شود و حاوی شش فصل با عناوین کلیّات، در آستانه ى سلوک، بنیادهاى حیات و سلوک عرفانى، روحیّات عرفانى، پایه هاى اصلى سلوک و آداب سلوک است و با بهره جستن وافر از قرآن کریم و سخنان معصومین علیهم السّلام، به زبانی ساده و روشن، سالکان الی الله را با شیوه ای درست و نتیجه بخش راه سپردن در صراط مستقیم عرفان، که با زندگی انسان معاصر نیز کاملا سازگار است، آشنا می سازد.
علمی عرفانی👇
@wittj2
sharab_tahoor.pdf
11.09M
📗شراب طهور pdf
✍استاد مهدی طیب
علمی عرفانی👇
@wittj2