eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
415 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
🔮🎷معما کجاست؟ شرودینگر در سال ۱۹۲۵، معادله‌اش را به عنوان توصیفی از پیشنهادی که لویی دوبروی، سال گذشته‌اش مطرح کرده بود (مبنی بر اینکه ذرات کوانتومی می‌توانند مانند امواج رفتار کنند)، نوشت. معادله‌ی شرودینگر، یک تابع موج به یک ذره نسبت می‌دهد (که با علامت Ψ {بخوانید سای} نمایش داده می‌شود) به گونه‌ای که با آن می‌توان رفتار آینده‌ی ذره را پیش‌بینی کرد. تابع موج، یک عبارت ریاضی محض است و مستقیما به هیچ چیز قابل مشاهده‌ای ارتباط نمی‌یابد. پس سوال این بود: چگونه باید آن را به ویژگی‌هایی که مشاهده‌پذیرند، ربط داد؟ شرودینگر نخست، فرض کرد که بزرگی تابع موج در برخی نقاط فضا با چگالی ذره‌ی کوانتومی در آن نقطه، متناظر است. ⭐️اما بورن استدلال کرد که بزرگی تابع موج به احتمال مربوط است یا به طور دقیق‌تر، بزرگی تابع موج با احتمال اینکه ذره را پس از اندازه گیری،در آن مکان پیدا کنید، متناظر است. بورن در سخنرانی جایزه‌ی نوبلش در سال ۱۹۵۴ ادعا کرد این ایده، تعمیمی از داستان فوتون‌هاست که در سال ۱۹۰۵ توسط اینشتین پیشنهاد شده بودند. بورن گفت، اینشتین مربع بزرگی موج نوری را به عنوان چگالی احتمال رخداد فوتون‌ها تفسیر کرده‌ بود. این مفهوم می‌توانست در مورد تابع موج هم به کار رود. اما شاید این دلیل، یک توجیه پس‌رفتی بوده است. بورن اول فکر کرد که بزرگی سای، این احتمال را می‌دهد، اما به سرعت، نظرش را عوض کرد و تصمیم گرفت مربع سای (یا مربع مقدار مطلقش)، احتمال مورد نظر را بدهد. اما سریعا معلوم نشد کدامیک از این دو، درست است. متئوس آراجو (Mateus Araújo) نظریه‌پرداز کوانتومی دانشگاه کُلن آلمان می‌گوید: واقعا زشت است که نمی‌دانیم این قاعده چرا کار می‌کند، اما می‌دانیم اگر آن را دور را بیندازیم، نظریه کوانتومی، از هم می‌پاشد. به هر حال، این خودسری قاعده بورن شاید کمترین چیز عجیب در مورد آن باشد. در بیشتر معادلات فیزیکی، متغیرها به ویژگی‌های عینی سیستمی که توصیف می‌کنند، اشاره دارند: مثلا جرم یا سرعت اجسام در قانون حرکت نیوتون، اما در مورد قاعده بورن، از این خبرها نیست؛ تابع موج، یک ویژگی عینی نیست. در واقع، واضح نیست که آیا تابع موج، چیزی در مورد ماهیت کوانتومی خودش می‌گوید یا نه، مثلا اینکه در هر لحظه‌ از زمان، کجاست؟ در عوض تابع موج به ما می‌گوید اگر انتخاب کنیم که ببینیم، چه چیزی خواهیم دید. به نظر می‌رسد تابع موج، جهت اشتباهی دارد: نه به سمت سیستم در حال مطالعه، بلکه به سمت تجربه‌ی آزمایشگر از آن. چیریبلا می‌گوید: 🔑چیزی که نظریه‌ی کوانتومی را معماگونه می‌کند، قاعده بورن به معنای راهی برای محاسبه‌ی احتمالات نیست، بلکه این حقیقت است که نمی‌توانیم اندازه‌ گیری ها را با معلوم کردن ویژگی‌های از پیش موجود سیستم، تفسیر کنیم. ⭐️مورد دیگر اینکه، دستگاه ریاضی بدست آوردن این احتمالات، فقط زمانی می‌تواند نوشته شود که شما تصریح کنید چگونه دارید به سیستم نگاه می‌کنید. اگر اندازه‌ گیری متفاوتی انجام دهید، ممکن است احتمالات متفاوتی را نیز محاسبه کنید، حتی با وجود اینکه به نظر می‌رسد در حال اندازه گیری همان سیستم در دفعات مختلف هستید. این همان دلیلی است که نشان می‌دهد چرا تجویز بورن برای تبدیل توابع موج به نتایج اندازه‌ گیری، تمام آن ماهیت متناقض نظریه کوانتومی را در خود دارد: این حقیقت که ویژگی‌های مشاهده‌پذیر اشیای کوانتومی به شیوه‌ای احتمالاتی از خود عمل اندازه‌ گیری ظهور می‌کنند. کابلو می‌گوید: اصل موضوعه‌ی بورن در مورد احتمال، جایی است که دقیقا معما در آن نهفته است. 🎯بنابراین اگر می‌توانستیم بفهمیم قاعده بورن از کجا می‌آید، می‌توانستیم بفهمیم مفهوم ترسناک اندازه گیری در نظریه کوانتومی، واقعا به چه معناست! ادامه دارد… علمی عرفانی👇 @wittj2
*✍خدا چیست و چه شکلیست؟* *مسئله ای که از حضرت علی علیه السلام پرسیده شد* 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 سوألى كه براى اكثر مردم ، مسلمون و غير مسلمون ، كوچيك و بزرگ حتما پيش اومده،اینه كه خدا از كجا اومده ، الان كجاست ؟ از چى درست شده و قبل از خدا چى بوده؟!! اگر شما هم دوست داريد جواب اين سؤالها رو بگيريد بايد بدونيد عقل و درك و فهم ما قادر نيست به اون مرحله برسه ولى امام على (ع) در مقابل سؤال كفار راجع به خداوند به زيبايي جواب دادند وهم ضعف و عدم درك ما از وجود خداوند را شرح دادند . سؤال كفار از امام على(ع) در چه سال و تاريخى خدايت به وجود امد ؟ امام فرمود ؛ خداوند وجود داشته قبل از بوجود آمدن زمان و تاريخ و هرچيزى كه وجود داشته . كفار گفتند: چه طور ميشود؟ ! هرچيزى كه به وجود آمده يا قبلش چيزى بوده كه از او به وجود آمده ويا تبديل شده!! امام على (ع) فرمود : قبل از عدد ٣ چه عددى است ؟ گفتند ٢ امام پرسيد قبل از عدد ٢ چه عدديست ؟ گفتند ١ امام پرسيد و قبل از عدد ١ ؟ گفتند هيچ امام فرمود چطورميشود عدد يك كه بعدش اعداد بسیاری هست قبل نداشته باشد ولی قبل ازخداوند كه خود احد و واحد حقيقى است نميشود چيزى نباشد ؟؟ كفار گفتند خدايت كجاست وكدام جهت قرار گرفته؟!! امام فرمود همه جا حضور دارد وبر همه چيز مشرف است . گفتند چطور ممكن است كه همه جا باشى و همه جهت اشراف داشته باشى؟! امام فرمود : اگر شما در مكانى تاريك خوابيده باشيد صبح كه بيدار شويد روشنايي را از كدام طرف و كجا مي بینيد ؟ كفار گفتند همه جا و از همه طرف امام فرمود پس چگونه خدايى كه خود نور سماوات و ارض است نميشود همه جا باشد؟؟ كفار گفتند : پس جنس خدا از نور است اما نور از خورشيد است خدايت از چيست !؟ چطور ميشود از چيزى نباشى همه جا هم باشى قدرت هم داشته باشى !؟ امام فرمود خداوند خودش خالق خورشيد و نور است ايا شما قدرت طوفان و باد را نديده أيد؟ باد از چيست كه نه ديده ميشود نه از چيزى است،در حالى كه قدرتمند است؟ خداوند خود خالق باد است. گفتند :خدايت را برايمان توصيف كن.از چه درست شده ؟ ايا مثل آهن سخت است ؟ يا مثل آب روان ؟ و يا مثل دود و بخار است !؟ امام فرمود : ايا تا به حال كنار مريضى در حال مرگ بوده ايد و با او حرف زده ايد ؟ گفتند : آرى بوده ايم وحرف زده ايم . امام فرمود : آيا بعداز مردنش هم بااو حرف زديد ؟ گفتند نه چطور حرف بزنيم در حالى كه او مرده ؟! امام فرمود : فرق بين مردن و زنده بودن چه بود كه قادر به تكلم وحركت نبود؟؟ گفتند :روح،روح از بدنش خارج شد. امام فرمود شما آنجا بوديد و ميگوييد كه روح از بدنش خارج شد و مُرد. حال آن روح را كه جلو چشم شما خارج شده برايم توصيف كنيد از چه جنس و چگونه بود !؟ همه سكوت كردند . امام على (ع) فرمود: شما قدرت توصيف روحى كه جلو چشمتان از بدن مخلوق خدا بيرون آمده را نداريد؛ چطور قادر به فهم و درك ذات أقدس احديت و خداى خالق روح هستيد؟ .🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 « أشهَدُ اَنْ مُحمّدً رَسول اللّٰه و أشَْهدُ انْ عَلِیً وَلیُ اللّٰه » 🌾
نظر مونتگومری درباره اسلام ویلیام‌ مونتگومری وات (William Montgomery Watt) ، اسلام شناس و استاد مطالعات عربی اسلامی در اسکاتلند ، در بابِ عظمتِ تأثیر و مدیون بودن اروپا به اسلام می گوید :👇 هنگامی که انسان تمام جنبه های درگیری اسلام و مسیحیت در را در نظر بگیرد ، روشن خواهد شد که تأثیر اسلام در جامعه مسیحیت بیش از آن است که شناسایی شود. اسلام نه تنها در تولیدات مادی و اختراعات تکنولوژی اروپا شریک و اروپا را از نظر عقلانی در علم و برانگیخت ، بلکه را واداشت تا تصویر جدیدی از خود بوجود آورد. ما باید به مدیونی خود به اسلام و اعتراف کنیم. علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷 با محوریت عرفان‌های کاذب و جنسی! 🚨تبلیغ فرقه‌های جنسی در قلب پایتخت/ نمایشگاه دائمی کتاب در خیابان انقلاب چگونه در بازار نشر اختلال ایجاد می‌کند؟ ⚠️کافیست یک بار مسیرتان به بیافتد تا با چهره متفاوتی از شهر تهران رو برو شوید. خیابان انقلاب جولانگاه اصلی دست‌فروشان کتاب است؛ دست‌فروشانی که بدون کم‌ترین نگرانی، مبتذل‌ترین محصولات فرهنگی را عرضه می‌کنند و گویا دستگاه‌های نظارتی بر روی محصولات فرهنگی در خوابی عمیق هستند. در لینک زیر بخوانید:👇 🌐 rajanews.com/node/305116 علمی عرفانی👇 @wittj2
اگر با دیگران جهنم می روید با ما بهشت بیایید! برخلاف آنچه مدعیان بر زبان می آورند، یوگا نه مکتبی روان محور و نه مکتبی روح گراست.، بلکه مسلک و روشی کاملا تن محور و جسم گراست. یوگا به دلیل الهام گیری از تانترا کاملا در هم آمیخته با این فرقه است و در این زمینه بدنامی روش و مسلک تانترا شهره عام و خاص است به شکلی که تبدیل به مثل گردیده است. یکی از علل ناشناخته ماندن تانترا و بی توجهی محققان آیین به این مسلک، نگاه انحصاری مکتب تانترا به جسم و غرایز جنسی است. این آیین که در قرن چهارم م شکل گرفت و در قرن ششم تثبیت شد و آخرین یرگ از دفتر قطور آیین های سنتی هند بود و آیین تانترا به دلیل سیر نزولی در معنویات و واقع شدن در عصر سقوط معنویت به دین عصر تاریکی نیز شهرت یافت! اما آنچه مهم است الهام گیری یوگا و بزرگان آن از این فرقه جسم گرا و ضد معنویت است. در آثار مقدس تانترا گفته شده است: « یوگی آزادی خویش را از همان کرداری که باعث می شود گروهی جهنمی شوند بدست می آورد!!» 📗( جامع ص 713 ) علمی عرفانی👇 @wittj2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هوشنگ_ابتهاج ساقی به دست باش که این مست می پرست چون خم ز پا نشست و هنوز خمار توست 🎵 #علیرضا_قربانی @Mey_Khaneh
بی‌قرار | علیرضا قربانی.mp3
21.03M
🎵 بی‌قرار خواننده: #علیرضا_قربانی شاعر: #همایون_شجریان آهنگساز: #مهیار_علیزاده @Mey_Khaneh
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
💫بسم الله الرحمن الرحيم💫 👿👹 ؟!: گویا و رسا در نقد و تفکرات یونانی در ديدگاه _صوفيه 💢و اما شيطان رسالتش به عنوان «کلب معلَّم بوده و وظيفه او نسبت به انسان در آغاز کار است و با تسويل (زیباسازی) و نيرنگ و اغواء زشتی را زيبا و زیبایی را زشت نشان می‌دهد. و در برابر هدايت‌هاي عقل دروني و پيامبر بيروني شروع به گمراه کردن مي‌کند … بنابراين شيطان در کارهاي تکويني همانند کلب معلم تمام حرکت‌ها و ادراک‌هاي او تحت تنظيم مبادي فوق بوده و هرگز کاري را بدون دستور انجام نمي دهد و در وسوسه و اغواء، رسالتش فقط دعوت به گناه است … ⭕️ خلاصه آنکه وجود شيطان به عنوان عامل وسوسه گر که زمينه هرگونه مجاهدت‌ها و هجرت‌ها و ديگر فضائل نفسانی را فراهم می‌کند، خير و لازم می‌باشد و اگر شيطان و وسوسه‌های او نمی بود هدايت و اطاعت ضروری می‌شد، نه ممکن و با ضروری شدن هدايت و حتمی شدن اطاعت، زمينه هيچ گونه عصیانی فراهم نخواهد بود. [۱] 🗣مي گوييم👇👇 💯۱. شيطان هيچگونه رسالتی از جانب خدا جهت اغواء انسان‌ها ندارد،💯 ☝️توجه لطفا و دقت کنید ☝️ بلکه به خاطر کينه‌ها و حسدها که نسبت به بشر دارد در صدد اغواء انسان‌ها است. 💯۲. شيطان همچون «کلب معلَّم» نيست، ❌❌زيرا خداوند او را براي اغواء و اضلال انسان‌ها آموزش نداده است، بلکه شيطان با تمرّد از فرمان الهي تبديل به موجودي کافر و خبيث شده است. 💯۳. اجازه يافتن شيطان از خداوند متعال جهت اغواء انسان‌ها با توجه به قرائن متعدد آيات قرآن در اين زمينه به معناي مانع نشدن خداوند در اغواء شيطان است، زيرا با وجود عقل و ارسال رسل، انسان مي‌تواند خود را از اغواء شيطان در امان بدارد. 📢 دقت کنید لطفا👇📢 بنابراين شيطان از جانب خداوند هيچ ماموریتی جهت گمراه ساختن انسان‌ها ندارد که گفته شود وی کلب معلَّم است. 💯۴. هرچند شيطان و همه موجودات صاحب اختيار فعلشان تحت تدبير علت مافوق (به معنای خالق هستی) بوده، اما نه اينکه اختيار از شيطان و ديگر موجودات صاحب اختيار سلب می‌گردد. بنابراين شيطان با کمال حريّت و اختيار، انسان‌ها را اغواء مي‌کند و در فعلش هيچ مجبور نيست و همچنين او هيچ وظيفه اي نسبت به اغواء انسان‌ها ندارد. ـــــمنابع.ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📕[۱]: کتاب مبدأ و معاد، جناب استاد جوادي آملي، انتشارات الزهراء، ص ۲۴۹. [32] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سروش Sapp.ir/rozaneyeagahi ایتا eitaa.com/rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اثبات با سخنان کوبنده ی استاد رائفی پور و استاد احسان عبادی ⚠️قدر رهبری رو بدونید و اِلا... 💟 @rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
🔹بسم الله الرحمن الرحيم🔹 👿👹 ؟!: گویا و رسا در نقد و تفکرات یونانی در ديدگاه _صوفيه ادامه بحث 📢📢 💯۵_🔺 آنچه که به نفع شيطان است اين است که دست از تکبّر و خودخواهی بردارد و توبه کند. بنابراين شيطان کلب معلَّم نيست و هيچ رسالتي جهت اغواء انسان‌ها از جانب خدا ندارد. 💯۶_🔺 اغواء شيطان با دستورات الهی نيست، بلکه با اراده و اختيار خود است (البته به اذن الهی). 💯۷_🔺 آنچه سبب رشد بشر می‌شود شيطان نيست، بلکه اراده قوی انسان در مقابله با هوای نفس و شيطان است. 💯۸_🔺 منتهای همت و آرزوی شيطان کافر کردن و جهنمی کردن انسان‌ها است و اگر بتواند اين کار را می‌کند و اين در حالي است که خداوند به کفر انسان‌ها هرگز راضی نيست، پس چگونه می‌توان گفت که شيطان کلب معلَّم است. 💯۹_🔺 وجود شيطان در عالم، خير نيست، بلکه شر است. زيرا سبب مفاسد زيادی در عالم مي‌شود و اينکه انسان در برابر تحریک های شيطان می‌ایستد و ثواب می‌برد و رشد می‌یابد به خاطر اراده قوی و حُسن اختيار او است و الاّ بسیاری نيز فريب می‌خورند و جهنمی می‌شوند. 💌 بنابراين وجود شيطان خير نيست و اگر بشر در برابرِ وسوسه‌های شيطان مي‌ايستد و رشد می‌یابد به برکت شيطان نيست، بلکه به برکت هدايت الهی و حسن اختيار اوست. 💯۱۰_🔺 اگر بگوييم وجود شيطان خير است پس بايد گفت: آن کساني هم که با وسوسه‌های شيطان جرم و جنايت و مفاسد گوناگون انجام مي‌دهند نيز وجودشان خير است‼️ که هيچ عقل و قلب سلیمی آن را نمی پذيرد. 💯۱۱_🔺 وجود شيطان برای عالم هيچ ضرورتی ندارد. زيرا با نبود شيطان نيز حرکت انسان به سمت جلو متوقف نمی شود و همان گونه که در روايات متعدد آمده است با ظهور ولی عصر عَلَيهِ السَّلام شيطان به دست مبارک حضرت ولی عصر عَلَيهِ السَّلام کشته می‌شود، آيا با کشته شدن شيطان ديگر رشد انسان‌ها و تکليف متوقف می‌گردد⁉️ [33] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سروش Sapp.ir/rozaneyeagahi ایتا eitaa.com/rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
🔹بسم الله الرحمن الرحيم🔹 ؟!: گویا و رسا در نقد و تفکرات یونانی در ديدگاه _صوفيه ♻️ادامه بحث 📢📢 💯۱۲_🔺 اگر شيطان نباشد نيز انسان‌ها با سبقت گرفتن از يکديگر در کارهای نيک رشد می‌کنند. بنابراين وجود شيطان برای رشد انسان‌ها ضروری نيست. 💯۱۳_🔺همچنين اگر شيطان در عالم نبود «ضد» نيز (که مي‌گويند شيطان است) جهت حرکت انسان به جلو در عالم بود و آن هوای نفس انسان است که لحظه ای از او جدا نمی شود و قدرتش هزاران برابر شيطان جهت اغواء انسان‌ها است. 💌و انسان با مقابله با هواي نفس با سرعتي بسيار بالاتر از ضديت با شيطان به سمت جلو حرکت مي‌کند. 💯۱۴_🔺 تمام آيات قرآنی و روايات معصومان عَلَيهِمُ السَّلام که در رابطه با شيطان است، تفکرات صوفيه را ابطال می‌کند. 💯۱۵_🔺 و وجود خود شيطان نيز دليل گوياي اين مطلب است که اگر شيطان هم نباشد اختيار و کمال و سقوط انسان همچنان هست. 💌زيرا قبل از اينکه شيطان کافر و رانده شود به وسيله اطاعت و بندگی خدا به رشد و کمال رسيد و آنگاه که تبعيت از هواي نفس نمود و تکبّر ورزيد سقوط کرد و بالا سر او شيطاني نبود که شيطان با ضديتِ با او رشد يابد و يا با اغواء او سقوط کند. 💌ملاصدرا در مقدمه شرح اصول کافی مي‌گويد: آنگاه که شيطان انسان‌ها را اغواء و کافر می‌کند رشد و کمال و سعادت خود را رقم می زند‼️ 👈جمله وي چنين است: لِکُلِّ نَوع کَمالٌ يَخْتَصُّ بِهِ وَ سعادته … وَ لِلشَّيطانِ في اِغوائِهِ وَ اِضلالِهِ لِاَقرانِهِ وَ اَعوانِهِ … 💌برای هر نوع از موجودات کمال و سعادتي مخصوص اوست … و کمال و سعادت شيطان در اغواء و اضلال يارانش است‼️ [34] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سروش Sapp.ir/rozaneyeagahi ایتا eitaa.com/rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علت حرام بودن برخی موسقی ها حتما ببینید👌 #فرهنگ_و_تربیت #موسیقی #رقص #آهنگ 💟 @rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
🔹بسم الله الرحمن الرحيم🔹 👿👹 ؟!: گویا و رسا در نقد و تفکرات یونانی در ديدگاه _صوفيه ♻️ادامه بحث 📢 📢 💯۱. اين چه کمال و سعادتی است که به وسيله اغواء کردن انسان‌ها برای شیطان حاصل می‌شود❓ 💯۲. شيطان به وسيله تکبّر و نافرماني از اوامر الهي کافر گشت و از بارگاه قدس خارج شد. اکنون چگونه مي‌توان ادعا کرد که شيطان با اضلال انسان‌ها که سرچشمه آن از حسادت و تکبّر اوست راه کمال و سعادت را طي مي‌کند❓ 💯۳. اين ادعا براساس چه ملاکی است؟ زيرا قرآن و روايات چيز دیگری مي‌گويند 💯۴. اگر شيطان با گمراه و کافر کردن ديگران به سمت کمال و سعادت در حرکت است، بنابراين بايد گفت که گمراهان و کافران نيز با افساد و کفرشان به سمت سعادت و کمالات در حرکتند‼️ آيا اين چیزی جز به مسخره گرفتن اعتقادات اسلامي است❓🤔 💯۵. اگر شيطان با اضلال نمودن در مسير سعادت و کمال در حرکت است، پس چرا خداوند او را در قرآن لعنت نموده است؟!! آيا خداوند کسي که در مسير رشد و کمال و سعادت در حرکت است را بايد لعنت کند⁉️ 💯۶. اگر شيطان با اغواء و اضلال نمودن در مسير سعادت است، پس چرا خداوند او را در جهنم تا ابد سرنگون مي‌کند❓ آيا در ديدگاه طرفداران اين تفکرات باطل، جهنم برای جهنميان کمال است⁉️ 💯۷. اگر فلاسفه و عرفا بگويند: «بهشت براي بهشتيان کمال است؛ و جهنم براي جهنميان کمال است»؛ مي‌گوييم: «پس چرا خداوند فقط جانب بهشتيان را گرفته است و از بهشت و بهشتيان بسيار تعريف نموده است؟! در حالي که جهنم هم براي اهلش کمال است». [35] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سروش Sapp.ir/rozaneyeagahi ایتا eitaa.com/rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
🔹بسم الله الرحمن الرحيم🔹 👿👹 ؟!: گویا و رسا در نقد و تفکرات یونانی در ديدگاه _صوفيه ♻️ادامه بحث 📢 ❌۸. اگر فلاسفه و عرفا اين عقيده را ندارند، پس چرا از ابن عربی و ملاصدرا بسيار تمجيد می‌کنند و پيرو آن دو می‌شوند در حالی که هر دو گفته اند که جهنميان در جهنم از آتش و زمهرير و نيش مارها و عقرب‌ها همان لذتی را می‌برند که بهشتيان از زنان زیبای بهشتی و کاخ‌ها لذت می‌برند❓‼️ 💢آيا عقل در نزد اين طايفه آنقدر بی ارزش است که چنين سخنی گفته شود؟‼️ ⛔️۹. اگر شيطان با اغواء و اضلال نمودن انسان‌ها در مسير رشد و سعادت و کمال است، پس بايد گفت که: هيچ کس مانند او کمال نيافته است، زيرا هزاران سال است که مشغول اضلال و اغواء انسان‌ها است⁉️ 👨💻خوانندگان محترم خود قضاوت کنند که آيا کساني که اين تفکرات را انکار مي‌کنند نمی فهمند يا آنان که بر اين تفکراتند نمی فهمند⁉️ اگر کسی هيچ آشنایی با اديان الهی نداشته باشد و آثار اين آقايان را در تقديس شيطان بخواند، آيا تصویری زشت از شيطان در ذهنش نقش می‌بندد يا تصویری بسيار جذاب و دلربا⁉️🤔 🍥 اگر بخواند فرياد می‌زند: «کجاست شيطان تا سراپايش را بوسه باران کنم⁉️» «آيا حقيقت شيطان مطرود ملعون اين است⁉️» [36] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سروش Sapp.ir/rozaneyeagahi ایتا eitaa.com/rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
🔹بسم الله الرحمن الرحيم🔹 👿👹 ؟!: گویا و رسا در نقد و تفکرات یونانی 💌💌: 👈اشاره 👉 ⭕️در نظر عارف صوفی اديان و مذاهب يکسانند و برای هيچ يک ترجیحی قائل نيست،😳 یعنی دين اسلام با بت پرستی يکسان است، کعبه و بت خانه، صمد و صنم یکی است و صوفی پخته هيچ وقت ناظر به اين نيست که انسان پيرو چه مذهبی است يا صورت عبادت او چيست❓ 💢زيرا هرچه را بپرستد حتي بت خدا را پرستيده است و اين لازمه مذهب وحدت وجود است. دکتر احمد تاج بخش در اين باره می‌گوید👇👇 💯تصوف دارای آزادمنشی خاصی بوده است و همين آزادمنشی است که در نزد اهل تصوف گبر، ترسا، يهود، مسلمان و بت پرست يکسان اند … نزد ايشان قاعده «طَريقُ اِلَي اللّهِ بِعَدَدِ اَنْفُسِ الخَلايِقِ» اصلی محکم بوده است؛ زيرا حقيقت واحد يکتاست و معتقدند که از هر دلی به سوی خداوند دری است. [۱] ــــــمنابع.ــــــــــــــــــــــــــــــــ 📕[۱]: تاريخ صوفيه، ص ۲۹. [37] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سروش Sapp.ir/rozaneyeagahi ایتا eitaa.com/rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
💫بسم الله الرحمن الرحيم💫 👿👹 ؟!: گویا و رسا در نقد و تفکرات یونانی 💌💌: ✍شيخ محمود شبستری در گلشن راز می‌گوید: مسلمان گر بدانستی که بت چيست بدانستی که دين در بت پرستی است. ❌ 💢کلام کفر آمیز اینها را مشاهده بفرمایید👇❌ 🔻مولوی در مثنوی در داستان موسی و شبان می‌گوید: هيچ آداب و ترتیبی مجوی هرچه می‌خواهد دل تنگت بگو 🔺ابن عربی می‌گوید: مبادا که تنها به عقيده ای خاص پايبند بوده و عقايد ديگران را 👈کفر بدانی، که در اين صورت زيان می‌بری و بلکه علم به حقيقت مسئله را از دست خواهی داد. [۱] 🔻در فتوحات می‌گوید: عقد الخلائق في الاله عقايدا وَ أَنَا اعتقدت جميع ما عقدوه [۲] خلايق درباره خداوند عقایدی ورزيده اند و من هرچه عقيده کرده اند اعتقاد دارم. یعنی کافران ومشرکان رو هم قبول داره 🔺و نيز می‌گوید👇👇 لَقَد صارَ قَلبي قابلاً كُلَّ صُورةٍ فَمَرعىً لِغزلانٍ وَ دَيرٌ لرُهبَانِ وَ بَيتٌ لِأَوثانٍ وَ كَعْبَةُ طائِفٍ وَ أَلواحُ تَوراةٍ وَ صُحفُ لِقُرآن أدينُ بِدينِ الحُبِ أنّى توجّهتْ ركائبهُ، فَالحُبُّ ديني وَ إيمَاني” [۱] قلب من پذيراي هر صورتی گشته است، چرا گاهی برای آهوان است و دیری برای راهبان❗️و خانه ای برای بت‌ها و کعبه طواف کنندگان و الواح تورات و مصحف قرآن❗️دين من عشق است هر آنجا که راهوارش روي آورد، پس عشق دين و ايمان من است❗️❌ 💯هرکس که الفباي اسلام را خوانده باشد مي‌داند که اينگونه سخنان مغاير با اسلام است. ـــمنابع.ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📕[۱]: فُصوصُ الحِکَم، ص ۱۱۳. 📕[۲]: فُتوحاتِ مَکيِّه، ج ۳، ص ۱۷۵. 📕[۱]: ترجمان الاشواق، ص ۳۰ و ۴۰. [38] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سروش Sapp.ir/rozaneyeagahi ایتا eitaa.com/rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
💫بسم الله الرحمن الرحيم💫 👿👹 ؟!: گویا و رسا در نقد و تفکرات یونانی 💌💌: 💢 صوفی عقيده به جبر دارند و انسان را موجودی آزاد و مختار و بااراده نمی دانند، زيرا آنان طبق عقيده وحدت وجود قائلند که يک ذات بيشتر در عالم نيست و آن ذات در قوالب گوناگون به صورت موجودات ظهور نموده است. بنابراين چون يک وجود و يک ذات بيشتر در عالم موجود نيست، پس يک اراده و يک فاعل هم بيشتر در عالم نيست❗️ آنان خدا را صاحب تمام فعل‌هاي بشر مي‌دانند و مي‌گويند که بشر فقط آلت است و هيچ گونه فاعليتی نسبت به فعل خودش ندارد. ⭕️ چنانچه که مولوی درباره ابن ملجم ملعون می‌گوید: آلت حقّي تو فاعل دست حق کی زنم بر آلت حق طعن و دق [۲] او با اين عقيده فاسدش همگام با خوارج و ناصبيان، ابن ملجم را از آن جنايت بزرگ تبرئه می‌کند و فعلش را به خدا نسبت مي‌دهد و آن ملعون را آلتي از جانب خدا می‌داند که هيچ سزاوار سرزنش نيست❗️ 😳😳عجب افكار پلیدی👆👆 💢ابن عربی می‌گوید: انسان همانند عروسک خيمه شب بازی می‌ماند که حرکاتش جمله نه از خود، که🚫از خيمه شب باز است. [۱] ❌ ابن عربی تصريح مي‌کند که: اثبات هرگونه قدرت براي انسان ادعای بی دليل و برهان است. [۲] به نظر ابن عربی نه تنها انسان که سراسر هستي به حکم استعداد و اقتضاي ذاتی و لايتغير خود در طريقي معين سير مي‌کند که از ازل تعيين شده است و به هيچ روی دگرگون نمی شود. 📛 وی از اين مسير به صراط مستقيم تعبير مي‌کند. صراط مستقيم راهی است که کل هستي به ناگزير در آن سير مي‌کند و جمله راه‌ها بدان باز مي‌گردد. 👈راهی که کردارهای ارادی انسان نيز به عنوان جزئی از کل هستی به سير در آن مي‌پردازد و بدين سان جبر به عنوان واقعیتی انکارناپذير چهره می نماید. [۳] ــــمنابع.ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📕[۲]: مثنوي، دفتر دوم. 📕[۱]: فُتوحاتِ مَکيِّه، ج ۳، ص ۶۸. 📕[۲]: فُتوحاتِ مَکيِّه، ج ۱، ص ۴۲. 📕[۳]: دايرة المعارف تشيع، ج ۵، ص ۲۹۸ به نقل از فُصوصُ الحِکَم، ص ۱۰۶. [39] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سروش Sapp.ir/rozaneyeagahi ایتا eitaa.com/rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
💫بسم الله الرحمن الرحيم💫 👿👹 ؟!: گویا و رسا در نقد و تفکرات یونانی 💌💌: ✍شيخ محمود شبستری می‌گوید: 🔺کدامين اختيار اي مرد عاقل کسی کاو را بود بالذات باطل 🔺کسی کاو را وجود از خود نباشد به ذات خويش نيک و بد نباشد 🔺اثر از حق شناس اندر همه جاي ز حد خويشتن بيرون منه پای هر آن کس را که مذهب غير جبر است 🔺نبی فرمود کاو مانند گبر است به ما افعال را نسبت مجازي است نسب خود در حقيقت لهو و بازي است 🔺نبودی تو که فعلت آفريدند تو را از بهر کاری برگزيدند 🔺کرامت آدمي را اضطرار است نه آن کاو را نصيب از اختيار است [۱] حافظ مي‌گويد👇👇👇 گناه اگرچه نبود اختيار ما حافظ تو در طريق ادب باش و گو، گناه من است [۲] رسائل توحيدي، ص ۸۷. 👈علامه طباطبایی مي‌گويد: در جهان خارج هيچ فعلی نيست مگر فعل خداوند سبحان، و اين حقیقتی است که برهان و ذوق هر دو بر آن دلالت دارد. [۳] ـــــمنابع.ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📕[۱]: گلشن راز شبستري. 📕[۲]: ديوان حافظ، غزل ۵ 📕[۳]: رسائل توحيدي، ص ۸۷ [40] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سروش Sapp.ir/rozaneyeagahi ایتا eitaa.com/rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
4_6005643398378161187.mp3
1.58M
⚡️ والعصر؛ قسم به زمان که داره میگذره... ❀ ❀ 🔻پیشنهاددانلود 🔺 بسیار شنیدنی✨ 🔻حداقل برای یک نفر ارسال کنید. 🌴 💟 @rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
🔹بسم الله الرحمن الرحيم🔹 👿👹 ؟!: گویا و رسا در نقد و تفکرات یونانی 💌💌: 🗣می گوييم به عرفای صوفيه👇 🚫اگر در جهانْ تمام افعال،👈 فعل خداست و فاعل در هر وطن فقط اوست و موثری جز وی نيست، پس نتیجه گیری از اعتقادشما صوفیه👇 💢پس قاتل امام حسين عَلَيهِ السَّلام هم خود خداست و نبايد شمر و يزيد را لعنت کنيم❗️ همچنين ديگر نبايد بگوييم مولوي غلط کرده که گفته است دست ابن ملجم دست خداست‼️ و ديگر نبايد گناهکاران و مجرمان را به خاطر جرمشان مؤاخذه کنيم. زيرا فاعل تمام فعل‌ها خداست‼️ ⭕️اينگونه سخنان نه با دين سازگار است نه با عقل و نه با وجدان. 🔺عقل و وجدان انسان به راحتي اعتراف مي‌کند که در انجام افعالش مختار است و کسي او را مجبور نکرده است. و با پذيرش اين اختيار است که تکاليف الهي معنا مي‌يابد و انسان‌ها استحقاق مدح يا ذم پيدا مي‌کنند. 🔺 البته انسان کارهاي خود را به اذن متعال انجام مي‌دهد. برخي از رجال شيعي طرفدار ابن عربي، از آنجا که ارادت فراواني به وي دارند. نمي خواهند بپذيرند که او شيعه نيست و با آن همه ادله که هزاران دليل بدون اغراق است بر شيعه نبودن وي، باز مي‌گويند ابن عربي شيعه است آن هم شيعه دوازده امامي‼️ 💢و اين در صورتي است که ابن عربي در مشهورترين کتابش که فُتوحاتِ مَکيِّه است درباره شيعيان مي‌گويد که👇 همه آنان گمراه و اولياء شيطانند و از همه آنان گمراه تر شيعيان دوازده امامي هستند‼️و سپس انواع و اقسام تهمت‌ها را ناجوانمردانه به شيعه مي‌زند. [۱] ــــمنابع.ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📕[۱]: فُتوحاتِ مَکيِّه، ج ۱، ص ۲۸۱ و ۲۸۲ باب الخامس و الخمسون في معرفة الخواطر الشيطان [41] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سروش Sapp.ir/rozaneyeagahi ایتا eitaa.com/rozaneyeagahi
هدایت شده از روزنـہ‌ی آگاهـی
💫بسم الله الرحمن الرحيم💫 👿👹 ؟!: گویا و رسا در نقد و تفکرات یونانی 💌💌: ⭕️ در همان کتاب چنان فحاشی به شيعه می‌کند که حتی از ناصبيان هم چنين فحاشی نسبت به شيعيان شنيده نشده است.او افرادی را نام می‌برد به نام «رجبيون» و بسيار از عظمت آنان می‌گوید و از معرفتشان تمجيد مي‌کند و سپس می‌گوید که👇 اين گروه اولياء اللّه، باطن شيعيان رافضی را به صورت خوک ديده اند. 💢زيرا آنان نسبت به صحابه (يعني غاصبان خلافت) عقيده اي نادرست دارند. [۲] .او براي تحقير کردن پيروان خاندان عصمت و طهارت عَلَيهِمُ السَّلام شيعيان را خنزير معرفي مي‌کند که بگويد پيروان حضرت اميرمؤمنان داراي خباثت ظاهري و باطني هستند. ♨️ سيد جلال الدين آشتیانی که از طرفداران ابن عربی است زمانی که به اين سخنان ابن عربی مي‌رسد رگ غيرتش به جوش مي‌آيد و به شدت او را مورد سرزنش قرار مي‌دهد و او را شخصي زودباور و شيعه ستيز معرفی می‌کند. [۳] 🚫البته برخي از طرفدارانش که مدعي تشيع هستند به راحتي از اين فحاشی‌ها می‌گذرند يا به نحوی توجيه ميکنند‼️ و البته زمانی که با مخالفان ابن عربی مواجهه می‌گردند چماق نفهمی را بر سرشان می‌کوبند و می‌گویند: نمی فهميد، نمی فهميد❗️ شما مشکل سیاسی داريد❗️ شما مخالف برخي از شخصيّت‌ها هستيد‼️» 😟 ــــمنابع.ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📕[۲]: فُتوحاتِ مَکيِّه، ج ۲، باب الثالث و السبعون، ص ۸. 📕[۳]: مقدمه بر شرح فُصوصُ الحِکَم قيصري، ص ۴۴ ۴۶. [42] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سروش Sapp.ir/rozaneyeagahi ایتا eitaa.com/rozaneyeagahi
بِسْمِ الله الرَحْمنِ الرَّحیمْ ...جبرئیل اسماءالله را باز می کند و نازل شان می کند،پائین میاورد،لذا قرآن می فرماید:《أَنزَلَ لَکُم مِّنَ الْأَنْعَامِ ثَمَانِیَةَ أَزْوَاجٍ》ما هشت جفت حیوان برای شما نازل کردیم، حیواناتی که مفید هستند،مانند:گوسفند و گاو و شتر و مرغ وخروس و امثال اینها. می گوید نازل کردیم،از کجا نازل شدند؟ از وجود جبرئیلی نازل شدند یا می گوید اَنْزَل الحَدید: آهن را برای شما نازل کردیم. از کجا نازل می شود؟ اینها از جبرئیل نازل می شوند. جبرئیل اسماء را باز میکند و بعد اینها را تنزلشان می دهد،پایین میاورد و بعد تدبیرشان می کند. عرض کردیم که عالی ترین موجود عالم، عقل است که تمامی نور الله را که یک نور واحد است به درون خودش جذب میکند و بعد به جبرئیل می تاباند.به جبرئیل نفس یا قلب می گویند. قلب یک موجودی است که آن وحدت را متکثرش می کند. آن حقیقت واحدی را که از عقل می گیرد، آن نور واحدی را که از عقل می گیرد این را متکثرش می کند، قلب کارش این است،بنابراین به جبرئیل هم قلب و هم نفس می گوییم،(فرقی نمی کند). این مطلب را خدمت شما درباره ی اصل عالم عرض کردیم. در عالم طبیعت مرد مظهر عقل و زن مظهر نَفْسْ است. برای همین است که می بینید نطفه در وجود مرد بسته است، انسان است اما انسان بسته است. کتاب مکنون است.نطفه وقتی که به درون وجود زن می رود باز می شود،متکثر می شود.زن مظهر جبرئیل است.بنابراین باز می کند متکثرش می کند،لذا مظهر قلب است. دست و پا و چشم و گوش و عقل و خیال و همه این طور چیزها برایش ایجاد می شود.نطفه در وجود مرد کتاب مکنون است به وجود زن که می رود کتاب مبین میشود.همان طور که جبرئیل اسماء را باز می کند،از هم نازلشان می کند،زن هم در درون خودش این نطفه را بازش میکند وتبدیلش به یک انسان میکند و بعد نازلش می کند به عالم دنیا. این است که مرد مظهر عقل و زن مظهر نَفْسْ است. مطلبی که وجود دارد این است که آیا اگر نَفْسْ و جبرئیل وجود نداشته باشد آن غرض خدا از این عالم حاصل می شود؟ خداوند می خواست یک انسانی را خلق کند که این انسان مظهر ذات خودش باشد. خیر حاصل نمیشود،به خاطر اینکه اگر فقط عقل و در عالم طبیعت فقط مرد وجود می داشت دیگر فیض وجود کامل نمی شد،اگر در عالم ملائکه فقط عقل وجود می داشت یعنی نور خدا به آینه می خورد،عقل همان جا توقف می کرد،این فایده نداشت،دیگر عالم طبیعت به وجود نمی آمد، انسان کامل به وجود نمی آمد. این است که باید یک جبرئیلی باشد،عقلی باشد که آن نور را بازش بکند و بعد به طبیعت بتاباند و در طبیعت یک انسان درست بکند که مظهر خدا بشود. بنابراین در عالم طبیعت هم اگر مرد تنها بود،دیگر فایده نداشت. اگر مرد تنها بود دیگر انسانی نمی توانست بوجود بیاید. باید یک زن باشد که آن نطفه را متکثرش بکند و به یک پیغمبر و انسان کامل تبدیلش بکند و خدا بتواند در آینه انسان کامل خودش را ببیند،اینست که زن مظهر نَفْس و یا مظهر قلب و مرد مظهر عقل است.جبرئیل از یک طرف رویش را به سمت عقل میکند، نور واحد را از عقل میگیرد و از طرفی در درون خودش متکثر میکند و رویش را به پایین به عالم طبیعت میکند. همین قلبی هم که در درون سینه ما است همین طور است،یک وقت رویش را به عقل میکند،از رگهای بالا می گیرد و بعد رویش را به پایین می کند و به رگهای پایین می دهد و بعد به تمام بدن می فرستد. جبرئیل هم این طوری است رویش را بالا می کند،نور واحد را از عقل می گیرد و بعد در درون خودش تجزیه می کند،سپس رویش را به پایین می کند به عالم طبیعت و دنیا نازلش می کند. جبرئیل را قلب می گویند به خاطر اینکه در انقلاب است،هی رویش را به بالا و هی رویش را به پایین می کند. در عالم ملائکه یک عقل و یک نَفْس وجود دارد که عقل اول و جبرئیل هستند،در کل عالم طبیعت هم یک عقل و یک نَفْسْ وجود دارد که عقل مرد و نَفْسْ زن است. در خود انسان هم عقل و هم نَفْسْ وجود دارد، همه ی ماها هم عقل و هم قلب داریم.قلب نه این قلب ها، قلب یک مرتبه ی عقلی و مجرد است. همه ما هم یک عقل و یک (نَفْسْ یا قلب) داریم،فرقی نمی کند. ما در مرتبه عقل خودمان حقایق را به طور واحد داریم. فرض کنید یک معلم قبل از این که سر کلاس برود،تمام آن معلومات خودش را در عقلش به یک وجود واحد دارد،بعد از این که سر کلاس رفت،آن معلوماتش از عقلش به قلبش می تابند و قلب باز می کند،سپس بر زبانش جاری می شود و کلمات پشت سر هم میشوند،متکثر می شوند. بنابراین در انسان هم عقل و هم قلب وجود دارد. اگر قرار بود که در عالم فقط پیغمبر خلق شود، پیغمبر مظهر عقل است بنابراین اسماءالله را از خدا می گیرد،اما عقلانیت فوق العاده قوی است،(قلب هم دارد اما قلب در تحت شعاع قوی عقل قرار گرفته است).پیغمبر آنقدر بالا رفته است که با همان عقل کل اتحاد پیدا کرده است،البته با جبرئیل هم اتحاد دارد،منتهی چیزی... ادامه مطلب👇👇👇 علمی عرفانی👇 @wittj2
☝️☝️☝️ منتهی چیزی که است عقل آن قدر قوی است که قلب را تحت شعاع قرار داده است. بنابراین آن نوری را که عقل پیغمبر از خدا می گیرد،از الله می گیرد،این در همان مرتبه جمع و جامعیّت خودش در همان مقدار می ماند، این را نمی تواند در مرتبه قلب خودش باز بکند و تنزلش بدهد و عالم آفرینش را تشکیل بدهد و ایجاد بکند.چون عرض کردم پیغمبر مظهر عقل است. عقل در آنحضرت فوق العاده قوی است و قلب را تحت شعاع خودش قرار داده است. بنابراین نمی تواند آن نور را که جامع همه اسماء خداست،در مرتبه قلب خودش تفصیلش بدهد و بازش بکند و موجودات عالم را پدید بیاورد. عقل قوی است و قلب تحت شعاع قرار دارد. در اینجا لازم است یک زن وجود داشته باشد، پای یک زن در میان باشد که این زن از طرفی از لحاظ عقلی آنقدر قدرت داشته باشد که بتواند با عقل پیغمبر یک اتصال تام پیدا بکند و آن نور واحد را را از عقل پیغمبر بگیرد،چون زن مظهر قلب است.باید قلب در این زن قوت کامل داشته باشد. بنابراین آن نوری را که از عقل پیامبر گرفت در قلب خودش می تاباند و در قلب خودش اسماءالله را تجزیه میکند.وقتی که تجزیه شان کرد حالا عالم آفرینش را ایجاد میکند،اسماء را یکی یکی از قلب خودش،از مرتبه جبرئیلی خودش تنزل میدهد و عالم را ایجاد میکند.این زن همان حضرت زهرا سلام الله علیها است که از طرفی در مرتبه ی عقل است و از طرفی به خاطر زن بودن در مرتبه ی نَفْسْ و یا قلب است. این چیزی است که حضرت زهرا دارد و پیغمبر ندارد یعنی حضرت زهرا در مرتبه عقل است مانند پیغمبر و همچنین در مرتبه قلب هم است.عرض کردم پیغمبر در مرتبه قلب هم است،نمی خواهیم بگوییم  ندارد چون کسی که به عقل رسیده به قلب هم رسیده است،پیغمبر سر راه عروجش از عقل اول از جبرئیل هم گذشت دیگر یعنی جبرئیل هم است یعنی گذشت و به عقل رسید. چون مرد است عقل در او یک ظهور فوق العاده قوی دارد قلبش را تحت شعاع قرار داده است،لذا این نور واحد نمی تواند بر قلبش بتابد و این قلب اسماءالله را تجزیه بکند.بنابراین اگر خداوند فقط پیغمبر را خلق می کرد اصلا عالم آفرینش به وجود نمی آمد، یعنی اگر فقط عقل تنها را خلقش می کرد عالم به وجود نمی آمد.اگر عالم به وجود بیاید باید اسماء خدا متجزی بشوند،از هم جدا بشوند و بعد این اسماء در عالم طبیعت تنزل داده بشوند و عالم طبیعت به وجود بیاید. آدم ها و حیوانات و جمادات را به وجود بیاورند. بنابراین این عقل پیغمبر آنچنان قوی است که قلب را تحت شعاع قرار داده است. بنابراین اسماءالله وقتی به قلب پیامبر می تابند نمی توانند تجزیه بشوند. اینجاست که باید حتماً یک زن وجود داشته باشد. سِرِّ آفرینش حضرت زهرا در این است. باید یک زن وجود داشته باشد،باید یک منشور وجود داشته باشد. آن آینه ای که مثال زدم کافی نیست،باید یک منشور هم وجود داشته باشد تا نوری که از آینه می تابد را تجزیه اش بکند. قلب باید این کار را بکند جبرئیل باید این کار را بکند.  بنابراین همه ما در واقع مخلوقات حضرت زهرا هستیم. از تابش شعاع های اسماء از قلب ایشان به وجود آمده ایم. البته باز هم می گویم بحث این نیست که بخواهیم خدا را برداریم،اینها را جانشین کنیم. اینها خُلَفای خدا هستند. اینها همه شان به اذن الله کار انجام می دهند. فرض کنید این آینه،این منشور،بدون خورشید هیچ کاره هستند. اگر خدا نباشد نه عقل و نه جبرئیل و نه عالم طبیعت است. لذا با عنایت به اینکه شما به این مسئله توجه دارید این مسائل را عرض می کنم. حضرت عیسی می فرمایند:من برای شما به اذن الله پرنده خلق میکنم. یعنی من مظهر اسم خالق به اذن الله هستم.یعنی به خاطر اسم خالقیّت که در من تابیده است. این اسم از کجا تابیده است ؟ از خدا تابیده است. در نتیجه باید یک زن وجود داشته باشد که بین عقل پیغمبر و موجودات عالم واسطه باشد که بتواند با عقل پدرش یک اتحاد تام پیدا بکند و نور را از پدرش بگیرد سپس به مرتبه قلب خودش تنزل بدهد،و این اسماء را باز بکند و بعد از این که باز کرد اینها را به مرتبه طبیعت تنزل بدهد و موجودات را بیافریند. عرض کردم که همه ما مخلوقات حضرت زهرا سلام الله علیها هستیم. از قلب حضرت زهرا همه موجودات پدید آمده اند.مادر همه ما،همه موجودات حضرت زهرا است...  از اینجا معلوم می شود که حضرت زهرا فضیلتی دارد که آنها ندارند《وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما》. باز هم عرض می کنم این طور نیست که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مقامش از پیغمبر بالاتر است،نه این طور نیست.همانطور که گفتیم نه اینکه پیغمبر اکرم مرتبه قلب را نداشته باشد که بگوییم نقص دارد،دارد ولی تحت شعاع نور عقلش است،پس قلب در رسول خدا خیلی نمیتواند فعالیت بکند. پیغمبر اکرم قران را که... ادامه مطلب👇👇👇 علمی عرفانی👇 @wittj2