eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
414 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
او استدلال کرد که ممکن است هیچ قانون بنیادی حاکم بر این پدیده‌ها وجود نداشته باشد. چنین استدلالی، تنها سناریویی بود که می‌توانستیم امیدوار باشیم یک توضیح فیزیکی مستقل و درونی در هر پدیده پیدا کنیم، زیرا در غیر اینصورت، ما می‌ماندیم و یک بی‌نهایت قهقرایی؛ چرا که در آن صورت، لازم بود تا هر معادله‌ی بنیادی حاکم بر رفتار، خودش توسط معادله‌ی بنیادی‌تر دیگری توصیف شود. برخلاف نگرشی که جهان را ماشینی می‌بیند که توسط نوعی معادله‌ی جادویی اداره می‌شود، ویلر استدلال کرد جهان واقعا یک سیستم 👈خودسازنده یا خودترکیبی (self-synthesizing) است. او این ظهور و برامدن رفتار قانون‌گونه‌ی فیزیک را 👈«قانونِ بدون قانون» (law without law) نامید. کابلو دریافت اگر نتایج اندازه گیری محدود به پیروی از رفتارهای دیده شده در سیستم‌های کوانتومی شوند، حتی در غیاب هر قانون عمیق‌تری، باید توسط قاعده بورن نیز تجویز شوند. کابلو می‌گوید: قاعده بورن به یک شرط منطقی تبدیل می‌شود که باید توسط هر نظریه‌ی منطقی که ما انسان‌ها می‌توانیم برای تخصیص احتمالات بسازیم، برآورده شود، زمانیکه هیچ قانونی در واقعیت فیزیکی وجود ندارد که بر نتایج حاکم باشد. پس قاعده بورن صرفا با منطق، دیکته می‌شود، نه با هیچ قانون بنیادی دیگری. کابلو می‌گوید: قاعده بورن باید به همان شیوه‌ای که احتمالات باید بین صفر و یک باشند، برآورده شود. بنابراین قاعده بورن خودش، مثالی از قانون بدون قانون ویلر است. اما واقعا اینطور است؟ آراجو فکر می‌کند رویکرد کابلو به طور کافی قاعده بورن را توضیح نمی‌دهد. در عوض، بنیاد و منطقی برای مواقعی که همبستگی‌های کوانتومی، مجاز هستند، پیشنهاد می‌دهد. او همچنین معتقد است این رویکرد تمام قوانین ممکن حاکم‌ بر این همبستگی‌ها را حذف نمی‌کند، بلکه فقط آنهایی را که توسط اصول سازگاری ممنوع هستند را دور می‌اندازد. آراجو می‌گوید: وقتی تعیین می‌کنید کدام همبستگی‌ها، ممنوع هستند، هر چیزی که باقی می‌ماند، مجاز می‌شود. ادامه دارد... علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷هر جهان ممکنی اگرچه این دو پژوهش، قاعده بورن را از ریشه‌های متفاوتی استخراج می‌کنند، اما نتایج آنها لزوما ناسازگار نیستند. کابلو می‌گوید: ما فقط وسواس‌های متفاوتی داریم. ماسانس و همکارانش در جستجوی ساده‌ترین مجموعه اصول برای ساختن روش‌های عملگری مکانیک کوانتومی هستند و اگر اندازه گیری آنطور که ما می‌دانیم، اصلا ممکن باشد، آن را پیدا می‌کنند. پس نیازی نیست قاعده بورن به صورت جداگانه اضافه شود. هیچ مشخصه‌ای از اینکه چه نوع واقعیت فیزیکی بنیادی منجر به این اصول می‌شود، وجود ندارد، اما آن واقعیت زیربنایی دقیقا جایی است که کابلو از آنجا شروع کرد. او می‌گوید: به نظر من، وظیفه‌ی واقعا مهم، فهمیدن این است که کدام اجزای فیزیکی در هر دنیایی، مشترک‌اند، جاییکه نظریه کوانتومی برقرار است. و اگر او درست بگوید، آن مولفه‌ها، فاقد هرگونه قانون عمیقی هستند. از قرار معلوم، هیچ‌یک از این مقالات، آن نکته‌ی مهم را نخواهند گفت، اما چیزی که هر دو پژوهش به صورت مشترک دارند، این است که آنها می‌خواهند نشان دهند چگونه حداقل نوعی فرمالیسم کوانتومی مرموز، بشدت ریاضیاتی و خودسر می‌تواند با اصول موضوعه‌ی ساده‌ای جایگزین شود. به جای گفتن اینکه «احتمال نتایج اندازه گیری مساوی با مربع تابع موج‌اند یا اینکه مشاهده‌پذیرها متناظر با ویژه‌ مقادیر عملگرهای هرمیتی هستند»، کافیست بگوییم اندازه گیری ها، منحصربفرد هستند یا هیچ قانون بنیادی بر نتایج، حاکم نیست. چنین رویکردی از عجیب بودن مکانیک کوانتومی، نزد ما کم نمی‌کند، بلکه شانس بیشتری برای درک بهتر آن به ما می‌دهد! برچسب:اندازه گیری در مکانیک کوانتومی قاعده بورن مشکل اندازه گیری در مکانیک کوانتوم علمی عرفانی👇 @wittj2
Evan Band - Sarvenaz (320).mp3
6.63M
⭐️سرو ناز 🎷ایوان بند 👇 @wittj2
#نوروز_مهدوی 🍃🌺 #پخش_کردن_بروشور ...
شعار سال ۹۸ / سال رونق تولید #تولید #رونق_تولید #سال_رونق_تولید #شعارسال #شعارسال_98 #شعار_سال_98
نشان نوشته «سال رونق تولید»
معرفی کتاب🍂 📗انتشار مجموعه شعر اریش فرید با ترجمه علی عبداللهی مجموعه اشعار اریش فرید شاعر سرشناس اتریشی با ترجمه علی عبداللهی منتشر شد. عبداللهی مترجم نام آشنایی است که تاکنون ۵۰ کتاب را ترجمه و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. در مراسم رونمایی از این کتاب که چندی پیش در تهران برگزار شد مورد استقبال قرار گرفت و در این برنامه احمد پوری مترجم با تجلیل از ترجمه علی عبداللهی گفت: در زمانی دور شعری معروف از اریش فرید خوانده بودم که می‌گفت بچه‌ها شوخی شوخی به قورباغه‌ها سنگ می‌زنند و قورباغه‌ها جدی جدی می‌میرند! بعد فهمیدم این شعر را عبداللهی ترجمه کرده و هرچند عبارت «شوخی شوخی» بعید به نظر می‌رسید ولی ترجمه عبداللهی عالی و چشمگیر بود. مجموعه اشعار اریش فرید شاعر سرشناس اتریشی با ترجمه علی عبداللهی منتشر شد. عبداللهی مترجم نام آشنایی است که تاکنون ۵۰ کتاب را ترجمه و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. در مراسم رونمایی از این کتاب که چندی پیش در تهران برگزار شد مورد استقبال قرار گرفت و در این برنامه احمد پوری مترجم با تجلیل از ترجمه علی عبداللهی گفت: در زمانی دور شعری معروف از اریش فرید خوانده بودم که می‌گفت بچه‌ها شوخی شوخی به قورباغه‌ها سنگ می‌زنند و قورباغه‌ها جدی جدی می‌میرند! بعد فهمیدم این شعر را عبداللهی ترجمه کرده و هرچند عبارت «شوخی شوخی» بعید به نظر می‌رسید ولی ترجمه عبداللهی عالی و چشمگیر بود. در این کتاب گزیده‌ای از شعرهای این شاعر انتخاب شده و شعرها عمدتا کوتاه هستند. اریش فرید متولد سال ۱۹۲۱ در وین و درگذشته در ۲۲ نوامبر ۱۹۸۸شاعر اتریشی تبار ساکن لندن بود که به خاطر اشعار سیاسی‌اش معروف است. «مرگ را با تو سخنی نیست»، «عاشقانه‌های عصر خشونت»، «سکوت، آینده من است» و «اریش فرید، شاعر پرسش‌های امروز» عنوان گزیده شعرهای منتشر شده از این شاعر در ایران است. سکوت آینده من است با ترجمه علی عبداللهی توسط انتشارات دیبایه و با قیمت ۱۹۵۰۰ تومان روانه بازار کتاب شده است. علمی عرفانی👇 @wittj2
🔮🎷داستان معروف شوخی /اثر اریش فرید کودکان شوخی شوخی سنگ می زنند و قورباغه ها جدی جدی می میرند ... فردی ثروتمند، شیوانا و شاگردانش را برای صرف ناهار به باغ بزرگ خود دعوت کرده بود. این مرد ثروتمند دارای زن و فرزندان و نوه های زیادی بود. میزی بزرگ وسط باغ برپا شده بود و روی آن انواع غذاها و میوه ها قرار داشت. بچه ها و نوه های مرد ثروتمند در کنار نهر کوچکی که در کناره باغ قرار داشت به قورباغه ها سنگ می زدند و از زخمی کردن آن ها لذت می بردند و مرد ثروتمند هم برای شادکردن محیط به طور دائم با خدمتکاران و زن و فرزند خود شوخی می کرد. مثلا به خدمتکار می گفت که فردا او را به سختی ادب خواهد کرد و حقوق این ماهش را قطع خواهد کرد و یا رفتار زن خود را مسخره می کرد و از حرکات خنده دار گذشته زن یاد می کرد و با صدای بلند می خندید. هم چنین بچه ها را دست می انداخت و آ نها را به خاطر سکه و شیرینی به جان هم می انداخت و خلاصه با روش های به ظاهر شوخ و خنده دار خود سعی می کرد مجلس گرمی کند. شیوانا با حالت آزرده ای از مرد ثروتمند خواست که به بچه ها بگوید به قورباغه ها سنگ نزنند و خودش هم مراعات کلامش را بکند و با شخصیت و حرمت انسان های حاضر و غایب در مجلس شوخی نکند. مرد ثروتمند که از این رفتار شیوانا دلخور شده بود با ناراحتی گفت: به نظر می رسد استاد با شوخی و خنده میانه خوبی ندارند و غم و غصه را بیشتر ترجیح می دهند؟ شیوانا لبخند تلخی کرد و گفت: اتفاقا برعکس من طرفدار شادی و نشاط واقعی ام. آن کودکان شوخی شوخی دارند سنگ می زنند، اما آن قورباغه ها بی دلیل جدی جدی دارند زخمی می شوند و می میرند. آن خدمتکار از همین الان تا فردا به خاطر تهدیدی که تو به شوخی بر زبان راندی به طور جدی غمگین و افسرده شده است. این زن و همسر تو هم به خاطر این که تو غضبناک نشوی، شوخی های آزاردهنده تو را تحمل می کند و با لبخند تلخ وشرمگینش غم درونی خود را برملا می سازد. بچه ها هم از زخم زبان های تو هراسان اند و دائم سعی می کنند از تو فاصله بگیرند. تو شوخی شوخی چیزی می پرانی و بقیه به طور جدی جدی آزار می بینند. تو به من بگو کجای این گونه شوخی کردن مایه شادی و نشاط است تا من هم با تو بخندم! 👇 @wittj2
🔮🎷تجزیه و تحلیل رفتاری شوخی فروید، استدلال کرد که ما، اغلب ،امیال یاعقده های واقعی،اما ناخودآگاه مان را با لطایف، یا خطاهای لفظی برملا می کنیم. اکثرما از بی رحمی یا خشمی که می تواند زیربنای یک باشد، آگاهایم،اما مقابله با آن می تواند مشکل باشد. یاافرادی را می شناسیم که چیزهای خیلی ستیزه جویانه یا خشونت آمیزی می گویند و بعد می گویند فقط بود. ما معمولأ،تاحدودی،از حملهٔ پنهان و ضمنی این لطایف آگاه هستیم، حال آنکه خود گوینده ممکن است از آن مطلع نباشد. به صورتی مشابه خطاهای لفظی می توانند انگیزه ها یا امیالی را که از خودمان و یا دیگران پنهان کرده ایم برملا کنند. امروزه، درمانگران روان پویشی،در عین حال،در مورد اشغال شدن دنیای درونی ما(خودآگاه و ناخودآگاه) توسط افراد مهم زندگی مان،نظیر والدین یا سایر مراقبین یا یک همشیر سخن می گویند. این افراد در فرهنگی روان شناسی به عنوان و روابطمان به اصطلاح روابط ابژه شناخته می شوند. علمی عرفانی👇 @wittj2
هدایت شده از سَمتِ بِهِشت
╭━═━⊰🍃💔🍃⊱━═━╮ #حدیث_نور 💚امام سجاد علیه السلام فرمودند:💚 گناهانی که باعث نزول عذاب می‌شوند، عبارتند از: ستم کردن شخص از روی آگاهی، تجاوز به حقوق مردم، و دست انداختن و مسخره کردن آنان. ╰━═━⊰🍃💔🍃⊱━═━╯
هدایت شده از سَمتِ بِهِشت
#نماز_های_مستحبی_ماه_رجب 🌺 #نماز_شب_بیستم_رجب (سه شنبه شب) کپی و نشر باذکر صلوات ازاد میباشد✅ التماس دعا✋🍃