eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
195 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم سرکارخانم زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
3️⃣ نقد پیامد‌هاي فمينيسم7️⃣1️⃣ 🔰 اختلال در هويت زنانه5️⃣ 🔰 چهارم اينكه، اختلال در ، آسيب‌هاي جدي‌اي بر كيفيت روابط زن و مرد، خصوصاً در عرصة خانواده به‌دنبال داشته است. فاصله گرفتن زنان امروزي از ابعاد زنانة شخصيت‌شان سبب شده است آنان در برخورد با مردان، جذابيت‌ها و موقعيت‌هاي طبيعي و امتياز‌هاي زنانه‌شان را از دست بدهند؛ چرا‌كه تنها مي‌توانند همچون مرد در برابر مرد رابطه برقرار كنند. از سوي ديگر، در عرصة سبب شده است هيچ‌يك از زن و مرد نتوانند به موقعيت و جايگاه مناسب و دلخواه خود در روابط خانوادگي دست يابند؛ براي مثال مرد از درون خويش به مديريت و حمايت فراخوانده مي‌شود، در‌حالي‌‌كه همسرش او را به مديريت نمي‌شناسد يا زن از درون به انعطاف و جلب محبت فراخوانده مي‌شود، ولي به اين نياز پاسخ مناسب نمي‌دهد. اين نارسايي سبب و عدم تعادل شخصيتي در رفتارهاي خانوادگي مي‌شود و به ناهنجاري‌ها و كاهش تحمل‌پذيري و رضايتمندي منجر مي‌شود. 📚 «بازخواني هويت زنانه»، بیانیة تحلیلی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان؛ ص 29. 🔰 سرانجام (نكتة پنجم) اينكه: و الگوبرداري از ارزش‌هاي مردانه براي جامعة زنان، بدون هرگونه سنجش و ارزيابي در مورد خوب و بد ارزش‌هاي حاكم بر ، انتقاد بعضي از صاحب‌نظران را برانگيخته است که نتيجة آن، جنبش زنان را به نفي زنانگي و تقليد از اشتباهات و انحرافات مردان متهم نمود. 📚 نوشين شاهنده؛ زن در تفكر نيچه؛ ص 77ـ 78. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 فرهنگ برهنگی به سود مردان است یا زنان⁉️ رفتن دورهاشون رو زدن به حرف ما رسیدن👌 🎙 سخنرانی علی اکبر رائفی پور @Afsaran_ir https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازنمایی زنان در های ایرانی تفاوت تصویری که رسانه ها از زنان ایرانی و مسلمان نشون میدن با واقعیت... ❗️این همه زن موفق که ایرانی و مسلمان هستن داریم ولی هیچکس اونا رو نمی شناسه😒این خانم ها ثابت کردند که حجاب محدودیتی برای پیشرفت نیست🤩💪🏻 🆔@Clad_Girls
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 اولین پیامد فمینیسم که بود رو مورد بررسی قرار دادیم. ان شالله در چند جلسه پیرامون پیامد بعدی اون میپردازیم: ❌❌❌ ❌❌❌ 🚨 لطفا با ما همراه باشید و کانال خودتون رو به کسانیکه دوستشون دارید معرفی کنید و رسانه ی کانال خودتون باشید: https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
3️⃣ نقد پیامد‌هاي فمينيسم8️⃣1️⃣ 🔰 بحران در خانواده1️⃣ گزارش‌هاي حاكي‌از آن است كه نظام خانواده در غرب، دستخوش چالش و شده است. علائم و شاخصه‌هايي كه در آمارهاي جامعه‌شناسان، از وجود چنين بحراني در نظام حكايت مي‌كنند، عبارتند از: 1️⃣ افزايش آمار طلاق و جدايي؛ 2️⃣ افزايش ميزان خشونت در خانواده؛ 3️⃣ افزايش تعداد كودكان نامشروع؛ 4️⃣ بالا رفتن سن ازدواج؛ 5️⃣ به چالش كشيدن مفهوم مادري؛ 6️⃣ رواج گستردة زندگي‌هاي مجردي؛ 7️⃣ گسترش همجنس‌‌گرايي. از جمله عواملي كه در فرایند نقش اساسي داشته است، تحولات و دگرگوني‌هايي است كه از اواخر قرن بيستم، در غرب به وجود آمده است. اين تحولات، سبب گسترش روز‌افزون و شركت انبوه زنان در كارهاي درآمدزا و افزايش قدرت چانه‌زني آنان در برابر مردان شده و را در مقام نان‌آوران خانواده تضعيف كرده است. عامل ديگري كه در كنار پیامد‌هاي اشتغال زنان، نظم پيشينِ حاكم بر خانواده را بيش‌از‌پيش به چالش كشيده، گسترش آموزه‌هاي فمينيستي در متن جامعه است. گفته شده است: هر انقلابي قرباني‌هايي دارد و ، ‌خانواده‌هاي فرو‌پاشيده و زندگي‌هاي تباه شده است. تحليل و بررسي چگونگي تأثير فمينيسم بر فرایند محور مباحث اين چند جلسه خواهد بود. 📚 مانوئل كاستلز؛ عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ؛ ترجمة حسن چاوشیان؛ ج 2، ص 44، 176-177. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 سنگ تمام کره‌ی جنوبی برای آمریکا؛ تقدیم زنان برای خدمات جنسی ❌ بیست هزار زنی که با حقارت توسط کشورشان مجبور به بردگی جنسی شدند... بهای پیشرفت کره جنوبی و ژاپن حقارت و خودفروشی بوده و هست... @Afsaran_ir https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا سردار سلیمانی تابع محض ولایت فقیه بود⁉️ 🤔🤔 🎙 استاد رائفی پور https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🌺 🍃🌸🍃 @woman_family 🌺🍃🌸🍃🌺🍃 ✨🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
3️⃣ نقد پیامد‌هاي فمينيسم9️⃣1️⃣ 🔰 بحران در خانواده2️⃣ به‌طور‌كلي در ميان گرايش‌ها و نظريه‌پردازي‌هاي مختلف فمينيستي، مي‌توان به دو رويكرد متفاوت نسبت به مقولة خانواده اشاره كرد: 1️⃣ رويكرد اول ـ كه در دیدگاه‌های ديده مي‌شود ـ با اصل نظام خانواده موافق است، اما خواستار اعمال اصلاحات نسبتاً وسيع حقوقي در درون ساختار خانواده مي‌باشد. 2️⃣ رويكرد دوم ‌ـ كه بين ، و خصوصاً مشاهده مي‌شود ـ نفس نظام خانواده را نيز نتيجة سيستم اجتماعي ظالمانه (سرمايه‌داري يا نظام مرد‌سالار) و علت ستم به زنان مي‌داند؛ همچنین از اساس با ازدواج و تشكيل خانواده مبارزه مي‌نمايد و طلاق و جدايي‌طلبي را تنها راه رهايي زنان قلمداد مي‌کند. با اينكه نظرات راديكال‌ها در باب خانواده بسيار مخرب‌تر و ويران‌كننده‌تر از نظرات ليبرال‌ها به نظر مي‌رسد، اما فمينيسم راديكال دقيقاً به‌دليل افراط و تندروي موجود در اين نظرات، نتوانست افكار عمومي را به سمت خود جذب كند و به پايگاه مناسب مردمي دست يابد؛ در‌حالي‌كه آموزه‌هاي فمينيسم ليبرال، مانند فردگرايي، برابري‌طلبي، حق كنترل باروري، حق آزادي جنسي و مانند آنها، از‌آنجا‌كه همگام و همسو با سياست‌هاي كلي (گفتمان اصلي حاكم بر غرب) بود، از مقبوليت و پذيرش بيشتري در سطح جامعه برخوردار شد و در نتيجه، نفوذ و تأثير بيشتري در نظام خانواده بر جاي گذاشت كه ذيلاً به تأثيرات اين آموزه‌ها در نظام خانواده مي‌پردازيم. اساسي‌ترين و مبنايي‌ترين اصلي كه ساير دعاوي و مطالبات فمينيستي ـ چه در حيطة خانواده و چه در حيطة اجتماع ‌ـ بر آن استوار است، اصل است. به‌طور‌كلي فردگرايي ديدگاهي است كه فرد را واقعي‌تر و بنيادي‌تر و مقدم بر جامعه، نهادها و ساختارها [از جمله نهاد خانواده] تلقي مي‌كند و ارزش اخلاقي و حقوقي بالاتري براي او قائل است و در نتيجه اميال و اهداف و كاميابي فرد را از هر لحاظ، مقدم بر جامعه قرار مي‌دهد. 📚 حمیرا مشيرزاده؛ از جنبش تا نظریة اجتماعی: تاریخ دو قرن فمینیسم؛ ص 341. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
3️⃣ نقد پیامد‌هاي فمينيسم0️⃣2️⃣ 🔰 بحران در خانواده3️⃣ دو نگرش مبنايي در وجود دارد كه تأثيرات قابل ملاحظه‌اي در عرصة خانواده در‌پي‌داشته است: 1️⃣ اول اينكه، انسان، صرفاً به‌دليل بودنش واجد حقوق طبيعي است و بر‌اين‌اساس، انسان ذاتاً موجودي محقّ است، نه مكلّف؛ 2️⃣ ديگر اينكه، حقوق طبيعي فرد، مقدم بر اجتماع و نهادهاي اجتماعي، از جمله خانواده است؛ بنابراين فردگرايي، نوعي حق‌محوري را درون خود مي‌پروراند. 🔰 اين‌گونه حق‌محوري از جهات مختلف قابل نقد است: 1️⃣ لزوم توازن و : به اين معنا كه نمي‌توان روابط انسان‌ها را صرفاً بر پاية‌ حقوقي كه هر‌یک از آنها واجد آن است، تعريف نمود، بلكه ديدگاهي جامع و كامل است كه به تكاليفي كه هر فرد نسبت به فرد مقابلش بر عهده دارد نيز توجه كند؛ يعني هر انسان در ازاي حقوقي كه دارد، تكاليفي نيز بر عهده دارد. توجه فرد به حقوق خود منهاي تكاليفش، طبيعتاً منجر به زياده‌خواهي و تجاوز به حقوق ديگران خواهد شد و نتيجه‌اي جز ويراني روابط انساني به‌دنبال نخواهد داشت. 📚 عبدالرسول بیات؛ فرهنگ واژه‌ها: درآمدی بر مکاتب و اندیشه‌های معاصر؛ ذيل «فردگرايي»، ص 395ـ396. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
3️⃣ نقد پیامد‌هاي فمينيسم1️⃣2️⃣ 🔰 بحران در خانواده4️⃣ 🔰 اين‌گونه حق‌محوري از جهات مختلف قابل نقد است: 2️⃣ لزوم تعامل و : به اين معنا كه پیگیری هر‌یک از دو عنصر حقوق و اخلاق به‌تنهايي بدون در نظر گرفتن ديگري، ‌آسيب‌هايي بر روابط انساني به‌دنبال خواهد داشت. حقوق، گرچه مشخص‌كنندة مرزهاست و اصول و قواعدي براي تعيين حدود روابط انسان‌ها به دست مي‌دهد، اما از ايجاد و حس و كه مهم‌ترين پاية روابط انساني، خصوصاً در عرصة خانواده مي‌باشد، عاجز است. اخلاق نيز گرچه براي تلطيف روابط و ايجاد حس همدلي و صميميت بين افراد لازم است، اما به تنهايي نمي‌تواند زندگي اجتماعي را سامان دهد؛ پس براي پرهيز از روابط خشك و شكننده، در نتيجة قانون‌زدگي، و پرهيز از هرج‌و‌مرج ناشي از عدم وجود نظام حقوقي، ايجاد تعاملي بين اخلاق و حقوق،‌ در تمام روابط انساني لازم است. 📚 محمدرضا زيبايي‌نژاد و محمدتقي سبحاني؛ درآمدي بر نظام شخصيت زن در اسلام: بررسی مقایسه‌ای دیدگاه اسلام و غرب؛ ص 88. 🔰 پیگیری حقوق فردي زنان در عرصة خانواده، توسط فمينيست‌ها، بدون در نظر گرفتن دو اصل لزوم توازن حق و ‌تكليف و لزوم تعادل حقوق و اخلاق، پیامد‌هاي منفي‌اي در نظام خانواده به‌دنبال داشته است. تأكيد بر برابري حقوقي در ازدواج سبب گرديد مردم، پيوند زناشويي را قراردادي همانند ساير قراردادها فرض نمايند كه مبناي آن بر حقوق برابر دو طرف است. اين مسئله به‌طور طبيعي روابط صميمانة زن و شوهر را تحت تأثير قرار مي‌دهد؛ چرا‌كه همانند هر قراردادي، طرف‌هاي قرارداد همواره سعي در حفظ حقوق خود مي‌نمايند. زماني كه زن و شوهر به‌دنبال حقوق و منافع فردي خود هستند، روابط زناشويي، اصل و به‌تبع آن آسيب مي‌بينند؛ چرا‌كه رابطة زناشويي و زندگي خانوادگي، بسيار بيشتر از حقوق فردي به دفاع نياز دارد؛ همچنان‌كه دانيل كرتيندن خاطرنشان مي‌كند: «تشكيل خانواده هرگز براي كسب حقوق بيشتر نبوده، بلكه براي واگذاري اين حقوق از سوي زن و مرد بوده است». 📚 اليزابت فاكس؛ «زنان و آينده خانواده: آزادی رفتار جنسی و تأثیر آن بر خانواده»؛ ترجمة اصغر افتخاری و محمد تراهی؛ کتاب زنان، ص 241. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنرانی امام خامنه ای روحی له الفدا در سازمان ملل درباره بحران خانواده/ شهریور 66 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵نشست علمی «آینده‌پژوهی شبهات دینی در حوزه شخصیت و حقوق زن در اسلام» برگزار شد ▪️به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه، هشتمین نشست از سلسله نشست‌های «علمی مجازی» از سوی «گروه شبهه شناسی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه های علمیه)» با عنوان «آینده‌پژوهی شبهات دینی در حوزه شخصیت و حقوق زن در اسلام»، در روز سه شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور و ارائه حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا کدخدایی؛ مدیر گروه مطالعات جنسیت و خانواده مؤسسه شناخت برگزار ‌شد. ▫️ایشان در ابتدا بحث خود را با روایتی از حضرت امیر مومنان علی علیه السلام آغاز کردند که متن روایت چنین است: «بُنِی الْکفْرُ عَلَی أَرْبَعِ دَعَائِمَ الْفِسْقِ وَ الْغُلُوِّ وَ الشَّک وَ الشُّبْهَةِ » و تاکید کردند که باید مراقب شبهات باشیم تا به سرحد کفر نرسیم. ▪️سپس ایشان افزودند: بحث در مسائل حوزه شخصیت و حقوق زنان در متغیرهای اجتماعی تغییر می کند. یکی از مهم ترین متغیرها در کشور ما «دین نهادینه شده» است. این همان دینی است که در عرف مردم وجود دارد و به آن عمل می کنند. یکی دیگر از متغیرها را «فرانهادی» دانستند. مثلا دینی که در کلام و فقه معرفی می شود، یا ارزش های تاریخی و ملی که در پدیده های انسانی و اجتماعی از جمله مباحث شخصیت و حقوق زن نقش اساسی دارد. ▫️ایشان پیش فرض همه این شبهات را عمدتا محصول ناهمخوانی زیست اجتماعی انسان ها دانستند. زمانی که مثلا در مکتبی قدرت، ثروت و آزادی در امیال نفسانی، معیار شد دیگر به ازدواج و ارزش های خانوادگی توجهی نمی کنند. زمانی که زیست اجتماعی انسان ها با آن متغیر های فرانهادی تلاقی کرد اینجا ایجاد شبهه میکند. ▪️و در نهایت ایشان افزودند: درست است که جامعه ایران حکومت دینی است ولی خب یک بستر تاریخی قبل از انقلاب دارد که عاریت از نظام توسعه است. این نکته خیلی مهم است، حدودا هر اتفاقی که در چهار دهه قبل در غرب اتفاق افتاده است اکنون در جامعه ما دارد اتفاق می افتند مثل همجنسگرایی، فمنیسم و... . لذا اگر متغیر های نهادی نجبند چند سال آینده دغدغه های بیشتری در این زمینه ها داریم. 🖇برای جزئیات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید: https://www.pasokh.org/fa/News/View/92599/ ◄مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) ➡️@spasokh