eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
195 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم سرکارخانم زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 وعده‌های حسن روحانی در حوزه زنان که عملی نشد @iransiasat_ir https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🇮🇷 🍂🇮🇷🍃 @woman_family 🍃🍂🇮🇷🍃🍂🇮🇷 ✨🍃🍂🇮🇷🍃🍂🇮🇷✨
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔴 اگر جاافتاده بود که مبنای مشارکت «تکلیف» است نه «حق»، امروز نمی‌گفتند «مشارکت کم است، چون دعوای جناحی نیست!» 🔴 ما فکر می‌کردیم شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، نگو انگیزۀ انتخابات، شرکت در یک جنگ و دعواست که اگر دعوا نباشد کسی برای تماشا نمی‌آید! 🔴 حالا اگر جنگ و دعوا باشد، معمولاً چه‌کسی می‌بَرد؟ هرکسی محکم‌تر فحش بدهد یا تیکه بیندازد. آیا چنین کسی، بهتر کار می‌کند؟! 🔻علیرضا پناهیان در همایش مبلغین - ۱۴۰۰.۰۳.۰۵ ➖در جامعۀ ما رسماً توسط برخی فرقه‌های سیاسی تلاش شده که سیاست از دیانت جدا بشود و سال‌ها کار کرده‌اند که در این کشور گفته نشود «شرکت در انتخابات یک تکلیف است». ➖شهید سید محمد باقر صدر، که تنها کسی است که امام برای او سه روز عزای عمومی اعلام کرد، می‌فرماید تفاوت آزادی در اسلام با آزادی در غرب این است: در غرب آزادی را یک «حق» می‌دانند، اما آزادی در اسلام یک «تکلیف» است! تو وظیفه‌ات است که خودت را آزاد بکنی. دوزخ الهی منتظر تو خواهد بود اگر اجازه بدهی آزادیت را مستکبران و زورگویان عالم ببرند و بدزدند. این در اسلام «تکلیف» است ولی در غرب «حق» است، و بعد ایشان می‌فرماید: وقتی گفتند حق است، یعنی آدم می‌تواند از حق خودش صرف‌نظر کند. ➖در کشور ما برای بسیاری از مردم جا انداختند که انتخابات حق است و نه تکلیف، تا در موقع خودش بگویند ما از این حق صرف‌نظر می‌کنیم، یا ما دل‌مان نمی‌خواهد از حق‌مان استفاده کنیم، یا ما دل‌مان می‌خواهد از این حق‌مان این‌جوری استفاده کنیم. حوزۀ علمیه و ما طلبه‌ها هم موفق نبودیم جلوی این تحریف بزرگ را بگیریم. ➖این‌قدر موضوع حق را در مقابل تکلیف قرار دادند تا تکلیف به محاق برود و اصلاً دِمُده بشود، و بی‌کلاسی تلقی بشود که کسی بگوید «انتخابات تکلیف الهی است». حتی انتخابات را یک تکلیف اجتماعی و عقلانی هم نمی‌خواهند معرفی کنند تا در فرهنگ سیاسی جامعه دل‌بخواهی‌ها در انتخابات تعیین‌کننده باشد. ➖ضرورت انسانی و الهی شرکت در انتخابات را انکار و پنهان می‌کنند و انتخاب‌کردن را امری عقلانی معرفی نمی‌کنند، تا بتوانند به موقع، با عوام‌فریبی در انتخاب مردم تأثیر بگذارند و منافع ملت را چپاول کنند. اینها پایه‌هایی است که باید درست بشود. ➖انتخابات را در ذهن مردم طوری جا انداختند که انگار طرف می‌خواهد رنگ لباسش را انتخاب کند! مگر شما در انتخاب مرجع تقلید می‌توانید دل‌بخواهی از روی قیافه یا هنر سخن‌وریِ او انتخاب کنید؟ ➖الان طوری شده که می‌گویند «اگر تنوع در نامزدها نباشد، مشارکت پایین می‌آید» بله تنوع اثر دارد ولی به چه قیمتی؟ آیا واقعاً باید افراد بدون صلاحیت با انواع ترفندهای دروغ و دغل وارد بشوند تا مشارکت افزایش پیدا کند؟! ما فکر می‌کردیم شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، نگو انگیزۀ انتخابات، شرکت در یک جنگ و دعواست که اگر دعوا نباشد کسی برای تماشا نمی‌آید! ➖حالا اگر جنگ و دعوا باشد، معمولاً چه‌کسی می‌بَرد؟ هرکسی محکم‌تر فحش بدهد یا تیکه بیندازد. اما مگر کسی که محکم‌تر فحش بدهد و بدتر تیکه بیندازد، بهتر کار می‌کند؟! دیدید که مملکت را این جماعتِ تیکه‌بینداز و عوام‌فریب به چه روزی رساندند. ➖اگر در مناظره‌ها، تیکه انداختن و فحش‌دادن، بیشتر از «داشتنِ برنامه» نقش دارد و مناظره‌گری مهمتر از داشتن برنامه است، پس ما هنوز به انتخابات حقیقی نرسیده‌ایم. اگر حتماً و حتی با زیر پا گذاشتن قانون، باید همۀ فرقه‌های سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند، پس هنوز به انتخابات مطلوب و صحیح نرسیده‌ایم. ➖در یک جامعه سالم، برای یک انتخابات حقیقی، اصلاً تبلیغات زیادی مضر است، اغواگری هم ممنوع است، چه‌رسد به دوقطبی‌سازی‌های کاذب که بدتر از همه است. انتخابات حقیقی، انتخاباتی است که بستر انتخاب صحیح برای مردم پدید بیاید. ➖اگر در جامۀ ما جابیفتد که اصل شرکت در انتخابات یک تکلیف است، آن‌وقت دچار خیلی از این چالش‌ها نمی‌شویم، مثلاً اینکه الان برخی می‌گویند «از همۀ فرقه‌های سیاسی حضور ندارند!» ➖خب همۀ فرقه‌های سیاسی آدم‌های دارای صلاحیت می‌فرستادند! آیا نمی‌توانستند کسانی را بفرستند که عزیزترین کسان‌شان مقیم کشورهای استکباری نباشند؟ این دیگر تقصیر نظام که نیست! مردم که نباید تاوانش را پرداخت کنند! ➖اصل مشارکت و مسئلۀ انتخابات نباید تحت تاثیر جنگ و دعوای فرقه‌های سیاسی مخرب قرار بگیرد. انگیزۀ مشارکت باید یک انگیزۀ سالم انسانی و الهی باشد تا جامعه به سعادت و به منافع خودش برسد. @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 در کلام شهدا https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🇮🇷 🍂🇮🇷🍃 @woman_family 🍃🍂🇮🇷🍃🍂🇮🇷 ✨🍃🍂🇮🇷🍃🍂🇮🇷✨
📸 در کلام شهدا https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🇮🇷 🍂🇮🇷🍃 @woman_family 🍃🍂🇮🇷🍃🍂🇮🇷 ✨🍃🍂🇮🇷🍃🍂🇮🇷✨
🔸️چند نکته مهارتی برای انتخاب درست ۱️⃣ تفاوت شعار و برنامه را تشخیص دهید مبتنی بر مسائل اصلی کشور و مردم است، راهکار دارد و جزئی‌تر مطرح می‌شود. اما اکثرا کلی، پر ابهام و با استفاده از واژگان فریبنده مطرح می‌شود. ۲️⃣ آیا وعده‌های کاندیدا در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور است گاهی کاندیداها قول‌هایی می‌دهند که طبق قانون اساسی در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور نیست. مثلا در حیطه اختیارات مجلس یا ستاد کل نیروهای مسلح یا سایر بخش‌هاست. مهم است بدانیم فرد قانونا توانایی اجرای وعده‌اش را دارد یا فقط بنا دارد با ذکر برخی مسائل، از این مرحله عبور کند. ۳️⃣ به کلیدواژه‌ها دقت کنید واژگان بی‌علت انتخاب نشده‌اند و به شما کمک خواهند کرد میزان دغدغه فرد در قبال مسائل کشور را ارزیابی کنید. مثلا کاندیدایی که از هشتگ یار کمکی یا نامزدپوششی بسیار زیاد بهره می‌برد مسأله اصلی کشور را پوششی بودن نامزدها می‌داند یا موضوعات اقتصادی. کلیدواژه‌های پرتکرار یک کاندیدا اگر ناظر بر مسائل اصلی کشور نبوده و مربوط به حواشی باشد، یکی از روش‌های است که به شما در انتخاب بهتر کمک کند. ۴️⃣ فقط تیتر اخبار را نخوانید در هفته‌های گذشته به‌وفور اخباری را دیده‌ایم که تیترشان به نکته‌ای جنجالی اشاره کرده که اساسا آن جملات و کلمات به شکلی دیگر در متن اظهارات فرد بوده است. دقت کنید تیترها می‌توانند شما را گمراه کنند. ۵️⃣برچسب است یا واقعیت؟ در انتخابات رقبا برای بی‌اثر کردن تبلیغات یکدیگر اقدام به برچسب‌زنی و انگ زدن می‌کنند. لزوما برچسب‌ها با واقعیت یکی نیستند و گاهی حتی در تضاد با واقعیت هستند اما در زرورق واژگان جذاب پیچیده می‌شوند و شما را از مسیر اصلی دور می‌کنند. @MohamadRezaBagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا