🖤بِـہ اِسمـٺ قَسَـمــ
تـو قَلبَـمـــ حَرمـــ دارے
◾️السَّـلاَمُ عَلَيْڪِ أَيَّتُـهَا الْحَـوْرَاءُ الْإِنْسِـيَّةُ
@women92
✅تلنگر صبحگاهی
❤️ یاد نعمـات خدا 👈 عامل شُـکــر
🧡 یاد قـدرت خدا 👈 عامل تـوکّــل
💛 یاد الـطاف خدا 👈 عامل محـبّت
💜 یاد خـشـم خدا 👈 عامل خــوف
💙 یاد عظمت خدا 👈 عامل خشیت
💚 یاد عــلـــم خدا 👈 عامل حــیــــا
💖 یاد عــفـــو خدا 👈 عامل تـوبـــه
💗 یاد عــــدل خدا 👈 عامل تــقــوا
📚رعد۲۸
@women92
گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فریبا علاسوند، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده در نشست تخصصی بینالمللی «فمینیسم، چالشها و پیامدها» که به همت نمایندگی فرهنگی ج.ا.ایران در پاریس و با همکاری اداره ارتباطات فرهنگی بین المللی زنان برگزار شد به سخنرانی در خصوص مسئله فمینیسم و چالشهای پیشروی دنیای فعلی با جایگاه زنان پرداخت.
میشود مدافع حقوق زنان بود، اما فمنیست نبود
عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده با رویکرد انتقادی به مسئله فمینیسم، در خصوص جایگاه زن مسلمان ایرانی اظهار داشت: نگاه انتقادی به فمینیسم به معنای نفی حقوق زنان و یا باور به تبعیض نیست؛اتفاقاً موضوع اصلی این است که نباید تمام کسانی که در دفاع از حقوق زنان صحبت میکنند، را فمینیست خواند و اندیشه دفاع از حقوق زنان را در قرائتی فمینیستی محدود کرد. میشود مدافع حقوق زنان بود اما فمینیست نبود، زدن برچسب فمینیست به تمام کسانی که در دفاع از حقوق زنان صحبت میکنند موجب میشود آنها به نتایجی ملتزم شوند که آن نتایج را نخواهند پسندید.
وی گفت: برای دفاع از حقوق زنان میشود به الگوهای مختلف در کنار الگوی فمینیستی اندیشید، در این صورت میتوانیم جهان اندیشه را بهتر دیده و با رصد جهان کنشگر برای دفاع از حقوق زنان در فضایی گستردهتر، آنها را به رسمیت شناخته و از حرفهایشان استفاده کنیم؛ رعایت این اصل باعث میشود عرصه مسائل زنان از مونولوگ و جاده یک طرفه که فمینیسم تعریف میکند و بر اساس آن تحلیل وضعیت و راهکار ارائه میدهد و انتقاد میکند، خارج شود.
خانم علاسوند با اشاره به اینکه فمینیستها هرگز نتوانستند در الگویی بلامنازع حرکت کنند، بیان کرد: به عنوان مثال از همان نخست، در قرن 19 که لیبرالیستها، فمینیسم را مطرح کردند، قرائتهای رادیکال از حل مسائل زنان هم وجود داشت؛ مدتی بعد فمینیستهای مارکسیست، به میدان آمده و دیدگاهشان را مطرح کردند، سپس فمینیستهای سوسیالیست شکل گرفتند که معتقد بودند نه لیبرالیستها و نه مارکسیستها مسائل زنان را نمیتوانند حل کنند و باید به سمت نگرشهای سوسیالیستی حرکت کرد،این موضوع نشان داد یک چشم انداز خاص نمیتواند برای حل مسائل زنان وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تمام رویکردهای ذکر شده، تمامیت خواه بوده و هستند، اضافه کرد: زمانی که لیبرالیستها مسائل و وضعیت زنان را تحلیل کردند و برای حل آن راه ارائه دادند، بر این باور بودند که مسائل، تحلیلها و راهحلها فقط همین است؛ زمانی که مارکسیستهای فمینیست روی کار آمدند اعتقادشان بر این بود که علت وضعیت زنان یک موضوع و معضل است و راه حل آن نیز فقط یک روش دارد، سوسیالیستها نیز به سبک آنان تحلیل میکردند؛ بدین صورت که ضمن اعتراف به اینکه این الگو ناکارآمد است، در عین حال تمام افراد معتقد بودند که الگوی برتری وجود داشته و آن الگوی برتر،همان الگوی خودشان هستند.
تبدیل تمامیت خواهی مقدس به تفاوت مقدس با تغییر فضای مدرن به پست مدرن/ علت پایداری توتالیته در اندیشه فمینیستی
عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده ضمن بیان این نکته که"این اتفاق ناشی از ذات فمینیسم یا برخاسته از تجربه زیسته زنان نبوده بلکه ناشی از باور به کلان تفکرهای دوره مدرن بود"، ادامه داد: کسانی که کلان اندیشه و کلان تفکر معینی داشتند و از تمامیت آن دفاع میکردند همان کلان تفکر را زنانه کردند؛ بدین صورت که شخص لیبرالیست از همان پایگاه فکری، به زنان اندیشیده است؛ در حقیقت او همانقدر که معتقد است راه نجات جهان در لیبرالیسم و سرمایهداری است، معتقد است راه نجات زنان در فمینیسم لیبرالیستی است.
خانم علاسوند در ادامه گفت: تغییر فضای مدرن به پست مدرن و احترام به تنوع و تکثر، تمامیت خواهی مقدس را به تفاوت مقدس تبدیل کرد، در این شرایط این گزاره اهمیت یافت که هر فردی چشمانداز خود را در تحلیل مسائل زنان ارائه دهد.
@women92
*نماز اوّل هر ماه*
☑️امام جواد عليه السلام مي فرمايند: براي تضمين سلامتي خود در هر ماه، روز اول آن دو رکعت نماز خوانده ؛ در رکعت اول سي مرتبه سوره ي توحيد و در رکعت دوم سي مرتبه سوره ي قدر را بخواند و پس از نماز صدقه دهد . (بحارالانوار: 94 / 133)
در بعضي روايات دعايي هم بعد از نماز نقل شده است.
متن دعا:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَ يَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَ مُسْتَوْدَعَهَا کُلٌّ فِي کِتَابٍ مُبِينٍ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَ إِنْ يَمْسَسْکَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا کَاشِفَ لَهُ إِلا هُوَ وَ إِنْ يُرِدْکَ بِخَيْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ سَيَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ يُسْرا مَا شَاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِيلُ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّي کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْدا وَ أَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ
______
(مفاتيح الجنان ، فصل يازدهم / 298)
@women92
🎞72 ساعت پایانی حیات دنیوی «حاج قاسم» و دیوانگی رتبه دوم کنکور سراسری
🎥اکران آنلاین رایگان محبوبترین فیلمهای جشنواره مردمی فیلم عمّار با اینترنت نیمبها
🗓🕙مستند «72 ساعت» پنجشنبه 16 دی ساعت 22
🗓🕘مستند «دیوانگی» سه شنبه 14 دی ساعت 21
«72 ساعت» را در اینجا ببینید👇
https://ekranmardomi.ir/live/AmmariooneQods/2d0a5d
«دیوانگی» را در اینجا ببینید👇
https://ekranmardomi.ir/live/AmmariooneQods/97d046
🔴تماشای آنلاین «72 ساعت» رایگان است
🔺کد تخفیف 100 درصدی برای تماشای آنلاین رایگان «دیوانگی»: amqods
@women92
🔰 اپلیکیشن (بانکجامعمحتوایی جمعیت و فرزندآوری)
🔻برخی از این محتواها عبارتند از:
🔰 فیشهای منبر تولیدی فاطمیه ۱۴۰۰
1️⃣ فاطمهای دیگر
2️⃣ رزق مادری
3️⃣ گنج پنهان
4️⃣ حرفهای شنیدنی از میم مادری
🔰 محصولات رسانهای:
1️⃣ مادرانه
2️⃣ شکوه مادری
3️⃣ اسقاط و قتل جنین
4️⃣ جنگ جهانی جمعیت
5️⃣ بحران سالمندی
6️⃣ هفتهی جمعیت
7️⃣ اقتصاد و جمعیت
🔰 و محتواهایی از قبیل: اشعار فاطمی، داستانک، جملات کوتاه و...
برای استفادهی این اپلیکیشن از دو روش میتوان استفاده کرد.
اول: نصب اپلیکیشن
https://bayanbox.ir/download/7262377679768314354/banke.jame.apk
دوم: تحت وب و بدون نیاز به نصب
https://app.puzzley.ir/mobile/03DZ-3FAX-B2XD-CFD0#/nav/home-screen519
👈 نکتهی مهم
1️⃣ این اپلیکیشن متعلق به همهی مجموعهها و فعالان حوزه جمعیت میباشد نه یک مجموعهی خاص.
2️⃣ محتوای موجود متعلق به مجموعههای مختلف است سعی شده آرم و لوگوی تولیدکنندگان که در محصولات وجود دارد حفظ شود.
3️⃣ این اپلیکیشن به صورت موقت برای بهرهبردای در ایام فاطمیه منتشر شد.
✅ مجمعملیفعالانجمعیت
https://eitaa.com/women92
@women92
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ماجرای گوشی آیفون در دست زینب سلیمانی
🔺 چگونه با یک مطلب بیربط روز شهادت سردار رو تحت الشعاع قرار میدن و متاسفانه عدهای هم در این پازل دشمن بازی میکنن
🔺چند نکته👇
❌ آیا گوشی آیفون بوده یا فتوشاپ است؟
✅ پاسخ: با دقت در عکس منتشر شده و همچنین با مراجعه به صفحه منتشر کنندهی عکس که خانمی بهنام زینب الموسوی است متوجه میشویم عکس واقعی است و ویرایش نشده
❌ آیا این گوشی متعلق به زینب سلیمانی است؟
✅ خانم انتشار دهنده عکس در پاسخ به همین سوال جواب داده این گوشی متعلق به شخص خودش میباشد و نه زینب سلیمانی ودر ادامه پیام نیز برای داشتن آیفون بادلائلی ازخودش دفاع میکند.
✔️ از طرفی از آنجایی که توییتر زیر توئیتهای زینب سلیمانی سیستم اندروید درج کرده و نه ios احتمالات اینکه گوشی متعلق به همین خانم باشد تقویت میشود
✔️ و مهمتر اینکه تصویری از سخنرانی زینب سلیمانی منتشر شده که گوشی موجود در دست ایشان مشکی است و با رنگ این گوشی متفاوت است.
@women92
🍃 #برگی_از_یک_کتاب
📓 نام : " هزار جان گرامی "
✍ نویسنده : " ساجده ابراهیمی "
📑 ناشر : " انتشارات سوره مهر "
📖 توضیحات :
کتاب «هزار جان گرامی» نخستین جلد از مجموعۀ رستاخیزِ جانان که روایت مردمی از بدرقهٔ سرداران شهیدحاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است، منتشر شد.
📕 «هزار جان گرامی» شهادتنامهای است بر داغ سنگین یک ماتم بزرگ.
📗 در این مجموعه تلاش شده با روایت غم و اندوه فقدان شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، با نوشتن و گفتن از روزهای تبدارِ دیماهِ سرد ۱۳۹۸، امید برآمده از دل مردم ماتمزدۀ حاضر در مراسمهای تشییع و بزرگداشت و شورِ برخاسته از سویدای دل عزاداران سربازان حسین را به خودمان و برای آیندگان یادآوری شود؛ ماتم آن ها که مهجه خود خالص ترین قطرات خون خود را فدای حسین کردند تا شفاعت حسین زرفشان شود.
📙 برشی از متن کتاب:
ساعت هشت، تابوتِ تو و رفیقتْ، ابومهدی، را گذاشتند روی سِن. باران شدت گرفت و خیلیها رفتند. مردم هجوم آوردند سمت تابوتها و دوباره پارچههایی برای تبرّک بهسمت تابوتت به پرواز درآمدند. دیگر نیاز به هیچ روضهای نبود. تو خودت روضۀ مجسّم بودی.
📚
@women92