eitaa logo
مطالعات اسلامی زنان
23.1هزار دنبال‌کننده
17.9هزار عکس
21.8هزار ویدیو
436 فایل
𝐈𝐬𝐥𝐚𝐦𝐢𝐜 𝐰𝐨𝐦𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐞𝐬 📍فرصتی‌ویژه‌برای‌ارتقاوتعالی‌اندیشه‌ وباورها 📍در حوزه تخصصی الگوی سوم📍خانواده 📍سبک زندگی با مدیریت دکتر میرجعفری عضو هیئت علمی دانشگاه انقلاب اسلامی تبلیغات @Zahraahmadi2002 🖇استفاده ازمطالب کانال با ذکرلینک
مشاهده در ایتا
دانلود
کشوری که ۲۰ درصد خانواده‌ها وقتی بچه دار میشن مرد همسرش‌ رو ول میکنه و زن باید تنهایی بچه رو بزرگ کنه و بچه‌ها به یکی از والدین زندگی‌ میکنن نباید در مورد حقوق زنان و خانواده در بقیه کشورها صحبت کنه!
🔴 از تا ! ✅ زیر پوست شهر چه می‌گذرد؟ ، انصاف نیوز: شکم برآمده‌ای دارد، از صدای این مادر پیدا است که سن و سال زیادی ندارد اما از چهره‌ی نیمه نمایانش مشخص است که اعتیاد بانی خط و خطوتی شده که بی‌رحمانه صورتش را نقاشی کردند. اعتیاد اجبار تلخی در زندگی این زن است، اجباری از جنس تن فروشی، تنش را می‌فروشد به بهای لقمه نانی و یا مصرف یک بار مواد در روز. سمیه در اواخر بارداری عزمش را برای فروش کودکش جزم می‌کند و حتی تا پای معامله هم می‌رود اما فرد خریدار به دلیل نامعلوم منصرف می‌شود و بعد از این موضوع این زن رنج کشیده در خیابان‌ها از این خانه به آن خانه  آواره می‌چرخد تا از طریق دوستانش با مرکز جامع کاهش آسیب بانوان در میدان شوش تهران آشنا می‌شود، در فیلم کوتاهی که سپیده علیزاده، مدیر این مجموعه از صورت نامشخص سمیه در صفحه‌ی مجازی شخصی خود می‌گذارد، سمیه با صدایی جوان اما خسته می‌گوید: «حدود هشت ماهه که باردارم، یکی می‌خواست بچه منو بخره، ازم قیمت خواست، منم گفتم هر چقدر صلاح می‌دونید بهم پول بدین، که گفت ۱۳ میلیون. من گفتم ۱۵ میلیون، اون هم قبول کرد ولی حالا آخرش که شده نمی‌دونم چرا زیرش زدن، منم تا قبل اینکه بیام این مرکز، قصد داشتم بچه رو بفروشم، بابای بچه‌مو بخاطر ۵۰ گرم مواد گرفتن، الان زندانه.»... ادامه خبر👇👇 http://www.ensafnews.com/225295 @women92
اندریا امیلوا" دختر ۲۲ ساله اهل بلغارستان برای بیستمین بار عمل تزریق ژل برای بزرگ شدن لب هاش رو انجام داد هدف اندریا اینه که رکورد بزرگترین لب های دنیا رو از آن خودش بکنه.دکترها بهش گفتن که دیگه تزریق ژل کافیه و نباید لب هاش رو بزرگتر کنه ولی اندریا گفته هنوز مطمئن نشده که رکورد بزرگترین لب ها رو زده باشه و قصد داره بازهم تزریق انجام بده اندریا از این کار خودش احساس رضایت می کنه و گفته مشکلی نداره فقط چند روز بعد تزریق در غذا خوردن مشکل داشته . منبع👈 b2n.ir/973473 @women92
✨ امشب ، شبِ بیست و سوم رمضان، مهم ترین شب قدر سفیان بن سمط مے گوید از امام صادق(ع) پرسیدم: امید می‌رود چه شبهایے از ماه رمضان لیله القدر باشد؟ امام پاسخ دادند: نوزدهم و بیست و یڪم و بیست و سوم. پرسيدم : اگر كسى معذور باشد، به كدام شب بيشتر اهميت بدهد؟ حضرت فرمودند: شبِ بیست و سوم 📗من لا یحضره الفقیه، ج۲ ص۱۶۰ ✅ امشب، شبِ بیست و سوم رمضان است و فضیلت آن از دو شب قبلے بسیار بیشتر است. ⚠️ مراقب باشیم حتے یک لحظه اش با غفلت ، بیهودگے و گناه سپرے نشود. ✔️ دعاها و اعمال ما در این شب، تعیین ڪننده مقدرات سال آینده ما می‌باشد. ✔️برای اطلاع از اعمال این شب میتوانید به ڪتاب مفاتیح و اقبال الاعمال مراجعه ڪنید. ✔️ با شب زنده دارے، دعا، نماز، تضرع و مناجات با خدا، انجام اعمال توصیه شده و ... از این شب‌ها نهایت بهره را ببریم تا ان شاء الله خدا بهترین مقدراتش را براے ما ثبت ڪند. ✔️ مهم ترین دعا تعجیل در فرج آقا صاحب الزمان است ڪه باعث رفع مشڪلات و گرفتاری‌هاے مردم جهان خواهد شد و سعے ڪنیم حاجت اول و اصلے خود را دعا براے فرج ایشان قرار دهیم. ✔️سپس دعا ڪنیم براے خود و جمیع مومنین ڪه ان شاء الله به بهترین شڪل عاقبت به خیر بشویم و به بالاترین سعادت در دنیا و آخرت به توفیق الهے برسیم و همچنین از خدا طلب مغفرت و توبه ڪنیم بابت غفلت‌ها و گناهانے ڪه مرتڪب شدیم. ✔️ با توسل به ۱۴ معصوم خصوصا امام زمان(عج) از ایشان بخواهیم براے ما دعا ڪنند تا بهترین مقدرات ان شاء الله نصیب ما شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 اولین بانوی شعبده‌باز ایرانی چه کتابی درباره‌ی خواند؟ 🔺ترگل، بیست دلیل عقلی برای حجاب 🔺با بیانی روان @women92
✅ پيشينه سياست هاي جمعيتي در ايران 💢 رفتن ره صدساله در 15 سال!/ انقلاب جمعیتی در ایران 📌 سال 72 قانون تنظيم خانواده و جمعيت به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد. اين قانون با هدف کاهش رشد جمعيت و مقابله با خانواده هاي پرجمعيت، از يک طرف، تنبيهاتي سخت گيرانه را براي خانواده هاي داراي چهار فرزند و بيشتر در نظر گرفت و از طرف ديگر براي تغيير نگرش ها و باورها در جامعه نسبت به فرزندآوري و ترويج رفاه حاصل از تعداد کم فرزندان براي خانواده ها الزاماتي را براي دستگاه هاي فرهنگ ساز در نظر گرفت. http://hvasl.ir/news/188027 🆔 @women92
🔴‏خانم ملاوردی مشاور رییس‌جمهور در روز خانواده، با توضیح تغییر ساختار خانواده، عکسی با نمادهای همجنس بازی را منتشر کرده! بعد از اعتراض مردم، ایشون گفته این مطلب در خواب و بیداری منتشر شده! لطفا مسئولان دولتی توضیح بدن دیگه چه تصمیماتی رو در خواب و بیداری گرفتند که به اینجا رسیدیم! @women92 مجتبی رضاخواه
*پسا کرونا* ماتیاس هورکس* به عنوان محقق آینده پژوهی در جامعه آلمان و محافل اجتماعی و اقتصادی اروپا جایگاه ویژه‌ای دارد. تحلیل‌های او درباره آینده اغلب به واقعیت می‌پیوندد. او و همکارانش در «انستیتو تحقیقات آینده» به تازگی با انتشار کتابی زیر عنوان «جهان پس از کرونا» دیدگاه‌هائی را مطرح کرده‌اند که در رسانه‌های آلمان بازتابی گسترده داشته است. وی با اشاره به بحران برآمده از شیوع ویروس کرونا، می‌نویسد: «این روزها اغلب از من پرسیده می‌شود که "دوران کرونا کی به پایان می‌رسد و ما به شرایط عادی برمی‌گردیم؟" من می‌گویم هرگز. برخی مقاطع تاریخی وجود دارند که مسیر آینده را تغییر می‌دهند. ما از این مقاطع به عنوان "بحران عمیق" نام می‌بریم. ما اکنون در این بزنگاه قرار گرفته‌ایم». دنیائی که فرو می‌ریزد.: ماتیاس هورکس معتقد است که در دوران کرونا، دنیائی که خیال می‌کردیم آن را می‌شناسیم فرو ریخته است. این دیدگاه بی‌شباهت به حرف یورگن هابرماس سرشناس‌ترین فیلسوف در قید حیات آلمان نیست. او گفته است: «کرونا باعث شد ما بفهمیم چقدر نمی‌فهمیم». هورکس بر گفته خود می‌افزاید: «اما پشت ریزش جهانی که خیال می‌کردیم می‌شناسیم، جهان دیگری در حال جوش خوردن است». ما در جهان پساکرونا تعجب خواهیم کرد که محدودیت‌های اجتماعی که ناگزیر به رعایت آن‌ها شدیم، کمتر باعث تنهائی ما شدند، بلکه برعکس بعد از نخستین شوک، خیلی‌ها حتی احساس راحتی می‌کردند که بسیاری از دوندگی‌ها، حرافی‌ها، ارتباط‌ها از کانال‌های چندگانه ناگهان متوقف شد. چشم‌پوشی‌ها نباید الزاما به معنای باختن باشند. بلکه می‌توانند حتی فضای امکاناتی نو را به روی ما بگشایند. فاصله‌ای که ویروس ما را مجبور به رعایت آن کرده، همزمان نوع جدیدی از نزدیکی را به ما می‌آموزد. ما در این دوران انسان‌هائی را شناختیم که در حالت دیگر هرگز نمی‌شناختیم. ما با دوستان قدیم خود بیشتر تماس گرفتیم و ارتباط‌‌هائی را که رها شده و گسسته بودند محکم کردیم. خانواده‌ها، همسایگان و دوستان به هم نزدیکتر شدند در مواردی حتی تنش‌های پنهان را رها کردند. احترام اجتماعی که تا پیش از کرونا کاهش یافته بود، باز گشت، در مسابقات فوتبال پائیز امسال در مقایسه با پیش از کرونا که توده‌های خشمگین فریاد سر می‌دادند، فضائی کاملا متفاوت را تجربه خواهیم کرد و به تعجب خواهیم افتاد که چرا اینطور شده است؟ کرونا و تغییر رفتارهائی که آفرید ماتیاس هورکس می‌افزاید: «ما تعجب خواهیم کرد که چگونه تکنولوژی فرهنگ دیجیتال در عمل جا باز کرده است. اغلب همکارانی که پیش از کرونا نسبت به کنفرانس‌های ویدئوئی از راه دور دافعه داشتند و پروازهای ماموریتی را ترجیح می‌دادند، حالا متوجه می‌شوند که آن روش عملی‌تر و سازنده‌تر است. آموزگاران درباره آموزش از طریق اینترنت بسیار آموخته‌اند، کار از خانه برای بسیاری یک امر طبیعی شده است. در مقابل تکنیک‌های فرهنگی کهنه شده دستخوش رنسانس شده‌اند. انسان‌ها وقتی تلفن می‌زنند، به جای پیام‌گیر صدای اصلی صاحب خانه را می‌شنوند. ویروس فرهنگ مکالمات طولانی تلفنی را همراه آورد. پیام‌ها، ناگهان معنائی تازه یافتند. انسان بار دیگر ارتباط با یکدیگر را جدی گرفت. فرهنگ تازه "در دسترس بودن و تعهدات متقابل" دوباره زنده شد. جوانانی که معمولا از چنگال شتاب و اضطراب رهائی نداشتند، ناگهان به قدم زدن‌های طولانی آغاز کردند. کاری که پیش‌تر بیگانه بود. کتاب خواندن ناگهان به فرهنگ روز تبدیل شد». از دید ماتیاس هورکس بحران‌ها از طریق رفع پدیده‌های فرسوده اثر می‌گذارند. او به نقش رسانه‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: «هیستری ترس از بزرگ‌نمائی رسانه‌ها، پس از شوک اولیه مرزهای خود را شناخت». بازگشت به انسانیت: پژوهشگر آلمانی معتقد است در تابستان داروهائی کشف می‌شوند که شانس زنده ماندن را بالا می‌برند. از این طریق آمار مرگ و میر پائین می‌آید و کرونا به ویروسی تبدیل می‌شود که ما باید با آن کنار بیائیم. چیزی مثل گریپ و بسیاری دیگر از بیماری‌ها. کادرهای درمانی کمک می‌کنند، اما در کنار تکنیک‌های پیشرفته پزشکی، رفتار اجتماعی ما نیز تعیین کننده هستند. اینکه انسان‌ها به رغم محدودیت‌های رادیکال توانستند همبستگی نشان دهند و سازنده باشند. هوش اجتماعی انسان کمک کرد. از این طریق، رابطه تکنیک و فرهنگ تنگاتنگ‌تر شد. پیش از بحران به نظر می‌رسید که تکنولوژی درمان همه دردها باشد و همه اتوپی‌ها را در خود حمل کند. اما اکنون دوران عظمت تکنیک سپری شده است. ما بیش از پیش توجه خود را بار دیگر به پرسش‌های انسانی معطوف می‌کنیم، انسان چیست؟ ما برای یکدیگر چه معنائی داریم؟ پس از کرونا، ما به پشت سر نگاه می‌کنیم و به یاد می‌آوریم که در روزهای ویروس واقعا چقدر انسانیت وجود داشت. ماتیاس هورکس براین نظر است که در جهان پس از کرونا انسان‌ها به اقتصاد نیز نگاهی نو خواهند افکند. @women92
عصبانیت روزنامه ضد ملی آفتاب و همسر خواننده سفارشی آل سعود از شعر محسن چاوشی ماجرا از این قرار است : محسن چاوشی یک قطعه هنری در مدح مولا علی را در صفحه اینستاگرامش قرار داد : همسر ابی (خواننده سفارشی آل سعود که حاضر نشد حتی اسم خلیج فارس را در آهنگش بخواند و نام خلیج فارس را تحریف کرد) محسن چاوشی را به عرب پرستی متهم کرد روزنامه ضد ملی آفتاب که ظاهرا از کار فرهنگی هنری چاوشی عصبانی شده است در دفاع از زن ابی چاوشی را در صفحه اول متهم به هیجان دیدن شدن کرد این درحالیست که نام چاوشی معروف تر و برند تر از حتی روزنامه ضد ملی مذکور است و ظاهرا این روزنامه است که سعی دارد با به چاوشی دیده شود نه چاوشی فارغ از اینکه زن ابی با اون سوء پیشینه چطور روش میشه به چاوشی بگه عرب پرست و اینکه آفتاب سعی داره با این اختلاف هم خودش رو خالی کنه و هم کمی دیده بشه علت هم نوایی زن ابی و روزنامه آفتاب چیست؟ چرا همیشه منافع ضد ملی ها به غرب و غربی ها وابسته است؟ چرا اینقد میسوزید از بردن نام مولا علی ؟ و اما یک سوال از این دو: عرب پرست واقعی کیست؟ آنکه جیبش پر از پول های کثیف آل سعود است یا آنکه چند خطی درباره مولا و مقتدای عدالتخواهان جهان نوشته است؟ @women92