♦️ روزنامه #واشنگتن_پست، همه ی کلماتی را که «جورج فلوید» در طول آن شش دقیقه که زانوی "دِرِک شاوین" ، پلیس شهر مینیاپولیس روی گردنش بوده بر زبان آورده را از روی فیلم موجود پیاده کرده است.
♦️دقایقی که مرد سیاهپوست با التماس از او میخواهد که پایش را از روی گلوی او بردارد. در این شش دقیقه ، جورج فقط دوازده بار گفته "please" (لطفا! تو رو خدا!) و چند بار مادرش را صدا می کند
تو رو خدا ..
مرد! .. صورتم! .. نمی تونم تنفس کنم
تو رو خدا از رُوم بلند شو!
نمی تونم نفس بکشم!
تو رو خدا ..
من نمی تونم ... نفس ..
من می خوام ..
نمی تونم حرکت کنم!
مامان!
مامان!
من .. نمی تونم ..
زانوم ..
گردنم
من بخاطر ِ ...
بخاطر ِ ...
دلم درد می کنه
گردنم درد می کنه
همه جام درد می کنه ..
درد می کنه ..
یه کم آب بده .. لطفا
لطفا ..
لطفا
نفسم بالا نمیاد ..
منو نُکش!
اینا دارن منو می کشن
.. دارن منو می کشن
تو رو خدا مَرد!
نمی تونم نفس بکشم
نمی تونم نفس بکشم ..
اینا دارن منو می کشن
دارن منو می کشن
نمی تونم نفس بکشم
نمی تونم نفس بکشم
لطفا قربان!
لطفا
لطفا
لطفا ... نمی تونم نفس بکشم!"
وبعد از این خواهش و التماس جرج فلوید ساکت می شود
او دیگر نفس نمی کشد
#حقوق_بشر
#مرگ_انسانیت_در_آمریکا
@women92
💠 تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت در مجلس یازدهم کلید خورد
🔻«محمدبیگی» نماینده قزوین در مجلس:
🔹تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده سالم در مجلس یازدهم کلید خورد.
🔸اگر از پنجره جمعیتی فعلی عبور نکنیم باید اوجگیری بحران سالمندی در ایران از دهه ۱۴۳۰ را شاهد باشیم.
🔹در سالهای اخیر شاهد فعالیتهایی در حوزه سند ۲۰۳۰ هستیم که به دنبال از بین بردن ساختار خانواده و کاهش رشد جمعیت است و متأسفانه به شکل زیرپوستی در کشورمان و در دستگاههای دولتی در حال اجرا است.
@women92
📮#توییت
✍️کبری خزعلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی
🔹خون #رومینا_اشرفی ها بر گردن مسئولانی است که با آموزش های نامناسب(۲۰۳۰) و رها کردن فضای مجازی باعث شده اند نوجوانان به بلوغ جنسی زودرس برسند!
🔹و اگر جوان بخواهد از راه درست ازدواج کند به او برچسب کودک همسری میزنند، و جامعه را بر علیه آن میکنند تا جایی که پدر قاتل فرزند خود میشود!
🔹ان شاءالله دادستان محترم قطعا نسبت به این اعمال جنایی به حق برخورد خواهد کرد و اجازه نمی دهد جریان قتل همسر نجفی تکرار شود
🔹ولی تاریخ به یاد خواهد آورد داستان #کاسبان_خون را، که چگونه برای میترا استاد ها سکوت کردند و از مرگ کسانی که خود مسئول مرگشان بودند کاسبی می کنند
@women92
دومين نشست از سلسله جلسات
«اسلام و مقتضیات زمان/زنان»
باحضور سركار خانم دکتر فريبا علاسوند
عضو هيات علمي مركز تحقيقات زن و خانواده
با عنوان«رويكردهاي مختلف فقهي در مواجهه با مسائل زنان»
زمان:دوشنبه۹۹/۳/١٩،ساعت ۱۵_۱۷
در فضای ادوبی..
لینک ورود به جلسه:
http://live.urd.ac.ir/master-zan-khanevadeh98
🔰 تمدید مهلت شرکت در سومین جشنواره کتاب سال سبک زندگی
📚 مهلت شرکت در سومین جشنواره کتاب سال سبک زندگی (ویژه پایاننامهها و رسالههای برتر) تا پایان خرداد تمدید شد.
http://www.jz.ac.ir/post/6220
@women92
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
خطر #نفوذ_در_زنان ( ۲)
#میرجعفری
@women92
حضور طاهره بدون روبنده در جمع مردان،موجب اختلاف میان بابیان شد. ادوارد براون گزارش میکند که گروهی از بابیان به آنچه میدیدند باور نداشتند و گمان میکردند که حجاب قرةالعین فقط کمی «لغزیده» است. گروهی از بابیان به تردید افتاده و به رهبری محمدعلی بارفروشی با وی مخالفت کردند. سرانجام طاهره موفق شد در یک مباحثه محمدعلی بارفروشی را متقاعد کند که احکام شریعت اسلام ملغی شدهاست. بهائیان مباحثات بین محمدعلی بارفروشی و طاهره را هماهنگ شده و قهر آنان را ظاهری میدانند
طاهره به همین مناسبت شعری نیز سرود و ملغی شدن احکام اسلامی را چنین تشریح کرد:
ای عاشقان ای عاشقان شد آشکارا وجه حقرفع حجب گردید هان از قدرت ربالخلقآمد زمان راستی کژی شد اندر کاستیآن شد که آن میخواستی از عدل و قانون و نسق.....
به دنبال این موضعگیری و توافق میان رهبران، برخی شرکتکنندگان دست به اقدامات افراطی زدندو گروهی نیز از آئین بابی دست کشیدند.اما بهائیان از واقعه بدشت به کشف حجاب، رفع حجاب و «قیام طاهره» تعبیر میکنند و اگرچه آن را «غیر متعارف» میدانند، ولی آن را دارای پیام «مبارزه علیه تحقیر و تبعیض جنسی و همچنین سنن و قیود موجود آنزمان علیه زنان، و تأکید بر بهبود وضع زنان و تحقق برابری حقوق زنان و مردان» میدانند.اکثر منابع اولیه بر روی کشف حجاب طاهره در بدشت توافق دارند بااین حال ادوارد براون گفتهاست که اگر درست به خاطر بیاورد یحیی ازل در خلال مصاحبهای به او گفتهاست «طاهره هرگز کشف حجاب کامل نکرده و گاه که هنگام ادای سخن حجابش را به کنار میزده پس از لحظاتی مجدداً صورت خود را میپوشیدهاست». نگار متحده بیحجابی طاهره را با زینب خواهر حسین بن علی در واقعه کربلا مقایسه کردهاست. بیتالعدل بهائیان در پیام ۲۰ ژوئن ۲۰۰۸ مینویسد: «طاهره، آن شیرزن بیمثیل تاریخ ایران، در سال ۱۲۲۷ شمسی، زمانی که فعّالیّتهای مربوط به بهبود اوضاع اجتماعی زنان در بعضی از نقاط عالم تازه در حال نضج گرفتن بود، شجاعانه به دفاع از آزادی زنان قیام نمود.»
در گردهمایی بدشت میرزا حسینعلی نوری که از برگزارکنندگان این گردهمایی بود نام «بهاء» را برای خود برگزید، همچنین به محمد علی بارفروشی لقب «قدّوس» و به فاطمه زرین تاج لقب «طاهره» داده شد. در کتاب تنبیهالنائمین از منابع ازلی اما آمده لقب بهاءالله را طاهره با او اعطاء کردهاست: «(حسینعلی نوری) در قضیه بدشت با جمعی اصحاب در خدمت جناب طاهره بوده و لقب «بهاء» از آن مطهرهٔ معظمه شنوده و باین لقب ممتاز و بین اقران مفتخر و سرافراز گردیدند»
پس از پایان گردهمایی بدشت و بهدنبال اظهارات جسورانه طاهره و محمدعلی بارفروشی (قدوس) در مورد کنار گذاشتن اسلام، کاروان بابیان شرکتکننده در بدشت مورد حمله اهالی روستای نیالا از توابع هزار جریب قرار گرفت. پس از حمله هرکدام از بابیان به سمتی پراکنده شدند. طاهره به همراه برادران نوری (صبح ازل و بهاءالله) از طریق آمل به سمت نور، زادگاه این دو برادر رهسپار شدند.
ضدیت با عقاید بابی نزد برخی از روستاییان میانه راه را دلیل حمله روستاییان به کاروان میدانند. هر چند در متونی مانند ناسخ التواریخ (نوشته لسان الملک از مورخان درباری دوران قاجار) به اتهامات بیاخلاقی هم اشاره شدهاست. منگول بیات مینویسد گرچه برخی نویسندگان منابع اولیه به وجود شیطنتهایی از جانب بعضی پیروان بیمسئولیت این آئین اشاره کردهاند، گزارشهای اشتراک زنان و اتهامات غیراخلاقی نسبت به بابیان به شکل بیش از اندازهای مبالغهآمیز هستند. علاوه بر روحانیون مسلمان که به علت کشف حجاب طاهره و اعلان نسخ و انقضای قوانین اسلامی و جایگزینی آن با قوانین آئین باب به طاهره اتهامات بیاخلاقی میبستند،یک میسیونری مسیحی نیز چنین اتهاماتی به طاهره میزند.باب در پاسخ به این اتهامات از طاهره دفاع میکند و لقب جدید او را مورد تأیید قرار میدهد و بر پاکدامنی او صحه میگذارد.طاهره به معنی پاکدامن است
طاهره سالهای پایانی عمر را در این خانه در تهران زندانی بود.
ماجرای بدشت همچنین باعث شد که بابیها با مأموران حکومتی درگیر شوند. طاهره برای مدت نزدیک به یک سال روستا به روستا زندگی مخفیانهای داشت.وی زمانی که از نور قصد رفتن به جنگ قلعه طبرسی و پیوستن به سایر بابیها را داشت، با اتهام قدیمی صدور دستور کشتن عمویش دستگیر و به تهران اعزام شد.
برای مدت حدود سه سال، طاهره در بالاخانه محمد خان کلانتر، رئیس پلیس تهران در حبس خانگی بود. بر شهرت او افزوده میشد و زنان برجسته تهران نیز به دیدن او میرفتند.
ادامه دارد.....
کپی با ذکر لینک
@women92
اگرنمیتوانےپاک کنی
باشےکه غم کسےراپاک کند
مدادےباش که خوشبختی
یک نفررابنویسد
مدادےنباش که
خاطراتےتلخ رامینویسد
زندگےهنرنقاشی
بدون پاک کن است
طورےزندگےکن
که حسرت داشتن پاک کن رانخوری...
@women92
┈┈•✾🌿🌺🌿✾•┈┈