eitaa logo
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
373 دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
1 فایل
👤 وابسته به هیچ حزبی نیستیم. 🇮🇷 چو ایران نباشد تن من مباد/ بدین بوم و بر زنده یک تن مباد🇮🇷 🗯✍
مشاهده در ایتا
دانلود
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄ 🍁🥀 # تسلیت_مولایم 📚 رباب دختر امرؤ القیس 👈🏻 👨‍👩‍👧‍👧 رَباب بِنت إمرؤالقَیس بن عدی، همسر امام حسین(ع) و مادر سکینه و علی اصغر (عبد الله رضیع) است. او را زنی عالم و اهل فصاحت و بلاغت معرفی کرده‌اند. 👤رباب در واقعه کربلا حضور داشت و همراه اسیران به شام رفت. وفات وی را نیز پس از واقعه عاشورا در سال ۶۲ هجری قمری و از شدت غصه و اندوه ذکر کرده اند. 🔳 نـســـب ✍🏻 رباب دختر امرؤالقیس بن عدی، است. پدرش از اعراب شام و نصرانی بود و در خلافت عمر بن خطاب (خلافت: ۱۳ - ۲۳ق) مسلمان شد. از مادر رباب هم با نام هند الهنود دختر ربیع بن مسعود بن مصاد بن حصن بن کعب یاد شده است. 🔳 ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی 🌀 سید محسن امین می‌گوید: در کتاب الاغانی از قول هشام کلبی نقل شده است که رباب از بهترین زنان و افضل آنان در جمال، ادب و عقل بود. 🔳 ازدواج با حسین بن علی(ع) 🌀 شیخ مفید در ذکر اولاد امام حسین(ع)، رباب را جزو همسران امام می‌شمارد. بنابر نقلی امرؤالقیس سه فرزند خود را از فرط علاقه و ارادت به حضرت علی(ع) به عقد ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) درآورد. 🔳 علاقه امام حسین(ع) به رباب 💗امام حسین(ع) رباب را بسیار دوست می‌داشت و درباره وی شعر هم می‌سرود. در شعری که به امام حسین منسوب است، امام (ع) بیان می‌دارد خانه‌ای که در آن رباب و سکینه باشد، دوست دارم. اشعار دیگری نیز درباره رباب به امام حسین(ع) منسوب است. 🔳👨‍👩‍👧‍👧 فرزندان 👤رباب دو فرزند از امام حسین(ع) داشت، یکی سکینه و دیگری عبداللّه. 👶عبداللّه( علی اصغر) در روز عاشورا در حالی که کودکی بیش نبود، در آغوش پدرش به شهادت رسید. 🔳 حضور در کربلا 💔 بر اساس شواهدی که نقل شده است، رباب در کربلا حضور داشت و همراه اسیران به شام رفت. گفته شده که او شهادت علی اصغر(ع) در آغوش پدر را نظاره‌گر بود. 🌀 ابن کثیر دمشقی می‌گوید: او در کربلا همراه حسین(ع) بود و هنگامی که حسین(ع) شهید شد، بسیار بی‌تابی می‌کرد. او پس از شهادت امام حسین(ع) چنین سروده است: 🌾انّ الّذی کان نورا یستضاء به 🌾بکربلاء قتیل غیر مدفون 🌾سبط النّبی جزاک اللّه صالحة 🌾عنّا و جنّبت خسران الموازین 🌾قد کنت لی جبلا صعبا ألوذ به و 🌾کنت تصحبنا بالرّحم و الدّین 🌾من للیتامی و من للسّائلین و من 🌾 یغنی و یأوی إلیه کلّ مسکین 🌾و اللّه لا أبتغی صهرا بصهرکم 🌾حتّی اغیب بین الرّمل و الطّین ترجمه فارسی؛ 👆🏻👇 💔 آن که نوری پرتوافشان بوده است اکنون، کشته دفن ناشده کربلاست 💔نواده پیامبر! خدا تو را از سوی ما جزای نیکو دهد [تو] از زیان وزن اعمال [در قیامت]، دور گشته‌ای. 💔تو برای من کوهی سخت بودی که به آن پناه می‌بردم 💔و تو با رحمت و دینداری، با ما مصاحبت می‌کردی. 💔[پس از تو] چه کسی برای یتیمان باشد و چه کسی برای درخواست کنندگان 💔و چه کسی نیاز را برطرف کند و مسکینان، به او پناه برند؟ 💔به خدا سوگند، پس از تو با هیچ‌کس دیگری ازدواج نخواهم کرد 💔تا آن که میان شن و گِل، مدفون و ناپیدا شوم. 🔳 همچنین نقل شده است که رباب در مجلس ابن زیاد، سَرِ حسین بن علی(ع) را در آغوش گرفت و آن را بوسید و چنین سرود: 🏴🚩وا حسینا! [هیچ گاه] حسین را از یاد نخواهم برد 🚩🏴که نیزه‌های دشمنان، بدن او را چاک چاک کرده است. 🏴🚩در کربلا به نیرنگ، او را بر زمین زدند 🚩🏴خداوند، کران تا کران کربلا را سیراب نکند! 🔳🏴 وفات 🌀ابن اثیر می‌نویسد: رباب پس از واقعه عاشورا یک سال بیشتر زنده نماند و زیر سایه ننشست و از شدت غصه و اندوه درگذشت. سید محسن امین سال وفات رباب را ۶۲ هجری (یعنی یک سال پس از عاشورا) ذکر می‌کند. 🦿پانویس ▪️امین، اعیان الشیعة، ۱۴۲۱ ق، ج۶، ص۴۴۹. ▪️امین، اعیان الشیعة، ۱۴۲۱ ق، ج۶، ص۴۴۹. ▪️مفید، الارشاد، ۱۴۱۴ ق، ج۲، ص۱۳۵. ▪️بلاذری، انساب الاشراف، ۱۴۱۷ ق، ج۲، ص۱۹۵. ▪️ابن عساکر، تاریخ مدینه دمشق، ۱۴۱۵ ق، ج۶۹، ص۱۱۹. ▪️ابن کثیر، البدایة و النهایة، ۱۴۰۸ ق، ج۸، ص۲۲۸. ▪️امین، اعیان‌الشیعة، ۱۴۲۱ ق، ج۶، ص۴۴۹. ▪️زبیدی، تاج العروس، ۱۴۱۴ ق، ج۲، ص۱۰. ▪️بلاذری، انساب الاشراف، ۱۴۱۷ ق، ج۲، ص۱۹۶. ▪️مفید، الارشاد، ۱۴۱۴ ق، ج۲، ص۱۳۵. ▪️امین، اعیان‌الشیعة، ۱۴۲۱ ق، ج۶، ص۴۴۹. ▪️ابن کثیر، البدایة و النهایة، ۱۴۰۸ ق، ج۸، ص۲۲۹. ▪️ری‌شهری، دانشنامه امام حسین(ع)، ۱۳۸۸ش، ج۱، ص۲۹۲-۲۹۳. ▪️ریشهری، دانشنامه امام حسین(ع)، ج۱، ص۲۹۲-۲۹۳؛ ابن ▪️جوزی، تذکرة‌الخواص، ۱۴۱۸ ق، ص۲۳۴. ▪️قاضی، تحقیق درباره اول اربعین حضرت سید الشهدا علیه‌السلام، ۱۳۸۳ش، ص۱۹۸ - ۲۰۰. ▪️ابن کثیر، البدایة و النهایة، ۱۴۰۸ ق، ج۸، ص۲۲۹. ▪️ابن اثیر، الکامل فی التاریخ، ۱۳۸۶ ق، ج۴، ص۸۸. ▪️کلینی، کافی، ۱۳۶۳ ش، ج۱، ص۴۶۶. ▪️ابن اثیر، الکامل فی التاریخ، ۱۳۸۶ ق، ج۴، ص۸۸. ▪️امین، اعیان‌الشیعة، ۱۴۲۱ ق، ج۶، ص۴۴۹. 📚 *منابع*
۲۳ تیر ۱۴۰۲
💡ابن اثیر، علی، الکامل فی التاریخ، بیروت،‌دار صادر، ۱۳۸۶ ق. 💡ابن عساکر، تاریخ مدینة دمشق، بیروت، دارالفکر، ۱۴۱۵ ق. 💡ابن کثیر، اسماعیل بن عمر، البدایة و النهایة، بیروت،‌ دار احیاء التراث العربی، ۱۴۰۸ق. 💡اصفهانی، ابوالفرج، الاغانی، بیروت،‌دار احیاء التراث العربی. 💡امین عاملی، سیدمحسن، اعیان الشیعة، بیروت، دارالتعارف، ۱۴۲۱ ق. بلاذری، احمد بن یحیی، انساب‌الاشراف، بیروت، دارالفکر، ۱۴۱۷ ق. 💡دمشقی، ابن کثیر، البدایة و النهایة، بیروت،‌دار احیاء التراث العربی، ۱۴۰۸ ق. 💡زبیدی، محمد، تاح العروس، بیروت،‌دار الفکر، ۱۴۱۴ ق. 🚩 أللَّھُمَ‌؏َـجِّلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْفَرَج (عج) # یا_زینب_(س)
۲۳ تیر ۱۴۰۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۳ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۳ تیر ۱۴۰۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۳ تیر ۱۴۰۲
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄ 🍂🎋 # تسلیت مولایم 🏴🚩 لَیلیٰ بنت اَبی‌مُرَّة بن عُروَة بن مسعود ثَقَفی همسر امام حسین(ع) و مادر حضرت علی اکبر(ع). ✍🏻 لیلیٰ از طرف پدر به قبیله ثقیف و از طرف مادر به بنی امیه می‌رسد. برخی از نظر شأن و مقام او را مشهورترین بانوی زمان خود دانسته‌اند. ⚫ نام لیلا (لیلیٰ) در فرهنگ عامه شیعه معروف است و این معروفیت از آنجاست که وی مادر علی اکبر(ع) بوده‌است. نـــــســـــب ✍🏻 پدر لیلیٰ، ابی مُرَّه بن عُروَة بن مسعود بن مُعَتِّب و از قبیله ثقیف بود.ابی مُرَّه در زمان پیامبر(ص) متولد شد. ابی مره و پدرش، عروه بن مسعود، هر دو از صحابه پیامبر(ع) بودند. ابومره با برادرش خدمت پیامبر(ص) رسید و اسلام آورد. 🔺عروة بن مسعود یکی از سادات اربعه در اسلام(عروة بن مسعود،بشر بن هلال ،عدی بن حاتم،سراقة بن مالک) و از رهبران و بزرگان قبایل خود بوده اند. او را در مَثَل صاحب یس و شبیه‌ترین مردم به عیسی بن مریم گفته‌اند. 🔺مادر لیلیٰ میمونه دختر ابوسفیان از بنی امیه و معروف به‌ام شیبه بود. 👨‍👩‍👦 ازدواج و فرزند 🪔امام حسین(ع) با لیلیٰ ازدواج کرد و علی اکبر(ع) ثمره این ازدواج است. معروفیت وی بیشتر به دلیل بیان نامش در روضه‌ها و مجالس مربوط به علی اکبر(ع) است. 🦿پانویس 💡محلاتی، ریاحین الشریعه، دارالکتب اسلامیه، ج۵، ص۲۹۵. ابن سعد، الطبقات الكبرى (الطبقة الخامسة)، ۱۴۱۴ق، ج۱، ص۳۶۹. 💡محلاتی، ریاحین الشریعه، دارالکتب اسلامیه، ج۵، ص۲۹۵. 💡ابن عبدالبر، الاستیعاب، ۱۴۱۲ق، ج‌۳، ص۱۰۶۶. ابن حجر العسقلانی، الإصابة، ۱۴۱۵ق، ج‌۷، ص۳۰۶. 💡ابن عبدالبر، الاستیعاب، ۱۴۱۲ق، ج‌۳، ص۱۰۶۷. 💡ابو الفرج اصفهانی، مقاتل الطالبيين، ۱۴۰۸ق، ص۸۶. 💡مقریزی، إمتاع الأسماع، ۱۴۲۰ق، ج‌۶، ص۲۶۹. 💡سماوی، إبصارالعین، ۱۴۱۹ق، ص۲۲۴. 💡حماسه حسینی، ج۱، ص۶۵ الميلاني‌، السيد هاشم، تعريب منتهى الآمال في تواريخ النبي و الآل، ج۱،ص۸۲۰. المحلاتي، الشيخ ذبيح الله، فرسان الهیجاء، ج۱، ص۴۰۳ شیخ مفید، الاختصاص، ۱۴۱۳ق، ص۸۲. 💡أبوحاتم التمیمی، السیرة النبویة و أخبار الخلفاء، ۱۴۱۷ق، ج‌۲، ص۵۵۹. 🚩 أللَّھُمَ‌؏َـجِّلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْفَرَج (عج) # یا_زینب_(س)
۲۳ تیر ۱۴۰۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۳ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۳ تیر ۱۴۰۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۳ تیر ۱۴۰۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
‏فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۳ تیر ۱۴۰۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۳ تیر ۱۴۰۲
🗯👤همه با هم یک قرار محرمی 🔺مردم‌سالاری دینی یک مسیر است. ریل پیشرفت این کشور است. 🗯وقتی امام(ره) آن را معادل حکومت الله در زمین دانست و حکومت را نیز صورت اسلام معرفی کرد، یعنی مردم‌سالاری دینی همان ظهور توحید بسط یافته است در زمین. 📌اما امروز به لحاظ راهبردی، کشور احتیاج مبرم به حضور مردم دارد، دردهای این کشور را همین توحید است که درمان می‌کند. دستور چندین باره رهبری به دولت را ببینید وقتی می‌گویند اگر می‌خواهید مردمی باشید باید برای حضور مردم چاره‌اندیشی کنید. ✍ تولید، اصل ۴۴، تولید دانش‌بنیان و چه و چه، راه‌حل مشکلات اقتصادی ماست.به لحاظ فرهنگی و رسانه‌ای مقوله جهاد تبیین، به لحاظ سیاسی مقوله مشارکت در انتخابات و قدرت‌نمایی اراده این مردم به این مسئله گره خورده. 🔺با یک نگاه کلان رو به آینده، مقوله حلقه‌های میانی مهم‌ترین روش برای تحقق گام دوم انقلاب و قیام جوانان برای ساختن ایران است. 📌به لحاظ بین‌المللی حرف نوی ما که باید دنیا ببیند و بشنود و به نرم‌افزار ذهنی تمدن غرب حمله کند همین طرح است. 👤چه کار باید کرد؟ سرمایه‌گذاری روی مهم‌ترین دارایی مردم یعنی ایمان و جریان دادن آن تا مسئولیت و امید. رهبری می‌گویند ایمان مردم را جریان دهید تا احساس امید، تا عمل صالح. می‌گویند روی استحکام بنیه مردم که ایمانشان است متمرکز شوید، چند بار با این تعبیر که «خواهش می‌کنم»، مطرح کرده‌اند . 🔅باید همه زیر بار این مسئولیت بروند؛ مسئولیتی که ناشی از نیاز جبهه است، پذیرش این مسئولیت هویت ما را ارتقا و بسط می‌دهد و با امام‌مان هم‌سنخ‌مان می‌کند و دردهای او و مصیبت‌های او را واقعی‌تر خواهیم شناخت.
۲۳ تیر ۱۴۰۲
🤥دروغ بزرگ؛ 💃پوشش در دنیا قانون ندارد ⛔️ قوانین مربوط به پوشش در همه جای دنیا وجود دارد و با یک جست‌وجوی ساده می‌توان محدودیت‌ها و حد و مرزهایی را که برای پوشش در هر کشوری وجود دارد، بررسی کرد. از این قوانین، چند نکته را می‌توان برداشت کرد؛ اول آنکه، اصل پوشش در همه‌جا قانونی و لازم‌الاجراست و فقط اختلاف در حدود آن وجود دارد. 🔺دوم آنکه، تقاضا برای بدون پوشش بودن و برهنگی، انتهایی ندارد و در کشورهای غربی هم اعتراضاتی علیه این قوانین شکل گرفته است؛ به‌طوری که در این کشورها، با وجود آنکه اکثرا پوشش آزاد است، اما بازهم برای برهنه‌شدن کامل و نمایش بخش‌های حداقلی از بدن که ممنوع است، اعتراض می‌کنند. 🗯👤نکته قابل توجه دیگر، این است که حکومت‌ها با این قبیل اعتراضات، مقابله و حتی معترضان را دستگیر می‌کنند. 🔺به‌عبارتی دیگر، صرف آنکه عده‌ای تقاضای برهنه‌شدن کامل را مطرح کنند، قانون ممنوعیت برهنگی کامل تغییر نمی‌کند و دولت‌ها، بر حفظ آن پافشاری می‌کنند؛ حتی فراتر از حکومت‌ها، مدیران شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و اینستاگرام نیز بیش از یک‌دهه نسبت به تغییر قانون ممنوعیت برهنگی کامل، مقاومت نشان دادند و آن را به‌دلیل خواست و اعتراض عده‌ای، آزاد نکردند. 📌اما در نهایت برای حفظ کاربران خود، بخشی از این محدودیت‌ها و نه همه آن را، کاهش دادند. مرور برخی از خبرها درباره برخورد پلیس در کشورهای غربی با کسانی که هنجارهای پوشش را در این کشورها رعایت نمی‌کنند، جالب و مورد توجه است.
۲۳ تیر ۱۴۰۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۳ تیر ۱۴۰۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
‏فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۳ تیر ۱۴۰۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۳ تیر ۱۴۰۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۴ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄ 🍁🥀 ✍ جابر بن عبدالله انصارى از صحابه رسول خدا و ياران با وفاى اهل بيت(عليهم السلام) است. 🔺عبدالله بن عمرو (پدر جابر بن عبدالله انصارى)در بيعت عقبه (در مكه) حضور داشت. در جنگ بدر و احد نيز در ركاب رسول خدا شركت جست و در جنگ احد به شهادت رسيد. 🔺جابر خود نيز در بيعت عقبه ثانيه ـ در حالى كه كودك بود ـ در كنار پدرش شركت داشت. وى از ياران برجسته رسول خدا(صلى الله عليه وآله) بود. و در هيجده غزوه همراه پيامبر حضور داشت و در جنگ صفين نيز در ركاب على(ع) بود. او در اواخر عمر نابينا گرديد و در سال ۷۴ يا ۷۷ هجرى در سنّ ۹۴ سالگى وفات يافت. 📌جابر بن عبدالله انصارى براى زيارت قبر امام حسين(ع) حركت كردند؛ وقتى به كربلا رسيدند، جابر وارد رودخانه فرات شد و غسل (زيارت) كرد؛ آنگاه لنگى بر كمر بست و حوله اى بر دوش انداخت (همانند لباس محرم) و سپس خود را خوشبو نمود و به سمت قبر امام حسين(ع) حركت كرد. به هنگام حركت همواره ذكر مى گفت، تا آنكه به قبر نزديك شدند. ✍ راوی گوید؛ در آن هنگام گفت: دستم را روى قبر بگذار. هنگامى كه دستش را روى قبر گذاشتم، جابر بيهوش بر روى قبر افتاد. 🔺من آب به صورت جابر پاشيدم تا به هوش آمد. آنگاه سه بار صدا زد «يا حسين» 🔺و ادامه داد: «حَبيبٌ لا يُجيبُ حَبيبَهُ»؛ (آيا دوست، پاسخ دوستش را نمى دهد؟!) آنگاه زیارتی خواند و روی به سایر شهداء کرد و آنان را هم زیارت نمود. 📌در آغاز امامت امام سجاد(ع) یاران وی انگشت‌شمار بودند و جابر نیز از اندک یاران آن امام بود. 🚩 أللَّھُمَ‌؏َـجِّلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْفَرَج # یا_حسینِ_زمان_(عج) # یا_زینب_(س)
۲۴ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄ 🍁🥀 🕌 *اربـــ💫ــــعین* * جابر بن عبدالله انصاری 💔إعلامُ العتبة العبّاسية المقدّسة يُنتج فيلماً قصيراً حول الصحابيّ جابر الأنصاري ولقائه بركب السبايا ▪️«شنیدستم که مجنون با دل زار ▫️چو شد از مُردن لیلی خبردار» ▪️گریبان چاک زد از بهر دلبر ▫️به قبرستان شدی با دیدۀ تر ▪️به هرکس می‌­رسیدی آن جگرریش ▫️شدی جویای قبر دلبر خویش ▪️یکی گفتا که ای بی صبر و طاقت! ▫️تو را با تربت لیلی چه حاجت؟ ▪️بدو گفتا که من مجنون زارم ▫️که عشق روی لیلی کرده خارم ▪️جوابش داد آن دانای هشیار ▫️اگر هستی تو مجنون دل‌افکار ▪️برو زین خاک‌ها بردار و بو کن ▫️ز عطر و بویش، او را جست‌وجو کن ▪️که عشق پاک‌دل، این است حالش ▫️نگردد قطع، سیمِ اتّصالش ▪️چو مجنون این کلام نغز بشْنید ▫️ز خاک قبرها برداشت، بویید ▪️به ناگه زد گریبان را به تن چاک ▫️که بوی لیلی‌ام آید از این خاک ▪️مرا از این سخن آمد به خاطر ▫️ز دشت کربلا و حال جابر ▪️بگفتا با عطیّه با دل زار ▫️ز هر قبری کف خاکی به من آر ▪️چو گل بویید خاک کشتگان را ▫️گلابی ریخت دشت و بوستان را ▪️که ناگه گفت: ای باغ امیدم! ▫️ز گِل بوی گُل رویت شنیدم ▪️حسین! ای لالۀ خونین صحرا! ▫️به آب دیده شویم قبرها را ▪️بگفتا «کربلایی» عاشق این است ▫️که سیم اتّصالش این چنین است 🚩 أللَّھُمَ‌؏َـجِّلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْفَرَج # یا_حسینِ_زمان_(عج) # یا_زینب_(س)
۲۴ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۴ تیر ۱۴۰۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۴ تیر ۱۴۰۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۴ تیر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۴ تیر ۱۴۰۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۴ تیر ۱۴۰۲