👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
ســــپهبـد قــــــرنـــــی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن_گرافیک | انحلال ارتش
◽️آنها میخواستند که این قدرت را از ایران بگیرند...
◽️چه کسانی ندای انحلال سر دادند؟ به نظر شما این نگاه ناشی از چیست؟ سادهانگاری یا خیانت؟!
▫️محصول خانه طراحان انقلاب اسلامی
▫️مجری طرح: موسسه هنری رسانهای سیمای ققنوس
🎦مشاهده و دریافت نسخهی با کیفیت
#ایران | #ارتش | #سپهبد_قرنی | #شهید_چمران | #اسحال_طلب |
#کودتا_نوژه
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
📸 بهمناسبت روز بزرگداشت سعدی 🔺 حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز، اردیبهشت ۱۳۸۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
📸 بهمناسبت روز بزرگداشت سعدی 🔺 حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز، اردیبهشت ۱۳۸۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📆 یکم اردیبهشت ماه
✨بزرگداشت سعدی شیرازی،
بزرگ مرد جامعه شناس ایرانی مبارک باد
🤨نه چندان درشتی کن که از تو سیر شوند
☺️نه چندان نرمی کن که بر تو دلیر شوند
📖 قالَ اللهُ تَعالی: «كِتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَيْكَ مُبارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا آياتِهِ وَ لِيَتَذَكَّرَ أُولُوا الْأَلْبابِ»
(اين) كتاب مباركى است كه به سوى تو فرو فرستاديم تا در آيات آن تدبّر كنند و خردمندان پند گيرند.
📚آیه ۲۹ سوره ص
🗯👤 (تلاوت کنندگان واقعی) کسانی هستند که قرآن را تلاوت می کنند و در آن تفقّه و تأمّل عمیق می کنند و به احکام آن عمل می کنند، به وعده های آن امیدوارند و از وعید آن می ترسند و به وسیله قصّه های آن عبرت می گیرند و از اوامر آن، فرمان می برند و از نواهی آن نهی می پذیرند.
🔺به خدا قسم! حقّ تلاوت، (تنها) حفظ کردن آیات و حروف آن و قرائت سوره ها و بخش های ده گانه و پنج گانه آن نیست تا حروف قرآن را حفظ کرده باشند و حدود آن را ضایع؛ بلکه حقّ تلاوت، همان تدبّر در آیات و عمل به احکام آن است.
🔺خداوند تعالی می فرماید: «ما کتابی مبارک به سوی تو نازل کردیم تا در آیات آن تدبّر شود.»
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
🌀تفسیر آیه ۱ سوره فتح 🪄بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🪄 📢 إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِ
🌀تفسیرآیه ۱۲۳ سوره توبه
📖 ای اهل ایمان، با کافران از آنان که با شما نزدیکترند شروع به جهاد کنید و باید کفار در شما درشتی و نیرومندی و قوت و پایداری حس کنند، و بدانید که خدا همیشه با پرهیزکاران است.
🗯👤نکته ها
✍ پرداختن به دشمنانِنزديكتر و جنگيدن با آنان، مزايايى دارد، از جمله: به هزينه و امكانات كمترى نياز است، اطلاعات ما از آنان بيشتر است، تدارك جبهه آسانتر و آمادگى عمومى براى مقابله با آنان بيشتر است، خطرشان مقدّمتر است، راه دفع آنان ودسترسى به منطقهى جنگ سريعتر است، هم خودش دشمن است، هم مىتواند بازوى دشمنان دورتر باشد.
🌀 «غِلْظَةً» به معناى صلابت، قدرت و هيبت است، نه سنگدلى و بدخلقى. از اين رو در مسائل نظامى، مانور و قدرتنمايى ورژه ولباس وشعار وهرچه كه قواى اسلام را قدرتمند نشان دهد، مورد ستايش است.
🪖 پيامبرخدا صلى الله عليه و آله نيز هنگام فتح مكّه، مسلمانان را فرمان داد تا در مقابل چشم ابوسفيان رژه رفتند تا با نشان دادن قدرت و شكوه سپاه اسلام، روحيّهى مشركان تضعيف شود.
🔮 در سيرهى پيامبر، نمونههاى بسيارى ديده مىشود كه به سپاه اسلام توصيه مىفرمود: با تقوا باشند، به زنان كفّار آسيبى نرسانند، به درختان لطمه نزنند. حتّى يك بار كشتهى دختر كافرى را ديد و به شدّت ناراحت شد.
💤پیام ها
🔦 ايمان بايد همراه با عمل و مبارزه باشد.
🔦 سپاه اسلام، بايد صلابت و هيبت داشته باشد.
🔦 شجاعت درونى بايد با صلابت بيرونى همراه باشد.
🔦 غلظت وصلابت اسلامى، همراه با تقواست.
🔦 چون در جنگ، غرائز، هوسها و كينهها ممكن است پيش آيد، تقوا براى رزمندگان شرطِ اساسى است.
🗯👤آگاهی به معنای آیات
✍ احاطه بر معنای آیات، ولو در حدّ ترجمه صحیح و یا در اختیار داشتن قرآن ترجمه شده مطمئن، از شرایط دیگر تدبّر در آیات قرآن است.
🔮 همان طوری که امام صادق علیه السلام می فرماید:
🔦«ألْمُقْرِی ءُ بِلاعِلْمٍ کَالْمُعْجِبِ بِلامالٍ وَلامُلْکٍ ؛ قرائت کننده بدون علم و آگاهی، مثل کسی است که بدون مال و ملک از خود راضی باشد.
🔺جهل به موقعیت قرآن، موجب می شود که نتوان ارتباط صحیحی با آن برقرار ساخت و با آن انس گرفت و از نور آن روشنایی کسب کرد. بنابراین، شناخت اجمالی نسبت به هادی بودن قرآن، صادق بودن وعده ها و وعیدهای آن، درمان کننده دردهای روحی و سعادت بخش بودن آن، شرط اساسی تدبّر در قرآن است؛ چرا که با این شناخت است که شوق به کاوش در مضامین آیات در وجود تلاوت کننده قرآن پیدا می شود و در آنها اندیشه می کند. از این رو، ائمّه علیهم السلام در بسیاری از مواقع، بر فواید و آثار و ثمربخشی قرآن تکیه می کردند و مردم را بر جهات متنوّع آن آگاه می نمودند.
#تدبر_در_قرآن