👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
💫اسراء و معراج پیامبر 📖آیه ۱ سوره نجم
🕌مسجد الاَقصی، از مساجد شهر بیتالمقدس و نخستین قبله مسلمانان است. بنابر روایات، پیامبر اسلام(ص) از آنجا به معراج رفت. قرآن هنگام ذکر ماجرای معراج در سوره اسراء، از آن یاد کرده است.
🔺مسجد الاقصی نزد مسلمانان، یهودیان و مسیحیان محترم است؛ در احادیث اسلامی در کنار مسجد الحرام و مسجد النبی از مساجد بافضلیت دانسته شده و آمده است نمازگزاردن در آن با هزار نماز در مساجد دیگر برابر است.
🌀یهودیان بر این باورند که بقایای معبد سلیمان زیر مسجد الاقصی قرار دارد. از نظر برخی مسیحیان، ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان بهجای آن، شرط ظهور مسیح است.
✍ازاینرو برخی از یهودیان درصدد تخریب مسجد الاقصی و احیای معبد سلیمان بهجای آن هستند. بهسبب همین، نیروهای اسرائیلی از ورود مسلمانان به این مسجد جلوگیری میکنند. در سال ۱۹۶۹م یک یهودی مسجد الاقصی را بهآتش کشید و برای همین، در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ۳۱ مرداد، روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.
🕌ساختمانی که امروزه مسجد الاقصی نامیده میشود، در دوره عبدالملک بن مروان در قرن نخست قمری تأسیس شده و در دورههای مختلف بازسازی و تعمیر شده است.
🌀👤بهگفته برخی از محققان، منظور از مسجد الاقصی که در قرآن به کار رفته، محوطه وسیعی بوده که شامل مسجد صخره (محل عروج پیامبر)، رواقها و... هم میشده است. از اینرو برخی از مفسران شیعه، منظور از مسجد الاقصی را که در آیه
نخست سوره اِسراء به آن اشاره شده، بیتالمقدس دانسته که حضرت داود و سلیمان آن را بنا کردهاند. در برخی روایات نیز از مسجد الاقصی با عنوان مسجد بیتالمقدس یاد شده است.
#قدس
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛓✅ شبکه کان رژیم صهیونیستی:
📍اسماعیل قاآنی کیست و در سه سال اخیر چگونه به آرامی پا جای پای سلیمانی گذاشته است؟
#عبری
هدایت شده از خبر فوری تحلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ #استاد_رائفی_پور
«علی نفس پیامبر»
تکفیری از اسلامِ منهای علی«ع»بیرون آمده
#عدل_علی
🔗لینک دانلود با کیفیتهای مختلف 👇
aparat.com/v/wexUY
✅کانال هواداران#استاد_رائفی_پور👇
https://eitaa.com/joinchat/3834445946C035739b57d
🌀👤تحلیل آیه ۲۰-۲۱-۲۲ سوره حج
📖يُصْهَرُ بِهِ ما فِي بُطُونِهِمْ وَ الْجُلُودُ «۲۰»
🔥با آن مايع جوشان (كه از بالاى سرشان ريخته مىشود)، آنچه در درون و برونشان هست گداخته مىشود.
😰with which their skins and entrails will fuse,
📖وَ لَهُمْ مَقامِعُ مِنْ حَدِيدٍ «۲۱»
🔥و براى (كيفر) آنان گرزهايى از آهن است.
😬and there will be clubs of iron for them.
📖كُلَّما أَرادُوا أَنْ يَخْرُجُوا مِنْها مِنْ غَمٍّ أُعِيدُوا فِيها وَ ذُوقُوا عَذابَ الْحَرِيقِ «۲۲»
🔥هرگاه اراده كنند كه از (شدّت) غم از دوزخ خارج شوند، به آن برگردانده مىشوند (و به آنان گفته مىشود:) بچشيد عذاب سوزان را.
🥵Whenever they desire to leave it out of anguish, they will be turned back into it [and told]: ‘Taste the punishment of the burning!’
💤معانی کلمات آیات
🔅يصهر: صهر: (بفتح اول): گداختن. «صهرت الشيء فانصهر: اذبته فاذاب»- «يصهر»: گداخته مىشود
🔅مقامع: مقمعه: گرز. مقامع: گرزها. اصل آن به معنى دفع است.
🔅«مِنْ غَمٍّ»: از غم عظیمی از غمهای آتش. در این صورت (مِنْ غَمٍّ) بدل از ضمیر (ها) میباشد. به سبب غم بزرگ حاصل از آن.
🔅«وَ ذُوقُوا»: در آن (بدیشان گفته شود) حذف است و عطف بر (أُعِیدُوا) است و تقدیر چنین است: أُعِیدُوا فِیهَا، وَ قِیلَ لَهُمْ: ذُوقُوا .
🌀پیام ها
💡 آتش دوزخ، درون و برون را مىسوزاند. «بُطُونِهِمْ- وَ الْجُلُودُ»
💡 دوزخيان براى نجات خود دست و پا مىزنند، امّا تلاش آنان بىنتيجه است.
«أَرادُوا أَنْ يَخْرُجُوا مِنْها- أُعِيدُوا فِيها»
جلد 6 - صفحه 30
💡 دردناكتر از آتش دوزخ، غمها و عذابهاى روحى است. «مِنْ غَمٍّ»
💡 عذاب دوزخ، ابدى است. «أُعِيدُوا فِيها»
💡 دوزخيان، تحقير و سرزنش مىشوند. «ذُوقُوا»
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜📮فیلم کوتاهِ " رسید "
إِذَا تَدَايَنْتُمْ بِدَيْنٍ إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى فَاكْتُبُوهُ ۚ...
وَاسْتَشْهِدُوا شَهِيدَيْنِ مِنْ رِجَالِكُمْ...
هر گاه برای مدتی معینی به یکدیگر بدهکار شدید،آن را بنویسید...
ودوشاهد از مردانتان را به گواهی بگیرید.
قرآن کریم سوره بقره ۲۸۲
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
🌀تحلیل سوره اعراف آیه ۱۳۳
📖 فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمُ الطُّوفَانَ وَالْجَرَادَ وَالْقُمَّلَ وَالضَّفَادِعَ وَالدَّمَ آيَاتٍ مُفَصَّلَاتٍ فَاسْتَكْبَرُوا وَكَانُوا قَوْمًا مُجْرِمِينَ ..
🗯👤پس ما بر آنان طوفان و (هجوم) ملخ و حيوانات كوچك و قورباغهها و (جريان) خون را به صورت نشانههاى جدا جدا، فرستاديم، امّا باز هم تكبّر ورزيدند وآنان گروهى بدكار بودند.
🦗🌪So We sent against them a flood and locusts, lice, frogs and blood, as distinct signs. But they acted arrogantly, and they were a guilty lot.🦟🐸
💤معانی کلمات آیه
🌀الطوفان: طوف: دور زدن. طوفان: هر حادثه اى كه انسانها را احاطه مى كند ، ولى در سيل فرا گيرنده ، متعارف است. به معنى شدت تاريكى، مرگ عمومى، قتل عام نيز آيد.
🌀الجراد: جراد: ملخ. القمل: قمله: شپشه كه در گندم توليد مى شود یا شپشى كه در بدن شتر توليد مى شود. به معنى مگس كوچك نيز آيد. جمع آن ، قمل به تشديد لام است.شپش بدن انسان را قمل (بر وزن عقل) گويند.
🌀الضفادع: ضفدع: قورباغه. آن به همه انواع قورباغه گفته مى شود. جمع آن ، ضفادع و فقط يك بار در قرآن مجيد آمده است.
🌀مفصلات: مفصل: جدا شده. بيان گرديده. آيات مفصلات: علامتهاى روشن.
💤نــــکتــه هـــا
🌪«طوفان»، در فارسى به معناى تندباد است، امّا عرب آن را به معناى سيل كوبنده به كار مىبرد.
✍ البتّه بعضى به هر حادثهى عمومى و وحشتناك، طوفان گفتهاند. «قمل»، به حيوانات كوچك از قبيل شپش، مورچه و آفات حبوبات و نوعى حشرات گفته مىشود.
🩸خون، يكى از نشانههاى خداوند بر قوم بنىاسرائيل بود و مراد، خون شدن آبها يا خون دماغ شدن همهى مردم است كه نوعى عذاب الهى بود.
🌪عذابهاى طوفان، خون و هجوم ملخ، تنها نسبت به فرعونيان بود و بنىاسرائيل از آن درامان بودند.
📚داستان اين عذابها در تورات نيز آمده است.
🔺 هر بار كه بلايى به آنها مىرسيد، دست به دامن موسى مىشدند و قول مىدادند كه اگر خدا رفع بلا كند ايمان
«1». ذاريات، 52.
«2». مفردات راغب.
«3». درتورات، خون شدن آبها در سِفر خروج، باب 7 آيهى 20، هجوم پشه، در باب 8 آيهى 7، بارش تگرگ، در باب 9 آيهى 25 و هجوم ملخها، در باب 10 آيهى 14 آمده است.
جلد 3 - صفحه 154
⛓...بياورند، آن حضرت مىپذيرفت و از خدا درخواست كرده و بلا برطرف مىشد، امّا آنان باز دست از كفر و لجاجت خود بر نمىداشتند. چنانكه در آيات بعد نيز بيان مىشود.
🗯پیام ها
🔦 پس از هشدار و اتمام حجّت خداوند و لجاجت و بىتوجّهى مردم، نوبت به كيفرهاى سخت مىرسد. بدنبال آيات قبل فرمود: فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمُ ...
🔦 آنچه مايهى رحمت است، به ارادهى الهى است. اگر او بخواهد، آب وسيلهى رحمت مىگردد، و اگر بخواهد، وسيلهى عذاب خواهد بود. «فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمُ الطُّوفانَ»
🔦 حيوانات، مأموران الهىاند، گاهى مأمور رحمتند، مثل تار عنكبوت بر در غار، براى حفاظت پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و گاهى مأمور عذاب مىباشند، مثل أبابيل، قورباغه، ملخ و ... فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمُ ... الْجَرادَ وَ الْقُمَّلَ وَ الضَّفادِعَ و در واقع هستى فرمانبردار خداوند است. «وَ لِلَّهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ»
🔦 بلاها اغلب جنبه تربيتى دارد و گاهى پس از هر كيفرى، مهلتى براى فكر و توبه و بازگشت است. «مُفَصَّلاتٍ»
🔦 گناه، زمينهساز تكبّر و تكبّر، زمينه انكار است. «فَاسْتَكْبَرُوا وَ كانُوا قَوْماً مُجْرِمِينَ»