💡ابن اثیر، علی، الکامل فی التاریخ، بیروت،دار صادر، ۱۳۸۶ ق.
💡ابن عساکر، تاریخ مدینة دمشق، بیروت، دارالفکر، ۱۴۱۵ ق.
💡ابن کثیر، اسماعیل بن عمر، البدایة و النهایة، بیروت، دار احیاء التراث العربی، ۱۴۰۸ق.
💡اصفهانی، ابوالفرج، الاغانی، بیروت،دار احیاء التراث العربی.
💡امین عاملی، سیدمحسن، اعیان الشیعة، بیروت، دارالتعارف، ۱۴۲۱ ق.
بلاذری، احمد بن یحیی، انسابالاشراف، بیروت، دارالفکر، ۱۴۱۷ ق.
💡دمشقی، ابن کثیر، البدایة و النهایة، بیروت،دار احیاء التراث العربی، ۱۴۰۸ ق.
💡زبیدی، محمد، تاح العروس، بیروت،دار الفکر، ۱۴۱۴ ق.
🚩 أللَّھُمَ؏َـجِّلْلِوَلیِڪْألْفَرَج
#یا_حسینِ_زمان_(عج)
# یا_زینب_(س)
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄
🍂🎋 # تسلیت مولایم
🏴🚩 لَیلیٰ بنت اَبیمُرَّة بن عُروَة بن مسعود ثَقَفی همسر امام حسین(ع) و مادر حضرت علی اکبر(ع).
✍🏻 لیلیٰ از طرف پدر به قبیله ثقیف و از طرف مادر به بنی امیه میرسد. برخی از نظر شأن و مقام او را مشهورترین بانوی زمان خود دانستهاند.
⚫ نام لیلا (لیلیٰ) در فرهنگ عامه شیعه معروف است و این معروفیت از آنجاست که وی مادر علی اکبر(ع) بودهاست.
نـــــســـــب
✍🏻 پدر لیلیٰ، ابی مُرَّه بن عُروَة بن مسعود بن مُعَتِّب و از قبیله ثقیف بود.ابی مُرَّه در زمان پیامبر(ص) متولد شد. ابی مره و پدرش، عروه بن مسعود، هر دو از صحابه پیامبر(ع) بودند. ابومره با برادرش خدمت پیامبر(ص) رسید و اسلام آورد.
🔺عروة بن مسعود یکی از سادات اربعه در اسلام(عروة بن مسعود،بشر بن هلال ،عدی بن حاتم،سراقة بن مالک) و از رهبران و بزرگان قبایل خود بوده اند. او را در مَثَل صاحب یس و شبیهترین مردم به عیسی بن مریم گفتهاند.
🔺مادر لیلیٰ میمونه دختر ابوسفیان از بنی امیه و معروف بهام شیبه بود.
👨👩👦 ازدواج و فرزند
🪔امام حسین(ع) با لیلیٰ ازدواج کرد و علی اکبر(ع) ثمره این ازدواج است. معروفیت وی بیشتر به دلیل بیان نامش در روضهها و مجالس مربوط به علی اکبر(ع) است.
🦿پانویس
💡محلاتی، ریاحین الشریعه، دارالکتب اسلامیه، ج۵، ص۲۹۵.
ابن سعد، الطبقات الكبرى (الطبقة الخامسة)، ۱۴۱۴ق، ج۱، ص۳۶۹.
💡محلاتی، ریاحین الشریعه، دارالکتب اسلامیه، ج۵، ص۲۹۵.
💡ابن عبدالبر، الاستیعاب، ۱۴۱۲ق، ج۳، ص۱۰۶۶.
ابن حجر العسقلانی، الإصابة، ۱۴۱۵ق، ج۷، ص۳۰۶.
💡ابن عبدالبر، الاستیعاب، ۱۴۱۲ق، ج۳، ص۱۰۶۷.
💡ابو الفرج اصفهانی، مقاتل الطالبيين، ۱۴۰۸ق، ص۸۶.
💡مقریزی، إمتاع الأسماع، ۱۴۲۰ق، ج۶، ص۲۶۹.
💡سماوی، إبصارالعین، ۱۴۱۹ق، ص۲۲۴.
💡حماسه حسینی، ج۱، ص۶۵
الميلاني، السيد هاشم، تعريب منتهى الآمال في تواريخ النبي و الآل، ج۱،ص۸۲۰. المحلاتي، الشيخ ذبيح الله، فرسان الهیجاء، ج۱، ص۴۰۳
شیخ مفید، الاختصاص، ۱۴۱۳ق، ص۸۲.
💡أبوحاتم التمیمی، السیرة النبویة و أخبار الخلفاء، ۱۴۱۷ق، ج۲، ص۵۵۹.
🚩 أللَّھُمَ؏َـجِّلْلِوَلیِڪْألْفَرَج
#یا_حسینِ_زمان_(عج)
# یا_زینب_(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪖بِسْمِ رَبِّ العـــــ💝ــــشق
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗯👤همه با هم یک قرار محرمی
🔺مردمسالاری دینی یک مسیر است. ریل پیشرفت این کشور است.
🗯وقتی امام(ره) آن را معادل حکومت الله در زمین دانست و حکومت را نیز صورت اسلام معرفی کرد، یعنی مردمسالاری دینی همان ظهور توحید بسط یافته است در زمین.
📌اما امروز به لحاظ راهبردی، کشور احتیاج مبرم به حضور مردم دارد، دردهای این کشور را همین توحید است که درمان میکند. دستور چندین باره رهبری به دولت را ببینید وقتی میگویند اگر میخواهید مردمی باشید باید برای حضور مردم چارهاندیشی کنید.
✍ تولید، اصل ۴۴، تولید دانشبنیان و چه و چه، راهحل مشکلات اقتصادی ماست.به لحاظ فرهنگی و رسانهای مقوله جهاد تبیین، به لحاظ سیاسی مقوله مشارکت در انتخابات و قدرتنمایی اراده این مردم به این مسئله گره خورده.
🔺با یک نگاه کلان رو به آینده، مقوله حلقههای میانی مهمترین روش برای تحقق گام دوم انقلاب و قیام جوانان برای ساختن ایران است.
📌به لحاظ بینالمللی حرف نوی ما که باید دنیا ببیند و بشنود و به نرمافزار ذهنی تمدن غرب حمله کند همین طرح است.
👤چه کار باید کرد؟ سرمایهگذاری روی مهمترین دارایی مردم یعنی ایمان و جریان دادن آن تا مسئولیت و امید. رهبری میگویند ایمان مردم را جریان دهید تا احساس امید، تا عمل صالح. میگویند روی استحکام بنیه مردم که ایمانشان است متمرکز شوید، چند بار با این تعبیر که «خواهش میکنم»، مطرح کردهاند .
🔅باید همه زیر بار این مسئولیت بروند؛ مسئولیتی که ناشی از نیاز جبهه است، پذیرش این مسئولیت هویت ما را ارتقا و بسط میدهد و با اماممان همسنخمان میکند و دردهای او و مصیبتهای او را واقعیتر خواهیم شناخت.
🤥دروغ بزرگ؛
💃پوشش در دنیا قانون ندارد
⛔️ قوانین مربوط به پوشش در همه جای دنیا وجود دارد و با یک جستوجوی ساده میتوان محدودیتها و حد و مرزهایی را که برای پوشش در هر کشوری وجود دارد، بررسی کرد. از این قوانین، چند نکته را میتوان برداشت کرد؛ اول آنکه، اصل پوشش در همهجا قانونی و لازمالاجراست و فقط اختلاف در حدود آن وجود دارد.
🔺دوم آنکه، تقاضا برای بدون پوشش بودن و برهنگی، انتهایی ندارد و در کشورهای غربی هم اعتراضاتی علیه این قوانین شکل گرفته است؛ بهطوری که در این کشورها، با وجود آنکه اکثرا پوشش آزاد است، اما بازهم برای برهنهشدن کامل و نمایش بخشهای حداقلی از بدن که ممنوع است، اعتراض میکنند.
🗯👤نکته قابل توجه دیگر، این است که حکومتها با این قبیل اعتراضات، مقابله و حتی معترضان را دستگیر میکنند.
🔺بهعبارتی دیگر، صرف آنکه عدهای تقاضای برهنهشدن کامل را مطرح کنند، قانون ممنوعیت برهنگی کامل تغییر نمیکند و دولتها، بر حفظ آن پافشاری میکنند؛ حتی فراتر از حکومتها، مدیران شبکههای اجتماعی همچون فیسبوک و اینستاگرام نیز بیش از یکدهه نسبت به تغییر قانون ممنوعیت برهنگی کامل، مقاومت نشان دادند و آن را بهدلیل خواست و اعتراض عدهای، آزاد نکردند.
📌اما در نهایت برای حفظ کاربران خود، بخشی از این محدودیتها و نه همه آن را، کاهش دادند. مرور برخی از خبرها درباره برخورد پلیس در کشورهای غربی با کسانی که هنجارهای پوشش را در این کشورها رعایت نمیکنند، جالب و مورد توجه است.
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄
🍁🥀 #تسلیت_مولایم
✍ جابر بن عبدالله انصارى از صحابه رسول خدا و ياران با وفاى اهل بيت(عليهم السلام) است.
🔺عبدالله بن عمرو (پدر جابر بن عبدالله انصارى)در بيعت عقبه (در مكه) حضور داشت. در جنگ بدر و احد نيز در ركاب رسول خدا شركت جست و در جنگ احد به شهادت رسيد.
🔺جابر خود نيز در بيعت عقبه ثانيه ـ در حالى كه كودك بود ـ در كنار پدرش شركت داشت. وى از ياران برجسته رسول خدا(صلى الله عليه وآله) بود. و در هيجده غزوه همراه پيامبر حضور داشت و در جنگ صفين نيز در ركاب على(ع) بود. او در اواخر عمر نابينا گرديد و در سال ۷۴ يا ۷۷ هجرى در سنّ ۹۴ سالگى وفات يافت.
📌جابر بن عبدالله انصارى براى زيارت قبر امام حسين(ع) حركت كردند؛ وقتى به كربلا رسيدند، جابر وارد رودخانه فرات شد و غسل (زيارت) كرد؛ آنگاه لنگى بر كمر بست و حوله اى بر دوش انداخت (همانند لباس محرم) و سپس خود را خوشبو نمود و به سمت قبر امام حسين(ع) حركت كرد. به هنگام حركت همواره ذكر مى گفت، تا آنكه به قبر نزديك شدند.
✍ راوی گوید؛ در آن هنگام گفت: دستم را روى قبر بگذار. هنگامى كه دستش را روى قبر گذاشتم، جابر بيهوش بر روى قبر افتاد.
🔺من آب به صورت جابر پاشيدم تا به هوش آمد. آنگاه سه بار صدا زد «يا حسين»
🔺و ادامه داد: «حَبيبٌ لا يُجيبُ حَبيبَهُ»؛ (آيا دوست، پاسخ دوستش را نمى دهد؟!)
آنگاه زیارتی خواند و روی به سایر شهداء کرد و آنان را هم زیارت نمود.
📌در آغاز امامت امام سجاد(ع) یاران وی انگشتشمار بودند و جابر نیز از اندک یاران آن امام بود.
🚩 أللَّھُمَ؏َـجِّلْلِوَلیِڪْألْفَرَج
# یا_حسینِ_زمان_(عج)
# یا_زینب_(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄
🍁🥀 #تسلیت_مولایم
🕌 *اربـــ💫ــــعین*
* جابر بن عبدالله انصاری
💔إعلامُ العتبة العبّاسية المقدّسة يُنتج فيلماً قصيراً حول الصحابيّ جابر الأنصاري ولقائه بركب السبايا
▪️«شنیدستم که مجنون با دل زار
▫️چو شد از مُردن لیلی خبردار»
▪️گریبان چاک زد از بهر دلبر
▫️به قبرستان شدی با دیدۀ تر
▪️به هرکس میرسیدی آن جگرریش
▫️شدی جویای قبر دلبر خویش
▪️یکی گفتا که ای بی صبر و طاقت!
▫️تو را با تربت لیلی چه حاجت؟
▪️بدو گفتا که من مجنون زارم
▫️که عشق روی لیلی کرده خارم
▪️جوابش داد آن دانای هشیار
▫️اگر هستی تو مجنون دلافکار
▪️برو زین خاکها بردار و بو کن
▫️ز عطر و بویش، او را جستوجو کن
▪️که عشق پاکدل، این است حالش
▫️نگردد قطع، سیمِ اتّصالش
▪️چو مجنون این کلام نغز بشْنید
▫️ز خاک قبرها برداشت، بویید
▪️به ناگه زد گریبان را به تن چاک
▫️که بوی لیلیام آید از این خاک
▪️مرا از این سخن آمد به خاطر
▫️ز دشت کربلا و حال جابر
▪️بگفتا با عطیّه با دل زار
▫️ز هر قبری کف خاکی به من آر
▪️چو گل بویید خاک کشتگان را
▫️گلابی ریخت دشت و بوستان را
▪️که ناگه گفت: ای باغ امیدم!
▫️ز گِل بوی گُل رویت شنیدم
▪️حسین! ای لالۀ خونین صحرا!
▫️به آب دیده شویم قبرها را
▪️بگفتا «کربلایی» عاشق این است
▫️که سیم اتّصالش این چنین است
#جابر_بن_عبدالله_انصاری
🚩 أللَّھُمَ؏َـجِّلْلِوَلیِڪْألْفَرَج
# یا_حسینِ_زمان_(عج)
# یا_زینب_(س)