✅✅پاسخ کامل شبهه👌👌👇👇
نکته اول: این همه تخریب و هجمه در خصوص قانون ارث در آیین مقدس اسلام در حالی به آن دامن زده می شود که قبل از ظهور اسلام یا به زن ارث نمی دادند، سهم قطعی نداشت، ولی آیین مقدس اسلام نه تنها این حقّ را برای جامعه زنان به رسمیت شناخت، بلکه برای آن قانون وضع کرده و همگان را ملزم به رعایت آن حق نمود: (لِلرِّجالِ نَصیبٌ مِمَّا تَرَک الْوالِدانِ وَ الْأَقْرَبُونَ وَ لِلنِّساءِ نَصیبٌ مِمَّا تَرَک الْوالِدان وَ الْأَقرَبُونَ مِمَّا قَلَّ مِنْهُ أَوْ کثُرَ نَصیباً مَفْرُوضاً([16]؛ «برای مردان، از آن چه پدر و مادر و خویشاوندان از خود بر جای می گذارند، سهمی است؛ و برای زنان نیز، از آن چه پدر و مادر و خویشاوندان می گذارند، سهمی؛ خواه آن مال، کم باشد یا زیاد؛ این سهمی است تعیین شده و پرداختنی.»
این آیه در حقیقت گام دیگری برای مبارزه با عادات و رسوم غلطی است که زنان و کودکان را از حقّ مسلم خود محروم می ساخت، و بنا بر این مکمل بحث هایی است که در آیات سابق گذشت، زیرا اعراب با رسم غلط و ظالمانه ای که داشتند زنان و فرزندان خردسال را از حقّ ارث محروم می ساختند، آیه روی این قانون غلط خط بطلان کشیده و گفت: " مردان سهمی از اموالی که پدر و مادر و نزدیکان بجای می گذارند دارند و زنان هم سهمی خواه کم باشد یا زیاد" بنا بر این هیچ یک حق ندارد که سهم دیگری را غصب کند.[17]
نکته دوم: این چنین نیست که همواره ارث زن نصف مردان باشد، از این رو در برخی موارد زن بیش از مرد یا مساوی با او ارث می برد، در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم.
یک). هنگامی که فردی بمیرد و دارای یک دختر و یک پدر باشد. در این صورت دختر میت 2/1(یک دوم) یا همان نصف از اموال را ارث می برد در حالی که به پدر میت 6/1(یک ششم) تعلق می یابد.
دو). اگر زن در نسبت از مرد به میت نزدیک تر باشد از اموال میت ارث می برد و حال آن که مرد اصلا ارث نمی برد. مثلا میت فقط یک دختر و یک برادر داشته باشد که در این صورت همه اموال به دختر می رسد و برادر هیچ ارثی نمی برد.
نکته سوم: محققان حکمت تعلق دو برابر سهم الارث مردان بر زنان را این چنین توجیه کرده اند که نفقه زن یعنی هزینه مسکن، خوراک، پوشاک، بهداشت، درمان، همسر، از زمان عقد تا پایان عمر و هم چنین نفقه فرزندان از آغاز تولد تا سن خودکفایی، بر عهده مرد گذاشته شده است و مردان نسبت به اعضای خانواده خویش دارای وظایف اقتصادی هستند، و سالیان طولانی می بایست بخش مهمی از اموال خود را صرف همسر و فرزندان نمایند، علاوه بر آن پسران با ازدواج موظف به پرداخت مهریه می شوند، بنابراین ارادۀ الهی بر این امر تعلق گرفته تا این که به گونه ای کمبود دریافتی مرد و بار سنگین اقتصادی او جبران شود.[18]
منابع:
[16] نساء / 7.
[17] تفسیر نمونه، مکارم شیراز ی و جمعی از نویسندگان، دارالکتب الاسلامیة، تهران، 1371 ش، ج 3، ص 274.
[18] حقوق زنان برابری یا نابرابری، زهرا آیت اللهی، ص 357
📎 #دانشجوی_انقلابی
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #فلسفه_تفاوت_ارث_زن_مرد
✅کپی با ذکر منبع بلامانع است👇👇👇
@x_shobhe313
هدایت شده از 💚 کانون مهدویت 💚
14.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃 امتی که ندیده خریدار تو شد.
🌸 امام زمان (عج) بین شماست.
🍀حضور دارد اما ظهور ندارد.
📣 استاد رفیعی
✨ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ
تا نیایی گره از کار بشر وا نشود
درد ما جز به ظهور تو مداوا نشود
📤بانشرمطالب بسوی موعود دعوت کنید
✅ اگر یک نفر را به او وصل کردی
✅ برای سپاهش تو سردار و یاری
🦋#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
کانون مهدویت دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی
پردیس شهید رجایی ارومیه
🆔️ @mahdaviyat_cfu🦋
هدایت شده از 💚 کانون مهدویت 💚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_زمان
🕋 سلام بر مهدی (عج)
🌷یگانه وارث غدیر
📤بانشرمطالب بسوی موعود دعوت کنید
✅ اگر یک نفر را به او وصل کردی
✅ برای سپاهش تو سردار و یاری
🦋#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
کانون مهدویت دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی
پردیس شهید رجایی ارومیه
🆔️ @mahdaviyat_cfu🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩#کربلا
من عوض شدم ولی
تو حسین بچگیمی...
#عزیزم_حسین
#السلام_علیک_یا_اباعبدالله
#کربلا #امام_حسین #محرم #شب_جمعه
┅═══✼❉💠❉✼═══┅
کانال پاسخ ناب به شبهات دانشجویی
┅═══✼❉💠❉✼═══┅
📲ایتا @x_shobhe313
11.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین ع 🏴🏴
جوانها بصیرت _ محرم و صفر نزدیک است
مواظب باشید در دامن دشمن نیفتید هرکسی گوشش به زبان ولایت باشه منحرف نمیشه
تفرقه بین مسلمین حرام است
مواظب مداحان انگلیسی باشید
به مقدسات هرکس اهانت کنی از علی ع نیستی
و آب در آسیاب دشمن ریختی
ایثارگران شجاع و مظلوم
این قبیل افراد قلیل را قبول ندارند و گوش به فرمان ولی خود هستن
┅═══✼❉💠❉✼═══┅
کانال پاسخ ناب به شبهات دانشجویی
┅═══✼❉💠❉✼═══┅
📲ایتا @x_shobhe313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو جشن غدیر تصمیم گرفت چادری بشه
و حالا روز تولدش چادری شد
اثر و برکت جشن غدیر، این شکلیه …
#ارثیه_مادری
#مهمونی_ده_کیلومتری
🗣محمدمهدیمصلحی
📣با ما در پاسخ به شبهات دانشجویی همه ای شبهاتتو رفع کن ↙️↙️↙️↙️
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا ✅
╰┈➤🆔 @x_shobhe313
✍️ پاسخ ناب به شبهات دانشجویی 👌❌
7⃣3⃣1⃣ ⏮ چرا شیعیان امیر المومنین علی علیه السلام را افضل از صحابه میدانند🤔
دلایل آن را بیان کنید ⁉️❌
جهت مشاهده جواب شبهه به روی کلمه👈 پاسخ بزنید👌🙏🌹❤️
جهت پیوستن به دنیای شبهات دانشجویی😍حتما همین نوشته ای رنگی رو لمس نمایید 💯❌💯
و اگه خوشتون اومد با ارسال لینک کانال مارو به دوستان گلتون حتما معرفی کنید ممنون 🙏🌹❤️
👇👇👇👇👇👇👇
شبهات دانشجویی
⭐⭐⭐⭐⭐
✅پاسخ کامل شبهه 👇👇👇
از جمله شرایط متکلمان برای امامت ، این است که امام باید افضل اهل زمانش باشد.
احمدبن حنبل به سندش از پیامبر(ص) نقل کرده که فرمود: «هر کس شخصی را به جماعتی بگمارد، در حالی که میداند در میان آنها افضل از او وجود دارد، قطعاً به خدا و رسول و مؤمنان خیانت کرده است».[1]
امام علی(ع) افضل صحابه
به خلیل بن احمد گفتند: چرا علی(ع) را مدح نمیکنی؟ فرمود: چه بگویم در حقّ کسی که دوستانش فضایل او را به جهت خوف کتمان کرده و دشمنانش نیز به دلیل حسد از انتشار آن جلوگیری کردند، در حالی که فضایل آن حضرت همه جا را پر کرده است.[2]
الف) برخی از آیاتی که دلالت بر افضلیت امام علی(ع) دارد👇👇↘️↘️
۱ـ امام علی(ع) و ولایت
امام علی(ع) کسی است که در شأن او آیه ولایت نازل شده است: (إنَّما وَلِیُّکُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ)؛[3] «ولّی امر شما تنها خدا و رسول خدا و مؤمنانی هستند که نماز به پا داشته و فقیران را در حال رکوع زکات میدهند.»
به اتفاق مفسّران عامه و خاصه، شأن نزول آیه علی(ع) است، و بیش از پنجاه نفر از علمای اهل سنت به آن اشاره کردهاند.[4]
2_امام علی(ع) و مودّت
امام علی(ع) از جمله کسانی است که مودّتش بر همه مسلمانان فرض و واجب شده است. خداوند متعال میفرماید: (قُلْ لا أسْئَلَکُمْ عَلَیْهِ أجْراً إلاّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی)؛[5] «[ای رسول ما به امّت] بگو من از شما اجر رسالت جز این نمیخواهم که مودّت و محبّت مرا در حقّ خویشان من منظور دارید.»
سیوطی از ابن عباس نقل کرده است: «هنگامی که این آیه بر پیامبر(ص) نازل شد، عرض کردند: ای رسول خدا! قرابت تو که مودّتشان بر ما واجب است کیانند؟ فرمود: علی و فاطمه و دو فرزند آنها.»[6]
۳ـ امام علی(ع) و آیه تطهیر
امام علی(ع) کسی است که مشمول آیه تطهیر است. خداوند میفرماید: (إنَّما یُرِیدُ اللهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً)[7] مسلم بن حجاج به سند خود از عایشه نقل کرده که رسول خدا(ص) صبح هنگامی که از اتاق خارج شد، در حالی که بر دوش او عبائی بود، در آن هنگام حسن بن علی وارد شد، او را داخل آن عبا ـ کسا ـ نمود. سپس حسین وارد شد و در آن داخل شد. آن گاه فاطمه وارد شد و پیامبر او را داخل آن عبا نمود. آنگاه علی وارد شد و او را نیز در آن داخل نمود. سپس این آیه را قرائت کرد: (إنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً).[8]
۴ـ امام علی(ع) و لیلة المبیت
امام علی(ع) کسی که در شب هجرت پیامبر(ص) به جای حضرت خوابید و در شأن او این آیه نازل شد: (وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللهِ وَ اللهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ)؛[9] «بعضی از مردان به جهت درخواست رضایت الهی از جان خود درگذرند؛ و خداوند دوستدار چنین بندگانی است.»
ابن عباس میگوید: آیه هنگامی نازل شد که پیامبر(ص) با ابوبکر از دست مشرکان مکه به غار پناه برد و علی(ع) در رختخواب پیامبر(ص) خوابید.[10]
ابن ابی الحدید میگوید: تمام مفسران روایت کردهاند که این آیه در شأن علی(ع) هنگامی نازل شد که در بستر رسول خدا(ص) آرمید.[11]
این حدیث را احمد بن حنبل در المسند،[12] طبری در تاریخ الأمم و الملوک[13] و دیگران نقل کردهاند.
۵ـ امام علی(ع) و آیه مباهله
در شبهه ای قبلی کامل توضیح دادیم رجوع کنید به شبهه ای 135 برادیدن جواب همین نوشته ای رنگی بزنید
لازم به ذکر است که همه ای مفسران بر این اجماع دارند که مراد از «انفسنا» در این آیه مباهله علی بن ابی طالب(ع) است، پس علی(ع) در مقامات و فضایل با پیامبر(ص) مساوی است.
احمد بن حنبل در «المسند» نقل کرده است. «هنگامی که این آیه بر پیامبر(ص) نازل شد، حضرت علی و فاطمه و حسن و حسین(ع) را دعوت کرد و فرمود: بار خدایا اینان أهل بیت منند.(14)
به همین مضمون مسلم،[15] ترمذی،[16] حاکم[17] و دیگران نقل کردهاند.
ب) برخی از روایاتی که دلالت بر افضلیت امام علی(ع) دارد
۱ـ امام علی(ع) برادر پیامبر(ص)
حاکم نیشابوری از عبدالله بن عمر روایت کرده است:پیامبر(ص) بین اصحاب خود عقد اخوّت بست:ابوبکر را برادر عمر، طلحه را برادر زبیر و عثمان را برادر عبدالله بن عوف قرارداد. علی(ع)عرض کرد: ای رسول خدا! بین اصحاب عقد اخوت بستی، پس برادرمن کیست؟پیامبر(ص) فرمود: تو برادرمنی دردنیاو آخرت.[18]
استادتوفیق ابو علم ـ وکیل اول وزارت دادگستری مصرـ مینویسد:«این عمل پیامبر دلالت بر برتری امام علی(ع) بر جمیع صحابه دارد،ونیز دلالت بر این که غیر از علی(ع) کسی دیگر کفو همتای رسول خدا(ص)نیست».[19]
استادخالد محمّدخالدمصری مینویسد: «چه میگویید درحق شخصی که رسول خدا(ص) او را از بین اصحابش انتخاب نمود تا آن که در روز عقد اخوّت او را برادر خود برگزید».[20]
ادامه جواب شبهه ای بالا👆👆
۲ـ امام علی(ع) مولود کعبه
حاکم نیشابوری مینویسد: «اخبار متواتره دلالت دارد بر این که فاطمه بنت اسد، امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب ـ کرّم الله وجهه ـ را داخل کعبه به دنیا آورد».[21]
خانم دکتر سعاد ماهر محمّد از نویسندگان اهل سنت میگوید: «امام علی(ع) بینیاز از ترجمه و تعریف است. و بس است ما را از تعریف این که آن حضرت در کعبه متولد شد، و در منزل وحی تربیت یافت و تحت تربیت قرآن کریم قرار گرفت…»[22]
۳ـ امام علی(ع) و تربیت الهی
پیامبر(ص) برای نماز به مسجد میآمد، و به دنبالش علی(ع) و خدیجه(ع) میآمدند و با آن حضرت در ملأ عام نماز میگزاردند، در حالی که غیر از این سه نفر کسی دیگر نمازگزار نبود.»[23]
استاد عباس محمود عقّاد نویسنده معروف مصری میگوید: «علی(ع) در خانهای تربیت یافت که از آنجا دعوت اسلامی به سر تا سر عالم گسترش یافت…».[24]
۴ـ امام علی(ع) بر هیچ بتی سجده نکرد
استاد احمد حسن باقوری وزیر اوقاف مصر مینویسد: «اختصاص امام علی(ع) از بین صحابه به کلمه «کرم الله وجهه» به جهت آن است که او هرگز بر هیچ بتی سجده نکرده است…»[25]
استاد عباس محمود عقّاد مینویسد: «به طور مسلّم علی(ع) مسلمان متولد شد، زیرا او تنها کسی بود که دو چشمش را بر اسلام باز نمود، و هرگز شناختی از عبادت بتها نداشت».[26]
۵ـ امام علی(ع) اوّلین مؤمن
پیامبر(ص) در مورد علی(ع) به حضرت زهرا(ع) فرمود: «همانا او اولین شخصی است از اصحابم که به من ایمان آورد».[27]
ابن ابی الحدید مینویسد: «چه بگویم در حق کسی که پیشی گرفت از دیگران به هدایت، به خدا ایمان آورد و او را عبادت نمود، در حالی که تمام مردم سنگ را میپرستیدند…».[28]
۶ـ امام علی(ع) محبوبترین خلق به سوی خداوند
استاد احمد حسن باقوری مینویسد: «اگر کسی از تو سؤال کند که به چه دلیل مردم علی را دوست میدارند؟ بر توست که در جواب او بگویی: بدان جهت است که خدا علی(ع) را دوست میدارد.»[29]
۷ـ علی و پیامبر از یک نور
رسول خدا(ص) فرمود: من و علی بن ابی طالب چهار هزار سال قبل از آنکه حضرت آدم خلق شود نزد خداوند نور واحدی بودیم، هنگامی که خداوند آدم را خلق کرد، آن نور دو قسمت شد: جزئی از آن، من هستم و جزء دیگرش علی است.[30]
۸ـ امام علی(ع) زاهدترین مردم
استاد عباس محمود عقّاد مینویسد: «در میان خلفا، در لذّت بردن از دنیا، زاهدتر از علی(ع) نبوده است…».[31]
۹ـ امام علی(ع) شجاعترین صحابه
استاد علی جندی، و محمّد ابوالفضل ابراهیم، و محمّد یوسف محجوب در کتاب خود «سجع الحمام فی حکم الامام» مینویسد: «او سیّد مجاهدین بود و در این امر منازعی نداشت. و در مقام او همین بس که در جنگ بدر ـ بزرگترین جنگی که در آن رسول خدا(ص) حضور داشت ـ هفتاد نفر از مشرکان کشته شدند، که نصف آنها را علی(ع) و بقیه را مسلمانان و ملائکه کشتند. او کسی بود که در جنگها زحمات زیادی را متحمل شد. وی پیشتاز مبارزان در روز بدر بود.
و از جمله کسانی بود که در جنگ احد و حنین ثابت قدم ماند. او فاتح و شجاع خیبر و قاتل عَمر بن عبدوَدّ سواره خندق و مرحب یهودی بود».[32]
عباس محمد عقّاد مینویسد، «مشهور است که علی با کسی تن به تن نشد مگر آن که او را به زمین زد. و با کسی مبارزه نکرد مگر آن که او را به قتل رسانید.»[33]
10-امام علی(ع) داناترین صحابه
امام علی(ع) داناترین اهل زمان خود بود و این مطلب را از جهاتی میتوان به اثبات رساند:
الف) تصریح پیامبر(ص)
پیامبر(ص) فرمود: «أعلم امّت بعد از من علی بن ابی طالب است».[34]
ترمذی از رسول خدا(ص) نقل کرده که فرمود: «من خانه حکمتم و علی درب آن است».[35]
پیامبر(ص) فرمود: «من شهر علمم و علی درب آن است، پس هر کس طالب علم من است باید از درب آن وارد شود.»[36]
احمد بن حنبل از پیامبر(ص) نقل کرده که به فاطمه(ع) فرمود: «آیا راضی نمیشوی که من تو را به کسی تزویج کنم که اولین مسلمان است و علمش از همه بیشتر و حکمش از همه عظیمتر است».[37]
ب) اعتراف صحابه به اعلمیّت امام علی(ع)
عایشه میگوید: «علی اعلم مردم به سنت است».[38]
ابن عباس میگوید: «عمر در خطبهای که ایراد کرد، گفت: علی در قضاوت بیمانند است».[39]
امام حسن(ع) بعد از شهادت پدرش امام علی(ع) فرمود: «همانا روز گذشته از میان شما شخصی رفت که سابقین و لاحقین به علم او نرسیدند».[40]
عباس محمود عقاد مینویسد: «امّا در قضاوت و فقه: مشهور آن است که حضرت علی(ع) در قضاوت و فقه و شریعت پیش تاز بود و بر دیگران سابق…هرگاه بر عمر بن خطاب مسئله دشواری پیش میآمد، میگفت:این قضیهای است که خدا کند برای حلّ آن ابالحسن به فریاد ما برسد».[41]
ج) رجوع جمیع علوم به امام علی(ع)
ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه مینویسد:«مبادی جمیع علوم به او باز میگردد.او کسی است که قواعد دین را مرتب و احکام شریعت را تبیین کرده است. او کسی است که مباحث عقلی و نقلی را تقریر نموده است».[42]
ادامه جواب شبهه بالا👆👆
11- امام علی حلال مشکلات علمی
آگاهان از تاریخ اسلام در عصر خلفا مى دانند که على(علیه السلام) همواره پناهگاه علمى امت بود، تا آن جا که بارها خلیفه دوّم این جمله را تکرار کرد: «لَوْلَا عَلِیٌّ لَهَلَکَ عُمَرُ». و در تعبیر دیگرى گفت:
«اَللَّهُمَّ لَا تُبْقِنِی لِمُعْضَلَةٍ لَیْسَ لَهَا إبْنُ أَبِیطَالِبٍ»؛ (خداوندا! مرا زنده مگذار هرگاه مشکلى پیش آید و على[علیه السلام] براى حل آن نباشد). و در تعبیر دیگر: «لَا اَبْقَانِیَ اللهُ بِأَرْضٍ لَسْتَ فِیهَا یَا أَبَا الْحَسَنِ»(43)؛ (اى أبو الحسن! خداوند مرا در سرزمینى که تو در آن نیستى زنده مگذارد).
این مطلب به اندازه اى واضح بود که به گفته «ذهبى» در «التفسیر و المفسّرون» این جمله به صورت ضرب المثلى در میان مردم درآمد که هر کجا در مطلبى در مى ماندند و شخص مورد نظر براى حل نبود مى گفتند: «قَضِیَّةٌ وَ لَا أَبَا حَسَنٍ لَهَا»(44)؛ (این حادثه اى است که ابو الحسن براى حل آن نبود).(45)
پی نوشت ها (منابع ):
1 . مجمع الزوائد، ج ۵، ص ۲۳۲؛ مسند احمد، ج ۱، ص ۱۶۵٫
2. احقاق الحقّ، ج ۴، ص ۲٫
3 . مائده (۵)، آیه ۵۵٫
4 . در المنثور، ج ۲، ص ۲۳۹ و…
5 . شوری (۴۲)، آیه ۲۳٫
6. احیاء المیت بفضائل اهل البیت(ع)، ص ۲۳۹؛ در المنثور، ج ۶، ص ۷؛ جامع البیان، ج ۲۵، ص ۱۴؛ مستدرک حاکم، ج ۲، ص ۴۴۴؛ مسند احمد، ج ۱، ص ۱۹۹ و…
7 . احزاب (۳۳)، آیه ۳۳٫
8 . صحیح مسلم، ج ۲، ص ۳۳۱٫
9 . بقره (۲)، آیه ۲۰۷٫
10 . المستدرک علی الصحیحین، ج ۳، ص ۴٫
11 . شرح ابن ابی الحدید، ج ۱۳، ص ۲۶۲٫
12 . مسند احمد بن حنبل، ج ۱، ص ۳۴۸٫
13 . تاریخ الامم و الملوک، ج ۲، ص ۹۹ـ۱۰۱٫
14 . مسند احمد، ج ۱، ص ۱۸۵٫
15 . صحیح مسلم، ج ۷، ص ۱۲۰٫
16 . سنن ترمذی، ج ۵، ص ۵۹۶٫
17 . المستدرک علی الصحیحین، ج ۳، ص ۱۵۰٫
18 . المستدرک علی الصحیحین، ج ۳، ص ۱۴ و… .
19 . الامام علی بن ابی طالب، ص ۴۳٫
۲۳ . فی رحاب علی،؟؟؟
20 . المستدرک علی الصحیحین، ج ۳، ص ۵۵۰، ح ۶۰۴۴٫
21 . مشهد الإمام علی(ع) فی النجف، ص ۶٫
22 . المستدرک علی الصحیحین، ج ۳، ص ۱۸۳؛ مسند احمد، ج ۱، ص ۲۰۹ و تاریخ طبری، ج ۲، ص ۳۱۱٫
23 . عبقریة الامام علی(ع)، ص ۴۳٫
24 . علیّ امام الأئمة، ص ۹٫
25 . عبقریة الامام علی، ص ۴۳٫
26 . مسند احمد، ج ۵، ص ۶۶۲، ح ۱۹۷۹۶؛ کنز العمال، ج ۱۱، ص ۶۰۵، ح ۲۳۹۲۴ و… .
27 . شرح ابن ابی الحدید، ج ۳، ص ۲۶۰٫
28 . علی امام الأئمة، ص ۱۰۷٫
29 . تذکرة الخواص، ص ۴۶٫
30 . عبقریة الامام علی، ص ۲۹٫
31 . سجع الحمام فی حکم الامام، ص ۱۸٫
32 . عبقریة الامام علی، ص ۱۵٫
33 . مناقب خوارزمی، ص ۴۰٫
34 . صحیح ترمذی، ج ۵، ص ۶۳۷٫
35 . المستدرک علی الصحیحین، ج ۳، ص ۱۲۷٫
36 . مسند احمد، ج ۵، ص ۲۶؛ مجمع الزوائد، ج ۵، ص ۱۰۱٫
37 . تاریخ ابن عساکر، ج ۵، ص ۶۲؛ اسد الغابة، ج ۴، ص ۲۲٫
38 . تاریخ ابن عساکر، ج ۳، ص ۳۶؛ مسند احمد، ج ۵، ص ۱۱۳ و طبقات ابن سعد، ج ۲، ص ۱۰۲٫
39 . مسند احمد، ج ۱، ص ۳۲۸ و…
40 . عبقریة الامام علی، ص ۱۹۵٫
41 . شرح ابن ابی الحدید، ج ۱، ص ۱۷٫
42 . مستدرک حاکم، ج ۲، ص ۳۶۶؛ مسند احمد، ج ۱، ص ۸۴؛ کنز العمال، ج ۶، ص ۴۰۷؛ تاریخ بغداد، ج ۱۳، ص ۳۰۲ و…
43. مرحوم «علامه امینى» (الغدیر، همان، ج 3، ص 142).
44. التفسیر و المفسّرون، همان، ج 1، ص 89.
45. پیام امام امیر المؤمنین(علیه السلام)، مکارم شیرازى، ، ج 5، ص 613.
📎 #دانشجوی_انقلابی
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #دلایل_افضلیت_امیرالمومنین_بر_صحابه
✅کپی با ذکر منبع بلامانع است👇👇👇
@x_shobhe313
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#احکام_دانشجویی
#موشن_گرافیک
🔆 احکامی که باید بدانیم
✅ شک کنی نمازت باطله !
📣با ما در پاسخ به شبهات دانشجویی همه ای شبهاتتو رفع کن ↙️↙️↙️↙️
╭ l✍️ 🇮🇷 بامنبيا ✅
╰┈➤🆔 @x_shobhe313
✨﷽✨
🏢 دانشگاه فرهنگیان (پردیس آیت الله طالقانی قم) برگزار می کند:
🔹 کارگاه آموزشی (مجازی)؛
🖇❇️ بهبود روابط و عملکرد با تعیین انتظارات ❇️
👨🏫 با حضور ارزشمند استاد: دکتر محمد نیرو
🔅معلم با سابقه با 33سال تجربه وسابقه تدریس
🔅هیأت علمی علوم و تحقیات
🔅دارنده قریب به 100 یادداشت و مقاله و مجلات رشد و تخصصی و ملی و بین المللی
🗓 زمان: 25 تیرماه 1402
🕔 ساعت 17 الی 19
📱مکان: 🌐 فضای مجازی - برخط و در بستر اسکای روم
🔖 همراه با اعطای گواهی حضور معتبر 2 ساعته (موثر در رتبه بندی) ✅
📖سرفصل ها:
▫️انتظارات معلم از دانش آموز
▫️شیوه تعیین انتظارات
▫️منبع تعیین انتظارات
▫️سطح آمادگی مخاطبان
▫️معیارهای ارزیابی موثر بودن انتظارات
👥مخاطبین:
🔍 شرکت برای اساتید، معلمان، دانشجومعلمان، مربیان، مشاوران و کلیه افراد علاقه مند، آزاد است.
📝 برای نام نویسی و ثبت نام و اطلاعات بیشتر، به آیدی یا شماره زیر در ایتا پیام دهید:
https://eitaa.com/admin_cfu_pardis
09964547868
•••✦•••┈┈┈•••✦•••
🟢 با حضور سبزتان، گرمابخش کارگاهمان باشید. 🟠
┅═══✼❉💠❉✼═══┅
کانال پاسخ ناب به شبهات دانشجویی
┅═══✼❉💠❉✼═══┅
📲ایتا @x_shobhe313