eitaa logo
🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
388 دنبال‌کننده
9 عکس
3 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠امام سجّاد علیه‌الصّلاة والسلام، «صحیفه سجّادیه» را به صورت دعا تنظیم فرموده و اصلاً دعا خوانده است؛ اما این کتاب، پُر از معارف الهی و اسلامی است. ۱۳۷۳/۱۱/۲۸ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 اینها از ایران ترسیده اند، نه از افراد بلکه از این انسجام و اینکه پلیس و ارتش و دولت در خدمت مردم هستند و مردم پشتیبان آنها می باشند که اگر برای یک پلیس در خیابان گرفتاری پیدا شود مردم در رفع آن همکاری می کنند. 🔹این به خاطر آن است که همه در خدمت اسلام هستند و پلیس هم در خدمت اسلام است. همین کارهای شما عبادت است چون شما به کشوری آبرو می دهید. ۱۳۶۱/۰۳/۲۹ 📚صحیفه نور ، جلد ۱۶ ، صفحه ۲۰۶ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠نباید ما دشمن را حقیر بشمریم. باید توجه کنیم به اینکه الان توطئه در کار است، در هر جای کشور که می رویم توجه می کنیم،می‌بینیم که توطئه‌هائی در کار است برای اینکه نگذارند این نهضت به ثمر حقیقی اش برسد، بلکه به طمع اینکه شکست بخورد نهضت و مسائل سابق باز برگردد. از این جهت ما الان در یک موضع حساس هستیم که به نظر من حساسترین نقطه تاریخ است و همه ما، دانه دانه ما، فرد فرد ما مسوول هستیم. 📚صحیفه نور، جلد ۶، صفحه ٢۶۴ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠 یک هدیه ای است از جانب خدای تبارک و تعالی برای آن کسانی که لایق هستند و دنبال هر شهادتی باید تصمیم‌ها قوی‌تر بشود. 📚صحیفه نور، جلد ١٠،صفحه ١١٢ ☀️(رضوان‌الله‌علیه) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠مردی که می‌تواند آزادانه در جامعه اطفای شهوت کند و زنی که می‌تواند بدون هیچ ایراد و اشکالی در جامعه با مردان گوناگون تماس داشته باشد، هرگز در خانواده، همسران خوب و شایسته‌ای نخواهند بود. ۱۳۷۶/۰۷/۳۰ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠از هر چیزی که محیط خانواده را متشنج و دچار افسردگی و هیجانهای بی‌مورد نماید، اجتناب کنید. هم زن و هم مرد بنا را بر سازش و همزیستی و همراهی بگذارند. آنچه در خانواده خیرات وجود دارد، مال زن و شوهر است و در نهایت مال فرزندان است، مال یک طرف نیست. اگر خدای ناکرده در محیط خانواده بی‌محبتی و عدم اطمینان و صمیمت باشد، رنج مال هر دو طرف است. ۱۳۷۶/۰۹/۰۶ ☀️(مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷مجموعه‌ی فرهنگی سنگر🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر جنگ نرم🇮🇷 ‏🇮🇷سنگر سردار دلها🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠ما امام را فقط برای افتخار کردن به نام او و کار او نمی خواهیم، امام را فقط مایه ی زینت جمهوری اسلامی نمیدانیم. بالاترو مهم تر از این ها این است که امام ما را به راهی هدایت کرد، هدفهایی را برای ما تعریف کرد، شاخص هایی را در میانه ی راه به ما معرفی کرد تا راه را گم نکنیم. فقط در صورت پیمودن این راه است که ما میتوانیم به"حیات طیبه" برسیم و طعم آن را بچشیم. ۱۳۸۴/۰۳/۱۴ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠سردمداران سیاسی می‌گویند باید حماس و جهاد را خلع سلاح کنیم. یعنی چه خلع سلاح کنیم؟ یعنی حالا اینها یک تعدادی موشک دارند که در مقابل حملات بی‌امان دشمن لااقل از خودشان مختصرْدفاعی بکنند، [اما] همین را هم باید از آنها بگیریم؛ اصلاً باید - از جمله غزه - جوری باشد که هر وقت دشمن صهیونیست اراده کرد بتواند حمله کند، بتواند هر آتشی روشن کند، آنها هم اصلاً نتوانند از خودشان کنند؛ اینها این را می‌خواهند. رئیس‌جمهور آمریکا فتوا صادر کرده است که باید خلع سلاح بشود!» ۱۳۹۳/۰۵/۰۷ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠جوهر اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، رابطه‌ی دین و دنیاست؛ یعنی همان چیزی که از آن به مسئله‌ی دین و سیاست و دین و زندگی هم تعبیر میکنند. امام در بیان ارتباط دین و دنیا، نظر اسلام و سخن اسلام را به عنوان مبنا و روح و اساس کار خود قرار داده بود. اسلام، دنیا را وسیله‌ای در دست انسان برای رسیدن به کمال میداند... دین و دنیا در منطق امام بزرگوار ما مکمل و آمیخته و درهم تنیده‌ی با یکدیگر است و قابل تفکیک نیست. این، درست همان نقطه‌ای است که از آغاز حرکت امام تا امروز، بیشترین مقاومت و خصومت و عناد را از سوی دنیاداران و مستکبران برانگیخته است؛ کسانی که زندگی و حکومت و تلاش و ثروت آنها مبتنی بر حذف دین و اخلاق و معنویت از جامعه است. اما دنیا مفهوم دیگری هم دارد. در متون اسلامی، دنیا به معنای نفسانیت و خودخواهی و اسیر هوی و هوس خود بودن و دیگران را هم اسیر هوی و هوس خود کردن، آمده است... دین را با چنین دنیایی نمیشود آباد کرد. دین را در خدمت چنین دنیایی قرار دادن، خیانت به دین است. امام، ما را از اسارت دنیا هم برحذر میداشت. امام بزرگوار ما که دین را عین سیاست، عین اقتصاد و عین دنیا میدید، دائماً مردم و مسئولان را از دنیای به این معنا برحذر میداشت. ۱۳۸۴/۰۳/۱۴ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠در اقتصاد جامعه ‏ى اسلامى اگرچه مردم در فعاليت هاى اقتصادى ميدان باز و وسيعى دارند و آزادى ‏هاى زيادى دارند و هر كسى اين حق را دارد كه فعاليت و تلاش اقتصادى بكند، اما در كنار اين حق و اختيار براى مردم يك اختيار و حقى هم براى دولت اسلامى و قدرت حاكم بر جامعه ‏ى اسلامى قرار داده شده است و آن حق كنترل و نظارت و مراقبت است؛ زيرا اگر اين حق براى حاكم اسلامى نباشد و مردم بدون نظارت دولت و بدون رعايت سياست هاى دولت تلاش اقتصادى را شروع كنند و انجام بدهند، اين يقيناً در جامعه به طغيان، به ظلم، به بغى، به فساد منتهى خواهد شد و همان وضعى پيش خواهد آمد كه در دنياى سرمايه‏ دارى هست كه سلاطين فولاد و طلا و نفت و صاحبان كمپانى ‏هاى بزرگ از قدرت و ثروت بى ‏نهايت برخوردارند و قشر بزرگى از مردم هم از اوّليات زندگى، يعنى از خانه و خانواده و شام شب و لباس نگهدارنده ‏ى از سرما و گرما محرومند و بدتر از آنجا كشورهائى كه دنباله ‏رو سياستهاى آنها هستند در جهان سوم از جمله نظام منحط گذشته‏ ى اين كشور، نظام پادشاهى. اگر نظارت دولت اسلامى و حاكميت اسلام نباشد، قانون اسلامى به خودى خود، نميتواند معجزه بكند؛ قانون هنگامى كاربرد دارد و مؤثر است كه بالاى سر قانون، يك دست قوى و نيرومندى باشد و آن دولت اسلامى است. لذا در دوران حكومت اميرالمؤمنين مى‏بينيم كه آن حضرت- شخص خود اميرالمؤمنين، نه قاضى- در جامعه اسلامى بود؛ يعنى مردم به قاضى مراجعه ميكردند، قاضى حل و فصل ميكرد اگر قتلى، دزدى‏ اى، جنايتى اتفاق مى افتاد، قاضى به سراغ متجاوز از قانون ميرفت؛ اما در عين حال خود اميرالمؤمنين طبق اين حديثى كه چند جا نقل شده: «كان يخرج الى السّوق و معه درّة»، وارد بازار مسلمانها ميشد، در حالى كه تازيانه در دستش بود؛ تازيانه را براى نوازش كه نمى‏ آورند؛ اميرالمؤمنين نميرفت كه اگر كسى را در بازار ديد تخلف ميكند، به قوه ‏ى قضائيه بگويد كه او را مجازات كن، ميرفت تا خود او اعمال قدرت بكند و خود او مانع از ظلم و تجاوز بشود. در يك روايت ديگر اين را با تفصيل بيشترى ذكر كرده: «كان على (عليه الصّلاة والسّلام) كلّ بكرة يطوف فى اسواق الكوفة سوقا سوقا و معه الدّرّة»؛ يعنى هر روز اميرالمؤمنين اين كار را ميكرد؛ كار دفعى نبود؛ بلكه كار مداوم و مستمر اميرالمؤمنين اين بود كه به همه ‏ى مراكز كسب و تجارت و بازارها سر ميزد و تازيانه هم- «معه الدّرّة على عاتقه»- در دستش بود و روى شانه‌‏اش؛ يعنى آماده ى به كار، كه اگر ديد كسى دارد ظلم ميكند، همان جا اميرالمؤمنين تعزيز شرعى را درباره ‏ى او اجرا كند. به عامل خود يعنى استاندار خود در مصر كه جناب مالك ‏اشتر هست، اميرالمؤمنين سفارش ميفرمايند كه: «فمن قارف حكرة بعد نهيك اياه فنكّل به»؛ يعنى بعد از آنى كه تو مردم را از احتكار و ضبط اشياء مورد احتياج مردم نهى كردى، كسى مرتكب اين گناه شد، «فنكّل به»؛ با او سختگيرى كن، از او انتقام بگير؛ البته دنبالش ميفرمايند: «فنكّل به و عاقبه فى غير اسراف»؛ زياده‏ روى نكن، اين شرط اصلى است. كسانى كه مسئول تعزير و حفظ حدود قانونى در ميان مسلمانها هستند، بايد مواظب باشند زياده ‏روى نكنند، بايد تقوا را رعايت كنند و دچار اسراف نشوند، آنچنانى كه اميرالمؤمنين فرموده؛ چون خود اين اسراف يك فساد است مثل همان فاسدى كه جنس را احتكار كرده؛ فرقى نميكند، شايد از او هم بدتر است؛ چون از طرف حكومت است؛ اما اصل اينكه دولت اسلامى و حكومت اسلامى بايد در ميان مردم حاضر بشود، در آنجائى كه خلاف آشكارى نيست، خلاف هاى پنهان را خودش كشف كند، در آنجائى كه دستگاه قضائى اطلاعى ندارد، خود او مباشرتاً وارد كار بشود، در اينجا بايد دولت اسلامى اين كار را بكند. ۱۳۶۶/۱۰/۱۱ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠بهترين راه براى اينكه آزادى اقتصادى تأمين بشود در يك جامعه‏ ى اسلامى، اين است كه حكومت اسلامى و دولت اسلامى سياستى اتخاذ بكنند و قوانينى وضع بكنند كه بر طبق آن قوانين همه ‏ى افراد در جامعه ‏ى اسلامى قادر باشند آزادانه فعاليت اقتصادى كنند و همه‏ ى قشرهاى مردم از فعاليت اقتصادى خود بتوانند بهره‏ مند بشوند؛ اين يكى از آن وجوه امتياز و جدائى بين نظام اسلامى در اقتصاد و نظام هاى غربى است. در نظامهاى غربى اگرچه به حسب ادعا، به حسب قوانين معمولى و اساسى مردم آزادند كه فعاليت اقتصادى داشته باشند، اما در حقيقت اين آزادى متعلق به همه ‏ى مردم نيست؛ اين منابع عظيم ثروت، اين درياها، اين منابع طبيعى، اين دشتهاى حاصلخيز، اين معادن، اين همه امكاناتى كه جزو ثروتهاى عمومى جامعه محسوب ميشود، اينها اينجور نيست كه راحت در اختيار همه‏ ى قشرهاى جامعه قرار بگيرد و هر كسى بتواند بر روى آن بهره‏ بردارى و كار بكند و منتفع بشود، بلكه آن كسانى عملًا و واقعاً آزادند كه داراى ثروتهاى انباشته و زياد هستند، كه سررشته ‏ى اقتصاد جامعه، بلكه حتى خواهم گفت سررشته‏ ى سياست جامعه و اداره‏ ى جامعه در دست آنهاست؛ آنها هستند كه در حقيقت از منابع ثروت استفاده ميكنند و بر آنها تسلط و سيطره دارند و استفاده و بهره‏ بردارى را آنها ميكنند و آنها فضا را براى استفاده‏ ى عموم جامعه تنگ كردند؛ لذا شما مى‏بينيد در جوامع سرمايه ‏دارى، چه جوامع پيشرفته‏ ى سرمايه‏ دارى و چه جوامع عقب ‏افتاده ‏ى سرمايه‏ دارى، مثل بيشتر كشورهاى جهان سوم، اغلب مردم در يك فقر شديدى هستند؛ بخصوص در اين كشورهاى عقب ‏افتاده؛ در حالى كه اجتماعات عظيمى از مردم دچار فقر و بيكارى و بى‏جائى و بى‏مسكنى و محروميت از بيشتر مواهب زندگى هستند، يك عده ‏ى معدودى آزادانه تلاش ميكنند، فعاليت ميكنند، ثروت درمى‏ آورند، معادنى دارند، معادن ديگرى را ميگيرند؛ كارخانجاتى دارند، كارخانجات ديگرى را ايجاد ميكنند، داير ميكنند؛ زمين هائى دارند، زمین هاى ديگرى را به آن اضافه ميكنند؛ از درياها استفاده ميكنند، از همه‏ ى منابع طبيعى در حقيقت يك عده معدود از جامعه استفاده ميكنند؛ ديگران چه كسبه‏ ى جزء، چه كارگران، چه كارگران معادن، چه كارگران كشاورزى، چه كارگران كارخانجات، در حقيقت ريزه ‏خوار خوان آنها و استفاده ‏كننده از زيادى ثروت آنها و گوشه ‏ى سفره ‏ى آنها هستند؛ خودشان امكان تلاش، امكان توليد، امكان بهره ‏بردارى، امكان كار سازنده، امكان توليد ثروت به آن معناى حقيقى ندارند. پس راه اينكه ما اقتصاد آزاد را به معناى حقيقى خودش در جامعه به وجود بياوريم، اين است كه از اين انحصار جلوگيرى كنيم؛ امكانى در جامعه به وجود بيايد كه اغلب افراد جامعه، بيشتر قشر هاى جامعه يا همه ‏ى كسانى كه قدرت كار دارند، اينها بتوانند از امكانات طبيعى، از زمين، از دريا، از انفال، از دشتها، از مراتع استفاده كنند. ۱۳۶۶/۰۷/۲۴ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠یک نوع چیزهایی هست که دشمن آن را اصلاحات میداند. امریکاییها میگویند حجاب شما از بین برود؛ مرزهای اخلاقی و دینی شکسته شود؛ حکومت قرآن و انطباق قوانین با اسلام - که جزو قانون اساسی است - نباید باشد؛ این یعنی اصلاحات! اینها اصلاحات امریکایی است! ملت ایران آنچه را که به دست آورده، ارزان به دست نیاورده است. ملت ایران استقلال و رشد سیاسی و شخصیتی و عزّتِ خود را به دست آورده است؛ اینها که ارزان به دست نیامده است. ❌قدرتمندان و قلدران دنیا همه تلاششان برای توسعه نفوذ و منافع خودشان است. اگر گفته شود که شما در خلیج فارس چه میکنید؛ کشور شما کجا، خلیج فارس کجا؛ میگویند ما در این‌جا منافع داریم! عجب، پس منافع شما، اگر لشکرکشی شما را هم اقتضاء کرد، باید لشکرکشی کنید!؟ آیا منافع شما مقدّم و مرجّح بر منافع ملتهاست!؟ این قدرتها هر چیزی را که دنبال میکنند، برای منافع خودشان است. اگر از شعار اصلاح‌طلبی حمایت میکنند، این دروغ است؛ آنها از اصلاحاتی که به معنای حقیقی کلمه اصلاحات باشد، طرفداری نمیکنند. آنها با اصلاحات در این کشور مخالفند. با اصل انقلاب هم مخالفند. آنها میخواهند روحیه استقامت و استقلال این ملت از بین برود. شعارهایی میدهند و حرفهایی میزنند؛ عدّه‌ای هم حرفهای آنها را تکرار میکنند. البته خودِ این واقعاً یک داستان غم‌انگیز است که من نمیخواهم وارد آن شوم. این‌که بعضی افراد به دشمن بیشتر اعتماد میکنند تا به دوست؛ به بیگانه بیشتر روی خوش نشان میدهند تا به دوست؛ حرف بیگانه را تکرار میکنند علی‌رغم دوست؛ این داستانِ بسیار غم‌انگیز و ماجرای تلخی است که من امروز نمیخواهم وارد این قضیه شوم. اما نمیتوانم هم بالأخره این قضیه را با شما ملت ایران در میان نگذارم. من یک وقت بالاخره خواهم گفت که بعضی کسان در این کشور، به نفع دشمن و علیه این ملت، به نفع متجاوز و علیه مظلوم، چه دارند میکنند؛ اما فعلاً نمیخواهم وارد این بحث شوم. ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷