eitaa logo
کانال هیئت قرآن حضرت (ابوالفضل) علیه السلام
88 دنبال‌کننده
341 عکس
411 ویدیو
6 فایل
کانال هیئت قرآن حضرت ابوالفضل علیه السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 8 ساعت از مدت ارسال پست گذشته، 2300 کامنت آمده و همه گفته اند یا خودشان یا افرادی را می‌شناختند که قصد آسیب زدنِ جانی به خود را داشته اما پس از دیدن زندگی پس از زندگی منصرف شده اند. عباس موزون، مجری برنامه ماه رمضانی "زندگی پس از زندگی"، در یک پست اینستاگرامی اعلام کرده که «تاکنون هزاران نفر اعلام کرده‌اند که تماشای این برنامه موجب انصراف آنها از خودکشی شده» و از مخاطبان خواسته که اگر تجربه مشابهی دارند زیر همین پست اعلام کنند. در 8 ساعتی که از پست موزون می گذرد، تا لحظه تنظیم این مطلب نزدیک 2 هزار و 300 کامنت درباره تجربه‌های مشابه زیر این مطلب نوشته شده است.
»»» آیه ی روز : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنفُسَكُمْ لَا يَضُرُّكُم مَّن ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ مائده - ١٠٥ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! مراقب خود باشید! اگر شما هدایت یافته‌اید، گمراهی کسانی که گمراه شده‌اند، به شما زیانی نمی‌رساند. بازگشت همه شما به سوی خداست؛ و شما را از آنچه عمل می‌کردید، آگاه می‌سازد. ********** نکته ها: بعضى این آیه را دستاویز قرار داده و مى گویند: وظیفه ى هر كس تنها حفظ خود است، و ما مسئول گناه دیگران و امر و نهى آنان نیستیم! در پاسخ آنان مى گوییم: با وجود آیات و روایات متعدّد كه همه نشان از وجوب امر به معروف و نهى از منكر دارد، باید گفت: مراد این آیه رها كردن این دو وظیفه نیست، بلكه مراد آن است كه اگر امر و نهى صورت گرفت، ولى اثر نكرد شما دیگر وظیفه اى جز حفظ خود ندارید. (205) علاوه بر آنكه حفظ جامعه از گناه به وسیله ى امر به معروف و نهى از منكر، یكى از مصادیق «حفظ خویشتن» است. ----- 205) این مضمون را در حدیثى از پیامبرصلى الله علیه وآله نیز مى خوانیم. تفسیر نورالثقلین. ********** پیام ها: - در راه حقّ، از تنهایى نترسیم. «علیكم أنفسكم لایضركم» - اگر حریف دیگران نمى شویم، حریف نفس خود باشیم. «علیكم أنفسكم...» - انحراف جامعه، مجوز گناه كردن افراد نیست. «علیكم انفسكم لایضرّكم...» - در قیامت، هر كس مسئول كار خویش است. «علیكم أنفسكم» - در پى كشف و افشاى عیوب دیگران نباشیم. (206) «علیكم انفسكم» - اوّل خودسازى، سپس جامعه سازى. «علیكم انفسكم» - اهل ایمان بر رفتار و كردار نارواى گمراهان و عقائد باطل آنان مؤاخذه نخواهند شد. «علیكم انفسكم» - در راه نجات دیگران، خودتان غرق نشوید. «علیكم أنفسكم لایضرّكم» - چنان باید تربیت شویم كه فساد محیط و جامعه در ما تأثیر نگذارد. «لایضرّكم» - از خارج، كسى به شما آسیب نمى زند. اگر شكست بخورید، از خودتان است. «علیكم انفسكم لایضرّكم من ضلّ» - روحیّه ى خود را به خاطر انحراف دیگران از دست ندهیم. «علیكم انفسكم لایضرّكم من ضلّ» - راه اسلام چنان منطقى و استوار است كه شبهه و انحراف دیگران به آن خلل نمى رساند. «لایضرّكم من ضلّ اذا اهتدیتم» - گرچه منحرفان در كمین هستند، امّا راه مصونیّت یافتن، هدایت پذیرى است. «لا یضرّكم من ضلّ اذا اهتدیتم» - ایمان به معاد، عامل خودسازى است. «الى اللّه مرجعكم» - پیروى از نیاكان و تقلید كوركورانه از دیگران، در قیامت نجات بخش انسان نیست، بلكه هر كس باید پاسخگوى راه و عمل خویش باشد. «علیكم انفسكم... فینبّئكم» - رفتار و كردار انسان در دنیا، فرجام او را در قیامت روشن مى كند. «فینبّئكم بما كنتم تعملون» ----- 206) تفسیر نورالثقلین. ********** https://eitaa.com/ya_abolfazlyazahra
•﷽ ‌ای بودنٺ برای عبـادٺ، دلیل من! کعبه پراز بٺ اسٺ، ڪجایی خلیل من؟ دسٺ مرا بگیر که در ابتدای راه وامانده اسٺ نفس ضعیف وذلیل من آقا خودٺ برای ظهورٺ دعا بخوان دل خوش نکن به چند نفر از قبیل من 🕊 تعجیل در فرج مولایمان صلوات🖐🏻 کـانـال‌رسمےشھیـداحمـدمَشلَـب🥀:
107571_760_۲۰۲۱_۰۹_۲۶_۲۰_۲۵_۲۹_۱۳۲.mp3
3.67M
. ♥السلام علیک یا ابا صالح المهدے♥ ❣❣ ✨بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم✨ 🕊اِلـهی عَظُمَ الْبَلاءُ،وَبَرِحَ الْخَفاءُ،وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ،وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ،وَمُنِعَتِ السَّماءُواَنْتَ الْمُسْتَعانُ،وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى،وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِوالرَّخاءِ؛اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدوَآلِ مُحَمَّد ،اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْناطاعَتَهُمْ ،وَعَرَّفْتَنابِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم،فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاًعاجِلاً قَريباًكَلَمْحِ الْبَصَرِاَوْهُوَاَقْرَبُ؛يامُحَمَّدُياعَلِيُّ ياعَلِيُّ يامُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُماكافِيانِ،وَانْصُراني فَاِنَّكُماناصِرانِ؛ يامَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ،اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني،السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ،الْعَجَل،يااَرْحَمَ الرّاحِمينَ،بِحَقِّ مُحَمَّدوَآلِهِ الطّاهِرين🕊 ،ع
متن دعای عهد: اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظيمِ، وَرَبَّ الْکرْسِىِّ الرَّفيعِ، وَرَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَمُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْأِنْجيلِ وَالزَّبُورِ، وَرَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَمُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظيمِ، وَرَبَّ الْمَلائِکةِ الْمُقَرَّبينَ وَالْأَنْبِيآءِ وَالْمُرْسَلينَ، اَللّهُمَّ اِنّى‏ اَسْئَلُک بِوَجْهِک الْکريمِ، وَبِنُورِ وَجْهِک‏ الْمُنيرِ، وَمُلْکک الْقَديمِ، يا حَىُّ يا قَيومُ، اَسْئَلُک بِاسْمِک الَّذى‏ اَشْرَقَتْ‏ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَبِاسْمِک الَّذى‏ يصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ‏ وَالْأخِرُونَ، يا حَياً قَبْلَ کلِّ حَىٍّ وَيا حَياً بَعْدَ کلِّ حَىٍّ، وَيا حَياً حينَ لا حَىَّ ،يا مُحْيىَ الْمَوْتى‏ وَمُميتَ الْأَحْيآءِ، يا حَىُّ لا اِلهَ اِلاَّ اَنْتَ، اَللّهُمَ‏ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقآئِمَ بِاَمْرِک، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيهِ و عَلى‏ ابآئِهِ الطَّاهِرينَ، عَنْ جَميعِ الْمُؤْمِنينَ وَالْمُؤْمِناتِ فى‏ مَشارِقِ‏ الْأَرْضِ وَمَغارِبِها، سَهْلِها وَجَبَلِها وَبَرِّها وَبَحْرِها، وَعَنّى‏ وَعَنْ‏ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَمِدادَ کلِماتِهِ، وَما اَحْصاهُ‏ عِلْمُهُ وَاَحاطَ بِهِ کتابُهُ، اَللّهُمَّ اِنّى‏ اُجَدِّدُ لَهُ فى‏ صَبيحَةِ يوْمى‏ هذا وَما عِشْتُ مِنْ اَيامى‏، عَهْداً وَعَقْداً وَبَيعَةً لَهُ فى‏ عُنُقى‏، لا اَحُولُ‏ عَنْها وَلا اَزُولُ اَبَداً، اَللّهُمَّ اجْعَلْنى‏ مِنْ اَنْصارِهِ وَاَعْوانِهِ، وَالذَّابّينَ‏ عَنْهُ، وَالْمُسارِعينَ اِلَيهِ فى‏ قَضآءِ حَوآئِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلينَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامينَ عَنْهُ، وَالسَّابِقينَ اِلى‏ اِرادَتِهِ وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَينَ يدَيهِ، اَللّهُمَّ اِنْ حالَ بَينى‏ وَبَينَهُ الْمَوْتُ الَّذى‏ جَعَلْتَهُ عَلى‏ عِبادِک حَتْماً مَقْضِياً، فَاَخْرِجْنى‏ مِنْ قَبْرى‏ مُؤْتَزِراً کفَنى‏، شاهِراً سَيفى‏، مُجَرِّداً قَناتى‏، مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدَّاعى‏ فِى الْحاضِرِ وَالْبادى‏، اَللّهُمَّ اَرِنىِ‏ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ، وَالْغُرَّةَ الْحَميدَةَ، وَاکحَلْ ناظِرى‏ بِنَظْرَةٍ منِّى‏ اِلَيهِ، وَعَجِّلْ فَرَجَهُ، وَسَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَاَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُک بى‏ مَحَجَّتَهُ‏ وَاَنْفِذْ اَمْرَهُ، وَاشْدُدْ اَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَک، وَاَحْىِ بِهِ عِبادَک، فَاِنَّک قُلْتَ وَقَوْلُک الْحَقُّ، ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کسَبَتْ‏ اَيدِى النَّاسِ، فَاَظْهِرِ الّلهُمَّ لَنا وَلِيک وَابْنَ بِنْتِ نَبِيک الْمُسَمّى‏ بِاسْمِ‏ رَسُولِک، حَتّى‏ لا يظْفَرَ بِشَىْ‏ءٍ مِنَ الْباطِلِ اِلاَّ مَزَّقَهُ، وَيحِقَّ الْحَقَ‏ وَيحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اَللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِک، وَناصِراً لِمَنْ لا يجِدُ لَهُ ناصِراً غَيرَک، وَمُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ اَحْکامِ کتابِک، وَمُشَيداً لِما وَرَدَ مِنْ اَعْلامِ دينِک، وَسُنَنِ نَبِيک صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَآلِهِ، وَاجْعَلْهُ‏ اَللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِن بَاْسِ الْمُعْتَدينَ اَللّهُمَّ وَسُرَّ نَبِيک مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَآلِهِ بِرُؤْيتِهِ، وَمَنْ تَبِعَهُ عَلى‏ دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ، اَللّهُمَّ اکشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَعَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، اِنَّهُمْ يرَوْنَهُ بَعيداً وَنَريهُ قَريباً بِرَحْمَتِک يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ. پس سه مرتبه دست بر ران راست خود بزنید و در هر مرتبه‏ بگویید: «اَلْعَجَلَ الْعَجَلَ يا مَوْلاىَ يا صــاحِبَ الزَّمــانِ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨🌸 « السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مَهْدِيَّ اَلْأَرْضِ وَ عَيْنَ اَلْفَرْضِ… سلام بر تو ای مولایی که حقیقت دین از قلب نازنین تو می تراود».
هدایت شده از سلام
»»» آیه ی روز : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ آل عمران - ١٠٢ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! آن گونه که حق تقوا و پرهیزکاری است، از خدا بپرهیزید! و از دنیا نروید، مگر اینکه مسلمان باشید! (باید گوهر ایمان را تا پایان عمر، حفظ کنید!) ********** نکته ها: هر كمالى مثل ایمان، علم وتقوا داراى مراحلى است. مرحله ى ابتدایى ومراحل بالاتر، تا مرحله كمال مطلق. در قرآن مى خوانیم: «ربّ زدنى علماً»[124] خدایا! دانش مرا زیاد كن. و یا در دعاى مكارم الاخلاق مى خوانیم: «بلّغ بایمانى اكمل الایمان» خداوندا! ایمان مرا به كمال برسان. در این آیه نیز مى خوانیم: «اتّقوااللّه حقّ تُقاته» عالى ترین درجه تقوا را پیشه كنید. ----- 124) طه، 114. ********** پیام ها: - مؤمن، هر روز باید مرحله ى بالاترى را بپیماید. «آمنوا اتّقوا اللّه» - تقواى واقعى، در سایه ایمان به مبدأ ومعاد است. «یاایّها الّذین امنوا اتقّوا اللّه» - تقوا، رمز حسن عاقبت است. «اتّقوا اللّه... تموتنّ... مسلمون» - ایمان آوردن كافى نیست، با ایمان ماندن لازم است. شروع كار خیلى مهم نیست، پایان كار مهم تر است. «لاتموتنّ الاّ و انتم مسلمون» - اسلام، نه تنها چگونه زیستن را به ما مى آموزد، بلكه چگونه مردن را نیز به ما آموزش مى دهد. «لاتموتنّ الاّ و انتم مسلمون» - انسان در سرنوشت وعاقبت خود نقش دارد. «لاتموتنّ الاّ و انتم مسلمون» - اسلام، هم به كیفیّت تقوا توجّه دارد وهم به تداوم آن تا پایان عمر. «حق تقاته و لاتموتنّ الاّ و انتم مسلمون» **********
✨⚘ خدایا حال که می‌دانم حسین ﷺ نزد تو بسیار آبرومند است، پس به آبروی حسینِ عزیز مرا در نزد خودت در دنیا و آخرت آبرومند و پسندیده گردان . . . اللّهم عجّلْ لِوَلیّک الْفَرَج⚘✨ ✨️⃟ ❤کانال عهد با مهدی( عج)
سلام و درود خداوند بر شما، صبح اولین روز اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ شما بخیر به زبان حضرت موسی علیه السلام رَبِّ إِنِّی لا أَمْلِکُ إِلاَّ نَفْسِی وَ أَخِی فَافْرُقْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَ الْقَوْمِ الْفَاسِقِینَ (المائدة/۲۵) پروردگارا من تنها اختیار خودم و برادرم را دارم، میان ما و این جمعیت گنهکار، جدایى بیافکن خداوندا ! بی حجابی و بی حیایی را از کشور عزیزمان، ایران ریشه کن بفرما، و عاملان اصلی این بی بندوباری را نابود کن، آمین یا رب العالمین
تندخوانی‌جزء 30۩معتزآقائی.mp3
4.08M
㉚ تندخوانی جزء سی ام قرآن 🎙 استاد معتز آقایی ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄ دلنشین ترین ادعیه و مناجات صوتی 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_697208772.mp3
44.91M
🦋صبحی كه آفتابش تو باشی خلاصه‌ی خوشی‌های عالم است🦋 💔 صبح جمعه و قرار عاشقی 🎙 با صدای زیبای 🤲التماس دعای فرج... 🍀اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالعَنْ أعْدَاءَهُم 🍀 ‎‌‌ 🦋✨ 🦋✨ 🦋✨ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌ ─═༅𖣔🌺یامهدی🌺𖣔༅═─
📖 روزمان را با آغاز کنیم. 🍀رمضان ماه خدا سوره بقره , آیه: ۱۸۳و ۱۸۴ یاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ ، أَیَّامًا مَّعْدُودَاتٍ فَمَن کَانَ مِنکُم مَّرِیضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّهٌ مِّنْ أَیَّامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِینَ یُطِیقُونَهُ فِدْیَهٌ طَعَامُ مِسْکِینٍ فَمَن تَطَوَّعَ خَیْرًا فَهُوَ خَیْرٌ لَّهُ وَأَن تَصُومُواْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ اى کسانى که ایمان آورده‏اید روزه بر شما مقرر شده است همان گونه که بر کسانى که پیش از شما [بودند] مقرر شده بود باشد که پرهیزگارى کنید [روزه در] روزهاى معدودى [بر شما مقرر شده است] [ولى] هر کس از شما بیمار یا در سفر باشد [به همان شماره] تعدادى از روزهاى دیگر [را روزه بدارد] و بر کسانى که [روزه] طاقت‏فرساست کفاره‏اى است که خوراک دادن به بینوایى است و هر کس به میل خود بیشتر نیکى کند پس آن براى او بهتر است و اگر بدانید روزه گرفتن براى شما بهتر است. پیام ها 1- اسلام براى هر فرد در هر شرايطى، قانون مناسب دارد. در اين آيه، حكم مسافران، بيماران و سالمندان بيان شده است. «فَمَنْ كانَ مِنْكُمْ مَرِيضاً أَوْ عَلى‌ سَفَرٍ» 2- شرايط نبايد فلسفه كلّى حكم و آثار و منافع آنرا تماماً از بين ببرد. اگر انسان مريض يا مسافر در شرايطى نمى‌تواند روزه بگيرد، بايد در ايام ديگرى قضا كند تا از منافع روزه برخوردار شود. «فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ» 3- قصد سفر، به تنهايى مانع روزه نيست، در سفر بودن لازم است. «عَلى‌ سَفَرٍ» 4- قضاى روزه، زمان خاصّى ندارد. «فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ» 5- توانايى، شرط تكليف است. «عَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ» 6- تغذيه‌ى فقرا، در متن احكام جاسازى شده است. «طَعامُ مِسْكِينٍ» 7- عباداتى سبب رشد و قرب بيشتر است كه با علاقه و رغبت باشد. «فَمَنْ تَطَوَّعَ» 8- دستورات الهى بگونه‌اى است كه حداقل را بر همه واجب كرده است و بيش از آن را به اختيار انسان مى‌گذارد. در اين آيه سير كردن يك گرسنه واجب، ولى بيش از آن به عنوان عمل مستحبّى در اختيار خود انسان است. «فَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْراً فَهُوَ خَيْرٌ لَهُ» 9- انجام دستورات خداوند، آثار خوبى دارد كه به خود انسان باز مى‌گردد نه خدا. «أَنْ تَصُومُوا خَيْرٌ لَكُمْ» 💥امام خامنه ای ۱۳۹۷/۰۳/۲۵ خدای متعال ماه رمضان را میدان مسابقه قرار داده است بین مؤمنین که به‌وسیله‌ی اطاعت خداوند، به رضای الهی نزدیک بشوند. 💔 یا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲
»»» آیه ی روز : ********** يَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِّنَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ روم - ٧ آنها فقط ظاهری از زندگی دنیا را می‌دانند، و از آخرت (و پایان کار) غافلند! ********** پیام ها: - كوته بینى، سطحى نگرى و توجّه نكردن به ماوراى مادّیات، نوعى جهل است. «لكن اكثر الناس لا یعلمون یعلمون ظاهراً...» - انسان باید ژرف نگر و عمیق باشد، نه ظاهربین و غافل. «یعلمون ظاهراً... و هم عن الآخرة هم غافلون» - دنیا بد نیست، غفلت از آخرت بد است. «عن الآخرة هم غافلون» - علم به ظواهرِ دنیاى مادّى بدون توجّه به آخرت، مورد انتقاد است. «یعلمون ظاهراً... عن الآخرة هم غافلون» - دنیا ظاهر و باطنى دارد و آخرت، باطن دنیاست. «ظاهراً - عن الآخرة» - توجّه به ظواهر دنیا، سبب غفلت از آخرت است. «یعلمون ظاهراً... هم عن الآخرة هم غافلون» **********
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیامبر ص به جابر فرمودن: جابر با ماه رمضان وداع کن جابر فرمودن: چگونه؟؟؟🤔🤔 🌴 🌴 🌴 💦 یَا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💦 🌸🍃🌹🍃🌸
🌷 ﴿ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم ﴾ 🌷 🔷یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَى أَنْفُسِکُمْ أَوِ الْوَالِدَیْنِ وَالأقْرَبِینَ إِنْ یَکُنْ غَنِیًّا أَوْ فَقِیرًا فَاللَّهُ أَوْلَى بِهِمَا فَلا تَتَّبِعُوا الْهَوَى أَنْ تَعْدِلُوا وَإِنْ تَلْوُوا أَوْ تُعْرِضُوا فَإِنَّ اللَّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا ﴿١٣٥﴾ 🌷 ( نام خداوند بخشنده مهربان ) 🌷 🔹ای اهل ایمان، نگهدار عدالت باشید و برای خدا گواهی دهید هر چند بر ضرر خود یا پدر و مادر و خویشان شما باشد، (برای هر کس شهادت می‏دهید) اگر فقیر باشد یا غنی، خدا به (رعایت حقوق) آن‌ها اولی است، پس شما (در حکم و شهادت) پیروی هوای نفس نکنید تا مبادا عدالت نگاه ندارید. و اگر زبان را (در شهادت به نفع خود) بگردانید یا (از بیان حق) خودداری کنید خدا به هر چه کنید آگاه است. (۱۳۵) 📖 سوره مبارکه نساء 🦋 🇮🇷 ┏━━━━━━━━᭄✿
توصیه‌های حضرت امیر(ع) برای روز عید فطر امام على عليه‌السلام: ألا و إنَّ هذا اليَومَ يَومٌ جَعَلَهُ اللّه ُ لَكُم عِيدا و جَعَلَكُم لَهُ أهلاً ، فَاذكُرُوا اللّه َ يَذكُركُم وَ ادْعُوهُ يَستَجِب لَكُم امروز روزى است كه خداوند آن را براى شما عيد قرار داد و شما را نيز شايسته آن ساخت؛ پس به ياد خدا باشيد تا او نيز به ياد شما باشد و او را بخوانيد تا خواسته‌هايتان را اجابت كند. 📚 كتاب من لايحضره الفقيه، ج ۱، ص ۵۱۷
»»» آیه ی روز : ********** يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ مائده - ٩٠ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! شراب و قمار و بتها و ازلام [= نوعی بخت‌آزمایی]، پلید و از عمل شیطان است، از آنها دوری کنید تا رستگار شوید! ********** نکته ها: عرب، به شعر و شراب، علاقه ى شدید داشت، به همین جهت تحریم شراب به صورت تدریجى انجام گرفت. در ابتدا آیه آمد كه از خرما و انگور مى توان هم رزق خوب تهیه كرد، هم شرابى مست كننده، (177) در آیه اى دیگر به منافع قمار و شراب و بیشتر بودن گناه آن از منافعش اشاره كرد. (178) بعداً آیه آمد كه در حال مستى نماز نخوانید. (179) سپس آیه ى فوق نازل شد كه آن را پلید و عملى شیطان دانسته و دستور اجتناب از آن را صادر كرد. «خَمر»، به معناى پوشاندن با كلمه ى «خِمار» از یك ریشه است. به مقنعه ى زنان خِمار مى گویند، چون موى سر را مى پوشاند. شراب را هم خَمر مى گویند، چون عقل را مى پوشاند. «مَیسر» از «یُسر»، به معناى آسانى است. چون در قمار، افراد بدون زحمت، پول به دست مى آورند، به آن مَیسر گویند. كلمه «انصاب» جمع «نُصُب»، به معناى سنگ هایى بوده كه اطراف كعبه نصب كرده و روى آن قربانى مى كردند و به آنها تبرّك مى جستند. (180) و یا مراد خود قربانى است كه روى سنگ ها ذبح مى كردند. در حدیث مى خوانیم كه رسول خدا صلى الله علیه وآله در معناى انصاب فرمود: چیزى است كه مشركان براى بت ها قربانى مى كنند. «ما ذبحوه لآلهتهم» (181) «ازلام»، نوعى قرعه كشى و قمار با چوب بوده كه در جاهلیّت رواج داشته است. امام باقرعلیه السلام درباره ى خمر فرمود: «كلّ مسكر... اذا اخمر فهو حرام» (182) هر چیزى كه انسان را مست كند، حرام است. رسول خداصلى الله علیه وآله فرمود: قمار به هر وسیله اى باشد حتّى گردو، حرام است. (183) در حدیث آمده است: «شارب الخمر كعابد الوثن» (184) شرابخوار، مثل بت پرست است. در شراب، هر نوع همكارى در تولید، توزیع ومصرف آن حرام است. امام باقرعلیه السلام از پیامبرصلى الله علیه وآله نقل مى كند كه آن حضرت ده گروه را كه به نحوى در شرابخوارى مؤثّرند، لعنت كرد: «غارسها و حارسها و عاصرها و شاربها و ساقیها و حاملها و المحمول الیه، بایعها و مشتریها و آكل ثمنها» (185) آنكه نهال انگور را مى كارد، آنكه به ثمر مى رساند، سازنده، نوشنده، ساقى، حمل كننده، دریافت كننده، فروشنده و خریدار و هر كس كه به نحوى از درآمد آن بهره مند مى شود، ملعون است. ----- 177) نحل، 67. 178) بقره، 219. 179) نساء، 43. 180) تفسیر المیزان. 181) كافى، ج 5، ص 123. 182) تفسیر نورالثقلین. 183) كافى، ج 5، ص 123. ********** پیام ها: - ایمان، با شراب خوارى و قماربازى سازگارى ندارد. «یا ایّها الّذین آمنوا انّما الخمر و المیسر... فاجتنبوه...» - شراب و قمار، در ردیف بت پرستى است. «الخمر والمیسر والانصاب» (بنابر اینكه مراد از انصاب، بت ها باشد) - اسلام از پلیدى ها نهى مى كند. «رجس... فاجتنبوه» - نه تنها شراب نخورید، گرد آن هم نروید. «فاجتنبوه»، به جاى آنكه بگوید: «لاتشربوا الخمر». - لقمه ى حلال و دورى از حرام خوارى، در سعادت و رستگارى انسان مؤثّر است. «فاجتنبوه لعلّكم تفلحون» **********
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا