هدایت شده از صرفاً جهت اطلاع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چگونگی گریز از امواج موبایل🔺 #حکیم_خیراندیش🔺بفرستید برای عزیزانتون💐 #خیراندیش
@khabarnews2 👈ایتا
هدایت شده از تسنیم
✖️تناقض مدعیان روشنفکری💥
✅ یه عده هستند که ماه رمضان، عاشق معده آدمها میشوند و از ضررهای_روزه میگویند.
بعد یک ماه، از فواید گیاهخواری میگویند.
✅ عید قربان مدافع حقوق گوسفندها میشوند.
ولی در عروسی شان چندین عدد بره_بریان نباشد عروسی شان عروسی نیست.
بعد کوهنوردی صبح جمعه شان هم که کله_پاچه ترک نمیشود.
✅ این دوستان دو_تا_مادر دارند که یکی زمان احمدی نژاد به خاطر نبود دارو مرده و دیگری روز عاشورا پشت ترافیک دسته عزاداری بخاطر نرسیدن به بیمارستان.
✅ تو محرم خیلی نگران رفتگرها هستند اما دم انتخابات به طور کل در مورد پخش تراکت ها و تبلیغات نظری ندارند البته در صورتی که کار رقیب شان نباشد...
✅ در مورد پول هایی که خرج محرم میشود و نذری ها هم خیلی اعتراض دارند و میگویند خرج فقرا کنید (؟!!!!) ولی سفر آنتالیا ی عید نوروزشان ترک نمیشود...
✅ تک تکشان یک همسایه بهایی داشتند که از حق تحصیل و درمان برخوردار نبوده،
✅ همه شان هم یا خودشان یا دوستشان یک بار رتبه دو رقمی کنکور شدند که بخاطر وجود سهمیه_ایثارگران، هیچ جا قبول نشدند.
🔴این ها را کلا کارشان نداشته باشید
نقیب پور
🇮🇷🌺💕
اين خيلي قشنگه : همه تون تو گروه هاتون بزارید.
از طرف خدا،،
🎆 عالم ز برایت آفریدم، گله کردی
🎇 از روح خودم در تو دمیدم، گله کردی
🎆 گفتم که ملائک همه سرباز تو باشند
🎇صد ناز بکردی و خریدم،گله کردی
🎆 جان و دل و فطرتی فراتر ز تصور
🎇 از هرچه که نعمت به تو دادم، گله کردی
🎆 گفتم که سپاس من بگو تا به تو بخشم
🎇 بر بخشش بی منت من هم گله کردی
🎆 با این که گنه کاری و فسق تو عیان است
🎇 خواهان توأم، تویی که از من گله کردی
🎆 هر روز گنه کردی و نادیده گرفتم
🎇 با اینکه خطای تو ندیدم، گله کردی
🎆 صد بار تو را مونس جانم طلبیدم
🎇 از صحبت با مونس جانت، گله کردی
🎆 رغبت به سخن گفتن با یار نکردی
🎇 با این که نماز تو خریدم، گله کردی
🎆 بس نیست دگر بندگی و طاعت شیطان؟؟
🎇 بس نیست دگر هرچه که از ما گله کردی؟؟!
🎆 از عالم و آدم گله کردی و شکایت
🎇 خود باز خریدم گله ات را، گله کردی..
همیشه شکر گذار خدا باشیم,و بانچه نداریم قانع شادو شاکرخدا باشیم,🌹🌹🌹
🔻در پاسخ به طعنه ناشیانه محمد سروش محلاتی
[صفحه ۱از۲]
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻
🔹فقه باید سیاسی باشد امّا سیاستزده؛ نه. شاهکلیدی که برخی مدعیان #فقه_سیاسی از آن دور اند و گاه و بیگاه با ادبیات فقهی افکار جناحی خود را مطرح میکنند.
چندی پیش و درست همزمان با ایام زیارتی مخصوص امام رضا علیهالسلام، آقای #سروش_محلاتی که بعد از لغو برنامه مشترکش با جناب آقای #اعرافی، کمکار شده بود بار دیگر دست به قلم برد و در پوشش نقد؛ طعنه ناشیانهای به رهبر معظم انقلاب زد.
👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/1600
🔹توضیح اینکه امام خامنهای مدظلهالعالی سالها قبل در میان جمعی از پاسداران #سپاه حفاظت ولی امر در مشهد مقدس فرموده بودند:
« بعضیها خیال میکنند باید بروند حتماً به #ضریح بچسبند! اینها چون دلهایشان وصل نمیشود، میخواهند جسمها را وصل کنند؛ چه فایده دارد؟ بعضیها همان دمِ ضریح هستند و چسبیدهاند به ضریح، امّا دلشان اصلاً متّصل به #امام_رضا نیست؛ یکی هم ممکن است دورتر باشد، امّا دلش متّصل باشد؛ این خوب است. اگر اینجور زیارت کردید، این خوب است.»( 06/۰۱/1382)
🔹این بیانات در قالب بنر چاپ شده و در صحن حرم مطهر حضرت امام رضا علیهالسلام نصب شده بود و جناب سروش محلاتی نیز با دیدن آن برآشفت و آن را «مطلبی نامناسب» خواند و نقدی به ظاهر فقهی و کوتاه نوشت.
🔹خلاصه اشکال سروش محلاتی به سخن مقام معظم رهبری این بود که:
نزدیک شدن به ضریح طبق نظر شهید اول و صاحب جواهر وچسبیدن به ضریح طبق قول شیخ بهائی مستحب است و اگر مستحب هم نباشد طعنه زدن به مؤمنین درست نیست.
🔆بررسی این مسئله هر چند از نظر فقهی ارزش چندانی ندارد چراکه پر واضح است قول سه نفر از فقهای متأخر هیچ حکم شرعی را اثبات نمیکند و صرف نقد یک #فرهنگ_غلط توسط ولیفقیه و مرجع تقلید طعن محسوب نمیشود اما ذکر چند نکته در این باب برای روشن نمودن عیار فقهی مدعیان خارجگویی و فقاهت سیاسی خالی از فایده نیست. گفتنی است یادداشت جناب سروش بدون مرجع و منبع دقیق نوشته شده بود که برای بررسی تحقیقیتر، منابع مطالب اضافه شده است:
🔆1. عبارت جناب شهید اول(دروس ج2 ص23) و صاحب جواهر(ج20 ص101) در خصوص نزدیک بودن فرد به ضریح است و نه چسبیدن به آن و تعیین میزان نزدیکی فرد عرفی است و با ایستادن روبروی ضریح با فاصله چند متری نیز حاصل میشود. (کما اینکه وقتی کسی کنار در داخلی و با فاصله چند متری روبروی یکی از ضریحهای مقدس باشد و با کسی صحبت کند؛ به او میگوید: در حال حاضر کنار ضریحم)
نکته جالب اینجاست که جناب سروش محلاتی عبارت شهید اول قدس سره را که در آن تصریح به عدم لزوم چسبیدن به ضریح هست نیز آورده است : « و ثالثها: الوقوف على الضريح ملاصقاً له أو غير ملاصق ». خلاصه اینکه «نفی استحباب الصاق به ضریح»(که محل کلام مقام معظم رهبری بود) با «استحباب الوقوف علی الضریح» تنافی ندارد.
جامع عباسی(ط-جدید ص418) هم گرچه چسبیدن به ضریح را جزء آداب دانسته است اما در حد قول یک مجتهد است که طبیعتا اگر یک مرجع تقلید با آن مخالفت کند مستلزم ملامت نیست.
🔆🔆2. با نگاهی دقیقتر به عبارت #مقام_معظم_رهبری مییابیم که ایشان اساسا در مقام نفی استحباب چسبیدن به ضریح نبودند کما اینکه خود ایشان هم در زیارات خود این کار را انجام میدهند بلکه در مقام نفی یک #انگاره_عوامانه بودهاند چراکه به هرحال انسانهای سطحینگری هستند که کمال مطلوب را منحصر در اتصال ظاهری به ضرائح مقدسه میدانند اما شکی نیست که ارتقای روحی و معنوی اصل است و آداب نیز برای رسیدن به آن ارتقای روحی است در حدی که برخی فقها قائلاند اگر در کسی حالت خضوع و خشوع پدید نیامد اصلا وارد مشاهد مشرفه نشود بلکه منتظر بماند تا آن حال روحی پدید بیاید.(این نکته در منابعی که آقای سروش محلاتی به آن استناد دادند وجود دارد علاوه بر آن:ر.ک: حدائق ج14 ص421. برخی فقهای اهل معرفت نیز روح تمام آداب را حالت رقت قلب و خضوع عنوان نمودهاند.(مناسک حج و عمره (آیتالله العظمی بهجت) ص280)
🔆گفتنی است این نوع نگرش سطحی موجب بروز برخی صحنههای نامناسب در مشاهد مشرفه به ویژه حرم مطهر حضرت امام رضا علیهالسلام که نه تنها در دایره «ادب زیارت» تعریف نمیشود بلکه خلاف ادب نیز هست. حقیقتا چه کسی است که هل دادن زائران، فریاد کشیدن برخی مردها در اثر فشار، جیغ کشیدن برخی زنان و... را که ریشه در همان نگاه عوامانه دارد تحسین کند؟ آیا این حرکات ادب زیارت است یا واقع نشدن این امور در محضر امام عین ادب است؟!
ادامه یادداشت در لینک ذیل:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/1603
@rozaneebefarda
ادامه در پست بعد👇
🌹🌷 بسم الله الرحمن الرحیم🌷🌹
🌷💐 سلام علیکم 💐🌷
💐جملاتی کوچک با مفاهیم بزرگ💐
آنقدر خوب باشيم که ببخشيم، امّا آنقدر ساده نباشيم که دوباره اعتماد کنیم!
اگر احساس افسردگی داریم، درگير گذشته هستیم.
اگر اضطراب داریم، درگير آینده!
و اگر آرامش داریم، در زمان حال به سر میبریم.
یک نكته را هرگز فراموش نكنيم:
لطف مکرّر، حقّ مسلّم میگردد!پس به اندازه لطف کنيم...
قدر لحظهها را بدانيم!
زمانی میرسد که دیگر نمیتوانیم بگوئیم جبران میکنم.
از کسی که به ما دروغ گفته نپرسيم چرا؟
چون سعی میکند با دروغهای پیدرپی، ما را قانع كند!
غصّههایمان را با قاف بنویسيم تا هرگز باورشان نکنيم!
انگار فقط قصّه است و بس...
هیچ بوسهای جای زخم زبان را خوب نمیکند! پس مراقب گفتارمان باشيم...
جادّهی زندگی نبايد صاف و هموار باشد وگرنه خوابمان میبرد!
دستاندازها نعمت بزرگی هستند...
و نکتهی آخر :
هیچوقت فراموش نكنيم كه :
" دنيا تكرار نمیشود . ..پس زندگی کنیم.
🌴💐 یا علی 💐🌴
🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد...
حتما شما هم این مصرع زیبا را زیاد شنیده اید ولی بقیه شعر را خیلی ها نمی دانند و شاعر آن را نمی شناسند .
این شعر از آقای دکتر محمود اکرامی فر هست . ایشون مجموعه شعری دارند به نام دریا تشنه است .
این سروده زیبا را تقدیم می کنم به همه شیفتگان مولا أمیرالمؤمنین علی علیه السلام .
.... از بیابان بوی گندم مانده است
عشق روی دست مردم مانده است
باز هم یک روز طوفان می شود
هر چه می خواهد خدا آن می شود
می روم افتان و خیزان تا غدیر
باده ها می نوشم از جوشن کبیر
آب زمزم در دل صحرا خوش است
باده نوشی از کف مولا خوش است
فاش می گویم که مولایم علیست
آفتاب صبح فردایم علیست
هر که در عشق علی گم می شود
مثل گل محبوب مردم می شود
تا علی گفتم زبان آتش گرفت
پیش چشمم آسمان آتش گرفت
آسمان رقصید و بارانی شدیم
موج زد دریا و طوفانی شدیم
بغض چندین ساله ی ما باز شد
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد
یا علی گفتیم و دریا خنده کرد
عشق ما را باز هم شرمنده کرد
یا علی گفتیم و گلها وا شدند
عشق آمد قطره ها دریا شدند
از سکوت و گریه سرشارم علی
تا همیشه دوستت دارم علی
کانال سبک زندگی اهلی بیت(ع)
تلگرام👇👇
https://t.me/ahlbeyt110
واتساپ👇👇
https://chat.whatsapp.com/Gzg2mQZIz6R5NPnlBIikLu
ارتباط با ادمین @aliasadizanjani
🌹 *الحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ*
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
*خجسته عید غدیر، بزرگترین عید الهی مبارکباد.* 💐
مناظره شیخ مفید با قاضی عبد الجبار درباره حدیث غدیر و اثبات حقانیت امیر المومنین(ع)
قاضی نور الله شوشتری در کتاب مجالس المومنین از کتاب مصابیح القلوب نقل کرده است:
روزی قاضی عبد الجبار از علمای بزرگ اهل سنت، در بغداد در مجلس خود نشسته بود و بسیاری از علمای بزرگ شیعه و سنی هم در آن مجلس حضور داشتند.
شیخ مفید وارد مجلس شده و در پایین مجلس نشست و پس از مدتی به قاضی رو کرد و گفت: من از تو در حضور علما سوالی دارم.
قاضی گفت: بپرسید. شیخ مفید گفت: شما در مورد این حدیث چه میگویید که حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله در غدیر خم فرمودند: «هر کس من مولای او هستم، پس علی مولای اوست». آیا این حدیث، مسلم و صحیح است که پیامبر صلی الله علیه و آله در روز غدیر فرموده است؟
قاضی گفت: آری، حدیث صحیح میباشد.
شیخ مفید فرمود: منظور از کلمه مولی چیست؟ قاضی گفت: مولی به معنی اولی و بهتر است. شیخ مفید فرمود: پس این اختلاف و خصومت بین شیعه و سنی چیست؟ با اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله امیر المومنین علیه السلام را بهتر از دیگران معرفی نموده است؟
قاضی گفت: این حدیث، روایت است، ولی خلافت ابو بکر درایت (و از روی اجتهاد و درک) میباشد و انسان عادل، روایت را همتای درایت قرار نمیدهد؛ یعنی درایت مقدم است.
شیخ مفید فرمود: شما در باره این فرمایش حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله چه میگویید که به امیر المومنین علیه السلام فرمودند: «جنگ با تو، جنگ با من است؛ و صلح با تو، صلح با من است»؟
قاضی گفت: این گفتار براساس حدیث صحیح است. شیخ مفید فرمود: نظر شما درباره اصحاب جمل که به جنگ با امیر المومنین علیه السلام آمدند یعنی عایشه و طلحه و زبیر و اصحابشان چیست؟
قاضی گفت: ای برادر! آنها توبه کردند. شیخ مفید فرمود: ای قاضی جنگ آنها درایت و (حتمی) بوده است ولی توبه کردن آنها روایت شده است و تو در مورد حدیث غدیر گفتی روایت معادل درایت نیست و درایت مقدم میباشد.
قاضی از پاسخ به شیخ مفید عاجز و درمانده شد، سر در گریبان فرو برد و سپس گفت تو کیستی؟ شیخ مفید جواب داد: من خدمتگذار تو محمد بن محمد بن نعمان حارثی هستم. قاضی از مسند قضاوت برخاست و دست شیخ مفید را گرفت و بر آن مسند نشانید و گفت: حقا براستی که تو انسانی مفید [ سودبخش] هستی. چهره علمای بزرگِ اهل سنت مجلس در هم کشیده شد. وقتی قاضی ناراحتی آنها را دریافت به آنها رو کرد و گفت: ای علما! این مرد (شیخ مفید) مرا مجاب کرد و در پاسخ او عاجز شدم، اگر کسی از شما قادر به جواب او هست، اعلام کند تا او را بر مسند بنشانم و شیخ مفید به جای خود بنشیند!
هیچ کس جواب نداد و این موضوع شایع گردید و علت نامگذاری او به مفید از همین جا سرچشمه گرفت.
📚 مستدرک سفینة البحار، تالیف علی نمازی شاهرودی، جلد ۸، صفحه ۳۴۹-۳۵۰، چاپ موسسه النشر الاسلامی.
کانال سبک زندگی اهلی بیت(ع)
تلگرام👇👇
https://t.me/ahlbeyt110
واتساپ👇👇
https://chat.whatsapp.com/Gzg2mQZIz6R5NPnlBIikLu
ارتباط با ادمین @aliasadizanjani