eitaa logo
🇮🇷 یازهــــــــرا 🇵🇸
21.1هزار دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
3.7هزار ویدیو
48 فایل
جنبش یازهرا مجموعه رسانه‌ای مطالبه حجاب هـرکس حجاب برایش مهم است بسم‌الله... پیشنهادات و انتقادات و ارسال سوژه: @yazahraa_ad تبلیغات محدود فقط پست آزاد، بعد از تایید بنر کانالهای فرهنگی تخفیف
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رحمت الله معظمی
🔴مـصـاف انـقـلاب بـا احـزاب ➖تلاش دولت برای تحقق مطالبه رهبر و مانع تراشی بخشی از مجلس! حجت الاسلام رحمت الله معظمی @r_moazzami
🔻عاشورا و خواص بی‌خاصیّت 🖊 مهدی جمشیدی ۱. در نگاه نخست، به نظر می‌رسد که همۀ تحوّلات اجتماعی، وابسته به «امام جامعه» است و جامعه، آینۀ منعکس‌کنندۀ خودِ اوست و ازاین‌رو، باید «وضع جامعه» را هرچه که هست، به او ارجاع داد و برآمده از ارادۀ او دانست. چنین برداشتی از منطق تحوّلات اجتماعی نادرست است. این‌که امام در جامعۀ اسلامی، تعیین‌کننده است و سیاست‌ها و جهت‌گیری‌هایش می‌تواند جامعه را به قلۀ تعالی یا درۀ انحطاط سوق بدهد، برداشت درستی است، اما همواره چنین نیست که او نقش اصلی را بر عهده داشته باشد یا در همۀ زمینه‌ها بتوان رد پای او را یافت. ازآنجاکه قاعدۀ حکمرانی در جامعۀ اسلامی این است که امام باید جامعه را متقاعد سازد و به خواست و ارادۀ آنها، هویّت دینی بدهد، این‌گونه نیست که جامعه همچون شیء شکل‌پذیر و منفعل در دست امام جامعه باشد و او بدون آن‌که دغدغۀ «همراهی جامعه» را داشته باشد، نقش هدایتی خویش را ایفا نماید. پس امام جامعه از جهات بسیاری، «مقیّد» و «محدود» به خودِ جامعه است و باید اقتضاهای آن را در نظر بگیرد و در چهارچوب آنها سیاست‌گذاری و راهبری کند؛ چه اقتضاهای امکانی و چه اقتضاهای امتناعی. بدین‌سبب، جامعه‌ای که دچار فقر امکانی باشد و بن‌مایه‌های قوی نداشته باشد و نتواند رویدادها و حوادث را فهم کند و به فهم امام جامعه نیز چندان گردن ننهد، خودش به عامل بازدارنده نسبت به غایات قدسیِ امام تبدیل می‌شود. ۲. آنچه که در عرض امام جامعه می‌تواند نقش مکمّل یا نقش ناقض ایفا کند، لایۀ سرآمدان و برجستگان جامعه هستند؛ کسانی که «خواص جامعه» نامیده می‌شوند و به دو گروه خواص اهل حقّ و خواص اهل باطل تبدیل می‌شوند. «خواص اهل حقّ» نیز در کنار امام جامعه، هویت‌پرداز و جهت‌بخش هستند و می‌توانند ارادۀ امام جامعه را به تحقق نزدیک سازند یا آن را به زنجیر درآورند. این امر بدان سبب است که توده‌های مردم در جامعه، اغلب گرفتار وضع «اثرپذیری» و «دنباله‌روی» هستند و چشم به خواص دارند و از آنها تبعیّت می‌کنند؛ چنان‌که انتخاب‌های‌شان، «تکرار انتخاب‌های خواص» هستند. بنابراین، ممکن است با توجه به محدودیّت‌های گفتاری و صراحتیِ امام جامعه، خواص در مسیری قرار بگیرند که بتوانند همچون یک مجموعۀ نقض‌کننده یا معطل‌نگاه‌دارنده نسبت به امام جامعه عمل کنند. از جمله، «سکوت خواص» بسیار مؤثّر است؛ چه «سکوت گفتاری» و چه «سکوت عملی». در تاریخ، لحظه‌هایی هستند که چرخش‌های بزرگ می‌آفرینند و اتفاق‌های بازگشت‌ناپذیر پدید می‌آورند. در این لحظه‌ها، هرچه هم امام جامعه بکوشد که به جامعه، جهت بدهد و آن را در مجرای غایات حقّ به حرکت درآورد، اما باز محتاج «هم‌گفتاری» و «هم‌عملیِ» خواص اهل حقّ است و بدون آنها، کار هدایت جامعه به پیش نخواهد رفت. اگر خواص اهل حقّ به دلیل «محافظه‌کاری» و «دنیاطلبی»، سکوت اختیار کنند و حقّ را کتمان نمایند، جامعه نخواهد توانست که حقّ و مسیر حقّ را بیابد و ازاین‌رو، در چاله‌ها و چاه‌ها فرو خواهد افتاد. جامعۀ مبتلا به «خواص ساکت»، روی سعادت را نخواهد دید و همواره گرفتار تکرار خطاها و بازتولید لغزش‌هایش خواهد شد. در چنین وضعی، امرِ امام جامعه نیز معطل و معوّق باقی خواهد ماند و رنگ تحقق را نخواهد پذیرفت. ۳. در تحلیل ریشۀ واقعۀ عاشورا باید خاموشی و انفعالِ خواص اهل حقّ را علت اصلی شمرد و انگشت اتهام را به سوی آنها چرخانید؛ چراکه امام جامعه را تنها نهادند و در مسیر تحقق غایات قدسی، به حمایت گفتاری و عملی از او برنخواستند. امام حقّ، محتاج «حمایت خواص اهل حقّ» است تا جامعه، یکپارچه و هم‌صدا در مسیر هدایت معنوی قرار بگیرد و دین در قالب نظام‌های اجتماعی، عینیّت یابد، اما اگر خواص در لحظه‌های تاریخ‌ساز، زبان در کام فروببرند و حاضر نباشند هزینۀ «اظهار حقّ» را بپردازند، جامعه رو به پیش حرکت نخواهد کرد، بلکه چه‌بسا آنچنان سیر قهقرایی و انحطاطی را تجربه کند که در مقابل دیدگانش، واقعه‌ای به تلخی عاشورا رخ بدهد. خواص اهل حقّ که در این فروبستگی تاریخی دست دارند، حقّ را می‌شناسند و می‌فهمند، اما از «موضع‌مندی» و «صراحت» و «هزینه‌دادن» گریزان هستند و به همین دلیل، امام جامعه نیز تنها و بی‌طنین می‌ماند و عوام نیز بر روی او شمشمیر جهالت می‌کِشند. سرنوشت جامعۀ اسلامی، وابسته به این است که آن دسته از خواص اهل حقّ که با مواضع خویش، تسهیل‌کننده و پیش‌برندۀ حقیقت هستند، اکثریّت نخبگانی باشند تا بتوانند جامعه را در جهت ارادۀ امام جامعه، بسیج کنند. 🖇 منتشرشده در: http://fna.ir/3dmv3n 💠کانال یازهــــــــــرا | رسانه حجــــــــــاب @yaazahra_ir
🔴 اگر می‌ترسیم ... اگر به هر دلیلی مثل کاهش محبوبیت، مسخره شدن، کتک خوردن، طرد شدن و ... می‌ترسیم از عقایدمون دفاع کنیم؛ حدأقل پشت سر مردم کوفه حرف نزنیم. مطمئناً لشکر ابن زیاد، ترسناک‌تر و کشنده‌تر از چهار تا هجمه‌ی سایبری امروزی است. 🔻 آیا ما واقعاً اهل کوفه نیستیم وقتی و را جدی نگرفته‌ایم و حرف مسلم امام زمان (عج) زمین مانده؟! محرم زمان خوبی است که به خود بیاییم و بفهمیم واقعاً، واقعاً، واقعاً در کدام صف ایستاده‌ایم ... ✍️مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 💠کانال یازهــــــــــرا | رسانه حجــــــــــاب @yaazahra_ir
🔴امیر کبیر از کسانی بود که بهاییان را قلع و قمع کرد نقش بهاییان در تخریب محرم و حجاب و... 💠کانال یازهــــــــــرا | رسانه حجــــــــــاب @yaazahra_ir
🔴دوستانی که منبر میرن دوستانی که کار رسانه ای میکنن دوستانی که در حوزه جهاد تبیین مشغول فعالیتند یادتون نره راس تمام گناهان و خطاها "حب دنیا" است... مردم رو از حب دنیا پرهیز بدید... خودتون هم عامل باشید... دنیاطلبی اگر نبود نه پهلویی می شکست نه فرقی شکافته می شد نه جگری خون می شد و نه سری به نیزه می رفت... مراقب باشید خدای نکرده به بهانه جهاد تبیین اقتصادی مردم را دعوت به دنیادوستی نکنید... کار و تلاش نه تنها دوستی دنیا نیست که ریاضت است و خلاف دنیاطلبی... به شرطی که همچون عاشقان حسین در اربعین نتیجه تلاش و زحمتت را فدای حسین کنی... اصلا جان بکنی که دنیا را به دست بیاوری و بریزی به پای محبین ثارالله... نه آنکه کنز کنی... نه آنکه خرج خویش کنی... و اگر محتوایی در این زمینه خواستید چه کتابی بهتر از معراج السعاده ملااحمد نراقی که به فرموده آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه خواندن و عمل کردن به آن سعادت دنیا و آخرت است. بابی است در معراج السعاده با موضوع فقر و غنی. فقر چهار سطح دارد: فقر از تنبلی فقر از ظلم فقر از قضا فقر از بخشش اولی زندگی سگان ولگرد است دومی و سومی زندگی عمده مستضفعان عالم است و چهارمی زندگی ابرار است... آری ما فقر را مدح میکنیم و فقر فخر پیامبر است و فقر سیره مولای ماست اما فقری که از سر تنبلی و پذیرش ظلم نباشد فقری که از سر انفاق است و فقری که قضای خداست و رضای بنده در آن باشد... الهی رضا برضاک... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar 💠کانال یازهــــــــــرا | رسانه حجــــــــــاب @yaazahra_ir
🔴🎥 هنجارشکنی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کوتاه ایسفا😐 با مطالبه، وزارت اضلال دست بکار شد و تعطیل کرد بعد به وزارت هجمه شد، در پاسخ به هجمه کلیپ منتشر شد... 💠کانال یازهــــــــــرا | رسانه حجــــــــــاب @yaazahra_ir
‏🔴نتیجه قرآن سوزی و حذف آن از بین کشورهایی که بالاترین میزان تجاوز و جرائم جنسی رو دارن سوئد با 81 درصد و دانمارک با 80 درصد بالاترین رتبه را دارند!!! همون دوتا کشوری که قرآن را آتش زدند!!! افلا تعقلون؟! 💠کانال یازهــــــــــرا | رسانه حجــــــــــاب @yaazahra_ir
🚫گزارش مورخ ۱ مرداد ۱۴۰۲ باتوجه به عدم نظارت و گسترش ویروسی ماشین های شیشه دودی با غلظت بالا در شهر مقدس قم در اکثر این خودرو ها جرائم مشهود: 🔺کشف حجاب 🔺روابط نامشروع 🔺سگ گردانی🔺الودگی صوتی و... در سطح قم به وفور اتفاق می افتد . طبق تبصره ماده ۵ قانون آمرین به معروف 🛑(خودرو حریم شخصی نیست)🛑 غالب مردم قم درخواست برخورد راهور با این ماشین ها ، اعمال جریمه خودرو طبق قانون راهنمایی و رانندگی را دارد . خطاب به سرهنگ صدفی رئیس راهور قم 💠کانال یازهــــــــــرا | رسانه حجــــــــــاب @yaazahra_ir
🔴بانکی که بیشتر وام‌ها را به خودشان می‌دهند بعد یک جوان برای یک وام ازدواج باید چند ماه رفت آمد کنه تا بهش بدن اونم با کلی بدبختی شارلاتان بازی تا کی... ⚠️پ. ن یازهــــــــرا آقایان مجلس، اگه سیاسی کاری و قدرت طلبی تون تموم شد یه نظارتی کنید و قوانین بانکداری را به نفع مردم عوض کنید.... لایحه عفاف و حجاب رو هم که عقب انداختید... میگفتید آخر تیر ماه 💠کانال یازهــــــــــرا | رسانه حجــــــــــاب @yaazahra_ir