eitaa logo
امام حسین علیه السلام
2 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
928 ویدیو
85 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اهمیت وضو قبل از خواب امام صادق عليه السلام : مَنْ تَطَهَّرَ ثُمَّ أَوَى إِلَى فِرَاشِهِ بَاتَ وَ فِرَاشُهُ كَمَسْجِدِهِ وَ إِنْ ذَكَرَ أَنَّهُ لَيْسَ عَلَى وُضُوءٍ فَتَيَمَّمَ مِنْ دِثَارِهِ كَائِناً مَا كَانَ لَمْ يَزَلْ فِي صَلَاةٍ مَا ذَكَرَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ. هر که ، آن شب بستر او به منزله مسجد اوست و اگر یادش آمد که وضو ندارد به همان رو انداز خود -هر چه می خواهد باشد- تیمم کند که اگر چنین کرد پیوسته در نماز و ذکر خداوند خواهد بود. تهذیب الاحکام(تحقیق خرسان) ج ۲ ، ص ۱۱۶
💚 امام صادق(ع) فرمود: 💎شخصِ اندوهگین به خاطر ما (اهل بیت) که غم و اندوهش برای ظلمی باشد که بر ما وارد شده، نفس کشیدنش، تسبیح گویی است و ناراحتی اش برای ما، عبادت است. 📚اصول کافی ج۲ اللهم عجل لولیک الفرج
نماز شب اراده و عزم ميخواهد. خواستن تنها كافي نيست، بايد با تصميم جدي خوابيد. ضعفِ اراده جزء مهمترين عوامل محروم ماندن از نماز شب و سحرخيزي ميباشد. بايد با اين ضعف و سستي اراده مبارزه كرد. امام علي(ع) ميفرمايند: «ضادّوا التواني بالعزم؛ به وسيله عزم، با سستي مبارزه كنيد»، تفكر در اهميت نماز شب و خواندن دعاهاي قبل از خواب، براي تقويت اراده و عزم مفيدند. در هر صورت، اگر گاهي موفق به نماز شب نشديد، قضاي آن را به جا آوريد.
با حزن شدید شب را صبح کرده ام...😭 حضرت زهرا سلام الله علیها در عیادت ام سلمه از ایشان فرمودند: اَصبَحتُ بین کمْدِ و کرْبِ، فَقْدِ النّبی و ظُلمِ الوَصیّ. هُتِک وَ اللّهِ حِجابهُ، مَنْ اصبَحَتْ اِمامَتُهُ مَغصْوَبَه عَلی غَیرِ ما شَرَعَ اللّهُ فِی التَّنزیلِ و سَنَّها النَّبیُّ فی التأویلِ وَلکنَّها أحْقادُ بَدریه وَ تِزاتٌ اُحُدِیه، کانَتْ عَلیها قُلوبُ النّفاقِ مُکتَمِنَه. فَلَمَا استَهْدَفَ الامرَ. 😭حزن و اندوه قلبم را فرا گرفته، به سبب از دنیا رفتن پیامبر و ستمگری به وصی پیامبر، حجاب علی را هتک کردند، همان که امامتش را غصب کردند، بر خلاف آنچه که خدا در قرآن نازل کرده و پیامبر در سنّت خود بیان فرموده بود.. 🔥سبب این کار کینه هایی بود که از بدر (از علی) به دل داشتند و انتقام و طلب خون هایی که در اُحد ریخته بود. این منافقان دشمنی علی را در دل هایشان پنهان داشتند و آن گاه که خلافت را گرفتند و به هدف رسیدند... 📚 بحارالانوار، ج43، ص156، ح5
❣ بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمْ ❣ 🔆اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ🔅وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ🔅وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُور🔅وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ 🔅وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ🔅وَ مُنْزِلَ الْعَظیمِ🔅وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ🔅وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ 🔆اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ🔅وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ🔅وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ🔅یا حَىُّ یا قَیُّومُ 🔆أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ🔅وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ🔅یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ🔅وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ🔅وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ🔅یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ🔅یا لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ. 🔆اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ بِأَمْرِکَ🔅صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ🔅عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ🔅فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها🔅سَهْلِها وَ جَبَلِها🔅وَ بَرِّها وَ بَحْرِها🔅وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ🔅وَ مِدادَ کَلِماتِهِ🔅وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ🔅وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ. 🔆أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى یَوْمى هذا🔅وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى🔅لا أَحُولُ عَنْها وَ لا أَزُولُ أَبَداً. 🔆اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِه🔅وَالذّابّینَ عَنْهُ وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِه🔅وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ🔅وَالْمُحامینَ عَنْهُ🔅وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ🔅 بَیْنَ یَدَیْهِ. 🔆اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ🔅الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً🔅 مِنْ قَبْرى🔅مُؤْتَزِراً کَفَنى🔅شاهِراً سَیْفى🔅مُجَرِّداً قَناتى🔅مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى🔅فِى الْحاضِرِ وَالْبادى. 🔆اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ🔅وَ الْغُرَّةَ الْحَمیدَة🔅َوَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ🔅وَ فَرَجَهُ🔅وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ🔅وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ🔅وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ🔅وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ🔅وَاشْدُدْ أَزْرَهُ🔅وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ🔅وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ🔅فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: 🌷ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ🌷 🔆فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا 🔅وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ🔅الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِک🔅حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ🔅وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ🔅وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ🔅وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ🔅وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ🔅وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ🔅وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ🔅وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ. 🔆اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ 🔅وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ🔅وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ. 🔆اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ🔅وَ عَجِّلْ لَنا 🔅إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ 🔅بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ. 🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆ 🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان☆ 🌷اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان🌹 💠اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرج💠
✳️ سلام صبح بخیر
🕋 قرآن بر چهار بخش نازل شد . 🔹أَبُو عَلِيٍّ اَلْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اَلْجَبَّارِ عَنْ صَفْوَانَ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: نَزَلَ اَلْقُرْآنُ أَرْبَعَةَ أَرْبَاعٍ رُبُعٌ فِينَا وَ رُبُعٌ فِي عَدُوِّنَا وَ رُبُعٌ سُنَنٌ وَ أَمْثَالٌ وَ رُبُعٌ فَرَائِضُ وَ أَحْكَامٌ . ✍🏻ابوبصیر از امام باقر علیه السلام روایت می‌کند که فرمودند : قرآن بر چهار بخش نازل شد : یک چهارم درباره ما ، یک چهارم درباره دشمنان ما ، یک چهارم درباره عبرت‌ها و سنت‌های گذشتگان ، یک چهارم درباره تکالیف و حلال و حرام . 📙الکافی، ط_الاسلامیه، ج ٢، ص ۶٢٨ .
🥀 محکم ترین و استوارترین دستاويزهای ايمان ؟! ▼ ﻋَﻦْ ﻋُﻤَﺮَ ﺑْﻦِ ﻣُﺪْﺭِﻙٍ ﺃَﺑِﻲ ﻋَﻠِﻲٍّ ﺍﻟﻄﱠﱠﺎﺋِﻲﱢﱢ ﻗَﺎﻝَ: ﻗَﺎﻝَ ﺃَﺑُﻮ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡِ ﺍﻟﺼﱠﱠﺎﺩِﻕِ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﺍﻟﺴﱠﱠﻠَﺎﻡ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْْهِ وَ آلِهِ لِأَصْحَابِهِ: ﺃَﻱﱡﱡ ﻋُﺮَﻯ ﺍﻟْﺈِﻳﻤَﺎﻥِ ﺃَﻭْﺛَﻖُ؟ ﻓَﻘَﺎﻟُﻮﺍ: ﺍﻟﻠﱠﱠﻪُ ﻭَ ﺭَﺳُﻮﻟُﻪُ ﺃَﻋْﻠَﻢُ؛ ﻓَﻘَﺎﻝَ: ﻗُﻮﻟُﻮﺍ، ﻓَﻘَﺎﻟُﻮﺍ: ﻳَﺎ ﺭَﺳُﻮﻝِ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ، ﺍﻟﺼﱠﱠﻠَﺎﺓُ؛ ﻓَﻘَﺎﻝَ: ﺇِﻥﱠﱠ ﻟِﻠﺼﱠﱠﻠَﺎﺓِ ﻓَﻀْﻠًﺎ ﻭَ ﻟَﻜِﻦْ ﻟَﻴْﺲَ ﺑِﺎﻟﺼﱠﱠﻠَﺎﺓِ؛ ﻗَﺎﻟُﻮﺍ: ﺍﻟﺰﱠﱠﻛَﺎﺓُ؛ ﻗَﺎﻝَ: ﺇِﻥﱠﱠ ﻟِﻠﺰﱠﱠﻛَﺎﺓِ ﻓَﻀْﻠًﺎ ﻭَ ﻟَﻴْﺲَ ﺑِﺎﻟﺰﱠﱠﻛَﺎﺓِ؛ ﻗَﺎﻟُﻮﺍ: ﺻَﻮْﻡُ ﺷَﻬْﺮِ ﺭَﻣَﻀَﺎﻥَ؛ ﻓَﻘَﺎﻝَ: ﺇِﻥﱠﱠ ﻟِﺮَﻣَﻀَﺎﻥَ ﻓَﻀْﻠًﺎ ﻭَ ﻟَﻴْﺲَ ﺑِﺮَﻣَﻀَﺎﻥَ؛ ﻗَﺎﻟُﻮﺍ: ﻓَﺎﻟْﺤَﺞﱡﱡ ﻭَ ﺍﻟْﻌُﻤْﺮَﺓ؛ ﻗَﺎﻝَ: ﺇِﻥﱠﱠ ﻟِﻠْﺤَﺞﱢﱢ ﻭَ ﺍﻟْﻌُﻤْﺮَﺓِ ﻓَﻀْﻠًﺎ ﻭَ ﻟَﻴْﺲَ ﺑِﺎﻟْﺤَﺞﱢﱢ ﻭَ ﺍﻟْﻌُﻤْﺮَﺓِ؛ ﻗَﺎﻟُﻮﺍ: ﻓَﺎﻟْﺠِﻬَﺎﺩُ ﻓِﻲ ﺳَﺒِﻴﻞِ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ؛ ﻗَﺎﻝَ: ﺇِﻥﱠﱠ ﻟِﻠْﺠِﻬَﺎﺩِ ﻓِﻲ ﺳَﺒِﻴﻞِ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﻓَﻀْﻠًﺎ ﻭَ ﻟَﻴْﺲَ ﺑِﺎﻟْﺠِﻬَﺎﺩِ؛ ﻗَﺎﻟُﻮﺍ: ﻓَﺎﻟﻠﱠﱠﻪُ ﻭَ ﺭَﺳُﻮﻟُﻪُ ﺃَﻋْﻠَﻢُ؛ ﻓَﻘَﺎﻝَ: ﻗَﺎﻝَ ﺭَﺳُﻮﻝُ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: ﺇِﻥﱠﱠ ﺃَﻭْﺛَﻖَ ﻋُﺮَﻯ ﺍﻟْﺈِﻳﻤَﺎﻥِ ﺍﻟْﺤُﺐﱡﱡ ﻓِﻲ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﻭَ ﺍﻟْﺒُﻐْﺾُ ﻓِﻲ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ، ﻭَ ﺗَﻮَﺍﻟِﻲ ﻭَﻟِﻲﱢﱢ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ ﻭَ ﺗَﻌَﺎﺩِﻱ ﻋَﺪُﻭﱢﱢ ﺍﻟﻠﱠﱠﻪِ. ▲ عمر بن مدرك ابی علی طايی گفت: حضرت امام صادق عليه الصّلاة و السّلام فرمودند: رسول خداصلّى الله علیه وآله به اصحابش فرمود: کدام یک از دستاویزهای ايمان (که صاحبش را نجات داده و به سعادت همیشگی می رساند) محکم تر و مطمئن تر است؟ گفتند: خدا و پيامبرش بهتر مى دانند؛ حضرت فرمودند: جواب بدهيد؛ عرض کردند: نماز است؛ حضرت فرمودند: نماز بسیار با فضیلت و اهمیّت است ولی آن نيست؛ گفتند: زکات است؛ حضرت فرمود: زکات نيز اهمیّت زيادی دارد ولی محكم ترين آنها نيست؛ گفتند: روزهٔ ماه رمضان است؛ حضرت فرمودند: روزهٔ ماه رمضان دارای فضیلت و اهمیّت والایی است‏ ولی آن نيست؛ گفتند: حجّ و عمره است؛ جواب فرمودند: حجّ و عمره هم اهمیّت و فضیلت بسیاری دارد ولی آن نيست؛ گفتند: پس جهاد در راه خداست؛ حضرت فرمودند: جهاد در راه خدا نیز دارای فضیلت و اهمیّت ویژه ای است ولی آن نيست؛ عرض كردند: پس خدا و پيامبرش بهتر مى دانند؛ امام علیه السّلام فرمودند: رسول خدا صلّى الله علیه وآله فرمود: مطمئن ترین، استوارترین و محكم ترين دستاویزهای ايمان دوستی در راه خدا و دشمنی در راه خدا، و دوستی کردن با دوست خدا و دشمنی کردن با دشمن خداست. 📚 [بحارالأنوار، ج 27، ص 56 و 57، ح 13؛ به نقل از المحاسن: 165] 🥀
منکر احادیث منکر امام زمان عجل الله فرجه خواهد شد می دانیم که طبق آموزه های اسلام اهل بیت صلوات الله علیهم هستند وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ﴿سورة آل عمران ١٦٩﴾ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده اند، مرده مپندار، بلكه زنده اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى شوند. اما همانگونه که اهل بیت صلوات الله علیهم به نوعی زنده هستند کلام ایشان نیز همین طور است یعنی احادیث اهل البیت صلوات الله علیهم ساری و جاری و شاداب و زنده است برای همیشه قَالَ سیدنا الصادق صلوات الله علیه: (حدیثنا) طَرِيٌّ أَبَداً امام صادق صلوات الله علیه فرمود: حدیث ما همیشه تر و تازه است. بصائر الدرجات، ج‏1، ص: 22 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏2، ص: 191 کلام نورانی اهل بیت صلوات الله علیهم هیچ گاه قدیمی و کهنه و مندرس نمی شود و دائما زنده و جدید و با طراوت است ؛ دقیقا مثل خود اهل بیت صلوات الله علیهم. اما انکار احادیث به شدت در اسلام و تشیع مذمت شده و گویی انکار خود معصومین صلوات الله علیهم است منکر حدیث را بشناسیم. 1️⃣منکر حدیث، منکر خداوند عز و جل و رسول خدا صلی الله علیه و آله و حدیث است وَ قَالَ صلی الله علیه و آله مَنْ بَلَغَهُ عَنِّی حَدِیثٌ فَکَذَّبَ بِهِ فَقَدْ کَذَّبَ ثَلَاثَةً اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذِی حَدَّثَ بِهِ. رسول خدا صلی الله علیه و آله: کسی که برایش حدیثی از ما برسد و او را تکذیب کند، سه چیز را تکذیب کرده است: خدا و رسولش و کسی که حدیث را به او گفته بحار الانوار ج 2 ص 212 ح 116 2️⃣منکر حدیث منکر امام است قال ابو عبدالله صلوات الله علیه: فَلَا تُكَذِّبْ بِهِ، فَإِنَّكَ إِنَّمَا تُكَذِّبُنِي امام صادق صلوات الله علیه: گوینده حدیث را تکذیب نکن زیرا تو در واقع مرا تکذیب می کنی بحار الأنوار ج‏2 ص 212 3️⃣منکر حدیث تکذیب کننده خداوند فوق عرش است قال سیدنا الصادق صلوات الله علیه: فَتُكَذِّبُوا اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ امام صادق صلوات الله علیه: (با انکار حدیث) خداوند را در بالای عرش تکذیب کرده اید بصائر الدرجات، ج‏1، ص: 538 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏2، ص: 186 4️⃣منکر حدیث در دایره ولایت اهل بیت صلوات الله علیهم نیست قال سیدنا الباقر صلوات الله علیه: فَيَكُونُ بِذَلِكَ خَارِجاً عَنْ وَلَايَتِنَا امام باقر صلوات الله علیه با انکار حدیث از ولایت ما خارج می شوید الكافي ج‏2 ص 223 5️⃣منکر حدیث به خداوند متعال کفر ورزیده است قال سیدنا علی بن الحسین صلوات الله علیه: مَنْ وَجَدَ فِي نَفْسِهِ شَيْئاً مِمَّا نَقُولُهُ أَوْ نَقْضِي بِهِ حَرَجاً كَفَرَ بِالَّذِي أَنْزَلَ السَّبْعَ الْمَثَانِيَ وَ الْقُرْآنَ الْعَظِيمَ وَ هُوَ لَا يَعْلَمُ. امام سجاد صلوات الله علیه: هر که در آنچه می گوئیم شکی داشته باشد یا در آنچه حکم می کنیم حرجی (اعتراض ، شکایت) داشته باشد، به خدایی که سبع المثانی و قرآن عظیم را فرو فرستاده است ؛ ناخود آگاه کافر شده است و نمی داند بحار الأنوار ج‏2 ص 303 .