هدایت شده از رسانه محله شهادت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا اطلاع رسانی کنید
9.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری
- اِبن زیاد :
در جنگ شهری، بُرد با کسانی است که بتوانند زنان را روانهی میدان کنند!
💥در نبرد تمدنها، ما در کدام میدانیم؟
※ ویژه #روز_حجاب_و_عفاف
instagram.com/ostad.shojae1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مترو تهران یکی از دوستان
به عشق آقا امام زمان و شهدا ترویج حجاب می کنند.🌹🌹🌹ما باید روی خودمون و نحوه ی برخوردهامون کار کنیم خیلی ها دلهای پاکی دارن و منتظر یه تلنگرن. بیایید زیباترین روش را برا امر به معروف ونهی از منکر انتخاب کنیم. تا بیشترین اثر وبهترین را داشته باشه
16.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم از طرف یاصاحب الزمان ادرکنی (عج)
#حجاب #گشت_ارشاد
✍ پاسخ به #پنج سوال...
🔸حجاب از حق الله تا حق الناس
1⃣ اساسا حجاب اجباری است یا نه؟
2⃣ اگر حجاب زمان حکومت انبیا اجباری نبوده است، چرا ما اجباری کردیم؟
3⃣ چرا باید حکومت از قوه قهریه برای حجاب استفاده کند؟ مگر دین اختیاری نیست؟
4⃣ گشت ارشاد و استفاده از قوه قهریه هیچ تاثیری در کاهش بی حجابی نداشته است. پس چرا ادامه می دهیم؟
5⃣ آیا از خشونت دفاع می کنیم؟
🔻پاسخ مساله اول؛
قریب به اتفاق فقها حجاب را جز ضروریات دین می دانند. آیه "قل للمومنات یغضضن...." به تعبیر اکثر مفسیرین مانند طبرسی و علامه طباطبائی و مکارم شیرازی و...با این شان نزول است که چون زنان پیراهنی می پوشیدند که گریبانشان باز بوده است، این آیه نازل شده است که باید روسری راطوری ببندند که قسمت های یاد شده و مو و دور گردن و غیره پوشیده شود.
بعد از نزول این آیات داریم که عايشه زنان انصار را چنین ستایش می کرد که " حتا یک نفر آنان مانند سابق بیرون نیامدند و سر خود را با روسری مشکی می پوشاندند."
اینجا خیلی اختلافی نیست. عبور کنیم.
🔻پاسخ مساله دوم:
برخی معتقدند در زمان انبیا حجاب اجبار نبوده است. اولا در این رابطه اجماع نیست. مثلا به اعتقاد شهید مطهری اساساً دوره ای را نمی توان نشان داد که به طور عمومی شدت حجاب بیش از زمان رسول اکرم است. و احتمالا این شدت حجاب بیانگر اهتمام حکومت نبوی در اجرای این دستور الهی باشد.
با این حال استدلال ما اینجا نیست.
حجاب امری اجتماعی است. وقتی درباره اجتماعی بودن حجاب حرف می زنیم از یک حکم ثانوی سخن می گوئیم که حکم حکومت است. چه آنکه حکم اجتماعی در نظام دینی(ثانوی و حکومتی) می تواند حکم اولیه را هم در نوردد؛ بگذریم. به تعبیر دیگر حکومت اسلامی به دلائل فراتر از دلائل فردی، مثل بهداشت اجتماعی و دینی می تواند حکم به اجباری بودن حجاب کند.
دقت بفرمائید اهمیت اجبار فراتر از خود حجاب است؛ بهداشت اجتماعی و روانی و روحی و صیانت از هویت دینی و ایجاد بستر دین گرائی و حفظ و نگهبانی از کلیت دین.
کسانی که دنبال سیره در مساله اجباری بودن حجاب می گردند احتمالا نمی توانند پاسخ دهند که چرا کمربند ایمنی واجب است؟ چرا سربازی واجب است؟ چرا پرداخت مالیات واجب است؟ و ...
علت این است که فهم درستی از حکم اجتماعی پیدا نکردند. حضرت امام این دسته از احکام اجتماعی را حکم الهی می داند شبیه احکام اولیه اسلام که به قاعده "نفی ضرر" مطرح می شود. همان قاعده عقلائی و بدیهی که در منشور حقوق بشر غربی نیز تصریح شده است.
🔻پاسخ سوال سوم:
دین اختیاری است. ولی مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب جزئیات دین. اگر اسلام را پذیرفتید حجاب و نماز و حج جزئی از آن است. بازهم مردم می توانند دینی که پذیرفتند را کامل کنار گذارند که البته متضمن آثار اخروی است. اما کنار گذاشتن جزئی از دین نباید منجر به ضرر جامعه شود. لذا شرب خمر در خانه یک حکم دارد و در خیابان متضمن ضرر اجتماعی و یک حکم. لذا برای حاکم بیش از آنکه حرام خواری شراب خوار مهم باشد، ضرر به جامعه اهمیت دارد. انشالله در این رابطه دقت داریم.
از اینرو قوه قهریه برای جلوگیری از ضرر جمع مقابل تعرض فرد از بدیهیات است. وجود قهریه در حکومت اسلام به روشنائی خورشید است.
🔻پاسخ سوال چهارم:
گفته شده است قوه قهریه در موضوع حجاب بی تاثیر است. بی تاثیر در چه چیز؟
برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است بی حجاب ، باحجاب شود. غلط فاحشی است.
برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است حجاب در جامعه رشد کند. غلط فاحشی است.
پس گشت ارشاد چیست؟
گشت ارشاد دفاع از حق الناس است؛ چیزی فراتر از حق الله. حجاب فردی، تکلیف شرعی و حق الله است ولی وظیفه نظام دفاع از حق الناس است.
قوانین حکومت باید بنحوی باشد که نتنها اهل حجاب احساس غربت نکنند، بلکه فضای اجتماعی نیز به خودی خود مشوق آنها باشد. قانونی شدن حجاب یکی از روشهایی است که فضای اجتماعی را با خواست درونی اهل حجاب، هماهنگ میکند؛ حتی اگر بدحجابها در عمل بیشتر از محجبهها باشند. لذا امام صادق فرمود اگر همه مردم نیز حج را نخواستند مقابل آنها بایست.
🔻سوال نهائی: آیا از خشونت دفاع می کنید؟
دقت کنیم که از اجبار دفاع می کنیم نه خشونت. کمربند ایمنی اجبار است اما خشونت نیست.
طرح این مباحث با این هدف است که فهم درستی بجهت تئوری پیدا کنیم و متوجه باشیم که نقدمان را کجا ببریم. کم کاری نهادهای فرهنگی و آموزشی و غیره ارتباطی به نقش گشت ارشاد ندارد. نیازی هم به تذکر نیست که از اشکالات گشت ارشاد هم دفاع نمی کنیم.
✍ #محسن_مهدیان
➖➖➖➖➖➖➖
🔴 #مهم: پاسخ به شبهات همراه با جدیدترین تحلیل های سیاسی( عمار۱۱۰)👇
🆔 | @ammar110
🔻آیدی عمار۱۱۰ در اینستاگرام👇
🆔| @ad_ammar110
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مگر قرآن نمیگوید: «لا اِکراهَ فِی الدّینِ»
🔹 پس چرا برخی ها برای نماز و حجاب اجبار می کنند؟!!
🎙 دکتر غلامی پاسخ میدهد:
"عمار۱۱۰ : پاتوق جهادگران جهاد تبیین"
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔴 #مهم: دوستان اگر در دام #شایعات_سیاسی فضای مجازی اسیر هستید شما را به #عمار۱۱۰ دعوت میکنیم👇
🆔 | https://t.me/joinchat/AAAAADxNil2OY5uu1q48-Q
🆔 | http://eitaa.com/joinchat/3792175104C0f37687892
【در ایتاوتلگرام به #عمار۱۱۰ بپیوندید】
5.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #کلیپ #استاد_شجاعی
اینکه من، چه مدلی لباس میپوشم...
چه مدلی آرایش میکنم...
چه مدلی رفتار میکنم...
واقعا به کسی ربطی داره؟!
چرا رعایت حجاب، باید جزء قوانین یه کشور باشه؟!
حکومت، به اسم اسلام، آزادی ما رو ازمون گرفته!
اصلا مگه هرکسی رو، توی قبر خودش، نمیخوابونن؟!
🌐 آپارات | یوتیوب
@Ostad_Shojae
میدانداری برای غدیر.m4a
3.84M
میدانداری برای غدیر
🔸اطعامِ روز غدیر و محرومیتزدایی در منطقۀ رودبار جنوب
۵۰۰۰ پرس غذا
هر پرس ۴۵ هزارتومان
▫️به عشق امیرالمومنین (علیهالسلام)
▫️به نیابت از شهید حاج قاسم سلیمانی
🔹تنها راه واریز مبالغِ اهدایی🔻
6273817010167124
بانک سپه (انصار سابق) - به نام گروه جهادی شهید حاجقاسم سلیمانی
لطفاً فیشهای واریزی را به این شناسه در ایتا ارسال فرمایید🔻
@K_khaleghi
قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی (وابسته به مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری)
https://eitaa.com/joinchat/1321533478C79e2104caf