eitaa logo
کانال پژوهشی یهودشناسی
410 دنبال‌کننده
405 عکس
245 ویدیو
12 فایل
کانالهای پژوهشی یهود شناسی مروری موشکافانه بر فرقه های شیطانی مرتبط با صهیونیسم ما را دنبال کنید 👇 Telegram http://t.me/yahood_Zionism 👇eitaa http://eitaa.com/yahood_zionism
مشاهده در ایتا
دانلود
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت دوم 📝بررسی حدیث شهادت امام زمان(عج) 📄می خواهیم یکی از احادیث ضعیف را خدمت شما عرض کنیم که احتمالا اگر بشنوید بگویید این حدیث ضعیف بود..😳 🔹وقتی می گوییم روایت ضعیف است: یعنی سند دارد منبع دارد ولی راویان آن حدیث معتبر نیستند. 👌مثلا می گوییم این حدیث را امام صادق (ع) گفت، چه کسی از امام صادق شنید؟ مفضل بن عمر، چه کسی از مفضل شنید؟ مثلا رضا (اسم یک آدمی)، چه کسی از رضا شنید؟ محمود، چه کسی از محمود شنید؟ حسین، چه کسی از حسین شنید؟ حمید و همین طور ادامه تا... ☝️مثلا حدیث رسید به شیخ طوسی که در کتاب خودش آورده است. حالا این واسطه ی راویان حدیث از امام صادق (ع) تا شیخ طوسی را بررسی می کنیم که این افراد در تاریخ چه طور آدم هایی بودند، راستگو بودند، دروغگو بودند، دین شان چه بود.. به این علم، علم رجال می گویند. 🔰مثلا بررسی می کنیم حمید که یکی از روایان حدیث در این وسط هست و جزو سلسله راویان، فردی بود کذاب و دروغگو، معروف به دروغگویی بود. مثل اینکه در فامیل شما یک شخصی خیلی دروغگو باشد که برای شما خبر بیاورد، شما یقینا باور نمی کنید یا تحقیق می کنید. این هم همین طور است، مثلا می گوییم این راویی حمید فردی کذاب و دروغگو بود پس روایت را نمی توانیم بپذیریم. 🔹یا بررسی می کنیم این وسط بین راویان حدیث 300 سال فاصله است، می گوییم این 300 سال چه کسی این حدیث را نقل کرد⁉️ نمی دانم، افتاده. پس حدیث مرفوعه می شود. 🔹یا حدیث هست ولی سندش به معصوم نمی رسد، یک فرد دیگری گفته است این روایت مرسل می شود یا همان مرفوع هم می شود گفت. حدیث اصلا درست نیست. (این علم رجال خیلی پیچیده هست..) 💠یکی از این احادیث که مشهور است ولی معتبر نیست ″حدیث شهادت امام زمان″ است. که اگر از اکثریت مردم سوال کنید امام زمان (عج) چه طور شهید می شوند⁉️ می گویند یک زنی از بالای ساختمان سنگی می اندازد و حضرت را شهید می کند. ❓خُب این روایت را کجا نوشته‼️ 👌اولین بار آقای شیخ احمد احسائی این حدیث را در بحث خودش می آورد و هیچ سندی هم ندارد. 👤بعد آقای حائری بارجینی در کتاب الـزام الناصب خودش این حدیث جعلی را می آورد، و متأسفانه از همان موقع دست به دست شده و چرخیده تا به دست ما رسیده است. ❌پس حدیث شهادت امام زمان که توسط یک زن است صددرصد دروغ و جعلی ست و هیچ سندی هم ندارد، غلط است. 📑در بیشتر روایت ها برای امام زمان (عج) واژه ی فوت و موت به کار رفته است، یعنی مرگ طبیعی است. 📌آن روایتی هم که می گوید همه ی اهل بیت شهید می شوند سندش معتبر نیست. از طرفی آن روایت را می توانیم تخصیص هم بزنیم یعنی بگوییم همه شهید می شوند الا امام زمان (عج) که چنین چیزی هم در روایت ها هست و می شود روایت را تخصیص زد بعضی روایت را خاص کرد. البته سند آن روایت هم خیلی اعتبار خاصی ندارد. ⚠️ نتیجـه بحـث ما؛ آن روایتی که می گوید امام زمان (عج) توسط یک زن به شهادت می رسد روایت جعلی و دروغ است و سر سوزنی صحت ندارد. در رابطه با امام زمان بیشتر روایت ها به مرگ طبیعی ایشان اشاره شده است. 🎤استاد عبادی ۲ ┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓ 🌴@yahood_Zionism🌴 ┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
کانال پژوهشی یهودشناسی
🕎 زن در دین یهود (١) 🧕 زن در نگاه تحریف‌شده‌ی دارای آفرینش تَبَعی، اغواشده و اغواگر و همراه با ناپاكی است؛ این نگاه نه‌تنها در جامعه‌ی یهود، بلكه در متون مقدس نیز یافت می­‌شود! 1⃣ آفرینش حوا 👈 بنا بر آموزه‌های ، خداوند، آدم (ع) را از خاک زمین به‌وجود آورد و در بینی‌اش روح زندگی دمید و آدم جان‌دار شد. [پیدایش، ٢ : ٧] سپس خداوند گفت: «تنها بودنِ آدم خوب نیست؛ [باید] كمكی در مقابلش ایجاد كنم»؛ آن‌گاه پروردگار خوابى سنگین بر آدم مستولى ساخت تا به خواب رفت، یكى از دنده‌هایش را برداشت و به‌جای آن گوشت پُر كرد. خداوند، آن دنده‌اى را كه از آدم برداشته بود، زنى ساخت و او را نزد آدم آورد. [پیدایش، ٢ : ١٨-٢٢] 2⃣ فریب‌خوردنِ زن و فریب‌دادنِ شوهر 👈 در تورات آمده است: پس از خلقت آدم (ع) و زنش، مار كه از همه‌ی حیوانات صحرا مكارتر بود به زن گفت: «آیا خداوند گفته است كه از هیچ درختى از این باغ نخورید؟»؛ زن به مار گفت: «از میوه‌ی درخت این باغ خواهیم خورد؛ اما خداوند گفته است كه از میوه‌ی آن درختى كه در میان این باغ است نخورید و آن را لمس نكنید، مبادا بمیرید»؛ مار به زن گفت: «حتماً نخواهید مرد، چون‌كه خداوند می‌داند روزى كه از آن بخورید چشمان­تان باز می‌شود و مانند خداوند، تشخیص‌دهنده‌ی نیک و بد خواهید شد»؛ زن دید كه آن درخت براى خوراک نیكو و براى چشم‌ها هوس‌انگیز بوده و براى معرفت‌دار شدن پسندیده است؛ از میوه‌ی آن چید و خورد، به شوهرش هم كه در كنارش بود داد و او نیز خورد؛ چشمان هر دو گشوده شد؛ دانستند كه عریانند و برگ‌هاى انجیر را به هم دوخته، وسیله‌ی ستر عورت براى خویش ساختند. [پیدایش، ٣ : ١-٧] 👈 در ادامه، پس از ذكر بازخواست خدا از آدم و حوّا و مار مى‌خوانیم: «خداوند به زن گفت: رنج و درد باردارى تو را زیاد خواهم كرد، فرزندان را با رنج بزایى و اشتیاق تو به شوهرت خواهد بود و او بر تو مسلّط خواهد بود»؛ و به آدم (ع) گفت: چون به حرف زنت گوش دادى و از آن درختى كه گفتم نخورى، خوردى، زمین به‌خاطر تو ملعون است! تمام عمرت با رنج از محصول آن خواهى خورد». [پیدایش، ٣ : ١۶-١٧] ✅ اندیشکده مطالعات یهود ┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓ 🌴@yahood_Zionism🌴 ┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
کانال پژوهشی یهودشناسی
🕎 زن در دین یهود (٢) 3⃣ جبران فریب همسر 👈 روشن‌كردنِ شمع‌هاى شبّات (شنبه) به‌عهده‌ی زنان است؛ علت این امر آن است كه حوّا، آدم را وادار كرد از بخورد و او را واداشت تا از امر خدا سرپیچى كند. همچنین گفته شده كه زن، با این گناه، چراغ زندگى بشر را خاموش كرد. جان انسان‌ها چون چراغى است؛ از این‌رو زن، با روشن‌كردنِ چراغ شبّات تا حدودى این خطا را جبران مى‌نماید؛ زیرا اجراى دستورات شبّات و روشن‌كردنِ شمع‌ها ایمان را روشن مى‌سازد و بدین‌وسیله تخفیف مى‌یابد! 👉 http://www.iranjewish.com/binesh/Binesh_rah_1_3.htm 4⃣ استیلای مرد بر زن 👈 در تورات مى‌خوانیم: در بود كه حوا، حضرت آدم را به خوردن از میوه‌ی ممنوعه اغوا كرد و به جزای این گناه، شوهرش تا ابد بر وی مستولی شد. [پیدایش، ٣ : ١-١۶] 5⃣ تهمت به زن 👈 بر پایه‌ی فرامین تورات، چنان‌چه مردی با زنی ازدواج كرده، به او تهمت زند كه تو پیش از زناشویی و در خانه‌ی پدر با مرد دیگری هم‌خوابه شده‌ای، پدرِ زن موظف است جامه‌ی خونین شب زفاف را كه بیان‌گر باكره بودن دختر اوست به دادگاه ارائه كند؛ چرا كه در غیر این‌صورت زن، محكوم به سنگسار خواهد شد. [تثنیه، ٢٢ : ١٣-١۵، ٢٠-٢١] ✅ اندیشکده مطالعات یهود ┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓ 🌴@yahood_Zionism🌴 ┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
کانال پژوهشی یهودشناسی
🕎 زن در دین یهود (٣) 6⃣ بدگمانی به همسر 👈 در اگر مردی گمان کند که زنش به او خیانت کرده، باید هدیه‌ی مخصوصی به كاهن بپردازد؛ كاهن نیز با تشریفاتی خاص، آبِ تلخ مخصوصِ تكفیر را به او بخوراند تا چنان‌چه مرتكب گناهی شده، آبِ لعنت باعث درد شدید و تورم شکم و نازایی او شده و بین قومش ملعون گردد. [اعداد، ۵ : ١۴-٢٧] 7⃣ وضعیت زن در صورت راضی‌نبودنِ همسر 👈 مطابق با تورات، هرگاه مردی زن بگیرد و با او ازدواج كند، چنان‌چه چیز ناپسندی در او مشاهده كرده و زن در نظرش پسندیده نیاید، طلاق‌نامه‌ای نوشته به دستش می‌دهد و از خانه بیرونش كند. [ثتنیه، ٢۴ : ١] 8⃣ تفاوت دخترزایی و پسرزایی 👈 در تورات آمده است كه هرگاه زنى فرزند پسر به‌دنیا آورد، تا هفت روز ناپاک خواهد بود و باید سى‌وسه روز در دوره‌ی پاكى صبر كرده و تا كامل‌شدنِ روزهاى پاكى‌اش هیچ چیز مقدسى را لمس نكند و به خانه‌ی مقدس (مَعبد) وارد نشود؛ وچنانچه دختر بزاید، مانند دوره‌ی قاعدگی‌اش دو هفته و در دوره‌ی پاكى‌اش، باید تا شصت‌وشش روز از نزدیک شدن به خانه‌ی مقدس خوددارى كند. [لاویان، ١٢ : ٢-۵] ✅ اندیشکده مطالعات یهود ┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓ 🌴@yahood_Zionism🌴 ┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
کانال پژوهشی یهودشناسی
✡ زن در دین یهود (۴) 9⃣ ناپاكیِ لمس‌كننده‌ی زنِ حائض 👈 در تورات آمده است، زنى كه خون حیض از او جارى مى‌شود، باید تا مدت هفت روز در وضعیت قاعدگى خود باقی بماند و هركس در این مدت او را لمس كند تا شامگاه ناپاک خواهد بود. همچنین زن حائض در هنگام قاعدگى‌اش روى هر چیزی بخوابد، ناپاک خواهد بود و هركس كه روى آن بنشیند ناپاک مى‌شود؛ همچنین هركس بستر وى را لمس كند لباس‌هاى خود را باید بشوید و در آب غسل كند؛ زنى كه جریان خونش روزهاى زیادى غیر از زمان قاعدگى‌اش روان باشد تمام روزهاى جریان ناپاكى‌اش مانند روزهاى قاعدگى‌ وی بوده و ناپاک است. [لاویان، ١۵ : ١٩-٢٨] 🔟 كنیزى زنان عبرى 👈 تورات درباره كنیزی زنان یهودی مى‌گوید كه هرگاه زن عبرى، فروخته شود، باید تا شش سال براى صاحب خود خدمت كرده در سال هفتم مى‌تواند او را آزاد كند؛ اما اگر بگوید از پیش تو نخواهم رفت، چون از بودن نزد تو خشنود هستم، در این صورت با یک درفش گوش او و نیز درِ اطاق را با هم سوراخ مى‌كنند تا كنیزی او ابدى شود. [تثنیه، ١۵ : ١٢-١٧] 1⃣1⃣ مالكیت زن 👈 ، وضعیت دارایی و مالی همسر را این‌گونه شرح می‌دهد: "چگونه زن می‌تواند چیزی از خود داشته باشد، در صورتی‌که او مال شوهرش است؟ هرچیزی در شوهر است برای شوهر است و هرچه با اوست (همسر) نیز برای شوهر است... درآمد و هرچه در خیابان‌ها به‌دست می‌آورد مال شوهر است. متاع در خانه، حتی خرده‌نان‌های روی میز مال اوست (شوهر)... . او (همسر) اگر مهمانی را به خانه دعوت کند و غذایش دهد از شوهر خویش دزدی نموده است. [تلمود، ۶٢] ✅ اندیشکده مطالعات یهود ┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓ 🌴@yahood_Zionism🌴 ┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال پژوهشی یهودشناسی
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت دوم 📝بررسی حدیث شهادت امام زمان(عج) 📄می خواهیم یکی از احادیث ض
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت سوم 📝بررسی حدیث جعلی عبدالله 💻حدیثی پخش شده که فردی در حجاز به حکومت خواهد رسید به نام حیوان، که تطبیق می دهند به فهد پادشاه قبلی عربستان (فهد به فارسی یوزپلنگ می شود) بعد از او برادرش عبدالله خواهد آمد، پیغمبر خدا سه بار تکرار می کند وای بر شیعیان ما از دست او، خبر مرگش را به من بشارت بدهید که من خبر ظهور حجت را به شما بشارت بدهم. سند حدیث؛ مسند احمدبن حنبل از کتب معتبر اهل سنت. ❌وقتی می روی مسند احمدبن حنبل را زیر و رو می کنی اصلا چنین حدیثی در آن پیدا نمی کنی، پس این حدیث کاملا جعلی ست. در هیچ کتاب روایی و حدیثی نیامده. 💢جعلی با ضعیف فرق می کند، 💬وقتی می گوییم ضعیف یعنی سند دارد، در یک کتابی هست حالا سندش یک خرده ضعیف هست. ولی وقتی می گوییم جعلی به این معنی است که اصلا چنین حدیثی نداریم، یکی آمده این را برای خودش جعل کرده. 📜این حدیث به هیچ عنوان صحت ندارد، متأسفانه حتی بعضی سخنرانان مطرح کشور هم در سخنرانیهای خود این حدیث را به عنوان بشارت ظهور نقل کرده اند. بعد از مرگ عبدالله این حدیث خیلی پخش شد. این حدیث کاملا جعلی و دروغ است که یک نفر از خودش جعل کرده. 👈اما یک حدیثی راجع به عبدالله در کتاب الغیبه شیخ طوسی هست که امام صادق (ع) می فرماید؛ هر کس مرگ عبدالله را ضمانت بکند من هم ظهور را برای او تضمین می کنم. 🔰در این روایت فقط نوشته عبدالله، هیچ حرفی از پادشاه حجاز بودن، یا پادشاه فلان کشور باشد.. نیامده، پس نمی توانیم بگوییم این همان پادشاه عربستان هست، چنین اجازه ای نداریم که تطبیق بدهیم. 👌بعد این خبر، خبر واحد هست یعنی فقط همین شیخ طوسی نقل کرده و کس دیگری نقل نکرده است. 🤔از کجا معلوم این عبدالله، عبدالله عربستان باشد، شاید یک نفر دیگر باشد. تازه این عبدالله از علائم غیر حتمی ظهور است. این علائم غیر حتمی ظهور ممکن هست اصلا رخ ندهد. ❌بعد ما بیاییم این حدیث را در بوق و کرنا بکنیم.. درست نیست که با احادیث جعلی بخواهیم بگوییم ظهور.. بله ظهور نزدیک است برمنکرش هم لعنت اما نه با این چیزهای جعلی! ⚠️ما این مباحث را می گوییم که دوستان حواسشان جمع باشد به هر حدیثی در مهدویت نمی شود اعتماد کرد. 🎤استاد عبادی ۳ ┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓ 🌴@yahood_Zionism🌴 ┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت چهارم 📝بررسی حدیث تهران در آخرالزمان 🔸حدیثی را امروز بررسی می کنیم با موضوع تهران در آخرالزمان. در خیلی از سایت ها و شبکه های اجتماعی این حدیث متأسفانه پخش شده. 📜حدیثی است کاملا جعلی و دروغ، که چنین حدیثی ما به هیچ عنوان نداریم. منبع تمام آنهایی که این حدیث را دادند به کتاب جناب آقای ابوالحسن مرندی می رسد. 👤این آقای ابوالحسن مرندی کسی بوده که در زمان مشروطه حدیث جعل می کرد. حالا دلیلش چه بود؟ می خواست ظهور را نزدیک نشان بدهد، می خواست در مردم امیدواری ایجاد بکند... جریان چه بود، نمی دانیم‼️ 📌این حدیث جز در کتاب آقای ابوالحسن مرندی در هیچ کتاب حدیثی دیگر پیدا نمی شود، قبل از ایشان. 👌به عنوان مثال؛ وقتی علامه مجلسی در زمان صفویه بحارالانوار را می نویسد، از خودش که نمی نویسد، می گوید این حدیث در الغیبة شیخ طوسی است، یا این حدیث در اصول کافی است و.. آدرس می دهد. ولی آقای ابوالحسن مرندی برای این حدیث هیچ آدرسی نمی دهد و فقط در این کتاب هست. 🌀تحقیقاتی هم که کردیم در هیچ کتاب حدیثی قبل از ایشان، در کتابهای معتبر شیعه، حتی غیر معتبر قدیمی تر از ایشان این حدیث نیست. پس این حدیث را ایشان از کدام کتاب نقل کرده؟ هیچی. جعلی است، که در آخرالزمان در تهران حوریانی خواهند آمد.. زنانی خواهند آمد که آرایش مردانه دارند و.. ⚠️حدیث تهران در آخرالزمان سر سوزن اعتبار ندارد و کاملا دورغ است. 👈برای کسب اطلاعات بیشتر مراجعه شود به مقاله استاد شهبازیان از اساتید مرکز تخصصی مهدویت با موضوع نقد و بررسی نوشته ها و مقالات آقای مرندی. 🎤استاد عبادی ۴ ┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓ 🌴@yahood_Zionism🌴 ┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت پنجم 📝بررسی سندی برخی ادعیه و روایات 📘یکسری از دعاها و روایات هست در بین مردم که مشهوریت دارد ولی متأسفانه هیچ گونه اعتباری ندارد. ⁉️چرا ما ایرانی ها عادت کردیم به جای اینکه از این همه دعاهای پر مغز و پر اعتبار مثل زیارت عاشورا، حدیث کساء و دعاهای دیگری که می شود خواند، دنبال دعاهایی هستیم که هیچ گونه اعتباری ندارد! 👈یکی از این دعاهایی که متأسفانه در جمع های مذهبی خواندنش زیاد دیده می شود، دعای معراج است. ❌یکی به بنده بگوید این دعای معراج سندش کجاست؟ اینکه خدا در شب معراج به پیغمبر (ص) این دعا را یاد داده است سندش کجاست⁉️ 👈یکی دیگر از این دعاها، دعای گنج العرش است. سند این دعا کجاست؟ یکی برای من سندش را بیاورد، در هیچ کتابی نیست. 🔒دعای هفت هیکل، چهار قفل، ده قفل، بیست قفل، چهل قفل، این ها همه جزء دعاهایی است که ❌سر سوزنی اعتبار ندارد. در مفاتیح الجنان نوشته نیست. ⚠️البته منظور ما این نیست هر دعایی که در مفاتیح نیست، پس معتبر نیست. شاید بعضی ها فکر کنند این دعاها در مفاتیح نوشته است، نه چنین نیست. این دعاها به هیچ عنوان در هیچ کتابی دیده نمی شود و متأسفانه دست به دست مردم می چرخد. حتی جلساتی برای چهل بار ختم دعای معراج تشکیل می دهند. ⁉️ چرا شما زیارت عاشورا نمی خوانید؟ که خواندنش توصیه امام زمان (عج) است. اگر برای حاجت می خواهید حدیث کساء، زیارت عاشورا. اگر برای ثواب می خواهید باز هم زیارت عاشورا! 👌وقتی این همه زیارات معتبر داریم، چرا سراغ دعاها و مطالبی می رویم که هیچ گونه اعتباری ندارند‼️ ⚠️حدیث دیگری که دست به دست مردم می چرخد این است که آقا امام زمان (عج) در کجا زندگی می کنند؟ در جزیره خضراء. چه کسی😳 چنین چیزی را گفته که امام زمان در جزیره خضراء زندگی می کند؟ 💠محل زندگی امام زمان (عج) در زمان غیبت صغری در مدینه و عراق بود. ولی در زمان غیبت کبری ایشان هیچ گونه محل ثابتی برای زندگی ندارد. 🎤استاد عبادی ۵ ┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓ 🌴@yahood_Zionism🌴 ┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت ششم 📝بررسی روایات خراسانی 📜از جمله اشخاصی که در بحث مهدویت مورد نظر هستند شخصی است به نام خراسانی. که در روایت ها از خروج او سخن گفته شده، اما این خراسانی تا چه حد شخصیتش و تا چه حد روایت هایش صحت دارد؟ 👈متأسفانه یک افراط و تفریطی صورت گرفته، یک عده ای گفتند اصلا شخصی به نام خراسانی در روایات نداریم، که این غلط هست.❌ 👈عده ای هم گفتند نه داریم و مقام معظم رهبری سید خراسانی هستند، که این دسته بیش از حد افراط کردند.❌ 💠اگر روایات خراسانی را بررسی کنیم فقط به دو نکته ی معتبر می توانیم دست پیدا کنیم👇👇 👈1- اصل خروج خراسانی معتبر است که یک فردی به نام خراسانی خروج خواهد کرد. 👈2- خروج خراسانی همزمان با خروج سفیانی و یمانی خواهد بود. 👌به قول حدیث امام صادق (ع) در اصول کافی که معتبر هم هست «فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ، فِي شَهْرٍ وَاحِدٍ، فِي يَوْمٍ وَاحِدٍ؛ در سال، ماه و روز واحدی سفیانی و یمانی و خراسانی خروج خواهند کرد» ❌اما اینکه ما بگوییم یکسری احادیث مانند «یخرج شاب من بنی هاشم بکفّه الیمنى خال؛ جوانمردی از بنی هاشم خروج خواهد کرد که در کف دست راستش خالیست» یا خراسانی در دست راستش خالی وجود دارد.. پس چون مقام معظم رهبری دست راستشان جانباز هست حتما خراسانی هستند. ❓این حدیث در کجاست؟ ✅در ملاحم و الفتن ابن طاووس. 📘ما کتاب الملاحم و الفتن ابن طاووس را بررسی می کنیم، ایشان این کتاب را از روی سه کتاب اهل سنت نوشت👇 1_ملاحم و الفتن سلیلی 2_ملاحم و الفتن ابن حماد 3_ملاحم و الفتن ابن زکریا 📜این حدیث سید خراسانی که کف دستش خال دارد در کتاب الملاحم و الفتن ابن حماد هست و ابن طاووس از ابن حماد نقل می کند. ⁉️ اما می دانید ابن حماد کیه؟ یک فرد سنی مذهب که حتی خود اهل سنت هم او را در نقل حدیث قبول ندارند. می گویند «کسی که زیاد توهم دارد و کسی که زیاد خطا می کند»، ابن حماد چنین کسی بوده.❌ 😔بعد من بچه شیعه! برای اینکه بخواهم رهبرم را اثبات بکنم بیایم به یک حدیث ضعیف استناد بکنم، این منطق هست؟ ❓اصلا کدام روایت نوشته سید خراسانی؟ روایت فقط نوشته خراسانی، همین! لفظ سید نیامده، در هیچ روایت معتبری لفظ سید خراسانی نداریم. نمی توانیم اثبات کنیم خراسانی حتما سید هست.📚 ⚠️در هیچ روایت معتبری نمی توانیم اثبات کنیم که سید خراسانی حاکم ایران هست. در رابطه با خراسانی طبق فقه شیعه فقط دو چیز معتبر هست؛ 👈1_اصل خروج خراسانی معتبر است. 👈2_همزمانی قیام خراسانی با سفیانی و یمانی. 🗣این هم که گفته می شود مقام معظم رهبری خودشان تأکید کردند که سید خراسانی ام و آن شعری هم که فرمودند‌ "دلبسته ی یاران خراسانی خویشم"، از خود حضرت آقا که سوال کردند، فرمودند ما یک جمع شعری داریم منظور من از یاران خراسانی.. به آن جمع شعری که در مشهد داریم بوده؛ منظورم از یاران خراسانی آنها بود. 👤 آیت الله نجم الدین طبسی که از اساتید حدیث شناسی مهدویت هستند از یکی شاگردانشان نقل می کنند که در غرفه ی مهدویتی که در قم تشکیل شده بود، حضرت آقا تشریف آورده بودند یکی از شاگردان از حضرت آقا پرسیدند که حضرت آقا یک عده می گویند شما سید خراسانی روایات هستید؟ ❌حضرت آقا بلافاصله گفتند: بیخود می گویند، نیستم. 👈به قول آیت الله مصباح یزدی ما مقام معظم رهبری را خیلی بالاتر از خراسانی قبول داریم؛ و برای اثبات ایشان نیازی نیست حتما ایشان را خراسانی بدانیم. ایشان خراسانی هم نباشند که نیستند، به اندازه ی کافی مقامشان بالا هست. 💠در رابطه با جزئیات خراسانی هم ما هیچ حدیثی معتبری در شیعه نداریم. 🎤استاد عبادی ۶ ┏━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┓ 🌴@yahood_Zionism🌴 ┗━ 🌹 🏴 🌴 🏴 🌹 ━┛
بسم الله الرحمن الرحیم ماجرای سامری از آنجا که در آغاز هر انقلابی، حوادثی انحرافی رخ می‌دهد، و خود انقلاب کرده‌ها، گاهی حزب و گروه خاصی را به دو خود جمع می‌کنند، قوم موسی (علیه‌السّلام) نیز از این انحراف مصون نماندند و توسط سامری به انحراف کشیده شدند.
گفتیم حضرت موسی (علیه‌السّلام) اکنون که از دست فرعونیان نجات یافته، می‌خواهد برای ملت بنی اسرائیل، حکومت تشکیل دهد و هر حکومتی نیاز به قانون دارد. او با گروهی از برجستگان بنی اسرائیل به کوه طور رفت، تا الواح تورات را از درگاه خدا بگیرد، تا همان کتاب آسمانی، قانون اساسی مردم گردد.
نخست طبق وعده خدا، به بنی اسرائیل فرمود: «من سی روز از میان شما غایب هستم، جانشین من برادرم هارون است. در پرتو راهنمایی‌های او به زندگی ادامه دهید تا من بازگردم.» موسی (علیه‌السّلام) به کوه طور رفت و به مناجات و عبادت پرداخت. سی شبانه روز به پایان رسید، خداوند ده روز دیگر را به آن افزود و مجموع آن چهل روز گردید.
موسی بن ظفر که بعدا به نام «سامری» معروف شد، از بنی اسرائیل بود (او همان کسی بود که در ماجرای درگیری او با قبطی، موسی به کمک او شتافت و قبطی را کشت) سامری با اینکه سابقه انقلابی داشت، و از یاران موسی بود، پس از پیروزی موسی (علیه‌السّلام) جزء منافقین گردید و در غیاب موسی (علیه‌السّلام)، و از زمینه‌ای که در میان بنی اسرائیل وجود داشت سوء استفاده کرده و از طلاهای فرعونیان، که جمع شده بود، با زیرکی خاصی مجسمه گوساله‌ای درست کرد، و مردم را به پرستش آن دعوت نمود.
هارون: «ای فرزند مادرم! ریش و سرم را مگیر، من ترسیدم بگویی تو میان بنی اسرائیل تفرقه انداختی، و سفارش مرا به کار نبستی.» موسی (علیه‌السّلام) متوجه سامری شد و او را محکوم و سرزنش کرد و سپس فرمود: «برو که بهره تو در زندگی دنیا این است که هر کس به تو نزدیک شود، خواهی گفت که با من تماس نگیرد.» 
براثر وزش باد از سوراخهای بدن این مجسمه صدایی همچون صدای گوساله بیرون می‌آمد و به این ترتیب اکثریت قاطع جاهلان بنی اسرائیل، از راه توحید خارج شده و گوساله پرست شدند. هارون هرچه قوم را نصیحت کرد، و آنها را از گوساله پرستی برحذر داشت، به سخنش اعتنا نکردند، حتی با جوسازی‌ها و هیاهوی خود نزدیک بود او را بکشند.
خداوند ماجرای گمراهی قوم توسط سامری را به موسی (علیه‌السّلام) وحی کرد، موسی (علیه‌السّلام) با ناراحتی و خشم از کوه طور به سوی قوم خود بازگشت و آنها را زیر رگبار سرزنش خود قرار داد.(مضمون آیات ۸۳ تا ۹۰ سوره طه.) موسی (علیه‌السّلام) از شدت خشم و ناراحتی، الواح تورات را بر زمین زد و شکست، بنی اسرائیل به پیش آمده و گفتند: «ما در این کار تقصیری نداریم، بلکه سامری این کار را کرد.»
موسی (علیه‌السّلام) از شدت خشم و ناراحتی، الواح تورات را بر زمین زد و شکست، بنی اسرائیل به پیش آمده و گفتند: «ما در این کار تقصیری نداریم، بلکه سامری این کار را کرد.» موسی (علیه‌السّلام) به برادرش هارون متوجه شد و از شدت خشم، سر و ریش او را گرفت و گفت: «چرا وقتی که دیدی آنها گمراه شدند، از من پیروی نکردی؟ آیا از منن نافرمانی نمودی؟»
هنگامی که موسی (علیه‌السّلام) از کوه طور بازگشت، تورات را با خود آورد و آن را به قوم خود عرضه کرد و فرمود: کتاب آسمانی آورده‌ام که حاوی دستورهای دینی و حلال و حرام است، دستورهایی که خداوند آن را برنامه کار شما قرار داده است. آن را بگیرید و به احکام آن عمل کنید.
یهود به بهانه اینکه موسی (علیه‌السّلام) تکالیف دشواری برای آنان آورده بنای نافرمانی و سرکشی گذاشتند، خداوند فرشتگانی را مامور کرد تا قطعه عظیمی از کوه طور را بالای سر آنها قرار دهند. فرشتگان چنین کردند. یهودیان وحشت‌زده شدند. موسی (علیه‌السّلام) در این هنگام به آنها چنین اعلام کرد: «چنانچه پیمان ببندید و به دستورهای خدا عمل کنید و از تمرد و سرکشی توبه نمایید، این عذاب و کیفر از شما برداشته و برطرف می‌شود و گرنه همه به هلاکت می‌رسید.» آنها تسلیم شدند و برای خدا سجده نمود و تورات را پذیرفتند و در حالی که هر لحظه انتظار سقوط کوه بر سر آنها می‌رفت، به برکت توبه، آن عذاب از سر آنها برطرف گردید. (در آیه ۶۳ بقره، و ۱۷۱ اعراف به این مطلب اشاره شده است.)