فرصتی شد در سفر به سهرورد
فرصتی کوتاه با گروه جهادی همنفس شدم
خودشان اصرار بر عکس کردند وگرنه من مخالفم از نیت پاکشان ما فقط عکس بگیریم
آنها مرد عمل بودند و ما حرف☺️
کاش از حرف به میدان عمل پل بزنیم
شما حماسه سرودید و ما به نام شما
فقط ترانه سرویم - نان در آوردیم –
برای این که بگوییم با شما بودیم
چقدر از خودمان داستان در آوردیم
@yahyajahangiri
الگوی های زندگی من
۱۵ مرداد سالروز شهادت عباس بابایی
بخوانید
شهادت
درهشتم اردیبهشت ماه ۱۳۶۶به علت لیاقت و رشادتهایی که در دفاع از آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سرکوب و دفع تجاوزات دشمنان انقلاب اسلامی ازخودنشان داد، به درجه سرتیپی مفتخر شد، اما آن قدر خاکی بود که کمتر کسی او را با این درجه دیده بود. در همان سال نامش برای سفر حج نوشته شد. همه چیز برای زیارت خانه خدا مهیا بود اما ناگهان در آخرین لحظات و در فرودگاه، از رفتن به حج صرف نظر کرد. وقتی با اصرار اطرافیان مواجه شد گفت: «مکه من این مرز و بوم است. مکه من آبهای گرم خلیج فارس و کشتی هایی هستند که باید سالم از آن عبور کنند، تا امنیت برقرار نباشد، من مشکل میتوانم خودم را راضی کنم». خانواده را فرستاد اما خودش نرفت. در تماس تلفنی که همسرش از مکه با او داشت گفت: «انشاء الله خودم را تا عید قربان به شما میرسانم».
در پانزدهم مردادماه ۱۳۶۶ روز عید قربان عهده دار انجام آخرین مأموریت پروازی خود شد. پس از بمباران مواضع دشمن و انجام ماموریت خود را برای رسیدن به عید قربان آماده کرد. باید به سرعت برای میهمانی و قربانی کردن نفس بر میگشت.
هواپیما غرشکنان همچون صاعقه هوا را میشکافت و پیش میرفت. ناگهان صدای اصابت گلوله فضا را متحول کرد. «لبیک اللهم لبیک»، حاجی خود را به مسلخ عشق رساند. عباس سالها بود که نفس خود را قربانی کرده بود، حال نوبت به جان دادن و رسیدن به محبوب بود. صدا در کابین طنینانداز است: و گلوله حنجره شهید بابایی را پاره کرده است و او در روز عید قربان، در ۳۷سالگی ذبیحالله شد.
@Yahyajahangiri
♨️برنامه تلویزیونی #چند_روایت_معتبر
با موضوع تبلیغ
🎤 با حضور:
۱. استاد ارزشمند محمد شجاعی
۲. استاد یحیی جهانگیری سهروردی
۳. استاد محسن مجتهدزاده(شیخ قمی)
۴. استاد داود فاضل فلاورجانی
۵. آقای محمد جوانی
✅دوشنبه از شبکه دو سیما✅
@yahyajahangiri
♦️گرمایش زمین با اقلیم ایران چه میکند؟
🔹ایران یک سوم میانگین جهانی بارندگی و سه برابر میانگین جهانی تبخیر دارد. همچنین میزان سرانه بیابان در ایران سه برابر میانگین جهانی است و یک سوم میانگین سرانه جهانی جنگل دارد. ایران ۷.۵ میلیون هکتار بیابان دارد و نرخ بالای فرسایش خاک و فراوانی رویدادهای شدید اقلیمی مثل سیل، خشکسالی و آتش سوزی جنگلها و طوفانهای گرد و غبار از جمله پیامدهای تغییر اقلیم در ایران است.
🔹درباره اوضاع اقلیمی ایران، «عباس شاهسونی» رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت به ایرنا میگوید: ایران از نظر استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر بین ۶۳ کشور دنیا رتبه ۵۷ را دارد. از لحاظ سیاستهای اقلیمی رتبه ۴۹ و از نظر انتشار گازهای گلخانهای رتبه ۶۱ را دارد.
🔹به گفته شاهسونی، طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت با توجه به کاهش ۵۰ درصدی روان آبهای سطحی و افزایش ۵۲ درصدی وقوع سیلاب پیش بینی میشود در آینده منابع آب قابلیت اتکای کمتری داشته باشند و تا سال ۱۴۱۰ تغییرات اقلیمی موجب کاهش ۲۵ درصدی آبهای سطحی در ایران میشود./ایرنا
♦️پژوهشگران: گرمای هوا باعث افزایش جرم و جنایت از جمله قتل میشود
🔹نتایج چند تحقیق نشان میدهد افزایش گرما علاوه بر آتشسوزیهای گسترده باعث افزایش میانگین جرم و جنایت در جهان شده است.
🔹تحقیقات پژوهشگران آمریکایی نشان میدهد، گرمایش جهانی طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۰۹ باعث افزایش ۲۲ هزار مورد قتل، ۱.۲ میلیون مورد خشونت شدید، ۲.۳ میلیون حمله و درگیری با خشونت متوسط به میانگین این نوع جنایات در آمریکا خواهد شد./اعتماد آنلاین
⏺⏺
همیشه در کلاس هایم گفتم که پروهش در دنیای جدید، یافتن علل ناپیداست
هدایت شده از کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
اولین همایش بینالمللی «مطالعات تطبیقی قرآنپژوهی؛ با رویکرد بررسی اندیشه های تفسیری آیتالله العظمی جوادی آملی»
🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:فراخوان مقاله اولین همایش بینالمللی «مطالعات تطبیقی قرآنپژوهی؛ با رویکرد بررسی اندیشه های تفسیری مفسر بزرگ جهان اسلام آیت الله العظمی جوادی آملی» از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم منتشر شد. 🔸 محورهای ارسال مقاله به این همایش شامل «نظام تفسیری و علوم قرآنی»، «نظام معرفتی» و «نقش و جایگاه روایات یا جایگاه اهل بیت (ع) در تفسیر آیت الله العظمی جوادی آملی» هستند. ↙️ این همایش ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و علاقه مندان تا ۳۱ مردادماه برای ارسال مقاله فرصت دارند. لینک خبر: https://esra.ir/fa/web/news/w/1759164 #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #خبر 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔹رهبران داعش از آغاز تأسیس تاکنون؛
۱_ ابوبکر البغدادی (ابراهیم عوض البدری): ژوئن 2014 - اکتبر 2019 (5 سال و 4 ماه) و در باریشا در شمال ادلب در یک حمله هوایی توسط نیروهای آمریکایی کشته شد.
۲_ ابوابراهیم القرشی (عبدالله قارداش): اکتبر 2019 تا فوریه 2022 (3 سال و 5 ماه) و در عملیات فرود آمریکایی ها نیز در منطقه اتما در شمال ادلب کشته شد.
۳_ابوالحسن القرشی: فوریه 2022 تا اکتبر 2022 (8 ماه) و در عملیات ارتش آزاد در استان درعا کشته شد.
۴_ ابوالحسین القرشی: از (اکتبر 2022 تا آوریل 2023) و در عملیات اطلاعاتی ترکیه در جندرس در حومه حلب کشته شد.
۵_ابوحفص القرشی: اوت 2023م
◀️مطالعات اخوانالمسلمین
https://eitaa.com/Ikhwan_AlMuslimin
آمار عجیب از مصرف سیگار در ایران؛ 🔻رشد ۱۳۳ درصدی دختران نوجوان سیگاری؛ مصرف سیگار توسط زنان ۱۹۰ درصد رشد نشان می دهد!
نگاشت من:
دود این سیگار، روزی بلند خواهد شد
دگردیسی های فرهنگی امروز، رخدادهای فردا را رقم می زند.
@yahyajahangiri
🔹دیکتاتوری آزادی در غرب
🔷ما در غرب با استبداد آزادی مواجهیم
@yahyajahangiri
✅ برنامه روشنا این هفته میزبان سفیر اسبق ایران در واتیکان خواهد بود
↙️ راهکارهای «تقویت حضور تفکر عمیق دینیِ انقلابی» در حل مسائل اساسی کشور با حضور حجت الاسلام دکتر محمد مسجدجامعی عصر امروز از شبکه استانی نور قم در برنامه «روشنا» روی آنتن می رود.
📽 برنامه تلویزیونی روشنا به مناسبت ماه محرم این هفته میزبان حجت الاسلام دکتر محمد مسجدجامعی سفیر اسبق ایران در واتیکان و پژوهشگرتاریخ تحلیلی اسلام می باشد.
🔻این برنامه با اجرای حجت الاسلام دکتر یحیی جهانگیری سهروردی و با موضوع «تقویت حضور تفکر عمیق دینی انقلابی و پرهیز از میدان دهی به نگاه های منفعل یا سکولار» روز چهارشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰ از شبکه استانی نور مرکز قم روی آنتن خواهد رفت.
🌐 https://eitaa.com/jelvenews/1156
برشی از سخنرانی دکتر یحیی جهانگیری در نشست "محمد ص و مساله انسان معاصر" در جمع اساتید حوزوی خراسان
پیامبر گرامی اسلام به تعبیر دکتر شریعتی کلمۀ خود را با الله شروع کرد و با انسان پایان داد. پیامبر میخواست بگوید من میان الله و انسان از یک سو و انسان و الله از سوی دیگر ارتباط برقرار کردهام و با الله بودن سبب نشد زمین را فراموش کنم. بنا به تعبیر خوب یکی از نویسندگان، او به ما آموخت که شما حق ندارید به دلیل توجه به بالا، زمین را فراموش کنید. یا به تعبیر یکی از بزرگان، به ما آموختهاند که در اثنای نماز شب نیز (که امری کاملاً شخصی و فردی به منظور ایجاد ارتباط با خداوند است) چهل مؤمن را یاد کنید. این نکتۀ ظریف نشان میدهد شما در دل شب (و در اوج ارتباط شخصی با خداوند) نیز حق ندارید درد انسان را فراموش کنید و حداقل هر شب باید درد چهل انسان را مورد توجه قرار دهید. البته دعا کردن در اینجا دعای صرف نیست، بلکه به معنای این است که دعا کنید مسائل آنها با کمک خداوند حل شود. پیامبران آمدند تا مسائل انسان را بفهمند و برای حل آن راهکاری خدایی ارائه کنند. ما نمیخواهیم مسئلۀ بشر به هر روشی حل شود، بلکه مدعی هستیم و میخواهیم این مسئله به روش خدایی به پاسخ برسد. چنین نگاهی را خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی(ص) به ما آموخت که آسمانی بودن، نباید شما را از زمینی بودن غافل کند.
حدیثی داریم با این مقدمه که «مَن باتَ...» و بات از بیتوته و شب ماندن میآید. او به ما یاد داد که هرکس شب بخوابد و در دل شب مسلمانی فریاد بزند و او ندای مسلمان را جواب ندهد، مسلمان نیست. به نظر من حدیث دل شب بر این نکته تأکید دارد که در دل شب نیز باید درد انسان داشته باشید و به فکر مسائل انسان باشید. بنابراین آسمانی بودن و در غار حرا بودن پیامبر، موجب نشد از زمینی بودن غافل شود، همچنانکه زمینی بودن او نیز موجب نشد آسمان را فراموش کند. او نه مانند امروز چنان دچار مدرنیته شد که تنها دغدغۀ بشر (زمینی) را داشته باشد و بدون توجه به آسمان زندگی کند و نه مانند عرفانهای آنچنانی تنها به آسمان توجه داشت که زمین را فراموش کند. ایشان این دو را به یکدیگر ربط داد. برای کشف چگونگی این اتفاق با ارائۀ یک بحث مهم فلسفی و تفسیری، برداشتی از آن ارائه خواهیم کرد.
مهمترین عظمت پیامبر این بود که میان دو قوس قرار داشت؛ یکی در طرف عالم روحانی و دیگر در طرف عالم زمینی. ایشان این دو (طرف) را به یکدیگر پیوند داد، اینگونه که هم مسئله را میدید و هم در پی راهحل بود، نه اینکه برای راحتی و آرامش خود، به مسئله توجه نکند. از سوی دیگر چنان گرفتار مسئله نشده بود که راهکار آسمانی را نبیند. ما گاهی چنان درگیر مسائل میشویم که آسمان را فراموش میکنیم. درد مسائلی و معضلاتی مانند حجاب، اقتصاد، فرهنگ، تورم و غیره چنان ما را میگیرد که صرفاً در پی راهکار زمینی برای رفع آنها هستیم، در حالی که پیامبر میفرماید باید راهکار آسمانی را برای درمان دردها و حل مسائل بیابید.
@yahyajahangiri
برشی از سخنرانی دکتر یحیی جهانگیری در نشست "محمد ص و مساله انسان معاصر" در جمع اساتید حوزوی خراسان
قرآن میفرماید: «إِذَا قَضَى أَمْرًا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ»و در آیۀ دیگر میخوانیم: «إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ». سنخ امر خدا از نوعی است که همین که دستور میدهد، اتفاق میافتد؛ امر خدا از سنخ دستورات آنی، لحظهای و فوری است و نیازمند پردازش (Process) و زمان طولانی نمیباشد. بر این اساس علامه میفرماید وحی خدا از سنخ امر است و امر خدا از مواردی است که بیدرنگ اتفاق میافتد و نیازمند تدرّج نیست. علامه میفرماید امر از سنخ مواردی است که نیازمند زمان و مکان نیست و بیزمانی، بیمکانی و تجرد، شاخصۀ آن میباشد. وحی نیز از این سنخ و یک امر بیدرنگ، بدون زمان و بدون مکان است که رابطۀ پیامبر را با آسمان برقرار میکند.
حال پیامبر آن امر بلازمان، بلامکان و آنی را طی ۲۳ سال، در مکه و مدینه و به تدریج به مردم میآموزد و آن ارتباط امری را به کتاب تبدیل میکند. پیامبر آن ارتباط آنی را طی یک بازۀ زمانی طولانی و تدریجی ۲۳ ساله به مردم میآموزد. به تعبیر علامه، امر، مجرد است، نه مادّی و پیامبر موضوعی مجرد را در فضایی مادّی قرار میدهد. عظمت پیام پیامبر در همین پردازش، پالایش و تبدیل بزرگی است که انجام میدهد. البته باید مراقب بود که این تبدیل، ذهن ما را به تحریف نبرد، مانند برخی (سروش و مانند او) که این مسئله را نفهمیدند و به این نتیجه رسیدند که خود پیامبر صاحب وحی بودند.
@yahyajahangiri
برشی از سخنرانی دکتر یحیی جهانگیری در نشست "محمد ص و مساله انسان معاصر" در جمع اساتید حوزوی خراسان
اگر بخواهیم مسائل انسان معاصر مانند قاچاق، فقر، محیطزیست و... را بفهمیم باید به این چگونگیها دقت کنیم. امروز تمام تلاش حوزههای علمیه اتفاق میافتد، گره زدن این مسئلهها به راهحلها راهکارهای آسمانی، آن هم ناظر به وات (What) است، یعنی تلاش کنیم و پاسخ اسلام نسبت به این مسئله را دریابیم، اما این ناظر به وات (What) است، پس از آن باید دید چگونه (How) میخواهیم به این مسئله (که چیستیاش را دریافتیم) پاسخ دهیم. ما جواب اسلام را گرفتیم، مثلاً بهعنوان مثال ما پاسخ مسائلی مانند فقر در آمریکای لاتین، قاچاق انسان در آفریقا را براساس پیام آسمانی اسلام دریافتیم و روش اجتهاد را دربارۀ غارت و استثمار کشورهای سیاهپوست و مسائل مختلفی مانند تجارت سکس و نابودی محیطزیست و خشونت فراگرفتیم، اما در کنار آن ارتباط آسمانی و شناخت Whatها (آن هم به فرض اینکه جوابها را واقعاً پیدا کرده باشیم) شناخت چگونگیها (How) نیز مطرح است. همانطور که عرض کردم نباید چگونگی را تنها به اخلاقیات تقلیل داد، این Howها را باید مسئلهای راهبردی بدانیم. باید ببینیم پیامبر جهاد، حجاب، صلاة و... را چگونه به مردم میآموخت.
این روشی است که پیامبر عزیز ما به کار بردند و ما میتوانیم با الگوبرداری از ایشان سه نفر را به ۲۰۰ هزار نفر تبدیل کنیم، واتها (What) و فرآیند تبدیل آنها به How را بیاموزیم. امروز یکی از خلأهای امر تبلیغ، شناخت چگونگی پیامرسانی پیامبر میباشد، البته نه به این معنا که همه چیز را در ابعاد و روش اخلاقی پیامبر خلاصه کنیم، بلکه باید در قالب بحثهای راهبردی و مهندسی فرهنگی پژوهش و تحقیق کنیم. باید بررسی کنیم و دریابیم پیامبر معارف را در بازههای زمانی مختلف چگونه مهندسی میکرد.
ما باید بدانیم کجا، چگونه (How) و در چه زمانی اینها را به مردم بگوییم. بهعنوان مثال باید جواب اسلام نسبت به مسئلۀ محیطزیست را بیابیم.
این چگونگی (How) مسئلۀ ماست و باید در حوزه یاد بگیریم، همچنان که پاسخها را در واتهای پیامبر جستجو میکنیم، پاسخها را در چگونگی تعلیمات پیامبر و در Howهای ایشان بکاویم. متأسفانه ما دربارۀ Howهای پیامبر، همه چیز را به نگاه اخلاقی منحصر کردهایم و از نگاهها و رویکردهای دیگر غفلت ورزیدهایم که باید مورد پژوهش قرار گیرد.
@YAHYAjahangiri
ما نمیتوانیم مسئلۀ انسان امروز را بدون برقراری ارتباط با آسمانها بفهمیم و نمیتوانیم پاسخی آسمانی برای آنها بیابیم مگر اینکه کارکرد این پردازش را متوجه شویم. ما نمیتوانیم مسئلۀ انسان را در چهارچوب مدرنتیه و در قالب و زمینی و مادّی حل کنیم. حوزۀ غیرسکولار یعنی حوزهای که ناظر به درد جامعه و یافتن پاسخ آسمانی برای آن است، در حالی که حوزۀ سکولار تنها به دنیا چسبیده و یا از دردِ مسئلۀ انسان رها شده است. حوزۀ انقلابی یعنی حوزهای که مسئلۀ انسان را میداند، اما پاسخ مسئلۀ انسان را در زمین نمیجوید، بلکه نگاهش روبه آسمان است. حوزه باید وحی، روح و امر را دریابد.
@yahyajahangiri
اطلاعیه استخدامی
💠جذب نیروی پروژه ای رابط مسکن ویژه طلاب یا خانواده درجه یک ایشان
مرکز خدمات حوزه های علمیه استان تهران جهت تکمیل نیروی انسانی خود در واحد مسکن اقدام به جذب نیروی متعهد و متخصص برادر با شرایط ذیل می نماید:
۱)داشتن لیسانس عمران
۲)حداکثر سن 40 سال
۳) سکونت در شهر تهران
۴) آشنا به قوانین اداری ساخت و ساز
۵) علاقه مند و متعهد به کار اداری
۶)داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت
🔹علاقه مندان اطلاعات خود را به معاونت مسکن ارائه نمایند
تلفن تماس ۶۱۰۸۵۳۲1
✅شایان ذکر است طلاب و فرزندان آنان که مدرک دانشگاهی مرتبط داشته باشند در اولویت هستند.
💠 جذب سرباز طلبه
🔹 اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح ازبین طلاب در شهر تهران سرباز طلبه می پذیرد.
جهت ثبت درخواست خود از طریق سامانه پیشخوان حوزه های علمیه بخش امریه می توانید اقدام
💠 اطلاعیه جذب نیروی کارمند برادر
🔹مرکز خدمات حوزههای علمیه استان تهران از میان طلاب دارای شرایط ذیل جهت تکمیل کادر اداری مرکز ثبت نام و مصاحبه بعمل می آورد.
۱)طلبه مرد متأهل
۲) تلبس دائم به لباس روحانیت
۳) داشتن مدرک سطح 3 و بالاتر
۴) قبولي در مصاحبه
۵) حداكثر 28 سال سن
) تأکید می شود حتما ساکن شهر تهران
) مسلط به سیستم رایانه و نرم افزارهای آفیس
8) داشتن كارت پايان خدمت یا معافیت دائم ( کفالت)
🔹طلاب گرامی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 61085311 تماس حاصل فرمایید.
💠 اطلاعیه جذب همکار پژوهشگر و کارشناس علوم اسلامی برادر در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور
جهت ارسال رزومه @pajouheshnoor
شاکر زندگی در ایران.mp3
2.05M
🎙اول صحبت این شهروند هلندی رو گوش کنید🇳🇱
❓اگر میخواهید دلیل این حرف رو از زبان اروپایی ها بشنوید کانال سدید رو دنبال کنید
💠 کانال سدید رو به دوستانتون خصوصا عاشقای غرب معرفی کنید
https://eitaa.com/sadidmedia
با حضور دکتر یحیی جهانگیری سهروردی
و کشیش فرانک گلی از انگلستان
زنده از برنامه کربلا
از شبکه آموزش سیما
یکشنبه ساعت ۲۰
موضوع: مسیحیت و امام حسین ع
@yahyajahangiri 👍