eitaa logo
یا كَهْفِ الْحَصِين
379 دنبال‌کننده
3هزار عکس
3.1هزار ویدیو
132 فایل
🍁هدف از تشکیل کانال افزایش معرفتمان نسبت به حضرت مهدی علیه السلام می باشد. 🍁نام کانال برگرفته از «صلوات شعبانیه» می باشد،که صفات اهل بیت علیهم السلام چنین بیان شده «... اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْكَهْفِ الْحَصِينِ...»
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از یا كَهْفِ الْحَصِين
چون به صبحگاهان، خورشید بر طلوعش از مهدی فاطمه رخصت میطلبد؛ من چگونه روزم را بی اذن پادشاه خوبان آغاز کنم؟ - مولای من با اذن و اجازت از شما....
🍂🍃🍂🍃🍂🍃 🍃🍂 🍂 🍃 ان شاء الله توفیق داشته باشیم هر روز انجام دهیم: ۱) 💠 امام صادق عليه السلام فرمودند: از اين دعا دست برندار و سه مرتبه در صبح و سه مرتبه در شب آن را بخوان. بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ» 🔸 «خداوندا من را در آن پوششى كه از هر بلا و آفتى حفظ مى‏ كند و هر كسى را كه بخواهى در آن قرار مى ‏دهى، قرار بده» الكافي، ج‏2، ص: 534 ۲) 💠 امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه در صبح چهار بار بگويد: 🔸 «الحمدلله رب العالمين» 🔸 بى ترديد شكر آن روز را بجا آورده است و كسى كه در شب آن را بگويد شكر آن شب را بجا آورده است. ۳) 💠 خواندن ۳ مرتبه سوره توحید، هدیه به امام زمان ارواحنا فداه بعد از نمازهای واجب و همچنین در طی روز ۴) 💠 خواندن ۵ مرتبه آیة الکرسی و هدیه به امام زمان ارواحنا فداه ۵) 💠 خواندن آیة الکرسی برای سلامتی امام زمان ارواحنا فداه بعد از نمازهای واجب ۶) 💠 خواندن دعای « اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّكَ » در قنوت نمازها ۷) 💠 صدقه برای سلامتی امام زمان ارواحنا فداه ۸) 💠 خواندن ۲ آیه آخر سوره بقره بعد از نماز عشاء و سوره واقعه ۹) 💠 خواندن ذکر « بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم » ۷ مرتبه بعد از نماز صبح و مغرب 🌵 اللهم العن عمر و ابوبكر و عثمان و عایشه و معاویه و حفصه و ام حکم و هنده و شمر و مغیره و قنفذ و ام الفضل و حرمله و یزید و شریح قاضی و ابن زیاد و خولی و خالد بن ولید و زجر و سنان و ابن ملجم و جعده 🌵 🍃 🍂 🍃🍂 🍂🍃🍂🍃🍂🍃
▪️یاد مرگ... ⭕️فرازی از نامه امیرالمؤمنین علیه السلام به محمدبن ابی بکر ▫️وَ اعْلَمُوا یَا عِبَادَ اللَّهِ أَنَّ الْمُتَّقِینَ حَازُوا عَاجِلَ الْخَیْرِ وَ آجِلَهُ شَارَکُوا أَهْلَ الدُّنْیَا فِی دُنْیَاهُمْ وَ لَمْ یُشَارِکْهُمْ أَهْلُ الدُّنْیَا فِی آخِرَتِهِمْ أَبَاحَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا مَا کَفَاهُمْ بِهِ وَ قَالَ عَزَّ اسْمُهُ قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللَّهِ الَّتِی أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّیِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِیَ لِلَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا خالِصَةً یَوْمَ الْقِیامَةِ کَذلِکَ نُفَصِّلُ الْآیاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ سَکَنُوا الدُّنْیَا بِأَفْضَلِ مَا سُکِنَتْ وَ أَکَلُوهَا بِأَفْضَلِ مَا أُکِلَتُ شَارَکُوا أَهْلَ الدُّنْیَا فِی دُنْیَاهُمْ فَأَکَلُوا مَعَهُمْ مِنْ طَیِّبَاتِ مَا یَأْکُلُونَ وَ شَرِبُوا مِنْ طَیِّبَاتِ مَا یَشْرَبُونَ وَ لَبِسُوا مِنْ أَفْضَلِ مَا یَلْبَسُونَ وَ سَکَنُوا مِنْ أَفْضَلِ مَا یَسْکُنُونَ وَ تَزَوَّجُوا مِنْ أَفْضَلِ مَا یَتَزَوَّجُونَ وَ رَکِبُوا مِنْ أَفْضَلِ مَا یَرْکَبُونَ أَصَابُوا لَذَّةَ الدُّنْیَا مَعَ أَهْلِ الدُّنْیَا وَ هُمْ غَداً جِیرَانُ اللَّهِ یَتَمَنَّوْنَ عَلَیْهِ فَیُعْطِیهِمْ مَا یَتَمَنَّوْنَ لَا یُرَدُّ لَهُمْ دَعْوَةٌ وَ لَا یُنْقَصُ لَهُمْ نَصِیبٌ مِنَ اللَّذَّةِ فَإِلَی هَذَا یَا عِبَادَ اللَّهِ یَشْتَاقُ إِلَیْهِ مَنْ کَانَ لَهُ عَقْلٌ وَ یَعْمَلُ لَهُ تَقْوَی اللَّهِ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ . ▪️و بدانید ای بندگان خدا که افراد با تقوا هم خیر و سود این جهان و هم سود جهان دیگر را به دست آورده اند. با دنیاداران و اهل دنیا در استفاده از لذایذ این جهان شریک و هم بهره اند، ولی اهل دنیا در لذایذ اخروی با آنها شرکت ندارند. خداوند مقداری که کفایت زندگی آنان را بنماید برای آنها مباح و مجاز دانسته و فرموده«قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللَّهِ الَّتِی أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّیِّباتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِیَ لِلَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا خالِصَةً یَوْمَ الْقِیامَةِ کَذلِکَ نُفَصِّلُ الْآیاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُون».، {بگو ای پیغمبر چه کسی زینت‌های خدادادی را که برای بندگان خود آفریده حرام کرده و از صرف رزق و روزی حلال و پاکیزه منع کرده بگو این نعمت‌ها در دنیا برای اهل ایمان است و در آن جهان خالص [دربست و منحصرا برای مؤمنین و یا از کدورات این جهانی خالص شده و برای آنان خواهد شد] ما آیات خود را برای اهل دانش چنین روشن بیان می‌کنیم} -. اعراف / ۳۲ - آنان (اهل تقوا) از منازل و خانه‌های خوب و همچنین از خوردنی‌های خوب بهره مند هستند و با اهل دنیا در دنیای آنها شریک و برابرند، از پاک ترین غذاهایی که آنها می‌خورند اینان هم می‌خورند و آشامیدنی‌های پاک را می‌آشامند؛ بهترین لباس‌ها را می‌پوشند؛ در بهترین خانه‌ها سکونت می‌نمایند؛ با بهترین همسرها ازدواج می‌کنند و از بهترین مرکب ها استفاده می‌نمایند. خلاصه در استفاده از لذایذ دنیوی با اهل دنیا همراه و همگام هستند و در عین حال در فردای قیامت آنان در جوار رحمت و همسایه خدا هستند؛ تمنای آنان را خداوند عنایت می‌فرماید؛ خواسته و دعای آنان رد نمی شود و از نصیب و بهره لذایذ آنها چیزی کم نمی گردد. ای بندگان خدا! کسی که عقل و خردی داشته باشد به این گونه چیزها اشتیاق و علاقه دارد و تقوا و پرهیزکاری انسان را به این عمل وادار می‌کند و البته هیچ قدرت و نیرویی نیست، مگر از آن خداوند متعال. 📙أمالی الطوسیّ ص ۲۵ مجلس اول ح۳۱ @ghorbateaftab @yakahfealhaseen
▪️یاد مرگ... ⭕️فرازی از نامه امیرالمؤمنین علیه السلام به محمدبن ابی بکر ۲ ▫️یَا عِبَادَ اللَّهِ إِنِ اتَّقَیْتُمُ اللَّهَ وَ حَفِظْتُمْ نَبِیَّکُمْ فِی أَهْلِ بَیْتِهِ فَقَدْ عَبَدْتُمُوهُ بِأَفْضَلِ مَا عُبِدَ وَ ذَکَرْتُمُوهُ بِأَفْضَلِ مَا ذُکِرَ وَ شَکَرْتُمُوهُ بِأَفْضَلِ مَا شُکِرَ وَ أَخَذْتُمْ بِأَفْضَلِ الصَّبْرِ وَ الشُّکْرِ وَ اجْتَهَدْتُمْ بِأَفْضَلِ الِاجْتِهَادِ وَ إِنْ کَانَ غَیْرُکُمْ أَطْوَلَ مِنْکُمْ صَلَاةً وَ أَکْثَرَ مِنْکُمْ صِیَاماً فَأَنْتُمْ أَتْقَی لِلَّهِ وَ أَنْصَحُ مِنْهُمْ لِأُولِی الْأَمْرِ. ای بندگان خدا! اگر پروای الهی پیش گیرید، و حقّ پیامبرتان را در باره خاندان حضرتش محفوظ دارید، هر آینه خدا را به بهترین وجه پرستش نموده اید، و به بهترین صورت یاد کرده، و به نیکوترین روش سپاس گفته، و به بالاترین درجات صبر و شکر رسیده، و به برترین درجه جهد سعی و کوشش نموده اید، هر چند که دیگران نمازشان از شما طولانی تر، و روزه داریشان از شما بیشتر باشد، زیرا که شما از آنان پرهیزکارتر، و نسبت به اولی الامر و امامان خود خیر خواه ترید. ▫️احْذَرُوا یَا عِبَادَ اللَّهِ الْمَوْتَ وَ سَکْرَتَهُ فَأَعِدُّوا لَهُ عُدَّتَهُ فَإِنَّهُ یَفْجَؤُکُمْ بِأَمْرٍ عَظِیمٍ بِخَیْرٍ لَا یَکُونُ مَعَهُ شَرٌّ أَبَداً أَوْ بِشَرٍّ لَا یَکُونُ مَعَهُ خَیْرٌ أَبَداً فَمَنْ أَقْرَبُ إِلَی الْجَنَّةِ مِنْ عَامِلِهَا وَ مَنْ أَقْرَبُ إِلَی النَّارِ مِنْ عَامِلِهَا إِنَّهُ لَیْسَ أَحَدٌ مِنَ النَّاسِ تُفَارِقُ رُوحُهُ جَسَدَهُ حَتَّی یَعْلَمَ إِلَی أَیِّ الْمَنْزِلَتَیْنِ یَصِیرُ إِلَی الْجَنَّةِ أَمِ النَّارِ. ای بندگان خدا! از مرگ و بیهوشی و رنجهای جان کندن بهراسید، و ساز و برگ آن را فراهم کنید که مرگ بطور ناگهانی با یکی از دو چیز بزرگ به سراغ شما خواهد آمد: یا با خیری که ابدا شرّی با آن نیست، یا با شرّی که ابدا خیری بهمراه ندارد. پس چه کسی ببهشت نزدیکتر است از آن کس که برای آن کار می‌کند؟ و چه کسی بدوزخ نزدیکتر است از کسی که برای آن عمل می‌نماید؟ راستی که روح هیچ یک از مردم از کالبدش جدا نشود جز اینکه می‌داند که بکدامیک از دو سر منزل می‌رسد، به بهشت یا به دوزخ،دشمن خداست یا دوست اوست. ▫️أَ عَدُوٌّ هُوَ لِلَّهِ أَمْ وَلِیٌّ فَإِنْ کَانَ وَلِیّاً لِلَّهِ فُتِحَتْ لَهُ أَبْوَابُ الْجَنَّةِ وَ شُرِعَتْ لَهُ طُرُقُهَا وَ رَأَی مَا أَعَدَّ اللَّهُ لَهُ فِیهَا فَفُرِّغَ مِنْ کُلِّ شُغُلٍ وَ وُضِعَ عَنْهُ کُلُّ ثِقْلٍ وَ إِنْ کَانَ عَدُوّاً لِلَّهِ فُتِحَتْ لَهُ أَبْوَابُ النَّارِ وَ شُرِّعَ لَهُ طُرُقُهَا وَ نَظَرَ إِلَی مَا أَعَدَّ اللَّهُ لَهُ فِیهَا فَاسْتَقْبَلَ کُلَّ مَکْرُوهٍ وَ تَرَکَ کُلَّ سُرُورٍ کُلُّ هَذَا یَکُونُ عِنْدَ الْمَوْتِ وَ عِنْدَهُ یَکُونُ بِیَقِینٍ قَالَ اللَّهُ تَعَالَی الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِکَةُ طَیِّبِینَ یَقُولُونَ سَلامٌ عَلَیْکُمْ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ وَ یَقُولُ الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِکَةُ ظالِمِی أَنْفُسِهِمْ فَأَلْقَوُا السَّلَمَ ما کُنَّا نَعْمَلُ مِنْ سُوءٍ بَلی إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ فَادْخُلُوا أَبْوابَ جَهَنَّمَ خالِدِینَ فِیها فَلَبِئْسَ مَثْوَی الْمُتَکَبِّرِینَ... پس اگر دوست خدا باشد درهای بهشت به رویش گشوده شود، و راههای آن برایش باز گردد، و آنچه را که خداوند برایش مهیّا ساخته ببیند، و از هر کاری آسودگی یابد، و هر بار سنگینی از دوش او برداشته شود. و چنانچه دشمن خدا باشد درهای دوزخ برویش گشوده شود، و راههای آن برایش باز گردد، و آنچه را که خداوند برایش آماده ساخته مشاهده کند، پس با هر ناخوشایندی روبرو گردد، و هر شادی و سروری را رها سازد. همه اینها به هنگام مرگ انجام گیرد، و در همان وقت، یقین (به یکی از دو راه) حاصل آید. خدا عزّ اسمه فرموده: {همان کسانی که فرشتگان جانشان را -در حالی که پاکند- می‌ستانند [و به آنان] می‌گویند: «درود بر شما باد، به [پاداش] آنچه انجام می‌دادید به بهشت درآیید. »} نحل / ۳۲ و می‌فرماید: {همانان که فرشتگان جانشان را می‌گیرند در حالی که بر خود ستمکار بوده اند. پس، از در تسلیم درمی آیند [و می‌گویند: ] «ما هیچ کار بدی نمی کردیم. » آری، خدا به آنچه می‌کردید داناست. پس، از درهای دوزخ وارد شوید و در آن همیشه بمانید، و حقّا که چه بد است جایگاه متکبران. } نحل ۲۸-۲۹ 📗مجالس مفید: ۱۵۲- امالی طوسی ۱: ۲۴ @ghorbateaftab @yakahfealhaseen
4_5794233485887541514.m4a
8.37M
💿 «رحیل» مباحث‌معرفتی‌پيرامون‌معاد ▫️عنوان: علل معاد ستيزى ▫️موضوع: مباحث‌ «قیامت» ▫️مدرس: دکتر علیرضا هَزار ▫️قسمت پنجاه و دوم ▫️زمان: ۸:۲۷ دقیقه ▫️تاریخ: ۲رمضان۱۴۴۳_ ۱۴۰۱/۱/۱۵ ◈ سؤالاتی از بحث گفته شده: ۱. انواع مواجهه مخالفان با حق را توضیح دهید. ۲. با توجه به آیات قرآن، دلایل اصلی معادستیزی چیست؟ ۳. با استناد به آیات قرآن، خداوند در جواب منکران قیامت چه صفتی از اوصاف خویش را بیان می‌دارند؟ 🔹 @hazaralireza @Qurandarzendegi @yakahfealhaseen
🌺 بخشش کریمانۀ امام حسن عسکری علیه‌السلام ابوهاشم جعفری (م۲۶۱ق) محدّث بزرگ شیعه و از اصحاب چهار امام معصوم علیهم‌السلام گوید: روزی در خدمت حضرت علیه‌السلام از شهر به سمت صحرا خارج شدیم؛ آن حضرت جلو می‌رفتند و من نیز از پی ایشان؛ در بین راه به فکر قرضی افتادم که موقع پرداختش رسیده بود که چطور مبلغ آن را جور کنم؛ ناگهان حضرت رو به من نموده و فرمودند: «ای أباهاشم! خداوند پرداخت می‌کند!» در این هنگام همان طور که سوار بر اسب بودند، خم شدند و با شلاق خود خطی روی زمین کشیدند و فرمودند: «پایین بیا، آن را بردار و پنهان کن!» من از مَرکب خود پایین آمدم؛ شمشی از طلا دیدم و آن را در کفشم پنهان کردم و به راه افتادیم. دوباره به فکر افتادم که اگر این طلا معادل تمام قرضم بود که بهتر، وگرنه طلبکارم را به همین مقدار راضی می‌کنم؛ ولی باید در مورد مخارج زمستان از خوراک و پوشاک و سایر مایحتاج عیالم چاره‌ای بیاندیشم؛ امام علیه‌السلام برای مرتبۀ دوم نگاهی به من نمودند و با شلاق خطی روی زمین کشیدند و فرمودند: «پایین بیا، بردار و پنهان کن!» پایین آمدم و دیدم شمشی از نقره روی زمین است! آن را در کفش دیگرم پنهان کردم و مقداری دیگر راه رفتیم و امام به منزل خود مراجعت نمودند و من نیز به منزلم رفتم. نشستم و قرض خود را حساب کردم؛ شمش طلا را هم وزن نمودم که بدون کم و زیاد معادل همان قرض بود! بعد حساب مخارج زمستان عیالم را از هر جهت نمودم و مبلغی را حساب کردم که بدون زیاده‌روی و سخت‌گیری، بتوانم زمستان را به سر برم؛ سپس شمش نقره را وزن کردم و برابر با همان مبلغی که من حساب کرده بودم، بدون کم و زیاد بود! 📚 الخرائج والجرائح (قطب‌راوندی)، ج۱، ص۴۲۱ الثاقب في المناقب (ابن‌حمزة‌طوسی)، ص۲۱۷ اگر از مولایت اطاعت کنی و در مشکلات زندگی، فقط به صاحبت نظر داشته باشی، رهایت نمی‌کنند و دستگیری می‌فرمایند. 🍃 «اللّهمّ عجّل في فرج مولانا         صاحب العصر والزّمان.» https://eitaa.com/yakahfealhaseen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔔 پیام اموات به زندگان در هر جمعه قَالَ النَّبِیُّ صلّی الله علیه و آله:‏ إِنَّ أَرْوَاحَ الْمُؤْمِنِينَ تَأْتِي كُلَّ جُمُعَةٍ إِلَى السَّمَاءِ الدُّنْيَا بِحِذَاءِ دُورِهِمْ وَ بُيُوتِهِمْ، يُنَادِي كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ بِصَوْتٍ حَزِينٍ بَاكِينَ: «يَا أَهْلِي! وَ يَا وُلْدِي! وَ يَا أَبِي! وَ يَا أُمِّي وَ أَقْرِبَائِي! اعْطِفُوا عَلَيْنَا، يَرْحَمْكُمُ اللَّهُ بِالَّذِي كَانَ فِي أَيْدِينَا، وَ الْوَيْلُ وَ الْحِسَابُ عَلَيْنَا، وَ الْمَنْفَعَةُ لِغَيْرِنَا»،وَ يُنَادِي كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ إِلَى أَقْرِبَائِهِ: «اعْطِفُوا عَلَيْنَا بِدِرْهَمٍ أَوْ بِرَغِيفٍ أَوْ بِكِسْوَةٍ، يَكْسُوكُمُ اللَّهُ مِنْ لِبَاسِ الْجَنَّةِ». ثُمَّ بَكَى النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله وَ بَكَيْنَا مَعَهُ، فَلَمْ يَسْتَطِعْ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله أَنْ يَتَكَلَّمَ مِنْ كَثْرَةِ بُكَائِهِ، ثُمَّ قَالَ: أُولَئِكَ إِخْوَانُكُمْ فِي الدِّينِ، فَصَارُوا تُرَاباً رَمِيماً بَعْدَ السُّرُورِ وَ النَّعِيمِ، فَيُنَادُونَ بِالْوَيْلِ وَ الثُّبُورِ عَلَى أَنْفُسِهِمْ، يَقُولُونَ: «يَا وَيْلَنَا! لَوْ أَنْفَقْنَا مَا كَانَ فِي أَيْدِينَا فِي طَاعَةِ اللَّهِ وَ رِضَائِهِ مَا كُنَّا نَحْتَاجُ إِلَيْكُمْ»، فَيَرْجِعُونَ بِحَسْرَةٍ وَ نَدَامَةٍ، وَ يُنَادُونَ: أَسْرِعُوا صَدَقَةَ الْأَمْوَاتِ‏. (مستدرک الوسائل، ج2،ص484/ جامع الاخبار،ص169) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: ارواح مؤمنین در هر جمعه به آسمان دنیا می آیند و در مقابل خانه هایشان قرار گرفته، هر یک با صدایی محزون و با حالتی گریان چنین خطاب می کنند: «ای خانواده من! ای پدرم! ای مادرم! و ای نزدیکانم! بر ما دلسوزی کنید، خداوند شما را رحمت کند در مورد آن چیزهایی که در دست ما بوده است، و هم اکنون بدبختی و حسابش به عهده ماست، و منفعت آن برای غیر ماست». هر یک از ایشان به نزدیکانش اینچنین ندا می کند: «با درهمی، یا با نانی،  یا با لباسی بر ما دلسوزی کنید، که اگر چنین کنید، خداوند به شما از لباس بهشتی می پوشاند». پس رسول خدا صلّی الله علیه و آله گریست و از شدّت گریه نمی توانست سخن گوید و ما نیز همراه وی گریه می کردیم. پس فرمود: ایشان برادران دینی شما هستند. آنها بعد از شادمانی و نعمت هایی که داشته اند، به خاک و استخوان پوسیده تبدیل شده اند و صدایشان به بیچارگی و هلاکت و زیان  بلند است و می گویند: «ای وای بر ما! اگر به دست خودمان در راه اطاعت از خداوند و خشنودیش انفاق می کردیم، به شما نیازمند نمی شدیم». پس با حسرت و پشیمانی باز می گردند، در حالی که اینچنین ندا می کنند: به صدقه دادن برای اموات بشتابید. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
ز هر طرف مهِ رخساره‌ات به جلوه‌گری است خموش باد نگاهی که ناظرِ دگری است کنم به تاجوَران ناز از غلامیِ تو که نوکری درِ این خانه فوق تاجوَری است به دهر، هر خبری هست زیرِ پرچم توست اگر کسی درِ دیگر زند ز بی‌خبری است... 🍃 باز هم زائرتان نیستم از دور سلام... @yakahfealhaseen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام فرمودند : هنگامی که قائم علیه السلام از پشت این خانه _کعبه_ظهور کند ،خداوند همراهش بیست و هفت مرد را مبعوث می کند که چهارده تن از آنها ،مردانی از امت موسی علیه السلام هستند.آنها کسانی هستند که خداوند متعال فرمود :(و من قوم موسی امه یهدون بالحق و به یعدلون)و اصحاب کهف هفت تن و مقداد و جابر انصاری و مومن آل فرعون و یوشع بن نون وصی موسی علیه السلام. 👈در روایت عیاشی ،ترتیب بیست و هفت تن،پانزده تن از امت موسی،هفت تن اصحاب کهف،یوشع وصی موسی،مومن آل فرعون ،سلمان فارسی ،ابودجانه انصاری و مالک اشتر معرفی گردیده است . 📗دلائل الامامه،247 📗تفسیر عیاشی 32/2 @yakahfealhaseen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارت امام زمان روحی فداء در روز جمعه : 🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺 السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللَّهِ الَّذِي يَهْتَدِي بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ السَّلَامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلَامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِيُّ النَّاصِحُ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا سَفِينَةَ النَّجَاةِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ الْحَيَاةِ السَّلَامُ عَلَيْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ السَّلَامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ أَنَا مَوْلَاكَ عَارِفٌ بِأُولَاكَ وَ أُخْرَاكَ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَيْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى يَدَيْكَ وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ يُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ يَجْعَلَنِي مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ لَكَ وَ التَّابِعِينَ وَ النَّاصِرِينَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْكَ فِي جُمْلَةِ أَوْلِيَائِكَ يَا مَوْلَايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ هَذَا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ يَوْمُكَ‏ الْمُتَوَقَّعُ فِيهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِيهِ لِلْمُؤْمِنِينَ عَلَى يَدَيْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِينَ بِسَيْفِكَ وَ أَنَا يَا مَوْلَايَ فِيهِ ضَيْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ يَا مَوْلَايَ كَرِيمٌ مِنْ أَوْلَادِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّيَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِي وَ أَجِرْنِي صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّاهِرِينَ‏ @yakahfealhaseen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💡💡اولین کاری که امام زمان علیه السلام پس از ظهور انجام می دهد، جلوی تعدّی، زورگویی و ظلم را خواهد گرفت مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد ملک، در ماه رمضان سال1382قمری می فرمود: اگر امام زمان علیه السلام ظاهر شوند، عدّه‌ای از مردم دنيا بر ضدّيت اين بزرگوار قيام مى ‏كنند. هيچ معطّلى ندارد. حتی ارتش شیعه، ارتش همین کشور. چرا؟ به جهت اين كه آن حضرت اوّل كارى كه انجام دهد، جلوی دزدي‌ ها را مى ‏گيرد. نمى‏ گذارد سرهنگ ‌ها از جيره سرباز بدزدند. نمی‌ گذارد از خوراك آشپزخانه بدزدند. جلوی ظلم ‏ها و زورگویى‏ ها را مى ‏گيرد. جلوی من آخوند را مى‏ گيرد و از تندى‏ ها و ستم ها و تعدّى‏ هایى كه مى ‏كنم، جلوگیری می‌ کند. به صرف اين كه چهار كلمه ضَرَبَ زيدٌ عَمْراً را بلد شده ‏ام، مى‏ خواهم خودم را بر شما بار كنم و همه چيز شما را بِلاشرط زير نظر خودم بگيرم. خوب؛ كدام ظلم از اين بالاتر است. آن‌حضرت مى ‏خواهد اين قلدرى را از اين آشيخ بگيرد. طبیعی است که اين آخوند عليه حضرت قيام مى‏ كند. كمتر كسى از ماست كه زورگویى نداشته باشد، تعدّى نداشته باشد. چون تعدّى اين نيست يك تفنگ بردارد بر سر راه، قاطع الطّريق بشود. آن ‌حضرت جلوى همه جور تعدّيات را حضرت مى ‏گيرد. بنده خودم حسابش را كرده ‏ام. مى ‏بينم خود بنده به اين زودى بخواهم اين جور بشوم، مقدّس اردبیلی بشوم، بعيد است. اين مردِ دزد قطّاع الطّريقِ پدر سوخته‏اى كه شب و روز در سر حدّ، مال مردم را مى‏ گيرد، تا امام زمان علیه السلام آمد، هر چه گرفته است، مى ‏آيد و تسليم آن ‌حضرت مى ‏كند؟! خیر، پس چه كار مى‏ كند؟ عليه آن حضرت قيام مى‏ كند. (سخنرانی‌های مسجد ملک، ماه رمضان، 1382 قمری، روز بیست و پنجم) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂 دنیا غروب جمعه‌ها دلگیرتر است... 🍃أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
🌤 📣کافیست لبت را حرکت دهی ! حتما شنیده اید که : در زمان حضرت هادی علیه السلام، یکی از شیعیان از شهری دور به ایشان نامه‌ای نوشت ، و از امام هادی علیه السلام پرسید؛ من از شما دور هستم و گاهی حاجاتی و مشکلاتی و سوالاتی دارم، چگونه با شما ارتباط برقرار کنم ؟ حضرت هادی در جواب نوشتند : 💫"إِنْ كَانَتْ لَكَ حَاجَةٌ فَحَرِّكْ شَفَتَيْك‏" 💫هرگاه حاجتی داشتی کافیست لبت را حرکت بدهی،ما از شما دور نيستيم. 📚 بحارالانوار ج53 ص306 🌾🌿🌾🌿🌾 🌺 وچه شیرین است برای ما، پدری مهربان ، در همین نزدیکی ، که کافی است تا ، لبت را تکان بدهی و با امام زمانت حرف بزنی... او از ما دور نیست ...
▪️یاد مرگ... ⭕️فرازی از نامه امیرالمؤمنین علیه السلام به محمدبن ابی بکر ۳ وَ اعْلَمُوا عِبَادَ اللَّهِ أَنَّ الْمَوْتَ لَیْسَ مِنْهُ فَوْتٌ فَاحْذَرُوهُ قَبْلَ وُقُوعِهِ وَ أَعِدُّوا لَهُ عُدَّتَهُ فَإِنَّکُمْ طُرَدَاءُ الْمَوْتِ إِنْ أَقَمْتُمْ أَخَذَکُمْ وَ إِنْ هَرَبْتُمْ أَدْرَکَکُمْ وَ هُوَ أَلْزَمُ لَکُمْ مِنْ ظِلِّکُمْ مَعْقُودٌ بِنَوَاصِیکُمْ وَ الدُّنْیَا تُطْوَی مِنْ خَلْفِکُمْ فَأَکْثِرُوا ذِکْرَ الْمَوْتِ عِنْدَ مَا تُنَازِعُکُمْ إِلَیْهِ أَنْفُسُکُمْ مِنَ الشَّهَوَاتِ فَإِنَّهُ کَفَی بِالْمَوْتِ وَاعِظاً وَ قَدْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَکْثِرُوا ذِکْرَ الْمَوْتِ فَإِنَّهُ هَادِمُ اللَّذَّاتِ ای بندگان خدا! از مرگ گریزی نیست،پس پیش از آمدنش [در فکر آن باشید و] از آن بهراسید، و ساز و برگ آن را فراهم کنید، که شما در دسترس دام و شکار مرگ هستید، اگر بمانید شما را می‌گیرد، و اگر بگریزید به شما می‌رسد، و مرگ از سایه شما به شما نزدیک تر و همراه تر است، مرگ با زلف شما گره خورده و دنیا از پشت پای شما پیچیده می‌شود (و لحظه بلحظه از عمرتان میکاهد)، پس به هنگامی که نفستان شما را بسوی شهوات می کشاند بسیار یاد مرگ کنید، و مرگ برای اندرزگوئی کافی است و رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فراوان یاران خود را بیادآوری مرگ سفارش می‌نمود و می‌فرمود: «بسیار یاد مرگ کنید که مرگ منهدم کننده شهوات و لذّتهاست». 📗مجالس مفید: ۱۵۲- امالی طوسی ۱: ۲۴ @ghorbateaftab @yakahfealhaseen