🔴 جـنـاب نـمـایـنـده
اگر فتنهگر و مفسد اقتصادی و برانداز وزیر شد
گناه خاموشی شعله های غیرت توست
•• این روزها و سکوتها در برابر ضایع شدن زحمت شهدا را ما مردم فراموش نخواهیم کرد، وای به عدالت خداوند قهار...
اینکه:
مردم مومن و انقلابی در سراسر کشور و در شهرها چگونه از نماینده خود مطالبه میکنند؟
و
چقدر این مطالبه موثر است؟
پرسشهای دیگری است که اهمیت آن از نوع رویکرد نماینده، بسیار مهمتر و تعیین کنندهتر است.
#یومالحساب
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
@r_moazzami
🔴آه یـتـیـم
➖ نمایندگان زیادی، به فتنهگران آنهم قبل از اظهار پشمیانی، رأی دادند.
▪️ آه کودکان یتیم شهدای اغتشاشات دامن نمایندگانی که به فعالان فتنه و اغتشاشات، رأی دادند را خواهد گرفت.
• خون دل همسران و مادران و پدران شهدای مظلوم فتنه ۱۴۰۱ رسوایشان خواهد کرد.
• این رسوایی و ذلت، سنت قطعی پروردگار است.
▪️اما تکلیف معتقدان به انقلاب، افشاگری و ثبت در تاریخ است؛ متاسفانه با وجود تصریح رهبر انقلاب بر ضرورت لحاظ مواضع افراد در فتنهها، عدهای به فتنهگر رأی دادند.
#سنت_قطعی
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
@r_moazzami
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اعـتـماد بـه فـتـنـهگـر
➖ نظر رهبر انقلاب درباره رای اعتماد به فتنهگر و نامحرمان و سکوتها و تبریکها و توجیهها
▪️ رهبر انقلاب صددرصد با وزیر شدن فتنهگر ۸۸ و متهم اقتصادی و فتنهگر مجلس ششم مخالف بودند، و علت انفعال مسئولان در برابر غربگراها، یا عضویت در باندهای سیاسی بود یا ترس و ضعف که ناشی از تغییر محاسبات است.
یعنی یا #سهم خواستند یا #باج دادند.
🌀 تشکر و تبریک از مجلس هم یعنی رضایت به ترک فعل و ضعف مجلس و رضایت به تایید فتنهگر و نادیده گرفتن قانون و خدشه به آرمانها و رضایت به سوءاستفاده از جایگاه امام خامنهای
#مردودی_خواص
#جایخالیمسئولاندههشصت
حجت الاسلام رحمت الله معظمیـ
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
11.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 پـایـان یـک فـتـنـه
➖پاسخ امام به نهادهای اغوا شده و نمایندگان منفعل و تبریکگویان ذوقزده
•• انشاءالله در ادامه این دولت دیگر شاهد باج دادن نهادهای حساس و خواص به دولت نباشیم و هیچ چیز جای قانون را نگیرد.
#مردودی_خواص
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🔴 بزرگان حوزه علمیه قم ورود کنند این تعطیلی تکراری جلسات شورای شهر قم با غیبت دستهجمعی اعضا زیبنده قم انقلابی نیست
▫️در حالی که ساخت شهری شهر مقدس قم، مرکزیت اسلام و تشیع با سرعت زیاد رو به مدرنیزاسیون میرود و هر روز چهره شهر غربیتر از گذشته میشود و خروجیهای فرهنگی متناسب با آن نمایانتر میشود، متاسفانه بانیان شهرسازی قم مشغول دعواهای سیاسیاند و هر کدام با غیبت هماهنگ اعضایشان و تعطیلی جلسات، مسائل روزمره شهری مردم قم را هم با تاخیر پیگیری میکنند.
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🔴بانکها تسهیلات ازدواج را به کارکنان خودشان دادند
‼️رئیس کمیسیون اصل ۹۰:
🔸 آقایان میآیند یک یا دو درصد به تسهیلات قرضالحسنه اضافه میکنند و میگویند این تسهیلات قرضالحسنه نیست.
✍ حرام لقمه ها میلیارد ها تومان به کارمندان خود وام میدهند بعدا میگویند منابع برای وام ازدواج نداریم ... این وام های حرام و نجس کارمندان بانک ها تبدیل به سرطان خواهد شد
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
9.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتی بعضی ظاهرالصّلاح ها هم...😔
🔸 «حیا» رأس مکارم اخلاق است و برای از بین بردن آن، «پنجره های شیطانی» وجود دارد مثل:
🔺 «اختلاط زن و مرد»
🔺 «پوشش زن و مرد»
🔺 «چیزهایی که تحت عنوان حقوق زن بیان می شود»
🔺 حجاب اجباری و ...
✅ نظر روشن و قاطع رهبری در مورد «حجاب اجباری» و وظیفه حکومت نسبت به بی حجابی را اینجا ببینید.
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
محمد صالح مشفقی پور
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
5.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺آرزومند ورشکستگی بانکها
▫️ آیت الله حائری شیرازی خطاب به سپاه پاسداران
🔹آرزو دارم همه بانکها ورشکست شوند! آرزو دارم بانکهای سپاه هم ورشکسته شوند! چون خود خداوند فرموده: یمحق الله الربا.
یعنی: #من_ربا_را_نابود_میکنم!
چرا در حوزه مبارزه با ربا بیکار نشستهاید؟! #سپاه_میتواند.
#محی_الدین_حائری_شیرازی
🔺روز بانکداری بدون ربا
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸راهکار عملی تخلص از ربا و تأسیس پول اسلامی🔸
📌 همه می دانند تا مدتی قبل، محضرها قبول نمی کردند که طلا، صداق و مهریه واقع شود و عقدی که بر روی مقداری طلا بعنوان صداق منعقد شده، باطل است. وقتی چرایی قضیه رو سوال می کردند محضرها می گفتند: اقایان [مراجع] می گویند: طلا در بازار هر روزی قیمتی دارد. پس وضع و قیمتش مشخص نیست؛ طلا را قیمت کنید و پول رایج معادل آن را صداق قرار دهید. حال وقتی می گوییم روی اسکناس نوشته شود: «در مقابل این اسکناس مقدار مشخصی از طلا، کالا پرداخت می شود، مثلا سه گرم و ثلث گرم طلا در مقابل آن کالا پرداخت می شود»، دراینجا چند نکته فهمیده می شود:
1. اینکه پشتوانه اسکناس کالا است و طلا نیست. چون نگفتیم در مقابل اسکناس، طلا پرداخت می کنیم.
2. علت اینکه باید مقدار کالایی معادل اسکناس مشخص باشد، برای آن است که کالا مجهول نباشد و گرنه معامله با اسکناسی که مشخص نیست چقدر کالا در تعهد اوست، باطل است؛ چون غرری است.
3. تمام پولهای رایج جهانی، پشتوانه تولید ناخالص ملی دارد و مقدار آنچه در مقابل اسکناس از این پشتوانه قرار می گیرد مجهول است. تعجب اینجاست پولی که ارزشش مجهول است، واحد اندازه گیری ارزشها شده است؛ مثل آنکه عربستان متولی حقوق بشر باشد!
📌 پول اسلام «مال» است؛ اما پول رایج جهانی مال نیست بلکه «اعتبار» است. قرض بی بهره در پولی که مال است میسر است. پولی که اعتبار است امکان قرض بدون بهره در آن نیست؛ چون وقتی از اعتبار کم می شود از مالیّت کم شده است و به قرض دهنده ظلم شده است. ولی وقتی پول، مال باشد اگرچه آن مال در بازار گران تر یا ارزان تر شده باشد، از مالیّت کم نشده است. اگر مالی را ده ساله و صد ساله و بیشتر قرض دهید نیز از مالیت کم نمی شود. صد سال قبل یک تن برنج قرض کرده اید و امسال پس می دهید؛ نه به شما ظلم شده است و نه به طرف مقابل. قرآن می گوید: «لکم رئوس اموالکم لا تظلمون و لا تظلمون». چون این برنج، مال است، در طی این صد سال فرق نکرده است.
📌 ما نمی گوییم [الزاماً] پشتوانه ی پول، طلا باشد؛ ما می گوییم پشتوانه ی پول، کالا باشد، اما مقدار پشتوانه کالا با طلا وزن شود. وقتی مقدار کالای پشتوانه را روی پول ننوشته اید، پول مال نمی شود بلکه اعتبار است. ولی وقتی روی پول، مقدار پشتوانه کالا را می نویسید، پول، کالا می شود. شما در مقابل اسکناس، کالا تعهد کرده اید، اما مقدار کالا را با طلا مشخص می کنید. طلا پشتوانه ی پول اسلامی نیست. طلا، سنگ وزنه است نه پشتوانه. لذا لازم نیست به اندازه اسکناس، طلا در خزانه انبار کنیم. لازم نیست اگر کسی اسکناس آورد طلا دریافت کند. به او می گویید ما تعهد کرده ایم به این اندازه طلا به شما کالا بدهیم.
📌 اگر شما بخواهید دینار اسلام را احیاء کنید، روی پول این جمله را می نویسید: «ما در مقابل این اسکناس، به مراجعه کننده، به اندازه ارزش سه گرم و سه دهم گرم طلا، کالا می دهیم». در این صورت اسکناس شما دینار است. هزار دینار به کسی قرض می دهید و او ده سال دیگر هزار دینار می دهد. این می شود قرض الحسنه. اما حجم اسکناسِ مُجاز، به اندازه تولید ناخالص ملی شما است. دارایی کشور را بر ارزش اسکناس تقسیم می کنیم تا حجم اسکناس مجاز مشخص شود.
📌 چه بانک ها تعطیل شود و این پول رایج، از گردش خارج شده باشد، چه نشده باشد، شما می توانید کارتان را شروع کنید. اعلام کنید مقدار کالای مورد تعهد در اسکناس، به قیمت طلای رایج جهانی اندازه گیری می شود. اینکه تاکید می کنم طلای رایج جهانی، برای آن است که پول، قدرت بین المللی پیدا کند و پولِ بین الملل اسلام باشد. بانک مرکزی متولی پول ملی است، شما می توانید متولی پول بین المللی باشید. منتهی پول بین المللی شما، به تدریج پول ملی بانک مرکزی را بدون هیچ زحمتی خارج از گردش می کند. شما طرح جنگتان را به دانشگاه های جنگ عالم و حتی وابسته های نظامی عالم عرضه نکردید. اگر کرده بودید به شما می خندیدند و شما را دست می انداختند. آنها وقتی «خروجی» را دیدند سر تعظیم فرود می آورند. در مسئله پول هم همین اتفاق می افتد، منتظر نظر موافق آنها نباشید.
والسلام
#محی_الدین_حائری_شیرازی
1396/06/06
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸راهکار عملی تخلص از ربا و تأسیس پول اسلامی🔸
📌 همه می دانند تا مدتی قبل، محضرها قبول نمی کردند که طلا، صداق و مهریه واقع شود و عقدی که بر روی مقداری طلا بعنوان صداق منعقد شده، باطل است. وقتی چرایی قضیه رو سوال می کردند محضرها می گفتند: اقایان [مراجع] می گویند: طلا در بازار هر روزی قیمتی دارد. پس وضع و قیمتش مشخص نیست؛ طلا را قیمت کنید و پول رایج معادل آن را صداق قرار دهید.
حال وقتی می گوییم روی اسکناس نوشته شود: «در مقابل این اسکناس مقدار مشخصی از طلا، کالا پرداخت می شود، مثلا سه گرم و ثلث گرم طلا در مقابل آن کالا پرداخت می شود»، دراینجا چند نکته فهمیده می شود:
1. اینکه پشتوانه اسکناس کالا است و طلا نیست. چون نگفتیم در مقابل اسکناس، طلا پرداخت می کنیم.
2. علت اینکه باید مقدار کالایی معادل اسکناس مشخص باشد، برای آن است که کالا مجهول نباشد و گرنه معامله با اسکناسی که مشخص نیست چقدر کالا در تعهد اوست، باطل است؛ چون غرری است.
3. تمام پولهای رایج جهانی، پشتوانه تولید ناخالص ملی دارد و مقدار آنچه در مقابل اسکناس از این پشتوانه قرار می گیرد مجهول است. تعجب اینجاست پولی که ارزشش مجهول است، واحد اندازه گیری ارزشها شده است؛ مثل آنکه عربستان متولی حقوق بشر باشد!
📌 پول اسلام «مال» است؛ اما پول رایج جهانی مال نیست بلکه «اعتبار» است. قرض بی بهره در پولی که مال است میسر است. پولی که اعتبار است امکان قرض بدون بهره در آن نیست؛ چون وقتی از اعتبار کم می شود از مالیّت کم شده است و به قرض دهنده ظلم شده است. ولی وقتی پول، مال باشد اگرچه آن مال در بازار گران تر یا ارزان تر شده باشد، از مالیّت کم نشده است. اگر مالی را ده ساله و صد ساله و بیشتر قرض دهید نیز از مالیت کم نمی شود. صد سال قبل یک تن برنج قرض کرده اید و امسال پس می دهید؛ نه به شما ظلم شده است و نه به طرف مقابل. قرآن می گوید: «لکم رئوس اموالکم لا تظلمون و لا تظلمون». چون این برنج، مال است، در طی این صد سال فرق نکرده است.
📌 ما نمی گوییم [الزاماً] پشتوانه ی پول، طلا باشد؛ ما می گوییم پشتوانه ی پول، کالا باشد، اما مقدار پشتوانه کالا با طلا وزن شود. وقتی مقدار کالای پشتوانه را روی پول ننوشته اید، پول مال نمی شود بلکه اعتبار است. ولی وقتی روی پول، مقدار پشتوانه کالا را می نویسید، پول، کالا می شود. شما در مقابل اسکناس، کالا تعهد کرده اید، اما مقدار کالا را با طلا مشخص می کنید. طلا پشتوانه ی پول اسلامی نیست. طلا، سنگ وزنه است نه پشتوانه. لذا لازم نیست به اندازه اسکناس، طلا در خزانه انبار کنیم. لازم نیست اگر کسی اسکناس آورد طلا دریافت کند. به او می گویید ما تعهد کرده ایم به این اندازه طلا به شما کالا بدهیم.
📌 اگر شما بخواهید دینار اسلام را احیاء کنید، روی پول این جمله را می نویسید: «ما در مقابل این اسکناس، به مراجعه کننده، به اندازه ارزش سه گرم و سه دهم گرم طلا، کالا می دهیم». در این صورت اسکناس شما دینار است. هزار دینار به کسی قرض می دهید و او ده سال دیگر هزار دینار می دهد. این می شود قرض الحسنه. اما حجم اسکناسِ مُجاز، به اندازه تولید ناخالص ملی شما است. دارایی کشور را بر ارزش اسکناس تقسیم می کنیم تا حجم اسکناس مجاز مشخص شود.
📌 چه بانک ها تعطیل شود و این پول رایج، از گردش خارج شده باشد، چه نشده باشد، شما می توانید کارتان را شروع کنید. اعلام کنید مقدار کالای مورد تعهد در اسکناس، به قیمت طلای رایج جهانی اندازه گیری می شود. اینکه تاکید می کنم طلای رایج جهانی، برای آن است که پول، قدرت بین المللی پیدا کند و پولِ بین الملل اسلام باشد. بانک مرکزی متولی پول ملی است، شما می توانید متولی پول بین المللی باشید. منتهی پول بین المللی شما، به تدریج پول ملی بانک مرکزی را بدون هیچ زحمتی خارج از گردش می کند. شما طرح جنگتان را به دانشگاه های جنگ عالم و حتی وابسته های نظامی عالم عرضه نکردید. اگر کرده بودید به شما می خندیدند و شما را دست می انداختند. آنها وقتی «خروجی» را دیدند سر تعظیم فرود می آورند. در مسئله پول هم همین اتفاق می افتد، منتظر نظر موافق آنها نباشید.
والسلام
#محی_الدین_حائری_شیرازی
1396/06/06
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72
19.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆عقیقه در خلقت جایگزین نداره
▫️بیمه سلامتی
پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:
کُلَّ غلامٍ رَهینةٌ بِعَقیقَتِهِ
هر انسانی با عقیقه بیمه می شود.
(کنز المعال)
▫️امام صادق ع:
عقیقه واجبتر از قربانی است.
《وَالْعَقیِقَةُ اَوْجَبُ مِنَ الاَضْحِیَّةِ》
▫️عقیقه چنان دارای اهمیّت است که برخی از فقها آنرا واجب دانستهاند.
▫️عقیقه در سیره معصومان
مرحوم کلینی در کافی حدود ۵۰ روایت درباره عقیقه آورده است.
▫️در روایات، فلسفه عقیقه حفظ فرزند از بلاها دانسته شده است.
https://eitaa.com/yamahdiadrekni72