eitaa logo
وحید یامین پور
44.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
407 ویدیو
27 فایل
کانال رسمی وحید یامین پور 🔺️نویسنده 🔺️مدرس دانشگاه شبکه های اجتماعی: https://zil.ink/yaminpour
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز، اول اردیبهشت، به‌نام‌ سعدی نام‌گذاری شده. شاید دقیق‌ترین سخن درباره‌ی سعدی همان جمله‌ای باشد که آن ادیب فقید گفت؛ وقتی از او پرسیدند تاثیر سعدی بر زبان فارسی چیست؟ گفت: در واقع ما به زبان سعدی سخن می‌گوییم نه زبان فارسی! و در این سخن، یک جهان معنا مستتر است. زبان، تجلی و ظهور وجود است. این وجود است که کسانی را برمی‌گزیند تا بر زبان آنها سخن بگوید. جهان ما را کلمات می‌سازد و زبان سعدی چون زبان حافظ، سنایی و مولوی، جهان ما را با کلمات خود ساخته و پرداخته‌اند. جهان بدون سعدی و حافظ جای کین توزی آدمیان است و با آنها، جای انس. انسان، شاعرانه سکنی می‌گزیند... ➕️ @yaminpour
هنوز برخی می‌پرسند حمله موشکی ایران به اسرائیل چقدر موفق بوده؟ برای ارزیابی موفقیت عملیات تنبیهی ایران فقط به همین یک مورد توجه کنید: پایگاه هوایی نواتیم(نفاطیم) مهم‌ترین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل شناخته می‌شود که از آن به عنوان محافظت شده ترین نقطه در جهان نام می‌برند. این پایگاه استراتژیک با رادار باند ایکس متعلق به ایالات متحده محافظت میشود که توانایی شناسایی تهدیدات هوایی از فاصله حدود ۵۰ کیلومتری را دارد. نواتیم همچنین آشیانه اصلی جدیدترین مدل‌های هواپیمای اف-۳۵ و هواپیماهای ویژه ریاست جمهوری و تعداد زیادی از هواپیماهای جاسوسی ارتش اسرائیل است. ایران برای نشان دادن توان خود فقط کافی بود نشان دهد می‌تواند جایی مثل نواتیم را هدف قرار دهد. جایی را که حداکثری ترین توان تکنولوژیک دفاعی دنیا را دارد. و حالا فیلم‌های منتشر شده نشان می‌دهد دست کم ۱۵ موشک بالستیک ایران به این پایگاه اصابت کرده‌اند. این یعنی ۱۰۰ از ۱۰۰. هدف قرار گرفتن چند پهپاد ارزان قیمت که برای کسب اطلاعات نظامی ارسال شده بودند هم خودش بخشی از طراحی ایران بود. دنیا پیام عملیات را دریافت کرد. تمام.
انسانیت راستین انسان این است که در فراسوی هیاهوی زندگی و قیل‌وقال روزگار، گوشی شنوا به پیامی داشته باشد که روی بال خاطره‌ی ازلی می‌شکفد. تذکرِ خاطره‌ی ازلی در حکم دارویی است معجزه‌آسا که بیماری قلب(فی قلوبهم مرض) را درمان می‌بخشد و این بیماری همانا "نسیان" است... اذکروا الله ذکراً کثیراً 📚 کتاب بت‌های ذهنی و خاطره‌ی ازلی/ داریوش شایگان ➕️ @yaminpour
🔺️|سیر و سلوک به ذکر و ورد نیست؛ به‌ ایستادن در نقطه مسئولیت است| [حکایتی از آیت‌الله بهجت(رضوان‌الله تعالی علیه)] یکی از شاگردان ایشان می‌گوید: رسیده بودم سر دو راهی انتخاب؛ یک سو رفتن به آذربایجان و تدریس در مدرسه دینی باکو و سوی دیگر مسئولیتی وزین در همین قم. نگران دوری از فضای معنوی قم بودم. برای مشورت نزد آقای بهجت رفتم و فکر می‌کردم توصیه ایشان به ماندن در قم است. حرف‌هایم را که شنید، گفت: "طبیب باید آنجا برود که مریض زیاد است؛ بروید باکو!". دوباره تاکید کردم و گفتم: "اگر از امور معنوی دور شوم چه؟"؛ محکم گفت: "نخیر آقا! ویرانی‌های آنجا را در نظر بگیرید. خیال می‌کنید سیر و سلوک به این است که تسبیح هزاردانه بگیرید و ذکر بگویید؟! این نیست آقا، بروید!" ▪️(بشارت از حضرت حجت : ص۸۳)
«اهل ولایت» سخت معدودند و انگشت شمار. «ولایت» مقام اهل يقين است و مگر هر گنجشک بال شکسته‌ای بال در این آسمان بلند خواهد گشود؟ اصلاً اهل ولایت از سیطره زمان و مکان و تاریخ و طبیعت خارج هستند، چه رسد به روشها و ابزار تمدن غرب؛ آنان نخست جانشان را از اسارت تعلقات رهانیده‌اند و آنگاه خداوند به شکرانه این رهایی، آنان را نسبت به غفلت فراگیری که بشر امروز گرفتار آن است، تذکر بخشیده است. ✒️ سید مرتضی آوینی 📚 آینه‌ی جادو/ ج ۱ ➕️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما گاهی در جایی "هستیم" ولی آنجا "قرار" نداریم. بودن در جایی -یا جایگاهی- همیشه مساوق قرار گرفتن در آنجا نیست. "قرار" داشتن در گوشه‌ای از این جهان، چیز کمیابی است‌. وقتی جایی هستیم که آن‌جا قرار نداریم، دست‌مان به یک کار حقیقی نمی‌رود، دست‌مان دچار پریشانی می‌شود. نشانه قرار داشتن همین است که کارها با صرافت طبع انجام می‌گیرد. @yaminpour
وحید یامین پور
ما گاهی در جایی "هستیم" ولی آنجا "قرار" نداریم. بودن در جایی -یا جایگاهی- همیشه مساوق قرار گرفتن در
ادامه... شاید به این فکر کنید که هرگاه احساس بی‌قراری کردید، جا و جایگاه خود را تغییر دهید تا به قرار برسید. اما بی‌قراری با جا-به-جا شدن منتفی نمی‌شود. وقتی از این سوی اتاق به آن‌سو نقل مکان کنید، اتاق شما عوض نمی‌شود. ما در عالَم هستیم در نسبت با چیزهایی دیگر. باید نسبت را تغییر داد تا عالم تغییر کند. کسی‌که نسبتش با عالم و آدم از جنس سود و زیان است با همه آدمهای دیگر از این جنس، در همه جای جهان در یک اتاق است و گاهی ممکن است از کسی که در اتاقش همجوار او نشسته دور و بیگانه باشد. نسبت‌هاست که عالمی را برای ما پدیدار و مرئی و عالمی را ناپدید و نامرئی می‌کند. آنگاه با آن‌ها که در یک عالمیم، هم‌زبان و هم‌نوا می‌شویم. اما جهان امروز جهان سوءتفاهم‌ و تخاصم و کین‌توزی است. ➕️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به این زن نگاه کنید... خانه‌ی ویران شده‌اش را جارو می‌کند. او در دامنهٔ آتشفشان سُکنی گزیده.... و این حقیقت حیات است. آنها که در پناه عافیت به سر می‌برند جز سپری کردن زمان فانی به سوی مرگ، حظی از حیات ندارند. ➕️ @yaminpour
🔺️ 💠استاد مطهری و غرب امروز ساعت ۱۳ دانشگاه صدا و سیما ➕️ @yaminpour
تفاوت شهید مطهری با بسياری از متفکرین امروزی در میزان سواد و مطالعه یا قدرت بیان و گفتار نیست. در این است که مطهری ایدئولوژی زده و مقیم جهان اراده فردی و دغدغه‌مند تصرف در اذهان مخاطبانش نبود. او اهل دعوت بود نه تصرف. فقط آنها که در مرحله تسلیم در برابر امر قدسی هستند، از انگیز‌ه‌های سوبژکتیو "تاثیرگذار بودن" خالی می‌شوند. بسیاری از روشنفکران و متفکران که دغدغه تاثیرگذاری دارند، به جای دعوت وارد وادی تصرف می‌شوند و گرفتار مهلکه‌ی سوبژکتیویته اند و در سودای تبلیغ و تغییر دیگران هستند. مطهری تسلیم بود و این او را ماندگار کرد. ماندگاری در پیوستن به حق است. ➕️ @yaminpour
4_5875071556446589600.mp3
38.69M
💠 درس‌گفتار پلورالیسم رسانه‌ای و امتناع دسترسی به اطلاعات آزاد ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان: ۴۳ دقیقه 🔺️سرآغاز دکترین جریان آزاد اطلاعات و منازعه با دکترین یک جهان چندین صدا. 🔺️پلورالیسم رسانه‌ای یعنی چه؟ دسترسی آزاد به اطلاعات یا دسترسی به اطلاعات آزاد؟ 🔺️نظریه "حباب فیلتری" یا تالار پژواک و امتناع اطلاعات آزاد. 🔺️هوش مصنوعی و کانالیزه شدن دسترسی به اطلاعات؛ دوقطبی‌سازی و سانسور 🔺️رتبه‌بندی صفر و باغ محصور اطلاعاتی وحید یامین‌پور ➕️ @yaminpour
لینک ویدئوی سخنرانی در همایش حکمت مطهر ➕️ با موضوع شهید مطهری و غرب 10 اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان: ۲۳ دقیقه https://telewebion.com/episode/0xcb19c12
🥀 اویس قرنی گفت: اکنون نشان مصطفی چه بود؟ بعضی گفتند [قد]بالا چنین بود و صورت چنین بود و رنگ چنین بود. گفت: از این نمی‌پرسم بعضی گفتند علم چنین بود: وقم الليل إلا قليلاً. گفت: از این هم نمی‌پرسم. چون ایشان عاجز شدند گفتند ما جز این نشان‌ها نمی‌دانیم. گفتند اکنون تو بگو. دهان باز کرد تا بگوید؛ هفده کس در رو افتادند و بیهوش شدند، و بر دیگران گریه و رقت پدید آمد و چیز دیگری نبود که بگوید و خود کسی برقرار نماند که بشنود. ✒️مقالات شمس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویدئوی حمله وحوش فارسی‌زبان به دانشجویان حامی غزه در UCLA ؛ ببینید بغض جمهوری اسلامی این‌ها را به چه فضاحت و فلاکتی انداخته. همین برای ما کافی نیست که پلیدترین موجودات روی زمین دشمن جمهوری اسلامی اند؟! شاید بزرگترین نگرانی من این باشد که عملکرد من و امثال من مایه وهن و بدبینی نسبت به حقیقت مقدس انقلاب اسلامی و راه امام و شهدا باشد. خدایا ما را با این امر آزمایش نکن... (بابت کلمات ناشایست ویدئو عذر میخوام) ➕️ @yaminpour
آیت‌الله حائری شیرازی (ره) در پاسخ به گروهی از خبرنگاران غربی درباره آینده انقلاب اسلامی: "به جز هرزه ها هیچکس زیر چترتان و پرچمتان نخواهد ماند و ما تمام پاکان جهان را، از چنگ شما بیرون می‌آوریم. ما با شما عالَم را قسمت می‌کنیم. پاکان عالم را از شما خواهیم گرفت و شما هرزه‌های ما را از ما خواهید گرفت؛ هرزه های ما برای شما و پاکان عالَم برای ما." اگر در عمق اروپا و آمریکا یا حتی در درون اسرائیل، پاکی هست، بالاخره از صفوف شما خارج خواهد شد و به ما خواهد پیوست و اگر در درون خانه های ما، ناپاکی وجود داشته باشد، بالاخره از بین ما خارج خواهد شد و به شما خواهد پیوست. این قرار ما با شما.» ➕️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️برای دوست داشتن دیگران نیاز به مراقبه داریم. فرمود:«مومن، بدن ماست!» ▫️برنامه تلویزیونی 🏷️ @kalame_tv1 ➕️ @yaminpour
🔻 راوی آمد خدمت امام صادق (علیه السلام) عرض کرد: «آقا! فلانی‌ها با این که از شیعیان شما هستند اما منظم [و طبق دستورات مذهب] عمل نمی‌کنند؛ من هم طردشان کردم.» 🔸 حضرت فرمودند: «چرا؟ مگر وقتی تو که نزد ما می‌آیی، فکر می‌کنی کامل هستی؟ آیا سزاوار است که ما هم تو را طرد کنیم؟ «ارفق بأخیک» با رفیق خودت مدارا کن» و او را پله به پله بکشان بالا. کد ۴۱۹ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میری مسجد که کمی استخوان سبک کنی، به جای خلوت و سکوت و آرامش، با چندین و چند باند بزرگ که هر کدوم به قاعده یک کولر آبی به یک ستون بسته شدن، سرت داد میزنن. استفاده غیر متعارف از دستگاه صوتی در جایی مثل مسجد چیزی شبیه همون بوقهای تبلیغاتی و رسانه‌های جدیده که میخواد به انحاء مختلف توجه مخاطب رو تصرف کنه و در سیطره بگیره و اجازه نده که جز به صدای او به چیز دیگری -مثلا ذکر آهسته‌ی خودش- توجه کنه. در مساجد که فریاد زدن و باصدای بلند صحبت کردن، کراهت داره، چرا باید تا این حجم سر و صدا تولید کرد؟