هدایت شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
🔹️آثار اربعینی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی:
✔اربعین جهانی دیگر
✔مدنیت، عقلانیت، معنویت در بستر اربعین
🔸علاقمندان میتوانند از لینک زیر بهصورت اینترنتی کتاب را از انتشارات سورهمهر تهیه کنند:
https://www.sooremehr.ir/fa/book/2351/مدنیت-،-عقلانیت-،-معنویت-در-بستر-اربعین
🆔 @rcica_ir
🔸️ملّاهای ضد فلسفه و عرفان
💠رهبر انقلاب:
اختلافات را باید مدیریّت کرد. مواظب باشید اختلاف نظرها به درگیری و تشنّج و ناخن زدن به چهرهی یکدیگر نینجامد! ما در گذشته در سنّت حوزههای خودمان داشتهایم که حالا من آخرین موردش را که بخواهم عرض بکنم، مرحوم حاج شیخ مجتبیٰ قزوینی (رضوان الله علیه) [است که] ملّای برجستهی بزرگی در مشهد بود، ضدّ فلسفه و عرفان. بنده خودم جزو ارادتمندان ایشان بودم و هستم؛ مرد واقعاً بزرگی بود امّا سلیقهی علمی ایشان این بود: درست ضدّ فلسفه و ضدّ عرفان که کتاب هم در این زمینه نوشته بود، تدریس هم میکرد؛ جزو برجستهترین شاگردهای مرحوم آمیرزا مهدی اصفهانی بود؛ و امام بزرگوار، مغز فلسفه و عرفان بود، لُبّ فلسفه و عرفان بود؛ خب اینها خیلی با هم فاصله دارند، یعنی درست بکلّی در دو قطب یک طیف قرار دارند. وقتی که مبارزات شروع شد و امام نشان داد که رهبر این مبارزه است -امام از روزهای اوّلِ مبارزه این را اثبات کرد- این آقای حاج شیخ مجتبیٰ قزوینی با همهی این اختلافاتی که داشت، بلند شد از مشهد و یک جماعتی را هم با خودش برداشت، آمدند دیدن امام در قم؛ آمدند اظهار ارادت به امام کردند. تا وقتی هم ایشان زنده بود -سال ۱۳۴۶ ایشان از دنیا رفت- پای انقلاب بود، یعنی واقعاً امید ما طلبههای مبارزِ آن روز در مشهد به مرحوم حاج شیخ مجتبیٰ بود، با اینکه اختلاف سلیقهاش با امام این جوری بود.
مرحوم آمیرزا جواد آقای تهرانی ملّای دیگری بود در رتبههای بعدی از همان جماعتِ مخالفین فلسفه و عرفان که ما خدمت ایشان درس هم خوانده بودیم. ایشان خب نقطهی مقابل بودند دیگر. ایشان قبل از انقلاب اظهار ارادت به امام میکرد. من خودم قبل از پیروزی انقلاب از ایشان شنیده بودم اظهار ارادت و علاقهی به امام را؛ بعد از پیروزی انقلاب هم این آدم بلند شد رفت جنگ؛ پیرمرد هفتاد هشتاد ساله بلند شد، رفت لباس بسیجی پوشید و پای خمپاره [ایستاد] و مشغول جنگ شد؛ یعنی ما آدمهای این جوری داشتیم. [یعنی] اختلاف فکری، در عین حال اتّحاد به معنای واقعی کلمه؛ لله، فیالله، فیسبیلالله.
💠بیانات در دیدار طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور/ 18 اردیبهشت 98
🆔 @yaminpour
هدایت شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
نشست بررسی ۳۰سال سینمای حاتمیکیا
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🆔️ @rcica_ir
4_5836821754529449659.pdf
1.57M
«اربعین، مقدمهی پیوسته به ظهور»
🔹️ استاد یزدان پناه
🆔 @yaminpour
هدایت شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
از لینک زیر میتوانید تهیه کنید:
https://www.sooremehr.ir/fa/book/3232/سلبریتیهای-اینترنتی
🆔️ @rcica_ir
هدایت شده از اتحادیه جهانی جوانان مسلمان تقریبی
داستان سلمان برجسته اولین شهید اهل سنت مدافع حرم.
🆔️ @alshebabaltaghribi
هدایت شده از کتاب خوب📚
وحید یامین پور
📚
شاید تعجب کنید که من کتابی از مرحوم احمد محمود را معرفی میکنم. رمان "زمین سوخته" احتمالا اولین رمان درباره جنگ است. محمود آنرا در پاییز سال۶۰ به پایان برده.
هم مسلکان محمود او را به خاطر رمان "زمین سوخته" شماتت کردند و گفتند او از جمهوری اسلامی حمایت کرده و در مقابل برخی نویسندگان جبهه انقلاب این کتاب را اثری چپگرا و کمونیستی درباره جنگ دانستهاند.
اینکه احمد محمود با سابقه مبارزه با #پهلوی و سالها تحمل رنج زندان در رمان زمینسوخته از نشانگان چپگرایانه مانند شکمگندههای استثمارگر و کارگران ستمکش استفاده کرده شکی نیست ولی به اعتقاد من این اثر مردمی و ایرانی و حکایتگر عمق سوز و درد و محرومیت #خوزستان و مردم نجیب این #زمین_سوخته است. کما اینکه برخی خیانتها و بیتوجهیهای دوران بنیصدر که باعث شد بعثیها بخش بزرگی از خاک مقدس خوزستان را اشغال کنند هم قابل انکار نیست.
اینکه این اثر مضمونی ضد جنگ دارد، حکم درستی است. تلخیها آنقدر زیاد است که گاهی غیرواقعی به نظر میرسد. نویسنده کتاب را به برادر شهیدش تقدیم کرده به همین خاطر روایت او از شهادت برادر در این رمان بسیار ملموس از آب درآمده.
داستان جزئی از تجربهی واقعی نویسنده در سهماه آغازین جنگ است و رئالیسم اجتماعی محمود آنرا پرورانده است.(محمود دزفولیالاصل بوده و در اهواز بالیده است)
این اثر را علیالخصوص اگر #خوزستانی هستید بخوانید.
#رمان #کتاب #ادبیات #دفاع_مقدس #داستان
#استان_خوزستان #دزفول #احمد_محمود
@ketabe_khoob
🔶️همایش "حکمت اربعین" با هفده ارایهی کوتاه توسط اساتید و پژوهشگران حوزه جامعهشناسی، فلسفه و هنر و رونمایی از کتاب "اربعین جهانی دیگر" برگزار شد. پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی پیش از این دو همایش ملی اربعین را در سالهای گذشته برگزار کرده و کتاب "مدنیت، معنویت و عقلانیت در بستر اربعین" را منتشر کرده است. همایش حکمت اربعین هم در نوع ارائه و هم در محتوا از نظر بنده پیشرفت قابل توجهی داشت.
@rcica_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13980826_34315_128k.mp3
2.57M
🎙 بشنوید | صوت بیانات صبح امروز رهبر انقلاب درباره مسائل پیش آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت. ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
💻 @Khamenei_ir
گمان میکنم مهمترین دلیل موضع رهبر انقلاب که تعجب بسیاری از منتقدان دولت را برانگیخت، "تقسیم تقصیر" بود.
در حالیکه محبوبیت رئیس جمهور و دولت به صفر میل میکند، تحمل بار ناشی از تصمیم اخیر محال بهنظر میرسد. درست زمانیکه مجلس و برخی ارکان دیگر نظام در تدارک تجدیدنظر در این تصمیم بودند، رهبری آنرا بدون بازگشت اعلام کردند. بازگشت از این تصمیم چه به دلایل اقتصادی و چه سیاسی میتوانست بهکلی ساختار دولت را دچار فروپاشی و اضمحلال کند و ظاهرا رهبری باقی بودن دولت ضعیف و بیقواره را بهتر از فروپاشی کامل آن و در واقع بهتر از "بی دولتی" دانستهاند لذا سهم تقصیر دولت را به سران قوا تقسیم کردند. به خصوص اینکه زوال اخلاق سیاسی در برخی دولتمردان، احتمال رفتارهای پرهزینهتری را تقویت میکند.
آیا راهی برای رهایی از چنین وضعی هست؟ استعفای دولت؟ استیضاح و اعلام عدم کفایت؟ برگزاری انتخابات زود هنگام؟
هیچکدام.
مردمسالاری ساختارمند یگانه راه تغییر واقعی است. راهی که منافاتی با "ثبات" ندارد. بیست و چند میلیون نفر به ابقای همین دولت رای دادهاند و اغتشاشات ناگهانی دو روز اخیر نشان میدهد تغییر جز از طریق انتخابات آتی، گزینهی قابل اعتمادی نیست.
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از کانال خبری معراج شهدا
🚨#خبر_فوری
💐وداع با پیکر مطهر دو شهید امنیت حوادث روزهای اخیر ، فردا(سه شنبه) ساعت ۱۶ در #معراج_شهدا
🕊شهید مدافع امنیت مرتضی ابراهیمی
🕊شهید مدافع امنیت مصطفی رضایی
✅با توجه به محدودیت دسترسی به شبکه های اجتماعی ؛ مراسم را به دوستان خود اطلاع دهید.
📱#رسانه_باشید
آدرس: خ وحدت اسلامی انتهای خیابان بهشت کوچه معراج ستاد معراج شهدا
🌹اینجا معراج شهداست 👇
@tafahoseshohada
🔴🔸اغتشاشگران بیشتر خسارت زدند یا قطع اینترنت؟
🔹درحالیکه برآوردها نشان میدهد اغتشاشات اخیر، نزدیک به ۶۰۰میلیارد تومان خسارت به بار آورده، یک عضو هیاتمدیره انجمن کسب و کارهای مجازی گفته قطعی اینترنت ۹۰۰میلیارد تومان خسارت به کسب و کارهای مجازی زده است.
تا وقتی اینترنت ملی راهاندازی نشود این خسارتها ادامه دارد. هم خسارتی که از اغتشاش اشرار حاصل میشود و هم ضرر کسب و کارهای اینترنتی.
عامل اصلی این خسارتها اشرار یا دشمنان خارجی نیستند. باید از مدیرانی پرسید که اینهمه سال نسبت به این حجم از خسارت تغافل کردهاند.
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از حامی انقلابی🇮🇷
🇮🇷✌
وحید یامین پور:
برخی تلخیها را شکست میدانند و درنتیجه افسرده میشوند.
برخی تلخیها را تجربه میدانند و درنتیجه هوشیارتر و آمادهتر می شوند.
🔹️رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم از یک راه طولانی حرف می زنند که مقصدش "طلوع ولایت عظمی ارواحنا فداه" است. راهی که تلخی و تجربه و پیروزی و حماسه دارد.
بیانیه گام دوم منطق سیاسی انقلاب است که ما تحولات را در آن معنا میکنیم.
#انقلاب_اسلامی
#رهبر_انقلاب
#بیانیه_گام_دوم
#گام_دوم_انقلاب
@hamieh_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت الاسلام کاشانی: بعد از بازگشت آرامش ، مسئولینی که کشور را با شیوه آزمون و خطا اداره کردند باید محاکمه شوند!
✅ @yaminpour
🚫در خلاء تحلیل نکنیم
🔶️میپرسد بهتر نبود حضرت آقا سکوت میکردند؟ اینطور دستکم برای خودشان هزینه نمیتراشیدند، چرا باید برای اقدام نسنجیده یک دولت فشل و ناکارآمد آبروی خود را هزینه کنند؟
میپرسد اصلاً چرا دستور لغو این سیاست پرهزینه را ندادند، فوقش رئیس جمهور عصبانی میشد و استعفا میکرد که چه بهتر، نظام انتخابات زودهنگام برگزار میکرد و کشور از دست این دولت نجات پیدا میکرد.
میدانم اینروزها شما هم شبیه این سوالها را از زبان جوانان مومن انقلابی شنیدهاید. کسانیکه ذرهای هتک حرمت و ناراحتی رهبرشان را تاب نمیآورند.
به اعتقاد من اغلب این دوستان جوان در خلاء تحلیل میکنند. غالباً از صحنه تحولات تصویری کلان و ماهوارهای ندارند و به تجربههای تلخ و پرهزینهی گذشته کشور توجهی ندارند.
کشوری که آماج اوج دشمنیهاست و علیرغم وجود یک دولت مستقر توسط مزدوران آموزش دیده ظرف ۲۴ ساعت صحنه آشوب و اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی و تعرض به مردم میشود، در صورت استعفا و فقدان دولت در یک خلاء چند ماهه تا انتخابات زود هنگام بعدی چگونه خواهد بود؟ کدام حزب و جریان و شخص کارآمدی آمادگی دارد بلافاصله همهی مسائل و مشکلات را حل و فصل کند و اگر نکند آنوقت چرا دوباره عدهای خواهان انتخابات زودهنگام دیگری نشوند؟ و اساسا چه کسی قرار است مسولیت اینهمه کار نکرده را بر عهده بگیرد و آنوقت معدود طرفداران سیاسی تندرو که فتنه ۸۸ را رقم زدند با شعار "مرگ بر دیکتاتور" برای سوزاندن وطن با انواع دیگری از اراذل و اوباش و گروهکیها ائتلاف نمیکنند؟ و آیا در آستانه انتخابات پیام شکست و عقب نشینی نظام برای اغتشاشات بعدی مخابره نمیشود؟
⚠️حالا تصور کنید مثلا رئیس جمهور کشور ایندولند بخواهد عامدانه با اجرای غلط و پرهزینه و ناگهانی یک سیاست اقتصادی، رهبر و نظام را تحت فشار قرار دهد تا با عقب نشاندن آنها، در جای دیگری مثلا سیاست خارجی خطوط ممنوعهای را زیر پا بگذارد. آیا در این صورت مردم ایندولند هم باید چوب اقدامات اقتصادی غلط دولت را بخورند هم پیاز یک رفتار غلط در سیاست خارجی را؟!
🔶️رهبر انقلاب چند روز پیش به معترضین عراقی لبنانی هشدار دادند که "امنیت" اولویتی است که اعتراضات اقتصادی و معیشتی نباید آنرا تحتالشعاع قرار دهد. تشخیص رهبری این است که تغییر باید از طریق صندوق رای اتفاق بیفتد و یک انتخابات درست در یک کشور ناامن و بیثبات برگزار نخواهد شد.
🔶️آبروی رهبری خرج دولت یا رئیس جمهور نشده و نمیشود، آنچه رخ داده تشخیص اهم از مهم و دفع افسد به فاسد است که این تشخیص خود شاخصهی درایت رهبری است. از امام و رهبر انقلاب آموخته ایم که اسلام، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی از آبرو و حتی جان رهبری مهمتر است و این درس را بار دیگر رهبری به همه ما تذکر دادند.
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 روشی که حضرت آقا در برابر بنی صدر به کار گرفت.
🔷 در دوران انقلاب هم اگر كسى دچار يك سختى شد، بايد به ياد بياورد كه نگهداشتن ايمان، مثل نگهداشتن آهن تفتيده در دست است؛ يعنى واقعاً سختى دارد. حالا اگر اين سختى داشت، اعتراض بر آنكه اين سختى را به وجود آورده، وارد است؛ اما اگر من تسليم اين سختى بشوم، بر من هم اعتراض وارد خواهد بود؛ اين را واقعاً قبول كنيد.
🔷 در زمان رياست جمهورى بنى صدر، وقتى مأيوس شديم از اينكه امام حرف ما را در باره ى آقاى بنى صدر قبول بكنند، خدمت ايشان رفتيم. ما يكى يكى مى رفتيم، چند نفرى مى رفتيم، نوشته يى مى گفتيم، زبانى مى گفتيم. من يكبار خدمت امام رفتم و صريحاً گفتم من به اين نتيجه رسيده ام كه چون ديگر نمى شود با آقاى بنى صدر برخورد بكنيم، من به همان روش قبل از انقلاب بايد عمل بكنم. ما قبل از انقلاب حرفهايى مى زديم، كه وقتى كسى در آن حرفها مى انديشيد، موضعى نسبت به آن دستگاه پيدا مى كرد. من به ايشان گفتم مجبورم الآن حرفهايى بزنم، كه وقتى كسى در باره ى آنها انديشيد، موضعى عليه آقاى بنى صدر بگيرد. امام نگاه كردند و تبسمى كردند و هيچ چيز نگفتند.
🔷 در آن زمانها، گاهى مى شد كه من با دل پُر خدمت امام مى رفتم؛ اما وقتى مى آمدم، به رفقا مى گفتم كه امام دستى به سر و صورت ما كشيدند و لقمه ى حلوايى با لطف و نگاه خودشان در دهان ما گذاشتند، ما را رها كردند؛ بعد كه مى آمديم، باز در سخنرانى خودشان مى گفتند: آقاى رئيس جمهور، آقاى بنى صدر! يعنى همان، همان بود! ايشان مصلحت مى ديدند؛ چون بالاخره ايشان حكيم بودند. امام يك حكيم به معناى واقعى بود؛ يعنى واقعاً پشت ديوار و پشت حجاب را مى ديد، كه ماها قادر نبوديم آن را ببينيم. ايشان چيزهاى خيلى ريزترى از آنچه كه در حد ديد ما بود و هست، مى ديد.
🔷 ما وقتى در آن شرايط قرار مى گرفتيم، چه كار مى توانستيم بكنيم؟ نمى شد كه ول كرد. بعضيها بريدند. اين اسمش بريدن است. آدم كه نبايد ببُرد؛ بايد بالاخره بايستد. دشمن دارد ما را مى بُراند؛ از انواع و اقسام وسايل هم استفاده مى كند. اگر ما هم بريديم، به دشمن كمك كرده ايم.
🔶 (04/ 09/ 1370) بيانات در ديدار با جمعى از هنرمندان
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از فارس پلاس
▪️ایشون فرنوش امیرشاهی هستن از خبرنگاران رسانه ملکه یعنی بی بی سی فارسی و از همونایی که میخوان ایران رو کشوری مثل انگلیس بکنند اما اینجا خودش اعتراف میکنه که خدا هیچ کسی رو توی لندن مریض نکنه!
@Fars_Plus