eitaa logo
امامزاده سلطان سید علی نائین علیه السلام
147 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
793 ویدیو
267 فایل
مدیر کانال: @ahlebeyt14
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و ادب و احترام محضر ارادتمندان حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه سلام الله علیها روز جمعه(12 دی ماه) یک برّه به مبلغ 4 میلیون و 200 هزار تومان خریداری و قربانی انجام شد و بین 80 خانواده نیازمند توزیع گردید. با تشکر فراوان از همه عزیزانی که در این امر خیر مشارکت داشتند.
هدایت شده از دُرّ و یاقوت
🏴درّ و یاقوت فاطمی🏴 ️⃣ 👈چه شد با آن همه سفارشات ، با آن اجتماع عظیم در غدیر و بیعت عمومی، جای را گرفت؟! پاسخ این سؤال را حضرت در خطبه آتشینش این چنین بیان می کند: «زَعَمْتُمْ‏ خَوْفَ‏ الْفِتْنَةِ» میگویید: بیاید فتنه به پا می شود؟! جنگ می شود؟ (البته که خودِ آنان اصل و اساس فتنه بودند و) «أَلا فِي الْفِتْنَةِ سَقَطُوا» آری آمدند گفتند: کمتر قبیله ای هست که کسی از آنان توسط کشته نشده باشد! بیش از 35 نفر از سپاه کفر را در جنگ بدر کشته بود، او در جنگ اُحد، دهها نفر از دشمنان خدا را از میان برداشته بود، بر زمین زننده عمرو بن عبدودّ در جنگ احزاب کسی جز نبود و... آری! لشکر فتنه با ترساندن مردم بر دنیایشان، به هدف شوم خود دست یافتند و مردم برای این که دنیایشان حفظ شود راه را رها کردند و کج راهۀ را برگزیدند غافل از این وقتی صراط مستقیم الهی را رها کنند دین و دنیایشان را از دست خواهند داد❕ و مع الاسف، تاریخ چنین صحنه هایی را مکرّر به خود دیده است و این سیاستِ شوم، بارها تکرار شده است.😔 📌با ولایت بمانیم تا از راه نمانیم. 🌻🌻 https://eitaa.com/doroyaghoot
هدایت شده از جارچی 🇮🇷
سحرگاه امروز، اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر آیت‌الله مصباح یزدی در حیاط دفتر رهبری @jaarchi
هدایت شده از خبر فوری قم
☑️نقش عشق به سردار سلیمانی در تار و پود فرش 🔸خدیجه شفیعی از دوستداران منش و رفتار سردار سلیمانی است به طوری که با آفرینش دل نوشته‌ای در قاب یک فرش بخشی از عشق و علاقه خود را به سردار به منصه ظهور رسانده است. ☑️بزرگترین کانال خبری استان قم👇 http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
هشتاد و نهمین جلسه دوره تکمیلی مهدویت با موضوع دستاوردهای نظام ولایت فقیه https://eitaa.com/mas110/3115
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر آیت‌الله مصباح یزدی. ۹۹/۱۰/۱۳ 🇮🇷 کانال قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی 🍂@gharar_a
هدایت شده از نصوری
توصیه آیت الله مصباح یزدی رحمة الله علیه بر توجه به وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 📎 رحلت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت عرض می کنیم.
هدایت شده از محمد کیانی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم 💠« روزبرگ شیعه »💠 موضوع امروز: «امام خمینی (ره) و دعوت به اسلام »         روز یکشنبه، ١٣٩٩/١٠/١۴ ✍️ مناسبت روز: امروز به روایتی امروز مناسبت خاصی نداریم اما روز گذشته، سالروز نامه تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود، لذا سخن امروز را به این نامه‌ی عبرت آمیز، اختصاص می‌دهیم؛ اقدام امام راحل (ره) در نگارش نامه به گورباچف، یکی از فرازهای مهم و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است! این اقدامِ پیامبرگونه‌ی حضرت امام، در اصل، دعوت به دین اسلام در چارچوب سنت نبوی و با استفاده از ابزارهای سنتیِ اعزام نماینده و به روش مکاتبه‌ مستقیم بود! در این نامه‌ی عبرت‌آموز، حضرت امام به چهار موضوع اشاره نمودند: ١. «پیش‌بینی به هم خوردن معادلات جهان»، ٢. «ضرورت باور به خدا در شکل‌دهی به نظامات جدید»، ٣. «دعوت به دین اسلام» و ۴. «احترام به روابط کشورها و حُسن همجواری». 👈 برای اهميت این نامه، دانستن این نکته ضروری است که در آن زمان، هنوز دوقطبی شرق و غرب در جهان برقرار بود و شوروی به‌عنوان یکی از دو ابرقدرت‌ بزرگِ دنیا شناخته می‌شد! فلذا هیچ شخصیت و کشوری جرأت، رویارویی و تذکر به چنین قدرت بزرگی را نداشت! همچنین، این نامه در شرایطی نوشته شد که روابط ایران و شوروی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل تجاوز ارتش سرخ به کشور مسلمان افغانستان، حمایت شوروی از رژیم بعثی عراق درجنگ تحمیلی و همچنین برخورد ایران با احزاب چپ و به‌ویژه حزب توده، تیره و تار بود! در چنین شرایطی، امام با ارسال نامه‌ای، رییس‌جمهور اتحاد جماهیر شوروی را خطاب قرار دادند تا به عنوان یک مرجع بزرگ دینی، نه تنها رهبر یک کشور بزرگ را بلکه جهانیان را به اسلام ناب، دعوت نمایند! 👈 نکته مهم دیگرِ این نامه‌ی تاریخی، آن است که در کمتر از دو سال، تمامی پیش‌بینی‌های حضرت امام، به حقیقت پیوست و اتحاد جماهیر شوروی، فروپاشید و کمونیسمِ روسی به موزه تاریخ پیوست! که این موضوع، نشان از ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است! لذا ماهیت ­الگوی تصمیم‌­گیری سیاسی امام­ خمینی (ره) به عنوان یک فقیه سیاستمدار شیعی، قابل بررسی است که در این مجال کوتاه، به گوشه‌ای از آن می‌پردازیم: ✅ اصل یا قاعده «دعوت» یکی از مهم­ترین راهبردهای اسلامی در سیاست خارجی و به معنای دعوت از افراد غیرمسلمان برای پذیرش دین اسلام می­‌باشد که به طرق مختلف، اعم از گفتاری، نوشتاری و رفتاری انجام می­‌شود. 💠 درباره قاعده فقهی این نوع «دعوت» بین فقها، دو دیدگاه وجود دارد: 1️⃣ عده‌ای به نقش ترویجی «دعوت» اعتقاد دارند، بدین معنا که باید سایر کشورها به پذیرش اسلام فراخوانده شوند؛ به گونه‌ای که رابطه مبلّغ با فرد پیام‌گیرنده، رابطه آمر به معروف باشد! 2️⃣ عده‌ای دیگر، به نقش تبیینی دعوت، عقیده دارند، به این معنا که مسلمانان می‌بایست، افکار، آرا و اندیشه‌های خود را در معرض افکار عمومی بین‌المللی قرار دهند تا از این رهگذر، دیگران با دیدگاه‌ها و رویکردهای جامعه اسلامی آشنا شده و بصورت نامحسوس دعوتِ به اسلام شوند! در این دیدگاه، دعوت، به مفهوم تشریح و توضیح اعتقادات، باورها و ارزش‌های اسلامی برای شناساندن ابعاد مختلف دین اسلام است. [وسائل الشیعه، ج ١١، ص٣١] ✍️ اما دیدگاه حضرت امام، در این خصوص، به‌گونه‌ای، جمع بین دو نظریه است! ایشان به قاعده‌ی «تَدَرُّج» معتقد بودند؛ بدین معنا که ابتدا باید به تبیین عقاید و سپس به ترویج آن اهتمام کرد! البته در دیدگاه امام، ترویج عقاید اسلامی به معنای لشکرکشی، جنگ‌طلبی، زورآزمایی و یا صدور انقلاب اسلامی با سرنیزه نیست! بلکه به معنای شناساندن پیام معنوی، فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی به صورت مستقیم و محسوس به جهانیان است! [تحریر الوسیله، کتاب الجهاد] در این چارچوب، امام خمینی (ره) در موارد متعددی، ضمن اشاره به اینکه یکی از اهداف تمامی پیامبران، از جمله پیامبر اسلام، دعوت جهانیان به دین و ارزش‌های دینی بوده است، آشکارا سخن از ترویج اسلام و ارزش‌های آن توسط جمهوری اسلامی ایران به تمامی جهان نمودند که برخی از آن به عنوان صدور انقلاب، یاد کرده‌اند! هرچند، امام همواره بر مسالمت‌آمیز بودن جنبه‌ی دعوت مسلمانان، تأکید داشته و می‌فرمودند: «ما می‌خواهیم اسلام در همه جا باشد و می‌خواهیم اسلام صادر بشود، اما نمی‌گوییم با سر نیزه صادر بشود! ما می‌خواهیم با (ابلاغ) دعوت اسلامی به همه جا، اسلام را صادر کنیم!» [صحیفه امام،ج٢١، ص٨۵] لذا نامه‌ی تاریخی امام به رهبر شوروی نیز از همین تفکر، نشأت گرفته است! 👇👇👇
هدایت شده از محمد کیانی
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در این دعوت، آورده‌اند: «...اکنون بعد از ذکر این مسایل و مقدمات، از شما می‌خواهم درباره اسلام به صورت جدی، تحقیق و تفحص کنید و این نه به خاطر نیاز اسلام و مسلمین به شما، که به جهت ارزش های والا و جهان شمول اسلام است که می تواند وسیله راحتی و نجات همه ملت‌ها باشد و گره مشکلات اساسی بشریت را باز نماید... صریحاً اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمندترین پایگاه جهان اسلام به راحتی می‌تواند خلأ اعتقادی نظام شما را پُر نماید...» 📚صحیفه امام،ج٢١، ص٢٢٠ 🔰 «گلبرگ احکام» ❓پرسش: س ١٣٨٢: با عنایت به ایام کریسمس، بعضی از مسلمانان ،عید مسیحیان را جشن می‌گیرند، آیا این کار اشکال ندارد؟ ✅ پاسخ: جشن گرفتن ميلاد حضرت عيسی مسيح(علی نبيّنا وآله وعليه‌السلام) اشکال ندارد. 📚 استفتائات امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ✅ با ما همراه شوید...👇👇👇 https://eitaa.com/ROOZBARG
اومد بهم گفت : " میشہ ساعت 4 صبح بیدارم ڪنی تا داروهام رو بخورم ؟ " ساعت 4 صبح بیدارش ڪردم ، تشڪر ڪرد و بلند شد از سنگر رفت بیرون ... بیست الی بیست و پنج دقیقہ گذشت ، اما نیومد ... نگرانش شدم ؛ رفتم دنبالش و دیدم یہ قبر ڪنده و توش نماز شب می خونہ و زار زار گریہ می ڪنہ ! بهش گفتم : " مرد حسابی تو ڪه منو نصف جون ڪردی ! می خواستی نماز شب بخونی چرا بہ دروغ گفتی مریضم و می خوام داروهام رو بخورم ؟! " برگشت و گفت : " خدا شاهده من مریضم ، چشمای من مریضہ ، دلم مریضہ ، من 16 سالمہ ! چشام مریضہ ! چون توی این 16 سال امام زمان عج رو ندیده ... دلم مریضہ ! بعد از 16 سال هنوز نتونستم با خدا خوب ارتباط برقرار ڪنم ... گوشام مریضہ ! هنوز نتونستم یہ صدای الهی بشنوم ... " ✍ « ﺧﺎﻃﺮﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺷﻬﯿﺪ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﻟﺰﻣﺎﻧﯽ » را یاد کنیم با ذکر صلوات 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 مراوریدی در صدف (حجاب و تربیت ) @moorvarid
هدایت شده از نصوری
آیین استادی ؛ حکمت ادب و ادبِ حکیم نویسنده : دکتر صالحی (وزیر کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی) در حاشیه سخنان استاد آیت الله مصباح در جمع مسؤولان روز جهانی فلسفه در روزگاران قحطی تواضع و ادب، سخنان حضرت آیت الله مصباح یزدی در جمع مسؤولان همایش روز جهانی فلسفه، اشک شوق را بر دیدگان می آورد و حکمت عملی را می آموزد. ایشان در این دیدار با تعابیر زیر از جایگاه شامخ حضرت آیت الله جوادی آملی تجلیل کردند: «اگر ما اینجا برای چند طلبه بحث فلسفی مطرح می کنیم؛ معنایش این نیست که نام بنده در کنار حضرت آیت الله جوادی برده شود. من این را واقعاً از ته دل می گویم و ایشان را از مفاخر اسلام می دانم و مفتخرم که دست ایشان را ببوسم. به طور معمول هر وقت خدمت ایشان شرفیاب می شوم؛ سعی می کنم این کار را انجام بدهم. خوب است ایشان به دنیا هم شناسانده شود؛ ایشان واقعاً مجاهدت نمود و عمر شریف خود را وقف فلسفه کردند. در تفسیر کار مرحوم آقای طباطبایی را ادامه دادند... و این افتخار نصیب ایشان می شود که یک دوره کامل تفسیر را با این عظمت، با این وسعت و با این شکوه بیان کنند. تنها چیزی که می تواند مجوز این باشد که مثلاً بنده هم شرکت بکنم این است که قدر بزرگان شناخته شود؛ از باب "تعرف الاشیاء باضدادها" معلوم شود که واقعاً آیت الله جوادی یعنی چی! با این تلاش مستمر و پیگیر و عاشقانه ای که ایشان درباره کار علمی و تحقیق دارد؛ واقعاً اصل در ریاست فلسفه اسلام در این عصر با آیت الله جوادی است... عنصری با این صداقت، با این فهم، با این استعداد، با این پشتکار، با این تقوا کجا می توان یافت؟! متأسفانه دنیا ایشان را نمی شناسد و نمی تواند هم بشناسد، اصلاً؛ چون در این فضا نیستند. فرصت مناسبی است که ما اقلاً چنین شخصیت هایی را که نعمت های خدایی هستند برای جامعه معرفی کنیم. این افتخار باید شامل شاگردانشان و امثال بنده هم بشود که وقتی چنین استادی داریم پَر «اکرم العلما» آن ما را هم می گیرد و الّا این که ما لایق باشیم در کنار ایشان بگوئیم اول ایشان و دوم فلانی، این تضییع حق ایشان است.» * * * عبارات فوق، گوشه ای از ذکر جمیل استاد عالی مقام آیت الله مصباح از حکیم مفسر و فقیه، آیت الله جوادی آملی است. این یادکرد فروتنانه، از شأن و مرتبت حضرت استاد نمی کاهد بلکه آن را افزون تر و افزون تر می سازد و ادب و سلوک عالمان دینی را در زیست مؤمنانه و عالمانه تعلیم می دهد. شیوه ای که بیش از صدها و هزاران درس اخلاق، در جان مشتاقان دانش در حوزه و دانشگاه اثر می گذارد و بر مخاطبان روزنه ای از «تِلْکَ الدَّارُ الآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الأرْض» را باز می گشاید. از دوران نوجوانی، این داستان یا افسانه تاریخی از شیخ بهایی و میرداماد بر جانم نشسته بود که: «شاه عباس به قصد امتحان و یا با سوء نیت تلاش می کرد که روابط آن دو عالم بزرگ عصر خویش را بازیابی کند. در سفری با آنان بود و میرداماد با جثه ای سنگین بر مرکبی آهسته می راند و شیخ بهایی با قامتی نحیف بر مرکب خود می تاخت؛ شاه عباس به حکیم میرداماد نزدیک شد و گفت که حضرتتان با وقار حرکت می کنید ولی شیخ سبکسرانه می راند! میرداماد به سرعت پاسخ داد که مرکب شیخ از شادمانی است که به پرواز درآمده است! چه این که شیخ بر آن نشسته است! شاه عباس از میرداماد فاصله گرفت و به شیخ بهایی نزدیک شد و به طعنه گفت که مرکب میر، تحمل بار خود را ندارد و آهسته می آید! و شیخ بهایی فرصت را از شاه گرفت و گفت که مرکب میرداماد، طاقت آن را ندارد که کوه دانش و حکمت را حرکت دهد!» این روایت تاریخی یا اسطوره ای، هم چنان در جان و روان مردمان این مرز و بوم است. دانشورانی که خود بیش از همگان، قدر و قرب دانش را می دانند و با تکریم عالمان، بر منزلت علم می افزایند. متأسفانه در چرخه دانش کشور، گاه این سلوک و آداب در محاق می رود و رقابت های کاسب کارانه وتجاری، جای تواضع علمی را پر می کند. این یادداشت کوتاه، به نیت آن نگاشته شد که به خاطر آوریم شعله این سلوک دینی، هنوز با فروغ است و در میان دانشوران روشن ضمیر، این سنت پا برجاست. دورادور، به سهم خویش و به عنوان یکی از شاگردان کوچک حضرت استاد، بر دست و دهان استاد بوسه می زنم و یادگیری این شیوه کریمه را از ایشان و دیگر عالمان ربانی، از خداوند منّان آرزو می دارم. پی نوشت: 1 . قصص/83.