eitaa logo
یاران وفادار
167 دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
6 فایل
این کانال در راستای گفتمان انقلاب اسلامی ، همدلی و وحدت هم محلی ها و هموطنان گام بر می دارد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افزایش سرسام‌آور مرگ و میر ناشی از گرما در آمریکا؛ ۴۲۵ مورد مرگ ناشی از گرما فقط در یک ایالت! 🔹رسانه‌های آمریکایی با ابراز نگرانی از افزایش چشمگیر مرگ و میر ناشی از گرما مدعی شدند آمار تلفات ناشی از گرما به بالاترین رقم در دهه‌های گذشته رسیده است و در یک ایالات‌ ده‌ها سردخانه در حالت آماده‌باش قرار دارد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فواد ایزدی کارشناس ایرانی در مصاحبه با رسانه عربی: 🔺مدتی است در واشنگتن این تحلیل وجود دارد که ایران دیگر ترسی از ندارد و تا زمانی که این ترس ایجاد نشود، مقامات ایران به دستورات آمریکا تمکین نخواهند کرد. رزمایش ایران در خلیج فارس نمایش قدرت کشوری است که ده‌ها سال است تصمیم گرفته از هیچ کشوری نترسد. 🆔 @Gilan_Press
؛تفاوت رک بودن و بیشعوری بسیار زیاد است. در واقع، ما با آگاهی از تفاوت بین رک بودن و بیشعوری می‌توانیم ارتباط مناسبی با دوستان، همکاران و اطرافیان خود برقرار کنیم. رک بودن به چه معناست؟ در تفاوت رک بودن و بیشعوری باید گفت رک بودن به صفتی اشاره دارد که به موجب آن افراد در مورد ذهنیت، نگرش، خصوصیات و نظرات خود به صورت کاملاً صریح با دیگران صحبت کرده و در مورد خودشان اظهار نظر می‌کنند. به بیان دیگر، رک بودن به معنای بیان نظرات و اعتقادات شخصی افراد در مورد مسائل مرتبط با خودشان است. برای مثال، افراد رک معمولاً آزادانه در مورد پوست خود، ظاهرشان، غذای مورد علاقه‌شان و سایر مسائل مشابه اظهار نظر می‌کنند؛ اما به دیگران کاری ندارند! حال آن که گستاخی و بی‌ادبی در نقطه مقابل رک بودن قرار داشته و به اظهار نظرات توهین‌آمیز در مورد دیگران اشاره دارد. افرادی که همیشه در تنفر از دیگران هستند؛ به این بدبختی ها دچارند! رفتارهای سمّی و مخربی که همه را از شما فراری می دهند! بیشعوری یا گستاخی به چه معناست؟ همان‌طور که اشاره شد در تفاوت رک بودن و بیشعوری ، بی‌ادبی، بیشعوری یا گستاخی به رفتارهایی اشاره دارد که در آن افراد نظرات توهین‌آمیز و زننده خود را بدون توجه به احساسات و حالات درونی دیگران به زبان می‌آورند. در واقع، این افراد بدون رعایت هیچ حد و مرزی در مورد ظاهر دیگران، رفتارشان، رنگ پوست‌شان یا سایر چیزهایی که خارج از اراده آنان بوده است، اظهار نظر کرده و موجب ناراحتی طرف مقابل می‌شوند. در این مواقع باید نحوه برخورد با افراد بی‌ادب را دانست تا بتوان شرایط را کنترل کرد.  لذا در تفاوت رک بودن و بیشعوری باید گفت با این وجود، رفتارهای اهانت‌آمیز خود را با صفت «رک بودن» توجیه کرده و معتقد هستند که بیان چنین نظراتی و توهین به طرف مقابل نشانه رک بودن آنان است و هیچ مانعی ندارد! حال آن که چنین رفتارهایی نشانه گستاخی و بیشعوری بوده و تفاوت بسیار زیادی با رک بودن دارند. در ادامه به بررسی این تفاوت‌ها می‌پردازیم. ۱. رک بودن به معنای نترسیدن از بیان نظرات یکی از این موارد تفاوت رک بودن و بیشعوری این است که افراد رک معمولاً ترسی از بیان نظرات شخصی در مورد مسائل مرتبط با خود ندارند. ضمن اینکه در مورد دیگران نیز تا زمانی که از آنان درخواست نشود، اظهار نظر نکرده و چیزی به زبان نمی‌آورند. به علاوه، افراد داری صفت رک بودن، در هنگام بیان نظرات شخصی و اظهار نظر در مورد دیگران، ادب را رعایت کرده، به احساسات طرف مقابل لطمه نمی‌زنند و سخنان خود را با احتیاط بیان می‌کنند. ۲. گستاخی و عدم توجه به احساسات طرف مقابل بی‌احترامی کردن به دیگران، بدون در نظر گرفتن تأثیرگذاری سخنان روی آنان و آسیب رساندن به احساسات شخص دیگر، به معنای رک بودن نیست. در واقع، بیان نگرش و اظهار نظرات شخصی به شیوه‌ای آزاردهنده یا تحقیرآمیز برای تسلط بر دیگران، به نوعی بیشعوری و گستاخی به شمار می‌آید. بسیاری از افراد بیان نظرات شخصی به شیوه دلخواه خود را رک بودن می‌دانند.  که این خود مصداق بارز تفاوت رک بودن و بیشعوری است و این در حالی است که رک‌گویی به شیوه‌ای گستاخانه بدترین نوع رفتار برای بیان نظرات شخصی است! ۳. گستاخی به معنای بی‌ پروایی در اظهار نظر نسبت به دیگران در راستای تفاوت رک بودن و بیشعوری باید توجه داشته باشیم که رک بودن را با بی‌پروایی در بیان نظرات خود نسبت به دیگران اشتباه نگیریم. به عبارت دیگر، اگر چیزی را بدون توجه به تأثیرگذاری آن روی طرف مقابل به زبان آوریم، به معنای رک بودن نیست؛ بلکه مصداق بارزی از بی‌ادبی به شمار می‌آید. بنابراین نباید ویژگی رک بودن را دست‌مایه‌ای برای بی‌احترامی کردن به دیگران مد نظر قرار دهیم. ۴. بیشعوری و پنهان کردن مفهوم کلمات توهین‌ آمیز پشت رک بودن  مصداق دیگر تفاوت رک بودن و بیشعوری این است که برخی از افراد نیز با بازی کردن با کلمات سعی می‌کنند تا رفتارهای زشت و توهین‌آمیز خود را با اشاره به صفت رک بودن توجیه کرده و از پذیرش عواقب رفتارهای خود شانه خالی کنند! بنابراین باید توجه داشت که نمی‌توان با استفاده از واژگان مختلف روی رفتارهای بی‌ادبانه خود برچسب رک بودن زد. به بیان دیگر، بسیاری از افراد معمولاً با انجام چنین کارهایی سعی می‌کنند تا از تصویر زشتی که برای خودشان ساخته‌اند، فاصله بگیرند! چنین کاری موجب می‌شود تا در تشخیص فرق بین رک بودن و بیشعوری دچار گمراهی شویم
🔺باید در نیجر کودتا میشد تا مشخص شود ۵ درصد از اورانیوم دنیا و از هر ۴ لامپ فرانسه یکی با اورانیوم آن روشن میشود.... از بورکینافاسو تا اوگاندا، ایران به هرکجای آفریقا نزدیک میشود تمسخر میکنند؛ علت تمام جیغ های رسانه ای که بلندمیشود همین است.... آنجا ثروتی پنهان است نمیخواهند کسی نزدیکش شود!
میشل نویسنده اسلام ستیز فرانسوی می گوید:  جنگ بر ضد اسلام گرایی؛ با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد؛ فقط با فاسد کردن آن ها می‌توان به پیروزی دست یافت. پس باید به جای بمب بر سر مسلمانان دامن ها ی کوتاه فرو بریزیم. فعالان فرهنگی ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه اسرائیل به آمریکا: به جای بمب و موشک با ترویج وسایل مهیج فساد آور فرهنگ و دین و سنت ایران و ... را تغییر دهید سید تقی جلالی
امام على عليه السلام: 💠ريشه صبر، داشتن يقين راستين به خداست أصلُ الصَّبرِ حُسنُ اليَقينِ بِاللّهِ غرر الحكم حدیث 3084 ❄ انوش بخشی نژاد
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: پاداش مردی که شاخه درختی را از سر راه مردم بردارد تا به مسلمانان آسیبی نرسد، بهشت است. مفاتیح الحیاة ص ٧٣٧ انوش بخشی نژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت اتوبان‌های ژاپن! همون کشوری که میگن با هر چی که دم دستشون باشه برق تولید میکنن!!!🤔 📝 پاورقی 📌 شنبه تا چهارشنبه 🕗 ساعت ۱۹:۴۵ 📺 شبکه دو سیما 🔴 پاورقی | @pavaraghi_tv2
بیست و ششمین جلسه نهضت کتابخوانی شهید ابراهیم هادی روز جمعه 1 / 9 / 98 پس از نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد الغدیر روستای تالش محله برگزار شد . در این جلسه. برادر بزرگوار. جناب سرهنگ. بازنشسته رسول عزیزی نژاد. مهمان جلسه بودند و نظرات مقام معظم رهبری در مورد موسیقی را برای حاضران تشریح کردند سپس یکی دیگر از برادران به معرفی کتاب " من زندم " که حاوی خاطرات خواهر آزاده معصومه. آباد ( عضو سابق شورای شهر تهران ) بود پرداخت . خواهر معصومه آباد در مهرماه سال 59 به اسارت بعثی ها در آمد و مدت 4 سال به همراه 3 خواهر دیگر زیر شدیدترین شکنجه ها دست از آرمان های انقلاب ' امام ره و شهدا برنداشتند این کتاب گرچه انسان را متأثر می کند اما با خواندنش انسان به داشتن چنین خواهرانی شجاع ' دلیر و با بصیرت افتخار می کند این زیبا و بسیار خواندنی است . در ضمن از همه مخاطبانی که تمایل دارند به نهضت کتابخوانی کمک کنند یا کتابی خوب هدیه کنند درخواست می شود که آمادگی خود به مدیر کانال اعلام کنند نهضت کتابخوانی شهید ابراهیم هادی تالش محله
جدود ۴ سال پیش 👆برای نگه داشتن و برگزاری این جلسات هم خیلی تلاش شد اما به دلیل عدم استقبال برادران تعطیل شد . گاهی حاضریم ۵ ساعت وقت خود را بدون فایده بگذرانیم ولی حاضر نیستیم برای بالابردن اطلاعات و آگاهی خود در چنین جلساتی بشینیم یا مطالعه کنیم
معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در راستای محکوم کردن به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام برگزار می نماید: ختم سوره مؤمنون به نیابت از شهدا و شهدای کربلا ➕به ۷۲ نفر کمک هزینه ۲۰ میلیون ریالی جهت عزیمت به عتبات و عالیات اهداء خواهد شد ➕جهت ثبت نام به سایت نوید شاهد؛ بخش پویش وارثان بهشت مراجعه نمایید. ضمنا شرکت برای عموم آزاد است WWW.navideshahed.com کانال ایتا @pooyeshquran1402 زمان ثبت نام ۶ مرداد لغایت ۸ شهریور ۱۴۰۲ 🆔 @Gilan_Press
یکشنبه🌸 ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ه.ش ۱۹ محرم۱۴۴۵ قمری سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳ مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا﴿۲۳﴾ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. کانال یاران وفادار انقلاب اسلامی https://eitaa.com/yaran_vafadar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خانم طناز بحری فوق‌تخصص خون و سرطان خون که در دانشگاه اراسموس هلند درس خونده. ایران رو کشتی نوح می‌دونه و با همه امکاناتی که در هلند براشون فراهم بود به ایران برگشت ... 📆 ۱۴۰۲ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75 @zamanehh
کرایه‌ها از ایران تا کربلا: هزینه‌ی اتوبوس از شهرهای مرکزی ایران به مرز مهران (یا بالعکس): 600000 تومان هزینه‌ی اتوبوس از مرز مهران تا کربلا یا بالعکس: 10000 دینار (350000 تومان) هزینه‌ی ون از مرز مهران تا کربلا یا بالعکس: 15000 دینار (525000 تومان) هزینه‌ی تاکسی از مرز مهران تا کربلا یا بالعکس: 25000 دینار (875000 تومان) هزینه‌ جابجایی بین شهرهای زیارتی با ماشین‌های عتبه‌ی حسینی (واقع در مقابل باب السدره): هزینه‌ی ون از کربلا به «کاظمین سامرا سید محمد» و مجددا برگشت به کربلا: 13000 دینار (455000 تومان) هزینه‌ی ون از کربلا به نجف: 5000 دینار (175000 تومان) نکته: سرویس‌های عتبه‌ی حسینی در ایام منتهی به اربعین متوقف خواهد شد. برای استفاده از این سرویس‌ها لازم است ده روز زودتر کربلا باشید. هزینه‌ جابجایی بین شهرهای زیارتی با ماشین‌های آزاد: هزینه‌ی ون از کربلا به کاظمین: 6000 دینار (210000 تومان) هزینه‌ی ون از کاظمین به سامرا: 7000 دینار (245000 تومان) هزینه‌ی ون از سامرا به کربلا: 15000 دینار (525000 تومان) هزینه‌ی فرودگاه نجف به داخل شهر نجف (یک خودروی دربستی): 5000 دینار (175000 تومان) نکته: تاکسی‌های داخل فرودگاه حتی تا 20000 دینار هم قیمت می‌دهند. بگردید تا قیمت مناسب پیدا کنید. هنگام برگشت، اگر اتوبوسی به مقصد شهر خودتان در پایانه‌ی مرزی پیدا نکنید؛ باید با تاکسی از مرز به ترمینال شهر مهران بروید. این فاصله 13 کیلومتر است و کرایه‌ی ماشینِ دربستی آن نهایتا 100000 تومان خواهد بود. تاکسی‌ها بعضا کرایه‌ی بیشتری مطالبه می‌کنند. بگردید تا قیمت مناسب پیدا کنید. هزینه‌ی هتل در ایام عادی: بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دینار نکات مهم: هزینه‌ی هزار دینار به قیمت 35000 تومان محاسبه شده است. جهت احتیاط 20 درصد به کرایه‌ی ماشین‌های آزاد اضافه کنید. (قیمت‌ ماشین‌های عتبه‌ی حسینی مصوب بوده و افزایش احتمالی ندارد). سوالات و تجربیات از سفر اربعین👇 http://eitaa.com/joinchat/623706320C1d9f760b11 🔺عماد داوری دولت‌آبادی👆👆
🌹 ۱۵ مرداد ۱۳۶۶ شهادت خلبان «عباس بابایی» یکی از دلاورترین قهرمانان جمهوری اسلامی ایران در ۸ سال دفاع مقدس است. ♦️ تصویری از دیدار این خلبان تیز پرواز ایرانی با امام خمینی(ره) ✍دست خط امام پس از شهادت عباس بابایی: خداوند رحمت فرماید این شهید سعید ما را. 🕊شادی روح بلندشان صلوات 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ کاربر آمریکایی نوشته سوار آسانسور شدم، اینا رو دیدم ، وحشت کردم !!! ❌ چند ده هزار نفر در بریتانیا و آمریکا و کشور های غربی، زندگی حیوانی دارن! اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ☫ قرارگاه مردمی اجتماعی امام صادق(ع) جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی جنوبغرب استان تهران 📣 با ما همراه باشید 👇 @jebheengelab
🔴 لایحه عفاف و حجاب 🔴 خروج از انفعال حاکمیت در درون جریان حزب‌الهی گروه‌هایی هستند که ماه‌هاست تمام فکر و ذکرشان حجاب - آن هم با یک فهم عرفی از مسئله - بوده و برای آن کار رسانه‌ای کرده‌اند. حالا و پس از ماه‌ها به نقطه‌ای رسیدیم که لایحه‌ای مرتبط با این موضوع که با اجماع نسبی سه قوه همراه است، قرار شده در صحن علنی مجلس بررسی شود، آن هم نه خود لایحه بلکه بررسی آن. اما در کمال تعجب می‌بینیم که همان گروه‌ها منتقد اصلی لایحه هستند. در واقع کسانی که ماه‌هاست به دنبال رسیدن به این نقطه بودند، الآن مخالفانِ اصلیِ پیشرفت در این مسئله هستند! اصلی‌ترین بخش اعتراضشان نیز در دو چیز خلاصه می‌شود؛ 👈 قانون به اندازه کافی دست آمر به معروف را باز نگذاشته و از او حمایت نمی‌کند. 👈 حذف میدانی پلیس و سپردن کار صرفاً به دوربین‌ها موجب می‌شود این لایحه اثربخش نباشد. هر چند ممکن است هر دوی این ایرادات و ایرادات دیگر وارد باشد اما فهم یک موضوع آنقدرها هم پیچیده نیست. اگر فوریت لایحه فردا رأی نیاورد، عملاً تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچگونه پیشرفتی در این مسئله حاصل نمی‌شود، حتی با هر گونه فشار افکار عمومی و فشار مجازی! هم به جایی نخواهید رسید چون فرصتی برای این مجلس باقی نمی‌ماند که به بررسی لایحه بپردازد ... (تازه این‌ها منوط به این است که لایحه به جهت اصلاحات ساختاری و جزئی در راهروهای شورای نگهبان، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام قفل نشود!) روی بد ماجرا هم این است که نقاط بسیار مثبت لایحه در بازدارندگی از فعالیت سلبریتی‌ها، کسب و کارهای متخلف، ساماندهی فضای مجازی و ... دیده نمی‌شود و عملاً دوستانی که داعیه‌دار مطالبه‌گری در این موضوع بوده‌اند، زحمت چند ماه گذشته خود را نمی‌بینند! (مهم) پی‌نوشت: شخصاً مسیر عبور از بی‌حجابی و عریان‌نمایی در جامعه رو مسیر طی شده نمی‌دونم، یه زمانی هم داشتم براش می‌نوشتم، اما همون موقع بعد از اینکه لایحه اولیه حجاب اومد دیگه ادامه ندادم! چرا؟! وقتی حاکمیت اقدامی می‌کنه، اثربخشیش فقط در حمایت حداکثری‌ست، خصوصاً در این جنس موارد که اختلاف نظر بسیار زیاد هست. لایحه فعلی هم اگر صرفاً کارکردش این باشه که حاکمیت رو از انفعال خارج کنه، کار بسیار بزرگی کرده و طبیعتاً میشه ایرادات احتمالی رو به مرور زمان برطرف کرد، اما اگر بررسی لایحه فردا تصویب نشه عملاً حاکمیت درگیر و کم‌اثر خواهد شد، مثل چند ماه گذشته ...
🔰 ڪلام بیهوده 🌷 آیٺ اللہ حسن زاده آملی(ره) : 🖋 یڪ روز بعد از نماز صبح همانگونه ڪه در سجاده نشسته بودم و مشغول مناجاٺ و ذڪر پروردگار متعال بودم ، 💥مڪاشفہ ای برای من اتفاق افتاد 🖋 در مڪاشفه دیدم لبهای من را با نخ و سوزن می دوزند و بسیار هم درد و رنج دارد ☘ بعد به من گفتند این باطن عمل و سزای ڪسی اسٺ ڪه زبانش را از حرفهای بیهوده نگه نمیدارد. ارسال کننده: انوش بخشی نژاد
رسول عزیزی نژاد
26.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ دستگیری رییس مرکز توسعه یکی از شرکت های مهم در حوزه فضای مجازی ❌ مگه نگفتی رادان نمی تونه پیدات کنه نه تنها دوران بزن در رو گذشته، دوران توییت بزن در رو هم گذشته❗️ 👈🏻 هیچکدام از حرکت های اجتماعی شما از نگاه نیرو های امنیتی و انتظامی پنهان نیست. اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
🔴 به گزارش ستاد اربعین استان گیلان؛ 🔰هزینۀ پارکینگ‌های مرزی در ایام اربعین مشخص شد 🔻رئیس ستاد مرکزی اربعین: ▪️در ایام اربعین هر شبانه‌روز پارک خودرو در پارکینگ‌های مرزی ۲۵ هزار تومان است. 🌐 ستاد اربعین حسینی استان گیلان سروش: splus.ir/arbaeingilan ایتا: eitaa.com/arbaeingilan بله: ble.ir/arbaeingilan روبیکا: rubika.ir/arbaeingilan سایت اینترنتی: https://arbaeingilan.ir/ اینستاگرام: instagram.com/arbaeingilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو تا از همسایه‌هامون برای بچه‌هاشون موکب زدن تو محله😎 بعد به بقیه آشناهام گفتن بچه‌هاتون رو بیارین. قشنگه‌ها، نه؟😇 🔺عماد داوری دولت‌آبادی
هوالعزیز نقدی بر یک نگاه و نظریه (جداسازی اخلاق فردی از رفتار حکمرانی) عده‌ای از تحلیلگران معتقدند ؛ صفات منفی یزید مانند زن بارگی ، شرابخواری ، میمون بازی، اسراف، کاخ نشینی و.‌‌.. بخودش مربوط میشود و مورد توجه آقا امام حسین (ع) در مخالفت با حکومت یزید نبوده است . ان‌چیزی که اقا امام حسین( ع) را وادار به عدم پذیرش یزید کرد؛ سبک حکمرانی یزید لعنه الله علیه ازجمله ؛ رواج بی‌عدالتی، تغییر سنت‌های اسلامی، غارت بیت المال، استبداد مطلق ، قتل و غارت جان و‌مال مردم و... بوده است. به عبارت دیگر می‌خواهند بگویند؛ احوالات و اعتقادات شخصی حاکمان از سبک حکمرانی آنان جداست . باز به عبارت دیگر می‌خواهند بگویند ؛ افراد با خصایص و اعتقادات و سبک زندگی فاسد هم میتوانند، حاکمان با شرفی برای جامعه باشند. در نقد این نگاه چند نکته را به استحضار می‌رسانم؛ از نگاه یزید لعنه الله علیه آقا امام‌حسین(ع) باید کشته میشد . چرا؟؟ برای اینکه امام از اساس با حکومت کاخ نشینان و افراد فاسخ و فاسد بر مردم مخالف بودند. دلیلش مشخص است ؛ افراد فاسد و فاسخ، افراد فاسد و فاسخ را در اطراف خود جمع میکنند و دنیای مورد نظر آنها دنیای پر از فسخ ‌ فجور است . از همین نگاه افراد فاسد در نهایت دنیا و آخرت مردم را نابود میکنند . ضمن اینکه ، فاسخ، فاسخ نمی شود مگر با؛ غارت جان و مال مردم ، غارت بیت المال ، عادت به زندگی در کاخ ، بریز و بپاش از بیت المال ، اسراف و... بنابراین چون امام با رواج بی عدالتی و قتل و غارت مردم جهت جمع آوری ثروت و قدرت و... مشکل دارد. پس با حکومت فرد فاسدی مانند یزید مشکل دارد. پس یزید با فردی طرف شده است که با خشت خشت آجر خانه اش ، با لحظه لحظه زندگیش، با گوشه گوشه اخلاقش مخالف بوده است . چه‌ وقت جنگ یزید و آقا امام حسین (ع) در تاریخ تمام میشود؟ آن هنگامی که یزید هر چه ثروت و قدرت و موقعیت از بیت المال دارد همه را واگذار کند و به درون کلبه اش برگردد. یعنی یزید باید برگردد به ۱۶ سال قبل از بدنیا آمدن خودش . برگردد به روزی که پدرش با تصاحب حکومت شام به فرمان خلیفه دوم، شروع به جمع آوری مال حرام ، ساختن کاخ سبز و پایه ریزی برای حکومت جابرانه نموده بود. آن چیزی که یزید را یزید کرد؛ نطفه نجس پدرش بود، ارتزاق از مال حرام بود ، زندگی در کاخ سبز اشرافی بود، لقمه های حرام، تربیت غلط، معلمین یهودی و فاسد و... بود . برابر این نگاه ؛ یزید یک شبه یزید نشد . میمون بازی و سگ بازی یزید، باعث شد، حرمت آدم‌ها در نزذ یزید، از بین برود و جان ومال آنها ارزشی نداشته باشد. شرابخواری یزید، یزید را لایعقل کرد و اورا در غارتگری و بی حرمتی به بیت المال و ناموس مردم حریص کرده بود . کاخ نشینی یزید ، یزید را یاغی ، متکبر و زن باره و شرابخوار کرده بود. مگر میشود؛ زن بارگی، میمون بازی ، هم نشینی با سگ ، نجاست خواری ‌و خلاصه اخلاق ، اعتقادات، رفتار ، معاش و محیط زندگی و... یزید را از سبک حکمرانی و عملکرد یزید یعنی از قتل و غارت و ظلم به مردم جدا کرد ؟ قرآن مجید در بیان مجموع این خصایص منفی در انسانها، از واژه مترفین و مستکبرین یاد میکند و آنها را مورد لعن و سرزنش قرار میدهد. مترفین و مستکبرین دشمنان خدا و باعث فساد در روی زمین هستند . بنابراین همانگونه که صفات ، عادات ، افکار ، اعمال و خصایص جابرانه یزید ، یزید را وا دار به کشتن امام حسین (ع) نمود، وجود فساد در رفتار و گفتار و خصایص هریک از حکام ، امرا ، وزرا ، وکلا ، مدیران و...میتواند به همان اندازه موحب یاغیگری آنها بشود. بعبارت دیگر؛ هرگز ممکن نیست، حکام فاسد ، موجب گسترش عدل و انصاف و آبادانی بر روی زمین بشوند. علیرضا تنهای کیسمی ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ @alirezatanha110 بررسی و تحلیل اخبار و رویدادهای ایران و جهان
🔴‏انهدام یک اصلاح‌طلب
یاران وفادار
🔴‏انهدام یک اصلاح‌طلب
احسن اینقدر این جماعت کدخدا طلب نادان هستند . واقعا عجیبه. چطوری هنوز خلع لباسش نکردند اما پاسخ دندان شکن بود .