هدایت شده از گل یاس
محمود+کریمی-+دو+چشم+بی+رمق+وا+کن+پدر+جان-+رحلت+پیامبر.mp3
8.27M
◾️ دو چشم بی رمق وا کن پدر جان..
◾️ ملک الموت مزن شعله به زخم جگرم
وای من گر تو مدارا نکنی با پدرم
صبر کن سیر ببینم رخ بابایم را
چه کنم سدّ نگاهم شده اشک بصرم
✍ «غلامرضا سازگار»
🎙 «حاج محمود کریمی»
🏴 رحلت رسولالله(ص) و شهادت امام حسن(ع) تسلیت باد 🏴
8.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 قصه «دوستان و دشمنان بهترین پیامبر دنیا» قسمت اول
✍️ نویسنده: محمد رضا فرهادی حصاری
🎤 با اجرای:ناهید هاشمنژاد، راحیل سادات موسوی، محمد علی حکیمی و سما سهرابی
🎞 تنظیم: آقایان علیرضا آذرپیکان و محمد مهدی نقیب زاده
🔷 مناسب سن ۴ سال به بالا
💠 هدف قصه: آشنایی کودکان با زندگانی اهل بیت علیهم السلام
❇️لینک قصه در سایت اندیشه برتر...
https://btid.org/fa/video/220740
22.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🏴🏴🌹🌹🌹🏴🏴🏴
کجا می شود به عمق غربتت رسید
فدای غربتت بشوم یا مولا
یا امام حسن مجتبی(ع)🏴🏴🏴🏴
اثر امیر عباس نوری
سلام ودرود
رحلت رسول خدا (ص) آغاز غربت امیرالمؤمنین و اولاد اوست
امام حسن مجتبی آسمانی میشود، تا قصه ی کرامتش لالایی مادران در گوش فرزندان شود
ارسالی از آقایان امیررضا و امیر حسین پارسایی کد ۶۴۰
هدایت شده از گل یاس
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱ شمسی
میلادی: Tuesda 26 september 2022
قمری: الثلاثاء ٢٩ صفر ١٤٤٤
🌹 امروز متعلق است به:
🔸حضرت امام حسن مجتبی و امام حسین عليهما السّلام
💠 اذکار روز:
👈صد مرتبه ذکر یا قاضى الحاجات
👈۱۲۹مرتبه یالطیف بگوید تا مال کثیر یابد.
🙏بارالها در فرج حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف تعجیل فرما و گره از مشکلات همه مردم باز کن
✅ وقایع روز:
🇮🇷روز سرباز
⏳🗓روز شمار تاریخ:
⬛️⌛️۰۱ روز تا شهادت حضرت امام رضا علیه السلام (۲۰۳ ه ق)
⬛️⌛️۰۲ روز تا شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به روایتی
⬛️⌛️۰۶ روز تا شهادت حضرت سکینه خاتون سلام الله علیها (۱۱۷ ه ق)
⬛️⌛️۰۹ روز تا شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام و آغاز امامت حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف (۲۶۰ ه ق')
هدایت شده از گل یاس
4_5924657069843023689.mp3
1.67M
🔸ترتیل صفحه 553 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام حجاز
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
هدایت شده از گل یاس
نکته تفسیری صفحه ۵۵۳:
فرار بی ثمر:
یهودیان، خود را نژاد برتر و دوستان ویژه ی خدا برمی شمردند و ادّعا می کردند که اگر گناه هم کنند، تنها مدّت کمی در آتش می سوزند، و بهشت ابدی، ویژه ی آنان است، و نه مردمِ دیگر! خدا در این آیات به یهودیان پیشنهاد می کند که اگر ادعای آنان درست است، از خدا بخواهند که هر چه زودتر مرگشان را برساند تا به بهشت جاوید برسند و تا ابد در نعمتهای بی پایان خدا بمانند؛ امّا آنان هیچگاه چنین آرزویی نکردند؛ زیرا می دانستند که به سبب گناهان و ستمهای فراوانشان، آینده ای بسیار دردناک در انتظارشان است. خداوند پس از بیان این مطلب، به یک نکته ی کلّی اشاره می کند، و آن، «قانون عمومی مرگ» است؛ قانونی که برای هر کس که در این دنیا پا می گذارد، بدون استثنا اجرا خواهد شد و هیچکس راه فراری از آن ندارد؛ چنانکه آیه ی 185 سوره ی آل عمران به صراحت می فرماید که تمام مردم، مرگ را خواهند چشید. مشکل این است که بیشتر مردم، این قانون قطعی آفرینش را دوست ندارند، و به فرموده ی آیه ی 8 ، از آن فرار می کنند؛ به کسی که از آن سخن می گوید، رو ترش می کنند و «دور از جان» می گویند؛ دوست ندارند به آن فکر کنند و مرگ را برای همسایه می دانند! در حدیثی می خوانیم که روزی امیر مؤمنان علی علیه السلام در تشییع جنازه ی کسی حضور داشت و دید که در آن وضعیت، شخصی به شوخی و خنده مشغول است. فرمود:
«گویی مرگ برای افرادی غیر از ما نوشته شده، و گویی حتمی بودن آن برای دیگران است؛ و گویی مردگانی که ما می بینیم، مسافرانی هستند که به زودی نزد ما باز می گردند. آنان را در گورهایشان جای می دهیم و میراثشان را می خوریم؛ گویی ما پس از آنان همیشه زنده خواهیم ماند!»[1]
به راستی علّت فـرار از این حقـیقت قطعـی چیست؟ شاید بتوان برای آن، سـه علت ذکر کرد:
1ـ ایمان نداشـتن به زندگی پس از مرگ، مهم ترین علت ترس از آن است. اینکه انسان، مرگ را با نیستی مساوی بداند، باعث فرار او از آن می شود؛ امّا اگر ایمان داشته باشد که مرگ فقط پل ارتباطی دنیا و آخرت و راه رسیدن به زندگیِ بسیار بهتر و وسیع تر است، مرگ را از عسل شیرین تر میشمارد. در تاریخ نقل شده که یاران ویژه ی امام حسین علیه السلام در عاشورا، خوشحال و خندان بودند و برای شهادت در راه خدا لحظه شماری می کردند.
2ـ دلبستگی بیش از حد به دنیا: علاقه ی شدید به چیزی باعث می شود که دل کندن از آن، سخت شود. دلبستگی شدید به مال، مقام، همسر و فرزند و... نیز عامل فرار انسان از مرگ است؛ زیرا مرگ، عامل جدایی او و چیزهای مورد علاقه اش است. بدین علت، در آموزه های دینی ما، از دلبستگی افراطی به دنیا نهی شده است.
3ـ کم بودن خوبی ها و زیاد بودن بدی ها:
گناهان زیاد نیز باعث ترس از مرگ است؛ زیرا انسان می داند که کیفر اعمالش را خواهد چشید. از این رو تلاش می کند لحظه ی کیفرش را به تأخیر بیندازد؛ که البته این تلاشی بی فایده و بی ثمر است[2].
[1] - نهج البلاغه، حکمت122
[2] - در نگارش این متن از تفسیر نمونه، ذیل آیۀ مورد بحث استفاده شده است.
ختم قرآن کریم گرامی داشت هفته دفاع مقدس
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfK9YG3xEwG0TqhS-spR21ww7Y3q775c4QPLQZRcjDfuAisHw/viewform