هدایت شده از 🌷شمیم یار🌷
2_144205349504869962.pdf
664.2K
🌺مسابقه سیاسی بهارستان ۱۲🌺
۶۰ هدیه ۱۰میلیون ریالی
۴۰ هدیه ۵میلیون ریالی
ویژه ملک های ۲،۲۱،۲۲،۲۳،۲۴
از عزیزان خواهشمند است پس از تکمیل ، نشریه را✍ به صورت فیزیکی✍ تحویل مدیریت سیاسی مجموعه خود دهند.
🚨مهلت شرکت در مسابقه ۱۳ اسفند ماه
هدایت شده از 🌷شمیم یار🌷
🌹🎬جشنواره خانگی ویژه نیمه شعبان-مهلت ارسال آثار 8 اسفند 1402 (ویژه ملک های 2،21،22،23،24) آثار خود را به مدیر کانال ارسال نمایید.🎬🌺
📣 برگزاری نشست سیاسی_ انتخاباتی
💬موضوع: انتخابات و مشارکت
🎙سخنران: دکتر فدوی
🕖زمان: دوشنبه1402/11/30 ساعت ۱۹
🌍آنلاین از طریق اسکای روم
بر روی آدرس زیر کلیک کنید و با گزینه مهمان وارد شوید👇👇👇
https://www.skyroom.online/ch/gshreza/entekhabat
🌻🌻
هدایت شده از 🌷شمیم یار🌷
📣 برگزاری نشست سیاسی_ انتخاباتی
💬موضوع: انتخابات و مشارکت
🎙سخنران: دکتر فدوی
🕖زمان: دوشنبه1402/11/30 ساعت ۱۹
🌍آنلاین از طریق اسکای روم
بر روی آدرس زیر کلیک کنید و با گزینه مهمان وارد شوید👇👇👇
https://www.skyroom.online/ch/gshreza/entekhabat
🌻🌻
🌹 تقویم شیعه🌹
شمسی: سه شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ هجری شمسی
میلادی:Tuesday 20 february 2024
قمری: الثلاثاء ۱۰ شعبان ۱۴۴۵ هجری قمری
🌹 متعلق است به:
🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام
🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام
🔸حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام
📿 اذکار روز:
👈صد مرتبه یا ارحم الراحمین
👈۹۰۳مرتبه یا قابض بگوید تا به حاجت خود برسد.
🙏بارالها در فرج حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف تعجیل فرما و گره از مشکلات همه مردم باز کن
✅ وقایع روز:
مناسبت خاصی ثبت نشده است
🗓روزشمارتاریخ:
💐⏳۰۱ روز تا سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام (۳۳ه ق)و روز جوان
💐🌹⏳۰۵ روز تا ولادت باسعادت حضرت قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف (۲۵۵ه ق)
💐⏳۲۱ روز مانده به رمضان المبارک
#طوفان_الاقصی
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّــکَ_الفَــــرَج
#لبیک_یا_خامنه_ای
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۵۷🌷
قیاس، ممنوع:
دین اسلام شامل احکام و دستورهای فراوانی است که مسلمانان باید آن ها را به کار گیرند تا به خشنودی خدا و سعادت دنیا و آخرت دست پیدا کنند؛ احکامی که از ابتدا تا انتهای عمر انسان را پوشش می دهد و در زمینه های گوناگون فردی و اجتماعی او، برنامه هایی را از سوی خدا ارایه می کند. این احکام را پیامبر اسلام از سوی خدا برای مردم آورد و پس از او، امامان معصوم، مسئولیّت بیان آن ها برای مردم را ایفا کردند. اسف انگیز این که پس از پیامبر، بسیاری از مسلمانان از اهل بیت فاصله گرفتند و به سبب جدایی از چشمه ی زلال معارف اسلامی مجبور شدند برای درک احکام و دستورهای خدا، به روش های نادرست و باطلی روی کنند. یکی از آن روش ها، «قیاس» بود. منظور از قیاس این است که موضوعی را با موضوعی دیگر که از بعضی جهات با آن شباهت دارد، مقایسه کنیم و بدون این که از علّت حکم یکم به درستی آگاه باشیم، همان را در باره ی موضوع دوّم اجرا کنیم. مثلاً عرق انسان را با بول او مقایسه کنیم که نجس است و باید از آن پرهیز کرد و بگوییم چون از برخی جهات و از جمله اجزای ترکیبی، مانند هم هستند، پس هر دو نجس اند و عرق هم حکم بول را دارد و باید از آن نیز پرهیز کرد؛ در حالی که این دو اگرچه در پاره ای از جهات با هم شباهت دارند، از جهاتی متفاوت اند: یکی رقیق تر و دیگری غلیظ تر است؛ پرهیز از یکی، کار ساده ای است، و پرهیز از دیگری، بسیار مشکل و طاقت فرساست.
علاوه بر این، علّت حکم نخست به طور کامل برای ما روشن نیست و این فقط یک مقایسه ی تخمینی است. این کار مانند این است که یک فردِ عادّی و ناآگاه از علوم پزشکی، نسخه ی یک بیمار را به سبب شباهتِ مریضی او با بیمار دیگر، به او نیز تجویز کند؛ در حالی که در کنار این شباهت ممکن است آن دو ده ها تفاوت با هم داشته باشند و مثلاً از نظر میزان تحمّل نسبت به دارو، گروه خونی، میزان اوره، قند و چربی و ... مانند یکدیگر نباشند. از این رو پیشوایان معصوم ما قیاس را بسیار محکوم کرده و باطل شمرده اند و پیروان خود را به پیروی از دستورهای خود در همه ی زمینه ها دعوت کرده اند. در حدیثی نقل شده که روزی ابوحنیفه(یکی از پیشوایان مذاهب چهارگانه ی اهل سنّت) نزد امام صادق آمد. امام به او فرمود: به من خبر داده اند که تو در احکام خدا قیاس می کنی. ابوحنیفه گفت: آری، چنین است؛ من قیاس می کنم. امام فرمود: این کار را دیگر تکرار نکن؛ زیرا نخستین کسی که قیاس کرد، ابلیس بود؛ آنجا که گفت: «خَلَقتَنی مِن نارٍ وَ خَلَقتَه{ مِن طین»(مرا از آتش آفریدی و او را از گِل خلق کردی). او آتش و گِل را با هم مقایسه کرد؛ در حالی که اگر نورانیّت و روحانیّت آدم را با نورانیّت آتش مقایسه می کرد، تفاوت میان آن دو را درمی یافت و برتری یکی را بر دیگری تشخیص می داد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نهج_البلاغه
▫️مَنْ أَيْقَنَ بِالْخَلَفِ جَادَ بِالْعَطِيَّةِ
🟤كسى كه يقين به پاداش و عوض داشته باشد در بخشش سخاوت به خرج مى دهد
✍️جمله غرائز مسلم انسان جلب منفعت و دفع ضرر است; انسان همیشه مى خواهد کارى انجام دهد که سودى براى او داشته باشد یا ضررى را از او دور سازد و در همین راستا حاضر مى شود مواهبى را که در اختیار دارد براى رسیدن به امور مهم ترى هزینه کند و تمام تجارت هاى مادى با همین انگیزه صورت مى گیرد. در تجارت معنوى که قرآن نیز از همین لفظ براى آن استفاده کرده مانند آیه شریفه (هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَة تُنجِیکُمْ مِّنْ عَذَاب أَلِیم) نیز بر همین اساس کار مى کند، بنابراین کسانى که به وعده هاى الهى ایمان و یقین داشته باشند و بدانند در برابر هر انفاق در راه خدا، بهتر و بیشتر از آن را در این دنیا یا در آخرت و یا در هر دو دریافت مى کنند هرگز در انفاق کردن تردیدى به خود راه نمى دهند; سخاوتمندانه مى بخشند و از اموال و ثروت هاى خود در این راه با روى گشاده استقبال مى کنند.
📘 #حکمت_138
10.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نه لبنان نه غزه نه ایران نه عراق اینجا ملبورن استرالیاست👌
واکنش یک برانداز به برگزاری #نماز_جماعت در ملبورن استرالیا!!!🤔
🪓برشی از برنامه تلویزیونی #پاورقی
#انقلاب_اسلامی
#مرکز_تخصصی_نماز