eitaa logo
🌷شمیم یار🌷
2.4هزار دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
6.8هزار ویدیو
687 فایل
مسابقات این کانال مخصوص خانواده ها و فرزندان ملک 2، 21، 22، 23، 24 می باشد. به خدا توکل می کنیم. راه شهدا ادامه دارد ارتباط با ما @mmrezab313
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5879958460430288974.mp3
5.23M
🔳 احساسی 🌴بدم الحسین 🌴راهیم کن حرم حسین 🎙 👌بسیار دلنشین
سوزن و دستِ کفش دوز 🔹روزی کفاشی در حال تعمیر کفشی بود، ناگهان سوزن کفاشی در انگشتش فرو رفت. 🔸از شدت درد فریادی زد و سوزن را چند متر دورتر پرت کرد... 🔹مردی حکیم که از آن مسیر عبور می‌کرد ماجرا را دید سوزن را آورد به کفاش تحویل داد و شعری را زمزمه کرد: درختی که پیوسته بارش خوری تحمل کن انگه که خارش خوری 🔸حکیم به کفاش گفت: این سوزن منبع درآمد توست. این همه از آن فایده حاصل کردی یک روز که از آن دردی برایت آمد آن را دور می‌اندازی! 💢 نتیجه اینکه اگر از کسی رنجیدیم خوبی‌هایی که از جانب آن شخص به ما رسیده را به یاد آوریم، آن وقت نمک‌نشناس نبوده‌ایم و تحمل آن رنج نیز آسان‌تر می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫 گرمازدگی در اربعین 🌱 بزرگوارانی که لیاقت پیاده روی را دارید، حتما این کلیپ را ببینید. 🥵 ممکن است شخصی دچار گرمازدگی شود و شخص ماهری آنجا حضور نداشته باشد. 💧کمک شما برای فرد،بسیار حیاتی است.💧
28 Eterazha Dar Majlese Yazid.mp3
17.12M
▪️" صباحاً و مساءً " بشنویم مصیبتی را که او هر صبح و شام می‌بیند و خون می‌گرید! 🎵 روایت بیست و هشتم: اعتراض ها در مجلس یزید ...
1_2691370058.mp3
10.38M
🔰 های_ویژه_کودکان 👌۵ تا ۱۲ سال 👤 🔸قسمت: ششم 🔹موضوع: جنگ ایران و عراق 📓منبع: کتاب سلام بر ابراهیم 📚تهیه کننده: قصه قهرمان ها 🚨ادامه دارد ...
Clip-Panahian-VazifeArbaeen.mp3
1.23M
💠 احساس تکلیف برای اربعین 🔻آیا واقعا لازم است همه در اربعین برن کربلا؟ 🔻مگر نگفتند هر زمان حال داشتی برو زیارت؟!
28.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تیزر تبلیغاتی قرارگاه مردمی قرآنی اربعین
🎤🎤همراهان عزیز در خصوص نحوه برگزاری مسابقه ویژه اربعین حسینی(ع)، پیشنهادات خود را به مدیر کانال ارسال نمایید.🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 ویژه نامه از کوفه تا شام - شماره 9️⃣ ⭕️ زینب کبری، کاخ یزید را حسینیه کرد❗️ 🔻زینب کبری: تمام خاندان تو را جدم پیامبر آزاد کرد! 🔹هنگام ورود اسرای کربلا به کاخ پادشاهی یزید بن معاویه درخواست کرد تا با زینب کبری سخن بگوید؛ اما این بانو در همان ابتدا گفت: روزگار مرا با تو هم سخن کرده و الا تو هیچگاه لیاقت هم کلام شدن با من را نداشتی؛ او در ادامه یزید و خاندانش را برده‌هایی آزادشده از جانب پیامبر خواند. ✅ تولید از ما، انتشار با شما 📎 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/video/255968
تصاویر اردوی یاران ولایت ویژه دختران هفتم تا دوازدهم در شهر مقدس قم یکم تا سوم شهریور
تصاویر اردوی یاران ولایت ویژه دختران هفتم تا دوازدهم در شهر مقدس قم یکم تا سوم شهریور
صفحه 280 قرآن کریم
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۸۰🌷 نعمت های خدا را گرامی بداریم: خداوند در این آیات از شهر آباد و خرّمی سخن می گوید که مردمش در آرامش و امنیّت زندگی می کردند؛ نعمت های خدا از هر طرف به سویشان می رسید و رنگ گرسنگی و فقر را به خود نمی دیدند. آنان امّا به جای سپاسگزاری نعمت های خدا، به ناسپاسی و قدرناشناسی روی کردند و پس از نمک خوردن، نمک‏دان شکستند. خدا نیز به کیفر ناسپاسی، آن نعمت ها را از ایشان گرفت و طعم تلخ فقر و ناامنی را به آنان چشاند. در برخی از روایات اهل بیت می خوانیم که این ماجرا مربوط به یکی از اقوام بنی‏ اسرائیل است. در حدیثی از امام صادق نقل شده است: «گروهی از بنی‏ اسرائیل چنان زندگی مرفّهی داشتند که حتّی از مواد غذایی خود به‏ خصوص از آرد و خمیر گندم مجسمه هایی کوچک می ساختند و گاهی با آن بدن خود را نیز پاک می کردند؛ ولی انجام کار آن ها به جایی رسید که مجبور شدند همان مواد غذایی آلوده را بخورند، و این [ماجرا]، همان است که خدا [در قرآن] به آن اشاره کرده و فرموده: «ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً قَریَة ...» .» این آیه، هشداری به آن هاست که همیشه نیمی از غذای اضافی خود را به زباله دان می ریزند؛ هشداری به آنها که در سفره ای برای سه چهار میهمان، چند نوع غذای رنگین می چینند که بیست نفر می توانند از آن بخورند و سیر شوند، و حتّی حاضر نیستند باقی مانده ی آن را به افراد گرسنه و تهی‏دست بدهند؛ هشداری به آن ها که مواد غذایی را در خانه ها برای مصرف شخصی و در انبارها برای گران تر فروختن ذخیره می کنند و آن قدر نگه می دارند که گاهی می گندد و فاسد می شود، و حاضر نمی شوند به قیمت ارزان تر یا رایگان در اختیار دیگران بگذارند! آری، همه‏ ی این گناهان، در پیشگاه خدا مجازات و جریمه دارد، و کمترین مجازاتش، از دست دادن این نعمت هاست. اهمّیّت این موضوع وقتی روشن تر می شود که بدانیم مواد غذایی روی زمین نامحدود نیست و به مقدار این مواد، نیازمندان و گرسنگانی وجود دارند که استفاده‏ ی نادرست از این مواد، باعث محرومیت گروهی از آن ها می شود. از این رو در روایات اسلامی به این نکته توجّه ویژه ای شده است. در حدیثی از امام صادق می خوانیم: «پدرم [امام باقر] ناراحت می شد از این که بخواهد دستش را که به غذا آغشته بود، با دستمال پاک کند؛ بلکه به احترام غذا، دست خود را می مکید؛ یا اگر کودکی در کنارش بود و چیزی در ظرف او باقی مانده بود، آن را پاک می کرد. پدرم می فرمود: گاه می شود غذای کمی از سفره بیرون می افتد و من دنبال آن می گردم؛ تا حدّی که خدمتگزار منزل می خندد [که چرا دنبال یک ذرّه غذا می گردم]. پیش از شما، جمعیتی زندگی می کردند که خدا به آن ها نعمت های فراوانی داده بود؛ امّا آن ها ناشکری کردند و مواد غذایی را بی جهت از میان بردند. خدا نیز لطف و برکت خود را از آنان گرفت و آنان را به قحط مبتلا کرد.»
▫️و حَامِلاً لِمَنْ حَمَلَهُ، وَ مَطِيَّةً لِمَنْ أَعْمَلَهُ، وَ آيَةً لِمَنْ تَوَسَّمَ وَ جُنَّةً لِمَن اسْتَلاَْم وَ عِلماً لِمَنْ وَعَى وَ حَدِيثاً لِمَنْ رَوَى، وَ حُکْماً لِمَنْ قَضَى 🟤قرآن نجات دهنده خوبى است براى کسى که به آن عمل کند و مرکب راهوارى است براى آن کس که آن را به کار گيرد، نشانه افتخارى است براى کسى که خود را با آن نشانه گذارى کند، و سپر مطمئنّى است براى آن کس که خود را در پناه آن قرار دهد و علم و دانش پرارزشى است براى کسى که آن را حفظ و نگهدارى کند و گفتار والايى است براى آن کس که آن را روايت نمايد و حکم قاطعى است براى کسى که با آن قضاوت کند ✍️در جمله هاى اول و دوم، مؤمنان به قرآن را به کسى تشبيه مى کند که بر مرکبى از نور سوار شده و به سوى آسمان سعادت در پرواز است مرکبى مطمئن و راهوار.در جمله سوم قرآن را مدال افتخارى مى شمارد براى همه کسانى که آن را نشانه زندگى خود قرار مى دهند آيات قرآن بهترين شعار و نشانه هاى آن بهترين نشانه هاست در جمله چهارم آن را زرهى شمرده که انسان را در نبرد با دشمنان از گزند حوادث، حفظ مى کند. هم دشمنان ظاهرى و مخالفان اسلام و هم دشمنان باطنى و درونى; يعنى هواى نفس و هم دشمنى پنهانى يعنى شيطان در پنجمين و ششمين و هفتمين وصف، اشاره به حديث نقلى و احاديثى که از ناحيه وحى به دست آمده است. در آخرين جمله به کاربرد علمى آن در مسئله قضاوت و داورى اشاره مى کند. بنابراين که قضا در اين جمله به معناى داورى در مخاصمات باشد، و اگر قضا هر گونه حکم و قضاوت را شامل شود، همه احکام فقهى و عقيدتى را در بر گيرد 📘