eitaa logo
"یاس کبود جنوب شرق تهران"
181 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
508 ویدیو
10 فایل
●کلاس آموزش مداحی قرچک👈سه شنبه هاوچهارشنبه هاساعت۱۸ ●کلاس آموزش مداحی ورامین👈دوشنبه هاوجمعه هاساعت۱۸_۱۶ ●کلاس آموزش مداحی پیشوا:جمعه هاساعت۱۶ ارتباط با ادمین ها: احمدی+989368626506 شیرازی+989125914300 تاجیک+989191913323
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ گاهی پيش آمده است كه به عنوان يك مداح، برای افراد كمی كه در يك مجلس بطور پراكنده نشسته اندخوانده اید و در همان مجلس براي يك عده كه با فاصله كمی از يكديگر نشسته اند، نيز مداحی كرده اید. شنوندگان مجلس دوم در مورد همان مطالبی كه برای مخاطبان مجلس اول گفته شده است، استقبال بیشتری می نمایند و مجلس گرمتر برگزار می شود. به نظر شما چرا چنين بوده است؟ علت اصلي اين امر آن است كه نميتوان شوندگانی را كه بطور پراكنده نشسته اند به آسانی تحت تأثير قرار داد. هيچ چيز به اندازه فاصله های زياد و فضاهای خالی بين مستمعين، از حرارت و شور مستمعين نمی كاهد. سخنران بزرگی اظهار داشت: «مردم اغلب ميگويند: آيا فكر نمی كنيد هنگامی كه به جای سخنرانی برای يك عده كم برای جمعيت بزرگی سخنرانی ميكنيد بهتر و راحت تر و الهام بخش تر صحبت ميكنيد؟ من در پاسخ ميگويم: خير؛ من ميتوانم به همان خوبی كه برای 12 نفر صحبت ميكنم براي يك هزار نفر صحبت كنم. مشروط به اينكه اين دوازده نفر به دور من جمع شده باشند، بطوری كه فاصله كمی با هم داشته باشند. ولی اگر هزاران نفر با فاصله در مقابلم نشسته باشند برايم با يك اطاق خالی تفاوتی ندارد.» يك فرد در يك اجتماع بزرگ ممكن است فرديت خود را از دست بدهد. او عضوی از جمعيت ميشود و به آسانی تحت تأثير قرار ميگيرد، در حالی كه وقتی تنهاست، چنين نيست. او در جمعيت ممكن است تأثیری بپذیرد كه در صورت تنها بودن، این طور نبود 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بساط صبحِ صادق در شبی بی نور می سوزد محبّت از لَهیبِ شعله ای منفور می سوزد دوباره مَهْبَطِ وَحی است بین محبسِ آتش که واژه واژه اینجا آیه های نور می سوزد دوباره در مدینه سینه ای سوزد ، ولی اینبار ز سمّی که نهان گردیده در انگور می سوزد نه تنها قلب مولا ز آتش این زهر ، تب دارد که از هُرمش کفن در خاکِ سرد گور می سوزد در این دل آتش عشقی است کز یک پرتوِ نورش کَلیمُ اللّٰه و ده فرمان و کوهِ طور می سوزد اگرچه باز هم سوز حَسَد باشد، ولی اینبار سقیفه ، خانه را با کینۀ منصور می سوزد دلِ نمرودیان شاد است در دهلیز این خانه که میراث خلیل اللّٰه زین دستور می سوزد گلستان شد به رویش آتش این خانه امّا او به یاد کودکان و آتش عاشور می سوزد تاجیک «ساده» 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
بسمه تعالی متن تحلیل تشویق و ترغیب در روضه خوانی 🔴کلاس سرگروه های مجمع حضرت یاس کبود در این فایل روضه امام صادق(ع)، قرائت شده توسط حاج حسن خلج را، مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. 💠تشویق و ترغیب روایی گاهی با ذکر روایت می توان ارزش اشک را برای مستمع تبیین کرد و او را برای کسب این فضیلت ترغیب کرد. در این جلسه آقای خلج از این قول معروف استفاده کردند که: «وقتی تو میگی حسین( ع) حضرت زهرا(س) از عرش میگن جانم...» 💠پیام قدر شناسی از پدر و مادر یکی از اصول معنوی مداحی رساندن پیام است که احسان به والدین از تأکیدات مهم اهل بیت (ع) است. در این جلسه آقای خلج، برای شکرانه حال خوب مستمع به او توصیه می کند که دست پدر و مادر را ببوسد. البته این توصیه علاوه بر اینکه پیام در بردارد نوعی غیر کلیشه ای با توجه به عواطف شدید مذهبی ها به والدین، مستمع را تشویق و ترغیب به بکاء می کند. ذیل این پیام جمله فصیح «اسم حسین میاد دلت می جوشه» را حفظ کنید. خوب است ذاکرین عزیز دفتری داشته باشند و اینگونه جمله ها را برای حفظ کردن در آن یادداشت نمایند. 💠تشویق و ترغیب روایی با عبارات «لیاقت پیدا کردی روبرو امام حسین(ع) بنشینی» به روایت امام صادق(ع) اشاره می کند که آن حضرت فرمودند: کسی گریه نمی کنه تا اینکه امام حسین (ع) مقابل او می نشیند و در چشم او نگاه می کند...» در ادامه چند استحسان آقای خلج دارند مثل این جمله که: «امام دست به گردن دوستش می اندازه...» 💠استفاده از اقتضای جلسه در روضه خوانی گاهی در جلسه اقتضائاتی ایجاد می شود که از آن می توان برای روضه استفاده کرد، مثل گریه کودک، صدای ناله زنها و... در این جلسه آقای خلج حین اشاره به روایات، آب نوشیده بودند و از این موضوع استفاده کردند که «خاک به سر من صحبت از لبهای تشنه ابی عبدا... بود به من آب دادند منم خوردم» 💠اصل پیام حسینی بودن سینه چاک و پاک باخته امام حسین (ع) بودن به نوعی مفهوم ایثار و از خودگذشتگی و فرهنگ جهاد را می رساند، در این جلسه آقای خلج بعد از گفتن این پیام با احترام به مستمع گفتند که «شیعه امام صادق(ع) باید سینه چاک و پاک باخته امام حسین(ع) باشه که الحمدا... شماها هستین» 💠اصل احترام به مستمع ذاکرین عزیز بایستی از هر کلمه و عبارت و جمله ای که ممکن است، بی احترامی به مستمع محسوب شود پرهیز کنند و بر عکس از هر فرصتی برای شخصیت دادن و احترام به او بهره ببرند. در این جلسه آقای خلج برای مقدمه چینی روضه، روایتی را نقل کردند که یکی از یاران امام صادق (ع) مدتی به محضر امام نرسیدند و علت غیبتشان این بود که صاحب دختری شده بودند. نکته این بود که به این موضوع اشاره کردند که مدتی نبود و امام نسبت به او ابراز دلتنگی کردند و گفتند که «امام دلشون برای شما گریه کنا تنگ می شه» این جمله به صورت غیر مستقیم به مستمع شخصیت می دهد و این احترام برای مداح نزد مستمع ایجاد مقبولیت می کند که این مقبولیت مهمترین عامل تأثیرگذاری و تاثیر پذیری است. 💠هنر بدن در احترام امام صادق (ع) به نام مبارک فاطمه (س) آقای خلج برای رساندن احترام امام به نام مبارک مادرشان فاطمه(س) با هر بار ذکر نام مبارک حضرت، مقداری سرشان را خم و خم تر کردند و با این حرکت بدن محتوا را به تصویر کشیدند. 💠اشاره به محاسن اماکن جغرافیایی گاهی اشاره به محاسن استان، شهر، محله و... که در آن می خوانیم، نوعی احترام و شخصیت دادن به مستمع محسوب می شود و برای مداح ایجاد مقبولیت می کند. در این جلسه که در شهرستان پیشوا برگزار می شد، آقای خلج به محاسن این خطه و عظمت امامزاده ای که در این منطقه هست اشاره کردند و این اثرگذاری کلام ایشان را دوچندان کرد. 💠هنر بدن در مفهوم «کشیدن» در مصراع « کشیدند طناب و شما زمین خوردی» حالت دست به حالت کشیدن بند به خوبی مفهوم را مجسم کرد و در تکرار مصراع مورد نظر به چند شکل این هنر بدن انجام شد. 💠هنر بدن در «بی هوا زمین خوردن» آقای خلج برای تجسم این مفهوم، در حالتی بدون تعادل از حالت ایستاده خودشان را به حالت نشسته از پله دوم منبر روی محل نشستن سخنران انداختند. در مورد هنر بدن و نکات فنی مذکور بایستی دقت داشت که در خلوت تمرین صورت بگیرد و این فنون و مهارتها و هنرها در وجود ذاکر عزیز ملکه شود و در جلسه خودبخود از مداح صادر شود. 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع) 👈هیئت هفتگی و عمومی مسجد امام حسین(ع)،پایگاه شهدای عبدالعلی پور و مجمع یاس کبود ورامین "قرائت زیارت پر فیض عاشورا و عزاداری شهادت امام صادق(ع)" 🔷با نوای گرم: کربلایی ابوالفضل عرب و مداحان اهل بیت(ع) 🔷زمان: پنج شنبه۱۴۰۲/۰۲/۲۸ ساعت ۲۰:۳۰ 🔷مکان: ورامین؛کارخانه قند؛بلوار شهید قدوسی؛جنب کلانتری شهید قدوسی؛کوچه امام حسین(ع)؛پایگاه بسیج شهدای عبدالعلی پور 📌ه‍یئت مکتب الزهرا(س)📌 ♦️مسجد امام حسین(ع) 🔶پایگاه بسیج شهدای عبدالعلی پور ♦️مجمع ادبی،مذهبی یاس کبود ورامین 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
شـعر داغم من که تمثیلی نخورد آیۀ عشـــقم که تأویلی نخــــورد سوختم پشت در امّا چون حسن پیش چشمم مادرم سیلی نخورد تاجیک «ساده» 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
44.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 به رغم گسترش فضای مجازی، کتاب همچنان در جایگاه والای خود قرار دارد 🔹 رهبر انقلاب در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، در پایان بازدید از نمایشگاه کتاب: فرهنگ‌سازی کشور نیازمند کتاب است و به‌رغم گسترش فضای مجازی، کتاب همچنان در جایگاه والای خود قرار دارد. 📚 💻 Farsi.Khamenei.ir 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin
◾فضیلت روضه‌خوانی برای سیدالشهدا(ع) زيد شَحّام نقل مي كند: ما و گروهى از كوفیان در حضور امام جعفرصادق(ع) نشسته بوديم كه جعفربن عفان طائِی به حضور امام مشرف شد. امام به او فرمود: اى جعفر! به من رسيده است كه تو خيلى خوب در رثای حسين بن علی(ع) شعر ميگوئى؟ جعفر گفت: آرى. امام فرمود: پس شعر بگو! وقتى وى شعر گفت: امام صادق(ع) بقدرى گريه كرد كه اشك‏هاى ایشان برگونه‏‌هاى صورت و ريش مباركش سرازیر گشت و افرادى هم كه حضور داشتند گريان شدند. امام فرمود: ای جعفر! احدى نيست كه درباره مصيبت حسين بن علی(ع) شعر بگويد، گريه كند و ديگران را گريان نمايد، مگر اينكه خداوند- از سر رحمت خود- بهشت را بر او واجب مي كند و او را می آمرزد. طوسی، اختیار معرفه الرجال، ج2، ص574. 🌹با ما همراه باشید👇👇👇 ✅@yase_varamin