eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.8هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
477 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ 🔴منظور از فلق در قُلْ أَعُوذُ بِرَب الْفَلَق چیست؟ِ ✍فلق چاهی است در جهنم که اهل جهنم از شدت حرارت و خوف و ترس آن چاه به خداوند پناه می برند؛ این چاه از خداوند اذن خواست که نفس بکشد خداوند هم به آن اذن داد، وقتی نفس کشید جهنم پر از آتش شد. و از پیامبر اکرم (ص) روایت شده که فرمود: در جهنم یک وادی از آتش است که اهل جهنم از حرارت آن روزی ۷۰ هزار بار به خدا پناه می برند. ودر آن وادی ، اتاقی از آتش است و در آن اتاق چاهی از اتش است و در آن چاه ، تابوتی از آتش است و در داخل آن تابوت، ماری از آتش است که ۱۰۰۰ نیش دارد و طول خر نیش آن ۵۰۰ متر است، و لذا خداوند به پیامبر می فرماید: بگو پناه می برم به آفریدگار فلق 💥یک طایفه از کسانی که اهل این چاه هستند، شرابخواران می باشند. فلق یعنی صدع، صدع به معنای سوراخ در یک چیز سفت و محکم است و مراد این است که در جهنم ، چاهی است که در آن ۷۰ هزار خانه است و در آن خانه ۷۰ هزار اتاق است و در آن اتاق ۷۰ هزار سیاهی است و در آن سیاهی ۷۰ هزار ظرف سم است که همه اهل جهنم باید از اینجا عبور کنند. 📚بحار، جلد۸، مبحث جهنم؛ کفایا الموحدین، مبحث نار ‌‌‌‌✅ کانال یاوران قران http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنرانی حاج آقا قرائتی ✍موضوع: نصیحت زیبای حاج اقا قرائتی به مردم ✅‌‌کانال یاوران قران http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ تفسیر سوره بقره آیه 118 8⃣1⃣1⃣ وَ قٰالَ اَلَّذِینَ لاٰ یَعْلَمُونَ لَوْ لاٰ یُكَلِّمُنَا اَللّٰهُ أَوْ تَأْتِینٰا آیَةٌ كَذٰلِكَ قٰالَ اَلَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِثْلَ قَوْلِهِمْ تَشٰابَهَتْ قُلُوبُهُمْ قَدْ بَیَّنَّا اَلْآیٰاتِ لِقَوْمٍ یُوقِنُونَ. افراد نادان گفتند: «چرا خدا با ما سخن نمی گوید؟ یا برای ما معجزه ای نمی آید؟» کسانی که پیش از اینان بودند[نیز] مثل همین گفتهء ایشان را می گفتند. دلها[و افکار]شان به هم می ماند. ما نشانه ها[ی خود] را برای گروهی که یقین دارند، نیک روشن گردانیده ایم. 🔰باز هم تقاضای نابجا از سوی گروهی ناآگاه از کفار که در برابر دعوت رسول خدا ص می گویند چراغ خداوند مستقیماً با خود ما سخن نمی گوید علامت؟ چرا بر خود ما آیه نازل نمی‌شود؟. قرآن این سؤال و خواسته آن‌ها را خیلی عادی تلقی می‌کند و می‌فرماید این سوالات حرف تازه‌ای نیست و کفار قبل از این‌ها نیز از انبیای پیشین چنین توقعات نابجا را داشتند سپس می‌فرماید طرز تفکر هر دو گروه به یکدیگر شباهت دارد ولی ما برای این‌گونه درخواست‌ها اعتبار و ارزش قائل نیستیم چراکه آیات خودمان را به قدر کفایت برای طالبان حقیقت بیان کرده ایم. ♻️ اصالت به تلاش ولیاقت است نه تقاضا و توقع گروهی هستند که به جای تلاش و بروز لیاقت همیشه توقعات نابجای خود را مطرح می‌کنند « لولا یکلمنا الله». ♻️سنت خداوند اتمام حجت و بیان دلیل است نه پاسخ‌گویی به خواسته‌ها و تمایلات نفسانی هر کس «قدبینا الایات » ✅ کانال یاوران قران http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴یک دست هم صدا دارد ✍تولدِ بابرکتت تجلیِ «إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ» و شهادتت عمل به آیهٔ «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» بود. ◾️ مادر! شهادت مظلومانه‌ات اتمام حجتی بود بر این حرف که یک دست صدا ندارد. آری! قرن‌هاست که صدای مادری جوان، از کوچهٔ ‌بنی‌هاشم به گوش می‌رسد، که می‌گوید: در راه دفاع از امامتان، از تنهایی خود و کثرت دشمن نترسید. گاهی یاوری وفادار و فداکار از لشکری متزلزل بهتر است. 🔘 کانال یاوران قران http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
📖 أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﺁﻳﺎ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻴﻜﻲ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻰﺩﻫﻴﺪ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻣﻰﻛﻨﻴﺪ ؟ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻛﺘﺎﺏ آسمانی را ﻣﻰﺧﻮﺍﻧﻴﺪ . ﺁﻳﺎ [ﺑﻪ ﻭﺿﻊ ﺯﻳﺎﻥ ﺑﺎﺭ ﻭ ﺧﻄﺮﻧﺎﻙ ﺧﻮﺩ]ﻧﻤﻰﺍﻧﺪﻳﺸﻴﺪ(بقره/٤٤) 📝 خدایا! نکند که ما فقط پلی باشیم برای دیگران و نوری باشیم که دیگران را روشن کرده ایم و شمعی که به وسیله ما دیگران رسیده اند و ما فقط سوخته ایم و تمام شده ایم... بل به گونه ای باشد که با سوختنمان ساخته باشیم هم خودمان را و هم جمعی را... 🆔 کانال یاوران قران http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍نمازشب وانفاق،وپاداش آن: 🌷تَتَجَافَىٰ جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضَاجِعِ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفًا وَطَمَعًا وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ ... ١٦سجده ✍پاداش نمازشب: 🌷۱.فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَآ أُخْفِيَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزَآءً بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ...... ١٧سجده هیچکس نمیداندکه خداچه پاداش خیره کننده ای برایشان مخفی کرده... 🌷۲.ومن الیل فتهجدبه نافلة لک عسی ان یبعثک ربک مقاما محمودا...... .۷۹اسراء 🌷در دل شب نمازشب بخوان،تاخداتورا به مقام بالابرساند 🌷۳ّ.لعلک ترضی........۱۳۰طه نمازشب بخوان تاخدا تورا خشنودکند ✅ کانال یاوران قران http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ تفسیر سوره بقره آیات (۱۱۹_۱۲٠) 9⃣1⃣1⃣ إِنّٰا أَرْسَلْنٰاكَ بِالْحَقِّ بَشِیراً وَ نَذِیراً وَ لاٰ تُسْئَلُ عَنْ أَصْحٰابِ اَلْجَحِیمِ. ما تو را بحق فرستادیم، تا بشارتگر و بیم دهنده باشی، و[لی ] دربارهء دوزخیان، از تو پرسشی نخواهد شد. 🔰ای رسول گرامی به توقعات نابجای کفار توجه نکن آنان هرکدام توقع دارند اوراق متعددی از آیات برایشان نازل شود « بل یرید کل امرء منهم ان یوتی صحفا منشره » ( مدثر ۵۲ ) درحالی‌که ما تو را همراه منطق حق برای مردم فرستاده‌ایم تا از طریق بشارت و انذار آنان را دعوت کنی اگر گروهی بهانه‌جویی کرده و از پذیرش حق سرباز زدند تو مسئول قبول یا رد مردم نیستی. ♻️بشارت و تهدید همچون ۲ کفه ترازو باید در حالت تعادل باشد وگرنه موجب غرور یا یأس می‌شود « بشیرا و نذیرا » 0⃣2⃣1⃣ وَ لَنْ تَرْضىٰ عَنْكَ اَلْیَهُودُ وَ لاَ اَلنَّصٰارىٰ حَتّٰى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اَللّٰهِ هُوَ اَلْهُدىٰ وَ لَئِنِ اِتَّبَعْتَ أَهْوٰاءَهُمْ بَعْدَ اَلَّذِی جٰاءَكَ مِنَ اَلْعِلْمِ مٰا لَكَ مِنَ اَللّٰهِ مِنْ وَلِیٍّ وَ لاٰ نَصِیر. و هرگز یهودیان و ترسایان از تو راضی نمی شوند، مگر آنکه از کیش آنان پیروی کنی. بگو: «در حقیقت، تنها هدایت خداست که هدایت [واقعی ] است.» و چنانچه پس از آن علمی که تو را حاصل شد، باز از هوسهای آنان پیروی کنی، در برابر خدا سرور و یاوری نخواهی داشت. 🔰این آیه درعین این‌که خطاب به پیامبر اسلام ص است خطا به همه مسلمانان در طول تاریخ نیز هست که هرگز یهود و نصاری از شما راضی نخواهند شد مگر آن که تسلیم بی‌چون‌وچرای آنان شوید و از اصول و ارزش‌های الهی کناره بگیرید. ♻️دشمن به کم راضی نیست فقط با سقوط کامل و محو مکتب و متلاشی شدن اهداف شما راضی می شود « لن ترضی عنک.... ». ♻️دین‌داری کافر پسند همان کفر است « لن ترضی.....حتی تتبع ملتهم ». ♻️جز وحی و هدایت الهی همه راه‌ها انحرافی اسا « قل ان هدی الله هو الهدی». ♻️مسئولیت عالم بیشتر از جاهل است « بعد الذی جائک من العلم ». ♻️رابطه با اهل کتاب نباید به قیمت صرف نظر کردن از اصول باشد جذب کردن دیگران آری ولی عقب‌نشینی از اصول هرگز « لئن اتبعت اهوائهم ». ♻️پیروی از تمایلات و هوس‌های مردم منجر به قطع الطاف الهی می شود بنابراین یکی را باید برگزید یا لطف خدا یا هوس‌های مردم « مالک من الله من ولی ولا نصیر » ✅ کانال یاوران قران http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔎📖🔍 🔎📖🔍 ✅پرسش: 💢آيا شانس يک واقعيت است،يا يک امر خرافي است؟مثلا فردي که در هيچ قرعه کشي اي برنده نميشود آيا ميتوان گفت که از شانس بد اوست؟ ✍️پاسخ: ✅ اصل واژه "شانس"، فرانسوي و به معناي فرصت است. 👈اما در ميان مردم شانس عموماً از رويدادي تعبير مي شود که علت آن معلوم نبوده، لذا وقوع آن رويداد به شانس نسبت داده مي شود. پس اگر مقصود از شانس تحقق پديده اي بدون علت است، بي شک در فلسفه اسلامي و بر اساس دلايل قطعي مردود است. [1] 🔹 اگر چه ما اين علل را نمي شناسيم، ولي اگر پرده از روي علل برداشته شود خواهيم ديد که هيچ چيز اتفاقي وجود ندارد. 🔸خوش شانسي و بدشانسي بيشتر از آنچه معلول علت هاي ناشناخته باشد، دستاورد تفکر و انديشه هر شخص درباره خويشتن است و کسي که به هر دليل خود را بدشانس مي داند، طبيعتا عملي متناسب با آن بروز مي دهد. 🔻البته، گاهي در ميان مردم، شانس به مقدرات الاهي اطلاق مي گردد؛ مثلاً به کسي که وضع مالي خوبي دارد و معمولاً در کارهاي اقتصادي سود مي کند مي گويند خوش شانس است. ✍️براي تحليل اين مطلب بايد با نگاهي گسترده تر به عوامل پديده ها نگريست و علاوه بر فعاليت هاي ظاهري شخص به شرايط روحي و معنوي فرد و حتي تأثير نسل هاي گذشته و تأثير دعا و نفرين ديگران در زندگي فرد و ديگر عوامل آشکار و پنهان در همواري يا ناهمواري زندگي توجه نمود، اگر منظور از شانس اين معنا باشد، ريشه در روايات و آيات دارد و از نظر دين اين مسئله قابل قبول است. [2] ☘️خداوند مي فرمايد: "خداوند بعضى از شما را بر بعضى ديگر از نظر روزى برترى داد ...". [3] 🍃امام علي (ع) مي فرمايد: "خداوند روزي ها را مقدر فرمود و آنها را زياد و کم به صورت عادلانه تقسيم نمود، تا از اين طريق سپاس گذاري و شکيبايي توانگر و تهي دست را به آزمايش گذارد". [4] ✍️حال اگر شانس را به معناي منفي آن؛ يعني بدون علت بودن حادثه ها گرفتيم مي توان گفت: بعضي از علل روي آوردن مردم به استفاده از اين گونه واژه ها از اين قرار است: 1.📌 وجود بي عدالتي هاي اجتماعي و ظلم و عدم تناسب بين استحقاق و مناصب و مواهب. مردم وقتي اين موارد را مي بينند که داراي علل غير واقعي است، همه را مربوط به شانس مي دانند. 2. و📌جود روحيه راحت طلبي در ميان جامعه و توجيه بهره مندي افراد خاص به شانس و اقبال، عده اي که کمتر به فکر تلاش و سعي در رسيدن به اهدافشان هستند و خواستار زود نتيجه دادن اعمالشان هستند، وقتي که مي بينند به زودي به بهره اي نمي رسند، بهره مندي ديگران را از مواهب و مناصب با انتساب به شانس و اقبال توجيه مي کنند. 3.📌 تبليغات حکومت هاي جبار نيز در رواج اين تفکر در ميان مردم نقش دارد، آنان با اين گونه توجيهات مي خواهند به حکومت رسيدن خود و استمرار آن را به سرنوشت و شانس خود گره بزنند تا جلوي اعتراضات و شورش هاي مردمي را بگيرند. [5] ♻️اما در منطق قرآن تلاش و کوشش انسان براي رسيدن به آمال و نعمت هاي الاهي و مادي داراي جايگاه ويژه اي است. 🔅خداوند مي فرمايد: "براستي خداوند سرنوشت قوم و ملتي را تغيير نمي دهد، تا آن که آنان آنچه در ضميرشان هست تغيير دهند". [6] 🔹اما تفاوت فاحش انسان ها در بهره مندي از اين مواهب بستگي به توفيق خداوند، استعدادهاي متفاوت، زمينه هاي روحي و اجتماعي متفاوت در افراد و ديگر عوامل مؤثر دارد. ✍️البته، چنين نيست که هر کس که بهره اي از بهره هاي دنيوي داشته باشد، به خاطر استحقاق او و يا سعي و تلاش و يا به خاطر توفيق خداوند باشد، بلکه ممکن است چه بسا با ظلم و بي عدالتي به دست آمده باشد که از نظر دين ناپسند و مردود است. 📚پی نوشت: [1] مطهري، مرتضي، بيست گفتار، ص 80 – 83. [2] براي آگاهي بيشتر، نک: نقش انسان در بدست آوردن روزي، سؤال 109 (سايت: 967). [3] نحل، 71: "و الله فضل بعضکم علي بعضٍ في الرزق". [4] نهج البلاغه، خ 91. [5] مطهري، مرتضي، حماسه حسيني، ج 1، ص 362. [6] رعد، 11؛ نک: ترجمه الميزان، ج 11، ص 427 – 426. 📎 🌐منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی ✅ کانال یاوران قران http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ فاطمةُ الزَّهراءُ عليها السلام : من أصعَدَ إلى اللّهِ خالصَ عبادَتِهِ أهبَطَ اللّهُ عزّ و جلّ له أفضَلَ مَصلَحَتِهِ . 🌷 هر كه خود را به درگاه خدا بفرستد، خداوند عزّ و جلّ بهترين كارى را كه به صلاح اوست برايش فرو فرستد . 📚ميزان الحكمه، ج۴، صفحه ۴۹ ◼️کانال یاوران قران http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
📖 ولَنَبلُوَنَّكُم بِشَیءٍ مِنَ الخَوفِ والجوعِ ونَقصٍ منَ الأَموالِ والأَنفُسِ والثَّمَراتِ (بقره/۱۵۵) ☝️همه شما را با چیزهای مختلفی مانند ترس، فقر، زیان مالی و جانی آزمایش میکنیم. پس صابران را مژده و بشارت بده 🆔 کانال یاوران قران http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍آداب قرائت قرآن: 🌷هرچه میتونید قرآن بخوانید..... 20 مُزَّمِّل 🌷زیبا قرآن بخوانید..................4 مزمل 🌷درقرآن تدبرکنید.....................82 نسا 🌷بااعوذ بالله شروع کنید........98 نحل 🌷وقت شنیدن قرآن سکوت کنید......204 اعراف 🌷بدون وضو قرآن رالمس نکنید......79 واقعه ✅ کانال یاوران قران http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd