eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.8هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
477 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
قرآن ترجمه المیزان سوره 16 سوره مبارکه النحل صفحه 280 ۞ يَوْمَ تَأْتِي كُلُّ نَفْسٍ تُجَادِلُ عَنْ نَفْسِهَا وَتُوَفَّىٰ كُلُّ نَفْسٍ مَا عَمِلَتْ وَهُمْ لَا يُظْلَمُونَ (111) [ياد کن] روزى را که هر کسى مى آيد در حالى که از خودش دفاع مى کند و هر کس هر چه کرده است تمامى، به او داده مى شود و بر آنان ستم نمى رود. (111) وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْيَةً كَانَتْ آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً يَأْتِيهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِنْ كُلِّ مَكَانٍ فَكَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا كَانُوا يَصْنَعُونَ (112) و خدا مَثَلى زده است: شهرى را که امنيت و آرامش داشت و نيازمندى هاى آن به فراوانى از همه جا برايش مى آمد، پس نعمت هاى خدا را کفران کردند; در نتيجه، خدا به سزاى کارهايى که مى کردند، طعم گرسنگى و ترسِ فراگير را به آنان چشانيد. (112) وَلَقَدْ جَاءَهُمْ رَسُولٌ مِنْهُمْ فَكَذَّبُوهُ فَأَخَذَهُمُ الْعَذَابُ وَهُمْ ظَالِمُونَ (113) و همانا رسولى از خود آنان برايشان آمد، پس او را تکذيب کردند; در نتيجه، عذاب آنان را در حالى که ستمکار بودند فرا گرفت. (113) فَكُلُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ حَلَالًا طَيِّبًا وَاشْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ (114) پس، از آنچه خدا روزى شما کرده است حلال و دلپذير بخوريد و سپاس نعمت خدا را به جا آوريد اگر تنها او را مى پرستيد. (114) إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ ۖ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ (115) [خدا] فقط مردار و خون و گوشت خوک و آنچه را[وقت ذبح] نام غير خدا بر آن برده شده، بر شما حرام کرده است. پس کسى که ناچار شود، در حالى که طالب [لذت] نباشد و [از حد ضرورت ]تجاوز نکند، خدا آمرزگار و رحيم است. (115) وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَٰذَا حَلَالٌ وَهَٰذَا حَرَامٌ لِتَفْتَرُوا عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ لَا يُفْلِحُونَ (116) و با دروغى که بر زبانتان جارى مى شود نگوييد: اين حلال است و اين حرام تا به خدا دروغ ببنديد; بى شک کسانى که به خدا دروغ مى بندند ظفرمند نمى شوند. (116) مَتَاعٌ قَلِيلٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ (117) کاميابى اندکى [در دنيا دارند] و براى آنان عذابى دردآور است. (117) وَعَلَى الَّذِينَ هَادُوا حَرَّمْنَا مَا قَصَصْنَا عَلَيْكَ مِنْ قَبْلُ ۖ وَمَا ظَلَمْنَاهُمْ وَلَٰكِنْ كَانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ (118) و بر امت يهود آنچه را که پيش از اين براى تو باز گفتيم حرام کرديم، و ما به آنان ستم نکرديم، بلکه خود آنان به خود ستم مى کردند. (118) 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۸۰🌷 نعمت های خدا را گرامی بداریم: خداوند در این آیات از شهر آباد و خرّمی سخن می گوید که مردمش در آرامش و امنیّت زندگی می کردند؛ نعمت های خدا از هر طرف به سویشان می رسید و رنگ گرسنگی و فقر را به خود نمی دیدند. آنان امّا به جای سپاسگزاری نعمت های خدا، به ناسپاسی و قدرناشناسی روی کردند و پس از نمک خوردن، نمک‏دان شکستند. خدا نیز به کیفر ناسپاسی، آن نعمت ها را از ایشان گرفت و طعم تلخ فقر و ناامنی را به آنان چشاند. در برخی از روایات اهل بیت می خوانیم که این ماجرا مربوط به یکی از اقوام بنی‏ اسرائیل است. در حدیثی از امام صادق نقل شده است: «گروهی از بنی‏ اسرائیل چنان زندگی مرفّهی داشتند که حتّی از مواد غذایی خود به‏ خصوص از آرد و خمیر گندم مجسمه هایی کوچک می ساختند و گاهی با آن بدن خود را نیز پاک می کردند؛ ولی انجام کار آن ها به جایی رسید که مجبور شدند همان مواد غذایی آلوده را بخورند، و این [ماجرا]، همان است که خدا [در قرآن] به آن اشاره کرده و فرموده: «ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً قَریَة ...» .» این آیه، هشداری به آن هاست که همیشه نیمی از غذای اضافی خود را به زباله دان می ریزند؛ هشداری به آنها که در سفره ای برای سه چهار میهمان، چند نوع غذای رنگین می چینند که بیست نفر می توانند از آن بخورند و سیر شوند، و حتّی حاضر نیستند باقی مانده ی آن را به افراد گرسنه و تهی‏دست بدهند؛ هشداری به آن ها که مواد غذایی را در خانه ها برای مصرف شخصی و در انبارها برای گران تر فروختن ذخیره می کنند و آن قدر نگه می دارند که گاهی می گندد و فاسد می شود، و حاضر نمی شوند به قیمت ارزان تر یا رایگان در اختیار دیگران بگذارند! آری، همه‏ ی این گناهان، در پیشگاه خدا مجازات و جریمه دارد، و کمترین مجازاتش، از دست دادن این نعمت هاست. اهمّیّت این موضوع وقتی روشن تر می شود که بدانیم مواد غذایی روی زمین نامحدود نیست و به مقدار این مواد، نیازمندان و گرسنگانی وجود دارند که استفاده‏ ی نادرست از این مواد، باعث محرومیت گروهی از آن ها می شود. از این رو در روایات اسلامی به این نکته توجّه ویژه ای شده است. در حدیثی از امام صادق می خوانیم: «پدرم [امام باقر] ناراحت می شد از این که بخواهد دستش را که به غذا آغشته بود، با دستمال پاک کند؛ بلکه به احترام غذا، دست خود را می مکید؛ یا اگر کودکی در کنارش بود و چیزی در ظرف او باقی مانده بود، آن را پاک می کرد. پدرم می فرمود: گاه می شود غذای کمی از سفره بیرون می افتد و من دنبال آن می گردم؛ تا حدّی که خدمتگزار منزل می خندد [که چرا دنبال یک ذرّه غذا می گردم]. پیش از شما، جمعیتی زندگی می کردند که خدا به آن ها نعمت های فراوانی داده بود؛ امّا آن ها ناشکری کردند و مواد غذایی را بی جهت از میان بردند. خدا نیز لطف و برکت خود را از آنان گرفت و آنان را به قحط مبتلا کرد.» 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
49.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس پانزدهم : بقای روح در این درس به مسئله ی توحید و نبوت و معاد و عدم اعتقاد واقعی به این مبانی ، پرداخته شده است. 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🔹 عکس نوشته درس پانزدهم 🔹
15ـ بقای روح.mp3
12.12M
🔹 صوت درس پانزدهم 🔹
15ـ بقای روح.pdf
218.7K
🔹 پی دی اف درس پانزدهم🔹
9سفارش از قران که اگر عمل کنیم خیلی از رفتارهایمان شاید شکل دیگری بخود گیرد* *فَتَبَيَّنُوا:* اهل تحقیق و بررسی باشید، قبل از اینکه سخنی بگویید، خوب در باره آن تحقیق کنید. *فَأَصْلِحوُا* اگر بین دوستان و آشنایان شما کدورتی هست، میان ایشان صلح و سازش برقرار کنید و خود نیز اهل صلح و سازش باشید. *وَأَقْسِطُوا:* عادل باشید و براساس حق قضاوت کنید و در اجرای حق، میان دوست و آشنا با غریبه فرقی نگذارید. *لَا يَسْخَر:* دیگران را مسخره نکنید، مردم‌ و‌ اقوام گوناگون را به سُخره نگیرید. *وَلَا تَلْمِزُوا:* به دیگران طعنه نزنید و از آنها عیب جویی نکنید. *وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَاب:* لقب‌های زشت و ناپسند بر یکدیگر مگذارید و از اینکه یکدیگر را با القاب زشت و ناپسند صدا بزنید، شدیداً اجتناب کنید. *اِجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ:* از بسیاری از گمانها دوری کنید، همچنین از گمان بد در مورد دیگران به شدت خودداری کنید. *وَلَا تَجَسَّسُوا:* اهل جاسوسی و پرده دری نباشید و در کار و زندگی دیگران سرک نکشید. *وَلَا يَغْتَب:* اهل غیبت پشت دیگران نباشید و جلساتی را که در آن غیبت کسی می شود، ترک کنید. این سفارشات 9گانه در سوره مبارکه حجرات آمده و برخی از رهنمودهای الهی در تعامل با سایر انسانها را به اختصار بیان فرموده است. 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ؛ نمازهای دوزاری 😟 🎙آیت الله میرباقری 📌 ابلیس دو رکعت نماز خواند و ۴۰‌۰۰ سال طول کشید، اما این نماز در ترازوی خدای متعال هیچ وزنی ندارد. 🆔 لینک کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نماز چشم گشودن به سمت دنیای ابدی و مطلق دوست وچشم بستن بر همه زیباییهای دروغین وموقتی است که آدمی را در سیاه پرده غفلتها و هوسها ابتدا سرگرم و متوحش سپس نیست ونابود می سازد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌تکیه‌‌کن‌‌به‌‌شهدا😌 شهدا‌تکیه‌شان‌به‌خداست؛ اصلاکنارگل‌بشینی‌بوی‌گل‌‌میگیری😊 پس‌‌زندگی‌‌روگلستان‌کن‌با‌یاد‌شهـدا... اینجادورهمیم‌برای‌شهیدانه‌زیستن😍 باماهمراه شو👇 https://eitaa.com/joinchat/92209352Cdeeb6d5dd3 ◗باشهدامنتظرحضورت هستیم◖👆 ‌➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👈مسائل شرعی زناسویی متاهلین(احکام اتاق خواب) "اتــاق_خــواب"_«بدون سانسور» eitaa.com/joinchat/2371223552Ca5be77fd53 👈دعای رفع نحسی و سنگینی خانه و مغازه (افزایش رزق) eitaa.com/joinchat/1940455429C76f2863e88 👈کاملترین کانال ایتا ذکرحاجت واحکام واحادیت ناب eitaa.com/joinchat/815792139C7badb43017 👈حکمتی که زن بدکاره به حضرت آیت الله گفت... eitaa.com/joinchat/711917615C57c733ee60 👈راهکار شیخ‌ حسنعلی‌ نخودکی‌ برای رفع مشکل ازدواج و اشتغال eitaa.com/joinchat/2994601997C52c0bdbc8a 👈ماجرای پسری که سینه مادرش را شکافت و قلب مادرش را به گربه خانگیش داد eitaa.com/joinchat/4128309256Ceb3eab9e2f 👈تلنــــــگر مــذهبـــی eitaa.com/joinchat/1740898305C1b457154a7 👈احادیث۱۴معصوم، تفسیرآیه‌به‌آیه‌قرآن اعمال و دعاهای روزانه، داستانهای‌معنوی eitaa.com/joinchat/2067857410C2adc10030d 👈بدون سانسور و خجالت(ازدواج وزناشویی) فقط متاهلین eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08 👈پاتوق‌ عــاشقــان شهــــــــادت eitaa.com/joinchat/4178706454Ca0d3f56e59 👈تعبیر خواب روزهای قمر در عقرب eitaa.com/joinchat/1562050661Ca783c7a21d 👈آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd 👈حـس آرامـش بـا یـاد خـدای مهـربان eitaa.com/joinchat/1993277442Ce1e0ec17d2 👈ایده های شب یلدایی دسر و کیک و تزیین (با کلیپ) eitaa.com/joinchat/1507655685Cac76267ae5 👈کانال صوتی دلنشین نهج البلاغه " شرح روزی یک حکمت عاااالیه eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f 👈سرگذشتهای واقعی‌ آموزنده وحکایات بهلول‌وسخن بزرگان وتاریخچه ضرب المثلها eitaa.com/joinchat/3144482825C235a600727 👈محتوای فرهنگی پرورشی معلمان و مربیان eitaa.com/joinchat/85983330C7210d6f841 👈بانک جزوه، تلخیص و کتب حوزوی eitaa.com/joinchat/922091681C1b5ada3ae8 👈جهان پس از مرگ" تجربه مرگ" بسیار زیبا و موثر گذارعااااالی eitaa.com/joinchat/787349625C44347bd843 👈《معـدنِ استـوریـاۍِ سیـاسـۍمذهبـۍ》جانمونۍ بچھ شیعھ‌ھ‌ھ eitaa.com/joinchat/2560098398Cacc4602d2d 👈جدول روزهایه قمر در عقرب ، روزشمار ایام خاص eitaa.com/joinchat/3681681410C3e9cfb4859 👈بچه ات نماز نمیخونه؟نمازت سروقت نیست؟ eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🏡این کانال خیلی به درد ما مذهبیا میخوره👌 همسرانه های مذهبی👫چه خانوم؛چه آقا👫 eitaa.com/joinchat/87949681Cc1dbfcc56c راهکارهای 😉😊 بیا و های خانه داری رو یادبگیر🏃 ➖➖➖ 🔷🔶🔹🔸🔷🔶 ➖➖➖ لیست‌ویژه‌ 30 آبــان؛ @Listi_Baneri_110
🇮🇷🌺 هفته بسیج بر بسیجیان همیشه بیدار مبارکباد.
صفحه ۲۸۱ مصحف شریف سوره مبارکه نحل 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_5906746222995048308.mp3
1.81M
🔸ترتیل صفحه 281 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان سوره 16 سوره مبارکه النحل صفحه 281 ثُمَّ إِنَّ رَبَّكَ لِلَّذِينَ عَمِلُوا السُّوءَ بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابُوا مِنْ بَعْدِ ذَٰلِكَ وَأَصْلَحُوا إِنَّ رَبَّكَ مِنْ بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَحِيمٌ (119) سپس قطعاً پروردگار تو نسبت به کسانى که از روى جهالت کار بد کردند و بعد از آن توبه نمودند [و کار خود را] به اصلاح آوردند، بى شک پروردگار تو بعد از آن آمرزگار و رحيم است. (119) إِنَّ إِبْرَاهِيمَ كَانَ أُمَّةً قَانِتًا لِلَّهِ حَنِيفًا وَلَمْ يَكُ مِنَ الْمُشْرِكِينَ (120) بى گمان ابراهيم امتى بود فروتن براى خدا و حق گرا، و از مشرکان نبود. (120) شَاكِرًا لِأَنْعُمِهِ ۚ اجْتَبَاهُ وَهَدَاهُ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ (121) سپاسگزار نعمت هاى او بود [و خدا] وى را برگزيد و به راهى راست هدايتش کرد. (121) وَآتَيْنَاهُ فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً ۖ وَإِنَّهُ فِي الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِينَ (122) و در دنيا به او [زندگى] نيکويى داديم و بى شک او در آخرت از شايستگان خواهد بود. (122) ثُمَّ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ أَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا ۖ وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ (123) سپس به تو وحى کرديم که از آيين ابراهيم پيروى کن که حق گرا بود و از مشرکان نبود. (123) إِنَّمَا جُعِلَ السَّبْتُ عَلَى الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِيهِ ۚ وَإِنَّ رَبَّكَ لَيَحْكُمُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ (124) جز اين نيست که [تحريم هاى] شنبه براى کسانى قرار داده شد که در آن اختلاف کردند، و بى گمان پروردگار تو روز قيامت درباره، آنچه در آن اختلاف مى کردند داورى خواهد کرد. (124) ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ۖ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ ۖ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ (125) [مردم را] با حکمت و اندرز نيکو به راه پروردگارت دعوت کن و با آنان به نيکوترين شيوه به بحث بپرداز; بى شک پروردگار تو است که به کسانى که از راه او گمراه شده اند داناتر است و او است که به راه يافتگان [نيز]داناتر است. (125) وَإِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُوا بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُمْ بِهِ ۖ وَلَئِنْ صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِلصَّابِرِينَ (126) و اگر مجازات کرديد، به مانند آنچه با شما کرده اند مجازات کنيد و اگر صبر پيشه سازيد [و از خطاکار بگذريد] البته آن براى صبرپيشگان بهتر است. (126) وَاصْبِرْ وَمَا صَبْرُكَ إِلَّا بِاللَّهِ ۚ وَلَا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَلَا تَكُ فِي ضَيْقٍ مِمَّا يَمْكُرُونَ (127) و صبر پيشه کن و صبر تو جز به [تأييد] خدا نيست و براى [گمراهى] آنان غم مخور و از نيرنگى که به کار مى برند، خود را در تنگنا قرار مده. (127) إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَوْا وَالَّذِينَ هُمْ مُحْسِنُونَ (128) بى شک خدا با کسانى است که تقوا پيشه کرده اند و [با] کسانى [است] که آنان نيکو کارند. (128) 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🌷 نکته تفسیری صفحه ۲۸۱🌷 راه و روش دعوت پیامبر(ص): پیامبر اسلام، آخرین فرستاده‏ ی خدا، وظیفه‏ ی بسیار سنگینی به عهده داشت. او وظیفه داشت پیام خدا را به تمام انسان هایی که در زمان او حضور داشتند و نیز انسان هایی که تا پایان دنیا متولّد می شوند، برساند و آنان را با آفریدگار جهان و برنامه ریزی دقیق او برای سعادتشان که دین نام دارد آشنا کند. بدون‏ شک وظیفه‏ ی پیامبر، سخت ترین کار بود؛ زیرا مخاطبان دعوت او، تمام انسان ها تا روز قیامت هستند، و برقراری ارتباط با میلیاردها انسان و قانع کردن ایشان، کاری بس سخت و دشوار به حساب می آید. پس خداوند در این آیه به پیامبر خود دستور می دهد که مردم را به سه روش زیبا به راه خدا دعوت کند؛ روش هایی که هر انسان آزاده و خردمندی در برابر آن ها سر تسلیم فرود می آورد. نخستین روش پیامبر برای دعوت به سوی خدا، استفاده از حکمت و دانش و منطق و استدلال بود. آری، نخستین و مهم ترین گام در دعوت به سوی حق، استفاده‏ از منطق صحیح و استدلال های حساب شده است. اسلام، دین منطق و علم است و همواره مردم را به اندیشه و تفکّر دعوت می کند. بررسی قرآن و آیاتی که در آنها به عقل و فکر و اندیشه اشاره شده، این ادعا را اثبات می کند. از نظر اسلام، هر مسلمان باید با منطق و دلیل به اصول دین خود پی ببرد، و تقلید از گذشتگان در این باره پذیرفته نیست. آیات قرآن و سخنان پیشوایان دین، سرشار از دلیل و منطق و استدلال، و توبیخِ بی خردی و تقلید کورکورانه است. دوّمین روش دعوت به سوی خدا، پند و موعظه ی‏ نیکوست. در مرحله‏ ی قبل، فکر و عقل انسان، بیشتر هدف قرار می گرفت؛ در این مرحله، عواطف و احساسات او تحریک می شود. البته از نظر قرآن، هر نوع پند و اندرزی مؤثر نیست؛ بلکه پند و اندرزی تأثیر می کند که نیکو باشد و از هر گونه خشونت، برتری جویی، تحقیر طرف مقابل، تحریک حس لجاجت او و مانند آن دور باشد. چه بسیار پندهایی که به سبب خوب نبودن، اثر معکوس می گذارند؛ زیرا مثلاً در حضور دیگران و همراه با تحقیر طرف مقابل انجام می گیرد، یا از آن بوی برتری جویی پنددهنده شنیده می شود؛ در حالی که پیامبر و امامان ما، همواره از روی خیرخواهی و با ادب و احترام و حفظ آبرو و شخصیّت طرف مقابل، او را نصیحت می کردند. سوّمین گامِ دعوت به سوی خدا، مناظره با کسانی است که در برابر حق موضع گرفته اند. در اینجا، وظیفه ی پیشوایان دین، مناظره با این افراد است تا با بحثی عالمانه و منطقی، درست بودن دین برایشان ثابت شود. البته این روش نیز باید از هر گونه توهین، تحقیر، بداخلاقی و غرور پاک باشد و با کمال ادب و احترام صورت پذیرد. قرآن به پیامبر دستور می دهد که به بهترین روش با مخالفان خود بحث کند. سیره‏ ی پیشوایان دین نیز به خوبی نشان می دهد که آن بزرگواران با مخالفان خود، عالمانه، قاطعانه، و در عین حال، مؤدّبانه بحث می کردند. ما نیز به پیروی از پیامبر خود وظیفه داریم به خوبی با دین خدا آشنا شویم و اطرافیان، هم شهریان و هم‏نوعان خود را با این سه روش زیبا به سوی خدا دعوت کنیم . 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
سوره عادیات خدای متعال انسان را به گونه ای آفریده است که خیر و منفعت را دوست داشته باشد و با شدت و شتاب فراوان به سوی آن حرکت کند و ... 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd