eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
3.6هزار ویدیو
505 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️عاقبت بی نماز ❌فکر نکن علیرغم بی نماز ی و بی دینی، 👈بازم غرق ناز و نعمتی و خیلی خوش بحالته 😇 ❌خیر! ⚠️ دستت رو از دست خدا و قرآن جدا کردی، خدا هم رهات کرده به حال خودت، 📣📣 بیدار شو‼️ 👈⭕️ تو سرگردان شدی ⭕️👉 🕋«وَ نَذَرُهُمْ فِى طُغْيَنِهِمْ يَعْمَهُونَ» آنان را در طغیانشان رها مى ‏سازیم تا سرگردان بمانند. 📚[انعام/۱۱۰] 📿 🤲 🆔 لینک کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
شهادت امام صادق (ع) | حاج میثم مطیعی - www.mplib.ir.mp3
3.99M
🏴 مداحی شهادت امام جعفر صادق (ع) از حاج میثم مطیعی - 🌑 منبع : سایت شهید آوینی ، بانک صوتی یاسین ⚫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲◾️▪شهادت امام صادق (علیه السلام) مرد آسمانی مدینه، چشمه جود و سخاوت، کوه حلم و بردباری،تجسم اخلاص و صبرو دریای عمیق علوم لدنی بر شما پیروان آن حضرت تسلیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۱۲۳ مصحف شریف سوره مبارکه مائده 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_6014922958689011012.mp3
2.11M
🔸ترتیل صفحه 123 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان سوره 5 سوره مبارکه المائدة صفحه 123 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (90) اى کسانى که ايمان آورده ايد! جز اين نيست که شرابخوارى و قماربازى و [پرستش ]بت ها و [تقسيم گوشت با ]تيرهاى قرعه پليد و از عمل شيطانند، پس از آنها دورى کنيد باشد که ظفرمند شويد. (90) إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ ۖ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ (91) شيطان فقط مى خواهد به وسيله شراب و قمار ميان شما دشمنى و کينه پديد آورد و شما را از ياد خدا و از نماز باز دارد، پس آيا دست بر مى داريد؟ (91) وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَاحْذَرُوا ۚ فَإِنْ تَوَلَّيْتُمْ فَاعْلَمُوا أَنَّمَا عَلَىٰ رَسُولِنَا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ (92) و اطاعت خدا و اطاعت پيامبر کنيد و [از نافرمانى ]برحذر باشيد، پس اگر روى گردانديد بدانيد که بر عهده پيامبر ما جز ابلاغ آشکار نيست. (92) لَيْسَ عَلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جُنَاحٌ فِيمَا طَعِمُوا إِذَا مَا اتَّقَوْا وَآمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ ثُمَّ اتَّقَوْا وَآمَنُوا ثُمَّ اتَّقَوْا وَأَحْسَنُوا ۗ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ (93) بر کسانى که ايمان آورده و کارهاى شايسته کرده اند در مورد آنچه خورده اند گناهى نيست هر گاه تقوا پيشه سازند و ايمان بياورند و کارهاى شايسته انجام دهند، سپس تقوا پيشه سازند و ايمان بياورند، سپس تقوا پيشه سازند و نيکى کنند. و خدا نيکوکاران را دوست مى دارد. (93) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَيَبْلُوَنَّكُمُ اللَّهُ بِشَيْءٍ مِنَ الصَّيْدِ تَنَالُهُ أَيْدِيكُمْ وَرِمَاحُكُمْ لِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَخَافُهُ بِالْغَيْبِ ۚ فَمَنِ اعْتَدَىٰ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ (94) اى کسانى که ايمان آورده ايد! همانا خدا شما را به چيزى از صيد که دست ها و نيزه هايتان به آن مى رسد امتحان مى کند، تا خدا معلوم دارد چه کسى در پنهانى از او مى ترسد. پس هر که بعد از اين تجاوز کند عذابى دردآور دارد. (94) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقْتُلُوا الصَّيْدَ وَأَنْتُمْ حُرُمٌ ۚ وَمَنْ قَتَلَهُ مِنْكُمْ مُتَعَمِّدًا فَجَزَاءٌ مِثْلُ مَا قَتَلَ مِنَ النَّعَمِ يَحْكُمُ بِهِ ذَوَا عَدْلٍ مِنْكُمْ هَدْيًا بَالِغَ الْكَعْبَةِ أَوْ كَفَّارَةٌ طَعَامُ مَسَاكِينَ أَوْ عَدْلُ ذَٰلِكَ صِيَامًا لِيَذُوقَ وَبَالَ أَمْرِهِ ۗ عَفَا اللَّهُ عَمَّا سَلَفَ ۚ وَمَنْ عَادَ فَيَنْتَقِمُ اللَّهُ مِنْهُ ۗ وَاللَّهُ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ (95) اى کسانى که ايمان آورده ايد! در حال احرام صيد را نکشيد، و هر کس از شما عمداً آن را بکشد کفّاره اى مثل آنچه کشته است از جنس دام ها [لازم است ]که بايد دو نفر عادل از شما به [مثل بودن ]آن حکم کنند و بايد به عنوان قربانى به [حريم ]کعبه برسد; يا [برابر قيمت آن ]به چند بينوا به عنوان کفّاره غذا دهد يا معادل آن (به تعداد نفراتى که با قيمت آن مى توان سير کرد) روزه بگيرد، اين براى آن است که مجازات کار خود را بچشد. خدا گذشته را بخشيده است، ولى هر کس [به کشتن صيد ]برگردد خدا از او انتقام مى گيرد، و خدا صاحب انتقام است. (95) 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🌺نکته تفسیری صفحه ۱۲۳🌺 آزمونی برای مشخّص شدن خدا‏ترسان: حج و عمره، از عباداتی است که انسان را از جهان ماده جدا می کند و در محیطی سرشار از معنویت فرو می برد. دوران کوتاهی که انسان به این عبادت مشغول است، دوران ارزشمندی برای خودسازی و تقویت روح و مبارزه با نفس سرکشش است. از زمانی که شخص مُحرِم می شود، بسیاری از کارهایی که تا آن زمان برایش حلال بوده، حرام می شود و او برای فرمان برداری از خدا باید از آن کارها دست بکشد؛ کارهایی مانند نگاه در آینه، خوشبو کردن بدن یا لباس و ... . بر اساس این آیات، یکی از کارهای ممنوع برای شخص مُحرِم، صید و شکار است. در گذشته، عمل به این دستور برای زائران خانه‏ ی خدا مشکل بود؛ چرا که مردم به آسانی به مواد غذایی دسترسی نداشتند. می دانیم که این آیات در سال صلح حدیبیه نازل شد، و به نقل تاریخ، در آن سال، حیوانات تا کنار چادرهای مسلمانان می آمدند و به آسانی می شد آنها را شکار کرد؛ ولی مسلمانان به فرمان خدا حق نداشتند آنها را شکار کنند. نکته‏ ی مهمّی که این آیات به آن اشاره کرده، علّت این تحریم است. بر اساس این آیات، فلسفه‏ی این نهی الهی، «مشخص شدن کسانی است که با اینکه خدا را نمی بینند و او از چشمانشان پنهان است، از او می ترسند و از فرمانش سرپیچی نمی کنند». آری، خداوند در این آیه و آیات فراوان دیگری به این نکته اشاره کرده که فرمانبری و اطاعتی ارزش دارد که از ترس «خدای ناپیدا» صورت پذیرد؛ و الّا ایمان و اطاعت از خدا در هنگام دیدن نشانه های قدرت و عذاب او اهمّیتی ندارد؛ زیرا در آن هنگام، انسان مجبور به ایمان آوردن است و اختیاری برای فرمانبرداری یا نافرمانی ندارد. در روایتی از امام صادق نقل شده است: «چنان از خدا بترس که گویی او را می بینی، و اگرچه او را نمی بینی، او تو را می بیند. اگر فکر کنی که خدا تو را نمی-بیند، بی شک کافر شده ای، و اگر فکر کنی که او تو را می بلاک بیند و باز هم مرتکب نافرمانی اش شوی، او را کوچک ترین کسی شمرده ای که تو را می بیند!» 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
واقعی موسی بن بکر گوید: نزد صادق علیه السلام بودیم، مردی در مجلس گفت: از خدا بهشت می‌خواهیم. حضرت فرمود: شما در بهشتید، از خدا بخواهید که بیرونتان نکند. عرض کرد: فدایت شوم، مادر دنیا هستیم. فرمود: آیا شما به _ما اقرار ندارید؟ عرض کرد: چرا! فرمود: این است معنای بهشتی که هر کس اقرار کند در آن است، پس از خدا بخواهید که این - از شما نشود. ای خداوندا تو از ما لطف و نعمت را مگیر آن صفا و مهربانی آن محبت را مگیر معنویت بستگی دارد به مهر اهل بیت هر چه می‌خواهی بگیر اما ولایت را مگیر 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd