eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.8هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
486 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆سالروزِ مباهله ، مبارکباد🔆 با آیه و ماجرای مباهله ، با ما همراه باشید 👇🏻
﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ 💠 فَمَنْ حَآجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَآءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَآءَنَا وَأَبْنَآءَكُمْ وَنِسَآءَنَا وَنِسَآءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ ~~~~~~~~~~~~~~~~ 🔆 هرگاه بعد از علم و دانشی كه (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) كسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت كنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت كنیم، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله كنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم. ~~~~~~~~~~~~~~~~ 🔸سوره ی مبارکه ی آل عمران 🔸آیه ی ۶۱ به کانال 🌺ثقلین🌺 بپیوندید ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽
﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ ✏️مفهوم مباهله ، به معنى نفرین کردن دو نفر به یکدیگر است، بدین ترتیب، افرادى که با هم گفنگو درباره یک مساله مهم مذهبى دارند در یک جا جمع شوند و به درگاه خدا تضرع کنند و از او بخواهند که دروغگو را رسوا و مجازات کند. خداى متعال در آیه61 سوره آل عمران مىفرماید: 💠(هر گاه بعد از علم و دانش که [درباره مسیح] براى تو آمده [باز] کسانى با تو در آن به محاجّه و ستیز برخاستند، به آنها بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت مى کنیم و شما هم فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت مى نماییم، شما هم زنان خود را، ما از نفوس خود [کسانى که به منزله جان ما هستند] دعوت مى کنیم، شما هم از نفوس خود دعوت کنید، سپس مباهلهمى کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار مى دهیم) 📝مفسرین گفته اند: این آیه و آیات قبل از آن درباره هیات نجرانى مرکب از «عاقب» و «سیّد» و گروهى که با آنها بودند نازل شده است 👈🏻آنها خدمت پیامبر(صلى اللهعلیه وآله) رسیده، عرض کردند: آیا هرگز دیده اى فرزندى بدون پدر متولد شود؟ در این هنگام این آیه ۵۸ آل عمران :  «مَثَل عیسی در نزد خدا، همچون آدم است؛ كه او را از خاك آفرید، و سپس به او فرمود: «موجود باش!» او هم فوراً موجود شد. (بنابر این، ولادت مسیح بدون پدر، هرگز دلیل بر الوهیّت او نیست.» نازل شد 🔹 هنگامى که پیامبر آنها را به مباهله دعوت کرد ، آنها تا فرداى آن روز از ایشان مهلت خواستند و پس از مراجعه به شخصیت هاى نجران، اُسقُف (روحانى بزرگشان) به آنها گفت: 👈🏻«شما فردا به محمّد ص نگاه کنید، اگر با فرزندان و خانواده اش براى مباهله آمد، از مباهله با او بترسید، و اگر با یارانش آمد با او مباهله کنید؛ زیرا چیزى در بساط ندارد». 👈🏻فردا که شد پیامبر آمد در حالى که دست على بن ابیطالب علیه السلام را گرفته بود و حسن و حسین علیهما السلام در پیش روى او راه مى رفتند، و فاطمه علیها السلام پشت سرش بود. 👈🏻نصارى نیز بیرون آمدند در حالى که اسقف آنها پیشاپیششان بود، هنگامى که نگاه کرد، دید پیامبر با آن چند نفر آمدند، درباره آنها سوال کرد، به او گفتند: «این پسر عمو و داماد او و محبوب ترین خلق خدانزد او است و این دو پسر، فرزندان دختر او از على علیه السلام هستند و آن بانوى جوان، دخترش فاطمه علیها السلام است که عزیزترین مردم نزد او، و نزدیک ترین افراد به قلب او است...». 👈🏻«سیّد» به اسقف گفت: «براى مباهله قدم پیش گذار». گفت: نه، من مردى را مى بینم که نسبت به مباهله با کمال جرات اقدام مى کند و من مى ترسم راستگو باشد، و اگر راستگو باشد، به خدایک سال بر ما نمى گذرد که در تمام دنیا یک نصرانى که آب بنوشد وجود نخواهد داشت. اسقف به پیامبر اسلام(صلى اللهعلیه وآله) عرض کرد: «اى ابوالقاسم! ما با تو مباهله نمى کنیم، بلکه مصالحه مى کنیم..... 👈🏻 و در روایتى آمده است: اسقف مسیحیان به آنها گفت: «من صورت هائى را مى بینم که اگر از خداوند تقاضا کنند کوه ها را از جا برکند، چنین خواهد کرد، هرگز با آنها مباهله نکنید که هلاک خواهید شد، و یک نصرانى تا روز قیامتبر صفحه زمین نخواهد ماند». ~~~~~~~~~~~~~~~~ 📒منابع : 🔹بر گرفته از «مجمع البیان»، ذیل آیه مورد بحث، با کمى تلخیص. 👈🏻این شأن نزول با تفاوت هاى مختصرى در تفاسیر دیگر مانند «ابوالفتوح رازى» و تفسیر «کبیر» و غیر آن نیز آمده است، و «فخر رازى» ادعا مى کند: این روایت در میان علماى تفسیر و حدیث، مورد اتفاق است 🔹«بحار الانوار»، جلد 21، صفحه 321، 322، 342، 344، 345 و... 🔹«ارشاد شیخ مفید»، جلد 1، صفحه 166، 167 و 168 🔹کنگره شیخ مفید، 1413 هـ ق. 🔹و.... 👈🏻گرد آوري از کتاب: تفسیر نمونه، آيت الله العظمي مکارم شيرازي، دار الکتب الإسلامیه، چاپ چهل و هفتم، ج 2، ص 171. به کانال 🌺ثقلین🌺 بپیوندید ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 صوت| ماجرای مباهله با حجم بسیار پایین ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سوره آل عمران (آیه ۶۱) فَمَنْ حَآجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَآءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَآءَنَا وَأَبْنَآءَكُمْ وَنِسَآءَنَا وَنِسَآءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ هرگاه بعد از علم و دانشی كه (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) كسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت كنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت كنیم، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله كنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.
لطفا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن قرآن کریم صفحهٔ ۳۶ سورهٔ مبارکهٔ بقره، آیات ۲۲۵ الی ۲۳۰
ترجمهٔ آیت الله مکارم شیرازی صفحهٔ ۳۶ سورهٔ مبارکهٔ بقره، آیات ۲۲۵ الی ۲۳۰
036 MENSHVI (604)_page(www.rasekhoon.net).mp3
1.32M
استاد منشاوی صفحهٔ ۳۶ سورهٔ مبارکهٔ بقره (آیات ۲۲۵ الی ۲۳۰)
036.mp3
2.64M
استاد سبزعلی صفحهٔ ۳۶ سورهٔ مبارکهٔ بقره (آیات ۲۲۵ الی ۲۳۰)
036.mp3
993.8K
استاد پرهیزگار صفحهٔ ۳۶ سورهٔ مبارکهٔ بقره (آیات ۲۲۵ الی ۲۳۰)
👆🏻جهت روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدیو| چرا شیخ فضل الله نوری به دار آویخته شد. وقتی بخشی از خواص جامعه، انحراف روشنفکران را تشخیص نمی‌دهند و تحت تاثیر دشمن قرار می‌گیرند و حساسیت خود را نسبت به دشمن از دست می‌دهند و وعده‌های آنان را حمل به صحت می‌کنند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن قرآن کریم صفحهٔ ۳۷ سورهٔ مبارکهٔ بقره، آیات ۲۳۱ الی ۲۳۳
ترجمهٔ آیت الله مکارم شیرازی صفحهٔ ۳۷ سورهٔ مبارکهٔ بقره، آیات ۲۳۱ الی ۲۳۳
037 MENSHVI (604)_page(www.rasekhoon.net).mp3
1.26M
استاد منشاوی صفحهٔ ۳۷ سورهٔ مبارکهٔ بقره (آیات ۲۳۱ الی ۲۳۳)
037.mp3
2.52M
استاد سبزعلی صفحهٔ ۳۷ سورهٔ مبارکهٔ بقره (آیات ۲۳۱ الی ۲۳۳)
037.mp3
956.5K
استاد پرهیزگار صفحهٔ ۳۷ سورهٔ مبارکهٔ بقره (آیات ۲۳۱ الی ۲۳۳)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام به مخاطبین گرامی. بنده نمیگم لزوماً تهیهٔ از مقدار و میزان کمک به بد است، اتفاقا گاهی اوقات به جهت «» برای خیّرین و لازمه و خودش باعث ترویج «کارهای » می‌شود و نوعی « ِ عملی» محسوب می‌شود؛ اما باید حواسمان باشد مبادا «عِرض و » نیازمند خدشه‌دار شده یا در برابر «» و «» و «اهل محل» زده شود؛ لذا باید تدبیری اندیشید که هرگز چنین اتفاقی نیفتد. مثلا می‌شود در حین طیّ از تهیه کرد؛ یا وقتی شخصی ارزاق را درب می‌برد، از دور، و گرفت، به نحوی که موقعیت مکانی، و واضح نباشد؛ یا کمک‌ را به حساب واریز کرد و از فیش‌های واریزی گزارش تهیه کرد؛ و... بنده به شخصه، شیوهٔ تیم جهادی برادر عزیزم حجة‌الاسلام و المسلمین «بی‌آزار تهرانی» را می‌پسندم. ملتمس دعای عاقبت بخیری یا علی علیه‌السلام