صفحه ۹۶ مصحف شریف
سوره مبارکه نساء
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_5933871037413328217.mp3
856.1K
🔸ترتیل صفحه ۹۶ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده
🔸مقام : ماهور
🛑 فایل بدون ترجمه
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان
سوره 4
سوره مبارکه النساء
صفحه 96
وَاسْتَغْفِرِ اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ كَانَ غَفُورًا رَحِيمًا (106)
و از خدا آمرزش بخواه، همانا خدا بسيار آمرزنده و رحيم است. (106)
وَلَا تُجَادِلْ عَنِ الَّذِينَ يَخْتَانُونَ أَنْفُسَهُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَنْ كَانَ خَوَّانًا أَثِيمًا (107)
و از آنان که به خود خيانت مى کنند دفاع نکن زيرا خدا کسانى را که خيانت پيشه و گناهکار باشند دوست نمى دارد. (107)
يَسْتَخْفُونَ مِنَ النَّاسِ وَلَا يَسْتَخْفُونَ مِنَ اللَّهِ وَهُوَ مَعَهُمْ إِذْ يُبَيِّتُونَ مَا لَا يَرْضَىٰ مِنَ الْقَوْلِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ بِمَا يَعْمَلُونَ مُحِيطًا (108)
[خيانت خود را ]از مردم پنهان مى کنند ولى از خدا نمى توانند پنهان کنند، و هنگامى که شبانه سخنى را که خدا راضى نيست مى پردازند او با آنان است، و خدا به هر چه مى کنند احاطه دارد. (108)
هَا أَنْتُمْ هَٰؤُلَاءِ جَادَلْتُمْ عَنْهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فَمَنْ يُجَادِلُ اللَّهَ عَنْهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَمْ مَنْ يَكُونُ عَلَيْهِمْ وَكِيلًا (109)
هان شما اينانيد که در زندگى دنيا از آنان دفاع کرديد، پس کى روز قيامت در برابر خدا از آنها دفاع مى کند يا کى بر آنها وکيل خواهد بود؟ (109)
وَمَنْ يَعْمَلْ سُوءًا أَوْ يَظْلِمْ نَفْسَهُ ثُمَّ يَسْتَغْفِرِ اللَّهَ يَجِدِ اللَّهَ غَفُورًا رَحِيمًا (110)
و هر کس بدى کند يا به خود ستم نمايد سپس از خدا آمرزش بخواهد خدا را بسيار آمرزنده و رحيم خواهد يافت. (110)
وَمَنْ يَكْسِبْ إِثْمًا فَإِنَّمَا يَكْسِبُهُ عَلَىٰ نَفْسِهِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا (111)
و هر کس گناهى مرتکب شود آن را فقط به زيان خود مرتکب مى شود و خدا بسيار دانا و حکيم است. (111)
وَمَنْ يَكْسِبْ خَطِيئَةً أَوْ إِثْمًا ثُمَّ يَرْمِ بِهِ بَرِيئًا فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُبِينًا (112)
و هر کس خطا يا گناهى مرتکب شود سپس آن را به بى گناهى نسبت دهد قطعاً بار بهتان و گناه آشکارى را به دوش گرفته است. (112)
وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَرَحْمَتُهُ لَهَمَّتْ طَائِفَةٌ مِنْهُمْ أَنْ يُضِلُّوكَ وَمَا يُضِلُّونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ ۖ وَمَا يَضُرُّونَكَ مِنْ شَيْءٍ ۚ وَأَنْزَلَ اللَّهُ عَلَيْكَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَكَ مَا لَمْ تَكُنْ تَعْلَمُ ۚ وَكَانَ فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكَ عَظِيمًا (113)
و اگر فضل و رحمت خدا بر تو نبود گروهى از آنان آهنگ آن مى کردند که تو را گمراه کنند و جز خودشان را گمراه نمى کنند و هيچ زيانى به تو نمى رسانند. و خدا کتاب و حکمت بر تو نازل کرد و چيزهايى به تو آموخت که نمى دانستى، و فضل خدا بر تو بزرگ است. (113)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
❤️ خدا را برای منفعت طلبی و رسیدن به امکانات مادی نپرستید تا اگر دچار بلا شدید به دین پشت نکنید
📖 سوره حج، آیه ۱۱
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/85983330C7210d6f841
⚜ ذکر صالحین ⚜
✨ مفهوم «برکت» ✨
🔹از پیامبر(ص) پرسیدند برکت درمال یعنی چه؟
درپاسخ، پیامبر مثالی زد و فرمود:
گوسفند درسال یکبار زایمان می کند وهر بار هم یک بره به دنیا می آورد .
سگ در سال دو بار زایمان میکند و هربار هم حداقل ۷-۶ بچه.
به طور طبیعی شما باید گله های سگ را ببینید که یک یا دو گوسفند در کنار آن است.
ولی در واقع برعکس است. گله های گوسفند را می بینید و یک یا دو سگ درکنار آنها چون خداوند برکت را در ذات گوسفند قرار داد و از ذات سگ برکت را گرفت .
مال حرام اینگونه است.
فزونی دارد ولی برکت ندارد.»
روی مفهوم" برکت در روزی" فکر کنید...
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
✍ پرسش پاسخ قرآنی
⁉️سوال:کسی که در آتش دنیا ; مثلا خانه اش آتش گرفته ، در آن می سوزد یا گرفتار آن است ، تصور این که بیاید صحبت کند و جواب بدهد اصلا قابل تصور نیست که حالا بیاییم در آتش بگوییم ، چطور شد خانه ات آتش گرفت ؟ چطور شد گرفتار شدی ؟ او هم در همان حال بگوید آری ، مثلا فلان طور شد ! حال آتش قیامت که عظیم است ، چه طور ممکن است یک جهنمی در آن آتش و عذاب بایستد به سؤالات بهشتی ها پاسخ دهد که مثلا : «لم نک من المصلین » یا «ان افیضوا علینا من الماء» یا «انظرونا نقتبس من نورکم ».. .با آن که طبق آیه «و لا یخفّف عنهم العذاب » نمی توانیم بگوییم با آمدن بهشتیان آتش خاموش می شود:؟
👈جواب:حالت و تواناییهای انسان در دنیا و آخرت با هم متفاوت است و این تفاوت به تفاوت سنتها و قوانین حاکم بر دنیا و آخرت بازگشت میکند. به فرموده قرآن، حیات اخروی حیات شعور و درک است: «...وَ إِنَّ الدَّارَ الْأَخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوَان...؛(عنکبوت،۶۴)... و زندگی واقعی سرای آخرت است». واین را جمعی از مفسران از «حَیَوان» استفاده کردهاند. کاربرد «حیوان» بر وزن «فعلان» اشاره به این است که سرای آخرت عین زندگی و حیات است؛ گویی حیات از همه ابعاد آن میجوشد و چیزی جز زندگی در آن وجود ندارد۱؛ یعنی از مرگ، بیهوشی، ضعف حواس و اختلال در دستگاه عصبی که به بی حسی و خموشی میانجامد، در آن جا خبری نیست؛ در هر شرایط و در هر حال انسان در نهایت شعور و ادراک است و هر چه عذابهای جسمانی به جسم او فشار آورد، ذرهای از قدرت درک و شعور و حس او نمیکاهد و انسان بدکار و معذّب به تحمل عذاب جسمانی و روحانی محکوم است.
درباره مثال مذکور در پرسش به این نکته توجه میدهیم که عذابهای روحانی جهنم مانند تحقیر، اهانت و رسوایی دوزخیان (یونس، ۲۷ و مؤمنون، ۱۰۷ ـ ۱۰۸)، توجه نکردن به خواستههای دوزخیان (مؤمن، ۴۹ ـ ۵۰)، صدای مهیب و وحشتناک جهنم (فرقان، ۱۲)، گفتگوی جانکاه بهشتیان با دوزخیان (اعراف، ۴۴) و... کمتر از عذابهای جسمانی نیست؛ دوزخیان که شدت درد و عذاب جسمانی آنها را مستأصل و بیچاره میکند، برای رهایی و یا کاسته شدن عذاب به التماس روی میآورند و به هر خفت و خواری تن میدهند، ولی باز ناامید و سرخورده باز میگردند و همین امر بر شدت عذاب آنها افزوده، موجبات آزرده شدن شدید روحی آنها را فراهم میآورد.
---------------------
۱. تفسیر نمونه، آیة اللّه مکارم شیرازی و دیگران، ج ۱۶، ص ۳۴۰، دارالکتب الاسلامیة.
نرم افزار پرسمانهای قرآنی
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد بهشتی ؛ اهمیت اذان در گوش نوزاد
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
✍معارف قرانی
🔴🍃عاقبتهاراببینیم وعبرت بگیریم🍃🔴
🔴🍃ببینید عاقبت تکذیب کنندگان را
۱۳۷ آل عمران و۱۱انعام و۲۵زخرف
🔴🍃ببینید عاقبت مجرمین را....۸۴اعراف
🔴🍃ببینیدعاقبت فساد کنندگان را.
۸۶اعراف و۱۰۳اعراف و۱۴نمل
🔴🍃ببین عاقبت ستمگران را.
۳۹یونس و۴۰قصص
🔴🍃ببین عاقبت آنان را که به تذکرات خدایی توجه نکردند.۷۳یونس وصافات
🔴🍃ببینیدعاقبت مشرکین را........۴۲روم
🔴🍃ببیینیدعاقبت مجرمین را.......۶۹نمل
🔴🍃ببین عاقبت توطئه گران را كه ما آنها و قومشان را نابود كردیم.۵۱نمل
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
⁉️دیدین بعضیا رو
💠وقتی که حرف از پایبندی دقیق به نماز و روزه و دین و اخلاق میشه، میگن: ای بابا اینقدر سخت گیری نکنین، خدا هم اینقدر سخت نمی گیره که شما سخت میگیرین!!
➖ اما
☑️ خیلی از همین آدما وقتی که پای ازدواج فرزندشون پیش میاد
➖ اگه موضوع خواستگاری دخترشون باشه
‼️ توی سطح در آمد و دارایی های داماد و مبلغ مهریه
➖ و اگه موضوع ازدواج پسرشون باشه
‼️ نسبت به انتخاب دختر به اصلاح هم شان و درخور با خانواده شون
⚠️اونچنان سخت گیری می کنند که باید ازشون پرسید: یعنی در این موضوع، خدا اینقدر سخت گرفته که شما مجبور شدین سخت بگیرین؟!!
👈خدا که در قرآن گفته، اصلا در مورد ازدواج نگران مسائل مالی نباشید
✅مثلا در آیه 32 سوره نور، این مفهوم را به ما منتقل میکنه که از ترس فقر (مسائل مادی) ازدواج را به تاخیر نیندازید، چون خدا کسانی که ازدواج می کنند را به فضل خودش بی نیاز می کنه
☀️همیشه اونایی که به خدا اعتماد می کنند و طبق راهنمایی های خدا زندگی می کنند، زندگی شون شیرین و راحته
❌و اونایی که طبق ملاک های دیگه، مسائل زندگی شون را تنظیم می کنند، زندگی را به خودشون سخت می کنند.
🔷شاید شما هم دیده باشید کسایی را که با سادگی ازدواج می کنند و زندگی با دوام و شیرینی دارند
♨️ و اونایی که با کلی وسواس و سخت گیری و ریخت و پاش، ازدواج می کنند اما بعد از یکی دو سال از هم جدا میشن
👌یادمون باشه که راهنمایی های خدا، همش برای خوشبختی خودمونه و سخت گیری های مادی خوشبختی نمیاره
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
صفحه ۹۷ مصحف شریف
سوره مبارکه نساء
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_5938117965500122411.mp3
825.3K
🔸ترتیل صفحه ۹۷ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده
🔸مقام : بیات
🛑 فایل بدون ترجمه
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان
سوره 4
سوره مبارکه النساء
صفحه 97
۞ لَا خَيْرَ فِي كَثِيرٍ مِنْ نَجْوَاهُمْ إِلَّا مَنْ أَمَرَ بِصَدَقَةٍ أَوْ مَعْرُوفٍ أَوْ إِصْلَاحٍ بَيْنَ النَّاسِ ۚ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَٰلِكَ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا (114)
در بسيارى از نجواهايشان هيچ خيرى نيست، مگر اينکه کسى که [در نجوايش ]به صدقه يا به کارى پسنديده يا اصلاحى ميان مردم امر کند، و هر کس براى طلب رضاى خدا چنين کند به زودى اجرى بزرگ به او خواهيم داد. (114)
وَمَنْ يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَىٰ وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّىٰ وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ ۖ وَسَاءَتْ مَصِيرًا (115)
و هر کس بعد از آنکه حق برايش روشن شد با پيامبر مخالفت کند و از راهى غير ار راه مؤمنان پيروى نمايد او را به همان وضعى که خود خواسته است وا مى گذاريم و وى را به آتش جهنّم مى سوزانيم، و چه بدسرانجامى است. (115)
إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ ۚ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِيدًا (116)
همانا خدا اين [گناه ]را که به وى شرک ورزيده شود نمى آمرزد و غير از آن را بريا هر که بخواهد مى آمرزد، و هر کس به خدا شرک ورزد قطعاً به گمراهى دورى دچار شده است. (116)
إِنْ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ إِلَّا إِنَاثًا وَإِنْ يَدْعُونَ إِلَّا شَيْطَانًا مَرِيدًا (117)
غير خدا نمى خوانند مگر موجوداتى بى اثر را، و نمى خوانند مگر شيطانى سرکش را. (117)
لَعَنَهُ اللَّهُ ۘ وَقَالَ لَأَتَّخِذَنَّ مِنْ عِبَادِكَ نَصِيبًا مَفْرُوضًا (118)
که خدا لعنتش کرده است. و [شيطان ]گفته است: قطعاً من از بندگان تو نصيبى معيّن خواهم گرفت. (118)
وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ ۚ وَمَنْ يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُبِينًا (119)
و حتماً گمراهشان مى کنم و به آرزوها سرگرمشان مى سازم و امرشان مى کنم که گوش هاى دام ها را بشکافند و امرشان مى کنم که فطرت اِلهى را تغيير دهند. و هر کس بجاى خدا شيطان را ولّى خود بگيرد بى شک به زيانى آشکار دچار شده است. (119)
يَعِدُهُمْ وَيُمَنِّيهِمْ ۖ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلَّا غُرُورًا (120)
به آنان وعده مى دهد و به آرزوها سرگرمشان مى کند و شيطان جز از روى فريب به آنان وعده نمى دهد. (120)
أُولَٰئِكَ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَلَا يَجِدُونَ عَنْهَا مَحِيصًا (121)
اينان جايگاهشان جهنّم است و راه فرارى از آن نمى يابند. (121)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
نکته تفسیری صفحه ۹۷:
وعده های دروغ شیطان:
شاید همه ی ما تاکنون برای انجام یک کار بد وسوسه شده باشیم. ممکن است این وسوسه از سوی شخصی به ما القا شود؛ بدین صورت که او آن کار بد را برای ما خوب جلوه می دهد و از منافع و لذّت های آن سخن می گوید؛ گویی آن عمل، کاری بسیار خوب و پرمنفعت است. در این حال، دیگر سخنی از بدیها و زیان های آن مطرح نیست و کمکم دل انسان برای انجام آن نرم می شود. شاید هم این وسوسه از درون خود ما برخیزد. امیال و غرایزمان ممکن است ما را به انجام آن کار بد تشویق کند و آن را در نظر ما کاری پرمنفعت یا لذتبخش نشان دهد. بسیاری از جنایت ها، دزدی ها، خیانت ها، گناهان و... ، در پی همین حالت ایجاد می شود؛ یعنی «زیبا نشان دادن کاری زشت، و پرسود نشان دادن امری زیان بخش».
خداوند که از همه ی اسرار جهان و حالات ما باخبر است، در این آیه می فرماید که این وعده ی دروغ، از حیله های شیطان است. شیطان از زبان دیگران یا از درون انسان، او را وسوسه می کند و به او وعده میدهد که با انجام کار خلاف، به سودها و لذّتهای رؤیایی اش می رسد؛ امّا پس از انجام آن کار، یا حتّی پس از اقدام برای انجام آن، چنان او را در گرفتاری و بدبختی رها می کند که گاهی هیچ گونه ندامتی هم سودی نمیبخشد. داستان کربلا، نمونه ای بسیار روشن از این حقیقت است. بسیاری از قاتلان امام حسین(ع)، با وعده ی مقام و ثروت، به جنگ بهترین انسان روی زمین آمدند؛ ولی پس از آلوده شدن دستانشان به خون امام، به هیچیک از وعده ها نرسیدند و در زمانی کوتاه، همگی قصاص جنایتشان را چشیدند. شاید یزید بن معاویه، با دیدن سر امام حسین(ع) خیال می کرد که حکومتش برای ابد ادامه دارد و دیگر هیچ کس نمی تواند در برابر او کمر راست کند. به همین سبب، یک سال پس از واقعه ی عاشورا، با سنگدلی تمام دستور داد به مدینه حمله کنند، و تعرّض به جان و مال و ناموس مردم آن شهر را برای لشکریان خود تا سه روز آزاد اعلام کرد. یک سال بعد نیز به خانه ی خدا تاخت و آن را با منجنیق ویران کرد و به آتش کشید؛ ولی ناگاه دست اجل از آستین بیرون آمد و گلوی او را فشرد. به راستی چه احساسی در نهاد آن موجود پست وجود داشت که به این جنایات دست میزد؟ بی شک نفس سرکش او و اطرافیانش به وی وعده می دادند که به زودی امپراتور دنیا می شود و تا ابد در آن حکومت می کند؛ غافل از اینکه پس از سه سال حکومت ذلّتبار، به پرتگاه دوزخ سقوط کرد و تاکنون حدود چهارده قرن است که در عذاب الهی غوطه ور است و برای این درد و رنج، پایانی وجود ندارد. آری، این رسم شیطان است که انسان را با وعده های دروغین و آرزوهای دور و دراز به هلاکت و بدبختی می کشاند. به یاد داشته باشیم او دشمن ماست و برای دشمنی اش با ما سوگند خورده است.[1]
[1] - برگرفته از آیه 168 سورة بقره: انه لکم عدوّ مبین و آیه 82 سورة ص: قال فبعزّتک لاغوینهم اجمعین
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
📖 #داستان_پیامبران
✍ حضرت الیاس ( ع ) 2
وقتي كه الياس - عليه السلام - صداي آنها را شنيد، در ميان غار بود. به ايمان آنها طمع كرد
و به خدا متوجه شد و عرض كرد: «خدايا! اگر اينها راست ميگويند، به من اجازه بده به سوي آنها بروم، و اگر دروغ ميگويند، مرا از گزند آنها حفظ كن، و با آتشي سوزان آنها را مورد هدف قرار بده.»
هنوز دعاي الياس - عليه السلام - تمام نشده بود كه از جانب بالا به سوي آنها آتش فرو ريخت و آنها را سوزانيد.
شاه از اين حادثه آگاه شد و بسيار ناراحت و خشمگين گرديد. در اين هنگام شاه منشي همسرش را كه مردي حكيم و مؤمن بود (و قبلاً از او ياد كرديم) همراه جماعتي به سوي آن كوهي كه الياس - عليه السلام - در آن جا بود فرستاد، و به او گفت: به الياس - عليه السلام - بگو: «اكنون وقت توبه فرا رسيده، نزد ما بيا نزد شاه برويم تا او به ما بپيوندد و ما را به آن چه كه مورد خشنودي خداوند است فرمان دهد، و به قومش دستور دهد كه از بت پرستي دست بردارند، و به سوي خداي يكتا و بيهمتا جذب گردند.»
منشي مؤمن به اجبار همراه جماعتي اين مأموريت را انجام دادند، و بالاي كوه رفته و سخن خود را به سمع الياس - عليه السلام - رساندند.
الياس - عليه السلام - صداي آن منشي مؤمن را شناخت، و از طرف خدا به الياس - عليه السلام - وحي شد كه نزد برادر صالحت برو و به او خوش آمد بگو و از او احوالپرسي كن.
الياس - عليه السلام - نزد آن منشي مؤمن رفت، مؤمن گفت: «اين طاغوت (شاه) و اطرافيانش، مرا نزد تو فرستادهاند كه چنين بگويم كه گفتم، و من ترس آن دارم كه اگر همراه من نيايي، شاه مرا بكشد.»
در همين هنگام خداوند به الياس - عليه السلام - وحي كرد: همه اينها نيرنگي از سوي شاه است كه تو را دستگير كرده و اعدام كند، من با شديد نمودن بيماري پسر شاه و سپس مرگ او، كاري ميكنم كه شاه و اطرافيانش از منشي مؤمن غافل گردند، به مؤمن بگو باز گردد و نترسد.
منشي با ايمان با همراهان بازگشت. ديد بيماري پسر شاه شديد شده و همه سرگرم او هستند تا اين كه پسر شاه مُرد. شاه و اطرافيان بر اثر اشتغال به مصيبت آن پسر، مدتي همه چيز را فراموش كردند. پس از گذشت مدتي طولاني، شاه از منشي با ايمان پرسيد: «مأموريت خود را به كجا رساندي؟»
منشي مؤمن گفت: «من از مكان الياس - عليه السلام - آگاهي ندارم.»
سپس الياس - عليه السلام - مخفيانه از كوه پايين آمد و به خانه مادر حضرت يونس - عليه السلام - رفت و شش ماه در آن جا مخفي شد... سپس به كوه بازگشت و خداوند پس از هفت سال زندگي مخفيانه او، به او وحي كرد: «هر چه ميخواهي از من تقاضا كن.»
الياس - عليه السلام - عرض كرد: مرگم را برسان و مرا به پدرانم ملحق كن، كه من براي تو بني اسرائيل را خسته كردم و به خشم آوردم، و آنها مرا خسته كردند و به خشم آوردند.
خداوند فرمود: اكنون وقت آن نرسيده كه زمين و اهلش را از وجود تو خالي كنم، بلكه قوام و استواري زمين و اهلش به وجود تو است. تقاضا كن تا برآورم.
الياس - عليه السلام - عرض كرد: «انتقام مرا از آن كساني كه مرا آزردند و عرصه را بر من تنگ كردند بگير. باران رحمتت را از آنها قطع كن به طوري كه قطرهاي آب باران نيايد مگر به شفاعت من.
✅ کانال یاوران قران
http://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
0005.pdf
631.8K
⬅️ #منبر
📞 #فایل_PDF فیش سخنرانی
🔰 موضوع: پاسخ نیک به بدیها
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماز_اول_وقت
🔰نماز اول وقت قبول است زیرا ...👆👆
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
0005.pdf
631.8K
⬅️ #منبر
📞 #فایل_PDF فیش سخنرانی
🔰 موضوع: پاسخ نیک به بدیها
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd