4_6035028628314522869.mp3
2.26M
🔸ترتیل صفحه 130 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام سه گاه
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان
سوره 6
سوره مبارکه الانعام
صفحه 130
قُلْ أَيُّ شَيْءٍ أَكْبَرُ شَهَادَةً ۖ قُلِ اللَّهُ ۖ شَهِيدٌ بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ ۚ وَأُوحِيَ إِلَيَّ هَٰذَا الْقُرْآنُ لِأُنْذِرَكُمْ بِهِ وَمَنْ بَلَغَ ۚ أَئِنَّكُمْ لَتَشْهَدُونَ أَنَّ مَعَ اللَّهِ آلِهَةً أُخْرَىٰ ۚ قُلْ لَا أَشْهَدُ ۚ قُلْ إِنَّمَا هُوَ إِلَٰهٌ وَاحِدٌ وَإِنَّنِي بَرِيءٌ مِمَّا تُشْرِكُونَ (19)
بگو: شهادت چه کسى از همه برتر است؟ بگو: خدا ماين من و شما شاهد است، و اين قرآن به من وحى شده است تا به وسيله آن به شما و هر که [اين قرآن به او ]برسد اخطار کنم. آيا راستى شما شهادت مى دهى که با خدا معبودان ديگرى است؟ بگو: من شهادت نمى دهم. بگو: جز اين نيست که او معبودى يگانه است، و بى ترديد من از آنچه شما [به وسيله آن ]شرک مىورزيد بيزارم. (19)
الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمُ ۘ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ (20)
آنان که کتابشان داده ايم پيامبر را مى شناسند همان گونه که فرزندان خود را مى شناسند. کسانى که [سرمايه فطرت ]خود را از دست داده اند به همين علّت ايمان نمى آورند. (20)
وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ ۗ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ (21)
و کيست ستمکارتر از کسى که بر خدا دروغ ببندد يا آيات او را تکذيب کند؟ يقيناً ستمکاران ظفرمند نمى شوند. (21)
وَيَوْمَ نَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا ثُمَّ نَقُولُ لِلَّذِينَ أَشْرَكُوا أَيْنَ شُرَكَاؤُكُمُ الَّذِينَ كُنْتُمْ تَزْعُمُونَ (22)
و [ياد کن ]روزى را که همه آنان را محشور مى کنيم، سپس به کسانى که شرک ورزيده اند مى گوييم: کجايند شريکان شما که مى پنداشتيد [شريک خدايند]؟ (22)
ثُمَّ لَمْ تَكُنْ فِتْنَتُهُمْ إِلَّا أَنْ قَالُوا وَاللَّهِ رَبِّنَا مَا كُنَّا مُشْرِكِينَ (23)
سپس [عاقبت ]فتنه و شرک آنان چيزى جز اين نيست که مى گويند: به خدا پروردگارمان قَسَم که ما مشرک نبوديم. (23)
انْظُرْ كَيْفَ كَذَبُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ ۚ وَضَلَّ عَنْهُمْ مَا كَانُوا يَفْتَرُونَ (24)
ببين چگونه بر خود دروغ مى بندند و آنچه [به وسيله آن به خدا ]افترا مى بستند از دستشان مى رود. (24)
وَمِنْهُمْ مَنْ يَسْتَمِعُ إِلَيْكَ ۖ وَجَعَلْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَنْ يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرًا ۚ وَإِنْ يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لَا يُؤْمِنُوا بِهَا ۚ حَتَّىٰ إِذَا جَاءُوكَ يُجَادِلُونَكَ يَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ هَٰذَا إِلَّا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ (25)
و برخى از آنان کسانى هستند که [هنگام قرائت قرآن ]به تو گوش مى دهند ولى ما [به سبب اصرارشان بر گناه ]سرپوش هايى بر قلب هايشان نهاده ايم که آن را نمى فهمند و گوش هايشان را سنگين کرده ايم [که آن را نمى شنوند ]و اگر هر آيتى را ببينند به آن ايمان نمى آورند تا آنجا که وقتى نزدت مى آيند و مى خواهند با تو جدال کنند آنان که کفر ورزيده اند مى گويند: اين (قرآن) جز افسانه هاى پيشينيان نيست. (25)
وَهُمْ يَنْهَوْنَ عَنْهُ وَيَنْأَوْنَ عَنْهُ ۖ وَإِنْ يُهْلِكُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ (26)
و آنان از [گوش دادن به سخن ]پيامبر نهى مى کنند و خود از آن دورى مى نمايند، و جز خودشان را هلاک نمى سازند و درک نمى کنند. (26)
وَلَوْ تَرَىٰ إِذْ وُقِفُوا عَلَى النَّارِ فَقَالُوا يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ (27)
و اگر ببينى وقتى که بر آتش نگاه داشته مى شوند پس مى گويند: اى کاش [به دنيا ]بازگردانده مى شديم و آيات پروردگارمان را تکذيب نمى کرديم و از مؤمنان مى بوديم. (27)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🌈نکته تفسیری صفحه ۱۳۰🌈
لجاجت؛ بزرگترین مانع هدایت:
کودکی را تصور کنید که در هوای سرد زمستان خیس شده است و باید لباسش عوض شود. مادرش می خواهد لباس جدیدی بر تن او کند؛ ولی کودک به خاطر تصاویر زیبای لباسِ خیس شده اش نمی خواهد آن را از تن خود در آورد! مادر برای او توضیح می دهد که ممکن است بیمار شود؛ ولی کودک انگار سخنان مادرش را نمی شنود و با فریاد و زاری، مانع کار مادر خود می-شود و تنها به «خواسته ی خود» فکر می کند، و نه آنچه «درست» است. سرانجام کودک سرما می خورد و مجبور به چشیدن تلخی شربت و کشیدن درد سوزن آمپول می شود. گاهی اوقات، عالَم بزرگسالان نیز مانند دنیای کودکان می شود که در آن، افراد به ظاهر رشد یافته اند، و در حقیقت، کودکانی هستند که تنها قد و هیکلشان رشد کرده است، و نه عقل و درکشان.
قرآن کریم از مردم زیادی سخن می گوید که پیامبران بسیاری نزدشان آمدند و به خواست خدا معجزات خارق العاده ای به آنان نشان دادند: از میان سنگ های بی جان کوه، شتر ماده و کودکش را بیرون آوردند؛ عصای خشک و بی روح را به مار تبدیل کردند؛ در میان دریایی موّاج، راهی خشک باز کردند؛ مردگان را به زندگی باز گرداندند؛ ماه را به دو قسمت تقسیم کردند؛ کتابی آسمانی آوردند که تمام انسان ها از آوردن یک سوره ی مانند آن ناتوان هستند و... . از نظر عقل، طبیعی ترین برخورد با این معجزات، سر فرود آوردن و پذیرفتن آنهاست؛ ولی با کمال تعجّب می بینیم که گروه زیادی از مردم، این معجزات را دیدند و به جای ایمان آوردن، تنها بر مخالفت خود افزودند؛ درست مانند آن کودک که هر چه بیشتر پند می شنید، بیشتر لجاجت می کرد. حقیقت این است که انسان امیال و خواسته های فراوانی دارد که ممکن است برخی از این خواسته ها به ضرر او باشد. پیامبران از سوی خدا مأمور شده اند که راه سعادت را به انسان ها نشان دهند، و امکان دارد برخی از تعالیم آنان در ابتدا با خواسته هاي مردم مطابقت نداشته باشد. در اینجا اگر انسان ها از خواسته های خود چشم بپوشند و دست خود را در دست پیامبران بگذارند و راه آنان را طی کنند، پس از مدّت کوتاهی، چنان لذّت حرکت در مسیر سعادت حقیقی را می چشند که دیگر هیچ چیزی برای آنان مهم تر از انجام دستورهای خدا نخواهد بود؛ ولی اگر چشم خود را بر حقیقت ببندند و با پیامبران الهی لجاجت ورزند، کمکم پرده ای به روی چشمانشان می افتد که چیزی جز خواسته های زودگذرشان را نمی بینند، و به فرموده ی این آیه، «اگر تمام نشانه ها و معجزات الهی را ببینند، باز هم ایمان نمی آورند». آری، بزرگ ترین مفسّر قرآن، علی ع، چه زیبا در این باره فرموده است:
«هر کس [به ناروا] عاشق چیزی شود، آن چیز، چشمانش را کور و دلش را بیمار می کند. در آن حال، او با چشمی بیمار می نگرد و با گوشی ناشنوا می شنود. خواهش های دل، پرده ی عقلش را دریده و دوستی دنیا دلش را میرانده است و او شیفته ی دنیا شده است. پس او بنده ی دنیاست ... [و بدین ترتیب دیگر] هیچ هشداری را نمی پذیرد و هیچ پندی را قبول نمی کند.»
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
#شرط_ضمن_عقد
پسری عاشق دختری شد.
دختر گفت: مادرت پیر هست و جز تو فرزندی نداره، باید شرط ضمن عقد بگذاریم که اگر زمین گیر شد،اونو به خونه ما نیاری و ببریش خانه سالمندان.
پسر جوان آهی کشید و شرط دختر را پذیرفت...
هنوز شش ماه از ازدواجشان نگذشته بود که زن جوان در یک تصادف اتومبیل قطع نخاع و ویلچر نشین شد.
پسر جوان رو به مادرش گفت:بهتر نیست ببریمش آسایشگاه؟
مادر پیرش با عصبانیت گفت:مگه من مُردم که ببریش آسایشگاه؟خودم تا موقعی که زمینگیر نشدم ازش مراقبت میکنم.
پسر جوان اشک ریخت و به زنش نگاه کرد.
زن جوان انگار با نگاهش به او میگفت: شرط ضمن عقد را اشتباه کردم!
🔻چه خوش گفت فردوسی پاكزاد
كه رحمت بر آن تربت پاك باد
ميازار موری كه دانه كش است
كه جان دارد و جان شيرين خوش است
مزن بر سر ناتوان دست زور
كه روزي بيفتی به پايش چو مور
♦️لذا حضرت فرمود: آنچه را که برای خود میپسندی، برای دیگران هم بپسند. و آنچه را که برای خود نمیپسندی برای دیگران نیز نپسند.
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این تلاوت دلنشین استاد #شاکرنژاد در مورد شهدا همه را متاثر کرد!
(ولا تَحسَبنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ امواتاً ...)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
مسجد(خرمشهر)راآزادکردیم بیت المقدس راهم آزادخواهیم کرد.ان شاء الله
به امیدروزی که شاهدنمازجماعت به امامت امام زمان(ع)دربیت المقدس باشیم ان شاء الله.
🙏حی علی الصلاة
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
🌹🌹🍀🍀🌹🌹🍀🍀
کانال نکات کاربردی قرآن
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🌸🍃﷽🍃🌸
✋پنج_مرحله_گمراهی_شیطان
✍شیطان برای گمراهی مردم از طریق اندیشه یا انگیزه وارد میشود واین کار با مراحلی انجام میشود که ذکر میشود:
1⃣👈ایجاد شبهه در واقعیات:
اگر انسان واقعیات گناه که همان نجاست،آتش یا سم است را درک کند به سمت گناه نمی رود وعلت اینکه راحت شراب نجس را میخورد یا غیبت (گوشت برادر مرده) میکند، چون از واقعیت گناه آگاه نیست و اولین قدم شیطان تغییر واقعیت گناه وایجاد شبهه در آن است؛چنانچه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «اللهم ارنی الاشیاء کما هی» خدایا واقعیت اشیاء را آنچنان که هست به من نشان بده.(بحار، ج 14، ص 10)
2⃣👈تسویف:
کاری را به آینده موکول کردن است. مثلا اگر کسی بخواهد انفاقی انجام دهد، شیطان میگوید حالا که زود است، باشد برای فردا، فعلا خودت جوانی و نیاز داری، فردا انجام میدهی. یا مثلا میگوید چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. در حدیث آمده : «ایاک و التسویف»بر حذر باش از اینکه برای انجام کارهایت فردا فردا کنی(امالی شیخ طوسی، ص 526)
3⃣👈تزیین-زینت دادن :
در این مرحله شیطان اعمال قبیح را برای انسانها زیبا جلوه میدهد. مثل برخیها که برای زیبا کردن کالاهایشان دست به نورپردازی میزنند و کالای نامرغوب را مرغوب جلوه میدهند. شیطان برای آنکه عملی را تسویل کند، اعمال بد را چنان در دل آدمی زیبا میکند که جز افراد بصیر متوجه نمیشوند(فَزَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَان-63نحل)
4⃣👈وعد و وعید:
شیطان وعده میدهد تا یکسری از بدیها انجام شود و وعید میدهد تا یکسری از کارهای خوب انجام نشود. مثلا اگر عبیدالله بن زیاد وعده نمیداد، کسی به سمت او نمیآمد. از طرفی هم وعید داد که اگر چنین نکنید چنان میکنم، زنانتان، خانه هایتان، اموالتان و ... را مصادره میکنم و همچنین آنها را ترساند از اینکه لشکر یزید در راه است (الشَّيْطانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ-بقره، 268)
5⃣👈ایجاد آرزو:
شیطان حوصله اش زیاد است و در این مرحله میگوید من اگر الان هم موفق نشدم یک سنگ بنایی را ایجاد میکنم و آرزوی آن را در دل انسانها میاندازم هرچند که بیست سال دیگر به نتیجه برسم.( لَأُمَنِّيَنَّهُم-نساء، 119)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
صفحه ۱۳۱ مصحف شریف
سوره مبارکه انعام
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
4_6039532227941893335.mp3
800.8K
🔸ترتیل صفحه 131 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام صبا
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
قرآن ترجمه المیزان
سوره 6
سوره مبارکه الانعام
صفحه 131
بَلْ بَدَا لَهُمْ مَا كَانُوا يُخْفُونَ مِنْ قَبْلُ ۖ وَلَوْ رُدُّوا لَعَادُوا لِمَا نُهُوا عَنْهُ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ (28)
[چنين نيست] بلکه آنچه را قبلا پنهان مى داشتند برايشان آشکار شده است، و اگر [به دنيا ]باز گردانده شوند به همان چيزى که از آن نهى شده اند باز مى گردند، و قطعاً آنان دروغگويند. (28)
وَقَالُوا إِنْ هِيَ إِلَّا حَيَاتُنَا الدُّنْيَا وَمَا نَحْنُ بِمَبْعُوثِينَ (29)
و گفتند: جز اين زندگى دنياى ما زندگى ديگرى نيست و ما هرگز برانگيخته نخواهيم شد. (29)
وَلَوْ تَرَىٰ إِذْ وُقِفُوا عَلَىٰ رَبِّهِمْ ۚ قَالَ أَلَيْسَ هَٰذَا بِالْحَقِّ ۚ قَالُوا بَلَىٰ وَرَبِّنَا ۚ قَالَ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ (30)
و اگر ببينى وقتى که در پيشگاه پروردگارشان نگه داشته مى شوند [خدا ]مى گويد: آيا اين [روز جزا ]حق نيست؟ مى گويند: چرا به پروردگارمان سوگند مى گويد: پس بچشيد اين عذاب را به سزاى اينکه کفر مىورزيديد. (30)
قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِلِقَاءِ اللَّهِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَاءَتْهُمُ السَّاعَةُ بَغْتَةً قَالُوا يَا حَسْرَتَنَا عَلَىٰ مَا فَرَّطْنَا فِيهَا وَهُمْ يَحْمِلُونَ أَوْزَارَهُمْ عَلَىٰ ظُهُورِهِمْ ۚ أَلَا سَاءَ مَا يَزِرُونَ (31)
کسانى که لقاى خدا (معاد) را تکذيب کرده اند قطعاً زيان ديده اند، تا وقتى که قيامت ناگهان به سراغشان بيايد مى گويند: اى افسوس بر ما که در مورد آن کوتاهى کرديم، و اين در حالى است که آنان بار گناهان خود را بر دوش مى کشند. آگاه باشيد که بردبارى را بر دوش مى کشند. (31)
وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَعِبٌ وَلَهْوٌ ۖ وَلَلدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ ۗ أَفَلَا تَعْقِلُونَ (32)
و زندگى دنيا جز بازى و سرگرمى نيست، و بى شک سراى آخرت براى کسانى که تقوا پيشه مى کنند بهتر است; پس آيا عقل خود را به کار نمى گيريد؟ (32)
قَدْ نَعْلَمُ إِنَّهُ لَيَحْزُنُكَ الَّذِي يَقُولُونَ ۖ فَإِنَّهُمْ لَا يُكَذِّبُونَكَ وَلَٰكِنَّ الظَّالِمِينَ بِآيَاتِ اللَّهِ يَجْحَدُونَ (33)
ما قطعاً مى دانيم که آنچه آنان مى گويند تو را غمگين مى کند. [غمگين مباش زيرا ]آنان [در حقيقت ]تو را تکذيب نمى کنند بلکه اين ظالمان آيات خدا را انکار مى کنند. (33)
وَلَقَدْ كُذِّبَتْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِكَ فَصَبَرُوا عَلَىٰ مَا كُذِّبُوا وَأُوذُوا حَتَّىٰ أَتَاهُمْ نَصْرُنَا ۚ وَلَا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِ اللَّهِ ۚ وَلَقَدْ جَاءَكَ مِنْ نَبَإِ الْمُرْسَلِينَ (34)
و به يقين، پيامبرانى پيش از تو تکذيب شدند ولى بر تکذيب شدن صبر کردند، و آزار ديدند تااينکه نصرت ما به آنان رسيد. و براى کلمات خدا [در مورد نصرت انبيا ]هيچ تغيير دهنده اى نيست. و قطعاً بخشى از خبرهاى پيامبران به تو رسيده است. (34)
وَإِنْ كَانَ كَبُرَ عَلَيْكَ إِعْرَاضُهُمْ فَإِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَبْتَغِيَ نَفَقًا فِي الْأَرْضِ أَوْ سُلَّمًا فِي السَّمَاءِ فَتَأْتِيَهُمْ بِآيَةٍ ۚ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَجَمَعَهُمْ عَلَى الْهُدَىٰ ۚ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْجَاهِلِينَ (35)
و اگر رويگردانىِ آنان بر تو گران است اگر مى توانى سوراخى در زمين يا نردبانى در آسمان بجويى تا معجزه اى برايشان بياورى [چنين کن]. و اگر خدا مى خواست همه آنان را [به اجبار ]بر هدايت گرد مى آورد، پس هرگز از جاهلان مباش. (35)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🌸نکته تفسیری صفحه ۱۳۱🌸
👈اگر خدا می خواست، همه را هدایت می کرد:
همه ی ما با معنا و مفهوم «اختیار» آشنا هستیم؛ زیرا هر روز که چشم باز می کنیم، تا هنگامی که به خواب می رویم، با این واقعیت زندگی می کنیم. ما با اختیارِ خود سخن می گوییم، راه می رویم، عبادت می کنیم، یا خدای ناکرده مرتکب گناه می شویم. تمام دادگاه ها و مجازات هایی که برای مجرمان تعیین می شود، بر اساس داشتن اختیار است، و اگر انسان ها مجبور به انجام جرم بودند، دیگر مستحقّ مجازات نمی شدند. آفریدگار بزرگ انسان ها نیز بارها به این ویژگی مخلوقاتش اشاره کرده و بیان فرموده است که انسان ها در انتخاب راه خیر و شرّ اختیار دارند و هیچ کس حتّی پیامبر او نمی تواند آن ها را به قبول دین الهی مجبور کند.
آری، این آفرینش خداست، و او خواسته است که انسان ها راه سعادت را با اختیار خود انتخاب کنند، و اگر می خواست، به آسانی می توانست تمام مردم را به آوردن ایمان و انجام کارهای خوب مجبور کند. از گذشته تاکنون اما برخی از افراد کافر، برای توجیه بی ایمانی و کارهای زشت خود، مغلطه می کنند و می گویند: «حتماً خدا خواسته است که ما بی ایمان باشیم، و اگر او می خواست، حتماً ما انسان خوبی می شدیم.»
قرآن بارها از این تفکّر جاهلان سخن گفته و آن را با صراحت تمام رد کرده و تنها بهانه و دستاویزی برای کفر و بی¬ایمانی شمرده است. این آیه نیز چنین اندیشهی آلوده و منحرفی را رد می¬کند و به پیامبر می¬فرماید: اگر پذیرفتن این واقعیت برای تو دشوار است که کافران، دین خدا را قبول نمی کنند، اگر می توانی در زمین معبری حفر کنی یا راهی برای صعود در آسمان بجویی و بدینوسیله معجزه ای برایشان بیاوری که آنان را به ایمان آوردن مجبور کند، این کار را بکن؛ ولی بدان که آفرینش خدا، مبتنی بر اختیار انسانهاست، و اگر خدا می خواست، خودش همهی مردم را مجبور می کرد که به راه راست هدایت شوند؛ ولی چنین اراده نکرده و خواسته است که مردم خودشان سرنوشت خویش را رقم بزنند؛ چرا که هدایت اجباری، نه ارزش محسوب می شود و نه انسان را لایق پاداش می کند. بنابراین چنین تفکّری از اساس غیر منطقی ست و کسی که این گونه فکر کند، انسان جاهل بی خردی است. البته روشن است که پیامبر اسلام هرگز چنین تفکّر نادرستی نداشته است؛ بلکه این آیه مانند آیات بسیار دیگر در ظاهر، خطاب به پیامبر، و در حقیقت، خطاب به مردم است. آری، اختیار، خواست قطعی خدا برای ما و البتّه بزرگ ترین عامل برتری ما بر موجودات دیگر است؛ زیرا پذیرش راه درست، هنگامی ارزشمند است که امکان انتخاب راه بد نیز وجود داشته باشد.
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
یک آیه یک تدبر
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا حالا مشاعره قرآنی ندیده بودم خیییلی جالب بود برام
افرین به این ابتکار 👏👏👏👏👏
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جایگاه بی نماز در قیامت و جهنم
#راه_های_تکمیل_نماز ؛ استاد کفیل
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
عالم #برزخ شباهت خیلی زیادی به عالم دنیای ما داره
مثل همینجا گذر زمان داره
روز و شب داره
✅مثلا قرآن در مورد قوم فرعون میگه
✴️النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا
📜(غافر46)
👈(در برزخ) هر صبح و شب به آتش کشیده میشوند
✍میبینی اونجا با اینکه عالم دیگری هست اما گذر زمان رو میفهمن
😢دیدی غروب جمعه ی حالت دلگیری برای ما داره انگار برای اموات پنجشنبه ها غربت و دلگیری داره والبته اسرار بیشتری در کارهست .
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
#پنجشنبه
🥀پنجـشنبه است
به رسم کهن،یاد میکنیم
از آنها که وقتـشان
و مکانشان از ما جـداست
یاد میکنیـم از آنها
که دلتـنگشان میـشویم
یاد میکنیـم از آنها
که هنـوز دوستـشان داریم
یاد میکنیم از همه
شهـدا،علمـا و درگذشتـگانمان
🌼با فاتحه و صلواتی
بر محمد و آل محمد🌼